هدایت شده از تفسیر البصائر ؛ تفسیر تمدنی آیات و روایات
🔸کارآمدی در جهت صحیح
🔹يضِلُّ بِهِ كَثِيرًا وَيَهْدِي بِهِ كَثِيرًا وَمَا يُضِلُّ بِهِ إِلَّا الْفَاسِقِينَ؛ بقره/26
مرتبهای از کمال انسانی، بعد از واجدیت نسبت به خصائص و عناصر ارزشمند، بهکارگیری در جهت درست است؛ ممکن است علم و تقوی و عقل و قلب پاک و عمل صالح و ادب و... حاصل شود اما در جهت صحیح بهکارگیری نشود و به کارآمدی صحیح نرسد یا حتی کارآمدی باطل داشته باشد و باعث ضلالت شود مانند قرآن که فرمود یضل به کثیراً ! بنابراین «#جهتگیری»حق حاکم بر هر عمل و خصیصهای است و به آن ارزش میدهد ولو عمل ناصالح یا عنصر ناپسندی مانند ذلت یا ضرر و زیان باشد (الذُّلَّ مَعَ الْحَقِّ أَقْرَبَ إِلَى عِزِّ الْأَبَدِ مِنَ الْعِزِّ فِي الْبَاطِلِ- حَقٌّ يَضُرُّ خَيْرٌ مِنْ بَاطِلٍ يَسُر)
جهتگیری صحیح ریشه در ایمان دارد و در مقابل فسق (سرپیچی از امر الهی) منشاء ناکارآمدی صحیح است کما اینکه فرمود « يُضِلُّ بِهِ كَثِيرًا وَيَهْدِي بِهِ كَثِيرًا وَمَا يُضِلُّ بِهِ إِلَّا الْفَاسِقِينَ»؛ ضلالت توسط حرف حق (عدم کارآمدی صحیح حرف حق) ریشه در فسق دارد.
▫️مواردی از قبیل ناکارآمدی صحیح:
- اَللّهُمَّ إنّي أعوذُ بِكَ مِن عِلمٍ لا يَنفَعُ ،
- اللَّهُمَّ ارْزُقْنِي عَقْلاً كَامِلاً وَ لُبّاً رَاجِحاً وَ قَلْباً زَكِيّاً وَ عَمَلاً كَثِيراً وَ أَدَباً بَارِعاً وَ اجْعَلْ ذَلِكَ كُلَّهُ لِي وَ لاَ تَجْعَلْهُ عَلَيَّ بِرَحْمَتِكَ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ،
- فَإِذَا وَجَدْتُمْ عَقْلَهُ مَتِيناً فَرُوَيْداً لَا يَغُرَّكُمْ تَنْظُرُوا أَ مَعَ هَوَاهُ يَكُونُ عَلَى عَقْلِهِ أَمْ يَكُونُ مَعَ عَقْلِهِ عَلَى هَوَاهُ (شخص دارای عقل متین است و به آن رجوع هم میکند اما بخاطر پیروی از هوای نفس، جهل را بر عقلش چیره میسازد و آنرا بیاثر میکند.)
نه علم به تنهایی ملاک است و نه تقوی! و مهمتر از آندو جهتگیری آندو است که بایستی جهتگیری صحیح و #انقلابی داشته باشد:
«امروز اگر شما عالم هم باشید و بسیار با تقوا هم باشید اما زمانتان را نشناسید آن وقت آسیب پذیر و لغزش پذیر و کم فایده خواهید بود...پس شد علم و تقوا و آگاهی سیاسی اجتماعی...مقام معظم رهبری؛ ۱۳۷۰/۱۱/۳۰»
@tafsirolbasaer
🔸ضرورت #وحدت و ائتلاف #جبهه_انقلاب؛
در نقد به لیستهای متکثر و متشتت جبهه انقلاب و در پاسخ به این سئوال که آیا وحدت یک اصل همیشگی است و لازم است همیشه وحدت داشته باشیم... در جایی عرض کردم:
قطعاً وحدت و ائتلاف و انسجام و هماهنگی، ارزشهای ذاتی دارند و مطلوب بالذات هستند...
