eitaa logo
کانال اهل ولاء
2.5هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
527 ویدیو
11 فایل
• بِسْمِ الله الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ • اخلاق، عرفان و معارف اهل بیت علیهم‌السّلام استاد مهدی طیّب www.ahlevela.com ارتباط با ما و ارسال نظرات و پیشنهادات: @ahlevela14
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از کانال اهل ولاء
🌿 مراقبه عصر جمعه و نسیم رحمت خدا 🔅 از حضرت امام موسی کاظم عليه السّلام روايت شده است: 🔅خدا را در روز جمعه هزار نسيم رحمت است كه هر بنده را آنچه خواهد از آن رحمت‌ها عطا فرمايد. 🔅پس هر كه بعد از عصر روز جمعه صد مرتبه سوره قدر (اِنّا اَنْزَلْناهُ) را بخواند حقّ تعالی آن هزار رحمت را مضاعف گرداند و به او عطا فرمايد. 💫بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم إِنَّا أَنْزَلْنَاهُ فِی لَیْلَةِ الْقَدْرِ ﴿١﴾ وَمَا أَدْرَاکَ مَا لَیْلَةُ الْقَدْرِ ﴿٢﴾ لَیْلَةُ الْقَدْرِ خَیْرٌ مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ ﴿٣﴾ تَنَزَّلُ الْمَلائِکَةُ وَالرُّوحُ فِیهَا بِإِذْنِ رَبِّهِمْ مِنْ کُلِّ أَمْرٍ ﴿٤﴾ سَلامٌ هِیَ حَتَّى مَطْلَعِ الْفَجْرِ ﴿٥﴾  💫 منبع: مفاتیح‌الجنان @ahlevela_channel
هدایت شده از کانال اهل ولاء
salavat-abolhasssan-zarrab-esfahani.mp3
3.7M
💠 صلوات ابوالحسن ضرّاب اصفهانی ✔️ هرگز این صلوات را در عصر جمعه ترک نکنید ☀️ صلواتى كه به ابوالحسن ضرّاب اصفهانى منسوب است و شيخ طوسى و سيّد ابن طاووس آن را در اعمال عصر روز جمعه آورده‌اند. ▫️سيّد ابن طاووس فرموده: ☀️ اين صلوات مروی از مولای ما حضرت مهدی صَلَواتُ اللهِ عَلَيْهِ است و اگر ترک كردی تعقيب عصر روز جمعه را به جهت عذری، پس ترك مكن اين صلوات را هرگز، به جهت امری كه مُطَّلِع كرده ما را خداوند جَلَّ جَلالُه به آن. ⭐️ بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ، اَللّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ سَيِّدِ الْمُرْسَلِينَ، وَ خَاتَمِ النَّبِيِّينَ، وَ حُجَّةِ رَبِّ الْعَالَمِينَ، الْمُنْتَجَبِ فِي الْمِيثَاقِ، الْمُصْطَفَى فِي الظِّلالِ، الْمُطَهَّرِ مِنْ كُلِّ آفَةٍ، الْبَرِيءِ مِنْ كُلِّ عَيْبٍ، الْمُؤَمَّلِ لِلنَّجَاةِ، الْمُرْتَجَى لِلشَّفَاعَةِ، الْمُفَوَّضِ إِلَيْهِ دِينُ اللّهِ، اَللّهُمَّ شَرِّفْ بُنْيَانَهُ، وَ عَظِّمْ بُرْهَانَهُ، وَ أَفْلِجْ حُجَّتَهُ، وَ ارْفَعْ دَرَجَتَهُ، وَ ..... 🔸 متن کامل صلوات در مفاتیح الجنان قسمت اعمال روز جمعه @ahlevela_channel
💠 لعن و تبرّى 💎 حبّ فى الله و بغض فى الله در احاديثى كه از پيامبر اكرم و ائمّه معصومين عليهم افضل صلوات المصلّين در كتب معتبر حديثى ذكر گرديده است، حبِّ فى الله و بغض فى الله، يعنى دوستى به خاطر خدا و دشمنى به خاطر خدا، لازم و ملزوم يكديگر و به عنوان محكم‌ترين پيوند دهنده بين شخص و ايمان راستين و آنچه ايمان در آن خلاصه می‌شود، معرّفى شده است. امام باقر علیه السّلام می‌فرمايند: هنگامى كه خواستى پى ببرى كه خيرى در خودت هست، به قلب