🔸فیضیه نماد حیات و حیاتبخشی حوزه علمیه یا ...،
(به بهانه گفتگو در جلسهای با موضوع فیضیه و به امید حرکتی از سوی بزرگان)
... فیضیه نماد و ویترین حوزه علمیه است،
شایسته نیست عمده کارآمدی آن خوابگاه حوزوی باشد!
ای کاش فیضیه کانون نوآوریهای علمی و گفتمانسازی و خانه اندیشمندان و سرای نخبگان و فعالان و تعامل با دانشمندان و ارائه محصولات علمی حوزه و امثال این قرار بگیرد...
فیضیه نماد راهبری روحانیت است، بایستی کانون محوری ارتباط اثرگذار حوزه و روحانیت با جامعه قرار گیرد ...
فیضیه زبان گویای تاریخ حوزه و روحانیت است، بایستی انتقال دهنده منزلت و هویت حوزه و روحانیت با تأکید بر تاریخ فیضیه قرار گیرد...
فیضیه برای طلبه امروز ما باید هویت ساز باشد و کانونی برای تجمع طلاب مدارس دیگر و فراگیری بسیاری حقایق و بینش ها و افقهای متعالی قرار گیرد..
فیضیه یادگار حضور بنیانگذار انقلاب اسلامی است، بایستی کانون گفتمان سازی اندیشه امامین انقلاب و گفتمان انقلاب اسلامی خصوصاً با چشم انداز تمدنی باشد...
فیضیه یک مکان ارزشمند به لحاظ همجواری با حرم حضرت معصومه سلام الله علیها است و میتواند پایگاه پذیرش میهمانان خارجی از فرهیختگان و صاحبان اندیشه و نیز نخبگان داخلی و حتی جوانان و نوجوانان باشد...
فیضیه بایستی پایگاه مرکزی دورههای تعالی نیروی انسانی حوزه و یک دوره ویژه تخصصی و تکمیلی همه رشتههای حوزه باشد که همه طلاب در سطوح عالی از این فضا و موقعیت بهره بگیرند...
فیضیه بایستی یک نمایشگاه دائمی محصولات و دستاوردهای علمی و عملی حوزه در قالبهای هنری و جذاب باشد ...
و ...
مقام معظم رهبری : «مدرسه فیضیه بحمدالله مظهر و رمز شوکت حوزهی علمیه است و نام آن در همه جای دنیا به عنوان یک رایت سربلند و رمز انقلاب اسلامی شناخته میشود». (1370/11/30)
@abdollahimahdi
🔸استقبال از سختی و رنج سفر اربعین!
با اعتقاد به اثر آن در طهارت و پاکی نفس و سلامت شاکله وجودی انسان!
🔹بیشک سختیها و ریاضات مشروع در تعالی روحی و معنوی انسان اثرگذار است، اما فراتر از آن یکی از اثراتش «اصلاح شاکله وجودی انسان» است...
🔹وجود انسان بواسطه برخی تعلقات و ترک واجبات و انجام گناهان و محرمات، شاکله ناهمگون و غیرمتعادل و ناسالمی خواهد یافت که در طی مسیر آینده او نیز اثرگذار است و بر پایه بنای ناقص یا خرابِ شاکله وجودی نمیتوان بنای سالم و متعالی ایجاد نمود و بایستی این زیربنا را اصلاح نمود و باید توجه داشت که صرفاً توبه و بخشش گناهان شاکله وجودی انسان را اصلاح نمیکند!
🔹این سئوال زیاد پرسیده میشود که بارها توبه کردهایم اما میل به گناه یا عادت به گناه در ما از بین نرفته است و مجدد مبتلا به گناه میشویم یا در عبادات موفق نیستیم...، چاره چیست؟
🔹در واقع گناه آثاری در شاکله وجودی انسان دارد؛ یکی اثر روحی و روانی حاصل از لذت گناه و دیگری اثر جسمی.
🔹امیرالمؤمنین علیه السلام در روایتی برای استغفار شش شرط را میشمارند:
▫️اول پشیمانی بر گذشته،
▫️دوم عزم و اراده برای دوری از آن گناه تا ابد،
▫️سوم ادای حقالناس تا خدا را پاک و مطهر ملاقات کنی و حقی از مخلوقات بر عهده تو نباشد،
▫️چهارم جبران هر فریضهای که ضایع نمودهای و ادای حق آن،
▫️پنجم اینکه گوشتی را که به واسطه حرام روییده شده به واسطه اندوهها آب کنی تا پوست به استخوان چسبیده و گوشت تازه بین آنها روییده شود،
▫️ششم اینکه درد و رنج فرمانبرداری و اطاعت را به جسم بچشانی آنچنان که شیرینی معصیت را به آن چشانده بودی،
🔹استغفار واقعی اگر قرار است به اصلاح انسان بیانجامد شروطی دارد و شرط پنجم و ششم در واقع به دو اثر روحی و جسمی گناه اشاره دارد؛
برای اصلاح شاکله وجودی لازم است؛
▫️اولاً روح بواسطه درد و رنج و سختی عبادت، از اثرات لذت و شیرینی معصیت خالص و پاک و مطهر گردد،
▫️ثانیاً جسم نیز بواسطه رنج و سختی عبادت از اثرات مادی و عینی گناه پاک و مطهر گردد.
🔹سختی و رنج پیادهروی اربعین و تشنگی و گرسنگی مسیر [اگر انسان بتواند از اطعمه و اشربه متنوع خودداری کند] میتواند عامل بسیار مهمی در اصلاح شاکله وجودی و تعالی روحی و جسمی انسان باشد...
🔹زائر امام حسین علیه السلام با علم به این واقعیت به استقبال سختیها و رنج و بلای زیارت کربلا میرود و اعتقاد دارد :
«ما خَصَّنا بِهِ مِنْ وِلايَتِكُمْ طيبا لِخَلْقِنَا وَ طَهارَةً لأِنْفُسِنَا وَ تَزْكِيَةً لَنا وَ كفّارَةً لِذُنُوبِنا»
آنچه خداوند از ولايت شما به ما اختصاص داد؛ همه را سبب پاكىِ سرشت و خلقت ما، پاكيزگى جانهايمان، پاكسازى و رشد ما و جبرانِ گناهانمان قرار داد.
@abdollahimahdi
🔸امکان خروج از ظلمات و دفع باطل با توانی اندک در برابر قوای عظیم دشمن! / ماهیت تمدن اسلامی!
استراتژی شیعه در عصر غیبت در برابر سازه عظیم تمدنی منحط غرب، «خروج از ظلمات تمدنی به سوی نور حیات طیبه» است، لازمه این خروج، هجوم و تخریب ظلمات تمدنی است که همه دنیای ما را در عصر غیبت احاطه کرده است.
دو نکته مهم اینکه :
۱- این خروج بواسطه هجوم و تخریب با توجه به استحکام و عظمت تمدنی غرب نیازمند امداد الهی است و خداوند فرموده است:
«وَمَن يَتَّقِ اللَّهَ يَجعَل لَهُ مَخرَجًا»،
این آیه نشان میدهد؛
اولاً انسان متقی تحت ولایت الهی نیازمند خروج از ظلمات است (الله ولی الذین آمنوا یخرجهم من الظلمات الی النور)
ثانیاً شرط خروج، یافتن مسیر و محل و قوای خروج است و این مسیر بواسط «تقوی» و عنایت خداوند به انسان متقی حاصل میشود،
ثالثاً این خروج از ظلمات با محاسبات عادی و مادی واقع نمیشود بلکه رزقی از ناحیه خداوند خارج از دستگاه محاسباتی بشر است (و يَرزُقهُ مِن حَيثُ لا يَحتَسِبُ) و بر اساس محاسبات الهی؛ «كَم مِن فِئَةٍ قَليلَةٍ غَلَبَت فِئَةً كَثيرَةً بِإِذنِ اللَّهِ ۗ وَاللَّهُ مَعَ الصّابِرينَ» قوای اندکی به اذن الهی بر قوای کثیری غلبه خواهد کرد و البته شرط آن صبر و استقامت است (والله مع الصابرین)،
جبهه مقاومت بواسطه تقوی و صبر و استقامت، به موقعیت هجوم و تخریب و خروج از ظلمات و دفع باطل نائل خواهد آمد.