مشکل ما نداشتن جبهه هماهنگ است و علت اصلی آنهم عدم امتداد ولایت به عنوان عامل اصلی و محوری هماهنگی و انسجام در جبهه انقلاب است... البته حضرت آقا جبهه انقلاب را با بیانات و توصیه و گفتمانسازی و ... هدایت و راهبری میکنند ولی این مقدار و اکتفا به کلیات کافی نیست بلکه بایستی ولایت ایشان امتداد و جریان پیدا کند و #شبکه_ولایت شکل بگیرد و یک جبهه و شبکه هماهنگ را در میدان آرایش دهد ... خلاء جدی جبهه انقلاب، فقدان چنین شبکه هماهنگ و منسجمی است و متأسفانه همه بصورت آتش به اختیار و خودجوش در قالبهای متکثر و متشتت و ناهماهنگ در حال نبرد با دشمن هستند و فارغ از موازیکاریها، تعاضدات و بیاثرکردن کارهای یک دیگر و ... ، یک جبهه کماثری را شکل داده است که متناسب با آرایش و تمرکز دشمن و اولویتها، آرایش و تمرکز و تدبیر ندارد، هر چند به مدد الهی و عنایت و دستگیری امام عصر عج الله تعالی فرجه الشریف بی اثر و بی نتیجه هم نیستند...
برای رسیدن به #نظام_امام_و_امت نیازمند نظاممند شدن روابط و مناسبات هستیم...
@abdollahimahdi
🔸لیست کاندیدای اصلح قم
🔹رویکرد و نگاه و معیار ما در انتخاب نماینده مجلس قم چیست؟
قطعاً هر کسی با یک زاویه نگاه و معیارهایی متناسب با «اهداف و مطلوبیتها»ی مورد نظرش دست به انتخاب میزند و صرفاً بررسی صلاحیت و شایستگیهای فردی بدون توجه به اهداف و مطلوبیتهای زمانی و مکانی کافی نیست.
🔹چه اهداف و مطلوبیتهایی برای نماینده مجلس قم متصور است؟
علاوه بر شاخصهای عمومی همچون «تقوی»، «علم»، «جوانی»، «انقلابی»، «روحیه جهادی» :
1- اعتقاد و اهتمام به نقش دین و نهاد حوزه و روحانیت در فرایند قانونگذاری و ارتباط و تعامل با ظرفیتهای حوزههای علمیه،
2- قدرت ارتباط و ایجاد شبکه نخبگانی و بهرهمندی از آن در پیشبرد اهداف،
3- سیاستهای توسعه شهری قم متناسب با ارزشهای دینی و هویت اسلامی و جایگاه محوری قم در دنیای اسلام،
4- توانمندی در کنشگری فعال در عرصه فضای عمومی مجلس و مسائل کلان کشور،
5- تغییر و اصلاح مناسبات مدیریتی قم خصوصاً در عرصه مداخلات عزل و نصب و...،
6- نگاه تمدنی به معماری و شهرسازی متناسب با فقه معماری و شهرسازی حوزه،
7- نگاه انتقادی به وضعیت موجود و رویکرد تحولی و قدرت ایجاد تغییر و تحول،
🔸پس از بررسی تفصیلی کاندیداهای موجود با توجه به معیارهای فوق الذکر، اشخاصی که به نسبت بیشتر از دیگران واجد معیارهای فوق الذکر بودند و توانمندیهای ایشان متناسب با این اهداف و مطلوبیتها احراز شد، عبارتند از :
[انتخابات تمام شد ، پاکش کردم😊 الحمدلله دو نفر از افراد مورد نظر رأی آوردند...]
الله أعلم، و من الله التوفیق
@abdollahimahdi
🔸لیست کاندیدای اصلح مجلس تهران
شاید شایسته بود جبهه انقلاب، به لیست واحدی میرسید و شایستهترینها با مکانیزمی روشن، معین، انتخاب و معرفی میشدند ، لیستهای متعدد و متشتت مطلوب نیست هرچند تنوع لیستها هم از جهاتی مثبت تلقی میشوند، علی ایحال ما هم با مشورت و بررسی بسیار ، بهترینها را با معیارهای انقلابی و ولایی و دیگر شاخصها در این لیست گلچین نمودیم:
1- مرتضی آقاتهرانی ۱۷۱۵
۲- حمید رسایی ۴۳۲۵
۳- محمود نبویان ۸۴۸۹
۴- امیرحسین ثابتی ۲۸۷۵
۵- مهدی کوچک زاده ۷۲۴۱
۶- مجتبی زارعی ۴۶۷۱
۷- رضا تقیپور ۲۷۹۷
۸- زهره لاجوردی ۷۳۷۲
۹- صالح اسکندری ۱۵۲۵
۱۰- اسماعیل کوثری ۷۲۳۸
۱۱- بیژن نوباوه ۸۶۵۷
۱۲- سعید کرمی ۷۱۲۵
۱۳- روح الله ایزدخواه ۱۹۷۳
۱۴- غلامحسین رضوانی ۴۴۸۷
۱۵- علیرضا سلیمی ۴۹۷۸
۱۶- مالک شریعتی ۵۲۹۲
۱۷- حسین صمصامی ۵۷۱۵
۱۸- محمود دهقانی ۴۱۳۳
۱۹- احمدعلی یوسفی ۹۲۵۲
۲۰- علی خضریان ۳۷۸۳
۲۱- کامران غضنفری ۶۳۷۷
۲۲-علی یزدیخواه ۸۹۹۱
۲۳- ابوالفضل ظهرهوند ۵۸۳۹
۲۴- ابوالقاسم جراره ۲۹۳۶
۲۵- ابراهیم عزیزی ۶۱۴۱
۲۶- مرتضی محمودی ۷۶۸۸
۲۷- پیمان فلسفی ۶۶۵۷
۲۸-محمد سراج ۴۸۶۶
۲۹- سمیه رفیعی ۴۵۱۹
۳۰- مهدی عسگری ۶۱۷۲
@abdollahimahdi
🔸تا انتخابات بعدی خداحافظ!
آی مردمی که رأی دادید!
دستتون درد نکنه و خداحافظ!
تا انتخابات بعدی خداحافظ!
دیگه فعلاً با شما کاری نداریم!
اما چند روز مانده به انتخابات دوباره شما مهم میشوید!
انگشت و رأی شما مهم و سرنوشتساز میشود!
اونموقع دوباره یادمون میفته که باید خدمتتون برسیم برای شنیدن درد دلها و گله شکایتها و دلجویی، رفع شبهه، اقناع فکری، اطلاعرسانی از دستاوردهای انقلاب و نظام و ...
اونموقع دوباره یاد حکم جهاد میفتیم و دنبال تبلیغ چهرهبهچهره و حضور در بین مردم و محبت به مردم و منتکشی برای رأی دادن و ...
چون از مردمسالاری فقط دادن حق رأی به مردم را فهمیدیم و نه دیگر حقوق فکری و اعتقادی و معرفتی و معنوی ...
فعلاً کاری به حاکمیت و تأمین حقوق شهروندی و ... ندارم،
فعلاً در مورد وظیفه خود ما بچه طلبههای دغدغهمند و جهادی صحبت میکنم...
فعلاً میریم مرخصی تا چند روز مانده به انتخابات که دوباره نگران رأی مردم بشیم ...
خداحافظ ✋
@abdollahimahdi
🔸قدری تأمل در مسائل مجلس و انتخابات!
این دوره از انتخابات هم با کلی نگرانی و زحمت به اتمام رسید ...
اما خوب است در فرصت باقیمانده تا انتخابات بعدی راجع به نکاتی تأمل و گفتگو و تدبیر کنیم:
- چرا باید یک کاندیدا یک شبه نماینده مجلس شود؟ آیا قانونگذاری یک حرفه محسوب نمیشود که نیازمند آموزش و تخصص باشد؟ به قول دوستان مجوز گاوداری هم کلی مراحل و دوره و آزمون و مصاحبه دارد! برای دریافت یک گواهینامه باید دهها جلسه آموزش و آزمون گذراند ... آیا برای یک نماینده مجلس حداقل آشنایی با قانون اساسی، قوانین داخلی مجلس و ... لازم نیست؟!
- چه فرایندی برای اثبات تخصص، گفتمان، برنامه، سوابق موفق و ... و نهایتاً گزینش بهترینها از میان کاندیداها توسط نخبگان وجود دارد؟
- چه تضمین و سازوکاری برای ارتباط و تعامل نماینده مجلس با نخبگان وجود دارد؟
- چطور میتوان نقش نخبگان را در انتخاب و تأیید کاندیداهای مجلس برجسته نمود و معیارهای انتخاب را به سوی معیارهای کیفی و گفتمانی توسط نخبگان سوق داد و نظر نخبگان را معیار اعتباردهی به گفتمان برتر دانست؟
- چه سازوکار دقیقی برای نظارت و نقد و ارزیابی و قضاوت در مورد عملکرد نماینده مجلس (غیر از آمار کلی حضور و غیاب) و اطلاعرسانی به مردم وجود دارد؟
- چه سازوکار دقیق و نخبگانی برای نقد و ارزیابی عملکرد مجلس و تبعات آن وجود دارد که وقتی مثلاً رهبر معظم انقلاب مهمترین و کلیدیترین موضوع را برای مجلس، فضای مجازی مشخص میکند، اما وقتی هیچ اقدام شایستهای صورت نمیگیرد، کسی توبیخ و بازخواست نمیشود و نمره منفی نمیگیرد و سوءسابقه محسوب نمیشود و دوره بعد هم با گردن کلفتی کاندیدا میشود؟!
- قوت یا ضعف عملکرد یک مجلس چه تأثیری در امتیاز و اعتبار و سابقه عملکرد یک نماینده میگذارد؟!
- آیا نمیتوان یک برنامه و سیستمی برای ارزیابی دقیق و رتبهبندی و امتیازدهی به نمایندگان مجلس طراحی و اجرا نمود که با محاسبه حسن انجام وظایف و نیز اقداماتی نظیر ارتباط با مردم، تعامل با نخبگان، سفرهای استانی، رسیدگی به محرومان، ارائه طرح و برنامه، حل مشکلات منطقه و ....روزانه وضعیت عملکرد و امتیاز نهایی را به نمایش بگذارد؟
- چرا باید یک فرد حق انتخاب یک یا چند نماینده و فرد دیگری بدون هیچ رجحان و امتیازی حق انتخاب 30 نماینده داشته باشد؟ آیا نحوه توزیع حق رأی نمیتواند عادلانهتر باشد؟
- چرا باید دوره نمایندگی نمایندگان با دوره مسئولیت مدیران دولتی و نیز دوره تدوین اسناد راهبردی مانند برنامه هفت ساله و پنجساله و ... همخوانی نداشته باشد و چطور میتوان بین آنها هماهنگی و توازن حداکثری ایجاد نمود؟
- با چه ایدهها و سازوکارهایی میتوان نظام اندیشه و گفتمان فکری و داشتن ایده و طرح و برنامه را به عنوان معیارهای اساسی منزلت آفرین و اعتبار بخش یک نماینده معرفی نمود و برای کسی که فاقد این معیارهاست هزینه اجتماعی و بیاعتباری ایجاد نمود و فرهنگ عمومی جامعه را در انتخاب نماینده به سوی این ارزشها سوق داد؟
- اساساً سازوکار بدیل و مؤثرتری برای انتخاب توسط مردم میتوان یافت؟
- اگر اعتقاد داریم؛ اساساً قانونگذاری شأن خدای متعال است و روی زمین، نهاد دین چنین مسئولیتی را بر اساس اجتهاد دینی و رسالت اقامه دین برعهده دارد، چه سازوکاری برای دینی شدن تصمیمسازی و تصمیمگیریها وجود دارد؟! از ساختارها و سازوکارهای موجود تعاملی بین مجلس و حوزه و نقش شورای نگهبان اطلاع دارم اما یک درصد هم وضعیت مطلوب را تأمین نمیکند!
و مسائل متعدد دیگری که الان در ذهنم حاضر نیست و به مرور به این لیست اضافه خواهم کرد ...
لطفاً بزرگواری فرموده نکات مد نظر خودتون را ارائه فرمایید.... متشکرم
@abdollahimahdi
فهرستی از مسائل عمیقتر مجلس و انتخابات توسط برادر گرامی حجتالاسلام حسین ایزدی :
https://eitaa.com/taalighat/1332
@abdollahimahdi
🔸درنگی در انتخاب انتخابات!
انتخابات الگویی ناکام در تأمین مشارکت مؤمنانه مردم...
