eitaa logo
بصیرت افزای سید اهل قلم
1.8هزار دنبال‌کننده
15.1هزار عکس
16.2هزار ویدیو
63 فایل
ارتباط با ادمین @GOLNARGESS402
مشاهده در ایتا
دانلود
فرق آنوسی با دونمه چیست ؟ پاسخ : 🔺دونمه : دونِمه به یهودیان پنهانی در ترکیه گفته میشود که درظاهر دین خود را به اسلام تغیرداده اند اما در پنهان نام های عبری و آیین های توراتی دارند تا بدین سان به قدرت سیاسی عثمانی نفوذ کنند دونمه گری توسط شخصی بنام شابتای زِوی و ژاکوب فرانک در دوسده پیش پایه ریزی شد شابتای زوی نخست از یهودیت به مسیحیت و سپس از مسیحیت به اسلام تغیر دین داد و محبوب سلطان عثمانی شد البته سرانجام دانستند که دروغ میگوید و هنوز یهودی است و او را به زندان افکندند و گویا این شارلاتان دروغگو در همان زندان نیز به درک واصل شد. از آن پس در امپراتوری عثمانی به این سنت کثیف سیاسی یهود دونمه گری گفته میشود و یهودیانی که با تغیر ظاهری دین از سیستم های گزینش اداراتِ دولتی گذر میکنند و به دولت ها ورود پیدا میکنند تا به سود کشور یهود و ارض موعود کنشگری کنند دونمه گفته میشود. دونمه های ترکیه درظاهر ضد اسرائیل اما در عمل سیاست های شان به تقویت اسرائیل منجر میشود. 🔺در روسیه شخصی مانند راسپوتین یک یهودی بود که با سنت کابالیسم به دربار تزار نفوذ کرد 🔺آنوسی: درایران به یهودیان پنهانی که در ظاهر مسلمان هستند آنوسی گفته میشود. کهن ترین سنت نفوذی گری یهود در دولت ها با تغیر ظاهری دین در ایران رخ داده و این سنت کثیف سیاسی در ایران دوران تکامل سیاسی خود را بمدت ۲۴۰۰سال پیموده و به اوج ظرافت و تکامل رسیده است. تاریخ رسمی آنوسی گری در ایران بنابر گفته های خود یهودیان (نه دشمنان شان) به ۲۴۰۰سال پیش یعنی از زمان خشایارشاه بزرگ و نفوذ استر و قتل هامان و هولوکاست ایرانی میباشد که به رخداد پوریم نامور است و تاریخی بس دیرین دارد ، ازاین رو عوامل نفوذی آنوسی درحالیکه دربیرون از ایران برای اثبات جنایت پوریم مدارک فراوانی مستند میکنند و میلیاردها دلار خرج فیلم سازی هالیوودی و مستندسازی و جشن کثیف پوریم میکنند در درون ایران به کل منکر ماجرا میشوند تا ملت ایران نسبت به موضوع آنوسی ها حساس نشوند و بتوانند همان سنت کثیف را تا ابد ادامه دهند. 🔺 مارانوس : در اروپا نیز به این شارلاتانیسم یعنی تغیر ظاهری دین از یهودیت به مسیحیت سنت سیاسی  مارانوس گری گفته میشود ، مارانوس ها تقریبا از غرب اروپا و اسپانیا برخاستند ، قوم یهود بعنوان برده بمدت ۲۰۰۰سال از روم باستان تا ۱۹۴۸ در اروپا یا به بردگی گرفته شد یا بخاطر دسیسه هایی که در میان مردم میفکندند (ازجمله ترویج کابالا و رباخواری) در محله های پست و کثیفی زیرنام گتوها از جامعه جدامیشدند. یهودیان برای بیرون آمدن از این وضعیت دو راه را برگزیدند ، گروهی جوانمردانه به فراگیری دانش های مختلف بویژه پزشکی که جامعه به آن نیاز داشت پرداختند تا بتوانند بابهره گیری از نیاز مردم از گتوها بیرون بیایند اما آن دسته که توان و عرضه درس خواندن نداشتند و شارلاتان بودند به سنت دروغگویی روی آوردند و به دروغ دین خود را به مسیحیت تغیر میدادند تا هم از گتوها نجات پیداکنند هم بتوانند به درون لژهای ماسونی و بدنه دولت ها نفوذ پیدا کنند . 🔺پس از استر معروف ترین آنوسی دنیا که افشا شد شخصی یهودی اسرائیلی بنام الیاهوشائول کوهن بود که درظاهر مسلمان و ضد اسرائیل بود و طی یک عملیات پیچیده به پیکره دولت سوریه درزمان جنگ های اعراب با اسرائیل نفوذ کرد و ضربات جبران ناپذیری به ملت سوریه و مسلمانان به سود اسرائیل وارد کرد اما جالبی ماجرای الی کوهن آن است که تنها آنوسی ای بود که توسط سیستم اطلاعاتی یک کشور شکار و دردادگاه به اعدام محکوم شد. بنابراین ویروس اینتریسم یا نفوذی گری که نخست در ایران و توسط مُردخای و استر بذر آن جوانه زد در اروپا شاخ و برگ دوانید. نفوذی گری این قوم در همه کشورها یک نامی دارد که این نامگزاری ها نشان از سیستماتیک بودن ، اهریمنی بودن ، مجازبودن دروغ و خیانت به کشور و محفلی بودن این جریان در درازنای تاریخ و درکل جهان دارد. https://eitaa.com/ahlghalam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔞 لحظه‌ی مرگ..بغتتا یکبار تصاویر رو ببینید یکبار تصاویر رو با کلام امیرالمؤمنین بشنوید https://eitaa.com/ahlghalam
🔵 🔴 سلام بر یاران بی تکرار 🔴 🔵 🦀 آذربایجان حیات خلوت صهیونیستها🦀 🔹خام خام گادی گرونیچ 🔹 آذربایجان خانه های امن یهودی هاست 🔸الینا برداخ‌یالو نماینده سابق کنست🔸 روابط دوکشور به بالا ترین سطح رسیده است 🔹 مایکل اسکات عضو شورای امنیت ملی امریکا : امروزه یهودیان در خیابانهای باکو راحت تر از خیابان های نیو یورک هستند 🦀 نماینده وزارت خارجه رژیم صهیونیستی آذربایجان محل زندگی یک جامعه آزاد و پر رونق یهودی است 🦀 صادرات نفت باکو .تفلیس .جیهان به اسرائیل با تمام قوا انجام می شود . 🦀 دستگیری هزاران شیعه در باکو در همین راستا می باشد . 🌹 پیامبر اکرم ( ص ) 🌹 هیچ ثروتی چون عقل و هیچ فقری چون نادانی نیست . بدانیم که دوربر ما چه می گذرد 🌷 زرتشت 🌷 به جهان چشم گشودن واز آن چشم بستن‌ در دست ما نیست .ولی به جهان با چشم باز نگریستن چرا ؟ با احترام 🔵 🔴 لاهوتی 🔴 🔵 https://eitaa.com/ahlghalam
🔻فهم رویداد در روایت فلسفۀ تاریخ: جهان در متن جابجایی ساختارشکنانه 🖊مهدی جمشیدی [یکم]. جنگ اوکراین، جنگ غزه، واکنش ایران، تکان‌خوردن جامعۀ غربی دربارۀ وحشی‌گری اسرائیل و ... . آنچه که رخ داده است را می‌توان مجموعه‌ای از «رویدادهای پراکنده» و «اتّفاق‌های روزمره» انگاشت که از قلمرو سیاست و حتی سیاستِ معطوف به اکنون فراتر نمی‌روند و از هیچ تحوّلِ گسترده‌ای حکایت نمی‌کنند. کسانی که قادر نیستند میان حادثه‌های «اکنون‌زده» و «ناتاریخی» از یک سو، و حادثه‌هایی که رگه‌های «تمدّنی» دارند و می‌توانند مانند «نقطۀ عطف» عمل کنند از سوی دیگر، تفکیک کنند چنین برداشتی دارند، اما واقعیّت این است که رویدادهای اخیر، بسیار بیش از مناسبات و معادلات سیاسیِ محض و محدود به اکنون هستند. برخی از جریان‌ها و نیروهای اجتماعی، دلالت تاریخی دارند و می‌توانند زنجیره‌ای از رویدادهای تاریخ‌ساز را بیافرینند و به مثابه نقطۀ عطف عمل کنند. جنس این نیروها و رویدادها، متفاوت با هستی‌های اجتماعیِ عادی است و قادر به «ساختارشکنی» و «عبور از اکنون» هستند. نیروها و رویدادها، اغلب در شرایطِ پیش‌ساخته و قفس‌گونه، اسیر هستند و قدرت و بضاعتِ فراروی از آنها را ندارند و می‌خواهند با آنچه که هست و آنچه که اقتضای ساختار است، عمل کنند، درحالی‌که قرار داشتن در «موقعیّت تاریخی»، به معنی درهم‌شکستن ساختار و اراده‌کردن وضعی است که ساختار کنونی، نمی‌تواند آن را رقم بزند. بسیاری از نسخه‌ها و الگوها، در حصار «ساختار» به سر می‌برند و ساختار دیگری را طلب نمی‌کنند و از این جهت، خصوصیّت «انقلابی» و «شکننده» ندارند. تنها نسخه‌ها و الگوهایی که خود را در موقعیّت انقلابی تعریف می‌کنند و می‌خواهند از وضع موجود، عبور کنند، استعداد و امکان گذار تاریخی دارند. ازاین‌رو، باید میان «لایۀ انقلابی» و «لایۀ عادی»، تمایز نهاد و فهمِ «چرخش ساختاری» از تکانه‌ها و تغییرهایی داشت که می‌خواهند زمینه‌سازِ انتقال انگاره‌ای و گذار تمدّنی باشند: بویِ بهبود ز اوضاعِ جهان می‌شنوم شادی آورد گل و بادِ صبا شاد آمد [دوّم]. اگر در گذشته دربارۀ امکانِ گذار تمدّنی و تحوّل ساختاری سخن گفته می‌شد و گفتگوها دربارۀ تحصیل شرایط گذار بود، انقلاب اسلامی و تداوم آن نشان داد که وضع تاریخی، دگرگون شده و دیگر تمدّن غربی نمی‌تواند بر ادّعای جهان‌شمول‌بودن خود پافشاری نماید و خود را عالَم‌گیر قلمداد کند. این انقلاب، لحظه‌ای و نقطه‌ای نبود که بتوان آن را یک چرخش تصادفی و انحراف ناگهانی از سیر تاریخیِ تجدّد دانست، بلکه عقبۀ طولانی‌ای داشت که دست‌کم از مشروطه به این سو، صورت‌بندی شده بود. انقلاب ایران، میوۀ یک نهضت اجتماعیِ ریشه‌دار و دیرینه بود که از عمق خاک جامعه برآمد. در مرحلۀ بعد، ماندگاری این انقلاب، فرضیه‌های تجدّدی را با تعلیق و تردید مواجه کرد و روزبه‌روز، بر بی‌اعتباری آنها افزود. این انقلاب، سودای بیرونی و جهانی داشت و باشتاب، پا فراتر از مرزهای خویش نهاد و «خویشتن تاریخی»‌اش را در «ناخویشتن جغرافیایی» گسترانید. خاصیّت پدیده‌های تاریخی، همین است که مرزها را درمی‌نوردند و حصارنشین و بوم‌بسنده نیستند. این انقلاب و درخشش‌های چهاردهه‌اش، مسلمان غیرایرانی را سودایی کرد و همگان را در اندیشۀ رقم‌زدن تاریخ جدیدِ محمّدی فرو برد: «فریب چشم تو، صد فتنه در جهان انداخت». امروز در منطقۀ غرب‌آسیا، جماعات نظامی و سیاسیِ متعدّدی حضور دارند که فارغ از دولت‌ها، ریشه در خواست مردمی دارند و به نیروهای تاریخیِ مؤثّر و تعیین‌کننده تبدیل شده‌اند. ظهورات متأخّر، دلالت بر طلیعۀ تاریخ جدید دارد: حُسْنَت، به اتفاق ملاحت، جهان گرفت آری، به اتفاق، جهان می‌توان گرفت 👇👇👇
🔻فهم رویداد در روایت فلسفۀ تاریخ: جهان در متن جابجایی ساختارشکنانه 🖊مهدی جمشیدی [سوّم]. این‌همه، نشانگر آن است که باید سطح تحلیل را به «فلسفۀ تاریخ» سوق داد و به سطوح فروتر، بسنده نکرد. آن حوزۀ معرفتی که می‌تواند از عهدۀ فهم رویدادهای تاریخی برآید و چرخش و دگردیسی را فهم کند، فلسفۀ تاریخ است. اگر از این سطح فروتر برویم، دچار تقلیل‌گرایی خواهیم شد و جز مشاهدۀ سلسله‌ای از رویدادهای درون‌ساختاری، دریافت و فهمی نخواهیم داشت. مسألۀ پشت‌صحنه، تولّد یک تمدّن دیگر است که از هر جهت، تمدّن غربی را به چالش می‌کشد و «بنیان‌های قدسی» را جایگزین «بنیان‌های مادّی» می‌کند. «تغییر بنیان‌ها»، تغییر ساده‌ای نیست که بتوان آن را به مناسبات سیاسی فروکاهید، بلکه باید برآمدن یک تاریخِ متفاوت را نتیجه گرفت و از دریچۀ فلسفۀ تاریخ به ماجرا و معرکۀ منازعات نگریست. نه علوم اجتماعی و نه علوم سیاسی، هیچ‌یک نمی‌توانند توضیح نظریِ پهن‌دامنه‌ و عمیقی از این موقعیّت تاریخی ارائه کنند و به باطن و غایت آنچه که می‌گذرد پی ببرند. باید رویکردی را برگزید که همزمان، وجه «فلسفی» و «تاریخی» داشته باشد و از تقابل سرنوشت‌ساز دو تاریخ حکایت کند. فلسفۀ تاریخ می‌تواند شدن‌های فربهِ تاریخ را تبیین کند و با غرق‌نشدن در جزئیّات تشویش‌گر، چرخش‌های بزرگ را فهم کند. [چهارم]. در سال‌های پایانی گام اوّل انقلاب، فرضیۀ غرب این بود که نفس‌های انقلاب ایران به شماره افتاده و کار انقلاب، تمام است و باید برای دورۀ پس از آن چاره‌ای اندیشید و نیروهای سیاسیِ متفاوتی را به صحنه آورد. فرضیۀ رسانه‌ای‌شده و پُرتکرار آنها، پایان‌یافتن حیات انقلاب بود و برای تحقّق آن، وعده‌های کوتاه‌مدّت می‌دادند. در حرکت هماهنگ و متراکم، تصویر متأخّر از نظام جمهوری اسلامی در رسانه‌های غربی، از روند زوالی و انحطاطی این نظام حکایت می‌کرد و حتی در درون ایران نیز کسانی دچار تردید و تزلزل شده بودند و گمان می‌کردند انقلاب، فردایی نخواهد داشت. اما چندی نگذشت که ورق برگشت و از متن تهدیدها و تکانه‌ها و چالش‌ها، افق دیگری سربرآورد که حکایت از پیشروی چشمگیر انقلاب ایران داشت. انقلاب ایران، نه‌تنها ماند و فرونپاشید، بلکه قدرت‌مندتر از گذشته، جلوه‌گری کرد و در برابر سلطۀ غرب، موضع‌گیری کرد. این مواضع، دیگر از جنس سخن نبودند، بلکه تحقّق عملی و بیرونی یافتند و در جبهه‌‌های مختلف، دشمن را به عقب راندند. خاموش‌کردن فتنۀ داعش، یک بارقۀ امیدبخش بود و چندی بعد نیز حادثۀ غزه نشان داد پای یک جریانِ تاریخیِ پیشرونده در میان است و یک روند تثبیت‌شده و مدّعی، شکل گرفته است. دراین‌میان، واکنش‌های