۲- این تخریب و خروج از ظلمات تمدنی، به شرط تقوی و عنایت الهی، نیازمند ظرفیت برابر و قوای مساوی با اندوختههای مادی و تمدنی و امکانات و تجهیزات پیشرفته دشمن نیست، بلکه بخاطر ضربهپذیری و سست و شکننده بودن باطل و کید ضعیف دشمن، با کمترین قوا باطل نابود خواهد شد :
امام علی علیهالسلام: قَليلُ الْحَقِّ يَدْفَعُ كَثيرَ الباطِلِ كَما اَنَّ الْقَليلَ مِنَ النّارِ يُحْرِقُ كَثيرَ الْحَطَبِ؛ اندكى حقّ، باطل بسیاری را نابود مىكند، همچنان كه اندكى آتش، هيزمهاى فراوانى را مىسوزاند.
بنابراین بر اساس محاسبات بشری و مادی، گرچه مقابله با قویترین ارتش دنیا و شکست گنبد آهنین یا مواجهه با دیوار حائل، ناوهای غولپیکر دشمن و تجهیزات نظامی و بمبهای اتمی و لشگر ناتو و سازمان ملل جهانی و ... غیر ممکن به نظر میرسد اما مختصات خروج بواسطه هجوم و تخریب نیازمند قوای برابر و مساوی نیست و با اندک نیرو به شرط تقوی و صبر و استقامت، قابلیت هجوم و تخریب و در نتیجه خروج از ظلمات ممکن میگردد...
بر این اساس یک یا چند قایق تندروی مجهز به مواد منفجره برای غرق کردن یک یا چند ناو غول پیکر و یک یا چند پاراگلایدر برای عبور از دیوار حائل با آن عظمت و یک ترفند برای از کارانداختن سیستم گنبد آهنین و چند موشک برای تهدید و ترساندن و راندن دشمن کافی است تا توازن قوا بین جبهه حق و باطل برقرار گردد ...
البته ما موظف به تجهیز قوای نظامی تا حد ممکن و لازم هستیم (وَ أَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّة وَ مِنْ رِباطِ الْخَیْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللهِ وَ عَدُوَّکُمْ ) اما اولاً قوای دشمن نباید موجب ترس و سستی جبهه حق شود بلکه تجهیز قوای نظامی ما موجب ترس و رعب دشمن گردد و ثانیاً برابری با قوای دشمن موضوعیت ندارد بلکه :
«مختصات خروج از ظلمات و دفع باطل غیر از مختصات همآوردی تمدنی و مادی با باطل و توازن قوای مادی است».
اهل دنیا برای تصرف در دنیا و بهرهمندی حداکثری از لذات دنیا، سختیهای بسیاری را متحمل شدهاند و میشوند، رویکرد ایشان تعمق و توسعه تمدنی است که حقیقت آن ظلمات است در حالیکه رویکرد اهل عقبی، خروج از ظلمات است و حیات طیبه عصر ظهور اساساً بواسطه کنشگری دنیا متناسب با مختصات اهل ایمان و تقوی پدید میآید نه بواسطه کنشگری اهل دنیا ! و مهمترین وظیفه اهل عقبی، خروج از ظلمات بواسطه ایمان و تقوی است و با ظهور حجت ایمان و تقوی فراگیر شده و آسمان و زمین دنیا خود را با آن تطبیق میدهد و برکات خود را نازل کرده و حیات طیبه محقق میشود.
🔹ماهیت تمدن اسلامی در عصر غیبت اساساً بر محور خروج از ظلمات معنا میشود و نه تأسیس و توسعه تمدنی به ازای تمدن منحط غربی! بر مبنای تصرف حداکثری در دنیا!
@abdollahimahdi
🔸 راهبری قلوب و احساسات و عواطف؛ قدم اول و اصلی در هدایت و تربیت!
مقام معظم رهبری:
🔹...در وهله اول، عامل اصلی، منطق و استدلال نبود... در وهله اوّل، حرکت، حرکتی احساسی و عاطفی است...
نبی وقتی می خواهد دعوت خود را شروع کند، استدلال فلسفی مطرح نمیسازد؛ بلکه احساس و عاطفه صادق را مطرح می کند.
«...شما اگر در نهضتهای انبیا ملاحظه کنید، خواهید دید وقتی که پیغمبران مبعوث میشدند، در وهله اوّل که عدّهای دور آنها را میگرفتند، عامل اصلی، منطق و استدلال نبود. شما در تاریخ پیغمبر اسلام که مدوّن و روشن هم هست، کجا سراغ دارید که آن حضرت کسانی از کفّار قریش را که مثلاً استعداد و قابلیّت داشتهاند، در مقابل خود نشانده و برایشان استدلال کرده باشد که به این دلیل خدا هست، یا به این دلیل خدا واحد است، یا به این دلیل و استدلال عقلانی، بتهایی را که میپرستید، باطلند؟ دلیل و استدلال، زمانی کاربُرد دارد که نهضت پیشرفته است. در وهله اوّل، حرکت، حرکتی احساسی و عاطفی است. در وهله اوّل این است که ناگهان فریاد میزند: «نگاه کنید به این بتها و ببینید که اینها ناتوانند!» در وهله اوّل میگوید نگاه کنید که خدای متعال واحد است: «قولوالاالهالااللهتفلحوا.» به چه دلیل «لااله الاالله» موجب فلاح است؟ اینجا کدام استقلال عقلانی و فلسفی وجود دارد؟ البته در خلال هر احساسی که صادق باشد، یک برهان فلسفی خوابیده است. اما بحث سرِ این است که نبی وقتی میخواهد دعوت خود را شروع کند، استدلال فلسفی مطرح نمیسازد؛ بلکه احساس و عاطفه صادق را مطرح میکند. البته آن احساس صادق، احساس بی منطق و غلط نیست؛ احساسی است که در درون خود، استدلالی هم دارد. اوّل توجّه را به ظلمی که در جامعه جاری است؛ اختلاف طبقاتیای که وجود دارد و فشاری که «انداد الله» از جنس بشر و شیاطین انس بر مردم وارد میکنند، معطوف میسازد. این، همان عواطف و احساسات است. البته بعد که حرکت وارد جریانِ معقول و عادّی خود شد، نوبت استدلال منطقی هم میرسد. یعنی کسانی که دارای تحمّل عقلی و پیشرفت فکری هستند، به استدلالات عالی میرسند. ولی بعضی افراد هم، در همان درجات ابتدایی میمانند. در عین حال، معلوم هم نیست آنهایی که از لحاظ استدلال سطح بالاتری دارند، از لحاظ درجات معنوی هم، حتماً سطح بالاتری داشته باشند. نه؛ گاهی کسانی که سطح استدلالىِ پایینتری دارند، اما جوشش عواطفشان بالاست، ارتباط و علقهشان با مبدأ غیبی بیشتر و محبتشان نسبت به پیغمبر، جوشانتر است و به درجات عالیتری میرسند. قضیه اینگونه است...».
بیانات مقام معظم رهبری
۱۳۷۳/۰۳/۱۷
@abdollahimahdi
🔸مسئله «احساس» را جدی بگیرید...
همین حالت احساس در معرکههای حساس کشور به داد کشور رسید...
در دفاع مقدس و میدان جنگ، در فتنه 88، نهم دی و ...