https://eitaa.com/yahyayahya/613
@abdollahimahdi
💐🌾🍀🌼🌷🍃
🍃🌺🍂
🌾🍂
🌿
🌹
سلام علیکم،
عرض ادب و احترام،
طاعات و عبادات قبول حق،
در این ماه مبارک رمضان؛
🌹سال نو را با چند فراز از بهترین دعاهای ابوحمزه ثمالی خدمت شما تبریک عرض میکنم:
🔹يا خَيْرَ مَنْ سُئِلَ، وَأَجْوَدَ مَنْ أَعْطىٰ، أَعْطِنِى سُؤْلِى فِى نَفْسِى وَأَهْلِى وَوالِدَىَّ وَوَُلْدِى وَأَهْلِ حُزانَتِى وَإِخْوانِى فِيكَ؛ ▫️ای بهترین کسی که از او خواسته میشود و سخیترین کسی که عطا میکند، خواستهام را در حق خودم و خانوادهام و پدر و مادرم و فرزندانم و خاصانم و برادران دینیام به من عطا کن :
🔸اللّٰهُمَّ أَرْغِدْ عَيْشِى؛ ▫️خداوندا زندگیام را گوارا گردان، 🤲
🔸وأَظْهِرْ مُرُوَّتِى؛ ▫️جوانمردیام را آشکار ساز، 🤲
🔸وأَصْلِحْ جَمِيعَ أَحْوالِى؛ ▫️همه احوالم را اصلاح کن، 🤲
🔸واجْعَلْنِى مِمَّنْ أَطَلْتَ عُمْرَهُ؛ ▫️از کسانی قرارم ده که عمرش را طولانی کردی، 🤲
🔸وحَسَّنْتَ عَمَلَهُ؛ ▫️و اعمال و کردارش را نیکو ساختی، 🤲
🔸وأَتْمَمْتَ عَلَيْهِ نِعْمَتَكَ؛ ▫️و نعمت را بر او تمام کردی، 🤲
🔸ورَضِيتَ عَنْهُ؛ ▫️و از او راضی و خشنود شدی، 🤲
🔸وأَحْيَيْتَهُ حَياةً طَيِّبَةً فِى أَدْوَمِ السُّرُورِ، وَأَسْبَغِ الْكَرامَةِ، وَأَتَمِّ الْعَيْشِ؛ ▫️و او را به زندگانی پاکیزه زنده داشتی، در بادوامترین خوشیها و کاملترین کرامتها و کاملترین زندگیها ...🤲
🔸...وَاجْعَلْنِى مِنْ أَوْفَرِ عِبادِكَ عِنْدَكَ نَصِيباً فِى كُلِّ خَيْرٍ أَنْزَلْتَهُ وَ تُنْزِلُهُ فِى شَهْرِ رَمَضانَ فِى لَيْلَةِ الْقَدْرِ وَمَا أَنْتَ مُنْزِلُهُ فِى كُلِّ سَنَةٍ ...؛ ▫️مرا از پر نصیبترین بندگانت در نزد خود قرار ده، در هر خیری که فرو فرستادی و در ماه رمضان در شب قدر نازل میکنی و نازل کننده آنی در هر سال ... 🤲
🔸...وَارْزُقْنِى حَجَّ بَيْتِكَ الْحَرامِ فِى عامِنا هٰذَا وَفِى كُلِّ عامٍ، ▫️در این سال و هر سال زیارت خانهات را نصیبم فرما،🤲
🔸وارْزُقْنِى رِزْقاً واسِعاً مِنْ فَضْلِكَ الْواسِعِ؛ ▫️از احسان گستردهات روزی فراخ ارزانی من کن،🤲
🔸واصْرِفْ عَنِّى يَا سَيِّدِى الْأَسْواءَ؛ ▫️بدیها را ای آقای من از من برگردان،🤲
🔸...وَأَلْحِقْنِى بِأَوْلِيائِكَ الصَّالِحِينَ مُحَمَّدٍ وَآلِهِ الْأَبْرارِ الطَّيِّبِينَ الطَّاهِرِينَ الْأَخْيارِ، صَلَواتُكَ عَلَيْهِمْ وَعَلَىٰ أَجْسادِهِمْ وَأَرْواحِهِمْ وَرَحْمَةُ اللّٰهِ وَبَرَكاتُهُ؛🤲🤲🤲
🌹
🌿
🌾🍂
🍃🌺🍂
💐🌾🍀🌼🌷🍃
@abdollahimahdi
🔸 تقویت مشارکت مردمی منوط به تغییر و تحول در مناسبات حاکمیتی!
🔹مشارکت مردم یک قطعه پازل از یک نقشه جامع تحول و پیشرفت کشور است و علاوه بر آن حلقهای از یک زنجیره و چرخدندهای درون یک سیستم است که بدون حلقات و چرخدندههای دیگر امکان حرکت ندارد ...
🔹عوامل دیگری هم در این چرخه نقش دارند اما مهمترین عامل در تقویت مشارکت مردم، مناسبات حاکمیتی است، نمی شود مسئولین نظام بر کرسی خود تکیه بزنند و بدون اصلاح زیرساختهای قانونی و مناسبات سازمانی و بدون ایجاد سازوکارهای مشارکت مردمی، مردم را به مشارکت دعوت کنند!
🔹به عنوان مثال اگر سطحی از مشارکت مردم در تولید و توزیع، ایجاد کارگاهها و فروشگاههای خرد است، حاکمیت غلط میکند مجوز مالها و سراها و فروشگاههای بزرگ و تبلیغات آنرا صادر میکند که هزاران خرده کارگاه و فروشگاه را له و نابود نمایند...
🔹حاکمیت تغییر و تحول را برای افزایش مشارکت مردم باید از خودش شروع کند...
🔹مدل حکمرانی ما نه تنها بسترها و مناسبات مشارکت مردم را ندارد بلکه تاب و توان تحمل مشارکت مردم را نیز ندارد و در برابر آن موانع بسیار جدی ایجاد کرده است...
@abdollahimahdi
🔸خلاصی از نار در خلاصی از تمدن ظلمانی و سبک زندگی غربی!
🔹در شبهای قدر دعای «خَلِّصْنَا مِنَ النَّارِ یَا رَبِّ» را صد بار تکرار میکنیم و پس از ذکر هزار صفت از اوصاف خدای متعال، درخواست رهایی از آتش را داریم...
در ادعیه بسیار دیگری نیز این مضمون تکرار میشود از جمله در انتهای دعای هر روز ماه رجب از خداوند درخواست میکردیم «حرم شیبتی علی النار» ...
🔹اما این خلاصی از آتش چه معنایی دارد ؟
یک سطح از معنای آن، خلاصی از آتش جهنم در روز قیامت است که لازمه آن پاکیزه زیستن و تمحیص از گناهان است...
اما سطح عمیقتری از معنای نار ، ولایت طاغوت است که فرمودند: «وَلَايَةُ عَدُوِّ آلِ مُحَمَّدٍ هِيَ النَّارُ»، در نتیجه طلب خلاصی از آتش، یعنی طلبِ رهایی از ولایت طاغوت که بواسطه تولی به ولایت امام حاصل میشود (فَإِنَّ اَللَّهَ فَكَّ رِقَابَكُمْ مِنَ اَلنَّارِ بِوَلاَيَتِنَا أَهْلَ اَلْبَيْتِ).
🔹اما این رهایی از ولایت طاغوت در دنیا چطور واقع میگردد؟
با تبری و دوری از مناسبات ولایت طاغوت و تولی به ولایت امام،
🔹مناسبات ولایت طاغوت چیست؟
طاغوت یک جریان تاریخی است که مسیری به سوی ظلمات دارد و در این مسیر هر پدیدهای را که رقم میزند مناسبات ظلمانی است و اهل آن نیز اهل نار هستند: وَالَّذِينَ كَفَرُوا أَوْلِيَاؤُهُمُ الطَّاغُوتُ يُخْرِجُونَهُم مِّنَ النُّورِ إِلَى الظُّلُمَاتِ ۗ أُولَٰئِكَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِيها خالِدُونَ...
دوری از مناسبات طاغوت و خروج از ولایت طاغوت و حرکت از ظلمات به سوی نور و حیات طیبه یعنی دوری از پدیدهها و دستاوردها و مدلها و الگوهای تمدنی جریان ظلمانی غرب در زندگی فردی و اجتماعی!
یعنی تلاش برای احیای تمدن اسلامی مبتنی بر اصول و مبانی اسلامی و اقامه دین در همه ساختارها و روابط و مناسبات فردی و اجتماعی و سبک زندگی!
یعنی تلاش جهت تمحیص و خلوص محیط زندگی از کفر و نفاق و الحاد و التقاط ...
و همه اینها منوط به تقویت نهاد دین، تفقه دینی، تولید علم دینی و ارائه الگوها و مدلهای دینی و کاربست آنها در زندگی فردی و اجتماعی و از همه مهمتر و مقدم بر همه اینها، تبری از مناسبات طاغوت است ...
@abdollahimahdi
827.1K
از حجتالاسلام میرزامحمدی روایتی راجع به برتری فضیلت دعا بر تلاوت قرآن [در ماه مبارک رمضان] شنیدم و از یکی دوستان و شاگردان ایشان حجتالاسلام شمس مستند آنرا مطالبه کردم چنین پاسخ دادند...
@abdollahimahdi