eitaa logo
ابَرشاگرد
458 دنبال‌کننده
572 عکس
38 ویدیو
14 فایل
هرکه خواهان «ابَرتعقل» است، باید «ابَرشاگرد»ی کند. ارتباط با بنده: @abarshagerd1 تارنمای(وبلاگ) «ابَرشاگرد» در فضای مجازی: abarshagerd.blog.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
🌙 شب‌نگار 🌙 بعضی‌ها در زندگیِ اجتماعی، جاهلانه و خودخواهانه هم می‌خواهند با «الزام» و «اجبار» مخالف باشند (البتّه الزام و اجبار با هم متفاوتند)، و هم می‌خواهند که محدوده‌ی الزام و اجبار به دلخواهِ آنان تعیین شود و با این وجود انتظار هم دارند که سنگ بر روی سنگ بند شود! مثلا: برخی‌ها از یک سو با «حجابِ الزامی» مخالفت می‌کنند و پوشش و حجاب را اساسا و صرفا یک امرِ شخصی و سلیقه‌ای و فاقدِ الزام و اجبار می‌دانند، اما از سویی دیگر اگر فردی افسارِ نفسِ امّاره از دستش برود و به آنان تعرّض کند، از مقاماتِ انتظامی و قضائیِ کشور انتظار دارند که آن شخص را «اجبارا» با دست‌بندِ قپانی! دستگیر کرده و سپس با «الزامِ» قانونی موردِ محکومیّتِ شدید قرار داده و در نهایت با «اجبار» حکم را علیه او اجرا نمایند! و در تمامِ این موارد، الزام و اجبار بسیار خوب و لازم است!! 😁 🔴 الزام و اجبار برای «من» بد است، اما برای «دیگران» خوب و بایسته است!!! 😁 🔴 اگر کارِ «من» محیطِ روانی و اخلاقیِ جامعه را آلوده کند و شهوتِ خفته یا نیمه‌خفته‌ی مردان را بیدار نماید و زنان را به سوی تبرّج و مسابقه‌ی خودنمایی سوق دهد و نظامِ خانواده را متزلزل یا منهدم سازد، مسئولیّتِ عواقبش هیچ ارتباطی به «من» ندارد، اما کوچکترین تعرّض به من از سوی «دیگران» اصلا و ابدا قابلِ تحمّل نیست!! 😁 🌹 زنده باد حجابِ الزامی 🌹 ✍ ابَرشاگرد
🌙 شب‌نگار 🌙 وجود اختلافات «اساسی» میان هاشمی و آیت‌الله خامنه‌ای ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ هاشمی‌رفسنجانی(۱۸ آبان ۶۴): «ظهر آقای واعظ طبسی در دفتر من برای صرف ناهار و گفتگو آمد. راجع به مسائل اختلاف خطوط و لزوم برطرف کردن اختلاف‌ها و لزوم هماهنگی من و آقای خامنه‌ای در مسائل 👈اساسی👉 مذاکره کردیم.» ⬅️ (کتاب خاطرات سال ۱۳۶۴ هاشمی‌رفسنجانی با عنوان «امید و دلواپسی»، ص ۳۱۷) 🔻🔻🔻🔻🔻 👇 هاشمی(۲۶ آبان ۸۷): «مگر می‌شود در دنیایی که به دهکده جهانی تبدیل شده تعامل نکنیم؟ مگر می‌شود با ستیز با دیگران و در پیش گرفتن سیاست ستیز، درگیری و تهاجم جلو برویم؟» ⬅️ (خبرگزاری ایسنا، ۲۶ آبان ۸۷) 👆 امام خامنه‌ای(۲ شهریور ۸۷): «ما امروز در مقابله با استکبار، در سیاست خارجى زبانمان، زبانِ طلبگارى، عزت، اقتدار معنوى و اقتدار ملى است؛ آن وقت بعضى بیایند همین را به عنوان نقطه‏ ضعف وانمود کنند که نه آقا! شما کارى کرده‏اید که فلان دولتها از شما خوششان نیاید.» ⬅️ (دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌الله العظمی خامنه‌ای) ▪️▪️▪️▪️▪️ 👇 هاشمی(۲۶ آبان ۸۷): «اگر میخواهیم عدالت داشته باشیم نباید تقسیم فقر کنیم بلکه توزیع عدالت با توسعه غنا ممکن است.» ⬅️ (خبرگزاری ایسنا، ۲۶ آبان ۸۷) 👆 امام خامنه‌ای(۸ شهریور ۸۴): «بعضى‏ها مى‏گویند عدالت یعنى توزیع فقر! نخیر! کسانیکه بحث عدالت مى‏کنند، به هیچ وجه منظورشان «توزیع فقر» نیست؛ بلکه توزیع عادلانه امکانات موجود است. آنهایى که مى‏گویند عدالت توزیع فقر است، مغز و روح حرفشان این است که دنبال عدالت نروید؛ دنبال تولید ثروت بروید تا آنچه تقسیم مى‏شود، ثروت باشد. ... بنابراین، این‏که ما بگوییم عدالت را مطرح نکنید، تولید ثروت را مطرح کنید؛ «بهانه» را هم این بیاوریم که بعد از تولید ثروت سراغ عدالت مى‏رویم، این نمى‏شود! عدالت یعنى امکاناتى که در کشور هست، عادلانه و عاقلانه تقسیم کنیم و سعى کنیم همین امکانات را بیشتر کنیم تا به همه بیشتر برسد؛ نه اینکه به قشر خاص و به دسته خاصى بیشتر برسد.» ⬅️ (دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌الله العظمی خامنه‌ای) ▪️▪️▪️▪️▪️ 👇 هاشمی: «همه ما پایبند به افکار امام بودیم و هستیم و اینکه گفته می‌شود در دوران سازندگی آرمان‌های امام فراموش شد و اغنیا اغنیاتر شدند دروغ‌های آماری است.» ⬅️ (خبرگزاری فارس، ۲ آبان ۸۷) 👆 امام خامنه‌ای(۲۴ آذر ۸۷): انحراف در هدفها، در آرمانها، در جهتگیرى‏ها را باید مراقبت کرد که پیش نیاید. و این چیزى است که ما در طول این سالهاى طولانى - بخصوص بعد از جنگ و بعد از رحلت امام - درگیرش بودیم؛ جزو درگیرى‏هاى اساسى در این دو دهه‏ى گذشته، یکى همین بوده. تلاشهاى زیادى شده است براى اینکه جمهورى اسلامى را از روح و معناى خودش خارج کنند. تلاشهاى زیادى کرده‏اند؛ به شکلهاى مختلف؛ چه در زمینه‏هاى سیاسى، چه در زمینه‏هاى اخلاقى، چه در زمینه‏هاى اجتماعى؛ از اظهاراتى که شده و حرفهائى که زده شده.» ⬅️ (دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌الله العظمی خامنه‌ای) ▪️▪️▪️▪️▪️ 👇 هاشمی(در خطبه‌ی مشهور به دعوت مردم به «مانور تجملگرایی»): «بزرگان و ائمه دیگری هم بودند که با چنین افراد سست عنصر و بی‌تحرکی که در صحنه زندگی اجتماعی، خود را با پوشش روحیه و شعار انقلابی و ساده‌زیستی گریم می‌کردند، مبارزه می‌نمودند.» ⬅️ (روزنامه جمهوری اسلامی، ۱۹ آبان ۶۹، ص ۹) 👆 امام خامنه‌ای(۲ آذر ۶۸): «این‌جانب از این‌که کسانى مى‌کوشند تا در میان مردم ما رسم تجمل‌گرایى و اسراف و ولخرجى را شایع کنند، شدیدا نگران و متأسفم؛ و از این‌که مردم فداکار و انقلابى ایران در امور شخصى به مصرف‌گرایى سوق داده شوند و قناعت انقلابى را از یاد ببرند، به خدا پناه مى‌برم!» ⬅️ (دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌الله العظمی خامنه‌ای) 👆 امام خامنه‌ای(۱ آذر ۷۸): «آن کسانى که به اشرافیگرى گرایش دارند، پی آنند که این دید و ذهنیت را در مردم به‌وجود آورند که این چیز خوبى است و ارزش است؛ کما این‌که قبل از انقلاب این‌گونه بود. بعد از انقلاب به عکس شد. لذا کسانى هم که اهل کارهاى اشرافیگرى بودند، از ترس گرایش مردم، اجتناب مى‌کردند؛ اما امروز بتدریج مى‌خواهند کار را به عکس کنند.» ⬅️ (همان) ✍️ ابَرشاگرد
⛅️ پسین‌نگار ⛅️ پیشنهاد سازشکارانه‌ی هاشمی به ولیعهد عربستان در خصوص مراسم «برائت از مشرکان» ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ هاشمی‌رفسنجانی(رئیس‌جمهور وقت) در خاطره‌ی روز یکشنبه ۳ فروردین ۱۳۷۶ ماجرای ملاقات خود با «امیر عبدالله» ولیعهد وقت عربستان سعودی را بازگو می‌کند. وی در بخشی از این خاطره می‌نویسد: 🔴 «به اتاق من رفتیم. ملاقات خیلی خوب و دوستانه‌ای بود؛ کمی گلایه از گذشته و سپس بحث درباره توسعه روابط شد. از برنامه برائت [از مشرکین] حج و از آقای [محمد محمدی] ری‌شهری، [امیرالحاج ایران] شکایت کرد. پیشنهاد کردم، موافقت کنند که برنامه برائت در محل و زمان 👈محدودی👉 انجام شود. موافقت کرد که در داخل ساختمان بعثه باشد.» ✍️ ابَرشاگرد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌹 سالروز میلاد محی‌الدّین؛ «حضرت امام خمینی» قدّس الله سرّه مبارک باد! 🇮🇷 ابَرشاگرد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
☀️ نیمروز ☀️ 🔴 برخی خانم‌ها در توجیه کم‌حجابی یا بی‌حجابی می‌گویند که کم‌حجابی یا بی‌حجابیِ ما پس از مدتی برای مردان «عادی» می‌شود! 😳 ابراز این حرف از سوی یک خانم واقعا شگفت‌آور است. 🔘 اصل مطلب دقیقا همین‌جاست. اصل مطلب این است که زیبایی‌های خانم‌ها «نباید» برای مردان عادی شود وگرنه جذابیت و تازگی زنان برای مردان از بین می‌رود و بدین ترتیب زنان از جایگاه خدادادی و مهم «محبوب شدن» عزل شده و در معرض بی‌بهره شدن از نعمت بزرگ «داشتن همسر» قرار می‌گیرند.ابَرشاگرد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌹 یک نماز آسان و کوتاه در ماه مبارک رمضان برای آمرزیده شدن ۷۰ هزار گناه 👇 نشانی
🌥 پگاه‌نگار 🌥 اگر بدن‌مان مال خودمان است!!! پس هر جور خواستیم می‌توانیم لباس بپوشیم، چرا با دیگر اعضای بدن‌مان هم که مال خودمان است!!! هر کاری دل‌مان خواست نتوانیم بکنیم؟ 😳 مثلا چرا با زبان‌مان هر جور که دل‌مان می‌خواهد نتوانیم با مردم حرف بزنیم؟ 😳 یا چرا با دست‌مان هر کاری را که دل‌مان می‌خواهد نتوانیم سر مردم دربیاوریم؟ 😳 و یا چرا با پای‌مان به هر جایی که دل‌مان می‌خواهد نتوانیم برویم؟ مثلا چرا ما باید برای رفتن به خانه‌ی مردم از آنان اجازه بگیریم؟ مگر پای‌مان مال خودمان نیست؟!!! ▪️▪️▪️ 🔘 همانگونه که «بو» به طور ناخودآگاه به درون بینی رفته و اثر خود را می‌گذارد، نبود «حجاب شرعی» هم به درون چشم دیگران وارد شده و اثر خودش را ایجاد می‌کند. ✍ ابَرشاگرد
🌙 شب‌نگار 🌙 آیا یهودیان، «فلسطین» را سرزمین موروثی خود می‌دانند؟ ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ مگر کوروش به بابل حمله نکرد؟ مگر پس از شکست بابلیان و آزادسازی بابل توسط کوروش، امکان انتخاب برای کوچ به فلسطین برای یهودیان فراهم نبود؟ اگر واقعا یهودیان، «فلسطین» را وطن موروثی خود می‌دانستند، پس چرا با وجود آزادی و قدرت انتخاب، همچنان در فلات ایران ماندند و به فلسطین مراجعت نکردند؟ 🔴🔴 پس معلوم می‌شود که مدعای «موروثی دانستن سرزمین فلسطین از سوی یهودیان و طبیعی بودن بازگشت یهودیان به فلسطین»، مدعای بی‌پایه‌ای است. ✍ ابَرشاگرد
🌤 چاشت‌نگار 🌤 صورتی از یک مغالطه‌ی مشهور ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ مثلا بعضی در مقام توجیه «پارک دوبل» می‌گویند: 😳 «جا برای پارک پیدا نکردیم!» 🔴 پس اگر مساحت خانه‌مان برای گذران زندگی کافی نبود، این حق برای ما ایجاد می‌شود که پای‌مان را به حریم خانه‌ی همسایه دراز کنیم! 🔴 یا اگر درآمدمان برای تأمین نیازهای‌مان کافی نبود، حق دزدی کردن برای ما ایجاد می‌شود! ✍ ابَرشاگرد
⛅️ پسین‌نگار ⛅️ اگر «لا اکراه فی الدین» یعنی نباید کسی را نسبت به انجام «تکلیفی» مورد الزام یا اجبار قرار داد، آنگاه سؤالی پیش می‌آید و آن اینکه: ⬅️ چرا «لا اکراه فی الدین» را علاوه بر حوزه‌ی «تکالیف»، به حوزه‌ی «حقوق» سرایت ندهیم؟ یعنی چرا باید دیگران را ملزم یا مجبور کنیم که «حقوق» ما را رعایت کنند؟ 🔰 نمونه: آیا معنای ادعایی «لا اکراه فی الدین» فقط مربوط به زنان است، یا مردان را نیز شامل می‌شود؟ اگر رعایت «حجاب» از سوی زنان مشمول آیه‌ی بالا می‌شود، چرا پرداخت «نفقه و مهریه» از سوی مردان را نباید مشمول آن دانست؟ یعنی اگر رعایت حجاب از سوی زنان یک قضیه‌ی دلخواه و اختیاری باشد، پس مردان هم می‌توانند هر گاه که دلشان خواست نفقه و مهریه پرداخت کنند یا نکنند؛ چرا باید مردان را به پرداخت نفقه و مهریه ملزم یا مجبور کرد و حتی آنان را به دادگاه کشاند؟! ✍ ابَرشاگرد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
☀️ نیمروز ☀️ چرا بزرگترین و مهمترین عید، «عید غدیر» است؟ ⬅️ چون نوک پیکان پیشرفت دین چیزی نیست جز «امامت و ولایت». ⬅️ حقیقت و واقعیت آن است که نبوت و رسالت بدون امامت و ولایت، خطر آنچنانی و مانع مهمی را در برابر دشمنان دین و بدخواهان قرار نمی‌دهد و دروازه را بر روی خصومت‌ها نمی‌بندد. 🌻 الیوم یئس الذین کفروا من دینکم 🌻 الیوم أکملت لکم دینکم ✍ ابَرشاگرد
🌥 پگاه‌نگار 🌥 دلیل تکیه‏‌ی ویژه و بی‌نظیر بر مسأله‏‌ی «غدیر» چیست؟ 🌻 امام خامنه‌ای در تاریخ ۲۰ تیر ۶۹: «شاید این حدیث را ماها بارها گفته‏‌ایم و شنیده‏‌ایم و نقل کرده‏‌ایم که لاعذّبنّ کلّ رعیة فی‏‌الاسلام أطاعت إماما جائرا لیس من اللَّه عزّ و جل و ان کانت الرّعیة فی اعمالها برّة تقیة و لاعفونّ عن کلّ رعیة فی‏‌الاسلام أطاعت اماما هادیا من اللَّه عزّ و جل و ان کانت الرّعیة فی اعمالها ظالمة مسیئة؛ حاصل، این‏که اگر دستگاه مدیریت جامعه، صالح و سالم باشد، خطاهای متن جامعه، قابل اغماض است و در مسیر جامعه، مشکلی به‏‌وجود نخواهد آورد. اما اگر مدیریت و رأس جامعه، از صلاح و سلامت و عدل و تقوا و ورع و استقامت دور باشد، ولو در میان مردم صلاح هم وجود داشته باشد، آن صلاح بدنه‏‌ی مردم، نمی‏تواند این جامعه را به سرمنزل مطلوب هدایت کند. یعنی تأثیر رأس قله و هرم و مجموعه‏‌ی مدیریت و دستگاه اداره کننده در یک جامعه، این‏قدر فوق‏‌العاده است. این است که ما روی مسأله‏‌ی غدیر، این‏‌قدر تکیه می‏‌کنیم.» ابَرشاگرد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا