هدایت شده از بر پا
درباره کشف حجاب
۳
🔹در مواجهه با این وضع زننده کشف حجابها، دوستانم میپرسند تذکر بدهیم؟ نهی از منکر بکنیم؟ آنها شجاعت تذکر دادن را دارند و غیرتش را هم. اما ابهامشان ناشی از نکته دیگری است که خواهم گفت. به هر حال سوال ساده است. «تذکر بدهیم یا نه؟». جواب من هم روشن است، بله تذکر بدهیم. غیرت دینی ما اگر باقی مانده، باید به چشم بیاید.
(من در این یادداشت درباره بلاتکلیفی مسوولین و رسانه ای ها و همینطور دیگر وظایف و مسوولیتهای خود ما بحث نمیکنم.)
🔹اما یک نکته امروز جدی تر از قبل شده، عمل به امر به معروف و نهی از منکر، مثل هر واجب دیگری در فضایی از تزاحمات و تعدد عنوانها انجام میشود و مکلف باید عقلانیت لازم برای انجام آن را کسب کند.
اهمیت توجه به این نکته، امروز بیشتر از گذشته است. فرض کنید به اشتباه با کسی از فامیلتان در یک جلسه و جمع خانوادگی، میانه تان بهم خورده باشد. در این فضا کوچکترین رفتار ناشی از تقابل شما باعث برداشت بد طرف مقابل و دیگران و بدتر شدن اوضاع میشود. از یک سو باید برای پوششش مثلا، به او تذکر دهید، در حالیکه موظفید رابطه خود را با او ترمیم کنید. کدام را مقدم میکنید؟ به من باشد میگویم اگر میتوانید تذکر بدهید اما تذکری که همزمان رابطه شما را نیز با او ترمیم کند. بلدید؟ اگر نه، کار را خراب تر نکنید.
🔹ما معتقدیم با این رفتار آدمها مخالفیم نه با خودشان. عمق ارتباطمان با کسانی که خطاکارشان میدانیم به اندازه عمق ایمانمان است. این ارتباط عمیق ایمانی مستحکم تر از رابطه فامیلی است. آیا بلدیم به گونه ای تذکر دهیم که این رابطه فامیلی و ایمانی ما مخدوش نشود؟ آیا بلدیم کاری کنیم که جمع زیادی از ضعیف الحجابها خود را بیرون از جبهه دینی ما به حساب نیاورند؟ بله دشمن روی این کشف حجابها حساب کرده، اما آیا روی اختلافات و دو گانگی ها حساب نکرده؟ خطر این شکن اجتماعی و دشمنی که بین ما ایجاد کرده اند، را احساس میکنیم؟ متوجه هستیم که بخواهیم یا نه ما نماینده نظام دینی هم به حساب میآییم و این جدایی به جدایی خیلی ها از نظام هم کشیده میشود.
🔹من تذکر دادن با این بلوغ و کیفیت را میپسندم. اگر ببینم نمیتوانم انجامش دهم. انجام نمیدهم. تذکری که دلم را خنک کند، جگرم را حال بیاورد نه. تذکری که احساس جدایی مرا از آدمها ایجاد کند نه رفتارشان، نه. تذکری که باعث تضعیف ارتباطات هویتی اجتماعی شود نه.
🔹به گونه ای تذکر بدهیم که ناظر سوم در درونش با ما همراه باشد. ولو به ظاهر همراهی نکند. دوست طلبه ای دارم که در فرودگاه هر چه یک دختر بد دهن و بی ادب به او میگفت و فیلمبرداری هم میکرد، او با احترام و ادب و منطق پاسخ میداد. طوری که مخاطبین دیگر همه به واسطه این ادب و اخلاقش با او همراه شده بودند. سخت است؟ بله سخت است. بله امروز ما هم نیاز به رشد داریم. امر به معروف و نهی از منکر را باید ارتقا دهیم، نیاز به یک فهم کلان و چند ضلعی داریم و نیاز به اخلاق و مهارت اعمال این فهم و بصیرت.
