هدایت شده از خبرگزاری فارس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تصاویری از حضور رهبر انقلاب میان سیلزدگان ایرانشهر در تابستان سال ۵۷
@Farsna
هدایت شده از اخبار مفيدة ١
🕯🕯🕯🕯🕯
قال الإمام حسين عليه السلام:
مَن عَبَدَ اللّه َ حَقَّ عِبادَتِهِ آتاهُ اللّه ُ فَوقَ أمانِيِّهِ و كِفايَتِهِ ؛
امام حسین علیه السلام می فرمایند:
هر كه خدا را ، آن گونه كه سزاوار او است ، بندگى كند ، خداوند بيش از آرزوها و كفايتش به او عطا كند .
📚بحار الأنوار ، ج 71 ، ص 183 .
هدایت شده از اخبار مفيدة ١
📍درصد طلاق تو کشورهای مختلف
👌 #محرمانه کانال حرفهایها
http://eitaa.com/joinchat/361299968Ca15e2013ea
محرمانه را به دیگران هم معرفی کنید
هدایت شده از خط حزب اللّه
📣 خط حزبالله ۴۰۴ | صدها هزار جوان، پیشران حرکت انقلاب
🔹چهارصد و چهارمین شماره هفتهنامه خطحزبالله، با عنوان «صدها هزار جوان، پیشران حرکت انقلاب» منتشر شد.
🔸 یادداشت هفته خط حزبالله در آستانه ۱۸ مردادماه، روز بزرگداشت شهدای مدافع حرم به این پرسش پاسخ داده است که چرا رویش جوانانی همچون شهید مصطفی صدرزاده، نشانه بالندگی انقلاب و استمرار ارزشهای آن به نسلهای جدید است؟
📝 خطحزبالله در گزارش این هفته خود با عنوان «واماندگی منافقین جلاد؛ از مرصاد تا لیبرتی» نگاهی به استیصال پیدرپی و تاریخی گروهک تروریستی مجاهدین خلق داشته است.
🌷 شماره این هفته خط حزبالله به روح مطهر شهید علی ماهانی تقدیم میشود.
📥 نسخه PDF👇
هدایت شده از خط حزب اللّه
💬 #یادداشت_هفته | صدهاهزارجوان، پیشران حرکت انقلاب
👈🏼 چرا رویش جوانانی همچون شهید مصطفی صدرزاده، نشانه بالندگی انقلاب و استمرار ارزشهای آن در نسل های جدید است؟
🔻 «نقطهی امیدآفرین این است که در این تلاش همهجانبهی دشمن، شما میبینید در چنین شرایطی که دشمن شمشیر را از رو بسته، دانشجوی انقلابی در فلان دانشگاه فحش ناموسی میشنود، از میدان خارج نمیشود؛ طلبهی بسیجی زیر شکنجه به شهادت میرسد، حاضر نیست حرفی را که دشمن میخواهد بر زبان جاری کند. مجاهدان فداکار، مدافعان حرم، فعّالان سختکوش جهاد تبیین، گروههای کمک مؤمنانه، اردوهای جهادی، اینها همه جوانهای این کشورند. با وجود اینترنت، با وجود شبکههای اجتماعی، با وجود اینهمه لغزشگاهها، جوانهای ما در این راه دارند حرکت میکنند.»۱۴۰۲/۳/۱۴ سطرهای بالا، بخشهایی از بیانات رهبر انقلاب اسلامی در مراسم سیوچهارمین سالگرد ارتحال امام خمینی است. ایشان در ادامه با ذکر یک نمونه از این مصادیق، باب دیگری از تحلیل موفقیت انقلاب اسلامی در انتقال ارزشها از نسلی به نسل دیگر را بازگو کردند. اتفاقی که نه تنها مایه امیدواری است بلکه درست، نقطه مقابل تحلیلهای مغرضانه دشمنان است: «شما میبینید از یک روستا یک شخصیّت منوّر و نورانی برمیخیزد؛ از یک روستای اطراف شهریار یک جوان فداکار و نورانی مثل مصطفی صدرزاده به وجود میآید. ما از این مصطفی های صدرزاده در تمام سرتاسر کشور بسیار داریم، هزاران داریم؛ اینها همه امیدبخش است.» ۱۴۰۲/۳/۱۴
🔻 نمونه اعلای انسان انقلاب اسلامی
