⚫⚫خضاب خونین امیرالمومنین صلوات الله علیه
●عَنْ حَفْصٍ الْأَعْوَرِ قَالَ: سَأَلْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ (صلوات الله علیه) عَنْ خِضَابِ اللِّحْيَةِ وَ الرَّأْسِ أَ مِنَ السُّنَّةِ فَقَالَ نَعَمْ قُلْتُ إِنَّ أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ (صلوات الله علیه) لَمْ يَخْتَضِبْ فَقَالَ إِنَّمَا مَنَعَهُ قَوْلُ رَسُولِ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) إِنَّ هَذِهِ سَتُخْضَبُ مِنْ هَذِهِ. (يعني اللحية من دم الرأس)
◼️از حفص الأعور روایت شده که گفت: از امام صادق (صلوات الله علیه) درباره خضاب کردن ریش و سر سوال کردم که آیا از سنّت است؟ فرمود: بله. گفتم: امیرالمؤمنین (صلوات الله علیه) خضاب نمی کرد. فرمود: سخن رسول الله (صلی الله علیه و آله) که فرمود: این با این (ریش از خونِ سر) خضاب می شود او را منع کرد.
📚الكافي- ط الاسلامية جلد 6 صفحه 481
بحار الأنوار الجامعة لدرر أخبار الأئمة الأطهار جلد 41 صفحه 165 حدیث 2
💔💔مواسات با فرق غرق به خون مولا امیرالمومنین صلوات الله علیه💔💔
رمضان 22.mp3
17.9M
هدایت شده از ⭕قَعْرِ بیت⭕
فتاوای زیر با فرض عدم خوف مفسده و اختلاط و غیره میباشد👇🏾
مسأله ۱۵۳۶
احتياط مستحب آن است كه زنها از رفتن به نماز عيد خودداري كنند ، ولي اين احتياط براي زنهاي پير نيست. وحید خراسانی
(مسألة ۱۵۳۷) - احتياط مستحب آن است كه زنها از رفتن به نماز عيد خوددارى كنند ولى اين احتياط براى زن هاى پير نيست.
خوئی
مسأله ۱۵۳۷
احتياط مستحب آن است كه زنها از رفتن به نماز عيد خود داري كنند، ولي اين احتياط براي زنهاي پير نيست.
بروجردی
مسأله ۱۵۳۷. احتياط مستحب آن است كه زن از رفتن به نماز عيد خوددارى كند، ولى اين احتياط براى زن پير نيست.
صافی
مسأله ۱۵۰۷ - احتیاط مستحب آن است که زنها از رفتن به نماز عید خودداری کنند، ولی این احتیاط برای زنهای پیر نیست.
سیستانی
❎قطامِ فاحشه پستان و تمام اعضای بدنش را تقدیم ابن ملجم زنازاده کرد (لعنة الله علیهما)
صفحه 1️⃣ از 2️⃣
🔻وسار ابن ملجم حتى وصل إلى دار قطام ، وكانت قد أيست من رجوعه إليها ، وعرضت نفسها على بني عمها وعشيرتها وشرطت عليهم قتل أميرالمؤمنين (صلوات الله علیه) فلم يقدم أحد على ذلك ، فلما طرق الباب قالت : من الطارق؟ قال : أنا عبدالرحمن ففرحت قطام به وخرجت إليه واعتنقته وأدخلته دارها ، وفرشت له فرش الديباج وأحضرت له الطعام والمدام ، فأكل وشرب حتى سكر ، وسألته عن حاله فحدثها بجميع ماجرى له في طريقه ، ثم أمرته بالاغتسال وتغيير ثيابه ، ففعل ذلك ، وأمرت جارية لها ففرشت الدار بأنواع الفرش ، وأحضرت له شرابا وجواري ، فشرب مع الجوار وهن يلعبن له بالعيدان والمزامير والمعازف والدفوف ، فلما أخذ الشراب منه أقبل عليها وقال : ما بالك لا تجالسيني ولا تحادثيني يا قرة عيني؟ ولا تمازحيني! فقالت له : بلى سمعا وطاعة ، ثم إنها نهضت ودخلت إلى خدرها ، ولبست أفخر ثيابها وتزينت وتطيبت وخرجت إليه ، وقد كشفت له عن رأسها وصدرها ونهودها [١] وأبرزت له عن فخذيها ، وهي في طاق غلالة [٢] رومي يبين له منها جميع جسدها وهي تتبختر في مشيتها ، والجوار حولها يلعبن ، فقام الملعون واعتنقها وترشفها و حملها حتى أجلسها مجلسها ، وقد بهت وتحير ، واستحوذ عليه الشيطان ، فضربت بيدها على زر قميصها فحلته ، وكان في حلقها عقد جوهر ليست له قيمة ، فلما أراد مجامعتها لم تمكنه من ذلك...
