هدایت شده از ابرفقه
📚فقه الهی و ولایی ردههای حضور در پیامرسان دشمن
◻️گونههای حکم فقهی: الهی و ولایی
فقه الهی که قواعد کلی (قضیه حقیقیه) است و معمولا خدا آن را بیان میکند (أطیعوا الله)؛ و فقه ولایی که حکم جزئی (قضیه خارجیه) برای یک وضعیتی است و ولیّامر، آن را بیان میکند (أطیعوا الرسول و اولی الامر منکم) و با دگرگونی آن عناصر، آن حکم نیز دگرگون میشود.
آ. حکم الهی؛ منع حضور در پیامرسان صهیونی
در فقه الهی قواعد عامی هست که بیان آن بر عهده مرجع تقلید است؛ مانند حرمت یاری ستمگر یا چیرگی گاوَران (کافران) بر مؤمنین که عضویت در اینستا، نمونه آن است. ر.ک: پرسش ۱۳۵۳ أجوِبة الاستفتائات. حکم الهی هنگامی مبنا میباشد که حکم ولایی در آنجا نباشد.
ب. حکم ولاییِ قانونی؛ منع حضور در پیامرسان صهیونی
حکم ولایی گاهی به گونه قانون پذیرفته نظام است؛ مانند قانون واحده اسلامی مصوب ۲۹ شهریور ۷۱ مجلس و پذیرفته ش. نگهبان در ۵ مهر ۷۱، در منع هرگونه پیوند با صهیونیزم یا حامیان آنان؛ حتی داشتن حساب اینستا!
ج. حکم ولاییِ ولیّامر؛ حضور رزمآوران در پیامرسان صهیونی
گاهی کوتاهی کارگزاران، شرایط را بسویی برده است که رزمآوران باید به پیامرسان صهیونی بروند تا با دشمن برزمند و مجال یا نیاز به قانونگذاری در این باره هم نیست و خود ولیّامر بدان حکم میکند؛ مانند حکم رهبری در ۱۹ آبان ۹۵ با ۵ شرط حضور «گروهی، تازشی، هوشمند، تارا، گیرنده فضا از دست دشمن» برای افراد توانمند.
د. حکم ولایی ولیّامر برای حضور امدادگران (جهادگران تبیین) در پیامرسان صهیونی
گاهی شرط «گرفتن فضا از دست دشمن» از میان میرود و تنها میتوان در دل این فضای مجازی اشغالی، امدادهایی به آسیبدیدگان یا کسانی که در بافت آسیب هستند رساند. در اینجا باید نیروهایی که توان «امداد» به گونه «جهاد تبیین» را دارند، وارد پیامرسان دشمن بشوند؛ چنانکه رهبری در ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ فرمودند:
«جهاد تبیین، یک #فریضه_قطعی و یک فریضه فوری است و #هر_کسی که میتواند [باید اقدام کند]... در فضای مجازی که #کلیدش_دست آنها است و #زیر_کلید_آنها است، تحمّل اسم شهید سلیمانی را ندارند، تحمّل عکس او را ندارند؛ ... خب این یک #واقعیّت_تلخی است و وظیفهای را بر دوش #همه میگذارد؛ متولّیان رسانهها در درجه اوّل مسئولند؛ چه رسانه ملّی و چه سایر رسانههای گوناگون، چه فضای مجازی، چه مجموعه مطبوعات، همه موظّفند در این زمینه #وارد_این_میدان بشوند و #هر_کسی که یک #مرکزی و #منبری برای #حرف_زدن با افکار عمومی جامعه دارد، در این زمینه #موظّف است.»
و نیز فرمان رهبری در ۱۴ خرداد ۱۴۰۱: «دروغ و فریب و جنگ روانی دشمن را افشا کنید. ... جنگ روانیِ همهگیر و همهجایی. نگذارید جنگ روانی دشمن در کشور تأثیر بگذارد.»
◻️بررسی فنی فقه ولایی سخن رهبری
آ. حکم ولایی قاعده کلی تغییرناپذیر نیست؛ بلکه پاسخی (قضیه خارجیه) به شرایط است و این حکم ولایی رهبری، در پی کوتاهی قوای سه گانه و سازمانها و نهادهای ارزشی کشور در «سلب سلطه دشمن از فضای مجازی» است.
ب. ازینرو، هنگامی که می فرماید «هر کس مرکز و منبری برای سخن دارد موظف است» این سخن، «ظهور در عام» ندارد که بخواهد با ویژگیهای برشمرده شده در سخن سال ۹۵ رهبری تخصیص بخورد! بلکه «نص» در یک «قضیه خارجیه فراگیر» است که تنها با قید «توانمندی»، که قیدی لبی یا قیدی در ضمن «صاحبمنبر» است، محدود می شود.
ج. مخاطب رهبری نیز فقها نیستند که متوجه عام مسأله باشند و در پی یافتن خاصّه و تخصیص آن برآیند.
د. مایه و مناط حکم نیز جهاد تبیین برای نجات بدنه مردم گرفتار جنگ نرم در فضای مجازی زیر کلید دشمن است!
◻️صاحب منبر یا سیاهی لشکر؟
فرمان ۱۹ بهمن رهبری، جواز حضور سیاهی لشکر در صفحات مجازی انقلابیون برای «پسند» نوشته آنان نیست! و حضور اینان بنابر فقه الهی و فقه ولاییِ قانونی و فقه ولاییِ رهبری، نادرست است؛ بلکه باید کمک کرد که مردمی که عملا سیاهی لشکر صهیونیزم هستند، از فضای بمباران شیمیایی دشمن، بیرون بیایند.
👈 ولی آقای پناهیان با یادآوری «پیگیری صفحات، پسند کردن نوشتهها و گذاشتن دیدگاه» اینها را نمونه «هماهنگی در تبلیغات» و «از اوجب واجبات» پنداشتهاند! حتی شنیدهایم برخی نهادهای ارزشی، دانشآموزان معصوم را با همین نگاه، به اینستا میکشانند!
🔺 این کارها، پیوندی با فرمایش رهبری ندارد!
👈 نیامدنِ جهادگران تبیین، به هر جا که مردم نیازمند امداد هستند نیز ترک وظیفه فوری و قطعی است!
👈 جهادگرانی که اصل مطالبه رهبری؛ یعنی «سلب سلطه دشمن از فضای مجازی» و «اولویت کلیدی این کار» را رها کردهاند، دچار تبعیض بدی در دینداری هستند!
👈 مسئولان «سلب سلطه دشمن از فضای مجازی» کجایید؟!
📚امامی؛ خبره فقه سیاسی و ابرفقه
ابَرشاگرد
📚فقه الهی و ولایی ردههای حضور در پیامرسان دشمن ◻️گونههای حکم فقهی: الهی و ولایی فقه الهی که قواع
نظر اینجانب در حال حاضر در بارهی حضور در «پیامرسانهای صهیونیستی» مطابق با متن بالاست. 👆
خواهش میکنم مطالعه فرمایید.
از عزیزان طلب عفو و بخشش دارم که زودتر این نظر را عرض نکردم.
✍ ابَرشاگرد
🌙 شبنگار 🌙
مدعا:
⭕️ چون فلان کشور اروپایی تعداد کارخانههایش از تعداد کارخانههای کشورمان بیشتر است و آمار بیکاریاش از آمار بیکاری کشور ما کمتر است، پس در قضیهی «حجاب»، ما باید همانند آن کشور اروپایی حجاب را آزاد بگذاریم!
این حرف همانند آن است که بگوییم:
☺️ چون متراژ خانهی من از متراژ خانهی شما بیشتر است و چون مدل ماشین من از مدل ماشین شما بالاتر است، پس من اسلامشناستر از شما هستم!
✍ ابَرشاگرد
🌥 پگاهنگار 🌥
نکتهای مهم و روشن و البته مکتوم و مغفول
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
⭕️ برخی از ما، نعمتهایی را که همه یا اکثریت افراد از آن برخوردارند، اساسا «نعمت» بشمار نمیآوریم و به چشممان نمیآید و قدرشان را نمیدانیم. مثلا بسیاری افراد «سالم بودن دستگیرهی درِ منزلشان» را یک نعمت نمیشمارند و به چشم نمیآورند و از این نعمت لذت نمیبرند. چرا؟ چون میبینند که همه یا غالب افراد، دستگیرهی درِ خانهشان سالم است!
⚫️ از نگاه این افراد، نعمتهایی را میتوان «نعمت» بشمار آورد که متمایز از دیگران باشد و فقط آنان یا اقلیتی از آن برخوردار باشند!
✍ ابَرشاگرد
⛅️ پسیننگار ⛅️
مدعا:
⭕️ اول باید «اختلاسها» را از بین برد، سپس با «بیحجابی» مقابله کرد!
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
اگر بتوان مقابله با بیحجابی را متوقف بر رفع همهی اختلاسها کرد، چرا کارهای دیگر را متوقف بر رفع همهی اختلاسها نکنیم؟ مثلا چرا «نوشیدن آب» را متوقف بر رفع همهی اختلاسها نکنیم؟ و بگوییم: اول باید «اختلاسها» را از بین برد، سپس با «تشنگی» مقابله کرد و آب نوشید! یا چرا «رعایت قوانین رانندگی» را متوقف بر رفع همهی اختلاسها نکنیم؟ و بگوییم: اول باید «اختلاسها» را از بین برد، سپس از مردم انتظار داشت که در جاده از سمت راست حرکت کنند!
خب اگر فرداروزی به جای «وجود اختلاس در کشور»، ادعا شد که بیحجابی به خاطر «آسفالت نبودن برخی معابر» یا هر مشکل دیگر است، چه؟
مگر وجود مشکل در کشور تمامبشو است به این زودیها؟! (بسیاری از مشکلات کنونی جامعه هم ریشه در مشکلات اخلاقی و روحی دارد که ولنگاری اخلاقی یکی از عوامل ایجاد مشکلات روحی است).
تا زمان رفع همهی این مشکلات، چند فرد به فحشا کشیده و چند خانواده از هم پاشیده خواهد شد؟ مسئولیت بچههایی که خانوادههایشان از هم پاشیده، به عهدهی کیست؟
وقتی نظام «خانواده» از هم بپاشد، به طور طبیعی «جامعه» نیز از هم خواهد پاشید؛ اصلا آن زمان دیگر چیزی از جامعه باقی میماند که از رفع مشکلات احساس خوشبختی کنیم؟!
وقتی کسی قانون میشکند و برای آن آگاهانه یا ناآگاهانه توجیه مسخره میآورد، یعنی تمام فسادهای اقتصادی هم اگر رفع شود، آگاهان باز هم بهانهای برای موجه جلوه دادن دلبخواهشان پیدا خواهند کرد (مانند آسفالت نبودن بعضی معابر!) و ناآگاهان را نیز میتوان با مغالطات دیگر در مسیر نادرست قانونشکنی مستدام نگه داشت.
✍ ابَرشاگرد
🌙 شبنگار 🌙
خوب نگاه کنید عزیزان!
اینجا همان مکانی است که منتسب به «قتلگاه اباعبدالله الحسین» است.
امام حسین علیهالسلام تمام آن رنجهای سترگ را با رضایت کامل به جان پذیرا شد تا به من و شمای مسلمان به روشنی نشان دهد که اگر از خط «اسلام ولائی» خارج شویم، ممکن است کارمان به جایی برسد که آب را نیز به روی نائب رسولالله ببندیم، حجت خدا را در روز روشن با فجیعترین وضع به قتل برسانیم، بچههایش را به اسارت بکشانیم و ... .
مراقب مسلمانیمان باشیم!
#امام_حسین
#امام_خامنهای
✍ ابَرشاگرد
⛅️ پسیننگار ⛅️
موضوع بسیار مهم و سرنوشتسازی تحت عنوان: «توپ جامجهانی»!
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
بسا جوانان و نوجوانانی که ناآگاهانه «ایالات متحدهی آمریکا» را قبلهی آرزوها، بهشت زمینی، مهد دمکراسی و ... میپندارند، در حالی که حتی از ابتدائیترین چیزها در بارهی محبوب و معشوق خود ناآگاهند، اما از بیهوده و بیربطترین چیزها آگاهند و با ولع آن را دنبال میکنند.
مثلا کم نیستند جوانان و نوجوانانی که به خوبی میدانند که «توپ جامجهانی امسال چه رنگی است»، اما از «نظام انتخاباتی غیر دمکراتیک و مسخرهی ایالات متحده» کمترین اطلاعی ندارند و مثلا نمیدانند که براساس نظام انتخاباتی ریاستجمهوری آمریکا، ارزش آراء مردم این کشور با هم یکسان نیست؛ به گونهای که در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا، ترامپ با وجود آنکه در تعداد آراء مردمی ۳ میلیون کمتر رأی کسب کرد، اما توانست بر رقیب خود یعنی هیلاری کلینتون برتری یابد و ۴ سال رئیسجمهور بهشت زمینی گردد! و همچنین در انتخابات سال ۲۰۰۰، بوش پسر با وجود آنکه در تعداد آراء مردمی ۵۰۰ هزار کمتر رأی کسب کرد، اما توانست رقیب خود یعنی اِل گور را شکست دهد و رئیسجمهور مهد دمکراسی شود!
✍ ابَرشاگرد
🌙 شبنگار 🌙
مدعا:
⭕️ اگر «بیحجابی» برای جامعه مضر است، پس چرا تعداد کارخانههای آمریکا از تعداد کارخانههای کشور ما بیشتر است؟
ـــــــــــــــــــــــــــــــــ
این حرف همانند آن است که بگوییم:
🔹 اگر «لباس نپوشیدن» در فصل زمستان برای بدن مضر است، پس چرا دستها و پاهایم بر اثر نپوشیدن لباس قطع نشده و چرا جای دستها و پاهایم با هم و جای کبد و کلیهام با یکدیگر عوض نشده و چرا دندانهایم از ۳۲ عدد به ۳۱ عدد کاهش پیدا نکرده و چرا انگشت شست پای من به درون چشمم نرفته است و چرا ...؟!!!
غرض آنکه؛
دنیایی که خداوند آفریده است برخلاف اینگونه ذهنها، آشفته نیست، بلکه دنیای منظمی است و بین معلولها و علتها سنخیت وجود دارد و از هر کار خوب یا بدی، نمیتوان هر نتیجهای را انتظار داشت.
کدام انسان اهل تأمل و تفکر و دقت و البته انصاف را میتوان یافت که باور کند (چه رسد به آنکه به زبان و قلم آورد) که وجود کارخانهها و مراکز تولیدی در یک کشور نتیجه بیحجابی و ولنگاری اخلاقی باشد؟ آیا درک این حقیقت دشوار است که انسانهای اهل بیبندوباری اخلاقی و عیشونوش، انسانهای ضعیف و اهل مصرف هستند و اساسا نمیتوانند اهل تولید باشند و نمیتوانند بهرهوری مطلوبی در کار داشته و نیروی محرک یک کشور باشند؟
تولید و ایجاد مراکز تولیدی، زائیدهی «تلاش فکری و عملی» است، نه ولنگاری اخلاقی. البته در خصوص آمریکا، علاوه بر تلاش، «استعمار و غارت ملتها» نیز نقش بسیار مهمی ایفا نموده است.
اثر ولنگاری اخلاقی در آمریکا را در نگاه به زن به عنوان یک موجود درجهی دوم، در آمار دهشتناک روابط خارج از ازدواج و تجاوز جنسی و نوزادان نامشروع و در ستم و تجاوز حاکمیت آمریکا به ملل دنیا از جمله مردم آمریکا باید دید.
✍ ابَرشاگرد
⛅️ پسیننگار ⛅️
مدعا:
⭕️ آیا با رفع مشکل «بیحجابی»، مشکلات اختلاس و گرانی و بیکاری هم حل خواهند شد؟
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
خب اگر این استدلال را بپذیریم، چرا عکس آن را نپذیریم؟
یعنی مثلا اگر بر اثر بیحجابی و ولنگاری اخلاقی، فلان خانواده از هم پاشید و فلان و فلان افراد مبتلا به انواع بیماریهای روحی و جسمی و جنسی و مورد اصابت انواع ضربات روانی قرار گرفتند، بر فرض که تمام مشکلات اقتصادی آن خانواده و آن افراد را نیز حل کنیم، آیا بیماریهای بنیانکن روحی آن افراد علاج خواهد یافت و خانوادههایی که بر اثر مسائل اخلاقی متلاشی شدهاند، دوباره تشکیل خواهند شد؟ جالب است بدانید که ولنگاریهای اخلاقی و مشکلات روحی و روانی ناشی از آن در میان قشری که از نظر مالی وضعیتشان بهتر است، بیشتر است.
حال همین را در مقیاس یک جامعه در نظر بگیرید.
وقتی در جامعهای عفاف و حجاب مورد بیاعتنایی قرار گیرد و شأن والای انسان زیر پا نهاده شود، به طور طبیعی نظام خانواده متلاشی خواهد شد و اساسا دیگر چیزی از جامعه باقی نمیماند که با رفع همهی مشکلات اقتصادی احساس خوشبختی کنیم.
وقتی جامعهای به ولنگاری اخلاقی مبتلا شد، مشکلات اقتصادی آن جامعه بیشتر خواهد شد؛ چون افراد شهوتپرست دغدغهی اصلیشان برآورده کردن شهواتشان است و این افراد نمیتوانند اهل تولید و فکر و خلاقیت باشند. وقتی «تولید» در کشوری ضربه بخورد، بیکاری و تورم افزایش مییابد و قدرت و عزت ملی کاهش خواهد یافت.
وقتی نفسانیات و شهوات در جامعهای رواج پیدا کرد، به طور طبیعی آمار مفاسد و تخلفات اقتصادی نیز افزایش خواهد یافت؛ چراکه همهی اینها ناشی از تسلط نفس امّارهی انسان است که به هیچ حدی از زیادهخواهی قانع نمیشود. بنابرین مقابلهی با ولنگاری اخلاقی، در واقع بر میزان تخلفات اقتصادی هم اثرگذار است.
🌸 نیز مطالعه فرمایید:
https://eitaa.com/abarshagerd/2164
✍ ابَرشاگرد
هدایت شده از جبهه انقلاب اسلامی در فضای مجازی
وقتی ما در قواعد دشمن محصور هستیم و مدیریت و ابتکار عمل در دست اوست و حالت فعالانه دارد، دشمن دائماً نقشههای تازه و بهروزشدهای را علیه ما طراحی و اجرا میکند.
🔻خب چه مدت طول میکشد و چه میزان توان لازم است تا همهی لایهها و گونههای آسیب و تخریب را به طور دقیق و کامل شناسایی کنیم؟
🔻چه مدت طول میکشد که راه مقابله با عملیات تخریب دشمن را کشف کنیم؟
🔻اجرای موفق و کامل آن چقدر طول میکشد؟
🔻در این مدت، چه تعداد از مردم آسیب میبینند؟
🔻اساساً چقدر از این آسیبها قابل جبران است؟
🔻آسیبهای قابل جبران چه مدت طول میکشد که جبران شوند؟
اینها اشکالاتی هستند که هر انسان عاقل را اقتضائاً به راهحل اصلی میرسانند.
⬅️ تغییر زمین بازی ➡️
ابَرشاگرد ✍
#⃣ #از_تبیین_تا_قیام
جبههٔ انقلاباسلامی در فضای مجازی ✊🏻 @jebheh
⛅️ پسیننگار ⛅️
ترویج بیحجابی، برهنگی، نوشیدن مسکرات و ...، چرا؟
چرا غربِ سرمایهداری، «لذّتهای سطحی» را در میان ملّتها گسترش میدهد و آنها را به «خوشیهای لحظهای» عادت میدهد؟
ـــــــــــــــــــــــــــــــ
به چند دلیل.
🔘 یکی از آن دلیلها این است که خو کردن با لذّتهای سطحی، به طور طبیعی موجب میشود که انسانها «غارتهای اساسی و بزرگ» را اصلا متوجّه نشوند و اگر هم متوجّه شوند، آنها را بیاهمّیّت بشمارند.
🎯 پس ترویج لذّتهای قشری و آنی، زمینه را برای استعمارِ آسان و غارتِ بیمقاومت فراهم میکند.
✍ ابَرشاگرد
⛅️ پسیننگار ⛅️
⭕️ کم نیستند جوانان و نوجوانانی که اگر از آنان سؤال کنید که چرا تاریخ نمیخوانند، چرا ادبیات نمیخوانند، چرا سیاست داخلی و خارجی نمیخوانند، و ...، با نگاه و لحنی «فقیه اندر سفیه» پاسخ خواهند داد که:
☺️ «مگر خواندن تاریخ، ادبیات، سیاست و ... برایمان نان و آب میشود؟!».
🔘 اما همین افراد «مسابقات جامجهانی» را چنان پیگیری میکنند و «گلهای بازیها» و «تصاویر آهستهی گلهای بازیها» را با چنان ولعی مینگرند که انگار تأمین آب و نان زندگیشان تنها و تنها به تماشای این بازیها و گلها و تصاویر آهستهی گلها بستگی دارد!!
#تربیت_شبه_مدرنیستی
✍ ابَرشاگرد
⛅️ پسیننگار ⛅️
⚠️ مبادا با این تصور که باید «حزباللهیِ بهروز» باشیم، در دامِ تفکراتی بیفتیم و حرفهایی را بر زبان و قلم جاری سازیم که تزریقشده از سوی بدخواهان و بازی در زمین آنها و در راستای برآوردهسازیِ هدفِ آنهاست. مانند حرفِ مزخرفِ «دوران فیلترینگ گذشته است!».
🔹 «لا اله» یعنی فیلترینگ
🔹 «فمن یکفر بالطاغوت» یعنی فیلترینگ
🔹 بهداشت یعنی فیلترینگ
🔹 چادر یعنی فیلترینگ
🔹 درِ خانه یعنی فیلترینگ
🔹 پوشیدنِ لباسِ گرم در زمستان یعنی فیلترینگ
🔹 لایهی اُزُن در برابرِ اشعههای مضرِ خورشید یعنی فیلترینگ
🔹 پوستِ بدن یعنی فیلترینگ
🔹 پلکِ چشم یعنی فیلترینگ
🔹 «ایدز» یعنی نبودِ فیلترینگ در برابرِ دشمن = نابودی
ابَرشاگرد
☀️ نیمروز ☀️
یکی از پدیدههای عجیب و آسیبزای دوران کنونی جامعهی ما عبارت است از:
⬅️ تعداد بالای آقایان تحصیلکردهای که هیچ «مهارت» قابل ذکری ندارند، و متأسفانه ارمغان فارغالتحصیل شدنشان، صرفا یک «مدرک» و البته «طلبکاری» است.
و نیز
⬅️ تعداد بالای خانمهای تحصیلکردهای که از فارغالتحصیل شدنشان هیچ فایدهای حاصل نمیشود، جز آنکه توقعشان در «ازدواج» بالا میرود.
✍ ابَرشاگرد
🌙 شبنگار 🌙
🔘 ملّتی که میخواهد به آرمانها و قلّههای بلند معنوی برسد و هدف اصیل او نیز همین است، بسیار طبیعی است که در دنیای کنونی که جریان غالب آن «مادّی» است، متحمّل سختیهای بیشتری شود و لذاست که در این شرایط، ارزش هر واحد پیشرفت در راستای رسیدن به آرمانهای «جمهوری اسلامی»، چند یا چندین برابر است.
✍ ابَرشاگرد
🌥 پگاهنگار 🌥
یکی از گرفتاریهای آشکاری که در دوران کنونی، جامعهی ما به آن مبتلاست این است که:
⭕️ برخی از ما مردم تصوّر میکنیم که «آزادی بیان» یعنی هرگاه و در هر موضوع و مسئلهای که دلمان بخواهد، «کارشناس» هستیم و صلاحیت اظهار نظر و داوری داریم!
ابتلاء عجیبی است.
⚠️ گسترش وسیع این ابتلاء، به «غیر عالمانه» شدن فضای کلی کشور خواهد انجامید.
✍ ابَرشاگرد
⛅️ پسیننگار ⛅️
⭕️ در رسم غربیها، وقتی «زن» ازدواج میکند ...
امام خامنهای (۳۰ مهر ۷۶):
⭕️ «امروز هم وقتی زنی با مردی ازدواج میکند و به خانه شوهر میرود، حتّی نام خانوادگی او عوض میشود و نام خانوادگی مرد را بر خود میگذارد. زن تا وقتی نام خانوادگی خود را دارد که شوهر نکرده است؛ وقتی شوهر کرد، نام خانوادگی زن به نام خانوادگی مرد تبدیل میشود. این رسم غربیهاست؛ در کشور ما این طور نبوده، هنوز هم نیست. زن هویّت خانوادگی خودش را با خودش حفظ میکند؛ ولو بعد از ازدواج. آن، نشانه همان فرهنگ قدیمی غربی است که مرد سرور زن است.»
ابَرشاگرد
🌙 شبنگار 🌙
خیلی مراقب باشیم!
هر کسی را به صِرفِ گفتنِ هر «حرفِ حقّی» نمیتوان متعلّق به «جبههی حق» دانست.
⚠️ گاهی کسی با یک «سخنِ حق» به جنگِ «جبههی حق» میآید.
⬅️ در جنگِ صفّین، کمرِ سپاهِ امیرالمؤمنین علیهالسلام را با یک کلامِ صددرصد حق شکستند؛ آنهم «بعضی از خودیها». بعضی خودیها با شعارِ درست و حقِّ «إن الحکم الا لله» (حکم فقط از آنِ خداست) به جنگِ «حجّتِ خدا» و در حقیقت به جنگِ «خودِ خدا» آمدند و توانستند جبههی حق را شدیدا تضعیف نمایند.
⬅️ و یا مثلا «ابلیس» با ادّعای اعتقاد به «خالقیّتِ» خداوند، به جنگِ «حجّتِ خداوند» (حضرتِ آدم علیهالسلام) و در حقیقت به جنگِ «خودِ خداوند» آمد. ابلیس: «خلقتنی من نار و خلقته من طین».
#خامنهای_حجت_خدا
✍ ابَرشاگرد
🌥 پگاهنگار 🌥
وقتی «هاشمی رفسنجانی» در میانهی جنگ تحمیلی و با وجود کمکهای آمریکا به صدام، تلاش میکند که آمریکاییها را به بهبود روابط با ایران امیدوار نماید!
هاشمی در خاطرهی ۱۸ اسفند ۶۴ مینویسد:
🔴 «آقای [سعید] رجایی خراسانی نماینده ایران در سازمان ملل آمد. گفت که آمریکاییها برای اصلاح روابط زیاد مراجعه میکنند. 👈گفتم امیدوارشان کند👉. سفیر آمریکا در واتیکان با ایشان دوبار در این خصوص تماس گرفته است.»
منبع:
📖 کتاب خاطرات سال ۱۳۶۴ هاشمی رفسنجانی با عنوان: «امید و دلواپسی»
✍️ ابَرشاگرد
🌤 چاشتنگار 🌤
گفت:
♦️ «توان و تسلیحات دفاعی» برای مردم آب و نان نمیشود!
میگوییم:
❇️ ولی ما فردی را میشناسیم که آب و نانش حسابی فراهم بود؛ طوری که آب و نان مردم را نیز حسابی تنگ کرده بود، اما بهسبب نداشتن استقلال و عزت و توان دفاعی، بیگانه با یک اُردنگیِ تاریخی او را به ناکجاآبادی پرت کرد که تا پیش از آن حتی نامش را هم نشنیده بود!
✍ ابَرشاگرد
⛅️ پسیننگار ⛅️
🔘 یکی از میوههای شیرینِ فتنهی تلخِ اخیر این بود که بیش از پیش برایمان روشن گشت که بعضی از «قهرمانانِ غیر حقیقی و پوشالی» که در اذهانمان «قهرمان» میپنداریمشان، حقیقتا قهرمان نیستند، و در عوض، قهرمانانِ حقیقیِ فراوانی را کشف کردیم که تاکنون حتّی نامشان را هم نشنیده بودیم و در گمنامی به سر میبردند؛ مانند: شهیدِ قهرمان «آرمان علیوردی».
🔘 این فتنه بیش از پیش برایمان ثابت کرد که هر فردِ «مشهور و موردتوجّه» لزوما «قهرمان» نیست؛ بلکه «قهرمانانِ حقیقی» هستند که باید موردتوجّهِ ما باشند.
⚠️ برایمان بیش از پیش ثابت شد که اگر در تشخیصِ «قهرمانانِ حقیقی» دچارِ اشتباه شویم، ممکن است ضربات و آسیبهای دردناکی بر ما وارد آید.
✍ ابَرشاگرد