دانشگاهی در آمریکا، روی دیگر سکۀ تحوّل تاریخی را عیان کرد که «برافتادن اعتبارِ تاریخِ معارض» است. تاریخِ معارض، در درون خودش به چالش کشیده شده و در معرض پرسش‌های سخت و فلج‌کننده قرار گرفته است. اینک، نیروهایی از درون جامعۀ نخبگانی آمریکا شوریده‌اند و مواضع برون‌تمدّنیِ آن را برنمی‌تابند. این اتّفاق را که «تناقض‌های خویش‌برانداز غرب» روایت می‌کند نباید ساده انگاشت: مدّتی معکوس باشد کارها شحنه را دزد آورد بر دارها. https://eitaa.com/ahlghalam
🗒 بازی هوس معترض، ما هستیم؛ درد داریم و خموشیم امّا چه بگوییم از این قصّۀ تلخ؟! شهر، تب‌دار شده برگ‌ریزان حیاست و چه غوغایی‌ست از حجمِ هوس، آرمان‌، گوشه‌ی کوچه، به زمین افتاده عجمیان تنهاست؛ زیر رگبار قساوت، جان داد و حقیقت نیز، زندانیِ زنجیرِ روایت‌بافان گیسوانت شده بازیچۀ باد عقده‌ها، حسرت‌ها داغ‌ها، نفرت‌ها چشم‌ها آلوده، دل تو آسوده شهر در پیچ‌وخمِ زلف تو در خود پیچید و چه تلخی‌ها دید شبِ گیسوی پریشانِ تو شد فاجعه‌ساز و تو هم می‌دانی؛ فتنه این‌بار شده موج‌سوارِ تن تو بدنت، طعمه شده و خیابان شده بازارِ حراجِ بدنت چشم‌ها، وسوسه‌آلودِ تنت بدنت، سهمِ نظربازیِ هر بی‌سروپا عشق، این است؟! رهاییِ تَنَت؟! 🔸مهدی جمشیدی https://eitaa.com/ahlghalam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
زنده به گور کردن فلسطینی‌ها، جنایتی عادی برای اسرائیل مازن بلبیسی - خبرنگار اختصاصی به افق فلسطین در غزه: 🔸با کشف گورهای دسته‌جمعی در اطراف بیمارستان ناصر، مشخص شده غیر نظامیان به صورت میدانی اعدام شده و با دست‌های بسته، زیر خاک مدفون شده‌اند. 🔹قطعا جهانیان متوجه جنایات صهیونیست‌ها شده و امروز همه می‌دانند با رژیم وحشی مواجه هستند که انواع جنایت‌ها را مرتکب شده است. 🔸زنده به گور کردن مجروحان، جنایت عجیبی است که البته برای اسرائیلی‌ها عادی شده است. https://eitaa.com/ahlghalam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✖️ تجویز بی‌شرمانه‌ی کارشناس شبکه‌ی ۱۴ رژیم صهیونیستی به قتل‌عام فلسطینیان! اظهارات وقیحانه‌ی کارشناس شبکه ۱۴ اسراییل: 🔺همان در روزهای اول باید ۱۰۰ هزار نفر را در غزه می‌کشتیم؛ آن‌ها باید نابود می‌شدند! ۹۰ درصد مردم غزه، (حتی کودکان) تروریست و مقصرند؛ هیچکس بی‌گناه نیست! https://eitaa.com/ahlghalam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥نطق جنجالی نماینده کنگره آمریکا علیه ماشین سرکوب دانشجویان: آیا ما در یک دولت پلیسی هستیم یا یک دموکراسی؟ 🔸«جمال آنتونی بومن» نماینده نیویورک در کنگره آمریکا: اعتراض حق دانشجویان است؛ آنها به ارسال دلارهای مالیات‌دهندگان آمریکایی برای نتانیاهو جهت ادامه کشتار فلسطینیان در غزه معترضند. https://eitaa.com/ahlghalam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥جزئیات جدید از خرابکاری در اصفهان 🔹کمال خرازی: عملیات توسط ریز پرنده‌‌هایی اتفاق افتاد که پیش از این به داخل کشور وارد شده بود. https://eitaa.com/ahlghalam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺سبک زندگی قرآنی :🌺 🍂انقلابیِ محکم باشید.