eitaa logo
ابوقاسم
43هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
235 ویدیو
5 فایل
ارتباط @aboghasem
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از ابوقاسم
غربی ها بعد از تعریف جدید از انسان و تدوین جهان بینی متناسب با تعریفی که ارائه شد شخصیت مطلوب مورد نظر خود از انسان را برای جوامع بشری تبیین کردند و برای همگانی کردن این جهان بینی و اندیشه قالب های تربیتی ،آموزشی ،تبلیغی و رسانه ای طراحی کردند. در سده های گذشته غربی ها با تکاملی که در فناوری وعلم و تکنولوژی و ارتباطات ایجاد کردند روش های نویینی را برای تنوع سازی حیات مادی جوامع به کار بردند و مردم را از مرحله همراهی به وابستگی و تغییر ذائقه و علایق آن ها تغییر دادند.بنابراین غربی ها با یک فرهنگ سازی پژوهش محور که در سده 14 آغاز شد اندیشه وفکر انسان ها را تسخیر کردند و امروزه میلیاردها انسان ایده آل با برنامه های خود را در اختیار دارند و آموزه های فرهنگی و اجتماعی و حتی سیاسی غرب را دنبال می کنند،و در هر جای دنیا که زیست می کنند مثل غرب می اندیشند،زندگی می کنند ،لباس می پوشند ،غذا می خورند و با محیط اطراف خود ارتباط برقرار می کنند. شکل گیری تمدن غرب ، توسعه علم و فناوری و در یک کلام فرهنگ سازی در حوزه دانش وفلسفه، تکنولوژی ،فناوری،ارتباطات،دانش تجارت و باز تعریف شخصیت انسان و گفتمان سازی رشد و ترقی میان جوامع غربی همگی مرهون پژوهش و مطالعات غربی ها و قبول واقعیت آزمون وخطاء در تدوین نقشه راه برای توسعه جوامع خود بوده است. آن ها با این مکانیزم فرهنگ توسعه و پیشرفت را جایگزین فرهنگ تحجر و وادادگی کلیساها کردند و در این سال ها بود که توانمندی های فردی مردم به کارگاه های تولیدی کوچک و بزرگ تبدیل شد و با ساخت دستگاه های مورد نیاز در حوزه آهن،نساجی،بافندگی و بخار موتور یک صنعت بزرگ در کارخانجات به راه افتاد و فرهنگ تکنولوژی سازی تولیدی ها و کارخانجات و آموزش مهارت های کاربردی به نیروهای کار در بخش های مختلف اجتماعی به راه افتاد. این نکته بسیار اهمیت دارد که بدانیم فرهنگی که پیش نیاز ضروری برای گام برداشتن به سمت تمدن سازی است به تحقیق و پژوهش و مطالعات وسیع نیاز دارد ،کسانی که متولی امر فرهنگ و آموزش در کشوراند باید روشن شود دقیقا از چه سطحی از بینش وفکر و پختگی داده های کلربردی برای تصمیم گیری وتصمیم سازی برخوردار هستند. ابوقاسم
هدایت شده از ابوقاسم
🔴آقایان مسئولین آموزش و پرورش و شورای انقلاب فرهنگی جمهوری اسلامی برای بنای فرهنگ در نسل کودک و نوجوان چه کردی؟ شاید آموزش هوشمند و کاربردی در مدارس 30 سال پیش برای جامعه ،خانواده و مسئولین به یک ضرورت تبدیل نشده بود ،اما امروز همه چیز در قالب هوشمندسازی نوین درحال عرضه است. خلاء آموزش وتربیت،فناوری و مهارت های کاربردی در مدارس یک تهدید بزرگ برای نسل آینده کشور محسوب می شود ،فرهنگ سازی علم کاربردی ،مهارت آموزی،کار در حوزه دیجیتال در مدارس می تواند از بسیاری از مشکلات اجتماعی و بی معنا شدن زندگی برای میلیون ها انسان جلوگیری کند. البته تصور حذف آموزش و تربیت از مدارس اشتباه است بلکه بنا بر تکمیل ،تصحیح و یا اصلاحات در نظام آموزشی کشور است که مسیر صحیحی را برای رشد کودک فراهم می کند. ما معتدقیم که به شکل دیگری هم می توان زیر بنای اساسی و دقیق تری برای مقوله فرهنگ تعریف کرد، این زیربنا با ترسیم مسیر دقیقی از تربیت و آموزش کاربردی، کاراموزی و کارآفرینی در حوزه های مختلف در مدارس است که با این گفتمان سازی و اصلاحات لازم در نظام آموزشی ،بستر لازم برای نخبه پروری، کارآفرین و... فراهم شود تا درآینده ازیک جامعه نخبگانی برخوردار شویم. پذیرش روش های نوین برای فرهنگ سازی بسیار با اهمیت است که باید مورد توجه بخش های مختلف تصمیم گیر در کشور قرار گیرد. متولیان فرهنگی باید این مساله را فهم کنند که فرهنگ سازی آموزش محور به فرهنگی سازی نگرش های آن ها نیاز دارد. باید روشن شود که به چه میزان برای فرایند فرهنگ سازی (از صفر تا صد) به تحقیق و پژوهش و برنامه ریزیو بعد از آن آسسیب شناسی پرداختند .؟از فرهنگ چه می دانند؟،چند درصد از فرهنگ سازی های خود انتظار نیروسازی مفید دارند؟چرا فرهنگ سازی آن ها تا به آلآن نتیجه عکس می دهد؟آسیب شناسی آن ها از این مساله چیست؟ ابوقاسم
هدایت شده از ابوقاسم
ارتباط با ابزارهای روز دنیا و استفاده از آن ها در بخش های مختلف بخصوص آموزشی و فرهنگی که حالا بحث ما است یک ضرورت است و رسیدن به این ضرورت برای ما و متولیان فرهنگی بسیار اهمیت دارد. عدم بکار گیری این ظرفیت در بخش های مختلف به معنای پشت کردن به روش های فرهنگی نوین و امروزی است ، در عصر زندگی دیجیتال و فناوری که زندگی همه جوامع بشری متاثر و حتی متولد از آن شده عدم استفاده ازصنعت دیجیتال و فناوری ،ساختارهای سخت افزاری و نرم افزاری فرهنگی کشور و اقدامات آن ها در مقوله فرهنگ را بی فایده کرده است. وقتی از فرهنگ سازی دانش و مهارت های دیجیتالی میان جامعه کودک و نوجوان صحبت می کنیم منظور بکارگیری دانش برای خدمات هوشمند و برطرف سازی نیازهای کشور با آن است،این فرهنگ سازی منجر به ایجاد چرخه ای دانش بنیان در نسل های بعدی کشور می شود و تربیت یافتگان همین فرهنگ نخبگانی خود به بازتولید مهارت اعم از مهارت‌های کاربردی و خدماتی و دیجیتالی و تولید علم و تربیت نیرو خواهند پرداخت و اینگونه یک جامعه نخبه پرور و دانش محور تبدیل می شود. ابوقاسم
اینها گوشه ای از دغدغه های عمیق فرهنگی بنده است که هشت ماه پیش یه اشاره ای به آن کردم مطلب و یافته ها درباره لایه های پنهان فرهنگی سازی جامعه بسیار است که ذکر آن ها ضرورتی ندارد مطلبی که اینجا برایم مهم است و شبانه روز بهش فکر می کنم و داره بنده را اذیت میکنه اینه که من ابوقاسم و (هر شخصی دیگه) بتونم این باور ها رو حتی به اندازه یک اینچ یا بال یه مگس جلو ببرم. مهم اینه بدانیم جامعه به صورت اشتباه داره پالایش میشه قرار نبود جنگ نرم اینقده موثر باشه ابوقاسم
1_4064915958.mp3
5.9M
هرگُل که بیشتر به چمن می دهد صفا گُلچین روزگار امانش نمی دهد خدارحمتتون کنه ذاکر اهل بیت صدای آقای خیری بدون شک برام فراموش نمیشه 🖤
ماهیت رسانه چینش مبادی فکری برای فهم موضوعات مختلف ایجاب کرد که ابتدا درباره ماهیت و چیستی رسانه نکاتی رو عرض کنم ممکن است رسانه تعاریف مختلفی داشته باشد یا هرکسی به دیده و فهم خودش رسانه را برای خود تعریف می کند اما تفاوت نگرش ها نمی تواند عناصر بکار رفته در رسانه را نادیده بگیرد برای تعریف ماهیت رسانه بنظر میرسه به تصور اجمالی درباره رسانه نیاز هست، منظور از کلمه رسانه همین اپلیکیشن ها و پلتفرم هاو.... است که شبانه روز درحال کار با آن هستید با این پیش فرض سراغ ماهیت رسانه می رویم بنظر میاد مواد شکل دهنده ماهیت رسانه، ابزار سمعي بصری ، مخاطب و محتوا است این ها در کنار هم ماهیت رسانه را شکل می دهند، دوربین بدون محتوا و مخاطب تفاوتی با تکه سنگ ندارد محتوای بدون ابزارهای رسانه ای و مخاطب نیز بر آن اطلاق رسانه نمی شود مخاطب بدون ابزار و محتوا نیز رسانه نیست ممکن است کسی بگوید انسان ها همه رسانه اند چون روزانه در حال ارتباط و تولید محتوا هستند، هرچند تلقی رسانه داشتن از انسان را قبول دارم اما باید جور دیگری به آن نگاه کرد رسانه شباهت به انسان دارد نه این که انسان به رسانه شبیه است ، رسانه دقیقا یه انسان هوشمند است که خود انسان آن را ترکیب کرد نکته دیگه اینکه تعریف رسانه باید منطقی باشه، ممکن است یخچال خانه یا ماشین شخصی روی روند زندگی، رفتارها و... تاثیر بگذارد آیا باید گفت یخچال هم یک رسانه است؟ یا ماشین هم یک رسانه است؟؟ بله همه اشیا سیگنال های مختلفی را به انسان منتقل می کنند اما هرچیزی را نمی شود به آن رسانه گفت ابوقاسم
مراکز امنیتی با چه توجیهی دست به دستگیری دونفر از نیروهای ارشد حسینیون جمهوری آذربایجان زدند؟؟ بوی تعفن خالی کردن پشت افرادی که برای مقاومت و منافع شما به دولت های خود پشت کردند قابل تحمل نیست. کاری که با حسن العماد شد و او را در زندان های منصورهادی رها کردید. شما فکر می کنید مساله اختلاف های بنیادین با این دستگیری حل و فصل میشه؟معادلات سیاسی رو اینجوری میفهمید که تحت تاثیر لابی پان ترکیسم قرار میگیرید؟؟ هر آنچه شما دنبال می کنید شعاع تاثیر گذاری آن فقط در ایران است و آن هم قدرت بخشی به لابی پان ترکیسم در تهران است و هیچ تاثیری در رویکرد دولت صهیونیستی الهام علی‌اف نخواهد داشت. خدانکند که برنامه تحویل آن ها به الهام علی‌اف را داشته باشید. جوانان انقلابی قم و تهران نسبت به این موضوع مسئولیت مهمی دارند ابوقاسم
هویت نقش مهمی در چیدمان نظام فرهنگی یک جامعه دارد تشخیص هویت بدون تحلیل درست گزارشات تاریخی خروجی دقیقی نخواهد داشت و طبیعتا برای رسیدن به نقطه مطلوب از فهم تاریخی باید مفهوم تحلیل رو بشناسیم. مثلا مکانیزم نیروسازی که یکی از مهم ترین پالایشگاه های ضروری و فوری برای جامعه است اگر بدون نگاه عمیق و کارشناسی به هویت تاریخی بسته شود نتیجه ای جز گسست اجتماعی و دوری از هویت جمعی نخواهد داشت. بزرگ ترین عامل برای اضمحلال هویت و ارزش ها در یک جامعه نبود ارزیابی دقیق از مساله توسط متولیان است، بعد از مدتی متوجه می شوند داستان را از وسط شروع کردند و طبیعتا ساختمان بدون زیربنا لیاقتی جز فروپاشی و سقوط ندارد ابوقاسم
ابوقاسم
هویت نقش مهمی در چیدمان نظام فرهنگی یک جامعه دارد تشخیص هویت بدون تحلیل درست گزارشات تاریخی خروجی د
قفقاز جدای از همه پیامدها و فرصت ها ‌و تهدید هایی که دارد برای ما یک آزمون در نگهداری از هویت ملی و تمدنی است اگه نتونیم سهم خود از قفقاز رو نگه داریم باید به هویت فروشی عادت کنیم. مساله صرفا منافع اقتصادی نیست که با گفت و گو ‌و معامله حل شود مساله تحریف تاریخ جغرافیای سیاسی قفقاز و نادیده گرفتن ایران است که نباید نسبت به آن سکوت کرد. بنابراین رسالت اصلی مجموعه ما نیز انعکاس ‌اخبار ‌‌و تحلیل تحولات قفقاز است که باتوجه به تغییر ارایش سیاسی منطقه به کانون تحولات جدید تبدیل شده است. ابوقاسم
ابوقاسم
مراکز امنیتی با چه توجیهی دست به دستگیری دونفر از نیروهای ارشد حسینیون جمهوری آذربایجان زدند؟؟ بوی
تا دیروز دوستانی که خود را آگاهان حوادث اخیر مرتبط با حسینیون می دانند خبر دستگیری دو عضو این گروه را تکذیب می کردند که خب مشخص شد همچنان در بازداشت بسر می‌برند حالا هم دست به پمپاژ ادعاهای جدید زدند. بدون تردید اگر رسانه ها و کانال های انقلابی ‌و ملی گرا یکمی دقت داشتند باید مساله قفقاز را سرفصل اصلی اخبار خود می کردند نه اینکه به اتهام زنی به بازداشت اعضای حسینیون بپردازند ابوقاسم
جای تاسف دارد که هرگز نتوانستیم نسبت به فرهنگ های متنوع جوامع رویکرد ها وسیاست های متناسب با آن را طراحی کنیم. جامعه مذهبی عراق یقینا با فرهنگ و مردم تاجیکستان متفاوت است این تفاوت های فرهنگی و ملی گزینش رفتارهای متناسب با اقتضائات این جوامع را می طلبد. وقتی ما نتوانستیم با کشورهای هم تمدن خود دیالوگ برقرار کنیم و از ارزش های زبان فارسی و الگوهای ادبیات و هنر که سرمایه فرهنگی مشترک فارسی زبان ها محسوب می شوند فاصله گرفتیم این یعنی گزینش سیاست ما نسبت به کشورهای فارسی زبان موفق نبوده و همین امر منجر به کاهش ضریب نفوذ فرهنگی ایران در این کشورها شده و میدان به رقیب دیگری به نام ترکیه داده شد که بازار سرقت اسطوره های فرهنگ و ادب را به راه انداخته است. یقینا راه ورود آموزه های اسلامی به کشورهای آسیای مرکزی بازگشت به مشترکات تمدنی فارسی زبان ها در این کشورها است و باید به این درک برسیم که تمدن فارسی نقطه مقابل ارزش های دینی نیست. ابوقاسم