eitaa logo
مرکز تخصصی حدیث حوزه
494 دنبال‌کننده
4.1هزار عکس
416 ویدیو
212 فایل
ارتباط با آدمین @fekri_ تلفن مرکز تخصصی علوم حدیث 02532938923 02532923719 ساعت تماس ۱۳ تا ۱۹
مشاهده در ایتا
دانلود
🌺 بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ 🌺 🗓 امروز پنجشنبه: 29 آبان ماه 1399 3 ربیع الثانی 1442 19 (نوامر) 2020 ✅ : تفتيش ممنوع! ابوبصیر می‌گوید: حضرت صادق "علیه‌السلام" به من فرمودند: 🔹 «لَا تُفَتِّشِ‏ النَّاسَ‏ عَنْ أَدْيَانِهِمْ فَتَبْقَى بِلَا صَدِيق» 🔸 در عقايد مردم جستجو و كنجكاوى نكن كه بى‌رفيق خواهى ماند. 📚 تحف العقول، ص: 37
بسم الله ◀️ و مداومت بر مطالعه عهدنامه ✍️محقق نائینی ره در کتاب نوشته است همانطور که میرزای شیرازی ره به مطالعه دائمی نهج البلاغه مواظبت داشت و سعی می‌کرد از آن الگو بگیرد، شایسته است همه کسانی که به هر نحوی در مرجعیت امور شرعی یا سیاسی هستند بر خواندن این نامه مواظبت داشته باشند. 📚عبارت میرزای ره در تنبیه الامة⬇️ چقدر سزاوار است چنانچه مرحوم حضرت آية اللّه العظمى سيّدنا الاستاد العلّامة آقاى ميرزاى شيرازى قدّس سرّه غالبا به مطالعۀ اين فرمان مبارك و سرمشق گرفتن از آن مواظبت مى‌فرمود، همين طور تمام مراجع امور شرعيّه و سياسيّه هر كس به اندازۀ مرجعيّتش اين سيرۀ حسنه را از دست نداده، اين فرمان مبارك را كه به نقل موثّقين، اروپائيان ترجمه‌ها نموده و در استنباط قوانين سرمشق خود ساخته‌اند، كان لم يكن نشمارند. ، شماره 44 https://eitaa.com/banahjolbalaghe
تحلیل دیدگاه شیخ بهائی و اخباریان در علل تغییر شیوه اعتبارسنجی متاخران، احسان سرخه ای.pdf
582.9K
✅نام مقاله: تحلیل دیدگاه شیخ بهایی و اخباریان در علل تغییر شیوه اعتبارسنجی متأخران ✍🏻نویسنده: حجت الاسلام و المسلمین احسان سرخه ای (استادیار پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و استاد مرکز تخصصی علوم حدیث) 📚 ، دوره 23، شماره 87، بهار 1397، صفحه 115-142 ✅ چکیده علامه حلی، به پیروی از استادش سید احمد بن طاووس، احادیث را در چهار گروه «صحیح»، «حسن»، «موثق/قوی» و «ضعیف» جای داد. این تقسیم پیش از آن از سوی قدما کاربرد نداشته است. شیخ بهایی، «نابودی منابع و از دست رفتن ‏قراین» را علت تغییر در شیوه اعتبارسنجی احادیث دانسته است. در این مقاله ضمن پذیرش نابودی بخشی از منابع حدیثی، دیدگاه شیخ بهایی با تکیه بر مستنداتی که ثابت می‌کند بخش قابل توجهی از منابع تا اواخر قرن هشتم در دسترس بوده، نقد شده است. البته بر فرض پذیرش این نظریه، بخشی از سؤالات مطرح نیز بی‌پاسخ مانده است. از سوی دیگر، اخباریان، «پیروی از عامه» را دلیل اتخاذ شیوه جدید اعتبارسنجی معرفی نموده‌اند. با مراجعه به منابع معتبر عامه پیش از این دوره و هماهنگی بین‏ آن‏ها و تقسیم ارائه شده از سوی علامه حلی، می‌توان تا حدودی دیدگاه اخباریان را قابل تأیید ارزیابی کرد. برخلاف اعتقاد اخباریان، این به ‌خودی ‌خود اشکال و انحراف تلقی نمی‌شود، بلکه تفاوت در پیش‌زمینه‌ها، و فقدان هماهنگی شیوه جدید با بستر نقل و انتقال احادیث در میان امامیه، کاربست این شیوه از اعتبارسنجی را نادرست نموده است.
🔸 نمايش و تحرّکات سرسپردگان استکبار امت اسلامی را از ادامه راه نااميد نمی‌کند 🔹آیت الله به اجلاسيه «ذلت تسلیم و خیانت به آرمان‌های اسلامی» که صبح امروز در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، پیامی ارسال کرد. 🔹متن این پیام که از سوی حجت الاسلام بهمنی مسؤول دفتر جامعه مدرسین در این اجلاسیه قرائت شد. 🔻در بخشی از این پیام آمده است: 🔹مسلمانان آزاده و مؤمنان انقلابی سال‌هاست شاهد رفت و آمدها و هماهنگی‌های پيدا و نهان برخی حاکمان فاسد با جبهة استکبار و رژيم ظالم و جعلی صهيونيستی هستند. هيچ‌گاه تجاهر به رابطة با اين رژيم و پشت کردن به اسلام و امت اسلامی از سوی حاکمان فاسق و دست‌نشاندة استکبار دور از انتظار نبوده است. 🌐 rasanews.ir/002nxg 🆔 @rasanewsagency
📚 فروشگاه اینترنتی«نشر حوزه» افتتاح شد ◻️ موسسه انتشارات حوزه های علمیه در راستای تسهیل فرآیند خرید کتاب طلاب و روحانیون ارجمند، فروشگاه اینترنتی نشر حوزه را به نشانی http://nashrehowzeh.ir راه‌اندازی نمود. کانال نشر حوزه: @Nashre_Howzeh @Hawzahnews| خبرگزاری‌حوزه
به نام خدا قابل توجه دانش پژوهان ارجمند سطح 2 و 3 دوره 17 و 13 و 15 کلیات علم رجال استاد حیدری فطرت جلسه 11 شبهه شناسی و پاسخ به آن استاد طبسی جلسه 6 قرائت درک متون 1 استاد حسینی باقرآبادی جلسه 8 در سامانه نجاح بارگذاری شد شنیدن صوت و تقریر آن به منزله حضور در کلاس می باشد. دفتر آموزش با تشکر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺 بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ 🌺 🗓 امروز شنبه: 1 آذر ماه 1399 5 ربیع الثانی 1442 21 (نوامر) 2020 : نکته‌ای مهم و کارگشا درباره علم 🔻 اعظم صلي‌الله‌عليه‌وآله: مَنْ تَعَلَّمَ الْعِلْمَ وَ عَمِلَ بِهِ وَ عَلَّمَ لِلَّهِ دُعِيَ‌ فِي‌ مَلَكُوتِ‌ السَّمَاوَاتِ‌ عَظِيماً فَقِيلَ تَعَلَّمَ‌ لِلَّهِ‌ وَ عَمِلَ‌ لِلَّهِ‌ وَ عَلَّمَ‌ لِلَّهِ‌ ◻️ هر كه‌ علم را بياموزد و به آن عمل نمايد و به جهت رضاى خدا به مردم تعليم دهد، او را در ملكوت آسمان‌ها بزرگ می‌نامند و گفته شده: براى خدا آموخت و براى خدا عمل نمود و براى خدا تعليم داد. 📚 الکافی، ج ۱، ص ۳۵