♦️ابن ملجم حرکت کرد تا به خانه قطام رسید در حالی او از بازگشت ابن ملجم ناامید و خودش را به پسر عموها و عشیره اش نمایان ساخته و با آن ها کشتن امیرالمؤمنین (صلوات الله علیه) را شرط کرده بود ولی هیچ یک از آن ها نپذیرفته بودند. هنگامی که ابن ملجم در زد قطام گفت: چه کسی پشت در است؟ گفت: من عبدالرحمن هستم. قطام خوشحال شد و نزد او رفت و او را در آغوش کشید و به خانه اش برد و فرش زربفت گلدار ابریشمی بر او پهن کرده و به او غذا و شراب داد. آن ملعون خورد و نوشید تا اینکه مست شد قطام از اوضاعش پرسید و او تمامی ماجرا را که در راه برایش اتفاق افتاده را برایش تعریف کرد. پس به او گفت که به حمام برود و لباس هایش را عوض کند. او نیز این کار را انجام داد؛ و به کنیزش دستور داد تا خانه را به انواع زیرانداز ها تزیین کند و برای او شراب و دختران آورد. آن ملعون با آن ها شراب نوشید در حالی که با عود و نی و چنگ و دف در اطرافش می رقصیدند و با او عشق بازی می کردند. هنگامی که شراب روی او تأثیر گذاشت نزد قطام آمده و گفت: ای نور چشمم تو را چه شده است که با من نمی نشینی و صحبت و مزاح نمی کنی. قطام به او گفت: حتماً روی چشم، پس برخاست و داخل سرایش گشت و بهترین لباس هایش را پوشید و خود را معطر ساخت و نزد آن ملعون آمد. آن گاه سر و سینه و پستان خود را باز کرد و ران هایش را به او نشان داد که نوعی لباس توری روی آن پوشیده بود و تمامی اندامش را برای آن ملعون نمایان می ساخت و با ناز و عشوه راه می رفت در حالی که دختران اطرافش می رقصیدند. آنگاه ابن ملجم برخاست و او را در آغوش گرفت و مکید و او را در محل خود نشاند در حالی که مست بود و شیطان در وجودش رخنه کرده بود. پس قطام دست به دکمه پیراهنش برده و آن را باز کرد در حالی که در گردنش گوهری بود که قابل قیمتگذاری نبود. هنگامی که آن ملعون خواست تا با او جماع کند او اجازه نداد...
📚بحار الأنوار - ط دارالاحیاء التراث جلد 42 صفحه 273
❎قطامِ فاحشه پستان و تمام اعضای بدنش را تقدیم ابن ملجم زنازاده کرد (لعنة الله علیهما)
صفحه 2️⃣ از 2️⃣
🔻...فقال : لم تمانعيني عن نفسك وأنا وأنت على العهد الذي عاهدتك عليه من قتل علي؟ ولو أحببت لقتلت معه شبليه الحسن والحسين! ثم ضرب يده على هميانه فحله من وسطه ورماه إليها ، وقال : خذيه فإن فيه أكثر من ثلاثة آلاف دينار وعبد وقينة ، فقالت له : والله لا امكنك من نفسي حتى تحلف لي بالايمان المغلظة أنك تقتله ، فحملته القساوة على ذلك ، وباع آخرته بدنياه! و تحكم الشيطان فيه بالايمان المغلظة أنه يقتله ولو قطعوه إربا إربا ، فمالت إليه عند ذلك وقبلته وقبلها ، فأراد وطيها فمانعته ، وبات عندها تلك الليلة من غير نكاح ، فلما كان من الغد تزوج بها سرا وطاب قلبه ، فلما أفاق من سكرته ندم على ماكان منه ، وعاتب نفسه ولعنها فلم تزل تراوغه [١] في كل ليلة وتعده بوصالها ، فلما دنت الليلة الموعودة مد يده إليها ليضاجعها ويجامعها فأبت عليه وقالت : ما يكون ذلك إلا أن تفي بوعدك؟ وكان الملعون اعتل علة شديدة فبرئ منها ، وكانت الملعونة لا تمكنه من نفسها مخافة أن تبرد ناره فيخل بقضاء حاجتها.
♦️...ابن ملجم گفت: چرا مانعم می شوی در حالی که من و تو با هم پیمان بسته ایم که من علی را بکشم؟ اگر دوست داشتی من دو فرزند او حسن و حسین علیهما السلام را هم می کشم. آن گاه ابن ملجم دست بر کیسه پول خود نهاد و آن را از وسط باز کرد و سوی قطام انداخت و گفت: آن را بگیر که در آن بیش از سه هزار و یک برده و یک کنیز است. قطام به او گفت: به خدا سوگند من با تو هم بستر نمی شوم مگر اینکه سوگندهای عظیم و سخت بخوری که علی را می کشی. قساوت، او را به انجام این کار وادار کرد و دنیایش را به آخرتش فروخت و شیطان با سوگندهای سخت بر او مسلط گشت که او را می کشد هر چند او را قطعه قطعه کنند. پس قطام او را در بغل گرفت و یکدیگر را بوسیدند پس آن ملعون خواست تا با او جماع کند ولی قطام مانع شد، و آن شب را بدون ازدواج نزد او ماند. فردای آن شب، پنهانی با او ازدواج کرد و دلش آرام گرفت. هنگامی که آن ملعون از مستی به هوش آمد پشیمان گشت و خود را سرزنش کرد و به او لعنت فرستاد. قطام هر شب از او طفره میرفت و او را به وصال خود وعده میداد. وقتی شب موعود فرا رسید ابن ملجم خواست تا با او هم بستر شود و جماع کند ولی او خودداری کرده و گفت: خبری از جماع نیست مگر اینکه به وعده ات وفا کنی؟ آن ملعون بیماری سختی گرفته بود پس بهبود یافت. قطام نیز با او جماع نمی کرد چون می ترسید آتش شهوتش فروکش کند و در برآوردن درخواستش خللی وارد شود.
📚بحار الأنوار - ط دارالاحیاء التراث جلد 42 صفحه 273
❎کانالهای أبوحیدر (نوعی) مرتبا به همه چیزمان گیر میدهد و اشکال میگیرد از حجاب و خنده و صحبت کردنمون تا ریز اعتقادات و.... آیا لفت بدیم یا بمونیم و روی حرف ها و پست هاش فکر کنیم؟
💢 أَبِی الْعُدَیْسِ عَنْ صَالِحٍ قَالَ قَالَ أَبُو جَعْفَرٍ علیه السلام: اتَّبِعْ مَنْ یُبْكِیكَ وَ هُوَ لَكَ نَاصِحٌ وَ لَا تَتَّبِعْ مَنْ یُضْحِكُكَ وَ هُوَ لَكَ غَاشٌّ وَ سَتَرِدُونَ عَلَی اللَّهِ جَمِیعاً فَتَعْلَمُونَ.
🔵امام باقر علیه السلام فرمودند:
به دنبال کسی باش که تو را بگریاند و خیرخواهت باشد، نه کسی که تو را بخنداند ولی تو را فریب دهد، و البته که همه نزد خدا خواهید رفت وخواهید دانست.
📚 بحارالأنوار ٫ جلد 72 ٫ صفحه 103
📌پینوشت : گاهی ما به دنبال فریب دادن خودمان هستیم از هر کسی که به ما گیر بدهد که فلان رفتارت فلان پوششت فلان نوع رفتاری، فلان نوع تحصیل، فلان اعتقاد و.... فرار میکنیم که نشنویم که چه میگوید یا با کسی که مرتبا در موارد مختلف عیوب زندگی ما را بگوید بجای اینکه تفکر کنیم که آیا حقیقتا غلط است یا صحیح؟ با او به ستیز بر میخیزیم و با ادله ی واهی به جای تفکر صحیح و بدون تعصب سعی در توجیه رفتار یا اعتقادات غلط خود داریم
باید تعصب را کنار گذاشت چه تضمینی هست که عمری غلط زندگی نکردی؟؟
چه تضمینی هست که دست های پشت پرده ی شیطان تمام زندگی تو را از زیربنا بر مبنای غلط چیده باشد و اصلا اسلامی دروغین یا تحریف شده به تو داده باشد
لذا بجای ستیز با کسانی که با ادله ی شرعی و عقلی به سبک زندگی شما اشکال میگیرند تفکر کنیم که اگر او راست گو باشد بهترین دوست و شجاع ترین افراد است که به تو عیوبت را هدیه داده است.
❎ عدم پرداخت فطریه، احتمال فوت شخص را به همراه دارد!
حضرت #امام_صادق صلواتاللهعلیه به مُعَتِّب (مسئول خرید منزلشان) فرمودند:
🌿 «برو و زکات فطرۀ اهل و عیال و غلامانم را بپرداز و هیچ کدام را از قلم نیانداز؛ زیرا اگر فطریۀ انسانی را ندهی، از فوت او بیم دارم!»
معتّب پرسید: «منظورتان از فوت چیست؟» حضرت فرمودند: «منظور، مرگ اوست!»
💠 «أبوعلي الأشعري، عن محمد بن عبدالجبار، عن صفوان بن يحيى، عن إسحاق بن عمار، عن معتب، عن أبيعبدالله عليهالسلام قال: قال: اذهب فأعط عن عيالنا الفطرة وأعط عن الرقيق واجمعهم ولا تدع منهم أحدا، فإنك أن تركت منهم إنسانا تخوفت عليه الفوت، قلت: وما الفوت؟ قال: الموت.»
📚 کافی (شیخکلینی)، ج۴، ص۱۷۴
علل الشرائع (شیخصدوق)، ج۲، ص۳۸۹
📝 بر هر مکلّفی که در موقع غروب شب #عید_فطر شرایط ذیل را دارا باشد، پرداخت زکات فطرۀ خود و کسانی که عرفاً نانخور او محسوب میشوند، واجب است:
بالغ باشد؛ عاقل باشد؛ (بنابر احتیاط واجب) بیهوش (یا در حالت کُما) نباشد؛ فقیر نباشد (برای مخارج متعارف و ضروری سالانۀ زندگیاش، کسری نداشته باشد)؛ بنده و عبدِ دیگران نباشد.
📚 رساله جامع آیتالله #سیستانی، مسأله ۲۶۴۵
🍃 زکات فطره را بنابر احتیاط واجب، فقط باید به فقرای شیعه دوازده امامی که شرایط مذکور در مستحقّین #زکات مال را دارا هستند، پرداخت کرد؛ فقیری که به او فطریه میدهند، لازم نیست عادل باشد، ولی احتیاط واجب آن است که به شرابخوار، بینماز، کسی که معصیت علنی دارد و متجاهر به فسق است و فطریه را در معصیت مصرف میکند، نباید فطریه بدهند.
