eitaa logo
اهل القرآن
10.3هزار دنبال‌کننده
10.3هزار عکس
4.5هزار ویدیو
729 فایل
﷽ آموزش و تربیت قرآنی ادمین: گروهی از استادان @H_N_S_1_1_4 صوت و لحن @Alhanqurani تربیت فرزند @Nezakat آموزش قرآن کریم @Rtquran مربیان قرآن دبستان @zibakhani بازی @baziham علی قاسمی @aqquran #مؤسسه‌_معهد_القرآن‌_الکریم @salamquran
مشاهده در ایتا
دانلود
🎥 💠دو نفس زیبا و با احساس از یادگار استاد شحات بزرگ ، استاد محمود شحات 📖آیات ابتدایی سوره مبارکه شمس 🏡اجرا شده در کشور نــروژ ♨️🗓۲۱ دی‌ماه ۱۴۰۳ (همین امروز) 🎶فیلم سمت راست: در مقام 🎶فیلم سمت چپ: در مقام 🌺ببینید و بشنوید و لذّت ببرید... 🖲تلاوت کامل به‌زودی إن‌شاءاللّٰه... ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄ کانـال آموزشی الحان و نغمات قـرآنـی https://eitaa.com/alhanqurani کانال اهل القرآن https://eitaa.com/ahlalquran ╰┅┅❀🍃🌸🍃❀┅┅╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
quran-menshavi-p120.mp3
655.1K
انس هرروز با کلام محبوب حقیقی ،به نیت توفیق عمل و تعجیل در فرج امام مهربانی ها مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف https://eitaa.com/ahlalquran ╰┅┅❀🍃🌸🍃❀┅┅╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍒 رِجـز 🍒 رِجـز :العَذاب. رِجـز :این کلمه در لغت اهل حجاز به معنی عذاب است. 📖 فَبَدَّلَ الَّذِينَ ظَلَمُوا قَوْلاََ غَيرَ الَّذِي قِيلَ لَهُمْ فَأَنزَلْنَا عَلَى الَّذِينَ ظَلَمُوا رِجزاََ مِنَ السَّمَاءِ بِمَا كَانُوا يَفسُقُون / بقره : ۵۹ امّا افراد ستمکار این سخن را به غیر آنچه به آنها گفته شده بود( قولوا حِطّه درآیه ی قبل ) (به صورتى استهزاآمیز) تغییر دادند. لذا بر ستمکاران در برابر این نافرمانى عذابى از آسمان فرستادیم. معانی دیگر رِجز 👇👇👇👇👇👇 1-رِجز به معنی بلاهای سخت مانند بیماریها : 📖 فَلَمَّا كَشَفنَا عَنهُمُ الرِّجزَ إِلَىٰ أَجَلٍ هُم بَالِغُوهُ إِذَا هُمْ يَنكُثُون /اعراف ۱۳۵ 2- رِجز به معنی شرک وبت پرستی : 📖 والرِّجزَ فَاهجُر / مدّثِر : ۵ 3- رِجز به معنی وسوسه ی شیطان : 📖 •••وَيُنَزِّلُ عَلَيكُمْ مِنَ السَّماءِ مَاءً لِيُطَهِّرَكُمْ بِهِ ويُذْهِبَ عَنكُمْ رِجْزَ الشَّيطَان••• /انفال ۱۱ لینک گروه هر روزیک کلمه با قرآن 🔻 https://eitaa.com/joinchat/2467561718C645794da2f https://eitaa.com/ahlalquran ╰┅┅❀🍃🌸🍃❀┅┅╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از علی قاسمی
هدایت شده از علی قاسمی
معرفت و شناخت خداوند رابطه‌ی ب) فلسفه بلاها و سختی‌ها(چرا انسان دچار بلا و سختی می‌شود؟) حکمت جهاد و سختی‌های آن چرا با همه صلح نکنیم؟ چرا باید با دشمنان خدا جهاد کنیم؟ چرا باید در مقابل زورگویان و ظالمان بایستیم؟ خب در برابر همه کوتاه بیاییم چه اشکالی داره؟ ۶. خیر و مصلحت و سعادت بندگان كُتِبَ عَلَيكُمُ ٱلقِتَالُ وَهُوَ كُرۡهࣱ لَّكُم وَعَسَىٰ أَن تَكرَهُواْ شَيئـࣰٔا وَهُوَ خَير لَّكُم وَعَسَىٰ أَن تُحِبُّواْ شَيـࣰٔا وَهُوَ شَرࣱّ لَّكُم وَٱللَّهُ يَعلَمُ وَأَنتُم لَاتَعلَمُونَ (٢١٦) بر شما كارزار (با كفار) نوشته و مقرر شد و حال آنكه براى شما ناخوشايند است، و بسا چيزى را خوش نداريد و آن براى شما بهتر است، و بسا چيزى را دوست داريد و آن براى شما بدتر است، و خدا مى‌داند و شما نمى‌دانيد. 🍃🌼🍃 تعبير به «كُتِبَ‌» (نوشته شده) اشاره به حتمى بودن و قطعى بودن اين فرمان الهى است.براى انسانهاى معمولى يك امر طبيعى است كه جنگ و لو با دشمن و در راه خدا خوشايند نيست زيرا در جنگ هم تلف اموال و هم نفوس و هم جراحتها و مشقتها است البته براى عاشقان شهادت در راه حق و كسانى كه در سطح بالايى از معرفت قرار دارند جنگ با دشمنان حق شربت گوارايى است كه همچون تشنه‌كامان به دنبال آن مى‌روند و مسلما حساب آنها از حساب تودۀ مردم جدا است.سپس به يك قانون كلى و اصل اساسى كه حاكم بر قوانين تكوينى و تشريعى خداوند است اشاره مى‌كند، مى‌فرمايد: «چه‌بسا شما از چيزى اكراه داشته باشيد در حالى كه براى شما خير است و مايۀ سعادت و خوشبختى» (وَ عَسىٰ أَنْ تَكْرَهُوا شَيْئاً وَ هُوَ خَيْرٌ لَكُمْ‌) .به عكس كناره‌گيرى از جنگ و عافيت طلبى ممكن است خوشايند شما نباشد در حالى كه واقعا چنين نيست «چه‌بسا چيزى را دوست داشته باشيد و آن براى شما شرّ است» (وَ عَسىٰ أَنْ تُحِبُّوا شَيْئاً وَ هُوَ شَرٌّ لَكُمْ‌) .و در پايان مى‌فرمايد: «و خدا مى‌داند و شما نمى‌دانيد» (وَ اَللّٰهُ يَعْلَمُ وَ أَنْتُمْ‌ لاٰ تَعْلَمُونَ‌) .پروردگار جهان با اين لحن قاطع مى‌گويد كه افراد بشر نبايد تشخيص خودشان را در مسائل مربوط به سرنوشتشان حاكم سازند چرا كه علم آنها از هر نظر محدود و ناچيز است و معلوماتشان در برابر مجهولات همچون قطره‌اى در برابر دريا است. آنها با توجه به علم محدود خود نبايد در برابر احكام الهى روى در هم كشند. بايد بطور قطع بدانند كه خداوند اگر جهاد و روزه و حجّ را تشريع كرده همه به سود آنها است، توجه به اين حقيقت روح انضباط و تسليم در برابر قوانين الهى را در انسان پرورش مى‌دهد، و درك و ديد او را از محيطهاى محدود فراتر مى‌برد و به نامحدود يعنى علم بى‌پايان خدا پيوند مى‌دهد.(برگزیده تفسیر نمونه) https://eitaa.com/aqquran https://eitaa.com/aqquran/1870
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا