eitaa logo
امامت و امارت
185 دنبال‌کننده
85.4هزار عکس
47.8هزار ویدیو
4.2هزار فایل
گزارش شخصی امامت وامارت پردیسان
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از از حاج قاسم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
•°﷽°• سلام به یارانِ امیدوار. صبحتون بخیر و سلامتی و نشاط . به سه‌شنبه 25 بهمن‌ماه خوش آمدید ان شاء الله روزی پر از شکر و سلامتی روزیتون باشه. امروز متعلق است به ائمه بقیع، امام سجاد، امام باقر و امام صادق علیهم، هدیه به پیشگاه شان و تعجیل در فرج، صلوات. اللَّهُمَّ صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم این مقطع از تلاوت زیبای سوره علق توسط استاد عبدالرحمن الخولی، برای شروع امروزمون. #⃣ #⃣ #⃣ 🆔 @az_hajqasem
هدایت شده از کانال خبری مازنیوز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 بومی‌سازی نسل جدید سامانه پهپادی برای افزایش بهره‌وری مزارع کشاورزی، تحلیل وجود آفات و مدیریت منابع http://eitaa.com/maznews_ir
هدایت شده از Ahmad Motameni
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 فرمایش آقا رو توجه کنید؛ چقدر زیبا و دلنشین صحبت میکنن، به دل میشینه: ‌🟣اگر تیغ عالم بجنبد ز جای نبرد رگی تا نخواهد خدای 🔵 از خدا بخواه تغییر را
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
💠 روز 💠 💎 توصیه‌ای برای مبلغان 🔻 امام علي عليه‌السلام: من نَصَبَ نَفسَهُ لِلنّاسِ إماما فعَلَيهِ أن يَبدَأ بِتَعليمِ نَفسِهِ قَبلَ تَعليمِ غَيرِهِ، و ليَكُن تَأديبُهُ بِسيرَتِهِ قَبلَ تَأديبِهِ بِلِسانِهِ ✳️ هر کسی كه خود را پيشواى مردم قرار دهد، بايد پيش از آموزش ديگران به آموزش خود بپردازد و پيش از آن كه به زبان تربيت كند، باید با كردار و رفتارش تربيت نمايد. 📚 بحارالأنوار: ۲/۵۶/۳۳ ‌ ‌ •┈┈••✾••┈┈• @HawzahNews
هدایت شده از احمد اباذری
🔻 طلبگی و نظم🔻 🔸 نامه ی جالب امام خمینی (ره) به فرزندشان مرحوم سید احمد: ‌ بسمه تعالی ‌احمد عزیزم مرقوم بی تاریخ شما رسید. من نمی دانم چرا به این زودی از «آخوندهای بی بندوبار» ‌شدی؟! پس از این، اول فوق نامه را تاریخ بگذار، بعد شروع کن ...
هدایت شده از اخبار تهران20:20
7.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 یک زن بعد یک هفته زنده از زیر آوار زلزله ترکیه بیرون آمد 🔹امدادگران در شهر «انطاکیه» ترکیه یک زن را با گذشت ۱۷۷ ساعت از زلزله، زنده از زیر آوار نجات دادند. 🎴به کانال بپیوندید 👇 http://eitaa.com/joinchat/2853175299Cb2c5125cdc
آنانکه زمستان را از پشت پنجره‌‌ دیده‌اند و گرسنگی را هم فقط در کتابها‌ ‌خواندند ، نخواهند توانست که نمایندگانی شایسته برای دفاع از حقوق مردم باشند... @mm_rahroshan
هدایت شده از کانال خبری مازنیوز
نوری قزلجه، نماینده مجلس: مصونیت نظارتی و قضایی را حتی در قانون اساسی برای رهبری نگذاشتند، بعد برای هیئت هفت نفره مولدسازی می‌گذارند! 🔹 مجلس در حوزه نظارتی خود را خلع سلاح کرده است 🔹 امروز نتیجه رفاقت سیاسی مجلس و دولت و یکدست شدن را می‌بینیم 🔹 قیمت دارو چند برابر شده و کمیاب و نایاب می‌شود، کیفیت پایین می‌آید و صدایی از مجلس در نمی‌آید و همه سکوت می‌کنند 🔹غلامرضا نوری قزلجه رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس به جماران گفت: تا دیروز سران سه قوه بود اما به یک‌باره شعبه‌ای به نام هیئت هفت نفره از آن تولید می‌شود؛ این دیگر از سران قوا فراتر رفته است. 🔹از طرفی اصل این موضوع و اختیاراتی که به آن دادند خود ابهام بسیار دارد. مصونیت نظارتی و قضایی داشتن اختیار بسیار بالایی است که حتی در قانون اساسی این اختیار را برای رهبری نگذاشته اند، اما برای هیئت هفت نفره این اختیارا را می‌گذاریم./ جماران http://eitaa.com/maznews_ir
هدایت شده از صدای طلبه
*⃣ تهدیدهای فیفا جواب داد/ علما هیچ وقت پیش‌قدم نبودند/ حسن مدرس: خداوند در زنان لیاقت انتخاب قرار نداده. 🔹گویا سرانجام ورود زنان را به ورزشگاه‌ها برای دیدن بازی‌ها اجازه داده‌اند؛ اجازه‌ای از سر ناگزیری و بر اثر فشارهای بین‌المللی و پس از تهدیدهای فیفا. تغییرات در فقه و فتاوای شرعی یا سنت‌های دینی، همیشه همین‌گونه بوده است؛ یعنی هیچ تغییری درون‌زا نبوده و فقهای ما در تغییر هیچ فتوایی قدم پیش نگذاشته‌اند. نخست جامعه و عرف تغییر کرده و سپس فقه و دستگاه استنباطات شرعی، اندک‌ اندک وضع جدید را پذیرفته و حتی برای آن وجه شرعی یافته است؛ البته پس از سال‌ها ایستادگی و سرسختی و . 🔸نمونه‌های مشهور آن، دوش حمام، رادیو، بلندگو، بیمه، بیع معاطاتی و حضور زنان در انتخابات است که سال‌ها جزء منکرات و اقبح قبایح بود. آنچه امروز نزد اهل شرع و فقهای حوزه در ایران، حجاب کامل و مطلوب زن، محسوب می‌شود، صد سال پیش به هیچ وجه پذیرفتنی نبود. 🔹در عصر مشروطه، شیخ فضل‌الله نوری، قانون‌نویسی را در مجلس شورا، اعلان جنگ با خدا و رسول خدا می‌دانست اما امروز پیروان همو برای رفتن به مجلس سر و دست می‌شکنند. تا سال ۱۳۵۰، مطبوعات دینی سرشار بود از مقالاتی که ورود زنان را به انتخابات حرام قطعی می‌شمردند. سخنان مرحوم سید حسن مدرس در مجلس شورا (جلسۀ روز هشتم شعبان ۱۳۲۹ق) مشهور است که گفت: برهان این است که امروز ما هر چه تأمل می‌کنیم می‌بینیم خداوند قابلیت در اینها (زنان) قرار نداده است که لیاقت حق انتخاب را داشته باشند. عقول آنها استعداد ندارد و گذشته از اینکه در حقیقت نسوان در مذهب اسلام ما در تحت قیومت رجال‌اند: الرجال قوامون علی النساء. ابداً حق انتخاب نخواهند داشت. دیگران باید حفظ حقوق زن‌ها را بکنند که خداوند هم در قرآن می‌فرماید در تحت قیومیت‌اند و حق انتخاب نخواهند داشت؛ هم دینی هم دنیوی. این مسئله‌ای بود که اجمالاً عرض شد. 🔸پس از این نیز داستان همین گونه خواهد بود؛ یعنی بیشتر تغییرات همچنان از بیرون بر فقه تحمیل می‌شود. اگر امروز دو هزار دلیل عقلی، عرفی و حتی از متون دینی برای جواز دوچرخه‌سواری زنان بیاوری، به اندازۀ آنچه در کوچه‌ها و خیابان‌ها می‌گذرد، در درازمدت در فتوای مجتهدان اثر ندارد. نواندیشان دینی و جامعۀ روشنفکری می‌کوشند از رهگذر مباحث نظری و علمی، برخی احکام فقهی را تغییر دهند؛ اما گویا تغییر از این راه چندان آسان یا مقرون‌ به‌ صرفه نیست. تغییر همیشه و تقریبا بدون استثنا از راه بیرون بوده است. 🖊رضا بابایی 🆔@sedaye_talabeh
هدایت شده از #
را نمی‌شد تصویب کرد. او افزود: توقع می‌رود از کتابخامه مجلس، کتابخانه ملی و مراکز پژوهشی بتوانند بیش از پیش فعال باشند و آثاری را تولید کنند که در آنها روایت درست‌تری از تاریخ به ویژه تاریخ حساس مشروطه ارائه دهند. کد مطلب : ۳۲۴۳۶۵ https://www.ibna.ir/vdcaiynem49nue1.k5k4.html
هدایت شده از #
سالروز شهادت شیخ فضل‌الله نوری با عنوان «شیخ شهید» سه‌شنبه 11 مرداد در تالار جلسات موزه کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی برگزار شد. در این برنامه قاسم تبریزی، پژوهشگر تاریخ معاصر درباره «شیخ فضل‌الله و مشروطه مشروعه» و سعید طاووسی مسرور، پژوهشگر تاریخ و عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی، درباره «چرایی نگاه انتقادی شیخ فضل‌الله به مشروطه» سخنرانی خواهند کرد.   قاسم تبریزی گفت: شیخ فضل‌الله نوری وقتی متوجه حضور پررنگ جریان‌های ماسونری، بابی‌ها، سوسیالیست‌ها و نهلیست‌ها در مجلس مشروطه شد، این سخن را مطرح کرد که مشروطه باید مشروعه باشد. چون آن مشروطه که اینان قانونش را تنظیم کردند؛ مشروطه غربی شده بود. شیخ این قید مشروعه را گذاشت و لذا گفت ما الان که انقلاب کردیم، می‌توانیم قوانینی تبیین و تدوین کنیم که مستقیم از قرآن و فقه اسلامی و سیره اهل بیت الهام بگیرد. این نگاه درست بود متاسفانه موضوع مشروطه مشروعه به درستی تحلیل و تبیین نمی‌شود. در حالی که مشروطه مشروعه در برابر مشروطه غربی است که جریان فراماسونی با نفاق و حیله، درصدد بود آن را از مسیرش منحرف کند. او افزود: در قضیه انحراف مشروطه از ویژگی‌های شیخ این بود که جایگاه رهبری داشت؛ قدرت، توان، موقعیت و به اصطلاح از روش رهبری برخوردار بود. چنان‌که شاگردان برجسته بسیاری تربیت کرد از جمله شیخ عبدالکریم حائری شاگرد او بود. از طرفی علما و مراجع بلاد هم او را قبول داشتند. ویژگی دیگر شیخ، دارای مبانی فکری بود. این دو ویژگی در سید محمد طباطبایی و سید عبدالله بهبهانی ضعیف بود. لذا با مبانی فکری که شیخ داشت مسائل را به درستی می‌فهمید. چنان‌که کسروی در «تاریخ مشروطیت» به تمسخر می‌گوید شیخ فضل‌الله نوری می‌خواهد قرآن را قانون کند و در این مملکت حکومت کند. چون خودش ضد اسلام بود و با صراحت می‌گوید اما امثال تقی‌زاده که حیله‌گر است در هاله‌ای از ابهام چنین سخنانی را مطرح می‌کرد.   این پژوهشگر تاریخ معاصر عنوان کرد: شیخ برای خودش مبانی فکری داشت که ابتدا مشروطه را فهمید و بعد با آن مشکل پیدا کرد. زیرا با نفوذ جریان‌های غربگرا در آن مشکل داشت. لذا نسبت به مقتضیات زمان آگاه بود و آن بینش و نگرش را نسبت به جریان‌های استعماری داشت و استعمار را به خوبی می‌شناخت. در آن بیانیه که پیرامون تحریم تنباکو داد، می‌گوید عجیب است که دولت ایران متوجه نیست که انگلستان با یک ساختمان گرفتن در هندوستان تمام شبه جزیره را بلعید. آیا انگلستان با قرارداد تنباکو همه ایران را به تسخیر خودش درنمی‌آورد؟  تبریزی گفت: این بیانیه پیرامون تحریم تنباکو نشان می‌دهد که شیخ آن نگاه عمیق ضد استعماری را داشت که متاسفانه این نگاه ضداستعماری در علمای نجف به این حد نبود. وقتی کتاب «تنبیه الامه و تنزیه المله» مرحوم میرزا حسین نائینی را که می‌خوانید با این که فقیه بزرگی است و مراجع بسیاری زیر دست او تربیت شد اما در کتابش تنها استبداد را دیده است و به استعمار توجهی ندارد. او تاکید می‌کند شجره فاسده استبدادیه را باید از بین برد. این سخن درست است اما وقتی استعمار مملکت را تسخیر می‌کند باید ابتدا استعمار را از بین برد. حال به تعبیر امام خمینی(ره) باید با هر دو آنها مبارزه کرد. او ادامه داد: شیخ فضل‌الله برخلاف میرزای نائینی و آخوند خراسانی در نزدیک ماجرای مشروطه قرار دارد و مشاهده می‌کند که چه طور قانون اساسی را از روی قوانین غربی استخراج می‌کنند و اینجاست که بر مشروطه مشروعه تاکید می‌کند و خواهان تطابق قوانین با شرع اسلام می‌شود. لذا از این نقطه به بعد شیخ در برابر جریان غربگرا و تجددگرا قرار می‌گیرد. اگرچه او اصل مشروطه را نفی نمی‌کند. چون خودش در ابتدا در صف نخست حامیان آن قرار داشت، اما هشدار می‌دهد که مشروطه غربی نمی‌خواهیم، اینجا پارلمان انگلستان و لندن نیست که قوانین غربی به اجرا دربیاید. اینجا کشور اسلامی است و باید قوانین پارلمان آن بر اساس اسلام باشد. این پژوهشگر تاریخ معاصر بیان کرد: به نظرم مشروطیت به نحوی که پیروز شد، پیروزی انگلستان بر ایران بود. چنان‌که جلال ال احمد می‌گوید من نعش شیخ را بر بالای بام این مملکت پس از 200 سال استیلای استعمار انگلیس می‌بینم که غربزده‌ها بر آن مسلط شدند. در طرحی که تصویب شد پنج مجتهد بر مصوبات مجلس نظارت داشتند تا خلاف اسلام نباشد اما غربگرایان حتی یک دوره اجازه ندادند که این امر انجام شود.    تبریزی در پایان سخنانش گفت: امروز وظیفه داریم که تاریخ خودمان را بنویسیم و آنچه را نمی‌دانیم از منابع دیگر تکرار نکنیم. از طرفی درباره تاریخ انقلاب اسلامی کوتاهی نکنیم هر چند که خارج از کشور بیکار ننشستند و دانشگاه‌ها، شرکت‌ها و افراد مختلفی دست به کار شدند و منابع زیادی را درباره تاریخ ما تولید کردند. اما ما باید با تکیه بر آنچه از سند و مدرک داریم تاریخ را روایت کنیم. ما باید تا