eitaa logo
مدرسه‌ درسگفتار آفاق
1.2هزار دنبال‌کننده
389 عکس
107 ویدیو
22 فایل
مدرسه آفاق حکمت؛ مرجع آموزش آزاد علوم انسانی و اسلامی سایت موسسه: www.afaghehekmat.ir تماس با مسئول امور دانش‌پژوهان، سایت و شبکه‌های اجتماعی: @Afaghehekmat_Admin اینجا «مدرسه آفاق» است...
مشاهده در ایتا
دانلود
➕/🔻تفکر در خویشاوندی فلسفه اسلامی و یونانی شرح #استادطاهرزاده بر پیام #دکتررضاداوری‌اردکانی در باب «گذشته و آینده وضع میان فرهنگی فلسفه دوره‌ی اسلامی» 🔰دریافت‌فایل: https://goo.gl/Ey4Eys #منبع: گروه فرهنگی المیزان، خردادماه ۹۷ ⭐️⭐️⭐️ #مدرسه‌درسگفتار‌آفاق مرجع‌آموزش‌آزادعلوم‌انسانی‌واسلامی @afaghehekmat
➕/🔻تفکر در خویشاوندی فلسفه اسلامی و یونانی شرح بر پیام در باب «گذشته و آینده وضع میان فرهنگی فلسفه دوره‌ی اسلامی» ⭐️⭐️⭐️ 🔻درسگفتار پیش رو، شرح استاد طاهرزاده بر پیام دکتر رضا داوری اردکانی؛ رئیس فرهنگستان علوم اسلامی است. 🔻این پیام با عنوان: "فلسفه اسلامی و ارتباط ایران و اروپا" به همایش بین المللی "فلسفه، دین و علم در زیست جهان اسلامی" در دانشگاه وین اتریش ارائه شده است. 🔻در بخشی از پیام دکتر داوری چنین آمده: فلسفه‌ی اسلامی از تلاقی میان دو روح و دو فرهنگ که تفاوت ذاتی با یکدیگر داشتند به وجود آمد. تفاوت این دو روح را بعضی فیلسوفان و نویسندگان به صراحت ذکر و تصدیق کرده اند. در فلسفه اسلامی این دو روح به یکدیگر نزدیک شدند و امکان هم سخنی پیدا کردند. با توجه به این معنی فلسفه اسلامی یک فلسفه میان فرهنگی است. بعد از افلاطون و ارسطو و از زمان رواقیان و افلوطین همه‌ی فلسفه ها میان‌فرهنگی است. منتهی در زمانی که تفکر دچار افسردگی و جمود و قشریت می شود. نیروی میان‌فرهنگی‌بودنش را از دست می‌دهد. اکنون این نیرو رو به ضعف دارد اما هنوز می توان به آن امید داشت. کاش اهل فلسفه می توانستند بنشینند و درباره‌ی وضع روحی و فکری جهانِ توسعه نیافته و نسبت این وضع با جهان متجدد غربی و مخصوصاً در باب شرایط امکان خروج از توسعه نیافتگی تأمل و تحقیق کنند. 🔰دریافت‌فایل: https://goo.gl/Ey4Eys : گروه فرهنگی المیزان، خردادماه ۹۷ ⭐️⭐️⭐️ مرجع‌آموزش‌آزادعلوم‌انسانی‌واسلامی @afaghehekmat afaghehekmat.ir
➕/🔻سلبریتی ها بازپخش گفت‌و‌گوی #دکتراحمدنادری و #دکتربهرام‌بیات درباره «فرهنگ سلبریتی در ایران» 🔰دریافت فایل:👇👇👇 http://eitaa.com/joinchat/76218369Cabeb0422fa ⭐️⭐️⭐️ #مدرسه‌درسگفتار‌آفاق مرجع‌آموزش‌آزادعلوم‌انسانی‌واسلامی @afaghehekmat afaghehekmat.ir
➕/🔻سلبریتی ها بازپخش گفت‌و‌گوی و درباره «فرهنگ سلبریتی در ایران» گسترش رسانه‌های اجتماعی در ایران بویژه شبکه موبایلی اینستاگرام با محوریت عکس و ویدئوهای کوتاه باعث افزایش قدرت مخاطبان برای کشاندن خود از حاشیه به متن شده است. همچنین فرصت قابل توجهی را برای رشد فرهنگ سلبریتی در میان هنرمندان و بازیگران ایجاد کرده است. بگونه‌ای که آن‌ها را تبدیل به یک طبقه جدید و تاثیرگذار در تحولات اجتماعی نموده است. آسیب شناسی این پدیده و پیامدهای فرهنگی و اجتماعی نقش آفرینی این طبقه، محور گفتگوی دکتر احمد نادی و دکتر بهرام بیات می باشد. 🔰دریافت فایل:👇👇👇 http://eitaa.com/joinchat/76218369Cabeb0422fa ⭐️⭐️⭐️ مرجع‌آموزش‌آزادعلوم‌انسانی‌واسلامی @afaghehekmat afaghehekmat.ir
celebrities_Default_1538511751.mp3
19.64M
➕/🔻سلبریتی ها بازپخش گفت‌و‌گوی و درباره «فرهنگ سلبریتی در ایران» ⭐️⭐️⭐️ http://eitaa.com/joinchat/76218369Cabeb0422fa
💥 پیام‌رسان ایتا به‌روز شد! 🔹نسخه اندروید ایتا با ورژن 2.0.5 منتشر شد. 🔸امکاناتی که در این نسخه به برنامه افزوده می‌شود عبارتند از: 👥 امکان (تب‌بندی) ⏪ امکان ☁️ امکان بصورت مستقیم 🔢 افزایش تعداد کاراکترهای کپشن (متن‌های زیر مدیا یا فایل) 🎥 بهینه‌سازی ارسال فیلم 🔹این نسخه هم‌اکنون از فروشگاه‌های اندرویدی معتبر و نیز وبسایت رسمی ایتا به نشانی زیر قابل دریافت می‌باشد: https://www.eitaa.com/dl ‼️تذکر مهم: تنها نسخه‌هایی که از طریق فروشگاه‌های مایکت، ایران اپس، کافه بازار و کندو و یا وبسایت‌ رسمی ایتا منتشر می‌شوند مورد تایید ایتا می‌باشد «لطفا از نصب برنامه از سایر منابع خودداری فرمائید» •┈••✾••┈• http://eitaa.com/joinchat/76218369Cabeb0422fa
: ➕اربعین یکی از نمادها و تابلوهای خوبی است که نشان می‌دهد شیعه به بن بست نمی‌رسد. ⭐️⭐️⭐️ 》》شیعه نمی‌تواند بر اساس زیرساخت‌های معنوی خود، متوقف بشود. اربعین یکی از نمادها و تابلوهای خوبی است که نشان می‌دهد شیعه به بن بست نمی‌رسد و با اسلحه‌ها و کمیت‌ها حیات خودش را تعریف نکرده است. اربعین از این جهت، تابلوی بسیار زلالی است و از این روست که حضرت عسکری علیه السلام فرمودند، زیارت اربعین شاخصه مؤمن است. 》》زیارت اربعین رجوع به امامی است که ظاهرا در معادلات تاریخی کشته شده است و از نظر کمیت‌گراها به پایان راه رسیده است، اما ما هیچ احساس تمام شدن راه را نمی‌کنیم. چرا که بر اساس اینکه اسلحه‌ها نقش آفرین نیستند و کمیت‌ها اساس عالم را تشکیل نمی‌دهند، به امام رجوع می‌کنیم. می‌دانیم که ماورای این اسلحه‌ها یک حضور تاریخی داریم. ⭐️⭐️⭐️ مرجع‌آموزش‌آزاد‌علوم‌انسانے‌و‌اسلامے https://eitaa.com/afaghehekmat/306
: ➕ضرورت تحلیل پدیده اربعین در چارچوب جامعه شناسی اسلامی ➕مسئله اربعین حسینی یک نمود از یک انرژی عظیم اجتماعی است که در صحرای کربلا تولید شد و تاریخ را به حرکت در آورد و تا زمانی که تاریخ را به نقطه مطلوب نرساند از پای نخواهد نشست. ⭐️⭐️⭐️ 》》جریان تاریخ و حرکتی که جامعه بشر دارد، یک حرکت پویاست و قطعاً به نقطه هدف خواهد رسید. برای اینکه این حرکت به نقطه هدف برسد به یک انرژی نیاز دارد، انرژی‌ای که این تاریخ را حرکت بدهد و جامعه بشر را تا نقطه هدف بکشاند و هدایت و روانه کند؛ چراکه جامعه بشر بدون انرژی به آن سمت حرکت نمی‌کند. 》》امام صادق (ع) می‌فرماید: «إِنَ لِقَتْلِ الْحُسَيْنِ حَرَارَةً فِي قُلُوبِ الْمُؤْمِنِينَ لَا تَبْرُدُ أَبَدا». شهادت حسین منشأ تولید یک انرژی فعال در دل همه مؤمنان شد. این حرارت، همان انرژی کارا و فعال و به حرکت در آورنده تاریخ به سمت یک هدف و نقطه انجام است و تا به آن نقطه نرسد از پای نمی‌نشیند. (لَا تَبْرُدُ أَبَد) حرارتی که شهادت سیدالشهدا و قیام حسینی در جامعه بشر به وجود آورد، عجیب‌ترین و شگفت‌‌زاترین حادثه تاریخ بشر است. ⭐️⭐️⭐️ مرجع‌آموزش‌آزاد‌علوم‌انسانے‌و‌اسلامے https://eitaa.com/afaghehekmat/310
: ➕تقابل اصلی ما در رقابت با غرب، برآمده از لایه های عینی و انضمامی تمدن غرب است که پیاده روی اربعین می تواند در این رقابت نقش مهمی ایفا نماید؛ چراکه هنوز خلوص، اصالت و رنگ و بوی الهی در آن غلبه دارد. ➕مناسک دینی جمعی یکی از ظرفیت های منحصربه فرد اسلام در تربیت نفوس و زمینه سازی تحقق تمدن اسلامی است. این مناسک، بُعد عملی دین هستند که هم ظهور باورهای دینی بوده و هم شاخصه دینداری می باشند؛ از همین منظر مناسک دینی در معرض عرفی شدن قرار دارد و ممکن است به جای اینکه برآمده از عمق معرفتی و انگیزه های دینی باشد، دچار ظاهرگرایی و پوسته ای شدن شود. ➕اولین سطح عرفی شدن دین در عقلانیت و نظام معرفتی راهپیمایی اربعین است. عقلانیتی که مجموعه امیال و کنش های رفتاری ما را مدیریت می کند و در عرصه راهپیمایی اربعین ظهور پیدا کند، می تواند دچار عرفی شدن شود. دومین سطح، نظام انگیزشی و گرایش های ما در راهپیمایی بوده و سطح سومی که می تواند دچار عرفی شدن شود نظام رفتاری در دو حوزه فردی و اجتماعی است. ➕نگاه تقلیل گرایانه به منسک اربعین و کارکردهای آن؛ حاکمیتی شدن مناسک دینی و راهپیمایی اربعین؛ خروج مناسک از ماهیت سنتی اصیل و ایجاد زمینه مدرن شدن و غلبه فرم بر محتوا؛ فردی شدن و ورود بدعت ها به مناسک و ورود خارج از چهارچوب سلیقه افراد از زمینه های عرفی شدن پدیده اربعین هستند. ⭐️⭐️⭐️ مرجع‌آموزش‌آزاد‌علوم‌انسانے‌و‌اسلامے https://eitaa.com/afaghehekmat/320