eitaa logo
امامت و امارت
185 دنبال‌کننده
85.4هزار عکس
47.9هزار ویدیو
4.3هزار فایل
گزارش شخصی امامت وامارت پردیسان
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 روز 💠 💎 راهکاری برای جبران گذشته 🔻امام هادى عليه‌السلام: اُذْكُـرْ حَسَـراتِ التَّـفْريـطِ بِـأَخْـذِ تَقْـديمِ الْحَـزْمِ ✳️ حسرت و پشيمانىِ كوتاهى در انجام كارها را به ياد آور و بـا تصميم جــدّى و تدبير جبـران كن. 📚 بحارالانوار، ج ۷۸، ص ۳۷۰ ‌ ‌ 🔻گروه پیروان اهل بیت ورهبری : https://eitaa.com/joinchat/784924872Cd405c22429
هدایت شده از برای ظهور
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دنیا داره به جاهای ترسناک و میرسه 🙄😕 ببینید چقدر زیبا و دقیق تشخیص میده 🤔🤔 رسما به فیلم ترمیناتور رسیدیم 🤦‍♂ ➖✅ برای ظهور دنبال کنید👇👇 https://eitaa.com/joinchat/4107927586Caed62e266b
💠 💬اگر چند تا روزه واجب مثل قضاء و نذر و غیره داشته باشد تقدمی و اولویت بینش‌ها نیست و می‌تواند هر کدام را زودتر انجام دهد. 💠 🌸 فردی که روزه قضا رمضان دارد نمی تواند مستحبی بگیرد. ❓آيا مى‏شود روزه قضا و روزه مستحبى را با هم در يك روز نيت كرد؟ ✍️ بايد فقط روزه‏ى قضا را نيّت كند، البته ثواب مستحبى را هم مى‏برد. 💠‏ 🍃 شخصى كه احتمال مى‏دهد روزه قضا دارد مى‏تواند روزه بگيرد با اين نيت كه اگر روزه قضا داشته باشد، آن را به جا آورد؛ و گرنه به عنوان روزه مستحبى حساب شود. 👌 نکته: این روزه احکام روزه قضا را ندارد لذا اگر بعد از ظهر آن را بشکند کفاره ندارد. 💠 ❓فردی که روزه قضا دارد می‌تواند روزه استیجاری بگیرد؟ اگر وقت برای انجام روزه قضا دارد مى‌تواند روزه‌ى استيجارى بگیرد. 📚 امام، نورى، مكارم، تعليقات على‏العروة، ج 2، شرايط صحه‏الصوم، م 3؛ تحرير الوسيلة ج‌1ص 294 م 2؛ خامنه‎ای، رساله نماز و روزه م 795؛ سیستانی، منهاج ج‌1، م 1035 و رساله ج1 م 2117؛ فاضل، استفتائات ج‌1 س 586؛ صافی 240 سوال پیرامون روزه س18؛ وحید، منهاج ج‌2، م 1035؛ بهجت، جامع المسائل، ج‌2، ص 8 و وسيلة النجاة ص 318؛ تبریزی منهاج ج‌1 م 1035 و استفتاءات جديد ج‌1، س 667 و 678 📚 👇 https://eitaa.com/joinchat/804061385C4d4b905f05
هدایت شده از حسین فرجی
. 💢 انگلیس؛ کابوس زنده 🔹بی بی سی فارسی، وابسته نظام سلطنتی انگلیس، برای جشن سه روزه تاجگذاری چارلز سوم سر از پا نمی شناسد. 🔹انگار اصلا مهم نیست که: 🔻نظام سلطنتی در اغلب کشور های منسوخ شده؛ اما ملکه الیزابت ۷۰ سال سلطنت کرد؛ 🔻کفن و دفن ملکه و تاجگذاری چارلز سوم، ۶ میلیارد پوند هزینه روی دست مردم انگلیس گذاشت؛ 🔻مردم در شهرهای مختلف انگلیس شعار می دهند ما شاه نمی خواهیم؛ 🔻سه دولت ناکارآمد در انگلیس در کمتر از یک سال، استعفا داده و جا به جا شده اند اما با این وجود، انگلیس، رکورد بالاترین نرخ تورم در غرب اروپا را شکسته است؛ 🔻هر ماه چند بار، معلمان و پزشکان و پرستاران انگلیسی اعتصاب می کنند و دانش آموزان و بیماران سرگردان می مانند؛ 🔻آمار ششمین اقتصاد بزرگ دنیا، از افزایش قابل‌توجه میزان توزیع جیره غذای اضطراری و تشدید فقر در این کشور طی یک سال اخیر حکایت دارد؛ 🔻اجاره‌ بها در لندن، جهش سرسام آوری داشته و اجاره یک اتاق، به یک هزار پوند در ماه رسیده؛ رقمی بیشتر از ۵۰ درصد درآمد یک شهروند؛ 🔻از هر ۵ خانوار در انگلیس، یک نفر در ماه ژانویه، وعده های غذایی خود را حذف کرده یا برای یک روز کامل غذا نخورده است. (گزارش بنیاد بین المللی غذا)؛ 🔻برخی از زنان آسیب‌پذیر انگلیسی، به دلیل بحران هزینه‌های زندگی، مجبور به رابطه جنسی در برابر اجاره‌ بها شده اند. (گاردین)؛ 🔻 ۶۵۰۰ تجاوز در بیمارستان‌های انگلیس ثبت شده. (دیلی میل)؛ 🔻رشد قیمت برخی از مواد غذایی، هفت برابر سریع‌تر از افزایش دستمزدها بوده و بحران هزینه‌ها، حتی بدتر هم می‌شود. (دیلی میرور: "یک کابوس زنده")ِ 🔹هیچ کدام اینها مهم نیست! 🔹مهم این است که کشوری در دنیا، همچنان با نوستالژی مضمحل شده پادشاهی سر می کند و با وجود سوابق سیاه استعمار و استبداد، اصرار دارد دیگر کشورها را به دموکراسی بخواند، یا متهم به نقض آن کند! 🔹از همه طناز تر و با مزه تر، نانخور های فارسی زبان رسانه ملکه هستند. 🔹تصور کنید موجوداتی مانند ملکه الیزابت و چارلز سوم، به جای انگلیس، در چین یا روسیه و دیگر کشورهای رقیب غرب، حکومت می کردند؛ چه قشقرقی در بی بی سی به پا می شد. اما خب، لندن فرق می کند! @IMANI_mohammad
💢قانونگذار انگلیسی: مخالفان سلطنت مهاجرت کنند 🔹«لی اندرسون» معاون رئیس حزب محافظه‌کار انگلیس: اگر شما نمی‌خواهید در کشوری زندگی کنید که در آن سلطنت هست راه حلش این نیست که با شعارهای احمقانه‌تان تظاهرات کنید. راه حلش این است که مهاجرت کنید. 🔹این قانونگذار انگلیسی همچنین از سرکوبگری پلیس این کشور علیه این معترضان که در نزدیکی کاخ باکینگهام علامتهایی با شعار «او پادشاه من نیست» به دست گرفتند حمایت کرد. 🔸دیروز همزمان با برگزاری مراسم تاج‌گذاری چارلز سوم، مخالفان سلطنت پارچه نوشته‌هایی را به دست گرفتند که بر روی آن‌ها نوشته شده بود: «او پادشاه من نیست» و «سلطنت را منسوخ کنید». [ مَحـــــرَمانہ NEWS🎬 ] @MAHRAMANEH_NEWS
هدایت شده از ایکس ایران | X IRAN
▫️اوکراینیها یه پهپاد رو بالای کاخ زلنسکی ساقط کردن و کلی اخبار کشورهای دیگه خیلی خوشحال تیتر زدن که پهپاد روسیه بوده که میخواسته زلنسکی رو ترور کنه حالا فهمیدن پهپاد خودشون بوده و خودزنی کردن :)) ➕🌻 خورشید خانوم🌻 @khabarnegar_iran @khabarnegar_iran
هدایت شده از کانال وعده صادق ۳
خواهرم شهدا سر خود را دادند تا سر و روی شما را اجنبی نبیند!! ┅┅┅┅┅┅┅┅┅┅┅┅┅┅┅┅┅ با اربعین تا ظهور ۳۱۳ @baarbaeintazohor313 ┅┅┅┅✿💠❀🇮🇷❀💠✿┅┅┅
هدایت شده از مدیریت در اسلام
▪️سرابُستان/خانه‌باغ/باغچه‌خونه امروز به گلستان سعدی شیرازی نگاه می‌کردم به ترکیب “سَرابُستان” برخوردم بدین شرح: “عابد به شهر درآمد و سَرابُستان خاصِّ مَلِک بدو پرداختند؛ مقامی دلگشای، روان‌آسای” مرحوم‌ دکتر یوسفی آن را چنین معنی کرده است: “بُستان‌سَرا، خانه و عمارتی درمیان باغ” خوشبختانه سعدی توصیف این سَرابُستان را در همان جا به دست می‌دهد: “مَقامی دلگشای، روان‌آسای” یعنی زاهد به شهر وارد شد و بوستان‌سَرای/ بوستان خانه/ تفرجگاه پادشاه را که جایی فرح‌انگیز و آرامش‌بخش بود به او واگذار کردند یا او را در آنجا اقامت دادند. با این تعریف و توصیف چنین می‌نماید که سَرابُستان همان “خانه – باغ” مصطلح معماری سنتی ایران و باغچه‌خانه/ باغچه‌خونه قمی‌ها است. تغییر نام‌های مزبور در طول زمان هم جالب به نظر می‌رسد. در یادداشت‌های گذشته بیان شد که در متون کهن به جای آنچه امروز خانه می‌گوییم سَرا یا سَرای می‌گفتند؛ از جمله در تاریخ قدیم قم (۸۰۵ ق) همه جا “سَرای” و ترکیب مزبور به صورت “بُستان‌سَرای” آمده است. (تاریخ قم) هم‌چنین عبارت “سرای و بُستان ولد دولت” و “سراها و کوشک‌ها و بساتین” دیده می‌شود. (همان) باری شنیده‌ام که خانه‌هایی از دوره ایلخانی هنوز در شیراز موجود است. بافت قدیمی شیراز آنچنان ارزشمند بوده است که در سال ۱۳۵۳ انجمن آثار ملی کتابی با عنوان “تاریخ بافت قدیمی شیراز” از کرامت الله افسر منتشر می‌کند. این کتاب جزء منابع مرحوم دکتر یوسفی بوده و در آخر تصحیح ایشان مشخصات آن آمده است. به عبارت دیگر برای شرح گلستان به این کتاب مراجعه کرده است. و چه خوب است که مصادیق این بافت هم چنان باشد. حال که ذکر گلستان شد اگر چه نام کتاب سعدی است، دوست دارم وصفی از گلستانی حقیقی در قم از دوره قاجار هم شنیده شود. محمدتقی بیگ ارباب (ارباب جان بابا/ جد اعلای خاندان اشراقی قم) در وصف باغ فخرآباد که باغی در خیابان باجک فعلی بوده است، می‌گوید: “میوه بهاری و تابستانی و پاییزی بسیار دارد. خصوص گلستانی دارد که در تمام باغات قم نظیر ندارد.” (تاریخ دارالایمان قم، همو، ص۸۳) شنیده‌ها و اخبار حاکی از تخریب گسترده بافت تاریخی شیراز [و همچنین قم] است. ممکن است جویندگان خارجی و یا ایرانی با خواندن این عبارت در گلستان پُرآوازه سعدی، قصد شیراز کنند و بخواهند مانند چنین جایی را ببینند. یا آنان در صدد برآیند اندکی از حال و هوای روزگار سعدی و محیط زمان اورا درک کنند. جز بافت تاریخی، جای دیگری می‌تواند چنین حسی را القا کند؟ اضافه بر آن با تخریب بافت تاریخی مزیتی اقتصادی و پایدار که جایگزینی برای آن متصور نیست برای همیشه از دسترس خارج نمی‌شود؟ از طرفی پژوهش تطبیقی خاصه تاریخی و عینی/دیداری همه جا سر فرو کردن در کتاب نیست، بلکه دیدن مطابقه‌ها از پیوست‌ها و لوازم آن است. آیا با از بین رفتن این ظرفیت‌ها آنان و هر جوینده‌ای دیگر و بلکه عموم مردم از این درک و حس محروم نمی‌شوند؟ خدایا ما را در نگاهبانی از مواریث فرهنگی و طبیعی و هویت و تاریخ خود برای ساختن آینده‌ای بهتر یاری فرما. منبع: مطلب تهیه شده توسط سیدمحسن محسنی در سایت قم‌پژوهی ****************** پی‌نوشت: زندگی در خانه‌باغ علاوه بر جنبه‌های مفید اقتصادی و کمک به مولدسازی خانوارها، از نظر روحی و روحانی فواید و آثار بسیار عمیقی دارد. مطالبه‌گرانی که به‌درستی در حال مطالبه ساخت خانه‌های ویلایی از دولت هستند باید بدانند با صرف ویلایی‌سازی مشکل مسکن غیراسلامی در ایران برطرف نخواهد شد. مطالبه انقلابیون از دولت باید حول محور دو عنصر اساسی باشد: ۱. ساخت خانه‌های دارای حیاط مرکزی ۲. ساخت خانه‌ها به‌شکل خانه‌باغ یا باغچه‌خانه اگر این دو عنصر در مسکن ایرانی‌ها نهادینه نشود، صرف ویلایی‌سازی یا ساخت خانه‌های حیاط‌دار مشکل خاصی را حل نخواهد کرد. @madineyefazele
هدایت شده از احمدحسین شریفی
🔴از «فقه جامعه‌زده» تا «فقه جامعه‌پرداز» 🖊احمدحسین شریفی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔹یکی از مدرسان فقه در حوزه علمیه گفته است: «اگر به هر دلیلی، ولو سوگمندانهْ ناموجه، نهی از منکر نه تنها پیشگیری نکند بلکه عوارض دیگری ایجاد کند؛ مثل اینکه عده‌ای را روی دنده لج بیندازد یا احساس کنند که باید مخالفت کنند، لذا خود این حرکت باعث ترویج عدم حجاب و برهنگی شود، اینجا جایی است که فقهای ما می‌فرمایند ما دیگر نهی از منکر نداریم.» 🔻گوینده این جمله، آگاهانه یا ناآگاهانه، و خواسته یا ناخواسته، به شکلی واضح تفاوت و «جامعه‌زده»، «منفعل»، «پیرو» و «عرف‌زده» را با فقه و فقیه «جامعه‌پرداز»، «فعال»، «پیش‌رو» و «عرف‌ساز» ابراز کرده است. جمله فوق ‌الذکر در واقع، باور کسانی است که می‌کوشند با عینک فقه فردگرا و غیراجتماعی، وظایف اجتماعی و فرهنگی پیروان فقه ساختارساز و انقلابی را بیان کنند! با قبول چنین عینکی، وظیفه فقه و فقیهان و بالتبع جامعه مقلدان، سکوت در برابر منکرات نهادینه و فساد‌های سیستمی خواهد بود! به تعبیر دیگر زبان حال و قال چنین افرادی در مواجهه با منکرات جامعه‌پسند یا عرف‌پسند آن است که باید تسلیم «جامعه منکراتی» شد! در کف شیر نر خون‌خواره‌ای غیر تسلیم و رضا کو چاره‌ای و عجیب این است که چنین رخوت و بی‌تحرکی و خمودی و سکوتی را وظیفه‌ای شرعی و الهی نیز می‌دانند! احتمالاً فعالیت‌های پیامبران در مواجهه با طاغوت‌های زمان و ناهنجاری‌های فرهنگی نهادینه‌شده زمان خود را رفتاری نامشروع و مخالف فقه اسلامی می‌پندارند! 🔻این در حالی است که اساساً انقلاب اسلامی و حکومت اسلامی، محصول «فقه جامعه‌ساز» و «ساختارساز» (ره) بود. و الا فقه «فردگرا»، «منفعل» و «انزواطلبی» که نمود آن را در جمله فوق‌الذکر می‌بینیم نه تنها با انقلاب اجتماعی و سیاسی میانه‌ای ندارد؛ که هیچ نقشی در فرهنگ‌سازی و جامعه‌پردازی هم برای فقه و فقیهان و جامعه مقلدان قائل نیست! اصولاً بر اساس چنان نگاهی مبارزه امام خمینی با حکومت دوهزار و پانصد ساله شاهنشاهی و حرکت او در جهت براندازی رژیم فاسد پهلوی و تغییر فرهنگ عمومی، مبارزه‌ای مشروع و فقه‌پسند نبوده است! نیازی به توضیح ندارد که چنین فقهی و چنین نگاهی به فقه و فقاهت، هیچ تناسبی با سبک و سیره تبلیغی پیامبران ندارد. چنین فقهی تناسبی با اسلام و احکام و ارزش‌های اسلامی و الهی ندارد. چنین فقهی هرگر فقه اسلامی و قرآنی نیست. کجای قرآن ما را دعوت به سکوت در برابر منکرات نهادینه‌شده یا منکرات جامعه‌پسند می‌کند؟ کدامیک از پیامبران الهی در برابر چنین منکراتی سکوت کردند. مگر غیر از این است که لیک دعوت واردست از کردگار با قبول و ناقبول او را چه کار نوح نهصد سال دعوت می‌نمود دم به دم انکار قومش می‌فزود هیچ از گفتن عنان واپس کشید هیچ اندر غار خاموشی خزید اگر حضرت نوح هم پیرو چنین فقهی بود که نیازی به آن همه دعوت و آن همه مجاهدت در مبارزه با منکرات و ناهنجاری‌های اجتماعی قوم خود نداشت. اگر حضرت لوط هم از چنین فقهی تبعیت می‌کرد که در مقابل رفتارهای ناهجنار قوم خود قیام نمی‌کرد و همینطور حضرت ابراهیم و موسی و عیسی و خاتم الانبیاء علیهم صلوات المصلین. @Ahmadhoseinsharifi 🌹
✍️شورای محله با رأی مستقیم ساکنین محل به نامزدهای ساکن محل زیر نظر امام و سران قوای محله، شورای محله منتخب میشود و رییس منتخب این شورا خود بخود عضو شورای محلات شهر خواهد بود، بدون نیاز به انتخابات جدید و همین طور تا مجلس ملی بدون نیاز به انتخابات پر دردسر و پرهزینه جدید. یعنی انتخاب محلی اعضاء کفایت میکند برای همه رده‌های شهری، استانی و ملی. ۹ اردیبهشت روز شوراها گرامی باد.(قوامی) @qavami برای عضویت عدد ۳۹ را به ۳۰۰۰۱۵۱۵پیامک کنید
هدایت شده از مدیریت در اسلام
▪️به اتفاقات نگران‌کننده‌ای که زیر پوست شهرها در جریان است حساس باشیم/اگر نظام مدیریت محله‌ای با محوریت مساجد را به سرعت مستقر نکنیم، آخرین سنگرها از دست خواهد رفت انفاقاتی که در چند ماه اخیر، پس از فتنه حجاب زیر پوست جامعه و به شکل زیرزمینی در حال رخ دادن است، به سرعت در حال ایجاد تغییرات اساسی در جامعه است. آن‌چه اکنون در خیابان‌های رسمی می‌بینیم در کوچه‌های غیر رسمی مشاهده نمی‌کنیم. همان‌ها که در محیط‌های رسمی، مبادی برخی آداب و بایسته‌های سیاسی و مذهبی هستند، در کوچه‌ها و پس‌کوچه‌ها، زندگی دیگری دارند و به شکلی دیگر سخن می‌گویند. قبلا آدم‌ها دو نوع زندگی داشتند که یکی رسمی بود و دیگری غیر رسمی. یعنی در محیط‌های رسمی و اداری سعی می‌کردند حداقل استانداردهای حکومتی را رعایت کنند اما در زندگی شخصی، رویه‌های مورد علاقه خود را دنبال می‌کردند. یعنی زندگی روز و شب‌شان کاملا متفاوت بود. این رویه چند دهه ادامه داشت اما امروز و پس از فتنه ۱۴۰۱، مخفی‌کاری‌های فردی در حال تبدیل شدن به مخفی‌کاری‌های جمعی است. یعنی اگر تا دیروز آدم‌ها زندگی شخصی خود را از چشمان حکومت دور نگه می‌داشتند، امروز فعالیت‌های گروهی و اجتماعی خود را از چشم حکومت دور نگه می‌دارند. نمونه این اتفاق را در ماه‌های اخیر در موسیقی به وضوح مشاهده می‌کنیم. وزارت ارشاد تنها به دادن مجوز رسمی برای انتشار آلبوم و برگزاری کنسرت بسنده کرده است، اما این محدودیت دیگر کاربرد ندارد. گزارش‌ها حاکی از آن است که این روزها در اغلب ساختمان‌های بزرگ و مجتمع‌های مسکونی، به خصوص در شهرهای بزرگ که سالن اجتماعات دارند، کنسرت‌هایی برگزار می‌شود که دور از چشم ناظران ارشاد است. بخشی از جوانان در زیر زمین شهر، بازاری بزرگ از انواع مفاسد اخلاقی تشکیل داده‌اند که حتی مقامات رسمی از آنها اطلاع هم پیدا نمیکنند. این روند کم‌کم به سینما و تئاتر کشیده شده و خبرها حاکی از آن است که گروه‌های زیرزمینی موسیقی و تئاتر تشکیل شده و مثل دهه ۲۰ و ۳۰ انجمن‌های مخفی هنری و سیاسی در حال شکل‌گیری است. یکی از دوستان دعوتنامه یک گروه تئاتر زیرزمینی را نشانم داد که قرار است در سالن اجتماعات یکی از ساختمان‌های مسکونی نمایشنامه‌ای را اجرا کنند. دیگری هم درباره برگزاری یک کنسرت به شیوه‌ای مشابه برایم نوشت. پیش از این کالاهای ممنوعه مثل مشروبات الکلی و مواد مخدر، بازار زیرزمینی داشت اما امروز فعالیت‌های عادی هنری و گعده‌های سیاسی و اجتماعی هم دور از چشم حکومت برگزار می‌شود. تاریخ به ما می‌گوید که این اتفاقات نشانه خوبی برای حکمرانی نیست. در شوروی، پیش از آن‌که همه چیز به هم بریزد، بازارهای غیر رسمی زیادی شکل گرفته بودند. بازارهایی که در واکنش به محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها به وجود آمده بودند و حکومت مرکزی هرچه تلاش کرد موفق به برچیدن آنها نشد. برای کنترل اتفاقات نگران‌کننده‌ای که زیر پوست شهرها می‌گذرد، هیچ راهی نداریم جز آنکه و امامان مساجد را به سرعت فعال کنیم و مدیریت محلات را با اختیارات کافی به آنها بسپاریم. نهادهای مسئول باید مطلع باشند که شرایط کنونی، آخرین گردنه انقلاب جنسی در ایران است که اگر با تدبیر و سرعت کافی با آن مواجه نشویم آخرین دریچه‌‌ها برای حفظ سنگرهای اخلاق و ایمان بسته خواهد شد و سرنوشت آمریکای دهه ۱۹۷۰ دقیقاً در ایران رخ خواهد داد. @madineyefazele
هدایت شده از حاج اصغرصحرا
♦️♦️ پشه از لحاظ خلقت بسیار عجیب و غریب است،هر چند علم امروزی تازه اندک نکاتی را از خلقت پشه کشف نموده است، و این نکات عبارتند از: ➖همه موجودات دنیا سی و اندی دندان دارند، اما پشه ۴۸ دندان دارد ➖همه موجودات دنیا از یک فیل گرفته تا یک مگس،همه و همه یک قلب دارند، 🦟 اما پشه سه قلب دارد ➖همه ی موجودات دنیا دو چشم دارند،مگر گه گاهی به صورت خارق العاده موجودی سه یا چهار چشم داشته باشد و این در حالی است که پشه با وجود آنکه بسیار کوچک است ۱۰۰ چشم دارد ➖🦟 پشه دو نوع پا دارد،نوعی برای حرکت کردن برجاهای زِبر،و نوعی برای حرکت نمودن بر جاهای لیز همانند شیشه، که معمولا راه رفتن بر آن غیر ممکن است ➖🦟 برای تشخیص نوع خون، راداری دارد که هواپیماهای امروزی،با این همه پیشرفت علم، باز هم کمتر از آن برخوردار هستند ➖🦟 نیش او در قابی همانند کیف قرار گرفته است تا به میکروب آلوده نگردد، وبعد از نیش زدن آن را پاک نموده و بار دیگر در قاب موجود قرار می دهد. ➖🦟 این پشه هایِ ماده هستند که انسان را نیش می زنند، *اما پشه های نر هرگز انسان را نیش نمی زنند*، ➖🦟 پشه های ماده بخاطر تهیه نمودن پروتئین برای تخم هایی که در شکم،و یا رَحِمِ خود دارند انسان را نیش می زنند، و *کسانی که می گویند پشه ها ما را نیش نمی زنند راست می گویند، چرا که پروتئین مورد نظر در خون آن ها موجود نیست*، تا پشه آن خون را بمکد. ➖🦟 از فاصله ای دور،و در اوج تاریکی از طریق حرارت موجود در بدن، توان تشخیص دادن رگی را که خون در آن جاری است دارد. ➖🦟 هنگامی که دستمان را به جایی می بریم که فکر می کنیم پشه بر آن نشسته است،زمانی است که دیگر پشه کار خود را انجام داده،و خون لازم را کشیده است و بی حسی قبلا صورت گرفته توسط پشه، کم کم از بین رفته است.چون نیش پشه نازک و شبیه سوزن آمپول است،ماده ای را با خون انسان مخلوط می کند و خون را رقیق می سازد، تا به آسانی خونِ مکیده شده،از منفذ موجود در نیش او جاری گردد. ➖🦟 پشه موجودی پاک خور است ، و غالبا از گل و گیاهِ پاک تغذیه می نماید، ➖🦟 گرچه بسیاری از مردم فکر می کنند پشه خون خوار است،و کما اینکه قبلا هم اشاره شد بخاطر برطرف کردنِ نیازِ تخم هایی که در شکم دارد،که همانا پروتئین است، خون میمکد. ➖🦟 پشه در هر یک ثانیه ۶۰۰ بار بال هایش را به هم می زند، و بر اثر سرعت جهش بال هایش صدایی تولید می شود،که معمولا به آسانی قابل شنیدن است. ➖🦟 با پاهایش،تخم گل های گوناگون را جا به جا می نماید و باعث بارور شدن گل هایِ ماده می گردد. ➖🦟 فکر نکنیم که پشه مستقیماً ، و در مرحلهْ اول نیش خود را وارد رگ می نماید بلکه در هنگام نیش زدن،قبل از آن محل موردنظر را همانند دکتری جراح با دندان های خود شکافته ، و سپس با وارد کردنِ نیش از رگ خون می گیرد. و مهم تر از همه *بر پشت این پشه حشره ای قراردارد که ‏حتی از پشه هم کوچکتر است و از خون بدن پشه تغذیه می کند . و بر پشتش حشراتی قرمز رنگ و کوچک به نام ‏mite‏ زندگی می کنند که ‏از خون بدن پشه تغذیه می کنند و مشاهده ی آنها با چشم غیر مسلح به دلیل حجم کوچکشان بسیار ‏مشکل است تفکر در خلقت این موجود ریز یکی از میلیاردها میلیارد موجودات موجود ناشناخته و عجیب الخلقه انسان را به تفکر وا می دارد. در ضمن پشه مثل دستگاه (سی تی اسکن) بدن انسان را قبل از نیش زدن اسکن می‌کند و شخص بیمار از سالم را تشخیص می‌دهد. ————— این همه نقشِ عجب بر در و دیوارِ وجود هر که فکرت نکند نقش بوٰد بر دیوار ( سعدی ) ♦️♦️