🔹 «این مسئلهی احساس را نباید دستِکم گرفت. خصوصیّت ما شیعیان این است که در تعالیم ما و معرفتآموزی ما، از اوّل تا آخر، احساس وجود دارد، انباشتهی از احساس است؛ دیگران کمتر دارند. ذکر مصیبتمان احساس است، مدحخوانیمان احساس است، دعایمان احساس است، زیارتمان احساس است؛ احساسات را برانگیخته میکنند. البتّه احساس اگر بدون تعقّل باشد، فایده ندارد. حُسن کار معرفتآموزی متون شیعی این است که در کنار برانگیختن احساس، عمق معرفتی را هم به انسان اهدا میکند؛ این خصوصیّتی است که در غیر شیعه من ندیدهام؛ یعنی تا آنجا که من اطّلاع دارم، ندیدهام. البتّه هر کدام از این ادیان مختلف و مذاهب مختلف ــ اسلامی و غیر اسلامی ــ یک چیزهایی دارند، امّا آن اوج متعلّق به شیعه است...
همین حالت احساس در معرکههای حسّاس کشور به داد کشور رسید؛ یکیاش دفاع مقدّس ... در سالهای بعد از جنگ هم تا امروز همینجور ... در فتنهی ۸۸، در نهم دی، در موارد گوناگون ...»
بیانات در دیدار مداحان اهلبیت علیهم السلام ، ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
@abdollahimahdi
🔸#اربعین چگونه #تمدنساز میشود؟!
🔹«اگر ظرفیّتهای کشورهای اسلامی بر روی هم مجتمع بشود، آن وقت امّت اسلامی نشان خواهد داد که عزّت الهی یعنی چه؛ #تمدّن_عظیم_اسلامی را به جوامع عالَم نشان خواهند داد؛ باید هدف ما این باشد و این #راهپیمایی_اربعین میتواند یک وسیلهی گویایی برای تحقّق این هدف باشد.» بیانات مقام معظم رهبری ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
🔹اگر بپذیریم که «فرهنگ» زیربنا، باطن و محتوای «تمدن» است و تمدن تجلی عینی فرهنگ است و به تعبیر مقام معظم رهبری؛ فرهنگ زیرساخت همه عرصههای سیاسی، اجتماعی و اقتصادی است؛ فرهنگ متعالی اربعین میتواند پایهگذار تمدن اسلامی باشد...
🔹فرهنگ اسلام دو عنصر اصلی و اساسی «ولایتمداری» و «احسان و بذل و ایثار بر محور امام» دارد (المتباذلون فینا) که در اربعین متجلی گشته است و در تمدن اسلامی بایستی عینیت یابد...
▫️إنّ اللّه َ تعالى اطَّلَعَ إلَى الأرضِ فَاختارَنا ، و اختارَ لَنا شِيعَةً يَنصُرُونَنا ، و يَفرَحُونَ لِفَرَحِنا ، و يَحزَنُونَ لِحُزنِنا ، و يَبذُلُونَ أنفُسَهُم و أموالَهُم فِينا ، فاُولئكَ مِنّا و إلَينا و هُم مَعَنا في الجِنانِ
▫️مهمترین و محوریترین عنصر سازنده و پیشبرنده در فرهنگ اسلام و بسترساز عبودیت خدای متعال در عالم، ولایت و ولایتمداری است و اربعین بر محور امام تمدنساز میشود و حقیقتاً تمدن اسلامی عینیتیافته ساختار ولایت و تولی و تمسک مردم بر امام است که بواسطه او عبادت خدای متعال در عالم واقع میگردد (بنا عبدالله).
▫️در فرهنگ اسلام، وقتی حب و بغض بر محور خدا و اهل بیت علیهم السلام جهت میگیرد و بر اثر محبت، اراده الهی و در امتداد آن اراده اولیای الهی بر اراده شخص مؤمن تقدم و ترجیح مییابد، حد اعلای آن بذل جان و مال و فرزند و آبرو در مسیر خدا و اهل بیت علیهم السلام است (بأبی أنت و امی و اهلی و مالی و ولدی...) و آنچه در اربعین از بذل و جود و احسان دیده میشود شعبهای از آثار محبت به امام است که در تکریم زائر و محبین امام تجلی یافته است و تمدن اسلامی اساساً بر محور انفاق و احسان و بذل جان و مال تکون مییابد و همه مناسبات اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی تمدن اسلامی بر محور ایثار و انفاق حول ولی خواهد بود...
🔹بر این اساس اولاً باید توجه داشته باشیم که پیام عاشورا و اربعین ناظر به آینده بشریت و حیات طیبه عصر ظهور چیست؟ بیتردید عاشورا پلی بسوی ظهور است و شیعیان را برای نقشآفرینی آخرالزمانی برمیانگیزاند و اربعین کانون همبستگی شیعه در عصر غیبت و میعادگاه تجمیع قوای شیعیان و به وحدت رسیدن و به اوج رساندن ظرفیتهای معنوی و مادی در مقابله با طاغوت زمان است.
▫️شبکه نورانی قلوب سرشار از محبت حسین علیه السلام در سراسر عالم با شعار «حب الحسین یجمعنا» توسعه یافته و دانشها و عملکردها و فضای عینی جوامع را نیز به خدمت این هدف متعالی متأثر میسازد...
▫️عامل وحدت بین محبین و زائرین از سرتاسر عالم علیرغم همه کثرات با زبانها و قومیتها و ظواهر گوناگون، حب امام است که جای در قلوب مؤمنین دارد و قلوب را تا عرشالرحمن توسعه داده و از دنیا و هرآنچه در آن است بزرگتر و از قید و بند آن آزاد میسازد و این همگونی و هماهنگی و ائتلاف قلوب بر «قلوب شتی» در جبهه باطل غلبه نموده و منجر به تجمیع ارادهها و قیام لللّه و نهایتاً ظهور حجت خواهد شد...
🔹حیات طیبه عصر ظهور اوج تجلی و تعین فرهنگ اسلام است و فرهنگ اربعین میتواند تمدن اسلامی را در مسیر تحقق حیات طیبه عصر ظهور شکل و سیر دهد...
@abdollahimahdi
مواد لازم برای تهیهی یک آش فتنه بزرگ در ایران با یک وجب روغن:
- تضعیف و انزوای پلیس و محتاط شدن و محافظهکار شدن آن بخاطر فشارهای اجتماعی...
- حذف نیرویهای انقلابی از مناصب و سپردن مسئولیتها به افراد ضد انقلاب
- حساسیتزایی نسبت به مسائل اقتصادی و ایجاد یک شوک اقتصادی مثل گران شدن بنزین
- حضور و فعالیت اساتید و دانشجویان غربزده در دانشگاهها و ایجاد فضای متشنج
- بازگشت سلیبریتیهای فعال در فتنه مهسا و تکمیل پازل فتنه با رسانه و سلیبریتیها
- اشتداد وضعیت بیحجابی و حساسیتزایی نسبت به مسئله حجاب
- رفع فیلترینگ و نقشآفرینی فضای مجازی در فتنه
- طرح دوباره مسئله برجام و فشار به جبهه مقاومت جهت محدودیت و تضعیف میدان و تقویت دیپلماسی به نفع برجام
- نقشآفرینی آقازادهها و میدانداری بسیاری صحنهها با اعتبار پدران
- رفع حصر سران فتنه
- غفلتزایی برای مؤثرین انقلابی با شعار وفاق ملی
و از همه مهمتر یک پزشک آشپزی که همهی این مواد را جوری تهیه کند و یک آشی برای این مملکت بپزد که هرچند ناآگاهانه قصد جان بیمار را دارد اما با خنده و شوخی و قرآن و حدیث به خورد ملت دهد و بیمار با حسن ظن و غفلت از حقیقت این آش فتنه عظیم، به راحتی تناول نماید...
@abdollahimahdi
https://virasty.com/abdollahimahdi/1727543851231655295
🔸چاره سستی مسئولان، استقامت و پافشاری مردم است:
فَلَيْسَتْ تَصْلُحُ الرَّعِيَّةُ إِلَّا بِصَلَاحِ الْوُلَاةِ، وَ لَا تَصْلُحُ الْوُلَاةُ إِلَّا بِاسْتِقَامَةِ الرَّعِيَّةِ
(نهج البلاغه، خطبه 216)
رعيت اصلاح نشود مگر به صلاحیت حاكمان، و #حاكمان اصلاح نگردند مگر به #استقامت_رعيت.
@abdollahimahdi
تکلیف چیست ؟!
جنگ یا انفعال ؟!
دوری از فضای جنگ و جهاد و ایثار و شهادت، بواسطه قطعنامه 598 یک انحراف از مسیر و اصول انقلاب بود!
دوران سازندگی، دوران شروع ساخت دنیا و دوری از آخرت و ارزشها بود! و به هر میزان هر کجا سازندگی بیشتر بود، دوری از اسلام و ارزشها بیشتر!
بنا بود جنگ جنگ تا پیروزی و فتح قدس باشد که به تأخیر افتاد و دشمن تقویت شد ...
برخلاف ایران، مردم یمن مسیر انقلاب و جهاد را حفظ و توسعه دادند و از آسیب زیرساختها و دنیایشان هیچ هراسی ندارند ...
خدا کند اشتباه باشد اما قرائن حکایت از تعلل مسئولین در انتقام شهید هنیئه دارد...
تذکر خسران عقب نشینی توسط رهبری مهم بود...
باید فریاد انتقام انتقام از سوی امت حزب الله گوش فلک را کر کند...
این جمله رهبری که «فریاد انتقام مردم سوخت حقیقی موشکها بود» را باید تو دهن کسانی زد که میگویند سکوت کنید مگر شما از رهبری بهتر میفهمید ؟!
رهبری تنهایی تصمیم نمیگیرد و اگر مسئولان اظهار عجز و خوف کنند تحمیل نمیکند...
قطعنامه ۵۹۸ را هم رهبری پذیرفت اما جام زهری بود که برخی مسئولان خائن و ترسو به امام خوراندند...
چاره سستی مسئولان، استقامت و پافشاری مردم است ( وَ لَا تَصْلُحُ الْوُلَاةُ إِلَّا بِاسْتِقَامَةِ الرَّعِيَّةِ) حاكمان اصلاح نگردند مگر به استقامت مردم...
انفعال در انتقام هنیئه زمینهساز شهادت سید حسن نصرالله شد.
بیشک انفعال در پاسخ به شهادت سید حسن نصرالله موجب حمله به ایران و شهادت رهبری میشود ...
هدف اسرائیل از ابتدا به تعبیر خودش نابود کردن سر مار در ایران است...
اگر پیشروی او تا اینجا برایش بطور جدی هزینه ساز نباشد قطعا گام بعدی را محکمتر بر میدارد...
مسئولین و برخی مردم خوف آسیب و نابودی زیرساختهای کشور را دارند اما باید ایشان را متوجه کرد که هزینه سازش از جنگ بیشتر است !
@abdollahimahdi
🔸شهادت نصرالله آغاز نصرالله
#شهادت مجاهدان اسلامی بر #شوق و پویایی جبهه اسلام میافزاید و #هلاکت کافران بر #خوف و فروپاشی جبهه باطل! و این #سرّی است که دشمن نمیفهمد و هر چه از ما به شهادت میرساند بر سرعت #پیروزی_حق بر باطل افزوده خواهد شد...
هر شهیدی موجی بر امواج خروشان جبهه حق خواهد بود ، شهادت سید الشهداء پیروزی کل جبهه را در طول تاریخ تضمین کرد، هر چه شهید والامقامتر موج پیروزی قویتر است... منتظر آثار شگفت انگیز شهادت #شهید_نصرالله در جبهه مقاومت هستیم...
#آغاز_نصرالله
@abdollahimahdi