eitaa logo
احکام دین 📚
136.3هزار دنبال‌کننده
11.5هزار عکس
2.2هزار ویدیو
10 فایل
☎️ شماره تماس دفاتر مراجع تقلید:👇 https://eitaa.com/ahkam_din/5370 . . تلفن‌های پاسخگویی: ☎️ 096400 ☎️ 05132020 سامانه پیامکی سوالات شرعی شما با ذکر نام مرجع خود 30002020 برای تبلیغات کلیک کنید:👇 https://eitaa.com/joinchat/4024041492C0565574250
مشاهده در ایتا
دانلود
🌸🍃🌸 🍃🌸 🌸 🌸🍃 بسم الله الرحمن الرحیم اللهمّ لا تَخْذِلْنی فیهِ لِتَعَرّضِ مَعْصِیتِکَ ولا تَضْرِبْنی بِسیاطِ نَقْمَتِکَ وزَحْزحْنی فیهِ من موجِباتِ سَخَطِکَ بِمَنّکَ وأیادیکَ یا مُنْتهى رَغْبـةَ الرّاغبینَ... خدایا در این روز مرا به نفس سرکشم, وامگذار تا پی طغیان و نارضایتی تو روم و مرا با تازیانه خشم و غضبت ادب مکن، مرا از موجبات ناخرسندیت, بر کنار بدار، به حق مهربانی و نعمت نوازیت، ای نهایت آرزوی مشتاقان 👇 https://eitaa.com/ahadith/82 🌸 🍃🌸 🌸🍃🌸 👇 https://eitaa.com/ahkam_din
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از پست های جمعه اندیشه
4_339707418915111994.mp3
4.06M
⏯ ترتیل قرآن کریم 📕 (از صفحه ۱۰۲، آیه ۱۴۸ سوره نساء) 🌺 ثواب سی جزء را هدیه بدهیم به روح علما و شهدا و تمام اموات بنده حقیر و شما بزرگواران 🌸🍃 @karbbala_ir https://eitaa.com/ahkam_din
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💬سوال: استفاده از شیاف داروی در هنگام روزه موجب بطلان روزه میشود ؟ ✅پاسخ: ✍ آیت الله خامنه ای: استفاده از آن داروها به روزه ضرر نمی رساند. استعمال شياف‌هايى كه براى معالجه است اشكال ندارد و موجب بطلان روزه نمى‌شود. ✍ آيت الله سيستانى: اشكال ندارد و موجب بطلان روزه نمى‌شود. ✍ آیت الله وحید خراسانی: استعمال شیاف و بو کردن گیاهان معطر برای روزه دار مکروه است ✍ آیت الله مکارم شیرازی: تنقيه (اماله كردن) با مايعات روزه را باطل مى كند هر چند براى معالجه بيمارى و از روى ناچارى باشد، ولى استعمال شيافها براى معالجه اشكال ندارد و احتياط واجب آن است كه از استعمال شيافهايى كه براى تغذيه است خوددارى شود. ✅ نکته : اماله كردن كه مبطل روزه است آنست كه دواى روان يا آب مثلاً از طريق مقعد داخل شكم شود 👇 https://eitaa.com/ahkam_din
✍ حکم استمنای عمدی در حال روزه 📝 نظرات مراجع به تفکیک: ( که ایا فقط دارد یا در تصویر)👆 👇 https://eitaa.com/ahkam_din
💬 سوال: 🔰 کسی که مسافرت رفته و قرار است در محل اقامتش ده روز بماند اما در طی این ده روز بعضی روزهایش را قرار است به مناطق اطراف برود 🏕 که کمتر از حد مسافت راه است حکم نماز ایشان در محل اقامت چیست؟ ✅ پاسخ: ✍ آیت الله خامنه ای: پس از قصد اقامت ده روز و خواندن يك نماز چهار ركعتى 4⃣ رفت و آمد تا كمتر از مسافت شرعى ( يعنى چهل و پنج كيلومتر، هرچند به صورت رفت و برگشت، آنهم اگر مسير رفت آن از 5 .22 کیلومتر كمتر نباشد) اشكال ندارد ◀️ لكن اگر از ابتدا تصميم به رفت و آمد بيش از حدّ ترخّص باشد خروج تا كمتر از مسافت شرعى به ميزان 6 يا 7 ساعت در مجموع ده روز به قصد اقامت لطمه نمىزند.✅ ✍ آیت الله مکارم : 1⃣ فاصله دو محل، 3 الي 4 کيلومتر باشد: نماز و روزه در هر دو محل، تمام است. 2⃣ فاصله دومحل، بين 4 تا کمتر از 21.5 کيلومتر است: الف) اگر روزي يکي دو ساعت برود و برگردد نماز و روزه تمام است، حتي اگر از ابتدا، اين گونه قصد کند. ب) اگر بيشتر از يکي دو ساعت برود: چنانچه از ابتدا چنين تصميمي داشته، نماز شکسته است و روزه نيز نمي تواند بگيرد ولي اگر از ابتدا چنين تصميمي نداشت و بعد از گذشتن ده روز يا بعد از خواندن يک نماز چهار رکعتي قصد کرد به اين فاصله برود و به محل اقامه خود بازگردد، نماز و روزه تمام است. 3⃣ فاصله بيشتر از 21.5 کيلومتر است: قصد ده روز به هم می خورد. ✍ آیت الله سیستانی: اگر نیت این باشد که چند ساعت باشد نماز تمام است ✍ آیت الله وحید:‌ مسافرى كه مى خواهد ده روز در محلّى بماند ، اگر از اوّل قصد داشته باشد كه در بين ده روز به اطراف آن جا ـ كه به قدر حدّ ترخّص تا كمتر از چهار فرسخ دور باشد ـ برود ، در صورتى كه مدّت رفتوآمدش به اندازه اى باشد كه در نظر عرف با اقامت ده روز او در آن محلّ منافات نداشته باشد ـ مانند يك يا دو ساعت ـ بايد نماز را تمام بخواند ، و اگر مدّت بيشتر از اين باشد ، در صورتى كه تمام روز يا شب باشد نمازش شكسته است ، و در غير اين صورت بنابر احتياط واجب نماز را هم تمام و هم شكسته بخواند. ✍ آیت الله شبیری:‌ اگر محل اقامت را خوابگاهش قرار داده مانعی ندارد ✍ آیت الله فاضل: اگر مسافر قصد ماندن ده روز در یک شهر را داشته باشد چنانچه بخواهد در اطراف شهر به مقداری که به مسافت شرعی نرسد و کمتر از مسافت شرعی برود چنانچه تا شب به محل اقامتش برگردد نمازش تمام است و نمازهایی که کامل خوانده شده صحیح است. -------------- 💻 استفتاء‌ از سایت مراجع عظام 👇 https://eitaa.com/ahkam_din
💬سوال: 🔰 کسی که است ایا می تواند در مقابل دیگران چیزی بخورد و کند⁉️ ✅ پاسخ : ✍ آیت الله خامنه ای: در صورتي که روزه خواري صدق نکند اشکالي ندارد. ✍ آیت الله مکارم شیرازی: روزه خواری حتی برای افراد معذور در ملا عام قطعا جایز نیست. ✍ آیت الله سیستانی: اگر هتك ماه مبارك باشد جايز نيست. ✍ آیت الله وحید: از این کار در ملأ عام اجتناب نماید. ✍ آیت الله شبیری: انجام کاری که بی احترامی به ماه رمضان یا معرضیت سوء استفاده دیگران نسبت به روزه خواری شود جایز نیست بنابراین در نوع موارد روزه خواری علنی جایز نیست. ✍ آیت الله فاضل: کسی که معذور از روزه گرفتن است باید از خوردن روزه به صورت علنی نزد دیگران خودداری کند و اگر روزه خواری هرچند با عذر شرعی باشد در مقابل دیگران ایجاد مفسده کند حرام و گناه است. ___________ 📚 منبع: استفتائات موجود در واحد پاسخ به سؤالات اداره تبلیغ اینترنتی حوزه های علمیه 👇 https://eitaa.com/ahkam_din
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از طب سنتی و اسلامی🍎]
💎 امیرالمومنین علیه السلام فرمودند: ✨ روزه ماه رمضان سپر نجات از عذاب الهی است. 📚نهج البلاغه،خطبه110. #احادیث 👇 https://eitaa.com/ahadith
🌸🍃🌸 🍃🌸 🌸 🌺 بسم الله الرحمن الرحیم🌺 اللهمّ اعنّی فیهِ على صِیامِهِ وقیامِهِ وجَنّبنی فیهِ من هَفَواتِهِ وآثامِهِ وارْزُقْنی فیهِ ذِكْرَكَ بِدوامِهِ بتوفیقِكَ یا هادیَ المُضِلّین... خدایا 🙏 یارى كن مرا در این روز بر روزه گرفتن و عبـادت و بركنارم دار در آن از بیهودگى و گناهان و روزیم كن در آن یادت را براى همیشه به توفیق خودت اى راهنماى گمراهان... https://eitaa.com/ahadith/96 🌸 🍃🌸 🌸🍃🌸 👇 https://eitaa.com/ahkam_din
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از پست های جمعه اندیشه
4_339707418915111995.mp3
4.3M
⏯ ترتیل قرآن کریم 📕(از صفحه 121، آیه 82سوره مائده) 🌺 ثواب سی جزء را هدیه کنیم به روح علما و شهدا و تمام اموات بنده حقیر و شما بزرگواران 🌸🍃 @karbbala_ir https://eitaa.com/ahkam_din
💬سوال: آیا نگاه به نامحرم روزه را باطل می کند؟ ✅پاسخ: ✍همه مراجع: نگاه حرام،‌ روزه را باطل نمی کند ولی از ثواب و ارزش آن می کاهد. ___________ 📚 استفتائات مراجع عظام تقلید 👇 https://eitaa.com/ahkam_din
💬سوال: آیا فرو بردن خلط روزه را باطل می کند؟ ✅ پاسخ: ✍ همه مراجع (به جز آیات عظام سیستانی و بهجت): فرو بردن خلط (چنانچه به فضای دهان نیامده باشد) اشکالی ندارد, ولی اگر به فضای دهان برسد احتیاط واجب ان است که فرو نبرد. ✍ آیت الله بهجت: فرو بردن خلط (اگر در حال غیر روزه امری عادی باشد و به فضای دهان نیز نیامده باشد) اشکال ندارد, ولی اگر به فضای دهان برسد احتیاط واجب آن است که فرو نبرد. ✍ آیت الله سیستانی : فرو بردن خلط (چنانچه به فضای دهان نیامده باشد) اشکال ندارد, ولی اگر به فضای دهان برسد احتیاط مستحب آن است که فرو نبرد. 🔷تبصره : مرز فضای دهان و حلق, مخرج حرف (خ) می باشد. 👇 https://eitaa.com/ahkam_din
🍲 🍲 💬 آیا با شروع اذان مغرب افطار جایز است⁉ ✅ پاسخ: ✍ اگر یقین حاصل شود که وقت داخل شده، اشکال ندارد و اگر شک یا گمان دارد،‌ افطار جایز نیست. ---------------------- 📚 منبع: توضیح المسائل ده مرجع، با استفاده از م 742 و 1693؛ 👇 https://eitaa.com/ahkam_din
حکم روزه گرفتن با اعتقاد به مضر بودن روزه👆👆 #احکام_دین 👇 https://eitaa.com/ahkam_din
هدایت شده از طب سنتی و اسلامی🍎]
#نماز_شب_هشتم_ماه_ضیافت  ✨ دو ركعت: در هر ركعت سوره حمد و ده مرتبه سوره توحيد و پس از سلام نماز، هزار مرتبه بگويد: سبحان اللّه.  #احادیث 👇 https://eitaa.com/ahadith
👇👇👇 ♨️سوال: 🔰آیا با گردنبند یا پلاکی که آیه و ان یکاد داره میشه دستشویی رفت؟ در صورت تماس با بدن گناه داره؟ ✍️پاسخ: ✅داشتن گردنبندی که بر روی آن اسم الله یا آیات قرآن حک شده است در دستشویی چنانچه شخص قصد هتک و بی احترامی را نداشته باشد اشکال ندارد، ولی لمس کردن آن بدون وضو حرام است. از این رو نباید به گونه ای قرار داده شود که طرفی که بر آن کلمه الله حک شده با بدن تماس داشته باشد و می توانید با روکشی مانند چسب استفاده شود تا موقعی که عذرشرعی داشته باشید و وضو ندارید با بدن تماس نداشته باشد. و ضمنا از نجس شدن آن نیز پرهیز کنید و اگر ناخواسته نجس شد، لازم است آن را آب کشیده و طاهر کنید. 👇 https://eitaa.com/ahkam_din
هدایت شده از طب سنتی و اسلامی🍎]
✨ امام صادق(ع) فرمودند: ✍ هر كس هنگام خواب 11بار سوره قدر را بخواند خداوند11فرشته را مأمور خواهد كرد كه او را تا صبح از شر هر شيطان رانده شده مراقبت كنند. 📚 بحارالانوار،ج92،ص210. #احکام_دین 👇 https://eitaa.com/ahadith
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از طب سنتی و اسلامی🍎]
💠امیرالمؤمنین علیه السلام: ✨ خداوند روزه را واجب کرد تا بوسیله آن اخلاص خلق را بیازماید. 📚حکمت ۲۵۲ نهج البلاغه https://eitaa.com/ahadith
🌸🍃🌸 🍃🌸 🌸 🌸🍃 🌺بسم الله الرحمن الرحیم🌺 اللهمّ ارْزُقنی فیهِ رحْمَةَ الأیتامِ وإطْعامِ الطّعامِ وإفْشاءِ السّلامِ وصُحْبَةِ الكِرامِ بِطَوْلِكَ یا ملجأ الآمِلین. خدایا روزیم كن امروز ترحم بر یتیمان و طعام نمودن بر مردمان و افشاء سلام و مصاحبت كریمان به فضل خودت اى پناه آرزومندان 👇 https://eitaa.com/ahadith/103 🌸 🍃🌸 🌸🍃🌸 👇 https://eitaa.com/ahkam_din
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا