eitaa logo
انقلاب علمی
1.5هزار دنبال‌کننده
123 عکس
36 ویدیو
8 فایل
🔸️نو آوری در علوم قرآنی 🔸️تولیدات دانش بنیان بر مبنای قرآن راه ارتباطی ما @hora1366
مشاهده در ایتا
دانلود
دوره کامل آموزش "ادبیات عرب به روش اجتهادی و کاربردی" 📍اصول ادبیات 📍صرف 📍نحو 📍بلاغت 📍لغت 💠 💠💠شعبه دوم مرکز علمی آموزشی ادبیات و فقاهت💠💠💠 🏣 مکان؛ شهرک مهدیه، خ انتظار، ک ۷، مجتمع آموزشی شهید حقانی 📆زمان ثبت نام ؛ ۲۶ مرداد الی ۷ شهریور، ⌚️ ساعت ۸ الی ۱۴ ☎️ تلفن تماس؛ ۰۲۵۳۲۹۶۲۵۲۵ ⃣ مرکز علمی و آموزشی ادبیات و فقاهت 🆔 @ESC_af 🔰 واحد "ادبیات و فقاهت" 🆔 @adabiatfeghahat_ir
🔶 نقد علمی ◀️ نظامهای آموزشی چگونه ادبیات را آموزش می دهند؟ 1⃣ عدم مبنا و اصول: آموزش ادبیات در این نظامهای آموزشی سریعا از علم صرف و نحو شروع می شود و معلوم نیست بر چه اصول و مبنایی است. این درحالی است که قواعد ادبی معمولا اختلافی است؛ و تاثیرش در قرآن و روایات ظاهر می شود. 2⃣ عدم کاربردی بودن: این علوم به ضرب ضربا ختم می شود، در حالی که می توان از بسیاری از مسائل فقهی تفسیری استفاده نمود. 📣📣 مجموعه ادبیات و فقاهت، مجموعه ای است که حدود ده جلد کتاب فقط درباره اصول و مبانی ادبیات تدوین نموده است. 🔔🔔 همچنین تمامی کاربردهای فقهی تفسیری ادبیات در تمام بخشهای آنرا جمع آوری نموده است. ⃣ مرکز علمی آموزشی ادبیات و فقاهت 🆔 @ESC_af 🔰 واحد "ادبیات و فقاهت" 🆔 @adabiatfeghahat_ir
هدایت شده از اخلاق و عرفانِ قرآن "مصطفی جمالی"
🖌 موضوع علم عرفان 🔵 موضوع در آنچه علم عرفان فعلی بحث می کند عبارت است؛ از . 🖌 در حالی که علم عرفان مشتمل بر علوم بسیاری است؛ ♻️ در واقع مجموعه ای از علوم را در بر دارد؛ مثلا .♻️ 📣📣 بنابراین نیاز است که این علم را کامل نماییم که این جریان در مجموعه ادبیات و فقاهت آغاز شده است و در سال ۹۹-۹۸ به عنوان یکی از رشته های این مجموعه آموزش داده می شود. ⃣ مرکز علمی و آموزشی ادبیات و فقاهت 🆔 @ESC_af 🔰 واحد "اخلاق و عرفان" 🆔 http://eitaa.com/joinchat/3415670805C56a9521427
هدایت شده از پزشکیِ قرآن "مصطفی جمالی"
🔆🔆 طب سوزنی در قرآن 🔴 آیا طب سوزنی در قرآن آمده است؟ 🔵 پاسخ به این سوال نیاز به تفصیل دارد، لکن اجمالا درباره یکی از مهمترین مبانی طب سوزنی سخن می گوییم. 🖌 بنابر عقیده این مکتب طبی دارو در فضای آسمان و زمین وجود دارد، که داروی متناسب هر بیماری به وسیله سوزن جذب بدن می شود. ❓❓❓آیا این مبنا درست است؟ 🔆 قرآن می فرماید: «و فی السماء رزقکم»؛ این آیه قسمت اول را اجمالا تایید می کند لکن نمی گوید با سوزن آنرا جذب کنید. بلکه می گوید با قنوت نماز آن را جذب کنید. ♻️ تفاوت همه مکاتب طب با پزشکی قرآن در همین است؛ آنها به دنبال سوزن و مزاج و سلول هستند و قرآن نفس محور است. ⃣ مرکز علمی آموزشی ادبیات و فقاهت 🆔 @ESC_af 🔰 واحد "پزشکی قرآن" 🆔 @physician_af
هدایت شده از بانک مقاله
🌺🌺🌺🌺🌺مژده🌺🌺🌺🌺🌺 🔴 عنوان "جمهوری اسلامی" در قرآن ⁉️⁉️⁉️ آیا می توان این عنوان را از قرآن استنباط نمود؟ ⁉️⁉️⁉️قرآن چگونه مسائل علم سیاست را بیان نموده است؟ 📇 راه اندازی کانال "واحد سیاست" مرکز علمی آموزشی ابیات و فقاهت ⃣ مرکز علمی و آموزشی ادبیات و فقاهت 🆔 @ESC_af ⭕️ واحد "سیاست قرآن" 🆔 http://eitaa.com/joinchat/3415212053Cece8454c3c
هدایت شده از بانک مقاله
🌺🌺🌺🌺🌺مژده🌺🌺🌺🌺🌺 🔴 ویتروویوس معتقد است چند عامل در زیبایی ساختمان موثر است: 1⃣ نسبت اندازه اجزاء 2⃣ ارتباط بین اجزاء 3⃣ ظرافت ظاهری 4⃣تناسب بین اجزاء آیا این مسائل در قرآن ذکر شده است؟ 📇 راه اندازی کانال "واحد عمران و شهرسازی" مرکز علمی آموزشی ابیات و فقاهت ⃣ مرکز علمی و آموزشی ادبیات و فقاهت 🆔 @ESC_af ⭕️ واحد "عمران و شهرسازی قرآن" 🆔 http://eitaa.com/joinchat/3414097941C2a244d535c
📣 آیا ابن هشام مجتهد در ادبیات بوده است؟ کسی تا کنون کتاب مغنی را به لحاظ مبانی اجتهادیش بررسی نموده است... ❓❓اگر ایشان دارای اجتهاد در ادبیات است، در چه سطحی قرار دارد؟ 🔔🔔 نمونه ای از درجه اجتهاد ایشان را می توان در بحث "الی" به خوبی دریافت. 🖌 ایشان درباره دخول "ما بعد" در حکم "ما قبل"، بعد از آنکه اقوال مختلف را ذکر می کند، قول خودش را همراه مبنا و دلیلش اینگونه ذکر کرده است: 🖌 قیل لا یدخل مطلقا و هو الصحیح لان الاکثر مع القرینه عدم الدخول فیجب الحمل علیه عند التردد. 🔶 یعنی چون غالبا "ما بعد" داخل نیست، در موارد شک نیز حمل بر این غالب می شود. 💡 اصل غالب امروزه نزد علما و فقها از اصول نسخ شده و باطل است. مگر می شود بدون آنکه معنا را تشخیص داد و هنوز حالت شک داریم، به مجرد غلبه، حمل بر مورد غالب کرد⁉️⁉️⁉️ این بحث دارای تفصیل است. ⃣ مرکز علمی آموزشی ادبیات و فقاهت 🆔 @ESC_af 🔰 واحد "ادبیات و فقاهت" 🆔 @adabiatfeghahat_ir
هدایت شده از سیاستِ قرآن "مصطفی جمالی"
🔴 چرا در قرآن لفظ "قانون" به کار نرفته است؟ ❓❓❓ قرآن از چه لفظی بجای قانون استفاده می کند؟ 🔆 اجمالا با توجه به معنای لغوی قانون به این سوال پاسخ می دهیم. 💡💡 قانون از "قن" گرفته شده و به معنای " عبد متعبد" است. ✅ در نتیجه در قرآن به جای قانون از کلمه "عبد" و مشتقات آن استفاده شده است. ✅ مسلما بین این دو کلمه تفاوت بسیار است و قرآن کلمه عبد را انتخاب کرده است. 🖌 بنابراین مثلا معنای "ایاک نعبد" یعنی فقط از قانون تو تبعیت می کنیم. ⃣ مرکز علمی و آموزشی ادبیات و فقاهت 🆔 @ESC_af 🔰 واحد "سیاست" 🆔 @politics_af