📚 همان، مسأله ۲۶۶۴ و ۲۶۶۶
🍂 «اللّهمّ عجّل لمولانا الغریب الفرج.»
#فطریه
❎برخورد حضرت امیر با سلبریتیِ خطاکار در ماه رمضان
🌿…عَنْ جَابِرٍ رَفَعَهُ عَنْ أَبِي مَرْيَمَ قَالَ: أُتِيَ أَمِيرُ اَلْمُؤْمِنِينَ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ بِالنَّجَاشِيِّ اَلشَّاعِرِ قَدْ شَرِبَ اَلْخَمْرَ فِي شَهْرِ رَمَضَانَ فَضَرَبَهُ ثَمَانِينَ ثُمَّ حَبَسَهُ لَيْلَةً ثُمَّ دَعَا بِهِ مِنَ اَلْغَدِ فَضَرَبَهُ عِشْرِينَ سَوْطاً فَقَالَ لَهُ: يَا أَمِيرَ اَلْمُؤْمِنِينَ فَقَدْ ضَرَبْتَنِي فِي شُرْبِ اَلْخَمْرِ وَ هَذِهِ اَلْعِشْرُونَ مَا هِيَ؟ فَقَالَ: «هَذَا لِتَجَرِّيكَ عَلَى شُرْبِ اَلْخَمْرِ فِي شَهْرِ رَمَضَانَ.»
📚الکافي، ج۷، ص۲۱۶
🔷از جابر بن یزید جعفی، از ابو مریم نقل شده است:
نجاشیِ شاعر را نزد امیرالمؤمنین (علیهالسلام) آوردند. او در ماه رمضان شراب نوشیده بود.
🔹حضرت هشتاد ضربه تازیانه به او زدند. بعد، یک شب او را حبس کردند. سپس فردای آن روز او را خواستند و بیست ضربه دیگر به او تازیانه زدند.
🔷نجاشی به حضرت عرض کرد:
ای امیر مؤمنان! (دیشب) مرا بهخاطر شرابخواری (هشتاد تازیانه) زدید. اما این بیست ضربه برای چه بود؟
امیرالمؤمنین (علیهالسلام) فرمودند:
«این بیست ضربه برای این بود که چنان جسارت به خرج دادی که در ماه رمضان شراب بنوشی.»
📌پینوشت:
در زمان صدر اسلام «شعر» قویترین و مؤثرترین رسانه محسوب میشد و شعرسرایی رونق ویژهای داشت و شاعران میان مردم از محبوبیت و مرجعیت خاصی برخوردار بودند.
🔺حال رفتار امیرالمؤمنین (علیهالسلام) با یکی از شاعران مشهور زمانشان که خطای بزرگی مرتکب شده بود را ملاحظه بفرمایید...
به امید روزی که بلوغ جامعه ی اسلامی به حدی برسد که در اجرای حدود و تعزیرات نه آقا زاده بودن لحاظ شود و نه سلبریتی بودن...
❎پرداخت زکات فطره به نیابت از پدران و مادرانی که از دنیا رفته اند...
رُوِیَ عَنِ الْحَسَنِ وَ الْحُسَيْنِ علیهماالسلام أَنَّهُمَا كَانَا يُؤَدِّيَانِ زَكَاةَ الْفِطْرَةِ عَنْ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ علیه السلام حَتَّى مَاتَا، وَ كَانَ عَلِيُّ بْنُ الْحُسَيْنِ علیه السلام يُؤَدِّيهَا عَنِ الْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيٍّ حَتَّى مَاتَ، وَ كَانَ أَبُو جَعْفَرٍ علیه السلام يُؤَدِّيهَا عَنْ عَلِيٍّ علیه السلام حَتَّى مَاتَ، قَالَ جَعْفَرُ بْنُ مُحَمَّدٍ علیه السلام: وَ أَنَا أُؤَدِّيهَا عَنْ أَبِي.