🔹 "اگر شما کار اعزام مرا جور نکنید، هرجا بروم میگویم که شما کاری نمیکنید. هرجا بروم میگویم دروغ است که شهدا عند ربهم یرزقون هستند، میگویم روزی نمیخورید و هیچ مشکلی از کسی برطرف نمیکنید. خودتان باید کارهای من را جور کنید." اینها را همان جوانی گفته بود که ۱۰ سال بعد، حضرت آیتالله خامنهای در سالگرد ارتحال امام خمینی نامش را پشت تریبون بردند و او را نمونهای از رویشهای انقلاب اسلامی دانستند که حتی سالهای سخت دهه شصت را هم به یاد ندارند. اولین نسلی که با فاصله از انقلاب و جنگ پا به دوران جوانی گذاشته و از قضا، دشمن برای استحاله جمهوری اسلامی امید زیادی به این نسل بسته بود. در اوج تابستان ۱۳۹۲ مصطفی تصمیم گرفته بود کسب و کارش را تعطیل کند و راهی سوریه شود. به گفته خودش قرار بود در اولین اعزام به عنوان آشپز راهی میدان شود که به دلایلی از پای پرواز در فرودگاه او را برگرداندند. مصطفی هم با زبان روزه و دل پر، تمام مسیر برگشت از فرودگاه تا خانه در شهریار را گریه کرده و بعد از آن هم به همراه همسرش رفته بود مزار شهدای گمنام و عبارات بالا را بر زبان رانده بود. تمام زندگی برای مصطفی، عرصه جهاد بود. حتی زمانی که در اوج مبارزات سیاسی و فرهنگی پیش از بحران سوریه، خبری از توپ و تانک و گلوله نبود، مسلک مصطفی جهاد بود و مقدم بر همه جهادها هم جهاد با نفس. حرفهایی بر زبان میراند و توصیههایی میکرد که نشان می داد از زمین و زمان بریده و گوش به عالم شهود سپرده. در همان ایام به دوستانش گفته بود: "وقتی کار فرهنگی را شروع می کنید با اولین چیزی که باید بجنگیم خودمان هستیم، وقتی که کارتان میگیرد و دورتان شلوغ می شود تازه اول مبارزه است زیرا شیطان به سراغتان می آید اگر فکر کرده اید که شیطان می گذارد شما به راحتی برای حزب الله نیرو جذب کنید، هرگز، اگر می خواهید کارتان برکت پیدا کند به خانواده شهدا سر بزنید، زندگی نامه شهدا را بخوانید سعی کنید در روحیه خود شهادت طلبی را پرورش دهید، سخنان مقام معظم رهبری را حتما گوش کنید، قلب شما را بیدار می کند و راه درست را نشانتان میدهد، دعای ندبه و هیئت چهارشنبه را محکم بچسبید، خودسازی دغدغه اصلی شما باشد."
🔻 افوض امری الی الله
🔹 حتی چند سال بعد وقتی در پاسخ به کسی که گفته بود برای شهید شدن به سوریه میروی، گفته بود "ما حتی برای شهید شدن هم به سوریه نمیرویم! برای رضای خدا میرویم حالا اگر شهادت را هم داد که داد اگر هم نداد که نداده است! افوض امری الی الله!" انگار نه انگار این مصطفی بخشی از همان نسلی است که بعد از دفاع مقدس، طبق تحلیل های اندیشکدهها و رسانههای غربی، قرار بوده سپاه اجنبی باشند برای استحاله جمهوری اسلامی از درون! در حرفها و جملات مصطفی دلبستگی به مکتب عاشورا و مقاومت برای برپا بودن پرچم اسلام، هویدا بود. جوانِ مجاهدِ داستان تبدیل به یک عارف شهودی شده بود که دیگر شهادت هم برایش موضوعیت نداشت. شهادت برای مصطفی طریقیت داشت برای ادای تکلیف و رضای خدا! بعد از بحران آمریکایی-صهیونیستی تروریسم تکفیری هم که دیگر صحنه خیلی واضح شده بود. برای همین هم با وجود همه بالا و پایین شدنهای روزگار دست از تلاش برای رفتن به سوریه برنداشته بود.
🔍 ادامه👇
هدایت شده از خط حزب اللّه
🔍 ادامه #یادداشت_هفته
🔹 جوانی که روزهای نوجوانی را در مسجد و پایگاه بسیج محل گذرانده و حالا هم تمام فکر و ذکرش، بچههای محل و رشد فکری و فرهنگی آنهاست، بیتابتر از آن بود که باب جهاد و شهادتی را که به رویش باز شده را از فکر و خیال بیرون کند. به هر دری زد تا بلکه بتواند با اسم و نام رسمی اعزام شود و شد. با همه اینها اما خدمت در بخشهای پشتیبانی و لجستیکی جبهه مقاومت برایش رضایتبخش نبود و در اعزامهای بعدی سعی کرد خودش را به خط مقدم نبرد برساند.
🔻 بهم زدن نقشه استکبار با نسل سومیها
🔹 ظاهراً موانع و بهانه ها برای توقف و نرفتن مصطفی کامل بود، اما او کسی نبود که به راحتی تن به این مسئله بدهد. در نهایت و با لطایف الحیلی با هویت یک رزمنده افغانستانی خودش را به سوریه رساند و در نهایت هم با فداکاری و رشادتها و با پشتکاری که از خود نشان داد، در تیپ فاتحِ رزمندگان افغانستانیِ مدافع حرم موسوم به «فاطمیون» مسئولیت گرفت و بازوی مدیریتی شهید حاج قاسم سلیمانی در بخشی از جبهه مقاومت شد.روزهای عجیبی بود. فرمانده بلندآوازه مقاومت که روزهای گرم و سرد دفاع مقدس را چشیده بود حالا به کمک جوانان دهه هفتادی و شصتی که در روزهای دفاع مقدس، دوران نوزادی و طفولیتشان را میگذراندند یا به دنیا نیامده بودند، مشغول بر هم زدن نقشههای اردوگاه استعمار و استکبار بود. از قضا موفق هم بودند. سپاه سلیمانی در قامت مأمور مکلف شده اردوگاه انقلاب اسلامی در جبهه مقاومت، پر از جوانانی بود که طبق محاسبات دو دهه قبل دشمن باید الان مامور به استحاله جمهوری اسلامی میبودند اما قضیه عکس شده بود. مصطفی و امثال مصطفی و نسل او در عین بعضی تفاوتها اما همان شخصیتی را پیدا کرده بودند که بسیجیان در دهه ۶۰ در جبهههای جنگ داشتند؛ با این تفاوت که برخلاف آنها که در مرزهای جغرافیای سیاسی ایران با دشمن بعثی میجنگیدند، اینها در سرزمینهایی چند هزار کیلومتر دورتر از مرزهای رسمی کشور میجنگیدند. این رویش نسل جدید انقلابی البته در فضایی بود که دشمن همه توان خویش را برای تهاجم فرهنگی و فراموشی ارزشهای دفاع مقدس به راه انداخته بود: «یک حرکت وسیع فرهنگی علیه کشور ما در دههی ۷۰ شروع شد؛ حالا شما نگاه کنید؛ متولّدین دههی ۷۰، امروز دارند میروند بهعنوان مدافع حرم جان میدهند، سر میدهند و نیرو میدهند؛ نعششان برمیگردد! چه کسی این را حدس میزد؟ در همان دورانی که آن تهاجم وسیع فرهنگی بود، این گلها در بوستان جمهوری اسلامی شکفته شدند، این نهالها روییدند، حججیها درست شدند.» ۱۳۹۷/۵/۲۲