هدایت شده از بانک مقاله
اصول فقاهت.mp3
2.93M
🎵 "صدای ادبیات و فقاهت" 🎬 فصل اول 💐💐💐 انقلاب علمی 💐💐💐 ⃣ از سری دیدگاه ها درباره نظام آموزشی علوم اسلامی 📚 کتاب " " 🎙 قسمت ۲ 🗂 شامل؛ 🔻گستردگی علم فقه 🔻چرا "فقاهت"؟؟؟ 🔻ویژگی های فقاهت 🔻معیار های نظام آموزشی 🎛 گروه رسانه ⃣ مرکز علمی آموزشی ادبیات و فقاهت 🆔 @ESC_af 🔰 واحد "ادبیات و فقاهت" 🆔 @adabiatfeghahat_ir
🖌 ادبیات شیمی 🌐 امروز دیگر باید ادبیات عرب متناسب با علوم جدید همچون علم شیمی و فیزیک طراحی شود. 💠 زیرا قرآن تبیانا لکل شیء است و حکم هر چیز را با همین الفاظ بیان نموده است. 🔔 در واقع خداوند نیز ادبیات را انتخاب کرد و جایگاه آن را بالاتر از منابع دیگر استنباط همچون تجربه بشری قرار داد. 💡 درباره تجربه نمی گوید تبیانا لکل شیء، اما درباره قرآن این ویژگی را اثبات می کند. ❓❓ اما چرا نمی توان مسایل جدید مثل شیمی را از قرآن استنباط کرد؟ 🔆 چون ادبیات هنوز در رفع و نصب و جر باقی مانده و ادبیات علمی را تدوین ننموده ایم. مثلا علم شیمی و فیزیک قرآن که مسایل اتم و عناصر را بیان می کند نیاز مند ادبیات شیمی است. ⃣ مرکز علمی آموزشی ادبیات و فقاهت 🆔 @ESC_af 🔰 واحد "ادبیات و فقاهت" 🆔 @adabiatfeghahat_ir
هدایت شده از پزشکیِ قرآن "مصطفی جمالی"
🔆 غلبه مزاج یا جهل⁉️ 💐💐 امام علی علیه السلام فرمود؛ " کم من عقل اسیر تحت هوی امیر" چه بسیار عقلی که اسیر هوی و جهل میشوند.💐💐💐 💡💡 انسان که سنگ و خاک وآتش و آب و هوا نیست که با معیار غلبه مزاج سنجیده شود. 💠 انسان را باید بر اساس عقل و جهل سنجید. 🔅 از اینجا می توان به میزان عمق علمی مکاتب طبی رسید که انسان را همچون جماد می بیند و پزشکی اش را بر اساس آن بنا می نهد. ⃣ مرکز علمی آموزشی ادبیات و فقاهت 🆔 @ESC_af 🔰 واحد "پزشکی قرآن" 🆔 @physician_af
هدایت شده از عمران و شهرسازیِ قرآن "مصطفی جمالی"
🔆 معماری خانه خدا 💐💐 امام علی علیه السلام در باره معماری خانه خدا می فرماید: خداوند از روی حکمت خانه اش را در مکان بی آب قرار داد تا مردم با خضوع خدا را عبادت کنند و اگر می خواست می توانست در مکان سرسبز قرار دهد لکن در این صورت آزمایش به آن ارزش کمتری داشت. 💐💐💐 💡💡 معماری را باید بر اساس ویژگی های اخلاقی طراحی کرد. ⃣ مرکز علمی و آموزشی ادبیات و فقاهت 🆔 @ESC_af 🔰 واحد "عمران و شهرسازی" 🆔 @urbanisation_af