2_1152921504630458539.mp3
11.15M
تلاوتی زیبا از استاد
#منشاوی
سوره مبارکه
#حشر_فجر_علق_حمد_بقره
*┄┄┄┅═✧❁✧═┅┄┄┄*
کانـال آموزشی الحان و نغمات قـرآنـی
https://eitaa.com/alhanqurani
کانال اهل القرآن
https://eitaa.com/ahlalquran
╰┅┅❀🍃🌸🍃❀┅┅╯
May 11
2179188.mp3
669.5K
#سوره_طور
#ترتیل
#منشاوی
#صفحه۵۲۴
انس هرروز با کلام محبوب حقیقی
،به نیت توفیق عمل و تعجیل در فرج امام مهربانی ها مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف
https://eitaa.com/ahlalquran
╰┅┅❀🍃🌸🍃❀┅┅╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 دنبال آدم صالح بروید...
#انتخابات
#آموزش_ترجمه
#هر_روز_یک_کلمه_از_قرآن_کریم
#کَلِمَةُ_الیَوم
#رَقَم176
🍒 سَلخ 🍒
سَلخ :ءَاخِر الشَّهر.
سَلخ :روز آخر ماه
📖 فَإِذَا انسَلَخَ الأَشهُرُ الحُرُمُ فَاقتُلُوا المُشْرِكِينَ حَیثُ وَجَدتُّمُوهُمْ وَخُذُوهُمْ وَاحصُرُوهُم وَاقعُدُوا لَهُم كُلَّ مَرصَدٍ ۚ فَإِن تَابُوا وَأَقَامُوا الصَّلَاةَ وَآتَوُا الزَّكَاةَ فَخَلُّوا سَبِيلَهُمْ ۚ إِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ رَّحِيمٌ/توبه:۵
و هنگامى که ماههاى حرام پایان گرفت، مشرکان را هر جا یافتید به قتل برسانید.
و آنها را اسیر سازید. و محاصره کنید. و در هر کمینگاه، بر سر راه آنها بنشینید. ولى اگر توبه کنند، و نماز را برپا دارند، و زکات را بپردازند، آنها را رها سازید. زیرا خداوند آمرزنده و مهربان است.
سَلخ معانی دیگری دارد:
نَزع الجِلد (کندن پوست)
خَلع الثّیاب (درآوردن لباس)
#استاد_عبدالکاظم_چلداوی
https://eitaa.com/ahlalquran
╰┅┅❀🍃🌸🍃❀┅┅╯
هدایت شده از علی قاسمی
#حفظ_موضوعی۱۵
معرفت و شناخت خداوند
#صفات_الهی #صفات_سلبی
۲. نفی رؤیت پروردگار
سوره انعام آيه ۱۰۳
#آیه
لَّا تُدرِكُهُ ٱلأَبصَٰرُ وَهُوَ يُدرِكُ ٱلأَبصَٰرَۖ وَهُوَ ٱللَّطِيفُ ٱلخَبِيرُ
#ترجمه
چشم ها او را در نمى يابند، ولى او چشمها را درمى يابد، و او لطيف و آگاه است.
#تفسیر
در آخرين آيه مورد بحث براى اثبات حاكميت و نگاهبانى او نسبت به همه چيز و همچنين براى اثبات تفاوت او با همه موجودات مىگويد:" چشمها او را نمىبينند، اما او همه چشمها را ادراك مىكند و او بخشنده انواع نعمتها و با خبر از تمام ريزهكاريها و آگاه از همه چيز است "مصالح بندگان را مىداند و از نيازهاى آنها با خبر است و به مقتضاى لطفش با آنها رفتار مىكند ( لاٰ تُدْرِكُهُ اَلْأَبْصٰارُ وَ هُوَ يُدْرِكُ اَلْأَبْصٰارَ وَ هُوَ اَللَّطِيفُ اَلْخَبِيرُ ). در حقيقت كسى كه مىخواهد حافظ و مربى و پناهگاه همه چيز باشد بايد اين صفات را دارا باشد. به علاوه اين جمله دليل بر آن است كه او با همه موجودات جهان تفاوت دارد، زيرا پارهاى از آنها هم مىبينند و هم ديده مىشوند مانند انسانها، پارهاى نه مىبينند و نه ديده مىشوند، مانند صفات درونى ما، بعضى ديگر ديده ميشوند اما كسى را نمىبينند مانند جمادات، تنها كسى كه ديده نمىشود اما همه چيز و همه كس را مىبيند ذات پاك او است.*** در اينجا به چند نكته بايد توجه كرد. ۱ - چشمها، خدا را نمىبيند. دلائل عقلى گواهى مىدهد كه خداوند هرگز با چشم ديده نخواهد شد، زيرا چشم تنها اجسام يا صحيحتر بعضى از كيفيات آنها را مىبيند و چيزى كه جسم نيست و كيفيت جسم هم نمىباشد، هرگز با چشم مشاهده نخواهد شد و به تعبير ديگر، اگر چيزى با چشم ديده شود، حتما بايد داراى مكان و جهت و ماده باشد، در حالى كه او برتر از همه اينها است، او وجودى است نامحدود و به همين دليل بالاتر از جهان ماده است، زيرا در جهان ماده همه چيز محدود است. در بسيارى از آيات قرآن از جمله آياتى كه در مورد بنى اسرائيل و تقاضاى رؤيت خداوند سخن مىگويد با صراحت كامل، نفى امكان رؤيت از خداوند شده است (به طورى كه شرح آن در تفسير آيه ۱۴۳ سوره اعراف بخواست خدا خواهد آمد). عجيب اين است كه بسيارى از اهل تسنن معتقدند كه خداوند اگر در اين جهان ديده نشود در عالم قيامت ديده مىشود! و به گفته نويسنده تفسير المنار هذا مذاهب اهل السنة و العلم بالحديث:" اين عقيده اهل سنت و دانشمندان حديث است " و عجيبتر اينكه حتى محققان معاصر و به اصطلاح روشنفكران آنها نيز تمايل به اين موضوع نشان مىدهند و حتى گاهى سرسختانه روى آن ايستادگى مىكنند! در حالى كه بطلان اين عقيده به حدى روشن است كه نياز به بحث ندارد، زيرا دنيا و آخرت (با توجه به معاد جسمانى) هيچ تفاوتى در اين مساله نخواهد داشت، آيا خداوند كه وجودى ما فوق ماده است در قيامت تبديل به يك وجود مادى مىشود و از آن مقام نامحدودى به محدودى خواهد گرائيد، آيا او در آن روز تبديل به جسم و يا عوارض جسم مىشود؟ و آيا دلائل عقلى بر عدم امكان رؤيت خدا هيچگونه تفاوتى ميان دنيا و آخرت مىگذارد؟ با اينكه داورى عقل در اين زمينه تغييرناپذير است. و اين عذر كه بعضى از آنها براى خود آوردهاند كه ممكن است در جهان ديگر انسان درك و ديد ديگرى پيدا كند، عذرى است كاملا غير موجه، زيرا اگر منظور از اين درك و ديد، درك و ديد فكرى و عقلانى است كه در اين جهان نيز وجود دارد، و ما با چشم دل و نيروى عقل جمال خدا را مشاهده مىكنيم و اگر منظور، چيزى است كه با آن جسم را مىتوان ديد، چنين چيزى در مورد خداوند محال است خواه در اين دنيا باشد، خواه در جهانى ديگر، بنا بر اين گفتار مزبور كه انسان در اين جهان خدا را نمىبيند ولى مؤمنان در قيامت خدا را مىبينند، يك سخن غير منطقى و غير قابل قبول است. تنها چيزى كه سبب شده آنها غالبا از اين عقيده، دفاع كنند اين است كه در پارهاى از احاديث كه در كتب معروف آنها نقل شده امكان رؤيت خداوند در قيامت آمده است، ولى آيا بهتر اين نيست كه باطل بودن اين موضوع را به حكم عقل دليل بر مجعول بودن آن روايات و بى اعتبار بودن كتابهايى كه اين گونه روايات در آنها آمده است، بدانيم مگر اينكه اين روايات را به معنى مشاهده با چشم دل تفسير كنيم.؟ آيا صحيح است از حكم خرد و عقل به خاطر چنين احاديثى وداع كنيم و اگر در بعضى از آيات قرآن تعبيراتى وجود دارد كه در ابتداى نظر مساله رؤيت خداوند را مىرساند مانند ( وُجُوهٌ يَوْمَئِذٍ نٰاضِرَةٌ إِلىٰ رَبِّهٰا نٰاظِرَةٌ ) : "صورتهايى در آن روز پرطراوت است و به سوى پروردگارش مىنگرد" اين تعبيرات مانند يَدُ اَللّٰهِ فَوْقَ أَيْدِيهِمْ :" دست خدا بالاى دست آنها است " مىباشد كه جنبه كنايه دارد زيرا مىدانيم هيچگاه آيهاى از قرآن بر خلاف حكم و فرمان خرد نخواهد بود.
هدایت شده از علی قاسمی
جالب اينكه در روايات اهل بيت ع شديدا اين عقيده خرافى نفى شده و با تعبيرات كوبندهاى از معتقدين آن انتقاد گرديده است از جمله اينكه يكى از ياران معروف امام صادق ع به نام" هشام "مىگويد: نزد امام صادق ع بودم كه معاويه بن وهب (يكى ديگر از دوستان آن حضرت) وارد شد و گفت: اى فرزند پيامبر چه مىگويى در مورد خبرى كه در باره رسول خدا ص وارد شده كه او خداوند را ديد؟ به چه صورت ديد؟! و همچنين در خبر ديگرى كه از آن حضرت نقل شده كه مؤمنان در بهشت پروردگار خود را مىبينند، به چه شكل خواهند ديد؟! امام صادق ع تبسم (تلخى) كرد و فرمود: اى معاوية بن وهب! چقدر زشت است كه انسان هفتاد، هشتاد سال عمر كند، در ملك خدا زندگى نمايد و نعمت او را بخورد، اما او را درست نشناسد، اى معاويه! پيامبر ص هرگز خداوند را با اين چشم مشاهد نكرد، مشاهده بر دو گونه است مشاهده با چشم دل و مشاهده با چشم ظاهر، هر كس مشاهده با چشم دل را بگويد درست گفته و هر كس مشاهده با چشم ظاهر را بگويد دروغ گفته و به خدا و آيات او كافر شده است، زيرا پيامبر ص فرمود: هر كس خدا را شبيه خلق بداند كافر است . و در روايت ديگرى كه در كتاب توحيد صدوق از اسماعيل بن فضل نقل شده مىگويد: از امام صادق ع پرسيدم آيا خدا در قيامت ديده مىشود؟ فرمود: منزه است خداوند از چنين چيزى و بسيار منزه است... ان الأبصار لا تدرك الا ما له لون و الكيفية و اللّٰه خالق الالوان و الكيفيات :" چشمها نمىبيند جز چيزهايى را كه رنگ و كيفيتى دارند در حالى كه خداوند آفريننده رنگها و كيفيتها است" جالب اينكه در اين حديث مخصوصا روى كلمه "لون" (رنگ) تكيه شده و امروز اين مطلب بر ما روشن است كه خود جسم هرگز ديده نمىشود، بلكه همواره رنگ آن ديده مىشود، و اگر جسمى هيچگونه رنگ نداشته باشد هرگز ديده نخواهد شد. (در جلد اول تفسير نمونه صفحه ۱۵۶ ذيل آيه ۴۶ سوره بقره نيز بحثى در اين زمينه كردهايم) ...(تفسیر نمونه)
@aqquran
#سلام_برشهدا
نگاه و سیره شهدا در مورد انتخابات، خیلی میتونه کمک کننده باشد
🔹شهید اسدالله حبیبی:
«هر کس به اندازه توانـایی خویـش احسـاس مسئولیت کند.
در انتخابات با هوشیاری تمام به تقویت اسلام بپردازید.
مبادا بگویید چیزها گران شده یا اجناس کم است و هی نگویید انقلاب برای ما چه کرده؛
بگویید ما به عنوان یک شیعه امام زمان(عج) چه کاری برای انقلاب و امام زمان(عج) کردهایم.»
🔹شهید محمدعلی قیصری:
«در انتخابات شرکت کنید که تکلیف الهی است. رأی شما دفاع از اسلام و قرآن است و مواظب باشید به کسانی که برای شهرت و قدرت خود را مطرح ساختهاند رأی ندهید.»
🔹شهید قدمعلی عابدینی:
«همیشه در صحنه باشید و پا بهپای مردم صحنهها را پر نگهدارید و در انتخابات فعالانه شرکت کنید و مواظب دشمنان داخلی و خارجی باشید.»
🔹شهید علیرضا کریمی:
«صحنهها را خالی نکنید و وحدت خود را حفظ کنید و با شرکت در نمازهای جمعه و جماعت و برنامه انتخابات چشم دشمنان اسلام را کور کنید.»
🔹شهید فرجالله رضایی آدریانی:
«برادران، هوشیار باشید، در انتخاب افراد مواظب باشید، غافل نشوید که در دام تبلیغات دشمنان اسلام بیفتید؛ حتی در رفت و آمدهای خود مراقب باشید که کسی شما را از مسیر رهبری خارج نکند.»
🔹شهید حسین ترک:
«اسلام آدم بیتفاوت و کنارهگیر از مسائل سیاسی نمیخواد. حضور در انتخابات یعنی راه ســعادت رو انتخاب کردن و دنبال وسوسههای شیــطان نرفتن.»
🔸شهید عباس جوشقانی در وصیتنامهاش میگوید: دقت کنید که به چه کسی رای میدهید، که اگر خطا کنید؛ روز قیامت جوابگوی خون شهیدان خواهید بود.
🍃شادی روح پاک شهدا صلوات🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
♨️ مراسم چهلمین روز شهادت رئیسجمهور و همراهان از دقایقی قبل در مصلای تهران آغاز شد.
🌼🍃بسم الله الرحمن الرحیم🍃🌼
💠موسسه معهد القرآن الکریم و اهل البیت علیهم السلام 💠
🔶دوره: مداحی مقدماتی 🔶
🧕🏻ویژه خواهران
📱مجازی 💻
🌸استاد دوره : مداح و ذاکر اهل بیت علیهم السلام سرکار خانم دمقی
🗓زمان برگزاری: شنبه و دوشنبه
⏰ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۲ صبح
🔴پیش نیاز:«تست اولیه با ارسال صوت از مداحی خواسته شده»
🔰سر فصل دوره مقدماتی:
💢روضه خوانی 💢
🔅صدا سازی
🔅مقتل شناسی
🔅یکی از دستگاههای مداحی آموزش داده میشه (همایون یا ماهور یا شور محلی)
روی شعر یا متن روضه پیاده میشه
🔻ظرفیت دوره: (۱۵ نفر )
🔻تعداد جلسات: ۱۰ جلسه
💵شهریه : ۳۰۰هزار تومان
⭕️مهلت ثبت نام :تا یکشنبه آینده ۱۴۰۳/۴/۱۰⭕️
📜با اعطای گواهی نامه معتبر از سازمان تبلیغات اسلامی استان قم
📝جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به آیدی زیر مراجعه کنید: @OAhmadi79
💠مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت
معهد القرآن الکریم و اهل البیت علیهم السلام💠
╭━═━⊰ 🍃🌸🍃 ⊱━═━╮
https://eitaa.com/salamquran
╰━═━⊰ 🍃🌸🍃 ⊱━═━╯
کانال اهل القرآن
https://eitaa.com/ahlalquran
╰┅┅❀🍃🌸🍃❀┅┅╯
💢روزی سلامت سینه از حسد
📜 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ ، وَ ارْزُقْنِي سَلَامَةَ الصَّدْرِ مِنَ الْحَسَدِ حَتَّى لَا أَحْسُدَ أَحَداً مِنْ خَلْقِكَ عَلَى شَيْءٍ مِنْ فَضْلِكَ ، وَ حَتَّى لَا أَرَى نِعْمَةً مِنْ نِعَمِكَ عَلَى أَحَدٍ مِنْ خَلْقِكَ فِي دِينٍ أَوْ دُنْيَا أَوْ عَافِيَةٍ أَوْ تَقْوَى أَوْ سَعَةٍ أَوْ رَخَاءٍ إِلَّا رَجَوْتُ لِنَفْسِي أَفْضَلَ ذَلِكَ بِكَ وَ مِنْكَ وَحْدَكَ لَا شَريِكَ لَكَ .
💬خدایا! بر محمّد و آلش درود فرست و سلامت سینه از حسد روزیام کن؛ تا به هیچ یک از بندگانت برای ذرّهای از احسانت که به آنها عطا کردی، حسد نورزم؛ و تا جایی که هیچ نعمتی از نعمتهایت را بر احدی از بندگانت، در دین یا دنیا یا سلامت یا تقوا یا فراخی یا راحت نبینم؛ جز آنکه برتر از آن را به لطف تو و از سوی تو برای خود آرزو کنم، یگانهای و شریکی برایت نیست.
📚{دیار عاشقان،دعای۲۲، فراز۱۲}
#صحیفهسجادیه #دعا
💠https://eitaa.com/ahlalquran
╰┅┅❀🍃🌸🍃❀┅┅╯
51.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#دوره_آموزش
#قرائت_قرآنکریم_۲
#تجوید_و_وقف_و_ابتدا_در_قرائت_قرآن_کریم
#درس_شانزدهم
#مولف_و_مدرس_استاد_علی_قاسمی
💢 احکام حروف (۲)تفخیم و ترقیق ۴
تفخیم و ترقیق الف مدی 💢
⏳زمان ۳۹:۲۵ دقیقه
💠https://eitaa.com/ahlalquran
╰┅┅❀🍃🌸🍃❀┅┅╯