هدایت شده از مدیریت در اسلام
#مساجد_نمونه
▪️مجموعه مسجد جامع اصفهان، جامعترین و بزرگترین مسجد تاریخی ایران و از مهمترین مساجد جهان اسلام است؛ به گونهای که برخی محققان غربی مانند اوژن گالدیری یا اولگ گرابار، لقب «شارتر ایران» را به این مسجد دادهاند و آن را از جهت معنوی، هنری و تاریخی، بعد از مسجد الحرام، مسجد النبی و مسجد الاقصی، مهمترین مسجد جهان اسلام میدانند.
سابقهی اولیهی بنای این مسجد به سال ۱۵۴ هجری برمیگردد و از آن زمان در دورههای مختلف (به خصوص دو دورهی سلجوقی و صفوی) دائماً بناهای مختلف ساخته و به آن الحاق شده تا به مساحت امروزین یعنی چیزی حدود ۴ هکتار رسیده است و اکنون متشکل از عناصر ذیل است:
۱. گنبدخانهی خواجه نظام الملک یا نمازخانهی اصلی
۲. گنبدخانهی تاج الملوک
۳. ده شبستان بزرگ در ضلعهای مختلف
۴. چهار صفه در چهار ضلع صحن
۵. مدرسه علمیه حکیمیه
۶. مدرسه علمیه نوریه
۷. مدرسه مظفریه
۸. مرقد علامه مجلسی و دیگر علمای بزرگ اصفهان
۹. دارالکتب و کتابخانه
۱۰. استراحتگاهها و خانقاههای متعدد
این مسجد و الحاقات آن در دورههای مختلف شاهد حضور، سکونت و تدریس شخصیتهای بزرگی همچون خواجه نظامالملک، ابن سینا و ملاصدرا بوده است. همچنین نمادی از همزیستی مذاهب و فرق گوناگون بوده است، چنانکه حنفیها، شافعیها و شیعیان بخشهایی از مسجد را به خود اختصاص داده بودند. مسجد شیعیان در ضلع شرقی بوده که نام ائمه شیعه را در محراب آن (معروف به محراب الجایتو) میتوان دید.
@madineyefazele
هدایت شده از مدیریت در اسلام
▪️به گزارش روابط عمومی مرکز رسیدگی به امور مساجد استانهای خراسان، نشست علمی از سلسله نشستهای تخصصی همایش ملی علامه مصباح یزدی، چهارم اسفند ماه با حضور جمعی از امامان جماعت منتخب توسط این مرکز در مسجد الغدیر بولوار چراغچی مشهد مقدس برگزار شد.
حجت الاسلام احمد نیا معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد استانهای خراسان در این نشست گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار با خانواده محترم علامه مصباح یزدی فرمودند: بزرگداشت جناب آقای مصباح یکی از واجبات کارهای حوزه و روحانیت است؛ همچنین ایشان در جلسهای خطاب به دانشجویان آیت الله مصباح یزدی را شخصیت ویژهای برشمردند و ایشان را به عنوان الگوی موفق معرفی کردند.
@madineyefazele
حجت الاسلام احمد نیا در ادامه افزود: نگاه مقام معظم رهبری، چه در زمان حیات و چه بعد از رحلت علامه مصباح یزدی در مورد ایشان بسیار ویژه است. ما در طول تاریخ اسلام فقهای زیادی داشتیم اما ویژگی بارز علامه که باعث شد رهبر معظم انقلاب از ایشان به عنوان قله غیرت دینی یاد کنند این بود که علامه مصباح یزدی به تمام معنا اسلام شناس بود و عالی ترین مفاهیم دین مقدس اسلام را به ساده ترین زبان در اختیار دانشجویان قرار می داد.
معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز بیان کرد: چندین سال قبل علامه مصباح یزدی کنفرانسهایی در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران تحت عنوان «پیش نیازهای مدیریت اسلامی» داشتند؛لذا در این جلسه که یکی از چهارده پیش نشست کنگره ملی بزرگداشت مقام ایشان با عنوان «پیش نیازهای مدیریت اسلامی در مسجد تمدن ساز از منظر آیت الله علامه مصباح یزدی» است، برآنیم تا یکی از معارفی که از کلام ایشان به جای مانده را از زبان یک فقیه و مجتهد بشنویم.
در این مراسم، آیتالله «سید صمصام الدین قوامی» مجتهد و نظریه پرداز فقه مدیریت اسلامی، استاد حوزه علمیه و درس خارج و رییس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی به ارائه بحثی پیرامون این نشست علمی پرداخت.
ایشان در ابتدا با اشاره به شاخصههای صبر، یقین و هدایتگری به عنوان سه ویژگی مهم امامت گفت: خداوند در قرآنکریم می فرماید از بین جامعه امامانی را برگزیدیم که مردم را به دین و معارف ما هدایت کنند؛لذا این امامان نمی توانند گمراهی را تحمل کنند و در این راستا ضمن شناخت موانع و رفع آنها، در مقام عبودیت در مقابل ربوبیت نیز استمرار داشته و مقاوم باشند؛ قطعا این مسیر هزینههایی به همراه خواهد داشت.
آیت الله قوامی با اشاره به دو آیه شریفه 54 و 55 سوره مائده که بر دو موضوع رهبری و پیروی اشاره می کند، افزود:در مدیریت امروز پیروی مهم تر از رهبری است زیرا پیروان هستند که رهبران را به جامعه می آورند و اگر مورد خدمت قرار گرفته و تربیت شوند تعدادشان بیشتر خواهند شد.امام منحصر در معصوم نیست و هر جا امامت است ولایت، صبوریتویقین هم خواهد بود و هر کدام لطمه بخورد امامت اثربخش نخواهد بود.
@madineyefazele
مجتهد و نظریه پرداز فقه مدیریت اسلامی ادامه داد: مبحث امامت جزو اصول و فروع دین است و از این جنبه یک استثناء است.اکنون این سوال اساسی مطرح است که امامت منحصر به نماز و اداره مسجد است یا متعلق به همه امت در محله می باشد؟ در پاسخ به این سوال سه نوع مدیریت در مسجد، از مسجد و بر مسجد مطرح می شود.
استاد حوزه علمیه و درس خارج بیان کرد: مدیریت در مسجد مشتمل بر دو رکن منبر و محراب است و هر کدام دارای احکامی است و اداره جماعت مدیریت عالی می خواهد و در حقیقت تمرینی برای مدیریت و حاکمیت است. امام جماعت رده سوم است و رده دوم متعلق به امام مسجد می باشد .
آیت الله قوامی در تشریح مدیریت از مسجد گفت: در رده طلایی امام معظم قرار دارد و به جای مامومین، امت قرار می گیرند و البته در بین آنها غیر مسلمان نیز وجود خواهد داشت و همه مواردی که موقتا و در اثر انقلاب مسجد محور ایجاد شدهاند باید به جایگاه اولیه خود بازگردند.
ایشان در ادامه فرمود: طبق توافق صورت گرفته با حاکمیت کشور در این جا سه رکن داریم که همان قوای سهگانه می باشند.با هماهنگی قوه قضائیه صلح یار، باهماهنگی شهرداری و وزارت کشور محله یار و با هماهنگی مجلس ، شورای شهر و پارلمان های ملی و استانی شورایار محله تشکیل دادهایم که همه اینها امتداد سه قوه در محله هستند.
@madineyefazele
رییس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی تصریح کرد:باید در محله با رای مستقیم شهروندان مجلس تشکیل داد و با جاذبه حداکثری مردم سالاری دینی را از سطح محلات شروع کرد. در این طرح شورا یاران افرادی هستند که قدرت تحلیل و مسئلهشناسی دارند اما در حوزه اجرا ورود نخواهند کرد.محله یاران به عنوان مدیران محل با رای اعتماد اعضای شورای محله و کسب تاییدیه های لازم به مدیریت محل می پردازند.
ایشان در ادامه افزود: صلح یار همان قوه قضائیه است و سعی بر آن است که با مشاوره متخصصین، موعظه و اجرای فریضه امربهمعروف و
هدایت شده از مدیریت در اسلام
نهیازمنکر بهداشت قضایی در جامعه ایجاد شود. البته در این راستا از ظرفیت حضور جوانان به عنوان وزرا و نمایندگان محل باید استفاده کرد.باید کادرسازی از سطوح پایین آغاز شود. اگر این افراد بتوانند وظایفشان را به خوبی انجام دهند در آینده در سطوح مدیریتی بالاتر نیز موفق خواهند بود و می توانند عهدهدار انجام امورات بخشهای کلان کشور نیز باشند.
مجتهد و نظریه پرداز فقه مدیریت اسلامی بیان کرد: همانطور که در سوره قصص نیز آمده مقدمه وارثین امامت است و خداوند متعال اراده کرده هنگامیکه مستضعفین را می خواهد وارث کند قبلا شبکه امامت را ایجاد می کند؛ لذا باید از سرمایه اجتماعی امامت که یک میراث است به خوبی بهره بگیریم. هنگامی که در یک شبکه هوشمند قرار بگیریم دیگر احساس تنهایی نخواهیم داشت و هر شخص در محدوه خویش به عنوان جزئی از این شبکه وظایف خود را انجام خواهد داد.
ایشان در پایان با مطرح نمودن الگوی هر محله یک کشور تصریح کرد: در این الگو یک شورای عالی متشکل از امام جمعه، فرماندار، رئیس دادگستری، شهردار و رئیس شورای شهر تشکیل شده و در محلاتی که داوطلب بوده و از انگیزه کافی برخوردار هستند تصمیم گیری نموده و پس از کسب رای اعتماد شاخص ترین افراد را به عنوان محله یار، شورا یار و صلح یار انتخاب کرد.
@madineyefazele
هدایت شده از نوشتههای مهدی جمشیدی
🔻عقبنشینی ارزشی به بهانهی شبهاقتضائات
🖊 مهدی جمشیدی
گذشته از اینکه بیش از یک سال تعلل رئیسجمهور در تغییر دبیر شورای عالی فضای مجازی، فرصتسوزی و خطای راهبردی بوده، ایشان در بند یازدهم از حکم انتصاب دبیر جدید چنین نگاشته است:
«بازنگری در سیاستهای مسدودسازی فضای مجازی با تأکید بر ارزشهای دینی و انقلابی و توجه به اقتضائات نوین فضای مجازی.»
در این باره باید به صراحت گفت:
۱. «بازنگری» یعنی کنار نهادن و عبور. یعنی دورهی فیلترینگ تمام شده. یعنی دیگر این رویکرد، کارآمد نیست. یعنی سلب و نفی، بدنهی اصلی سیاست رسانهای نظام بوده است و اکنون باید این سیاست را رها کرد.
۲. و اعتراف تلخ این است که به جای «شبکههای اجتماعی غربی»، نوشتهاند «فضای مجازی». گویا نظام با اصل فضای مجازی مشکل داشته است.
۳. عبارت «تأکید بر ارزشهای دینی و انقلابی» هم تعارف و رندی هست، وگرنه روشن است که مرزبندی با دشمن، ذات نگاه دینی و انقلابی است. وقتی عنصر ذاتی و جوهری را انکار میکنید، دیگر تأکید بر آن معنا ندارد. «نفی» میکنید و بعد بر امر معدوم، «تأکید» میکنید؟!
۴. و البته عبارت «توجه به اقتضائات نوین فضای مجازی» نشان میدهد که کفهی «عملگرایی» سنگینی کرده و «موقعیت» بر «ارزش»، غالب شده است. «اقتضائات»، همان «واقعیتها»یی هستند که در این روایت، «آرمانها» را به عقب سوق میدهند. «اقتضاء» یعنی دیگر نمیتوان کاری کرد و باید پذیرفت. یعنی «ضرورت» است و جای انتخاب نیست.
۵. نقطهی کانونی این حکم، همین بند است و به همین دلیل، جریان غیرانقلابی این بند را برجسته کرده است. در واقع، دریافته که لابلای بندهای صوری و فرعی، این بند گویای «چرخش ایدئولوژیک دولت» در این زمینه است.
۶. رفع انسداد از شبکههای اجتماعی غربی، دو نتیجهی مستقیم و قهری دارد: نخست اینکه دشمن به زودی از همین شبکهها «حملهی سختتر»ی خواهد کرد، دیگر این که «رونق شبکههای اجتماعی بومی» از میان خواهد رفت.
۷. از قبل هم قابل پیشبینی بود که اگر صاحبان فکر در جبههی انقلاب، دولت را به حال خویش رها کنند و بر اساس اعتماد مطلق، از «نقادی» غفلت نمایند، تجربهی دولت احمدینژاد تکرار خواهد شد. در تمام جمهوری اسلامی، فقط باید به یک نفر اعتماد مطلق داشت و آن شخص رهبر انقلاب است. باقی را اگر رصد و مراقبت نکنیم، سستی و نشتی ایدئولوژیک خواهند داشت.
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
هدایت شده از سید صمصام الدین قوامی
✍شورای فرهنگعمومی گراش حمایت کامل خود را از اجرای الگوي جامع اتحاد امامت وامارت در این شهر ابراز کرد .
هدایت شده از A.H M
اجرای طرح «اتحاد امامت و امارت» در گراش
تابان : آیت الله سید صمصام الدین قوامی نظریه پرداز و مجری این طرح در سطح کشور روز دوشنبه 8 اسفند 1401با حضور در جلسه شورای فرهنگ عمومی گراش به تشریح این طرح پرداخت.
🔹این طرح که در چند استان و شهرستان و بخش اجرا شده، قرار است در گراش نیز اجرایی شود . به عقیده آیت الله قوامی ساختار جامعه تراز انقلاب اسلامی باید شبیه ساختارحاکمیت در سطح ملی، در همه سطوح گسترش یابد . در سطح کشور امامت جامعه (رهبری) به اضافه امارت( سه قوه اجراییه+ مقننه + قضاییه) اداره جامعه را بر عهده دارد. درسطح استان (امام جمعه به اضافه استاندار، رئیس دادگستری و رئیس مجمع نمایندگان) و در سطح شهرستان ( امام جمعه، فرماندار، رئیس دادگستری و رئیس شورای شهر ) و در محلات «محله یار» (از طرف فرماندار و شهردار)، «صلح یار» (از طرف دادگستری) و «شورایار» (از طرف رئیس شورا) متولی خدمت رسانی به مردم می شوند .
✅انتظار می رود در گراش به عنوان اولین گام، حداقل در سه مسجد، این ساختارراه اندازی شود. ما هم آمادگی داریم آموزش های لازم را به این افراد ارائه دهیم .
🌐لینک پایگاه خبری-تحلیلی #تابان_گراش در پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی
zil.ink/tabannews
هدایت شده از مدیریت در اسلام
▪️پرسش: در الگوی محلۀ فاضله ارتباط نهادهای دولتی با نمایندگان محلی چگونه تعریف میشود؟
در الگوی محلۀ فاضله، نمایندگان نهادها و ادارات که در محله تحت امر امام محله فعالیت میکنند با پسوند -یار نامیده میشوند (مانند محلهیار، فرهنگیار، قاضییار، پلیسیار و ...). این پسوند دلالت بر این دارد که این افراد نیروهای مردمی، مسجدی، جهادی و دغدغهمندی هستند که با رصد دقیق امام محله انتخاب و نصب شده و به نهادهای دولتی معرفی میشوند. نهادهای دولتی نیز این افراد را بعنوان نمایندگان خود در محلات و روستاها منصوب میکنند. این افراد نیروهای تحت امر امام محله و طرف تعامل با نهادها هستند، لذا مسئله جبران زحمات آنها به عهده امام است که از طریق منابع مقرر به صلاحدید خود امام انجام میشود و تأکید بر این است که این افراد به هیچ وجه نباید به کارمندان رسمی و حقوقبگیر دولت تبدیل شوند. به طور عمده، نقش نهادهای دولتی در نسبت با این افراد در سه محور تعریف میشود که عبارتاند از:
۱. هدایت
۲. حمایت
و ۳. نظارت.
هدایت به این معناست که نهادهای دولتی باید نمایندگان خود در محله را آموزش داده، و پس از توانمندسازی، مأموریتهای کلی، وظائف و برنامههای مدنظر را به آنها ابلاغ کنند. مثلاً امام جمعه وظیفه دارد از طریق هدایت نماینده خود، یعنی #امام_محله ، او را از جهت علمی و عملی آماده مدیریت محله کند یا نیروی انتظامی باید #پلیس_یار محله را مانند یک کادر رسمی آموزش داده و توانمند کند و در موضوعات مختلف از قبیل رصد امنیتی محله، مقابله نرم یا سخت با جرائم و ... مأموریتهای لازم را به او تفویض نماید.
محور دوم، یعنی حمایت به این معناست که نهادها باید امکانات، تجهیزات، فضا و اختیارات لازم برای انجام وظیفه را در اختیار یاران محله قرار دهند. فی المثل وزارت فرهنگ باید #فرهنگ_یار یا #هنریار محله را از جهت امکانات فرهنگی، هنری و تبلیغی تأمین کند یا شهرداری موظف است فضا، امکانات و اختیارات لازم را برای مدیریت محله در اختیار #محله_یار بگذارد. بخشی از حمایتها از یاران محله نیز باید بصورت فراهم نمودن پشتوانههای قانونی یا رفع موانع قانونی انجام شود که این نوع حمایت بخصوص متوجه قوه قضائیه و مقننه است.
محور سوم، یعنی نظارت هم به این معناست که نهادها باید یاران محله را تحت نظارت و ارزیابی دائمی قرار دهند، از تخلفات احتمالی ممانعت کنند و در نتیجه به بهبود مستمر فعالیت یاران محله کمک نمایند.
هدایت، حمایت و نظارت نهادها بر کار نمایندگان محلی خود منافاتی با تبعیت آنها از امام محله ندارد، چراکه چارچوب کلی ولایت امام نسبت به مسئولان محله نیز در همین سه محور جای میگیرد، یعنی امام محله مسئولان محله را هدایت، حمایت و نظارت میکند، پس مداخله یا مزاحمتی در کار آنها ایجاد نمیکند و همچون شیوۀ اعمال ولایت رهبر بر قوای سهگانه، به شکل دورادور بر کار آنها نظارت دارد و آنها را هدایت میکند. همانگونه که مدیران کل ادارات استانها همزمان هم از استاندار و هم از وزارتخانۀ متبوع خود فرمان میگیرند و این امر باعث اختلال در انجام وظائف آنها نمیشود، یاران محله نیز همزمان هم از ادارات مربوطه و هم از امام تبعیت میکنند و این دو نقش تضادی با هم ندارند. مداخلۀ مستقیم و دخالت جزئی امام در کار مسئولان محله امری نادر و استثنائی است و در شرائط عادی، به شرطی که مسئولان محل طبق فرهنگ اقتدا و تبعیت از امام طی طریق کنند، تضاد و تزاحم رفعنشدنی بین امامان و امیران بوجود نخواهد آمد.
#یاران_محله #اتحاد_امامت_و_امارت
#محله_فاضله #امامت_محله
@madineyefazele
هدایت شده از مدیریت در اسلام
▪️دیدار حجت الاسلام و المسلمین جمشیدی، نماینده شورای ارتباطات ریاست جمهوری با حوزه و روحانیت با آیت الله قوامی
در این دیدار پیرامون انتظارات دولت از حوزههای علمیه در حل مشکلات نظام اداری کشور و نقشهای مورد انتظار از دولت در پیشبرد گفتمان مدیریت اسلامی و همچنین گسترش الگوی جامع اتحاد امامت و امارت بحث و بررسی شده و توافقاتی به عمل آمد.
@madineyefazele
هدایت شده از مدیریت در اسلام
▪️رونمایی از اولین سند «شناسنامه محله» در محله فاطمیه قم
محلۀ فاطمیۀ پردیسان قم بعنوان اولین محلۀ آزمونۀ الگوی اتحاد امامت و امارت در دهمین سالگرد اجراء این طرح صاحب شناسنامۀ محله شد.
طی جلسهای که امشب با حضور مجریان الگوی امامت و امارت در محله فاطمیه قم و نمایندگان شهرداری منطقه پردیسان برگزار شد، از اولین شناسنامۀ صادرشده برای محلات آزمونۀ الگوی امامت و امارت رونمایی شد.
شناسنامۀ محله سندی حاوی اطلاعات کلی از وضعیت موجود محله است و شامل یک نسخه تکبرگی و یک نسخه کتابچهای است که بر اساس رصد و پیمایش مسئولان محله از آمار نفوس و مسکن، بافت جمعیتی، امکانات، استعدادها، ظرفیتها، تهدیدات، مشکلات و همچنین تحلیل فرهنگ موجود محله تهیه میشود. نسخه اول برای گفتمانسازی و معرفی تشکیلات مدیریتی محله، در اماکن عمومی در معرض دید اهالی محل قرار میگیرد و نسخه دوم نیز برای رصد وضعیت اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی محله، شناسائی معضلات، مشکلات و برنامهریزی و ارائۀ راه حل از سوی شورای امناء محله مورد استفاده قرار میگیرد.
تهیه و نصب شناسنامه محله در مساجد و اماکن عمومی محلات از سوی مسئولان مساجد، گام مؤثری در جهت ایجاد آمادگی ذهنی در جامعه برای اجراء تدریجی مدیریت مسجدمحور و اماممحور محلات و روستاها است که مقدمۀ تشکیل ساختار دولت اسلامی، و تنها راه کنترل بحرانهای اجتماعی، اخلاقی و فرهنگی در محلات است.
@madineyefazele
هدایت شده از مدیریت در اسلام
▪️دیدار رئیس مرکز آموزشهای مدیریت دولتی سازمان اداری استخدامی کشور با آیت الله قوامی
در این دیدار توافقاتی در راستای گسترش همکاریها مابین بنیاد فقهی مدیریت اسلامی و دولت در حوزههای توانمندسازی مدیران کشوری و اصلاح نظام اداری موجود به عمل آمد.
@amoozesh_fiim
@madineyefazele
هدایت شده از سید مهدی حسینی
ﺯﻥ ﻫﺎﯼ ﻣﺎ ﻣﻠﮑﻪ ﻫﺴﺘﻨﺪ✨👸
ﯾﮏ ﻣﺮﺩ ﺍﻧﮕﻠﯿﺴﯽ ﺍﺯ ﻋﺎﻟمی ﭘﺮﺳﯿﺪ:
ﭼﺮﺍ ﺩﺭ ﺍﺳﻼﻡ ﺩﺳﺖ ﺩﺍﺩﻥ
ﺯﻥ ﺑﺎ ﻣﺮﺩ ﻧﺎﻣﺤﺮﻡ ﺣﺮﺍﻡ ﺍﺳﺖ؟؟
ﻋﺎﻟﻢ ﮔﻔﺖ:
ﺁﯾﺎ ﺗﻮ ﻣﯿﺘﻮﺍﻧﯽ ﺑﺎ ﻣﻠﮑﻪ ﺍﻟﯿﺰﺍﺑﯿﺖ ﺩﺳﺖ ﺑﺪﻫﯽ؟
ﻣﺮﺩ ﺍﻧﮕﻠﯿﺴﯽ ﮔﻔﺖ :
ﺍﻟﺒﺘﻪ ﮐﻪ ﻧﻪ ﻓﻘﻂ ﭼﻨﺪ ﻧﻔﺮ ﻣﺤﺪﻭﺩاند
ﮐﻪ ﻣﯿﺘﻮﺍﻧﻨﺪ ﺑﺎ ﻣﻠﮑﻪ ﺩﺳﺖ ﺩﻫﻨﺪ.
ﻋﺎﻟﻢ ﮔﻔﺖ:
ﺯﻥ ﻫﺎﯼ ﻣﺎ ﻣﻠﮑﻪ ﻫﺎ ﻫﺴﺘﻨﺪ
ﻭ ﻣﻠﮑﻪ ﻫﺎ ﺑﺎﻣﺮﺩﺍﻥ ﺑﯿﮕﺎﻧﻪ ﺩﺳﺖ ﻧﻤﯿﺪﻫﻨﺪ.
ﻣﺮﺩ ﺍﻧﮕﻠﯿﺴﯽ ﺳﻮﺍﻝ ﮐﺮﺩ :
ﭼﺮﺍ ﺯﻥ ﻫﺎﯼ ﺷﻤﺎ ﻣﻮ ﻫﺎ ﻭ ﺑﺪﻥ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﻣﯿﭙﻮﺷﺎﻧﻨﺪ، ﯾﺎ ﺣﺠﺎﺏ ﺭﺍ ﺭﻋﺎﯾﺖ ﻣﯿﮑﻨﻨﺪ؟
ﻫﻤﺎﻥ ﻋﺎﻟﻢ ﺗﺒﺴﻤﯽ ﮐﺮﺩ
ﻭ ﺩﻭ ﻋﺪﺩ ﺷﮑﻼﺕ ﺭﺍ ﮔﺮﻓﺖ ﯾﮑﯽ ﺭﺍ ﺑﺎﺯ ﮐﺮﺩ
ﻭ ﺩﻭﻣﯽ ﺭﺍ ﻫﻤﺎﻥ ﻃﻮﺭ ﺑﺴﺘﻪ ﺑﺎﻗﯽﮔﺬﺍﺷﺖ.
ﺑﻌﺪﺍ ﻫﺮﺩﻭﯼ ﺁﻧﺮﺍ ﺑﻪ ﺯﻣﯿﻦ ﺧﺎﮎ ﺁﻟﻮﺩ ﺍﻧﺪﺍﺧﺖ.
ﻭ ﺑﻪ ﻣﺮﺩ ﺍﻧﮕﻠﯿﺴﯽ ﮔﻔﺖ:
ﺍﮔﺮ ﻣﻦ ﺑﮕﻮﯾﻢ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺍ ﺑﺮﺩﺍﺭ
ﮐﺪﺍﻡ ﯾﮏ ﺭﺍ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﻣﯿﮑﻨﯽ؟
ﻣﺮﺩ ﺍﻧﮕﻠﯿﺲ ﮔﻔﺖ:
ﻫﻤﺎﻥ ﺷﮑﻼﺕ ﺭﺍ ﮐﻪ ﭘﻮﺷﺶ ﺩﺍﺭﺩ.
ﻋﺎﻟﻢ ﮔﻔﺖ:
ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﺩﻟﯿﻞ ﺍﺳﺖ
ﮐﻪ ﺯﻥ ﻫﺎﯼ ﻣﺎ ﺣﺠﺎﺏ ﺭﺍ ﺭﻋﺎﯾﺖ می کنند.
آن عالم امام موسی صدر بود🌱
#عفاف_و_حجاب
🆔 لینک کانال
https://eitaa.com/joinchat/85983330C7210d6f841
هدایت شده از یاامام هادی به توازدورسلام!
🦂روز های #قمردرعقرب اسفندماه اعلام شد😱
〽️به فرموده امام صادق هرکس در این روز ها #سفر کند یا #ازدواج کند خیری نمیبیند🤯
هدایت شده از ابراهیمی نیا...!
📸#عکس_نوشت | دعا، ندا و نجوا
«وَاسْمَعْ دُعايى اِذا دَعَوْتُكَ وَاسْمَعْ نِدائى اِذا نادَيْتُكَ وَ اَقْبِلْ عَلَىَّ اِذا ناجَيْتُكَ؛»
« و بشنو دعايم را آنگاه كه تو را مىخوانم و بشنو ندايم را آنگاه كه تو را ندا مىكنم و رو به من بياور آنگاه كه با تو مناجات مىكنم.»
🔸️بين اين سه واژه تفاوتهايى وجود دارد:
«دعا» داراى معنايى گسترده است، يعنى با هر زبانى و به هر كيفيّتى صدا بزنند.
🔹️ولى ندا صدايى بلند و فريادگونه است؛ چه از راه دور، چه نزديك، ولى نه به قصد رساندن صدا به گوش طرف مقابل، بلكه با انگيزهاى مانند آرام شدن و تخليه روانى.
🔸️و نجوا به معناى حرف زدن خصوصى با كسى است به گونهاى كه ديگرى نمىتواند آن را بشنود. پس نجوا سخنى بين دو نفر است كه شخص سوم از شنيدن آن بىبهره است.
🔹️به عنوان مثال خداوند مىفرمايد: «وقتى كه بنده جز رضايت من هدفى نداشته باشد او را دوست مىدارم و در شبهاى تاريك و خلوتهاى روز با او مناجات مىكنم»؛ يعنى بنده مىفهمد خدا با او حرف مىزند، ولى هيچكس متوجّه چنين رابطهاى نمىگرد.
📚کتاب شکوه نجوا، ص۱۹ و ۲۰
#شرح_مناجات_شعبانیه ۵
💻 @mesbahyazdi_ir
هدایت شده از ابراهیمی نیا...!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺 #ببینید | ویژگی اهل دنیا چیست؟
🔺️قسمت صدم از سلسله جلسات #درس_اخلاق حضرت آیت الله مصباح یزدی (قدس سره) با موضوع « #محبت_خدا »
📱 @mesbahyazdi_ir
هدایت شده از یا مهدی ادرکنی
این پیام را تا آخر بخوانید این مطلب از استادم سید مهدی حسینی است
ایجاد این کانال به منزله شناخت
حقانیت امیرالمومنین و اولاد طاهرین سلام الله علیهم و شناخت دشمنان اهلبیت است. و ثواب ایجاد این کانال را برای
شادی امام زمان قرار دادم. گاهی وقتها در پی وی پیام های داده میشود گاهی باعث شادی من و گاهی باعث حزن من میشود
از یک بچه شیعه انتظار ندارم در پی وی بگوید حاج آقا از موقعی که عضو این کانال شدم فهمیدم سه خلیفه بعد از پیامبر چه خباثتی دارد
به ما گفتند که خلیفه ثانی باعث شده ما مسلمان شدیم. به ما گفتند خلیفه پیامبر چون داماد پیامبر بوده لعن کردن آنها باعث آزار و اذیت پیامبر است. از همه طلاب علماء خطباء میخواهم بالای منبرهایشان علاوه بر بحث تولی ، بحث تبری هم داشته باشند تا فرزندان ما بفهمند آیندگان بفهمند خلفای سه گانه چه بلاهایی سر اهلبیت آوردند
ای علماء ای شیعیان ای مجتهدین ای محبین اهلبیت مذهب شیعه در خطر است اسلام در خطر است و مظلوم واقع شده از امیرالمومنین حمایت کنید و تبری را به فرزندان مان گوشزد کنیم از شما در خواست دارم مطالب خوبی به این کانال بفرستید تا در ثواب این کانال شریک باشید
التماس دعا ( سید مهدی حسینی)
نظرات،پیشنهادات،انتقادات درباره مطالب کانال را به آیدی زیر ارسال نمایید.
@SW12346
@tavala_tabara
هدایت شده از یا مهدی ادرکنی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔆خدایا ما رو بابت همه وسایل گُمشدهایی که سرِ نماز پیدا کردیم ببخش :)
🔸امیدوارم با دیدنِ این فیلم، یادِ خودت نیوفتی
@tavala_tabara
هدایت شده از گزیده خبرها
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دوستان عزیز نشر دهید
هدایت شده از سعداء/حجت الاسلام راجی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 ماجرای #انتفاضه_شعبانیه چه بود؟
♨️ ترس آمریکا از تشکیل حکومت مردمی و اسلامی در عراق!!
⁉️ چرا آمریکا راهبرد خود را درمورد صدام تغییر داد؟
🔹 برشی از سخنرانی #حجت_الاسلام_راجی به مناسبت #ماه_شعبان و انتفاضه عراق
💠 اندیشکده راهبردی سعداء
🆔 @soada_ir
هدایت شده از مهدی
💠 هو الشافی 💠
🔸🔷 پانزدهمین دوره کارگاه درمانگری تخصصی سیاتیک (با بهره گیری از طب جدید و طب مزاجی ) با شرکت برادران و خواهران 🔷🔸
🍃🎋🌿🍃🎋🌿🍃🎋🌿🍃🎋🌿🍃
🔴 دوره پانزدهم آموزش تخصصی سیاتیک فائز
✳️ استاد : مهندس جعفری ( فائز ) معلم تخصصی درمانگری سیاتیک
🔴 سرفصلهای دوره پانزدهم :
👈 تشخیص
👈پیشگیری
👈علل بیماری
👈درمان
آموزش همراه با تصویر و فیلم و تئوری و عملی
روش درمانی:
با بهره گیری از طب کلاسیک ( طب جدید) و طب سنتی و تجارب شخصی در درمان بیماران بی شمار
♦️ با به کار گیری همزمان آنها ، طول درمان به شدت کاهش می یابد و به جای جلسات طولانی و ....
اکثرا در یک جلسه درمان انجام میشود.
🍃🎋🌿🍃🎋🌿🍃🎋🌿🍃🎋
زمان و مکان کلاس:
تعداد جلسات: جمعا ۴ جلسه سه ساعته که دو جلسه نخست آن روز جمعه صبح و بعد از ظهر خواهد بود.
❇️ زمان شروع کلاس : جمعه دوازدهم اسفند ۱۴۰۱ ساعت هشت و نیم تا یازده و نیم صبح
❇️ مکان: قم ، پردیسان ( آدرس دقیق تا غروب پنجشنبه تقدیم میشود)
🔸🔷🔸🔷🔸🔷🔸🔷🔸🔷
✳️ هزینه ثبت نام برای هر فرد یک میلیون تومان میباشد که به مناسبت نیمه شعبان رایگان است.
( ثواب آن تقدیم به مادر امام زمان علیه السلام بانو نرجس خاتون)
🍃🌱🌿☘🍀🎋🌲🌳🌴🍃🌿☘🍀
✅ به امید روزی که همه سیاتیک را بشناسند و بتوانند از ابتلای به آن پیشگیری کنند و اصلا نیاز به درمان نداشته باشند.
📌جهت ثبت نام با تلفن ۰۹۳۵۴۵۹۸۸۳۳ تماس حاصل نمایید.
تعداد نفرات محدود و اولویت با کسانی است که زودتر ثبت نام کنند.
موفق باشید.
✅ لطفا رسانه باشید 🍃🎋🌿