🔹حرف در این باره زیاد است . باز هم خواهم نوشت.....
@ali_mahdiyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آقایان مسئول، این مادر شهید مطالبه اش مسکن و زمین و خودرو و..... نیست. او فقط مطالبه حفظ ارزشها و دغدغه دین را دارد.
34.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#برادران_لیلا حالتون رو خراب کرد؟
از مقدار دوز تابو شکنی ها و سیاه نمایی در این فیلم عصبی شدید؟
حس میکنید یه جای کار عوامل و دستاندرکاران این گونه فیلمها میلنگه؟
پس مستند کلیپ :سرنخی به طول 70 سال رو حتما ببینید
✅ مربوط به سخنرانی دکتر حسن عباسی با موضوع #عنکبوت_کن
🗓 در تاریخ 11 خرداد 1401
🎬 مشاهده و دریافت ویدئو با کیفیت FULL HD از آپارات 👈
aparat.com/v/1SJ9i
کانال جدال احسن
📡 @jdale_ahsan
متأسفانه به طرز عجیبی اصول لیبرالیسم در ذهن برخی نخبگان ما رسوخ کرده و برای همین شاهد استانداردهای دوگانه هستیم در واکنش به مسائل مربوط به حیطهی عفاف و حجاب
من تا حالا ندیدم وقتی یک محجبه کتک میخوره نخبگان انقلابی که داعیه دار دفاع از حقوق زنان هستند، موضعگیری کنند اما فراوان شاهد بودم که وقتی چنین رفتارهایی توسط برخی افراد جاهل سر زده و یک طرف ماجرا زن مکشوفه بوده، موضع گرفتند.
اینکه عادت کنیم کلا طرف گناهکار بایستیم جای تأمل و بازنگری در مبانی داره
https://eitaa.com/zananegiii
هدایت شده از سعداء/حجت الاسلام راجی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 حضرت خدیجه و الگوی #اقتصاد_مقاومتی
⁉️ همسر پیامبر، چگونه #جهاد_کبیر میکردند؟
🔹 برشی از گفتگوی #حجت_الاسلام_راجی، به مناسبت سالروز وفات #حضرت_خدیجه سلامالله علیها
💠 اندیشکده راهبردی #سعداء
🆔 @soada_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ مخالفت خانواده با #حجاب دختر ۹ ساله اصفهانی و ماشاءالله به عقل این دختر ۹ ساله
یاد روایتی از پیامبر صلی الله علیه و آله افتادم که روزی از کوچهای میگذشتند. نگاه مبارکشان به گروهی از کودکان افتاد که در حال بازی بودند. پیامبر در همان حال فرمودند: «وای بر احوال فرزندان آخرالزمان از دست پدرانشان؛ وَیْلٌ لِأَوْلَادِ آخِرِ الزَّمَانِ مِنْ آبَائِهِم.»
اصحابی که حضور داشتند از پیامبر سؤال کردند یا رسول الله پدرانشان مشرکاند؟ پیامبر اسلام فرمود «نه بلکه پدران مؤمن و مسلمان دارند.»
اصحاب پرسیدند پس علت تأسف شما چیست؟ پیامبر فرمود: پدران و مادران آخرالزمان بیشتر توجه خود را صرف برآوردن نیازهای مادی فرزندان خود کرده و از تربیت دینی آنها غافلاند. برخی از آنها چیزی از واجبات و فرائض را به فرزندانشان نمیآموزند و اگر فرزندی شخصاً برای یادگرفتن احکام اقدام کرد او را از این کار باز میدارند و به بهرهی بسیار اندکی از دنیا برای آنها راضی میشوند.
آنگاه پیامبر فرمود «من از آنها بیزارم و آنها نیز از من بیزارند.»
https://eitaa.com/zananegiii
.
برخی دوستان برای حل مشکل بدحجابی این استدلال را سر دست گرفتهاند که اگر حجاب را غیر سیاسی کنیم، این معضل حل خواهد شد. گروه دیگری در رد این استدلال میگویند این حرف گزافی است که حجاب را غیر سیاسی کنیم. چراکه حجاب بعد از انقلاب اسلامی تبدیل به نماد سیاسی شده و لکن جدایی حجاب و سیاست حرف غلطی است. اگرچه با موضع گروه دوم همراهم اما استدلال آنها را ناقص و دارای ایراد میدانم. مستند حرفم نیز این سند محرمانهی ساواک و دستور آمریکا و انگلیس به این سازمان برای حجاب زدایی از مردم مسلمان ایران است.
جدای از این سند،حجاب برای افراد خارج از ایران به قدری مهم بود که در مصاحبههایی که قبل از پیروزی انقلاب با امام خمینی صورت میگرفت، یکی از سوالات در مورد همین مسئله بود. به عنوان مثال در مصاحبه با خبرنگار فرانسوی در نوفل لوشاتو که در هفتم بهمن ماه 57 انجام شد، خبرنگار این سوال را از امام (ره) میپرسد: «برخی از رسوم اسلامی مانند حجاب اجباری رها شده است. آیا در جمهوری اسلامی از نو اجباری خواهد شد؟ » و امام در پاسخ به این سوال میفرمایند: «حجاب به معنا ی متداول میان ما، که اسمش حجاب اسلامی است، با آزادی مخالفتی ندارد؛ اسلام با آنچه خلاف عفت است مخالفت دارد. و ما آنان را دعوت می کنیم که به حجاب اسلامی رو آورند. و زنان شجاع ما دیگر از بلاهایی که غرب به عنوان تمدن به سرشان آورده است به ستوه آمدهاند و به اسلام پناهنده شدهاند.»
توضیحات بیشتر در اینجا👉
✍مریم اردویی
@aghletarif
بعد از پیروزی انقلاب نیز امام (ره) در ۱۵ اسفند ماه ۵۷ در سخنرانی خود در مدرسهی فیضیهی قم با اشاره به طاغوتی بودن اوضاع وزارتخانهها میفرماید: « الان وزارتخانهها- این را میگویم که به دولت برسد، آنطوری که برای من نقل میکنند- باز همان صورت زمان طاغوت را دارد. وزارتخانه اسلامی نباید در آن معصیت بشود. در وزارتخانههای اسلامی نباید زنهای لخت بیایند؛ زنها بروند اما با حجاب باشند....با حفظ جهات شرعی باشند.»
اولین واکنش به این اظهار نظر امام در ۱۷ اسفندماه که مصادف با ۸ مارس روز جهانی زن است در دانشگاه با تجمع چند هزار نفر از سلطنتطلبان و جمعی از فعالان زن عضو کنفدراسیون دانشجویان مقیم خارج کشور رخ میدهد. در ۱۸ اسفندماه و با تحرکات فمنیستهای رادیکال خارج کشور تظاهراتی در مخالفت با اجباری شدن حجاب در تهران شکل میگیرد. حتی حدود ۱۵۰۰ نفر فمنیست رادیکال در فرانسه با تجمع مقابل سفارت ایران در این کشور به رهبری سیمین دوبوار، بر علیه حکومت ایران بیانیه میدهند.
در تیرماه ۵۹ که امام به صورت جدی، مطالبهی ورود حاکمیت به بحث حجاب را مطرح میکنند ، حجاب تبدیل به دال مرکزی گفتمان فمنیستهای مهاجر در خارج از کشور میشود و از دههی هشتاد در مرکزیت مطالبات فمنیستی در داخل کشور قرار میگیرد و تا اکنون این مطالبه ادامه دارد و با بسط فضای رسانهای و تشکیل کمپینهای ضد حجاب، فراگیرتر نیز شده است.
✍مریم اردویی
@aghletarif
هدایت شده از مدرسه تاریخاندیشی قصص
✍🏻 نادر ابراهیمی:
"دختر سیاسی، بهتر از پسر سیاسی است. مردان، انگار که برای حضور در معرکه سیاست به دنیا میآیند؛ اما زنان، بر این میدان منت میگذارند که پا در آن مینهند.
هر جا زنی هست که به خاطر عدالت میجنگد، آنجا عطری پیچیده است شیرین و شورانگیز و بهشتی. ما بدون زنان خوب، مردان کوچکیم."
📚 آتش بدون دود
🏫 مدرسه تاریخاندیشی قصص
🆔 @Qasas_school
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این کلیپ هرگز در رسانهها وایرال نخواهد شد و هیچ کس موضع نخواهد گرفت چون....
متن رو در ادامه بخوانید👇
https://eitaa.com/zananegiii
.
امروز که در کارزار رسانهای اذهان امتدادی از شبکههای اجتماعی شدهاند، میتوان به راحتی دست جریانهای ضد دین من جمله فمنیستها را در پس موجهای مجازی مشاهده کرد. دستهایی که تلاش میکنند تا ذهنیتی غلط از مفاهیم مقدس برساخت کنند. به عنوان مثال در ماجرای قتل مونا، رسانه با همنشینی واژهی غیرت کنار قتل و سپس ترند کردن هشتک #من_ناموس_کسی_نیستم ذهنیتی از این واژهی مقدس در اذهان دختران جوان و نوجوان ساخت که ثمرهی چنین ذهنیتی بسط تفکر مردستیز فمنیستها بود.
.
در جریان اغتشاشات وایرال شدن معدود کلیپهای زد و خورد و درگیری نیروهای امنیتی و تقابل با زنان و دختران، چهرهای خشن از امنترین مردان به جامعه انعکاس داد. فیلم #برادران_لیلا با ارائهی تصویری به غایت چرک از مفهوم پدر و بیعرضگی برادر، حمیت و قوامیت را به لجن کشید. در آخرین دستپخت رسانه و ماجرای سطل ماست هم باز مردی جاهل و کوته فکر به علتی نامعلوم در برابر دو زن قرار گرفت و با وایرال شدن این چند ثانیه برساخت دیگری از مفهوم مردانگی به جامعه منتقل شد. وجه مشترک تمام این تصاویر مظلومیت زن و ظالم بودن مرد بود.
.
در مواردی که ذکر شد آنچه سیبل حملات قرار گرفته مرد در دو ساحت خانواده و اجتماع بوده است به همراه برساخت تصویری ناقص از مردان جامعهی اسلامی و تعمیم آن به تمام مردان و تحقق پروژهی مردستیزی مورد نظر فمنیستها. در چنین رسانهای که اپراتورش دشمن و زمین بازیش را فمنیستها تعیین میکنند، شما هرگز تصویری ازمردان واقعی جامعه را نخواهید دید. مردانی که به شخصه فراوان در اطرافم شاهد حضور و غیرتورزی عاقلانه و شور همراه با شعورشان هستم. مردانی که فکر و نگاهشان پاک و رگ غیرتشان در جای درستش میجنبد و پناه امنی برای زنان و دختران چه در خانواده و چه در اجتماعند. مردانی که سینهشان سپر گلوله میشود تا گردی بر دامن زنان این سرزمین ننشیند. مردانی که پینهی دستهاشان در جنگ اقتصادی قطورتر و چروک پیشانیشان بیشتر شده تا زنان تحت کفالتشان احساس شرمندگی نکنند. آرمانهایی که در کف خیابان سر بریده میشوند تا آشوب کف خیابان دلهای دختران و زنان را بیشتر نلرزاند. مردان عفیفی که دل در گرو طهارت اجتماع دارند و اینچنین نجیبانه در برابر توهین و تعرض زنان بیحجاب عاقلانه سکوت اختیار میکنند.
.
مردانی که باید جایشان در قاب نگاه دختران و زنان این سرزمین خالی بماند تا تنها خشونت، حماقت، رذالت و دنائت صفات برساخت شدهی مردان این سرزمین باشد. بیایید ذهنمان را از امتداد رسانههای دشمن برهانیم.
✍مریم اردویی
#زن
#مرد
#غیرت
#ماست
#رسانه
#ایران
#فمنیسم
@zananegiii
هدایت شده از ریحانه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رهبرانقلاب - امروز:
حجاب محدودیت شرعی و قانونی است/ کشف حجاب حرام شرعی و سیاسی است/ خیلی از کسانی که کشف حجاب میکنند اگر بدانند پشت کار آنها چه سیاستی است قطعاً این کار را نمیکنند/ دشمن با برنامه وارد شده ما هم باید با برنامه وارد شویم/ کارهای بیقاعده نباید انجام بگیرد.
🌻 ۱۴۰۲/۱/۱۵
🌱 @Khamenei_Reyhaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رهبر به این عزیزی کجای دنیا پیدا میشه آخه😍
سایهات از سر ما کم نشود سایهی سر
هدایت شده از ریحانه
🔰رهبرانقلاب - امروز : مسئله خانمها فقط پوشش نیست، تحصیل، اشتغال، ازدواج، فعالیت سیاسی، حضور اجتماعی، پستهای مدیریتی هم جزو مسائل زنان است
🔺مسئلهِی خانمها که فقط پوشش نیست زن مسئلهی تحصیل دارد، مسئلهی اشتغال دارد، مسئلهِی ازدواج دارد، مسئلهِی فعالیت سیاسی دارد، مسئلهی حضور در مسائل اجتماعی دارد، مسئلهی حضور در مدیریتهای بالای دولتی دارد، اینها همه مسائل زن است. در کدام از اینها در کشور آزادی وجود ندارد؟ جمهوری اسلامی در کدام یک از این موارد در کار زنها دخالت کرده و جلوی آزادیشان را گرفته؟ این همه دختر محصّل، این همه دختر دانشجو، این همه زن دارای مشاغل بالای دولتی، این همه خانمهای تشکیل دهندهی اجتماعات بزرگ، این حضور فعال زنها در اجتماعات مؤثر دوران مبارزات، قبل از پیروزی انقلاب، بعد از پیروزی انقلاب در جنگ، در پشت جبهه، تا امروز در تظاهرات، در راهپیماییها، در بیست و دوم بهمن، در روز قدس حضور زنها کجای دنیا این همه فعالیت، زن انجام میدهد؟ که بانوان ایرانی با افتخار و سربلندی دارند انجام میدهند.
🌻 ۱۴۰۲/۱/۱۵
🌱 @Khamenei_Reyhaneh
هدایت شده از 💯 جنایات غرب
💠 بفرمایید زن زندگی آزادی
🇺🇸♻️ هزاران قربانی جنسی ژاپنی!
❗️پس از اینکه #ژاپن در جریان #جنگ_جهانی_دوم در آگوست ۱۹۴۵ شکست خورد و تسلیم شد تا ۲۸ اُم آوریل سال ۱۹۵۲ این کشور در اشغال متفقین بود.
❗️در همان سال #آمریکا بر اساس توافق با سران ژاپن اجازه یافت تا برای مدت نامحدودی، سربازان خود را در خاک ژاپن مستقر کند. بنابراین بعد از خروج نیروهای بیگانه از ژاپن، استان #اکیناوا همچنان در اشغال نیروهای آمریکایی ماند.
❗️نیروهای آمریکایی دارای مصونیت بودند و آزادانه در اوکیناوا به هر اقدامی دست میزدند.
❗️یکی از سرجوخههای آمریکایی میگوید: روزی در قالب یک دسته در حال حرکت بودیم که در کنار جاده با یک گروه تقریبا ده نفره از سربازان آمریکایی مواجه شدیم که در فاصلهای نزدیک به هم حلقه زده بودند. آنها بسیار با شور و هیجان رفتار میکردند و به نظر می رسید که آنها دارند تخته نرد بازی می کنند.
❗️وی در حالی که شوکه شده ادامه میدهد: هنگامی که ما از کنار آنها رد میشدیم، من میتوانستم ببینم که آنها به نوبت در حال تجاوز به یک زن آسیایی بودند. من داشتم از خشم منفجر میشدم، اما یگان به حرکت خود ادامه داد انگار نه انگار که چیزی دیده باشند.
❗️سلطه کامل آمریکاییها بر این استان هیچگاه اجازه نداد آمار دقیقی از تعداد تجاوزها و تجاوزهای منجر به قتل توسط سربازان آمریکایی منتشر شود اما شمار تجاوزها تا 10 هزار نفر نیز تخمین زده میشود.
🌐 https://www.bbc.com/persian/world/2016/06/160619_l31_okinawa_japan_rally_us_bases
#جنایات_غرب
✅ کانال جنایات غرب
💯 https://eitaa.com/joinchat/1781727232C57b3ed8c49
هدایت شده از نوشتهها
.
«خواهی نشوی رسوا همرنگ جماعت شو» ضربالمثلی که سالها شنیدیم و تکرار کردیم و در مکانها و زمانهایی که جو مخالفمان بود برای ایستادن در حاشیهای امن با خود زمزمه کردیم و سر خودمان را با آموزهای عرفی که مخالف آموزههای دینیمان بود، کلاه گذاشتیم. حتی میتوان گفت «#مارپیچ_سکوت» نیز با همین مبنا در فضای رسانهای شکل میگیرد.
فعلا قصد ندارم در مورد غلط بودن مبنای این مثل و چرایی مارپیچ سکوت بنویسم، بلکه تصمیم دارم از آن روی سکهی این همرنگی و سکوت از زبان فلوید آلپورت بگویم؛ از پدیدهای به نام «جهل پلورالیستی» که معلول مارپیچ سکوت یا همان همرنگ جماعت شدن است. جهل پلورالیستی حالتی روانی_اجتماعی است و زمانی رخ میدهد که افراد یک جامعه به اشتباه تصور میکنند عقاید، احساسات، قضاوتها و فهم شخصیشان از یک موضوع همجهت با هنجارهای اجتماعی نیست و نظرات و باورهایشان بسیار دورتر و یا حتی مخالف دیگر اعضای جامعه است و برای همین شجاعت ابراز عقیده را از دست داده و ترجیح میدهند سکوت کنند و یا همراه جو حاکمی شوند که در تصورشان ساختهاند.
در واقع جهل پلورالیستی برخاسته از نوعی توهم در مورد فراگیر بودن یک مسئله است. یعنی شما به غلط تصور میکنید نظر دیگران بر خلاف نظر شماست و خودتان را سانسور میکنید. شما با نظر جمع موافقت میکنید در حالیکه نظر دیگری دارید، چون ترس از طرد شدن دارید. به عنوان مثال آلپورت و تیمش در یکی از آزمایشها، از دانشجویان خواستند تعداد همکلاسیهایشان را که به طور منظم الکل مصرف میکنند حدس بزنند. نتیجهی جالبی که به دست آمد این بود که دانشجویان تعداد مصرف کنندگان الکل در دانشگاه را بیش از حد تخمین زدند و همین تخمین غلط باعث شد که برای عدم طرد توسط دوستانشان، بیش از حد الکل بنوشند.
از اثرات مخرب این پدیده در جامعهی شبه مدرن امروزی که بالتبع مارپیچ سکوت رخ میدهد، رنگ باختن ارزشها و حتی تبدیل شدن ضد ارزش به ارزش است. حتی میتوان گفت تصوری که امروز در جامعه در مورد دینداری افراد شکل گرفته و سبب خطای شناختی حتی در جامعهی نخبگانی ما شده که معتقدند دینداری مردم کاهش یافته یا هشتاد درصد مردم مخالف حجابند ریشه در همین جهل پلورالیستی دارد.
اگرچه فلوید آلپورت روانشناس غربی حدود صد سال پیش این لفظ را ابداع و از این پدیده نام برد اما اسلام هزار و چهارصد پیش در اقدامی پیشگیرانه و با ارائهی راهکاری ایجابی تلاش کرد تا جامعهی اسلامی را از مواجههی با این پدیده مصون بدارد، راهکار امر به معروف و نهی از منکر.
✍مریم اردویی
#جهل
#توهم
#ما_بیشماریم
@zananegiii
89.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 فیلم کامل گفت و گو با برنامه جهانآرا با موضوع مهار تورم
@syjebraily
سلام و عرض ادب
تقاضا میکنم این برنامه رو حتما ببینید بزرگواران
خصوصا عزیزانی که دغدغه اقتصاد رو دارند، خیلی نکات خوبی گفته شد، انشاءالله با بالا بردن آگاهی مردم بتونیم قدمی در مسیر تحقق شعار امسال برداریم
هدایت شده از علیرضا پناهیان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌اگر فایده دین را واقعی ببینیم، دلسوز غیرمتدیّنین میشویم
🔻فقط دینداران خوش میگذرانند؛ پس نفرت از غیر متدیّنین چرا؟!
🔻اگر دین را ارزشی ببینیم، دچار عُجب و غرور میشویم
اصلاح #برداشتهای_ناروا از دین، شبکه۳، حوالی ۴صبح
#تصویری
@Panahian_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مقلوبه غذایی که زنان فلسطینی آماده میکنند و برای افطار میان در بیتالمقدس
این غذا نوعی مبارزه است بر علیه اسرائیل با این مفهوم که اسرائیل سرنگون خواهد شد.
انشاءالله یک روز همین جا با مقلوبه افطار میکنیم
https://eitaa.com/zananegiii
هدایت شده از مدرسه تاریخاندیشی قصص
⚠️ روایتی از شکنجه و شهادت
🔴 《سید شهید را با بند آهنی بسته بودند و شخص صدام با تازیانه به سر و صورت وی میزد... شکنجهگران سرِ او را سوراخ و در چشمان او میخ فرو کردند به طوری که سوراخی بر روی ابروی او ایجاد شده بود... سه ضربه چاقو بر سینهاش وارد ساخته و محاسنش را سوزانده بودند...》
🟠 صدام به سید گفته بود: "خودت چه روشی را برای کشته شدن انتخاب میکنی؟" سید گفته بود: "أن أذبح کما ذبح جدی الحسین؛ یعنی سر من بریده شود همانند جدم حسین!"
🔺 وقتی «عباس بلاش» بند کفن را باز کرد گردن سید از قفا بریده شده بود.
📚 السیره و المسیره فی حقایق و وثائق، ج 4 ص 282
🏫 مدرسه تاریخاندیشی قصص
🆔 @Qasas_school
هدایت شده از مدرسه تاریخاندیشی قصص
🔰 همراهی خواهر
⚠️ در تمام مراحل شکنجه، خواهر سید «بنت الهدی صدر» هم در کنار وی بود... این دو در یک اتاق بودند و شهیده بنتالهدی در گوشه اتاق، به خاطر شکنجه زیاد و بریدن پستان بیهوش بوده و از پیرامون خود بی خبر بود»
📚 السیره و المسیره فی حقائق و وثائق، ج4، ص 284
🏫 مدرسه تاریخاندیشی قصص
🆔 @Qasas_school