eitaa logo
امامت و امارت
182 دنبال‌کننده
83.9هزار عکس
46.8هزار ویدیو
4.1هزار فایل
گزارش شخصی امامت وامارت پردیسان
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از خ. رضایی
بله تمام مشکلات ما هم از همین است که حق این دو یادگار پیامبر اعظم را نمی دانیم
هدایت شده از سرفراز باشی میهن من
🔴 ارذل و اوباش همگی زیر یک سقف 🔰 کنفرانس 🔺️شرکت کنندگان در این کنفرانس جنگ افروز ترین افراد در سطح بین الملل هستند 🔸️قرار است اینها امنیت درست کنند هاهاهاها ✍ا.ع
آقای تحلیلگر ✍️ گویا جیمی کارتر راهم به دستگاه وصل کرده اند اولین بار او قرار بود 6 ماه بعد از دستورش ساقط شدن ما را ببیند ما 43 سال از 6 ماهِ او دور شدیم ، حالا او رو به رفتن است...
8163077817.mp3
12.8M
╭═••⊰💠﷽💠⊱••═╮ @Quran124 ╰═••⊰💠⊱○⊰💠⊱••═╯ 🌺 شیرینی🔄 "اصل بقا و حیات روح" 📣 [جلسه نوزدهم ] (استاد امینی خواه) 🔊 (باز نشر) ۱_ در برزخ مرگ و فراری نیست. ۲_جلوه ی کار زشت در برزخ ۳_درگیری در برزخ بخاطر جدی نگرفتن گناهان ۴_پاک نشدن حق الناس با هیچ چیزحتی با شهادت ۵_ماجرای بی آبرو کردن دبیر ریاضی ۶_فقط به خاطر یک غیبت ۷_همیشه در برزخ، گاهی در دنیا ۸_حق الناس در فضای مجازی ۹_جلوه ی حسادت به مادیات ۱۰_ماجرای شوخی دکتر با مقاله همکارش ۱۱_قضاوت ها حق الناس است‌. ۱۲_ قضاوت امام حسن برای نقاشی دو کودک ۱۳_دنیا زندان مومن و بهشت کافر است. ⏰ مدت زمان: ۳۵:۴۳ ══✨✧🌸✧✨══ تقدیمی اندیشکده علوم "قرآن، عرفان، اخلاق و عقاید" وابسته به "دانشگاه ملی مجازی" ---------------------------------------منبع کانال امینی خواه
هدایت شده از Moaref
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔷هیچ توضیحی در مورد کلیپ نمیدم کافیه فقط کلیپ رو ببینید تا به عظمت ، هوش رهبر حکیم و فرزانه پی ببرید، تا جایی که میتونید این کلیپ رو نشر بدید، تا افراد بیشتری با حقیقت آشنا بشن... پیشنهاد دانلود 👌👌👌 اللـهم عجل ولیـک الــــــ♡ــــــفرج به کانال هشتادیای انقلابی بپیوندید🇮🇷 @enghelabii_80✌🏻😎✌🏻
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️نگاه حرام به چه قیمتی⁉️ بیچاره ای اگه به قیمت شکستن دلِ مهدی فاطمه عجل الله باشه 😔 الݪهم‌عجݪ‌ݪولیک‌اݪفࢪج‌یاصاحب‌اݪزمان
هدایت شده از منوچهر آراسته
پیامبر(ص)-از جوانی تا بعثت1.mp3
9.93M
📚 کتاب صوتی:محمد رسول الله (ص) ✍️ نوشته:رضا رهگذر 🎙 راوی:جمعه از صدا پیشگان 🔻 کاری از:ایران صدا 📼 تعداد تراک:۹ فصل فایل صوتی 📼 فصل ۱
پزشکِ "بایدن"، سلامتیش رو برای انجام وظایف و انتخابات بعدی ریاست جمهوری تایید کرده.. بنظرم حالا باید سلامتی پزشکش بررسی بشه😅
هدایت شده از انا العبد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یا مهدی(عج): 💠حجت الاسلام والمسلمین پناهیان: امام زمان برای ظهور نیاز به تشکیلات های بزرگ مومنین در جامعه دینی داره *❗مِنَ إلغَريبْ إلَي الْحَبيبْ❗* دلهاي منتظر و عاشق به ما بپیوندید تا با *غریب ترین شخصيت عالم* امام عصر ،ضرورت وچگونگی یاری ایشان بيشتر آشنا شويد. ‌‌‌‎‌‌‌ ‌‌‌‎‌‌‌ ‌‌‌‎‌‌‌ ‌‌‌‎‌‌‌
هدایت شده از Mohammad S
کودتای 3 اسفند 1299 و مطبوعات کودتای 3 اسفند 1299 از بزنگاه‌های مهم تاریخ معاصر ایران است. این کودتا آغاز راهی بود که رضاخان را به قدرت رساند. نوشتارِ پیش رو در تلاش است تا دامنه اثراتِ کودتای 3 اسفند 1299 را فراخ‌تر در نظر بگیرد و به تأثیر آن بر رُکنِ چهارم دموکراسی، یعنی مطبوعات که در تکوین افکار عمومی بسیار مؤثرند، بپردازد. چگونگی آغازِ رژیم کودتا خود می‌تواند پاسخی درخور تأمل به تأثیر این کودتا بر عرصه مطبوعات داشته باشد؛ آغازی که رنگِ خفقان را بر تمامِ چهره شهر می‌زد. صبح روز بعد از کودتا بیانیه معروف «حکم می‌کنم» شامل 9 ماده و به‌طور ویژه ماده اول آن با این جمله که «تمامی اهالی شهر تهران باید ساکت و مطیع احکام نظامی باشند» نشان از آن داشت که مطبوعات از این پس باید تحت نظر سخت‌گیرانه رژیم کودتا قرار گیرند. پرواضح بود که کودتا جریانی برخلاف قانون اساسی و نظام مشروطیت بود.   از آنجا که از جمله حقوق حقه و قانونی مطبوعات بحث بر سر هر مطلبی بود که قانون به آنها اجازه داده است، رضاخان تاب تحمل انتقاد جراید و خشم توده مردم را نداشت و تمام مطبوعات را «توقیف» نمود تا مشروعیت نداشتن اقدام ضد ملی و ضد مشروطیت وی تشریح نشود و توده مردم به مخالفت با او برنخیزند؛ بنابراین تمام روزنامه‌ها تا موقع تشکیل دولت به‌کلی متوقف شدند و بنا بر این گذاشته شد که «حسب حکم و اجازه‌ای که بعد داده خواهد شد» منتشر شوند؛ همچنین قوانین مطبوعاتی چندی مثل قانونِ راجع به نظارت مطبوعات از تصویب مجلس گذشت و اعلامیه‌های محدودکننده‌ای درباره مطبوعات از جانبِ وزیر جنگ (نه رئیس‌الوزرا) صادر شد که همه آنها فضای مطبوعات را همچون شب، تیره‌وتار کرده بود. در روزهای پس از کودتای اسفند 1299، انتقاد از دولت و سیاست همچون آرزویی بر باد رفته بود. واقعه مهم این دوره قتلِ کلنل محمدتقی‌خان پسیان است. کلنل تقی‌خان که در دوره ریاست وزرایی سیدضیاءالدین، والی خراسان بود، از طرف دولت مأموریت یافته بود قوام را بازداشت کند. کلنل، قوام را تحت‌الحفظ به تهران فرستاده بود. به همین جهت قوام از کلنل کینه در دل داشت و به‌تلافیِ آن رفتار «کلنل» را کُشت و سرش را بالای نیزه زد. روزنامه‌ها زبان به انتقاد گشودند.  روزنامه «ستاره ایران» نیز نوشت: «چون قافیه لقب تنگ شده تصمیم گرفته‌اند شجاع قوچان و زعفران نظام بدهند». به دنبال این مقاله، دو نفر قزاق به اداره روزنامه می‌روند و مدیر آن میرزا حسین‌خان صبا را به قزاق‌خانه می‌برند. به او دشنام می‌دهند و سپس تازیانه‌اش می‌زنند، آنگاه او را در طویله حبس می‌کنند. تا آن زمان، هفده سال از مشروطه ایران و قانونِ مطبوعات که تخلفات و مجازات‌ها را معین کرده بود، گذشته است. چنین مجازات‌هایی نه در قانون یافت می‌شد و نه معمول بود. بر اثر این واقعه، فرخی، مدیر روزنامه «طوفان»، و عده‌ای دیگر در سفارت شوروی متحصن شدند و جمعی دیگر هم در مجلس شورای ملی بست نشستند. خواست اینان اجرای قانون اساسی و جلوگیری از بی‌قانونی‌ها و زیاده‌روی‌های وزیر جنگ بود. کمی پس از این واقعه، کابینه قوام‌السلطنه سقوط کرد. هنگامی کاملا مشخص شد انتقاد آرزویی بر باد رفته است که رضاخان در 3 اسفند (سالگرد کودتا) اعلامیه‌ای برای جلوگیری از انتقاد از کودتا صادر کرد که در بند نهایی آن آمده بود: «در هر یک از روزنامه‌ها از این بابت ذکری بشود، به نام مملکت و وجدان، آن جریده را توقیف و مدیر و نویسنده آن را هر که باشد تسلیم مجازات خواهم نمود». پس از نشر اعلامیه، روزنامه «نجاتِ ایران» در ردِ اعلامیه یادشده، مقاله‌ای نوشت که چون بر جان خود ایمنی نداشت، مقاله را با این عبارت ختم کرد: «چون می‌دانم مرا گرفتار خواهی کرد، من هم پنهان می‌شوم تو هم هر کار از دستت بر می‌آید بکن». وزیر جنگ حکم کرد او را دستگیر کنند و برای کسی که او را ببیند، جایزه تعیین کرد. منبع: موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران iichs ir/News-8336/
هدایت شده از یالثارات‌الحسین🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥طرف زنگ زده شبکه منوتو با خاک یکسانشون کرد🤣 آخرم تماسش رو قطع کردن😁 @fatemiyoon110
هدایت شده از [ حضرت مادر زهرا (س) ]
✨﷽✨؛ ✅ مسئولان باید از آمرین به معروف و ناهیان از منکر حمایت قاطعی داشته باشند 🔻 آیت الله صفایی بوشهری: 🔹 برخورد فیزیکی، ناشایست و خشونت آمیز با آمرین به معروف محکوم است. 🔹 او(آمر به معروف) وظیفه شرعی و ملی خود را انجام می دهد. 🔹 باید مسئولین به وظیفه خود در قبال آمرین به معروف عمل کرده و از آن ها حمایت کنند.
هدایت شده از بهارمهدوی
﷽❣ ❣﷽ السَّلامُ‌عَلَيْكَ‌یا‌بقِیَّةَ اللهُ فی اَرضِه اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا حُجَّةَ اللهُ فی اَرضِه اَلسَّلامُ عَلَیْکَ اَیُّهَا الْحُجَّةِ الثّانی عشر اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا نورُ اللهِ فی ظُلُماتِ الْاَرضِ اَلسّلامُ عَلَیْکَ‌یا مَولایَ یاصاحِبَ‌الزَّمان اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا فارسُالْحِجاز اَلسَّلامُ‌عَلَیْکَ یاخَلیفَةَ الرَّحمَنُ‌ویاشَریکَ‌الْقُران وَیااِمامَ الْاُنسِ‌وَالْجان 💠چہ خوش اسٺ اگر بمیــرم    بہ  رهِ   ولاےِ   💕 💠سـَـر و جــان بَهــا نَــدارد ڪہ ڪُنم فَداے 💕 💠همـہ نَقــدِ، هستـےِ خـود بِدهَـم بہ 💕 💠ڪه یڪـے دَقیـقہ بینَــم رُخِ   دلگشـــاے 💕 💞سلامتی امام زمان صلوات✧════•❁❀❁•════✧ ألـلَّـھُـمَــ ؏َـجِّـلْ لِوَلـیِـڪْ ألْـفَـرَج
هدایت شده از بهارمهدوی
📜( عهد و پیمان صبحگاهی با امام زمان (عجل الله فرجه الشریف) 🌹بِسْم اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيم 🤲اَللّهُمَّ رَبَّ النُّورِ الْعَظیمِ، وَ رَبَّ الْکُرْسِىِّ الرَّفیعِ، وَ رَبَّ الْبَحْرِ الْمَسْجُورِ، وَ مُنْزِلَ التَّوْراةِ وَالْإِنْجیلِ وَالزَّبُورِ، وَ رَبَّ الظِّلِّ وَالْحَرُورِ، وَ مُنْزِلَ الْقُرْآنِ الْعَظیمِ، وَ رَبَّ الْمَلائِکَةِ الْمُقَرَّبینَ، وَالْأَنْبِیاءِ وَالْمُرْسَلینَ 🍃🌸🍃🌾🍃🌸🍃🌾🍃🌸🍃🌾🍃🌸 🤲اَللّهُمَّ إِنّى أَسْأَلُکَ بوَجْهِکَ الْکَریمِ، وَ بِنُورِ وَجْهِکَ الْمُنیرِ، وَ مُلْکِکَ الْقَدیمِ، یا حَىُّ یا قَیُّومُ، أَسْأَلُکَ بِاسْمِکَ الَّذى أَشْرَقَتْ بِهِ السَّمواتُ وَالْأَرَضُونَ، وَ بِاسْمِکَ الَّذى یَصْلَحُ بِهِ الْأَوَّلُونَ وَالْآخِرُونَ، یا حَیّاً قَبْلَ کُلِّ حَىٍّ، وَ یا حَیّاً بَعْدَ کُلِّ حَىٍّ، وَ یا حَیّاً حینَ لا حَىَّ، یا مُحْیِىَ الْمَوْتى، وَ مُمیتَ الْأَحْیاءِ، یا حَىُّ لا إِلهَ إِلّا أَنْتَ 🍃❣🍃🌾🍃❣🍃🌾🍃❣🍃🌾🍃❣ 🤲اَللّهُمَّ بَلِّغْ مَوْلانَا الْإِمامَ الْهادِىَ الْمَهْدِىَّ الْقائِمَ بِأَمْرِکَ، صَلَواتُ اللَّهِ عَلَیْهِ وَ عَلى آبائِهِ الطّاهِرینَ، عَنْ جَمیعِ الْمُؤْمِنینَ وَالْمُؤْمِناتِ فى مَشارِقِ الْأَرْضِ وَ مَغارِبِها، سَهْلِها وَ جَبَلِها، وَ بَرِّها وَ بَحْرِها، وَ عَنّى وَ عَنْ والِدَىَّ مِنَ الصَّلَواتِ زِنَةَ عَرْشِ اللَّهِ، وَ مِدادَ کَلِماتِهِ، وَ ما أَحْصاهُ عِلْمُهُ، وَ أَحاطَ بِهِ کِتابُهُ 🍃🌷🍃🌾🍃🌷🍃🌾🍃🌷🍃🌾🍃🌷 🤲أَللّهُمِّ إِنّى أُجَدِّدُ لَهُ فى صَبیحَةِ یَوْمى هذا، وَ ما عِشْتُ مِنْ أَیّامى عَهْداً وَ عَقْداً وَ بَیْعَةً لَهُ فى عُنُقى، لا أَحُولُ عَنْها، وَ لا أَزُولُ أَبَداً 🍃❣🍃🌾🍃❣🍃🌾🍃❣🍃🌾🍃❣ 🤲اَللّهُمَّ اجْعَلْنى مِنْ أَنْصارِهِ وَ أَعَوانِهِ، وَالذّابّینَ عَنْهُ، وَالْمُسارِعینَ إِلَیْهِ فى قَضاءِ حَوائِجِهِ، وَالْمُمْتَثِلینَ لِأَوامِرِهِ، وَالْمُحامینَ عَنْهُ، وَالسّابِقینَ إِلى إِرادَتِهِ، وَالْمُسْتَشْهَدینَ بَیْنَ یَدَیْه 🍃🌷🍃🌾🍃🌷🍃🌾🍃🌷🍃🌾🍃🌷 🤲اَللّهُمَّ إِنْ حالَ بَیْنى وَ بَیْنَهُ الْمَوْتُ الَّذى جَعَلْتَهُ عَلى عِبادِکَ حَتْماً مَقْضِیّاً، فَأَخْرِجْنى مِنْ قَبْرى مُؤْتَزِراً کَفَنى، شاهِراً سَیْفى، مُجَرِّداً قَناتى، مُلَبِّیاً دَعْوَةَ الدّاعى فِى الْحاضِرِ وَالْبادى 🍃❣🍃🌾🍃❣🍃🌾🍃❣🍃🌾🍃❣ 🤲اَللّهُمَّ أَرِنِى الطَّلْعَةَ الرَّشیدَةَ وَالْغُرَّةَ الْحَمیدَةَ، وَاکْحَُلْ ناظِرى بِنَظْرَةٍ مِنّى إِلَیْهِ، وَ عَجِّلْ فَرَجَهُ، وَ سَهِّلْ مَخْرَجَهُ، وَ أَوْسِعْ مَنْهَجَهُ، وَاسْلُکْ بى مَحَجَّتَهُ، وَ أَنْفِذْ أَمْرَهُ، وَاشْدُدْ أَزْرَهُ، وَاعْمُرِ اللّهُمَّ بِهِ بِلادَکَ، وَ أَحْىِ بِهِ عِبادَکَ، 🍃🌷🍃🌾🍃🌷🍃🌾🍃🌷🍃🌾🍃🌷 فَإِنَّکَ قُلْتَ وَ قَوْلُکَ الْحَقُّ: ظَهَرَ الْفَسادُ فِى الْبَرِّ وَالْبَحْرِ بِما کَسَبَتْ أَیْدِى النّاسِ، فَأَظْهِرِ اللّهُمَّ لَنا وَلِیَّکَ وَابْنَ بِنْتِ نَبِیِّکَ الْمُسَمّى بِاسْمِ رَسُولِک حَتّى لا یَظْفَرَ بِشَىْءٍ مِنَ الْباطِلِ إِلّا مَزَّقَهُ، وَ یُحِقَّ الْحَقَّ وَ یُحَقِّقَهُ 🍃❣🍃🌾🍃❣🍃🌾🍃❣🍃🌾🍃❣ وَاجْعَلْهُ اللّهُمَّ مَفْزَعاً لِمَظْلُومِ عِبادِکَ وَ ناصِراً لِمَنْ لا یَجِدُ لَهُ ناصِراً غَیْرَکَ وَ مُجَدِّداً لِما عُطِّلَ مِنْ أَحْکامِ کِتابِکَ، وَ مُشَیِّداً لِما وَرَدَ مِنْ أَعْلامِ دینِکَ، وَ سُنَنِ نَبِیِّکَ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ 🍃🌸🍃🌾🍃🌸🍃🌾🍃🌸🍃🌾🍃🌸 وَاجْعَلْهُ اللّهُمَّ مِمَّنْ حَصَّنْتَهُ مِنْ بَأسِ الْمُعْتَدینَ، اَللّهُمَّ وَ سُرَّ نَبِیَّکَ مُحَمَّداً صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ بِرُؤْیَتِهِ، وَ مَنْ تَبِعَهُ عَلى دَعْوَتِهِ، وَارْحَمِ اسْتِکانَتَنا بَعْدَهُ 🍃💔🍃🌾🍃💔🍃🌾🍃💔🍃🌾🍃💔 🤲اللّهُمَّ اکْشِفْ هذِهِ الْغُمَّةَ عَنْ هذِهِ الْأُمَّةِ بِحُضُورِهِ، وَ عَجِّلْ لَنا ظُهُورَهُ، إِنَّهُمْ یَرَوْنَهُ بَعیداً وَ نَراهُ قَریباً، بِرَحْمَتِکَ یا أَرْحَمَ الرّاحِمینَ 🍃🌼🍃🌾🍃🌼🍃🌾🍃🌼🍃🌾🍃🌼 🔴 آنگاه سه بار بر ران خود دست میزنى، و در هرمرتبه مى گويى: اَلْعَجَلَ، اَلْعَجَلَ؛ یا مَولای یا صاحِبَ الزَّمانِ اَلْعَجَلَ، اَلْعَجَلَ؛ یا مَولای یا صاحِبَ الزَّمانِ اَلْعَجَلَ، اَلْعَجَلَ؛ یا مَولای یا صاحِبَ الزَّمان 💫🌷💫🌷💫🌷💫🌷💫🌷💫🌷💫🌷
هدایت شده از ذاکر
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 بسم الله الرحمن الرحیم امروزثواب تلاوت روزانه مان را به پیشگاه منور و ملکوتی حضرت امام مهدی ارواحنا فداه تقدیم می کنیم ص ۳۹۰ س قصص 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 «٤١» ﻭَﺟَﻌَﻠْﻨَﺎﻫُﻢْ ﺃَﺋِﻤَّﺔً ﻳَﺪْﻋُﻮﻥَ ﺇِﻟَﻲ ﺍﻟﻨَّﺎﺭِ ﻭَﻳَﻮْمَ ﺍﻟْﻘِﻴَﺎﻣَﺔِ ﻟَﺎ ﻳُﻨﺼَﺮُﻭﻥَ ﻭﺁﻧﺎﻥ (ﻓﺮﻋﻮﻧﻴﺎﻥ) ﺭﺍ ﭘﻴﺸﻮﺍﻳﺎﻧﻲ ﻗﺮﺍﺭﺩﺍﺩﻳﻢ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺁﺗﺶ (ﺩﻭﺯﺥ) ﺩﻋﻮﺕ ﻣﻲ ﻛﻨﻨﺪ ﻭ (ﺍﻟﺒﺘّﻪ ﺩﺭ) ﺭﻭﺯ ﻗﻴﺎﻣﺖ، ﻳﺎﺭﻱ ﻧﺨﻮﺍﻫﻨﺪ ﺷﺪ. «٤٢» ﻭَ ﺃَﺗْﺒَﻌْﻨَﺎﻫُﻢْ ﻓِﻲ ﻫَﺬِﻩِ ﺍﻟﺪُّﻧْﻴَﺎ ﻟَﻌْﻨَﺔً ﻭَ ﻳَﻮْمَ ﺍﻟْﻘِﻴَﺎﻣَﺔِ ﻫُﻢ ﻣِّﻦَ ﺍﻟْﻤَﻘْﺒُﻮﺣِﻴﻦَ ﻭ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺩﻧﻴﺎ، ﻟﻌﻨﺘﻲ ﺑﺪﺭﻗﻪ ﻱ ﺁﻧﺎﻥ ﻛﺮﺩﻳﻢ ﻭ ﺭﻭﺯ ﻗﻴﺎﻣﺖ، ﺁﻧﺎﻥ ﺍﺯ ﺯﺷﺖ ﭼﻬﺮﻩ ﮔﺎﻥ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﺑﻮﺩ. ﻧﻜﺘﻪ ﻫﺎ: ﻗﺮﺁﻥ ﻣﺠﻴﺪ ﻫﻤﭽﻨﺎﻥ ﻛﻪ ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﭘﻴﺸﻮﺍﻳﺎﻥ ﻫﺪﺍﻳﺖ ﻭ ﻧﻮﺭ، ﻛﻠﻤﻪ ﻱ «ﺍﺋﻤّﺔ» ﺭﺍ ﺑﻜﺎﺭ ﺑﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ، «ﻭ ﺟﻌﻠﻨﺎﻫﻢ ﺍﺋﻤّﺔ ﻳَﻬﺪﻭﻥ ﺑﺎَﻣﺮﻧﺎ»(٦٨) ﺍﻳﻦ ﻛﻠﻤﻪ ﺭﺍ ﺑﺮ ﺟﻠﻮﺩﺍﺭﺍﻥ ﺿﻠﺎﻟﺖ ﻭ ﻧﺎﺭ ﻧﻴﺰ ﺍﻃﻠﺎﻕ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ، «ﻭ ﺟﻌﻠﻨﺎﻫﻢ ﺍﺋﻤّﺔ ﻳﺪﻋﻮﻥ ﺍﻟﻲ ﺍﻟﻨّﺎﺭ» ﻭ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﺭﻭ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺩﺭ ﻗﻴﺎﻣﺖ، ﻫﺮ ﻛﺲ ﺑﺎ ﺭﻫﺒﺮﻱ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺩﻧﻴﺎ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﻛﺮﺩﻩ ﺑﻪ ﺩﺍﺩﮔﺎﻩ ﻋﺪﻝ ﺍﻟﻬﻲ ﺍﺣﻀﺎﺭ ﻣﻲ ﺷﻮﺩ. «ﻳﻮم ﻧَﺪﻋﻮﺍ ﻛﻞّ ﺍُﻧﺎﺱ ﺑﺎﻣﺎﻣﻬﻢ»(٦٩) ﻓﺮﻋﻮﻥ ﻧﻴﺰ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﻳﻜﻲ ﺍﺯ ﻫﻤﻴﻦ ﭘﻴﺸﻮﺍﻳﺎﻥ ﺩﺭ ﺁﻥ ﺭﻭﺯ ﻗﻮﻣﺶ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺩﻭﺯﺥ ﻭﺍﺭﺩ ﻣﻲ ﻛﻨﺪ. «ﻳﻘﺪم ﻗﻮﻣﻪ ﻳﻮم ﺍﻟﻘﻴﺎﻣﺔ ﻓﺎﻭﺭﺩﻫﻢ ﺍﻟﻨّﺎﺭ»(٧٠) ﭘﻴﺎم ﻫﺎ: ١- ﺭﻭﺣﻴّﻪ ﻱ ﺍﺳﺘﻜﺒﺎﺭﻱ، ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺭﺍ ﺭﻫﺒﺮ ﺩﻭﺯﺧﻴﺎﻥ ﻣﻲ ﺳﺎﺯﺩ. «ﻭ ﺟﻌﻠﻨﺎﻫﻢ ﺍﺋﻤّﺔ...» ٢- ﻧﻘﺶ ﺣﻜﻮﻣﺖ ﻫﺎ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺷﻜﻞ ﺩﻫﻲ ﺳﺎﺧﺘﺎﺭ ﻓﺮﻫﻨﮕﻲ ﻭ ﻋﻘﻴﺪﺗﻲ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﻧﻤﻲ ﺗﻮﺍﻥ ﻧﺎﺩﻳﺪﻩ ﮔﺮﻓﺖ. «ﺍﺋﻤّﺔ ﻳﺪﻋﻮﻥ ﺍﻟﻲ ﺍﻟﻨّﺎﺭ» ٣- ﺗﺒﻠﻴﻐﺎﺕ ﻣﺴﺘﻜﺒﺮﺍﻥ، ﺩﺭ ﻭﺍﻗﻊ ﺩﻋﻮﺕ ﺑﻪ ﺩﻭﺯﺥ ﺍﺳﺖ. «ﻳﺪﻋﻮﻥ ﺍﻟﻲ ﺍﻟﻨّﺎﺭ» ٤- ﻣﺴﺘﻜﺒﺮﺍﻧﻲ ﻛﻪ ﺍﻣﺮﻭﺯ ﺑﻪ ﻋِﺪّﻩ ﻭ ﻋُﺪّﻩ ﺩﻝ ﺧﻮﺵ ﺩﺍﺭﻧﺪ، ﺩﺭ ﻗﻴﺎﻣﺖ، ﺑﻲ ﻛﺲ ﻭﻳﺎﻭﺭ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﺑﻮﺩ. «ﻳﻮم ﺍﻟﻘﻴﺎﻣﺔ ﻟﺎ ﻳﻨﺼﺮﻭﻥ» ٥ - ﻛﻴﻔﺮﻫﺎﻱ ﺍﻟﻬﻲ، ﻣﺨﺼﻮﺹ ﺁﺧﺮﺕ ﻧﻴﺴﺖ. «ﻭ ﺍَﺗﺒﻌﻨﺎﻫﻢ ﻓﻲ ﻫﺬﻩ ﺍﻟﺪّﻧﻴﺎ» ٦- ﻟﻌﻨﺖ ﻭﻧﻔﺮﻳﻦ ﻣﺮﺩم، ﺗﺒﻠﻮﺭ ﻗﻬﺮ ﺍﻟﻬﻲ ﺍﺳﺖ. «ﺍﺗﺒﻌﻨﺎﻫﻢ ﻓﻲ ﻫﺬﻩ ﺍﻟﺪّﻧﻴﺎ ﻟﻌﻨﺔ» ﭼﻨﺎﻧﻜﻪ ﺩﻋﺎﻱ ﺧﻴﺮ ﻣﺮﺩم ﻭ ﻧﺎم ﻧﻴﻚ، ﻧﺸﺎﻧﻪ ﻱ ﻟﻄﻒ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺍﺳﺖ. «ﻭ ﺍﺟﻌﻞ ﻟﻲ ﻟﺴﺎﻥ ﺻﺪﻕ ﻓﻲ ﺍﻟﺎﺧﺮﻳﻦ»(٧١) ٧- ﻧﻔﺮﻳﻦ ﺑﺮ ﻇﺎﻟﻢ ﺣﺘّﻲ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﻧﺎﺑﻮﺩﻱ ﺍﻭ ﻟﺎﺯم ﺍﺳﺖ. «ﺍﺗﺒﻌﻨﺎﻫﻢ... ﻟﻌﻨﺔ» ٨ - ﺯﺷﺖ ﻛﺎﺭﻱ ﻫﺎﻱ ﺩﻧﻴﻮﻱ، ﺑﻪ ﺯﺷﺖ ﺭﻭﺋﻲ ﻫﺎﻱ ﺍُﺧﺮﻭﻱ ﻣﻲ ﺍﻧﺠﺎﻣﺪ. «ﻳﻮم ﺍﻟﻘﻴﺎﻣﺔ ﻫﻢ ﻣﻦ ﺍﻟﻤﻘﺒﻮﺣﻴﻦ» ««تفسیر نور»» 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
╭━⊰✨✨⊱━╮ @Quran124 ╰━•⊰❀ 🌸 ❀ ⊱•━╯ 📖 اندیشکده مجازی علوم "قرآن، عرفان، اخلاق و عقاید" وابسته به "دانشگاه ملی مجازی" بسته پنجاه و دو را تقدیم می‌کند: ⏬ 📖 پیام یک صوت صفحه ۵۲ قرآن کریم «سوره آل‌عمران» ✨🌸✧🌸🌸✧🌸✨ 📋 ترجمه صوتی و نکات تفسیری را نیز در پیام دوم و سوم می‌بینیم. ⬇️ ═✨✧🌸✧✨═
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
╭━⊰✨✨⊱━╮ @Quran124 ╰━•⊰❀ 🌸 ❀ ⊱•━╯ ↔️ ادامه بسته‌ پنجاه و دوم قرآنی 📖 پیام دو ترجمه صوتی صفحه ۵۲ قرآن کریم «سوره آل عمران» 📋 نکات تفسیری را در پیام سوم می‌بینیم. ⬅️ ✨🌸✧🌸✧🌸✨ 👆 تقدیمی اندیشکده علوم "قرآن، عرفان، اخلاق و عقاید" وابسته به "دانشگاه ملی مجازی" ═✨✧🌸✧✨═
هدایت شده از M_abdollahi
🌿🌿🌿🌿🌿 🔘👈 آیه_امروز 🗓 امروز دوشنبه ⏳ ۱  اسفتد (۱۲)  ۱۴۰۱ ⏳ ۲۹ رجب (۰۷) ۱۴۴۴ ⏳ ۲۰ فوریه (۰۲) ۲۰۲۳ سلام الله علیکم روز عزیزان بخیر و سعادت آغاز می‌کنیم آغازین روز را؛ با جان و دل سپردن به کلام الهی؛ باشد؛ تا رستگار شویم. ان‌شاءالله 🌿🌸🌿🌸🌿 رَبِّ أَعُوذُبِکَ مِنْ هَمَزاتِ الشَّیاطِینِ۞وَ أَعُوذُ بِکَ رَبِّ أَنْ یَحْضُرُون ِ(مومنون۹۷و۹۸)  🍀 بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم🍀 تَبَارَكَ الَّذِي بِيَدِهِ الْمُلْكُ وَهُوَ عَلَي كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ (۱) الَّذِي خَلَقَ الْمَوْتَ وَالْحَيَاةَ لِيَبْلُوَكُمْ أَيُّكُمْ أَحْسَنُ عَمَلاً وَهُوَ الْعَزِيزُ الْغَفُورُ (۲) 🔹مايه خير و بركت و بلند مرتبه است آن (خدايى) كه فرمانروايى به دست اوست و او بر هر چيزى تواناست. 🔸او كه مرگ و حيات را آفريد تا شما را بيازمايد كه كداميك از شما كار بهترى انجام مى دهيد و اوست عزّتمند و آمرزنده. 🌹سوره مبارکه مُلک. 🔆آشنایی با سوره مُلک 🔆كليات:مطالب: 👌مهمترين مطالب اين سوره عبارت‌اند از 💢الف) عقايد: ۱. توجه به نشانه‌هاي خدا و فرمان روايي و صفات او (در آيات ۱۳، ۱۴، ۲۳ و ۲۴) ؛ ۲. تذكر عذاب دوزخ (در آيات ۶- ۷). 💢ب) مطالب ديگر: ۱. تذكري دربارۀ هفت آسمان (در آيۀ ۳) ؛ ۲. بيان اين كه شنيدن (سخن پيامبران) و تفكر سبب نجات از آتش مي‌شود (در آيۀ ۱۰) ؛ ۳. توجه دادن به نظام شگفت انگيز آفرينش، مثل خلقت آسمان‌ها و ستارگان، زمين و نعمت‌هاي آن و ابزار شناخت (در آيات ۳- ۵) ؛ ۴. بيان گفت وگوي مأموران عذاب با دوزخيان (در آيات ۶- ۱۰) ؛ ۵. تهديد كافران و ستمگران با عذاب‌هاي دنيوي و اخروي (در آيات ۱۶- ۲۱) ؛ ۶. بيان هدف آفرينش زندگي و مرگ كه همان امتحان انسان‌ها در دنياست (در آيۀ ۲). 📚تفسير قرآن مهر / محمدعلي رضايي اصفهاني، با همكاري جمعي از پژوهشگران قرآني. جلد ۲۱. اللَّهُمَّ لَا تَكِلْنِي إِلَى نَفْسِي طَرْفَةَ عَيْنٍ أَبَداً خداوندا، هيچ‌گاه مرا به اندازه‌ى يك چشم برهم زدن به خودب وامگذار. آمین یارب‌العالمین.                  🌿🌾🌿🌾🌿 اللهم نَوِّرْ قُلُوبَنا بِالْقـــرآن اللّهُمَّ اغْفِر لَنا ذُنُوبَنا بِالْقُرآن اللّهُمَّ اشْفِ مَرضـانا بِالْقُرآن اللّهُمَّ ارْحَـم مَـوْتـانا بِالْقُرآن اللّهُمَّ احفظ قائدناالخامنئی بِالْقُرآن اللّهُمَّ اسْتَجِب دُعاءَنا بِالْقُرآن یامجیب‌الدعوات بحق‌القرآن اَلّٰلهُمَّ صَلِّ عَلیٰ مُحَمَّدْ وَ اٰلِ مُحَمَّدْ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ . آمین‌یارب‌العالمین . 🌻درپناه الله زیبازندگی کنیم🌻        ان‌شاءالله‌تعالی‌العزیز
هدایت شده از ص عسگری
‌‌🔻↻⇦محک بزنیم؛ ما از جمله کدام دسته از یاران حضرت صاحب الزمان "عَلَیهِ السَّلام" هستیم؟ ❇️بر اساس منابع معتبر یاران امام مهدی "ارواحنافداه" به چهار گروه تقسیم می شوند: 1⃣ اوتاد ↯ افرادى هستند که به اندازه ی یک چشم برهم زدن از خداى خویش غفلت نمى کنند و به دنبال مال دنیا نیستند مگر آنچه که نصیب و روزى آنها شود و خطاها و لغزش هایى که از افراد دیگر صادر مى شود از آنها سر نمى زند و در آنها عصمت شرط نیست. این گروه بى واسطه با حضرت "عَلَیهِ السَّلام" در ارتباط هستند. 2⃣ ابدال ↯ یک درجه از اوتاد پایین تر و در مرحله ی بعدى هستند که ممکن است گاهى از آنها غفلتى صادر شود ولى بلافاصله با تذکّر و تنبّه آن غفلت را از خود دور مى کنند و هرگز گناه عمدى از آنها سر نمى زند. 3⃣ نجباء ↯در رتبه ی بعد از ابدال قرار دارند و با واسطه ی اوتاد و ابدال با امام عصر "عَلَیهِ السَّلام" در ارتباط هستند. 4⃣ صلحاء ↯افراد با تقوایى هستند که متّصف به صفت عدالت هستند، اما ممکن است گاهى اوقات از آنها خطایى سر زند که بلافاصله استغفار کرده و پشیمان مى شوند. صلحاء با سه واسطه با حضرت مهدى "عَلَیهِ السَّلام" در ارتباط هستند. 🔅اگر یکى از اوتاد کم شود، یکى از ابدال جایگزین او مى شود و جاى آن ابدال را یکى از نجباء پر مى کند و به جاى او یکى از صلحاء وارد دسته ی نجباء مى شود و هر گاه یکى از صلحا کم شود از بقیّه ی مردم که صلاحیّت و لیاقت داشته باشند جایگزین صلحاء مى شوند
╭━━⊰✨✨ ⊱━━╮ @Quran124 ╰━━•⊰❀ 🌸 ❀ ⊱•━━╯ ↔️ ادامه بسته پنجاه و دوم قرآنی 📖 پیام سه نکات تفسیری سوره مبارکه «آل عمران» صفحه ۵۲ قرآن مجید [۱] ✨🌸✧🌸🌸✧🌸✨ 1️⃣ ایمان، زمینه عفو الهی است. «آمَنّٰا فَاغْفِرْ لَنٰا» 🌸✨ 2️⃣ ترس از قهر و عذاب خداوند، از نشانه‌های تقواست. «قِنٰا عَذٰابَ النّٰارِ» ✨🌸 3️⃣ هم رسیدگی به خلق، هم عبادت خالق. «وَ الْمُنْفِقِینَ وَ الْمُسْتَغْفِرِینَ بِالْأَسْحٰارِ» 🌸✨ 4️⃣ راه ایمان به خدا، علم است و علم واقعی، انسان را با سرچشمه هستی آشنا می‌کند. «وَ أُولُوا الْعِلْمِ» ✨🌸 5️⃣ لازمه تسلیم بودن در برابر خداوند، پذیرش اسلام به عنوان آخرین دین الهی است. «إِنَّ الدِّینَ عِنْدَ اللّٰهِ الْإِسْلاٰمُ» 🌸✨ 6️⃣ تجاوز از مرزهای حق، سبب بروز اختلاف است. «وَ مَا اخْتَلَفَ الَّذِینَ... بَغْیاً» 🌸✨ 7️⃣ سرچشمه بعضی از اختلافات مذهبی، حسادت‌ها و ظلم هاست؛ نه جهل و بی‌خبری. «مِنْ بَعْدِ مٰا جٰاءَهُمُ الْعِلْمُ» 🌸✨ 8️⃣ کسانی که آگاهانه، ایجاد اختلاف می‌کنند؛ بزودی سیلی می‌خورند. «سَرِیعُ الْحِسٰابِ» ✨🌸 9️⃣ هدایت واقعی، در سایه تسلیم بودن در برابر خداوند است. «فَإِنْ أَسْلَمُوا فَقَدِ اهْتَدَوْا» 🌸✨ 🔟 انسان در انتخاب راه آزاد است؛ نه مجبور. «فَإِنْ أَسْلَمُوا... وَ إِنْ تَوَلَّوْا... » ✨🌸 1️⃣1️⃣ ما مأمور انجام وظیفه‌ایم؛ نه