eitaa logo
امامت و امارت
185 دنبال‌کننده
85.3هزار عکس
47.8هزار ویدیو
4.2هزار فایل
گزارش شخصی امامت وامارت پردیسان
مشاهده در ایتا
دانلود
💮 دفتر تبلیغات اسلامی منتشر شد ✍ حجت الاسلام والمسلمین دکتر سعید روستاآزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی از تهیه و انتشار ره توشه خبر داد. 📌این ره توشه شامل هفت عنوان مقاله با موضوعاتی همچون، وظایف مبلغان در تبلیغ انتخابات ریاست جمهوری، وظایف و اخلاق انتخاباتی مردم، پرسش و پاسخ های انتخابات، علل و آثار مشارکت حداکثری در انتخابات از نگاه امامین انقلاب، موانع پیشرفت انقلاب اسلامی، حضور در انتخابات از نگاه قرآن و منشور اخلاقی انتخابات می باشد. ❌ مشروح خبر در لینک زیر: ♻️ www.balagh.ir/content/14703 💡 تبلیغ نیوز | پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم 🌐 Tablighnews.Dte.ir 🆔 @tablighnews
🌸امام زمان علیه السلام: 🌷ما در رعایت‌ حال‌ شما کوتاهى‌ نمى‌ کنیم‌ و یاد شما را از خاطر نبرده‌ ایم‌ ، که‌ اگر جز این‌ بود گرفتاریها به‌ شما روى‌ مى‌ آورد و دشمنان‌ شما را ریشه‌ کن‌ مى‌ کردند . پس‌ از خدا بترسید و ما را پشتیبانى‌ کنید.(۱) 🌷هر یک‌ از شما باید به‌ آنچه‌ که‌ او را به‌ محبت‌ ما نزدیک‌ مى‌ سازد عمل‌ کند ، و از آنچه‌ که‌ مورد پسند ما نیست‌ و ما را خشمناک‌ مى‌ سازد دورى‌ جوید.(۲) 📚(۱)بحارالانوار،ج۵۳،ص۱۷۵ 📚(۲)الاِحتجاج طبرسی،ج۲،ص۳۲۴ ❁❅❁❅❁❅❁❅❁ 🔵http://eitaa.com/cognizable_wan
بسم الله الرحمن الرحیم معادله ی «معرفت-امامت» و پیامدهای آن برای «ملت-مکتب» بخش3 ✅آی خداپرستان و آی وطن پرستان! به هوش باشید! به شهادت تجربیات تاریخ و عقلانیت و انصاف، هشت سال تأخیر و توقع از دشمن داشتن، از سر ساده لوحی نبود و نمی تواند باشد، طراحیِ هوشمندانه و مهندسی شده¬ی دشمنان انقلاب و ایران بود تا با اشتداد ضعفها و فشارها، مردم آرمان های انقلاب را با پیشرفت در تضاد ببینند و از آرمان ها دست بکشند. صد البته که تیم نفوذ و نفاق رندانه مأموریتش را انجام داد، اما از این قاعده ی الاهی غافل یا به آن بی اعتقاد بود که «وَ مَكَرُوا وَ مَكَرَ اللَّهُ وَ اللَّهُ خَيْرُ الْماكِرينَ» و «وَ مَكَرُوا مَكْراً وَ مَكَرْنا مَكْراً وَ هُمْ لا يَشْعُرُونَ». ✅یک تاریخ هزینه شده تا یک عده دیرفهم بفهمند. جبهه ی حق بی شمار شهادت و بی شمار هزینه و تازیانه به خود دیده تا آگاهی بیافریند و قواعد روشن مواجهه با نفوذ و نفاق و دشمن را به طیفی از غافلان بیاموزاند. ✅پرسش اصلی این نوشتار اینجا پیش می آید: آیا دستگاه دینی، طراحی و تدبیری در چنته ندارد که از این هزینه های سنگین بکاهد و در عین حال آگاه گر و روشنگر باشد؟ دین راهکاری ندارد که در «حوادث واقعه» و پیشامدهای غیرمنتظره و سرنوشت ساز پیشاپیش هشدار بدهد و انسان و اجتماع را از آسیب برهاند؟ آیا ملت و مکتب اسلام محکوم است که پیوسته این هزینه های تلخ را بپردازد و روشنگری را با زیان ها و خسارت های سنگین به چنگ آورد؟ آیا دین قادر نیست معادله ی «معرفت-هزینه» را با حذف یا حداقل سازی هزینه به معادله ی «معرفت-پیشرفت» مبدل سازد؟ ✅به گواهیِ اعتقادات اسلامی چنین طرح و تدبیری در فهرست جامعیت و خاتمیت اسلام گنجانده شده و از قلم نیفتاده، اما لایه هایی فشرده از نفاق و غفلت و دنیاگرایی بر قلب و سمع و بصر بسیاری از نخبگان منحرف مهر زده. نخبگان غافل و دنیاپرست و به دنبال آنان توده های مقلّد، جز با شهادت های مکرر پاکان و هزینه های گران از خواب گران برنمی خیزند. ✅در نمونه های یادشده (فاطمیه و عاشورا و انقلاب اسلامی) کافی بود فهم و فرمان امام و رهبر دینی را معیار رفتار خویش قرار دهند تا ملت و مکتب هزینه های هنگفت ندهد. سازوکار هدایتی اسلام در سقیفه و فاطمیه، بلکه پیوسته ی حیات امت پس از نبوت، امامت بود. اگر علی بن ابیطالب ع دیده و شنیده می شد، سقیفه و فاطمیه و تحریف های سنگین بر دین تحمیل نمی¬شد. سازوکار اسلام در عاشورا پیشوایی حسین بن علی ع بود. فاجعه ی عاشورا پیش نمی آمد اگر امام، مطاع بود و امت مطیع، مخصوصا خواص. سازوکار دین در ترور حاج قاسم و فخری زاده و سرمایه های این ملت، امامت در عصر غیبت و توصیه های پرتکرار وی در «شیطان بزرگ» نامیدن آمریکا بود؛ توصیه هایی که مردان و زنانی در اقصا نقاط جهان شنیدند، ولی مهره های دشمن در داخل که با هیأت دوست بر منصب های درشت تکیه زده اند، نشنیدند. ناشنوایان داخلی، ولایت و کدخدایی آمریکا بر عالم را مبنای روابط خارجی خود تعریف کردند نه شیطنت او را. ✅پس نسخه ی نجات و معرفت همان فهم امام مسلمین بود که «آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند». این فهم امام از عمق ایمان و باور توحیدی متولد شده بود، اما ولایت پذیران طاغوت وقعی بدان ننهادند؛ زیرا طبق قاعده ی قرآنی و عقلانی: «كُلٌّ يَعْمَلُ عَلى‏ شاكِلَتِهِ»؛ هركس بر مبنای شخصیت و هویت وجودی خود رفتار می کند و حیات و اعمال وی تابعی از کنه ماهیت و هیأت اعتقادی اوست. ادامه دارد حسن علی پوروحید https://eitaa.com/Bazkhani_andishe
✨﷽✨ 🔴 توابین (رها یافتگان) ✍عربده کشان وارد شهربانی شد، فریاد میزد این راسته یه شیر داره اونم مرتضی ست، گیر داده بود به تابلوی شهربانی ، عربده میکشید میگفت چرا عکس شیر روی تابلو حک شده ، شیر این محل منم، مرتضی!!! یکه بزن پاچنار بود، از این باباشملهای کله خراب، نوچه هایش هم کم نبودند، ولی با همه ی لات بازیهاش ذره ای هم مرام و معرفت سرش میشد. رفته بودند با نوچه هایش یکی از باغهای فرحزاد، شب جمعه بود، میزدند و میرقصیدند، جوانی مودب آمد سمتشان ، سلام کرد و گفت سید مهدی قوام(از وعاظ بنام آن دوره) همراه خانواده اش گوشه ی باغ نشستند،خوب است کمی مراعات حال حاج آقا را بکنید. اسم سید مهدی قوام را که شنید بلند شد رفت بطرفش ، سلام و علیک کردند ، پیشانی سید مهدی قوام را بوسید، به سادات خیلی احترام میکرد، سید مهدی به او گفت: آقا مرتضی! اگر ما بخواهیم مثل شما داش (لات) بشیم چه کار باید کنیم ، جواب داد ما لوتیا حق نمک را نگه میداریم، نمکدان نمیشکونیم ، سید مهدی حواب داد: "خب این کار را که ما هم انجام میدیم ، اما بگو تو که نمک خدا را خوردی، چرا نمکدانش را میشکنی و گناه میکنی؟ مرتضی سرش را انداخت پایین و سکوت کرد، زانوهایش لرزید ، انگار... انگار خدا دین را با همین یک جمله در دلش ریخت، اشکش سرازیر شد، مثل دیوانه ها های های گریه میکرد ، توبه ی مردانه کرد ، آدم شد، شد نوکر حسین، روضه که میخواندند نمیتوانستی آرامش کنی، هییتی تاسیس کرد بنام محبین الزهرا و تا آخر عمر نوکر اباعبدالله بود، شد از معتمدین بنام شهر،مردم خیلی قبولش داشتند، حسین است دیگر ، نوکرانش را آقا میکند... 📙برداشتی آزاد از زندگی مرتضی پادگان ‌‌‌‌http://eitaa.com/cognizable_wan
بسم الله الرحمن الرحیم معادله ی «معرفت-امامت» و پیامدهای آن برای «ملت-مکتب» بخش4 🔷قرآن در جایی دیگر، ماهیت رفتاری انسان ها و جوامع را با دقت و عمقی اسرارآمیز تحلیل می کند: «اللَّهُ وَلِيُّ الَّذينَ آمَنُوا يُخْرِجُهُمْ مِنَ الظُّلُماتِ إِلَى النُّورِ وَ الَّذينَ كَفَرُوا أَوْلِياؤُهُمُ الطَّاغُوتُ يُخْرِجُونَهُمْ مِنَ النُّورِ إِلَى الظُّلُماتِ أُولئِكَ أَصْحابُ النَّارِ هُمْ فيها خالِدُونَ»؛ خداوند، ولى و سرپرست كسانى است كه ايمان آورده اند؛ آنها را از ظلمتها، به سوى نور بيرون مى برد. اما كسانى كه كافر شدند، اولياى آنها طاغوتها هستند كه آنها را از نور به سوى ظلمتها بيرون مى برند؛ آنها اهل آتشند و هميشه در آن خواهند ماند. 🔷در نمونه ی برجام هم طرح دین همان امام و امامت بود که بارها یاد آورد دشمن قابل اعتماد نیست، به مذاکره نباید دل خوش کرد، راه نجات کشور اقتصاد مقاومتی است نه اقتصاد وارداتی از غرب، تعهدهای درازمدت و سنگین هسته ای به دشمن ممنوع، در اجرای محددیت های هسته ای شتابزده رفتار نکنید، و دهها توصیه و حکمت دیگر، اما نه خط قرمزهای رهبری رعایت شد و نه حکمت هایش. 🔷پس امام و اصل امامت پیش بینی ادیان و آسمان است برای زمینیان تا پیشاپیش به منبع معرفت و بصیرت متصل شوند و از فریفته ی خصم شدن برهند، لیک امان از دست ابوموسی اشعری های زمانه! البته از کنار واژه ی «ابوموسی اشعری» نباید به سادگی گذشت و در نگاهی سطحی او را فقط یک ساده لوح نامید که فریفته ی مکّاران شد. این نگرش خودش «ساده لوحی» است. حقیقت آن است که: ✅اولا ابوموسی عاملی نفوذی و خائن بود و در گفتمان رقیب اسلام و رقیب امامت تعریف می شد. او در میدان حریف و برای رقیبان اسلام بازی می کرد. اسناد تاریخ او را در زمره ی منافقانی فهرست کرده اند که در ماجرای ترور نافرجام پیامبر اکرم ص حاضر بود. پس امان از بوموسای نفوذی و عضو تیم ترور و تحریف و تخریب رهبران الاهی؛ چنانکه ابوموساهای معاصر داخلی نفوذی و متهم به همدستی با آمریکا در ترور سردار سلمیانی و یارانش هستند. ✅ثانیا ابوموسی فرد نبود و رفتارش نیز انفرادی نبود؛ او نماد یک جریان فکری بود و رفتارش قاعده ای تکرارشدنی در همه ی تاریخ و در تمام مکاتب دینی و انقلابی را نمایندگی می کرد. پس امان از نفوذ و نفاق که اراده ی دشمن را گاه از ذهن و زبان ابوموسی بیرون می دهد و بر ملت ها تحمیل می کند، گاه از ذهن و زبان بنی صدرها و منتظری ها و خاتمی ها و فریدون ها و ظریف ها و هزاران عامل دیگر که به تدریج در دانشگاه ها و رسانه ها و محافل خود تربیت کرده اند و در هر ساعت و در هر صحنه که لازم باشد فعال می کنند. ✅ثالثا شخص و جریان ابوموسی نشان داده که حاضر است همه ی سرمایه و داشته ی جبهه¬ی ایمان را مفت به خصم واگذارد تا خشنودی و دوستی آنان را به کف آورد، همانند ابوموسای سکاندار دیپلماسی کشور که اسطوره ای چون سردار سلیمانی و مدافعان حرم را محکوم می کند، به این جرم که ناخشنودی کدخدای جهانی را فراهم آوردند و مانع از برقراری روابط نزدیکتر با وی و مانع از شکل گیری تفاهم های بیشتر چون برجام 2 و 3 شدند. ادامه دارد حسن علی پوروحید https://eitaa.com/Bazkhani_andishe
شبکه تلویزیونی Iran US 2020 TV از زبان اندیشمند ایرانی مقیم آمریکا ، تحلیلی عجیب درباره آیة الله خامنه ای ، دیدگاهی که در حال گسترش در بین ایرانیان تحصیلکرده و مستقل مقیم خارج است . لطفا دوستان عزیز همه ببینند البته البته میشه گفت در مورد این کلیپ از شما ببینید
✨🔸✨🔸✨🔸✨🔸✨ ✨ ⭕️اسراف و تبذير در قرآن (بخش سوم) 💠اسراف از نظر قرآن 🔷در قرآن كريم واژه ‏ و مشتقات آن مكرر به كار رفته است، ولی در ۲۳ مورد لفظ «اسراف‏» استعمال شده كه در هر مورد، مفهومي ويژه دارد. در غالب موارد، مقصود از جنبه‌‏هاي اخلاقي، عقيدتي و تجاوز از حدود الهي است، و تنها در چهار مورد جنبه مالي را شامل مي‏شود كه با دو آيه «تبذير» شش آيه مي‏شود. 🔴به آيات زير توجه كنيد: 🔹«كَذَلِكَ زُيِّنَ لِلْمُسْرِفِينَ مَا كَانُوا يَعْمَلُونَ؛[یونس،۱۲] اين‏گونه برای اعمال شان زينت داده شده است». 🔹«وَ لا تُطيعُوا أَمْرَ الْمُسْرِفينَ؛[شعراء،۱۵۱] اطاعت فرمان نكنيد». 🔹«إِنَّ اللَّهَ لا يَهْدِي مَنْ هُوَ مُسْرِفٌ كَذَّابٌ؛[غافر،۲۸] خداوند دروغگو را هدايت نمي‏كند». 🔹«وَإِنَّ فِرْعَوْنَ لَعَالٍ فِي الأرْضِ وَإِنَّهُ لَمِنَ الْمُسْرِفِينَ؛[یونس،۸۳] و به راستی فرعون برتری ‏جويي (و طغيان) در زمين روا داشت و او از بود». 💠اما آياتي كه تنها ظهور در جنبه‏‌هاي اقتصادي دارند عبارتند از: ۱- انعام، آيه ۱۴۱؛ ۲- اعراف، آيه ۳۱؛ ۳- فرقان، آيه‏ ۶۷؛ ۴- اسراء، آيات‏ ۲۷ و ۲۸ 🔴حال به ذكر چند آيه می‌پردازيم: 🔷«وَآتِ ذَا الْقُرْبَى حَقَّهُ وَالْمِسْكِينَ وَابْنَ السَّبِيلِ وَلا تُبَذِّرْ تَبْذِيرًا إِنَّ الْمُبَذِّرِينَ كَانُوا إِخْوَانَ الشَّيَاطِينِ وَكَانَ الشَّيْطَانُ لِرَبِّهِ كَفُورًا؛[اسراء،۲۶و۲۷] و حق نزديكان را بپرداز! و (همچنين) مستمند و در راه‏‌مانده را، و هرگز مكن چرا كه برادران شيطانند و شيطان كفران (نعمتهای) پروردگار كرد. 💠واژه تنها يك واژه اقتصادي است و در قرآن كريم تنها در همين دو آيه از سوره اسراء به كار رفته است و شايد در كمتر مواردی بتوان پيدا كرد كه با چنين از عملی نهی شده باشد. 🔷«خُذُوا زِينَتَكُمْ عِنْدَ كُلِّ مَسْجِدٍ وَكُلُوا وَاشْرَبُوا وَلا تُسْرِفُوا إِنَّهُ لا يُحِبُّ الْمُسْرِفِينَ؛[اعراف،۳۱] زينت‏ خود را در هر مسجد برگيريد و بخوريد و بياشاميد و نكنيد، همانا كه خداوند را دوست نمي‏دارد. نویسنده: محمدرضا عطايی - مجلة مشكاه، ش ۵۵ منبع: وبسایت‌مرکزمطالعات و پاسخ‌گویی به شبهات @tabyinchannel
نماز شب نماز شب از نماز‌های مستحب در شریعت اسلام است که بسیار تاکید شده و برای آن پاداشهای بسیاری ذکر گردیده است.نماز شب نمازیست مستحبی که بر پیامبر اسلام واجب بود. کیفیت نماز شب نماز شب یازده رکعت است : هشت رکعت به نیت نماز شب ( چهار نماز دو رکعتی مانند نماز صبح ) دو رکعت به نیت نماز شفع ( بهتر است در رکعت اول آن بعد از حمد، سوره ناس و در رکعت دوم بعد از حمد، سوره فلق خواند شود) یک رکعت نماز وتر، طریق نماز و شرح آن به این صورت است که : بعد از حمد سه بار سوره توحید و یک بار سوره فلق و یک بار سوره ناس را می خوانیم ( می توان یک سوره ی تنها خواند ) بعد از خواندن سوره دست ها را برای قنوت به سوی آسمان بالا می بریم و حاجات خود را از خدا می خواهیم. آن چه در قنوت مستحب است می گوییم : برای چهل مومن دعا کنید و بگویید : اللهمَّ اَغْفِر لِفُلانِ؛ پس به جای فلان، اسم آن مومن را بگویید، هم برای مومنینی که در دنیا هستند و هم مومنینی که از دنیا رفته اند. دعا کردن برای مومنین می تواند به دو صورت ذکر شود : همه مومنین را مد نظر قرار داده و چنین بگویید : اَللهمَّ اغْفِرْ لِلْمُومِنین وَ الْمُؤمِنات . یا نام چهل شخص را ببرید. مستحب است هفتاد بار استغفار کنید و بگویید : اَستَغفرُالله ربی و اَتوبُ اِلَیه . ( از پروردگار خود طلب آمرزش و مغفرت می کنم و به سوی او بازگشت می نمایم ) مستحب است هفت بار بگویید : هذا مَقامُ الْعائِذِ بکَ منَ النّار ( این است مقام کسی که از آتش قیامت به تو پناه می برد ) مستحب است سیصد مرتبه بگویید: اَلْعَفو، و سپس بگویید : ربِّ اغْفِرلی و الرحَمنی و تُبْ عَلَیَّ اِنَّکَ انتَ التَّوّابُ الْغَفورُ الرَّحیم . نماز شب را می توان بدون سوره یا قنوت و خوابیده، نشسته یا در حال حرکت خواند چون مستحبی است. اگر وقت تنگ باشد می‌توان فقط به شفع و وتر یا وتر تنها اکتفا نمود. چنانچه مقداری از نماز شب را خوانده باشد و اذان صبح (طلوع فجر) سر رسد می تواند بقیه نماز شب را هم به نیت اداء بخواند. خواندن دو رکعت نافله صبح از شفع و وتر افضل است. برای عمل به اعمال مستحبی دیگر در نماز شب به کتب مبسوطه رجوع فرمائید. وقت نماز شب وقت نماز شب از نیمه شب شرعی است تا اذان صبح و بهتر است نزدیک اذان صبح خوانده شود. نماز شب در قرآن در قرآن در آیه ۷۹ سوره أسراء وَمِنَ اللَّيْلِ فَتَهَجَّدْ بِهِ نَافِلَةً لَكَ عَسَىٰ أَنْ يَبْعَثَكَ رَبُّكَ مَقَامًا مَحْمُودًا[۱۷–۷۹] و آیه ۶ سوره مزّمل إِنَّ نَاشِئَةَ اللَّيْلِ هِيَ أَشَدُّ وَطْئًا وَأَقْوَمُ قِيلًا[۷۳–۶] به نماز شب اشاره شده است. در سوره فجر به نماز شفع و وتر اشاره شده است
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📛📛همان روزها که کذابها و نفوذیها و شیخ بنفش را به این کشور و ملت تحمیل کردند چنان با صراحت و شجاعت و همچون زوایای پنهان این نقشه ی شوم را باز کردند که هزاران دیپلمات تحصیلکرده ی غرب حتی به گرد پایش نرسند. ❤️ هیچگاه نکرد پس باید هم و ریش_قشنگها را می دادند . ⛔️ و آن نمایندگان مجلسی که بیست دقیقه ای برجام را تصویب کردند و تمامی و بدانند همگی آنها را رسوای خاص و عام خواهد کرد و ، د @deldadegi 🅿️اختصاصی کانال دلدادگی💙 در ایتا و تلگرام 🚨حتما ببینید و نشر دهید 🖌دلداده ی حضرت ارباب @deldadegiabi دلدادگی آبی💙