🍂 🔶فَلَا تَهِنُوا وَتَدْعُوا إِلَي السَّلْمِ وَأَنتُمُ الْأَعْلَوْنَ وَاللَّهُ مَعَكُمْ وَلَن يَتِرَكُمْ أَعْمَالَكُمْ. (محمد/۳۵) 🔶پس سستى نورزيد، تا به سازش دعوت كنيد. و شما برتريد و خداوند با شماست و هرگز چيزى از پاداش اعمالتان را كم نمى كند. ✅بنابراین : ⚡️مؤمن، نبايد به خود سستى راه دهد. ⚡️صلابت و استحكام جبهه داخلى، شرط اساسى پيروزى است. ⚡️پيشنهاد صلح و سازش، از جانب جبهه ايمان مطرح نمى گردد. ⚡️امدادهاى الهى همواره با مؤمنان مجاهد است و خدا پاداش آنان را تضمين نموده است. https://eitaa.com/ahlghalam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 کلیپ : شیعه ما نیست مگر اینکه این ویژگی ها را داشته باشد 🎤حجت الاسلام والمسلمین رفیعی https://eitaa.com/ahlghalam
!رفاقت بلدی؟.mp3
1.51M
🎬رفاقت بلدی؟! • بعضی رفتارهای فرزندم، سنجیده و منطقی نیست! • گاهی خارج از شئونات خانواده رفتار می‌کند! • کم کم صبرم دارد به پایان می‌رسد💥! https://eitaa.com/ahlghalam
‼️حق فسخ هنگام تأخیر در پرداخت مبلغ معامله 🔷 س ۸۵۸۸: اگر مشتری پس از گذشتن سه روز از معامله و تحقق حق فسخ فروشنده (خیار تأخیر)، قیمت جنس را به حساب او واریز کند، حق فسخ ساقط می‌شود؟ ✅ ج: اگر فروشنده مبلغ واریزی را به عنوان قیمت معامله قبول کند، حق فسخ او ساقط می‌شود. https://eitaa.com/ahlghalam
🌹🕊 *زیارتنامه ی شهدا*🕊🌹 🌹🌱 *اَلسَّلامُ عَلَیکُم یَا اَولِیاءَ اللهِ وَ اَحِبّائَهُ* 🌹🌱 🌹*اَلسَّلامُ عَلَیکُم یَا اَصفِیَآءَ اللهِ وَ اَوِدّآئَهُ* ، 🌹*السَلامُ عَلَیکُم یا اَنصَارَ دینِ اللهِ* 🌹*، اَلسَلامُ عَلَیکُم یا اَنصارَ رَسُولِ اللهِ* ، 🌹*اَلسَلامُ عَلَیکُم یا اَنصارَ اَمیرِالمُومِنینَ* ، 🌹*اَلسَّلامُ عَلَیکُم یا اَنصارَ فاطِمَةَ سَیِّدَةِ نِسآءِ العالَمینَ* 🌹*اَلسَّلامُ عَلَیکُم یا اَنصارَ اَبی مُحَمَّدٍ الحَسَنِ بنِ عَلِیٍّ الوَلِیِّ النّاصِحِ* ، 🌹*اَلسَّلامُ عَلَیکُم یا اَنصارَ اَبی عَبدِ اللهِ* ، 🌹 *بِاَبی اَنتُم وَ اُمّی طِبتُم ، وَ طابَتِ الاَرضُ الَّتی فیها دُفِنتُم ، وَفُزتُم فَوزًا عَظیمًا* 🌹*فَیا لَیتَنی کُنتُ مَعَکُم فَاَفُوزَمَعَکُم*.🌹 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 ==================== https://eitaa.com/ahlghalam
درد‌،دل‌ آدمی‌ را بیدار میکند.. روح‌ را‌ صفا‌ می‌دهد. غرور و خودخواهی‌ را نابود میکند. نخوت‌‌ و فراموشی‌ را، از بین‌ میبرد. انسان‌ را متوجه‌ وجودِ خود میکند. خدایا؛ اگر این‌ است‌ خاصیتِ‌ درد، این‌ شب‌ ها‌ مرا‌ دردی‌ ده‌ تا به‌ خود‌ آیم.. https://eitaa.com/ahlghalam