#ملاصدرا
💠 ملاصدرا (قدس سره) در مقدمه سوره واقعه می گوید: بسیار به مطالعه کتاب های حکیمانه پرداختم تا آن جا که گمان کردم کسی هستم ولی همین که بصیرتم باز شد، خودم را از علوم واقعی خالی دیدم. در آخر عمر به فکر رفتم که به سراغ تدبر در قرآن و روایات محمد و آل محمد (ص) بروم. یقین کردم که تا به حال کارم بی اساس بوده است، زیرا در طول عمرم به جای نور در سایه ایستاده بودم.
از غصه، جانم آتش گرفت و قلبم شعله کشید، تا رحمت الهی دستم را گرفت و مرا با اسرار قرآن آشنا کرد و شروع به تفسیر و تدبر در قرآن کردم. در خانه وحی را کوبیدم، درها باز شد و پرده ها کنار رفت و دیدم فرشتگان به من می گویند: «سلام علیکم طبتم فادخلوها خالدین؛ درود خدا بر شما! بهشت گوارایتان باد، پس داخل شوید.»
📚برگرفته از: تفسیر سوره فرقان، محسن قرائتی
@ahadiis
🌷 امیرالمؤمنین امام على (عليه السلام) :
✍ طالِبُ الأدبِ أحْزَمُ مِن طالبِ الذَّهبِ
🖌 جوينده ادب ، دور انديش تر از جوينده طلاست
📚 ميزان الحكمه ، ج۱ ، ص۹۹
@ahadiis
☀️ روی جنبه قداست ائمه(ع) باید کار عالمانه قوی و متقن بشود
👈رهبر انقلاب در دیدار اعضای هیئت علمی پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا علیهالسلام:
✏️ راجع به زندگی ائمّه علیهم السّلام از سه بُعد باید کار بشود: یکی از آن بُعد معنوی و الهی، یعنی آن قداست... دربارهی این باید صحبت بشود، منتها متقن صحبت بشود... این جزو چیزهایی نیست که ما دربارهاش بخواهیم تقیّه کنیم یا مثلاً مخفی کنیم؛ نه، باید این جنبهی معنوی و عرشی ائمّه را بگوییم؛ کمااینکه در مورد خود پیغمبر گفتهایم.
✏️مسئلهی معصومیّتشان، مسئلهی ارتباطات آنها با خدای متعال، ارتباطات آنها با فرشتهها ــ اینهایی که هست ــ ولایت آنها به آن معنای معنویاش، اینها را باید بگوییم؛ از این جنبه باید یک کار عالمانهی قوی خوبی انجام بگیرد. ۱۴۰۳/۲/۱۹
@ahadiis
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️ یک اعتراف اختیاری!
- پس اگه بازتر لباس بپوشی، تیکه بیشتر میشنوی و نگاههای بد روت بیشتر میشه
+ بله
-چرا خودت لباس بهتر نمیپوشی؟!
+خب، آاععع...
#زنای_ذهنی
#حق_جامعه
#حق_عفاف
@ahadiis
💌 امام رضا(ع): اگر مردی نزد تو به خواستگاری آمد و دین و اخلاق او را پسندیدی، به وی زن بده و فقر و ناداریاش مانع تو از این کار نشود.
#حدیث 👈 میزانالحکمه، ج۴، ص۲۸۰
#ازدواج_آسان
@ahadiis
هدایت شده از علی خان آبادی
⭕️ به گزارش یورونیوز، با حمله صدها زنبور به نظامیان صهیونیست در جنوب غزه، ۱۰ سرباز صهیونیست بستری شدند. 😎
گفتیم به صهیون که چه اوضاع و چه حال است؟
گفتا که مرا لشکر زنبور، وبال است
افتاده به جانم به دوصد نیش کشنده
انگار که در پیست به دنبال مدال است
این دست حماس است تونل زد توی کندو
ور نه که ز زنبور چنین حمله محال است
گفتم بدوم تا بگریزم ز حضورش
ای داد که بیوقفه به دنبال جدال است
با نیش شده کل سر من متورم
آنقدر که در گوش فقط حاوی چال است
افسانهی چنگیز شنیدیم ولیکن
پَر...ویز کنون صاحب الگوی قتال است
میگفت و شنیدیم و بسی کیف نمودیم
باید بپذیرد که دگر رو به زوال است
این غدهی پرچرک و کثیف و لجنآلود
زنبور چه دیده است در او جای سوال است
در بین سکوت همه حکام عرب، حال
زنبور نماد شرف و غیرت سال است
✍ زهرا آراستهنیا
💫💫💫
🔻وطنز |
@alikhanabadi
هدایت شده از علی خان آبادی
7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
خیام؛ شاعر و حکیم جهان
🗣اگه بخواین بدونین که یه نفر چطوری میتونه هم شاعر باشه و هم ستارهشناس و هم تو ریاضیات دستی بر آتش داشته باشه، باید درباره کسی صحبت کنیم که تمامی این علوم رو میدونسته و اون کسی نیست جز خیام نیشابوری!
📆 ۲۸ اردیبهشت، بزرگداشت این شاعر ستارهشناس ایرانی بود.
@alikhanabadi
🌷 امیرالمومنین امام على (عليه السلام) :
🖌 با دوست خود در اظهار محبت سنگ تمام بگذار ، ولی صد درصد به او اعتماد نکن و شیوه احتیاط پیشه کن و با او به مواسات رفتار کن اما همه اسرار خود را به او مگو.
📚 بحارالانوار ، ج۷۴ ، ص ۱۶۵
@ahadiis
پنجم اسفند ۱۴۰۰، حمله روسیه به اوکراین!
نهم اسفند ۱۴۰۰، تعلیق روسیه توسط فیفا!
بعد از فقط ۴ روز!!!
۱۵مهر ۱۴۰۲، حمله وحشیانه اسرائیل به غزه!
۲۸اردیبهشت ۱۴۰۳، فیفا مجددا طرح تعلیق اسرائیل را به آینده موکول کرد!
بعد از ۷ماه و قتل عام ۳۵ هزار نفر!
بله دوستان ورزش سیاسی نیست...
🗣 علیرضا گرائی
@ahadiis
🔴 نداشتنِ «زندگی جمعی» منکری است که الان معروف شده است
🔴 بعضیها وارد جمع نمیشوند تا رابطۀشان با خدا لطمه نخورد، درحالیکه مسیر الیالله از متن جامعه میگذرد
📌 #تاریخ_بعثت و #عصر_ظهور (فصل دوم) – ج۲۴
🔻 کسانی که به مسجد میروند اما با دیگران ارتباط نمیگیرند تا اخلاقشان و رابطهشان با خدا بههم نخورد، درواقع سرِ خودشان را کلاه میگذارند!
🔻 در شرایطی که ما اکثراً بهجای زندگی جمعی، زندگی فردی داریم، چطور میتوانیم انتظار ظهور داشته باشیم؟!
____
🔘 اسلام میخواهد رابطۀ بین انسان و خدا را تنظیم کند اما انسان الّا و لابد در مسیر سلوک الیالله باید از جامعه عبور کند یعنی شما برای خودسازیتان باید از مسیر جامعهپذیری، اجتماعیشدن و احساس مسئولیت دربارۀ جامعه عبور کنید و الّا نفستان را از بدیها پاک نخواهید کرد.
🔘 هیچ کسی نمیتواند رابطۀ خودش با خدا را بدون در نظر گرفتن خلق درست بکند. یعنی جامعه در ذات سلوک و تقرب فرد الیالله، حضور دارد. فرد باید از جامعه عبور کند و امتحاناتش را در متن جامعه پس بدهد.
🔘 آنهایی که در مسجد جمع میشوند ولی برای اینکه رابطۀشان با خدا بههم نخورد، اخلاقشان خراب نشود، دچار غیبت نشوند یا دچار دوستی و دشمنیها نشوند، ارتباطشان را با بقیه قطع میکنند، درواقع سرِ خودشان را کلاه میگذارند. بدون حضور در جامعه، هنوز رابطه با خدا شکل نگرفته که تو میخواهی این رابطهات بههم نخورد!
🔘 آنها میخواهد با وارد نشدن در متن جامعه، رابطۀشان با خدا لطمه نخورد، درحالیکه این رابطۀ با خدا، خیالی است! رابطۀ واقعی با خداوند وقتی برقرار میشود که شما وارد جمع بشوی، تعاونی راه بیندازی، در جریان کارها، برادران دینیات را تحمل بکنی، مشکلاتشان را برطرف بکنی، عیبهای آنها را به خودت بگیری، خوبیهای خودت را به برادران دینیات نسبت بدهی و...
🔘 حداقلّ زندگی جمعی این است که مثلاً مردمان یک مسجد، مانند اعضای یک گروه یا تشکیلات باشند. اعضای این گروهها باید باهم ارتباط داشته باشند و باهم زندگی کنند.
🔘 سادهترین ارتباط اعضای این گروهها باهم، این است که از حالِ همدیگر باخبر بشوند، به هم محبت کنند، تولد همدیگر را تبریک بگویند، در شبکۀ اجتماعی یک گروه تشکیل بدهند، اظهارنظر کنند، یک فعالیت فرهنگی انجام بدهند و... ارتباط قویتر در این است که باهم کار اقتصادی کنند، مثلاً تعاونی مصرف راه بیندازند
🔘 وقتی ما در متن سلیقههای مختلف و در بستر اختلافات، توانستیم با هم برادری کنیم، آنوقت آدمیّت ما معلوم میشود و الا اینکه از جمع فاصله بگیریم تا یکوقت اختلافی پیش نیاید که هنر نیست!
🔘 امام صادق(ع) میفرماید: مانند حیواناتی نباشید که در چراگاه کنار هم هستند اما از حالِ هم بیخبرند و ارتباطی باهم ندارند. (امالی طوسی/411) خیلی بد است انسانهایی که در کنار هم زندگی میکنند، ارتباطشان باهم، اینگونه باشد و اینقدر نسبت به هم، بیتفاوت باشند.
🔘 امیرالمؤمنین(ع) علّت تفرقه و جدایی مؤمنین از هم را خباثت باطن ذکر میفرماید «مَا فَرَّقَ بَيْنَكُمْ إِلَّا خُبْثُ السَّرَائِرِ وَ سُوءُ الضَّمَائِرِ» چیزی بین شما تفرقه نمیاندازد مگر خباثت باطنی و بدی پنهان درونی. وقتی اینطور بشوید، همدیگر را یاری نمیکنید، برای هم دلسوزی نمیکنید، به هم بذل و بخشش نمیکنید و...
🔘 مؤمنین بر اساس دین خدا با هم برادر هستند. الان شما مسجدی را نشان بدهید که آدمهایش، باهم پیوند اخوّت و برادری دارند و اقتضائاتش را هم رعایت میکنند. آنوقت ما چطور میخواهیم در شرایطی که «زندگی فردی» داریم و باهم ارتباط گروهی نداریم، انتظار رشد و ظهور داشته باشیم؟! ما واقعاً باید سبک زندگیمان را تغییر بدهیم.
🔘 ما باید سالها زندگی جمعی داشته باشیم تا بتوانیم ظهور حضرت را درک بکنیم و در آن زمان زندگی کنیم. البته ممکن است ما یک شبِه، راه صدساله را برویم و انشاءالله ظهور هرچه سریعتر رخ بدهد ولی بالاخره این راهی است که ما باید برویم؛ سبک زندگی مؤمنان باید تغییر کند. اینطوری که الآن ما داریم زندگی میکنیم، صحیح نیست.
🔘 الآن فرهنگ ما طوری شده است که ارتباط نگرفتن و قاطی نشدن با جمع و خود را جمع جدا کردن، نهتنها بد نیست بلکه انگار یک کلاسی هم دارد، یعنی افراد پُز میدهند که «ما به کسی کاری نداریم!» الآن زندگی جمعی نداشتن منکری است که معروف شده است.
🔘 امیرالمؤمنین(ع) میفرماید: شما مردم تا وقتی با هم متعاونانه زندگی میکنید بهخیر هستید و بدبخت نمیشوید. و در جای دیگری میفرماید: ملتها با یکدلی و «عزم واحد» به آقایی و بزرگی میرسند و با تفرقه و اختلاف، دچار ذلت و حقارت میشوند.
#استاد_پناهتان
@ahadiis
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جمله آخرشو خود خدا گذاشته تو زبونش...
@ahadiis