خود نظرى بيافكن. پس اگر اهل طاعت الهى را دوست و اهل معصيت پروردگار را دشمن می‌دارد، بدان در تو خيرى هست و خداوند تو را دوست می‌دارد. ولى آن گاه كه اهل طاعت الهى را دشمن و اهل معصيت خداوند را دوست می‌دارد، بدان كه در تو خيرى نيست و خداوند تو را دشمن می‌دارد. و پيامبر اكرم صلّی الله علیه و آله و سلّم می‌فرمايند: محكمترين دستگيره ايمان دوست داشتن در راه خدا و دشمن داشتن در راه خدا و به ولايت اولياء خدا گردن نهادن و از دشمنان خدا بيزارى جستن است. همچنين آن حضرت فرمودند: در راه خدا مهر بورز و در راه خدا دشمن بدار و در راه خدا ولايت بپذير و در راه خدا دشمنى كن، زيرا جز از اين راه نمی‌توان به ولايت الهى نايل شد. پس آن گاه به على علیه السّلام اشاره كرده و فرمودند: آيا اين را می‌بينى؟ راوى عرض كرد: آرى. حضرت رسول فرمودند: دوستِ اين، دوست خداست، پس او را دوست بدار و دشمنِ اين، دشمن خداست، پس او را دشمن بدار. از حضرت صادق علیه السّلام پرسيدند آيا دوستى و دشمنى از ايمان است؟ حضرت فرمودند :آيا ايمان چيزى جز دوستى و دشمنى است؟ بايد توجّه داشت كه حبّ و دوستى، اصل، و بغض و دشمنى، از تبعات و لوازم آن است. يعنى شخصى كه كسى را دوست می‌دارد، بالتّبع دشمنان او را دشمن می‌دارد. بنابراين محبّت و دوستى خدا و اولياء خدا، اصل، و نفرت و عداوت دشمنان خدا و دشمنان اولياى خدا، از لوازم و تبعات آن است. 📘 کتاب ره توشه دیدار تألیف استاد مهدی طیّب - ۱ @ahlevela_channel
هدایت شده از کانال اهل ولاء
✔️ نکاتی پیرامون وقایع روزهای نخستین ماه ربیع الاوّل، سیاه‌پوشی و تبریک در رابطه با وقایع روزهای نخستین ماه ربیع الاوّل نباید واقعیات تاریخی را فراموش کرد و ناگفته گذاشت و سکوت کرد. متأسفانه برخی به دلایل مختلف از جمله حفظ وحدت جامعۀ اسلامی و دامن نزدن به اختلافات شیعه و سنّی و برخی با گرایش‌های روشنفکرانه غربی مثل تفکرات پولورالیستی، تلورانس، تحمّل و امثال آن ورود به تحقیقات تاریخی در این عرصه‌ها را نفی کرده و می‌گویند سکوت کنیم. این سکوت باعث فراموشی در خود جامعۀ شیعه هم خواهد شد، چنان‌که بعضاً به اساتید تاریخ اسلام و معارف برخورد می‌کنیم که می‌گویند چنین صحبت‌هایی ساختگی است و اصلاً نبوده است! یعنی آنقدر سکوت کردیم، در را بستیم و این بحث‌ها را نگفتیم که واقعیت‌های مسلّمی که به استناد کتب خود اهل سنّت کاملاً قابل اثبات است، به اینکه اینها را غلات (شیعیان جاهل) ساختند، تبدیل شد. پس باید با تحقیق، حقایق روشن شود و در جامعۀ شیعی و در کلاس‌ها بیان شوند؛ البته این حقایق باید با ادبیات محترمانه و با استدلالات متقن و قوی بیان شود تا نسل‌های بعدی هم از این واقعیات بی‌خبر نمانند. کما اینکه برای نسلی که الان پرورش پیدا می‌کند، چنین اتفاقی افتاده و بسیاری از آنها اصلاً این حرف‌ها را نمی‌دانند و اگر هم بشنوند تکذیب می‌کنند. در حالی که با استدلالات کاملاً قوی، مسلّم است. اما بحث دوّم؛ بحث احتیاط در بیان این حقایق در فضاهایی است که اهل سنّت هم حضور دارند یا گزارش آن به آن‌ها می‌رسد؛ خصوصاً باید مراقب بود که ادبیات ما، هیجانی و توهین آمیز نباشد. خدای نکرده وقتی جاهلانه، مثلاً به اسم نهم ربیع و امثال آن درست روز بعد از شهادت امام معصوم جشن بگیریم و جشن‌مان هم آلوده به بد دهنی و رفتارهای زننده شود، آن را فیلمبرداری کرده و بین وهابی‌ها پخش کنند، وهابی‌ها به خون شیعه‌ها تشنه می‌شوند و بعد هم به جان شیعیان می‌افتند. در بیشتر کشورها برخلاف ایران اکثریت شیعه نیستند، در کشورهای مجاور ما اکثریت با اهل سنّت یا وهابی‌هاست، و خدا می‌داند آن شیعه‌های در اقلیت، چه بر سرشان خواهد آمد. بنابراین اگر این مسائل با ادبیات مؤدبانه، بعد از استدلالات متقن علمی و مستند به منابع خود اهل سنّت، بیان شوند، چنین پیامدهایی نخواهند داشت. پس تحقیق و بازگویی این مسایل مانعی ندارد، اما فراهم کردن بستر برای رفتارهای تحریک کننده به نفع دشمنان شیعه و سنّی و دامن زدن به جنگی که فقط دشمنانی که می‌خواهند ریشه‌ اسلام کنده شود، سود ببرند، غلط است. نکته‌ بعد؛ اینکه در روزهای نخستین ماه ربیع الاوّل سیاه‌پوشی ماه محرم و صفر را ادامه دهیم را هم خیلی توصیه نمی‌کنیم. کسی را نهی نمی‌کنیم اما ممدوح هم نمی‌دانیم. اینکه دو ماه محرم و صفر را که ایام عزاداری اباعبدالله الحسین علیه السّلام است، سیاه بپوشیم و بعد از آن در ماه ربیع و ماه بعدش هم بگوییم این هم ایامی هست که به منزل امیرالمؤمنین‌ و حضرت زهرا علیهماالسّلام حمله شد و آن مصائب پیش آمد و این روزها امیرالمؤمنین علیه السّلام داغدار و حضرت زهرا علیهاالسّلام بستری هستند و ایام عزا را به شهادت حضرت زهرا برسانیم و بعد دو ماه ایام فاطمیه بگیریم؛ شش ماه سیاه‌پوشی پیوسته خواهیم داشت. بعد در شش ماه دیگر سال هم بهانه‌های مشابهی پیدا کنیم. این امر قشنگی نیست که تماماً سیاه‌پوشی باشد. خصوصاً نسل جوان نیاز به شادی و شادابی دارد؛ خود اهل بیت علیهم السّلام هم، چنین شیوه‌ای را در زمان خودشان در ارتباط با ائمه‌ یازده گانه‌، نداشته‌اند که شش ماه پشت سر هم امر به سیاه‌پوشی و عزاداری کرده باشند. لذا این را هم خیلی نمی‌پسندیم و معتقدیم بعد از ماه صفر باید لباس‌های سیاه بیرون بیاید تا فضای زندگی تغییری بکند. نکته‌ دیگر اینکه آیا حلول ماه ربیع الاوّل را تبریک بگوییم یا نه؟ هر کسی برای ما تبریک بفرستد، باید اینگونه جواب دهیم که ان‌شاءالله همه‌ ماه‌های سال برای شما سرشار از برکات، عافیت، موفقیت و لطف باشد. یعنی حلول ماه ربیع را اختصاصاً تبریک نگوییم؛ حلول ماه ربیع، خصوصاً روزهای نخستین آن، ویژگی‌ خاصی برای تبریک گفتن ندارد؛ به خصوص به خاطر مصایبی که برای خاندان پیامبر علیهم السّلام رخ داده است. حداقل اینکه تا هشتم این ماه که شهادت امام حسن عسکری علیه السّلام است؛ رخدادهای تلخ و حزن انگیز واقع شده و جایی برای تبریک گفتن نمی‌بینیم. اینکه گفته‌اند پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرموده‌اند هر کسی پایان ماه صفر را به من بشارت بدهد، من او را به ورود به بهشت بشارت می‌دهم نیز از نظر روایی درست نیست و هیچ حدیث‌ شناس معتبری آن را نقل نکرده و بسیاری از محدثان به صراحت گفته‌اند این سخن جعلی است. به هر صورت برای تبریک گفتن حلول ماه ربیع الاوّل ویژگی خاصّی قائل نیستیم، خصوصاً ناظر بر مصایبی که اوایل ماه واقع شده است. استاد مهدی طیّب @ahlevela_channel
کانال اهل ولاء
💠#حديث ۲٦٣٩ حضرت محمّد صلّی الله عليه و آله و سلّم فرمودند: صله رحم، خوش اخلاقى و خوش همسایگى، شهر‌ه
💠 ۲٦٤٠ امام صادق عليه السّلام فرمودند: هركه زبانش راست باشد، كردارش پاكيزه است. 🔅مَن صَدَقَ لِسانُهُ، زَكا عَمَلُهُ. الكافي، ج ٣، ص ١٠٤ @ahlevela_channel
✔️ صدق، وادی امن است. 🔻عارف بالله مرحوم حاج اسماعیل دولابی🔻 🔸صدق، وادی امن است. 🔸صدق مُصلح انسان است. صاحب صدق هیچ کار ندارد. الرّاحَةُ فِی الصِّدقِ: راحتی در صدق است. کسی که صادق است، احتیاج به نقشه کشیدن و تدبیر اندیشیدن ندارد. 🔸النَّجاةُ فِی الصِّدقِ: نجات در راستی است. فطرت خلقت را خداوند به صدق آفریده است. 🔺مصباح الهدی - تألیف استاد مهدی طیّب🔺 @ahlevela_channel
💠 تبرّى در قرآن و احاديث تبرّى در لغت به معناى كناره گرفتن از چيزى است كه مجاورت آن ناپسند است. در قرآن كريم در مواردى از تبرّى جستن خدا و انبياى الهى از مشركان و دشمنان خدا سخن گفته شده است. در احاديث معصومين علیهم السّلام نيز تبرّى جستن از دشمنان خاندان پيامبر اكرم علیهم السّلام و كسانى كه به آن بزرگواران ستم كردند، جزء لاينفک و موجب كمال راستين ايمان و تكليفى واجب بر مؤمنان و شرط قبولى تمامى اعمال آنان شمرده شده است. حضرت رضا علیه السّلام در بخشى از حديث مفصّلى كه طىّ آن ايمان را تشريح كرده‌اند، می‌فرمايند: ايمان عبارت است از... و تبرّى جستن از كسانى كه به خاندان پيامبر ستم كردند و به بيرون راندن آن بزرگواران از شهر و ديارشان اهتمام ورزيدند و روش ستم به آنان را پايه گذارى كردند و سنّت و رويّه پيامبرشان را دگرگون ساختند. (و آن گاه ناكثين و قاسطين و مارقين و امثال معاويه و عمرو بن عاص و ابوموسى اشعرى و كسانى كه توطئه به شهادت رساندن اميرالمؤمنين علیه السّلام را تدارك ديده و اجرا كردند را به عنوان مصاديق كسانى كه تبرّى جستن از آنان جزء و شرط ايمان راستين است نام می‌برند) امام صادق علیه السّلام می‌فرمايند: محبّت اولياء خدا و ولايت و فرمانبردارى از آنان واجب است و تبرّى و بيزارى جستن از دشمنانشان و از كسانى كه به خاندان پيامبر صلّى الله عليهم ستم كردند و پرده پيامبر را دريدند و فدک را از حضرت فاطمه علیها السّلام گرفتند و حضرتش را از ميراث خود محروم كردند و حقوق او و همسرش را غصب كردند و بر آتش كشيدن خانه‌اش اهتمام نمودند و ستمگرى بر خاندان پيامبر را پايه گذارى كردند و سنّت پيامبر را تغيير دادند، واجب است. و تبرّى جستن از ناكثين و قاسطين و مارقين واجب است. و تبرّى جستن از پيشوايان گمراهى و رهبران ستمگرى، از نخستين تا آخرينشان واجب است. و تبرّى جستن از قاتل اميرالمؤمنين علیه السّلام و تمامى قاتلان اهل‌بيت علیهم السّلام واجب است. پيامبر اكرم خطاب به حضرت على علیه السّلام فرمودند: اى على، سوگند به آن كس كه مرا به پيامبرى مبعوث نمود و بر تمامى خلايق برگزيد، اگر بنده‌اى هزار سال عبادت بكند، جز با ولايت تو و ولايت امامان از نسل تو، از او پذيرفته نمی‌شود و ولايت تو نيز جز با تبرّى و بيزارى جستن از دشمنانت و دشمنان امامان از نسل تو پذيرفته نمی‌شود. اين حقيقت را جبرئيل امين به من خبر داد. هر كه خواهد به آن ايمان آورد و هر كه خواهد بدان كفر ورزد. و در حديثى آمده است: به امام صادق علیه السّلام عرض شد فلان شخص ولايت شما را قبول دارد، لكن در تبرّى جستن از دشمن شما سست است. حضرت فرمودند: هيهات، كسى كه مدّعى محبّت ماست ولى از دشمن ما تبرّى نمی‌جويد، ادّعاى دروغ نموده است. 📘 کتاب ره توشه دیدار تألیف استاد مهدی طیّب - ٢ @ahlevela_channel
bad-az-rehlate-payambare.mp3
1.75M
🏴 حوادث دردناک پس از شهادت پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله و سلّم ▫️بعد از شهادت پیامبر صلّی الله علیه و آله و سلّم، حوادث تلخ‌ و دردناکی رخ داد. ▫️کسانی که سالیان طولانی، برای غصب مقام حکومت پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله و سلّم، در انتظار رحلت پیامبر بودند، بعد از رحلت ایشان به فوریت دست به کار شدند...‌ ▫️روزهای نخستین ماه ربیع الاوّل یادآور چنین حوادثی است: ▪️کودتای سقیفه ▪️غصب خلافت امیرالمؤمنین علی علیه السّلام ▪️حمله به خانۀ امیرالمؤمنین علی علیه السّلام ▪️جسارت به حضرت صدّیقۀ کبری سلام الله علیها ▪️به شهادت رساندن حضرت محسن بن علی علیه السّلام قبل از تولّد ..‌. ۸۷/۱۲/۱۵ 🔊 شرح بیشتر در فایل صوتی به مدّت ۱۰ دقیقه: ahlevela.ir/mp/bad-az-rehlate-payambare.mp3 @ahlevela_channel
کانال اهل ولاء
💠#حديث ۲٦٤٠ امام صادق عليه السّلام فرمودند: هركه زبانش راست باشد، كردارش پاكيزه است. 🔅مَن صَدَقَ لِ
💠 ۲٦٤١ امام باقر عليه السّلام فرمودند:  با راست كردارى، خود را براى خداوند عزّ و جلّ بياراى. 🔅تَزَيَّنْ للّه ِِ عَزَّ و جلَّ  ، بِالصِّدقِ في الأعمالِ. بحارالانوار، ج ١، ص ١٦٤ @ahlevela_channel
✔️ صدق روی دست تمام سیاست‎های سیاستمداران عالَم است. 🔻عارف بالله مرحوم حاج اسماعیل دولابی🔻 🔸صدق بالاترین سیاست در دنیا و آخرت است. صدق روی دست تمام سیاست‎های سیاستمداران عالَم است. 🔸حضرت علی علیه السّلام فرمود: اَلصِّدقُ سَیفُ اللهِ فى أَرضِهِ وَ سَمائِهِ: صدق شمشیر خدا در زمین و آسمان خداست. صدق همه‎جا نافذ است؛ می‎بُرد و پیش می‎رود. 🔺مصباح الهدی - تألیف استاد مهدی طیّب🔺 @ahlevela_channel
💠 لعن در قرآن و احاديث كتاب‌هاى لغت واژه «لعن» را به معناى راندن و دور كردن (از رحمت)، لعن كردن توسط خدا را به معناى عذاب كردن، و لعن كردن توسط مخلوق را به معناى دعا براى دور كردن شخص از رحمت الهى دانسته‌اند. لعن نيز همچون صلوات از اعمالى است كه خداوند، خود آن را انجام داده و مؤمنان و صالحان را نيز به آن دعوت نموده است. در آيات بسيارى از قرآن كريم، خداوند گروه‌ها و اشخاص فراوانى را لعن نموده است. به مصداق تَخَلَّقوا بِاَخلاقِ اللهِ: به اخلاق الهى متخلّق شويد، می‌توان نتيجه گرفت كه مؤمنان راستين از هر جنس و در هر سطح، كسانى را كه خداوند لعن نموده است، لعن می‌كنند. به اين حقيقت نيز در آيات متعدّد قرآن كريم تصريح شده و طىّ آن پيامبران، فرشتگان و مؤمنان راستين، از لعن كنندگان دانسته شده‌اند. همچنين پيامبر اكرم صلّی الله علیه و آله و سلّم هفت گروه را لعن كرده‌اند. در حديث ديگرى آن حضرت به اميرالمؤمنين علیه السّلام فرمودند: هر كس كارى كند كه مورد عاقّ والدينش واقع شود لعنت خدا بر او باد، هر كس از مولايش بگريزد لعنت خدا بر او باد، هر كس به شخصى كه او را براى انجام كارى در قبال اجرتى استخدام كرده ظلم كند لعنت خدا بر او باد. آن گاه فرمودند: اى على، من و تو دو پدر اين امّتيم، هركس كارى كند كه مورد عاقّ ما قرار گيرد، لعنت خدا بر او باد. من و تو دو مولاى اين امّتيم، هركس از ما بگريزد لعنت خدا بر او باد. من و تو دو اجير اين امّتيم، هر كس در دادن اجرت ما بر ما ستم كند لعنت خدا بر او باد. در حديث ديگرى نيز فرمودند: برترين شخص در اين امّت پس از من على بن ابی‌طالب و فاطمه و حسن و حسين (علیهم السّلام) می‌باشند. هر كس جز اين بگويد لعنت خدا بر او باد. و نيز فرمودند: هركس كينه و دشمنى على را در دل داشته باشد لعنت خدا بر او باد. و نيز در حالى كه گيسوان خويش را در دست داشتند، فرمودند: هركس به تار مويى از من (كه مقصود بستگان آن حضرت است) آزار برساند، هر آينه مرا آزار نموده است و هر كس مرا بيازارد، هر آينه خداوند را آزار رسانده است و هر كس خداوند را بيازارد، همه موجوداتى كه آسمان‌ها و زمين را پر كرده‌اند او را لعنت می‌كنند. همچنين فرمودند: هر كس تن به ولايت كسى جز مولاى حقيقى خود بدهد، لعنت خداوند و ملائكه و انسان‌ها، همگى بر او باد. به موجب احاديث فراوانى، پيامبر اكرم صلّی الله علیه و آله و سلّم، اباسفيان، عمرو بن العاص، يزيد بن معاويه و خاندان ابی‌سفيان را به اسم، و دشمنان و غاصبان حقّ اميرالمؤمنين علیه السّلام و دارندگان برخى صفات و عملكردهاى ناستوده را به طور كلّى، لعن نموده‌اند. همچنین امیرالمؤمنین علیه السّلام معاویه، عمر و بن العاص، ابا موسی اشعری، ابا الاعور، حبیب بن مسلمه، عبدالرّحمن بن خالد، ضحاک بن قیس و ولید بن عقبه را به اسم، لعن می‌فرمودند. 📘 کتاب ره توشه دیدار تألیف استاد مهدی طیّب - ۳ @ahlevela_channel
bad-az-rehlate-payambare.mp3
1.75M
🏴 حوادث دردناک پس از شهادت پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله و سلّم ▫️بعد از شهادت پیامبر صلّی الله علیه و آله و سلّم، حوادث تلخ‌ و دردناکی رخ داد. ▫️کسانی که سالیان طولانی، برای غصب مقام حکومت پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله و سلّم، در انتظار رحلت پیامبر بودند، بعد از رحلت ایشان به فوریت دست به کار شدند...‌ ▫️روزهای نخستین ماه ربیع الاوّل یادآور چنین حوادثی است: ▪️کودتای سقیفه ▪️غصب خلافت امیرالمؤمنین علی علیه السّلام ▪️حمله به خانۀ امیرالمؤمنین علی علیه السّلام ▪️جسارت به حضرت صدّیقۀ کبری سلام الله علیها ▪️به شهادت رساندن حضرت محسن بن علی علیه السّلام قبل از تولّد ..‌. ۸۷/۱۲/۱۵ 🔊 شرح بیشتر در فایل صوتی به مدّت ۱۰ دقیقه: ahlevela.ir/mp/bad-az-rehlate-payambare.mp3 @ahlevela_channel