📚مستدرك الوسائل، ج7، ص151 به نقل از دعائم الإسلام
💢روایت است که حسن بن علی و حسین بن علی علیهماالسلام بعد از شهادت پدر، تا وقتی زنده بودند، زکات فطره را از طرف پدر خویش می پرداختند. حضرت سجّاد علیه السلام نیز تا هنگام شهادت، زکات فطره را از جانب پدر خویش می پرداخت. حضرت باقر علیه السلام نیز تا هنگام شهادت، از جانب پدر خویش، زکات فطره می پرداخت. حضرت صادق علیه السلام فرمود: من نیز از جانب پدرم برای او زکات فطره می پردازم.
🔵مرحوم آیت الله شیخ عبدالله مامقانی بر اساس روایت فوق، در «مرآة الکمال» می نویسد:
مستحبّ است که فرزند بعد از فوت پدر، هر سال از جانب او زکات فطره را پرداخت نماید.
📚مرآة الکمال، ج3، ص556
✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
هدایت شده از پوشیه،حجابِ مؤمنات
بانوی پوشیه ای
❤️ کلیمو میفروشم تا چشماتو بخرم❤️
اگر بانویی پیدا شد که چشمش نامحرم ندیده و نامحرمی هم چشماشو ندیده
کلیمو میفروشم تا دیدن اون چشم ها رو بدست بیارم
👈🏾اینها گنج هایی هستند که اگر پیدا شد باید غنیمت شمرده بشن و در خانه روزی چند بار تصدقشان رفت
هدایت شده از پوشیه،حجابِ مؤمنات
بانوجانِ پوشیه ایِ جانِ جان
وه که چه برازنده ی شماست این بیتی که میگوید:
نشاط انگیز و جانپرور چو بوی گل سراپایی
نداری غیر از این عیبی که میدانی که زیبایی
♥️♥️
@hejabe_momenat313
#پوشیه
#حجاب
❎این جمله را باید ابتدای دفتر زندگی نوشت و آویزه گوش کرد:
مبادا عشق و محبتهای دیگر مانع محبت الهی شود...
قال الامام المهدی علیه السلام:
إِنَّ مُوسَى نَاجَى رَبَّهُ بِالْوَادِ الْمُقَدَّسِ فَقَالَ يَا رَبِّ إِنِّي قَدْ أَخْلَصْتُ لَكَ الْمَحَبَّةَ مِنِّي وَ غَسَلْتُ قَلْبِي عَمَّنْ سِوَاكَ وَ كَانَ شَدِيدَ الْحُبِّ لِأَهْلِهِ فَقَالَ اللَّهُ تَعَالَى فَاخْلَعْ نَعْلَيْكَ أَيْ انْزِعْ حُبَّ أَهْلِكَ مِنْ قَلْبِكَ إِنْ كَانَتْ مَحَبَّتُكَ لِي خَالِصَةً وَ قَلْبَكَ مِنَ الْمَيْلِ إِلَى مَنْ سِوَايَ مَغْسُولًا
🔸امام مهدي عليه السلام:
موسى در وادى مقدّس با پروردگارش مناجات كرد و گفت : پروردگارا ! محبّتم را براى تو خالص ساخته ام و دلم را از غير تو شسته ام»؛ در حالى كه ايشان ، بسيار خانواده اش را دوست مى داشت. پس خداوند متعال فرمود: «كفشت را در آور» ؛ يعنى اگر محبّتت براى من خالص و قلب و دلت از گرايش به غير من پاك است ، محبّت به خانواده ات را از دلت بركَن.
📚كمال الدين/ج۲/ص۴۶۰/
📚بحار الأنوار/ج۱۳/ص۶۵/ح۴
📚الاحتجاج/ج۲/ص۴۶۲
📌پینوشت :اگر بناست به هر چیز یا هر کسی محبت بورزیم باید به خاطر خدا باشد نه در کنار خدا
تمام محبت ها مختص اوست و تمام محبت ها باید در راستای محبت الله تعالی باشد هر چیزی یا هر کسی را که دوست داریم باید ببینیم آیا این دوست داشتن مورد رضایت الله و در مسیر اوست یا خیر و این قاعده شامل ِ تمامیِ افعال، اشیاء و اشخاص خواهد بود و تماما باید محبت و بغض بر اساس دوستی و رضایت الله تعالی باشد
❎کشش و جذبه اهل بیت علیهم السلام برای شیعیان
💢عَنْ أَبِي حَمْزَةَ الثُّمَالِيِّ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا جَعْفَرٍ (علیه السلام) يَقُولُ إِنَّ اللَّهَ جَلَّ وَ عَزَّ خَلَقَنَا مِنْ أَعْلَى عِلِّيِّينَ وَ خَلَقَ قُلُوبَ شِيعَتِنَا مِمَّا خَلَقَنَا مِنْهُ وَ خَلَقَ أَبْدَانَهُمْ مِنْ دُونِ ذَلِكَ وَ قُلُوبُهُمْ تَهْوِي إِلَيْنَا لِأَنَّهَا خُلِقَتْ مِمَّا خُلِقْنَا مِنْهُ ثُمَّ تَلَا هَذِهِ الْآيَةَ كَلَّا إِنَّ كِتابَ الْأَبْرارِ لَفِي عِلِّيِّينَ وَ ما أَدْراكَ ما عِلِّيُّونَ كِتابٌ مَرْقُومٌ يَشْهَدُهُ الْمُقَرَّبُونَ ﴿مطففین 7 الی 10﴾ وَ خَلَقَ عَدُوَّنَا مِنْ سِجِّينٍ وَ خَلَقَ قُلُوبَ شِيعَتِهِمْ مِمَّا خَلَقَهُمْ مِنْهُ وَ أَبْدَانَهُمْ مِنْ دُونِ ذَلِكَ فَقُلُوبُهُمْ تَهْوِي إِلَيْهِمْ لِأَنَّهَا خُلِقَتْ مِمَّا خُلِقُوا مِنْهُ ثُمَّ تَلَا هَذِهِ الْآيَةَ- كَلَّا إِنَّ كِتابَ الفُجَّارِ لَفِي سِجِّينٍ وَ ما أَدْراكَ ما سِجِّينٌ كِتابٌ مَرْقُومٌ وَيْلٌ يَوْمَئِذٍ لِلْمُكَذِّبِينَ ﴿مطففین 18 الی 21﴾
🔸 از ابی حمزه ثمالی روایت شده است «شنیدم امام باقر (علیه السلام) می فرمود: «به راستی، خدای عز و جل ما را از اعلی علیین آفرید، و دلهای شیعیان ما را آفرید از آنچه ما را آفرید، و بدنهای آنها را از پایین آن آفرید، و دلهای آنها هوای ما را دارد، چون آفریده شد از آنچه ما از آن آفریده شدیم.» آنگاه این آیه را خواند:
«کَلَّا إِنَّ کِتابَ الْأَبْرارِ لَفِی عِلِّیِّینَ وَ ما أَدْراکَ ما عِلِّیُّونَ کِتابٌ مَرْقُومٌ یَشْهَدُهُ الْمُقَرَّبُون» ﴿مطففین 18 الی 21﴾
نه چنين است، در حقيقت، كتاب نيكان در «علّيّین» است. (۱۸) و تو چه دانى كه «علّيّین» چيست؟ (۱۹) كتابى است نوشته شده. (۲۰) مقرّبان آن را مشاهده خواهند كرد. (۲۱)
«و دشمن ما را از سجین آفرید و دلهای پیروان آنها را از پایین تر آن و تنشان را از پایین تر آن آفرید و دلشان هوای آنان را دارد زیرا آفریده شده از آنچه که آنها از آن آفریده شدند.» سپس این آیه را تلاوت کرد:
«کَلَّا إِنَّ کِتابَ الفُجَّارِ لَفِی سِجِّینٍ وَ ما أَدْراکَ ما سِجِّینٌ کِتابٌ مَرْقُوم وَيْلٌ يَوْمَئِذٍ لِّلْمُكَذِّبِينَ» ﴿مطففین 7 الی 10﴾
نه چنين است [كه مىپندارند]، كه كارنامه بدكاران در «سجّين» است. (۷) و تو چه دانى كه «سجّين» چيست؟ (۸) كتابى است نوشتهشده. (۹) واى بر تكذيبكنندگان در آن هنگام (۱۰)
📚بصائر الدرجات/ص15
📚الكافي- ط الاسلامية/ج2/ص4
📚تفسیر البرهان/ج5/ص606
❎خالق یا مخلوق؟
💢و قال عليه السلام: لَا طَاعَةَ لَمخْلُوقٍ فِي مَعْصِيَةِ الْخَالِقِ.
🔸امیرالمومنین صلوات الله علیه: اطاعت مخلوق در معصيت خالق روا نيست، (هرگز به خاطر اطاعت مخلوق معصيت خالق مكن).
📚نهج البلاغه حکمت 165
📌پینوشت :گاهی ما میتوانیم بعضی اطرافیانمان را انتخاب کنیم که اطاعتشان مستلزم معصیت خداوند منان نباشد، مثلا دوستمان را جوری انتخاب کنیم که میدانیم چنین دوست و رفیقی امر و خواسته ای خلاف دستورات خداوند ندارد، همسرمان را جوری انتخاب کنیم که مطمئن شویم این شخص به مطلبی که خلاف امر خداست، امر نمیکند مثلا زنی که در انتخاب همسر به غیرتش توجه نکرده به مردی بله گفته که غیرت کافی نداشته فردا روز که اوامر همسرش مثل نانوایی برو بازار برو کارمند فلان اداره باش با اوامر خداوند متعال مقابله کرد خودش را باید مذمت کند مردی که زنی غیرتی انتخاب کرده فردا روز اگر زنش در مقابل حلال خدا غیرت ورزید و کارهای ناشایست انجام داد کسی را جز خودش مذمت نکند. لذا گاهی عدم تقابل اوامر خلق و خالق به خودمان بستگی دارد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❎دو تا نکته
1.بوضوح بی فایده بودن حضور زنان ناهی از منکر و حتی بی احترامی بهشون رو میبینید لذا همین کلیپ به پیوست دهها کلیپ دیگری که منتشر شده براحتی میگوید که این کار، کار زنان نیست نتیجتا زنانی که به بهانه ی نهی از منکر بیرون از خانه میروند و مرتبا درگیری های عدیده ایجاد میکنند و موجب دست درازی و بی حرمتی به نوامیس چادریِ شیعیان بدانند که کار، کارِ آنها نیست
2.الان باید خوشحال باشیم که موهاتو بده داخلِ پارسال رسیده به شالتو سرت کن؟ که معلوم هم نیست اینها میرن داخل همون شال رو سرشون نگه میدارن یا نه
باید خوشحال باشیم که زنانی که حجم... و... و... بیرون انداختن و هزار قلم آرایش کردند براحتی بروند و بیایند بگوییم بح بح شال به سر دارند؟؟
این ها شو هستند برای خر کردن جماعت مذهبی که بگویند ما داریم برای حجاب فعالیت قانونی میکنیم دانسته یا ندانسته (که میگیم ان شاء الله گربست) دارید گند میزنید به جامعه با این قوانین عجیب و غریبتان
قانون تا زمانی که بازدارنده نباشد تا زمانی که سفت و سخت نباشد تاثیرش بالعکس است کم کم میترسم ابواب حدود و تعزیرات هم در حوزه های علمیه حذف شود.