ضامن نتیجه. «فَإِنَّمٰا عَلَیْکَ الْبَلاٰغُ» 🌸✨ 2️⃣1️⃣ خداوند از طریق پیامبران، با مردم اتمام حجّت می‌کند. «فَإِنَّمٰا عَلَیْکَ الْبَلاٰغُ» ✨🌸 3️⃣1️⃣ نام کسانی که به عدالت دعوت می‌کنند؛ و آمرین به معروف وناهیان از منکر، در ردیف انبیا برده شده است. لذا کیفر قاتلان آنان نیز همچون قاتلان پیامبران است. «فَبَشِّرْهُمْ بِعَذٰابٍ أَلِیمٍ» 🌸✨ 4️⃣1️⃣ گاهی یک انحراف، تمام اعمال شخص را تباه می‌کند. «حَبِطَتْ أَعْمٰالُهُمْ» ✨🌸 5️⃣1️⃣ برای گناهانی همچون پیامبرکُشی، شفاعتی در کار نیست. «مٰا لَهُمْ مِنْ نٰاصِرِینَ» پاورقی ______________ ۱. تفسیر نور، تالیف استاد محسن قرائتی ✨🌸✧🌸🌸✧🌸✨ تقدیمی👆 اندیشکده علوم "قرآن، عرفان، اخلاق و عقاید" وابسته به "دانشگاه ملی مجازی" ══✨✧🌸✧✨══
هدایت شده از J M
💠 ایمان مومن کامل نمی شود تا اینکه 👈((دارای 103 خصلت در فعل و عمل و نیت و باطن و ظاهر گردد)) (🟢 ) 🔹رُوِیَ أَنَ رَسُولَ اللَهِ صلوات الله علیه و اله قَالَ: لا یَکمُلُ المُؤمِنُ إِیمَانُهُ حَتَى یَحتَوِیَ عَلَى مِائَةٍ وَ ثَلَاثِ خِصَالٍ فِعلٍ وَ عَمَلٍ وَ نِیَةٍ وَ ظَاهِرٍ وَ بَاطِنٍ  فَقَالَ أَمِیرُ المُؤمِنِینَ علیه السلام یا رَسُولَ اللَهِ مَا یَکُونُ المِائَةُ وَ ثَلَاثُ خِصَالٍ فَقَالَ یَا عَلِیُ مِن صِفَاتِ المُؤمِنِ أَن یَکُونَ 🔸ترجمه: از رسول خدا " صلوات الله علیه و اله " روایت است که فرمودند: ایمان مومن کامل نمی شود تا اینکه دارای 103 خصلت در فعل و عمل و نیت و باطن و ظاهر گردد آنگاه امیرالمؤمنین ع فرمودند یا رسول الله آن 103 خصلت کدامند؟ فرمودند یا علی از جمله صفات مومن اینست که: 🔻جَوَالَ الفِکرِ- جَوهَرِیَ الذِکرِ کَثِیراً عِلمُهُ عَظِیماً حِلمُهُ 🔹اندیشه اش بسیار متحرک و پویاست. (صاحب فکر است نه صرفا صاحب مدرک) 🔸ذاتا متذکر و به یاد خداست. 🔹علم و دانشش فراوان است. 🔸بردباریش بزرگ و زیاد است. 🔻جَمِیلَ المُنَازَعَةِ کَرِیمَ المُرَاجَعَة أَوسَعَ النَاسِ صَدراً وَ أَذَلَهُم نَفساً 🔹در کشمکش ها خوش برخورد است. 🔸در بازگشت و پذیرش بزرگوار است. 🔹سعه صدرش از همه بیشتر است. 🔸و نفسش از همه خاکسارتر است 🔻ضِحکُهُ تَبَسُماً وَ اجتماعه تَعَلُماً مُذَکِرَ الغَافِلِ مُعَلِمَ الجَاهِلِ 🔹خنده اش بصورت تبسم است. 🔸گرده هماییش برای تعلم و یادگیری است. 🔹تذکر دهنده به غافل است. 🔸و آموزنده جاهل است. 🔻لَا یُؤذِی مَن یُؤذِیهِ وَ لَا یَخُوضُ فِیمَا لَا یَعنِیهِ وَ لَا یَشمَتُ بِمُصِیبَةٍ 🔹به کسی که آزارش می کند آزاری نمی رساند. 🔸و در آنچه به دردش نمی خورد وارد نشود. 🔹و هیچ کس را به مصیبتی سرزنش و شماتت نمی کند. 🔻وَ لَا یَذکُرُ أَحَداً بِغِیبَةٍ بَرِیئاً مِنَ المُحَرَمَاتِ وَاقِفاً عِندَ الشُبُهَاتِ 🔹و هیچ کس را با غیبت یاد نمی کند. 🔸از کارهای حرام بیزار است. 🔹و در موارد شبهه ناک قدم بر نمی دارد. 🔻کَثِیرَ العَطَاءِ قَلِیلَ الأَذَى عَوناً لِلغَرِیبِ وَ أَباً لِلیَتِیمِ 🔹بخششش فراوان است. 🔸آزارش بسیار کم است. 🔹برای غریب و ناآشنا یاور است‌. 🔸و برای یتیم پدر است. 🔻بُشرُهُ فِی وَجهِهِ وَ حُزنُهُ فِی قَلبِهِ مُستَبشِراً بِفَقرِهِ 🔹شادابی و خرمی اش در چهره است. 🔸و حزن و اندوهش در دل است. 🔹و به نیاز خود (به خدا )خرسند است. 🔻أَحلَى مِنَ الشَهدِ وَ أَصلَدَ مِنَ الصَلدِ لَا یَکشِفُ سِراً وَ لَا یَهتِکُ سِتراً 🔹شیرین تر از عسل است. 🔸و سخت تر از سنگ است. 🔹و هیچ رازی را فاش نسازد. 🔸و هیچ پرده ای را ندرد. 🔻لَطِیفَ الحَرَکَات حُلوَ المُشَاهَدَةِ کَثِیرَ العِبَادَةِ حَسَنَ الوَقَارِ 🔹حرکاتش لطیف است. 🔸دیدارش شیرین است. 🔹عبادتش بسیار است. 🔸وقارش نیکو است. 🔻لَیِنَ الجَانِبِ طَوِیلَ الصَمتِ حَلِیماً إِذَا جُهِلَ عَلَیهِ 🔹برخوردش نرم است. 🔸سکوتش طولانی است. 🔹اگر درباره او به نادانی رفتار شود حلیم و بردبار است. 🔻صَبُوراً عَلَى مَن أَسَاءَ إِلَیهِ یُجِلُ الکَبِیرَ وَ یَرحَمُ الصَغِیر 🔹برکسی که به او بدی کرده است شکیبا است. 🔸بزرگتر را گرامی می دارد. 🔹و به کوچکتر رحم می کند. 🔻َأَمِیناً عَلَى الأَمَانَاتِ بَعِیداً مِنَ الخِیَانَاتِ إِلفُهُ التُقَى وَ حِلفُهُ الحَیَاءُ 🔹بر امانتها امین است. 🔸و از خیانتها به دور است. 🔹همدم او تقوا و هم پیمان او شرم و حیاست 🔻کَثِیرَ الحَذرِ قَلِیلَ الزَلَلِ حَرَکَاتُهُ أَدَبٌ وَ کَلَامُهُ عَجِیبٌ 🔹پرهیزش بسیار است‌. 🔸و لغزشش کم و حرکاتش مودبانه است. 🔹و گفتارش مایه شگفتی است. 🔻مُقِیلَ العَثرَةِ وَ لَا یَتَبِعُ العَورَةَ وَقُوراً صَبُوراً رَضِیاً شَکُوراً 🔹از خطا و لغزش در می گذرد. 🔸و در پی عیوب دیگران نمی رود. 🔹با وقار، صبور، خشنود و راضی و سپاسگذار است. 🔻قَلِیلَ الکَلَامِ صَدُوقَ اللِسَانِ بَراً مَصُوناً 🔹کم حرف است. 🔸راست گفتار است. 🔹نیکوکار، مصون و محفوظ است. 🔻حَلِیماً رَفِیقاً عَفِیفاً شَرِیفاً لَا لَعَانٌ وَ لَا کَذَابٌ 🔹 بردبار، رفیق و سازگار است. 🔸پاکدامن و عفیف است. 🔹با شرافت است. 🔸لعن کننده و دروغگو نیست. 🔻وَ لَا مُغتَابٌ وَ لَا سَبَابٌ وَ لَا حَسُودٌ وَ لَا بَخِیلٌ هَشَاشاً بَشَاشاً 🔹غیبت کننده نیست. 🔸دشنام نمی دهد. 🔹نه حسود است و نه بخیل. 🔸گشاده رو وشاداب است.
هدایت شده از J M
🔻ایمان مومن کامل نمی شود تا اینکه دارای 103 خصلت در فعل و عمل و نیت و باطن و ظاهر گردد 👈(🟢 ) 🔻لَا حَسَاسٌ وَ لَا جَسَاسٌ یَطلُبُ مِنَ الأُمُورِ أَعلَاهَا وَ مِنَ الأَخلَاقِ أَسنَاهَا 🔹نه ظریف و حساس است. 🔸و نه کنجکاو و جاسوس. 🔹از کارها عالیترین را طلب می کند. 🔸و از اخلاق برجسته ترین را. 🔻مَشمُولًا بِحِفظِ اللَهِ مُؤَیَداً بِتَوفِیقِ اللَهِ ذَا قُوَةٍ فِی لِین 🔹حفظ خدا شامل حال اوست. 🔸به توفیق الهی یاری شده است. 🔹و در عین نرمش قوی است. ٍ🔻وَ عَزمَةٍ فِی یَقِینٍ‌لَا یَحِیفُ عَلَى مَن یُبغِضُ وَ لَا یَأثَمُ فِی مَن یُحِبُ 🔹و تصمیمش همراه با یقین است.(یعنی اول کار فکر آخرش را هم میکند و تصمیم محکم و منطقی میگیرد.) 🔸با کسی که دشمن باشد ستم نمی کند. 🔹و درباره کسی که دوستش دارد به گناه نمی افتد. 🔻صَبُورٌ فِی الشَدَائِدِ لَا یَجُورُ وَ لَا یَعتَدِی وَ لَا یَأتِی بِمَا یَشتَهِی 🔹در سختیها بسیار شکیباست.(خودش را گم نمیکند و مرتکب خطا و معصیت نمیشود‌.) 🔸نه ستم میکند و نه تجاوز. 🔹و هر چه دلش خواست انجام ندهد.(همیشه رضایت و خواست خدا را نظر میگیرد. و با حساب و کتاب منطقی پیش میرود.) 🔻الفَقرُ شِعَارُهُ وَ الصَبرُ دِثَارُهُ قَلِیلَ المَئُونَةِ کَثِیرَ المَعُونَةِ 🔹جامه زیرینش نیاز (به خدا). 🔸و جامه زبرینش صیر و مقاومت. 🔹هزینه و زحمتش اندک است. 🔸کمک و یاریش بسیار است. 🔻کَثِیرَ الصِیَامِ طَوِیلَ القِیَامِ قَلِیلَ المَنَامِ قَلبُهُ تَقِیٌ وَ عِلمُهُ زَکِیٌ 🔹روزه داری او بسیار است. 🔸قیام و عبادتش طولانی است. 🔹خوابش کم است. (به مقدار و متعادل) 🔸قلبش پرهیزگار و علم و دانشش پاکیزه است. (چقدر لطیف است این عبارت!!! دارای نکات بسیار ظریف و دقیق!) 🔻إِذَا قَدَرَ عَفَا وَ إِذَا وَعَدَ وَفَى یَصُومُ رَغباً وَ یُصَلِی رَهباً 🔹هنگامیکه قدرت یابد عفو نماید. (از قدرت و منصبش سوءاستفاده نمیکند. و مقام او را از خود بی خود نمیکند.) 🔸و هنگامیکه وعده دهد وفا نماید. 🔹با میل و رغبت روزه می گیرد. (یعنی عبادتش همراه با نشاط و شوق است.) 🔸و با ترس و خوف نماز می خواند. 🔻وَ یُحسِنُ فِی عَمَلِهِ کَأَنَهُ نَاظِرٌ إِلَیهِ غَضَ الطَرفِ سَخِیَ الکَفِ 🔹چنان نیکو عمل می کند که گویا او را می بینند. (گویی که تمام زندگی اش جلوی دوربین است و همه نظاره گرش هستند.) 🔸دیده اش (از ناروا و حرام) فرو بسته است. 🔹دستش باسخاوت است. 🔻لَا یَرُدُ سَائِلًا وَ لَا یَبخَلُ بِنَائِلٍ مُتَوَاصِلًا إِلَى الإِخوَانِ مُتَرَادِفاً إِلَى الإِحسَانِ 🔹در خواست کننده ای را رد نکند. 🔸و نسبت به دستاورد دیگران بخل نورزد. 🔹با برادران ارتباط و پیوستگی دارد. 🔸در نیکو کاری پیاپی اقدام کند.(یعنی همیشه پایه کارهای خیر است.) 🔻یَزِنُ کَلَامَهُ وَ یُخرِسُ لِسَانَهُ لَا یَغرَقُ فِی بُغضِهِ وَ لَا یَهلِکُ فِی حُبِهِ 🔹سنجیده سخن می گوید و زبانش را می بندد.(یعنی اول خوب فکر میکند و تمام جوانب را میسنجد و به نتیجه محکم و قطعی که رسید حرف میزند یا وعده میدهد! و مثل بقیه هر ۵ دقیقه حرفش عوض نمیشود و بقیه را با حرف و وعده به زحمت نمی اندازد!) 🔸در خشم و دشمنی غرق نشود. 🔹و در دوستیش هلاک نگردد.(یعنی دوستی و دشمنی با بقیه او را از مدار حق و بندگی خارج نمی سازد.) 🔻لَا یَقبَلُ البَاطِلَ مِن صَدِیقِهِ وَ لَا یَرُدُ الحَقَ مِن عَدُوِهِ وَ لَا یَتَعَلَمُ إِلَا لِیَعلَمَ وَ لَا یَعلَمُ إِلَا لِیَعمَلَ 🔹باطل را از دوستش نمی پذیرد و در مقابله با دشمن حق را پایمال نمی کند. 🔸دانش را نمی آموزد مگر برای دانستن و آگاهی و نمی آموزد مگر برای عمل.(یعنی اهل شهرت فروشی و مرید جمع کردن و پز دادن و فخر فروشی نیست!) 🔻قَلِیلًا حِقدُهُ کَثِیراً شُکرُهُ یَطلُبُ النَهَارَ مَعِیشَتَهُ وَ یَبکِی اللَیلَ عَلَى خَطِیئَتِهِ 🔹کینه اش اندک است. 🔸شکر و سپاسش بسیار است. 🔹در روز به جستجوی معاش میپردازد و در شب برخطا و گناهش گریه می کند. 🔻إِن سَلَکَ مَعَ أَهلِ الدُنیَا کَانَ أَکیَسَهُم وَ إِن سَلَکَ مَعَ أَهلِ الآخِرَةِ کَانَ أَورَعَهُم 🔹اگر با اهل دنیا همراه شود زیرکترین آنهاست 🔸و اگر با اهل آخرت همراه باشد پارسا ترین آنهاست.(به بهترین شیوه عمل میکند.) 🔻لَا یَرضَى فِی کَسبِهِ بِشُبهَةٍ وَ لَا یَعمَلُ فِی دِینِهِ بِرُخصَةٍ 🔹در کسب خویش موارد شبهه را نمی پسندد. 🔸و در عمل به دینش دنبال عذر و رخصتی نمی رود. (اهل توجیه نیست!!!) 🔻یَعطِفُ عَلَى أَخِیهِ بِزَلَتِهِ وَ یَرضَى مَا مَضَى مِن قَدِیمِ صُحبَتِهِ 🔹با خطا و لغزش برادر دینیش به عطوفت رفتار نماید. 🔸و حق دوستی دیرینه را مراعات می کند (یعنی، نگاه صفر و صدی ندارد و همیشه جانب انصاف را میگیرد.) 📚منبع:بحار الانوار -جلد 67-ص210 ـــــــــــــــــــــــ
هدایت شده از از هر دری، سخنی
🕸 مغالطه «تفصیل مرکّب» ♻️ پذیرش بی‌چون‌وچرای آن‌چه که در بنگاه‌های خبرپراکنی منتشر می‌شود، بیش از آن‌که ناشی از خوش‌باوری و ساده‌لوحی مخاطبان آنان باشد، از زبردستی و کارکشتگیِ گردانندگان این رسانه‌ها حکایت دارد؛ لذا به‌نظر می‌رسد آشنایی با شگردهایی که در برخی از رسانه‌ها مورد استفاده قرار گرفته و افکار عمومی را در برابر کالاهای فکریِ خود به عامل بی‌ارادۀ مصرف تبدیل کرده است، ضرورتی اجتناب‌ناپذیر می‌باشد؛ در یادداشت پیش روی می‌کوشیم به توصیف یکی از این ترفندهای پرکاربرد پرداخته و نمونه‌هایی از آن را ذکر کنیم، بخوانید! ♻️ در این ترفند که برخی آن‌را «تفصیل مرکّب» نام نهاده‌اند، دستور کار چنین است: ابتدا با انتشار انبوه اخباری که برای بخشی از گزاره‌ها صحیح می‌باشد، آن مسئله را در صدر اخبار نشانده و در مرحله‌ی بعد همان حکم را به مجموع گزاره‌ها نسبت می‌دهند؛ ♻️ برای توضیح بهتر ابتدا مثالی خارج از فضای رسانه مطرح می‌کنیم؛ به‌عنوان مثال عدم تساوی عدد ۲ و ۱ مورد اتفاق همگان است اما در صورتی که به طرفین این نامساوی، اعداد دیگری کم یا اضافه شود ممکن است نتیجه متفاوتی در پی داشته باشد؛ مثلاً اگر به عدد ۱، ۴ را اضافه کرده و به عدد ۲، ۳ را اضافه کنیم تساوی طرفین (۱+۴=۲+۳) برقرار خواهد بود؛ در این‌جا حکم «عدم تساوی» برای گزاره‌هایی که در طرفین قرار داشته و از هم تفکیک شده‌اند صحیح می‌باشد لکن اگر مجموع این گزاره‌ها در کنار هم لحاظ شود، حکم عدم تساوی صحیح نخواهد بود. ♻️ به فضای رسانه‌ای بازگردیم؛ در عرصه‌ی تبلیغات، ماموریت این ترفند آن است که حکم گزاره‌های تفکیک‌شده را -در این‌جا عدم تساوی- به مجموع گزاره‌ها سرایت داده و مخاطب را به یک نتیجه‌ی کلی سوق دهد! 🔢 دو نمونه از چشم‌بندی‌هایی که به‌واسطه‌ی این ترفند صورت می‌گیرد از این قرار است: 1️⃣ ناگفته پیداست که برای ارزیابی و مقایسه وضعیت اقتصادی در دو بازه‌ی زمانی مختلف، عوامل گوناگونی دخیل بوده و باید همه‌ی آن‌ها در نظر گرفته شود لکن به‌ناگاه مشاهده می‌شود که ملاک ارزیابی وضعیت اقتصادی، محدود و منحصر در یک عامل شده و تنها همان عامل محور تحلیل‌ها و قضاوت‌ها قرار می‌گیرد؛ بدیهی است که قیمت اقلام مصرفی - خرج - به‌تنهایی نمی‌تواند ملاک ارزیابی وضعیت اقتصادی در دو بازه‌ی زمانی مختلف قرار بگیرد بلکه شایسته و بایسته است که میزان حقوق و درآمدها - دخل - نیز لحاظ شود؛ به‌عبارت دیگر باید مجموع (دخل + خرج) در دو بازه‌ی زمانی بررسی شده و سپس داوری صورت گیرد! (دخل‌وخرج به‌عنوان مثال مطرح شد وگرنه کارهای زیربنایی نیز باید در ارزیابی مورد توجه قرار گیرد.) 2️⃣ نمونه‌ی بعدی در موضوع حقوق زن و مرد می‌باشد؛ برخی با استناد به بخشی از حقوق زن و مرد در برابر یک‌دیگر، درصدد القای این انگاره هستند که حقوق آنان در اسلام یک‌سان نیست و شواهدی از جمله نصف‌بودن ارث زن نسبت به مرد را دلیل بر ادعای خود عنوان می‌کنند! غفلت یا تغافل این افراد آن است که حکم قسمتی از گزاره‌ها را به مجموع آن سرایت می‌دهند؛ در مثال فوق‌الذکر اگر ارث زن، نصف مرد است در مقابل زن هیچ تعهدی نسبت به نفقه نداشته ولی چنین تعهدی بر دوش مرد سنگینی می‌کند؛ با در کنار هم قرار دادن مجموع این موارد است که ادعا می‌شود حقوق زن و مرد یک‌سان است وگرنه با توجه به تفاوت‌های ذاتی زن و مرد، تساوی حقوق آنان در تک‌تک موارد را هیچ عقل سلیمی ادعا نمی‌کند! ♻️ در پایان لازم به‌ذکر است که باطل‌السحر چنین مغالطاتی، افزایش آگاهی و ارتقای عقلانیت عمومی می‌باشد؛ آرمانی که جز با جهاد تبیین نمی‌توان به آن دست یافت! ✍ ضرغامی