🔹 بسیجیان خمینی در مدافعان حرم بازتولید شده بودند با این تفاوت که دیگر نه پشت دروازههای خرمشهر و آبادان و قصر شیرین بلکه در پشت مرزهای فلسطین اشغالی میجنگیدند. انقلاب اسلامی برخلاف همه طراحیها و زمینهسازیها نهتنها متوقف نشده که در عین همه مشکلات و موانع پیش رفته بود. حالا بهتر میتوان راه و افق روشنی را دید که حضرت آیتالله خامنهای مدام نوید آن را میدهند: «جوان ایرانی، مورد کینهی دشمنان است... از اوّل انقلاب تا امروز جوانها بودند که کارهای بزرگ را در جبهههای مختلف، میدانهای مختلف، به عهده گرفتند و پیش بردند...در همین زمان معاصر شما، شهید حججی، مصطفی صدرزاده، آرمان علیوردی، روحالله عجمیان. اینها برجستهاند، نقطههای واقعاً برجستهاند. هزارها، دهها هزار، صدها هزار جوانِ ایرانیِ مسئولیّتشناس امروز وجود دارند؛ اینها موتور حرکتند، اینها موتور پیشران حرکت کشور و حرکت نظامند.» ۱۴۰۲/۱/۲۹
🔖 منتشرشده در شماره جدید نشریه خط حزبالله
هدایت شده از کانال مشرق
📣فوت کودک خوزستانی بر اثر گرمازدگی در پی تنها ماندن در خودرو
معاون درمان علوم پزشکی اهواز:
🔺در یکی از شهرهای استان خوزستان کودکی دو و نیم ساله بعد از آن که حدود دو ساعت در خودرو تنها مانده بود، دچار عوارض گرمازدگی شد و جان خود را از دست داد.
🔺در شبانهروز گذشته ۲۷ نفر به دلیل گرمازدگی به مراکز درمانی مراجعه کردهاند که همگی به صورت سرپایی درمان و ترخیص شدهاند.
@mashreghnews_channel
هدایت شده از کانال مشرق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥واکنش جالب سخنگوی دولت به دانشجویی که تحلیل اقتصادی خود را به «آیت الله گوگل» استناد میکرد
بهادری جهرمی:
🔸وقتی میخواهید کتابی بنویسید هرچه در گوگل نوشته بود در کتاب میآورید یا تحقیق و صحت سنجی میکنید؟
🔹همه آمارهای اقتصادی نشان میدهد داریم به سمت کاهش تورم حرکت میکنیم.
@mashreghnews_channel
هدایت شده از مطالعات اخوان المسلمین
⚡️ شهادت امام حسین علیه السلام از منظر سید قطب؛
🔹 سید قطب درباره عظمت شهادت امام حسین (علیه السلام) می نویسد:
حسین - رضوان الله علیه - از یک سو با آن شکل بزرگ و سترگ شهید می شود، و البته از دیگر سو شهادت او فاجعه بسیار عظیمی است، ولی آیا همچون شهادتی پیروزی است یا شکست؟ به صورت ظاهر و با معیار کوچک انسان، این امر شکست به شمار می آید. ولی در اصل حقیقت و با معیار بزرگ الهی، پیروزی است.
🔻فما من شهيد في الأرض تهتز له الجوانح بالحب والعطف ، وتهفو له القلوب وتجيش بالغيرة والفداء كالحسين رضوان الله عليه . يستوي في هذا المتشيعون وغير المتشيعين . من المسلمين . وكثير من غير المسلمين!
🔺در روی کره زمین شهیدی نیست که همچون حسین - رضوان الله علیه - دلها به عشق او بتپد و قلبها لبریز از مهر و محبت او شود و جانها شیدای او گردد و از غیرت و فداکاری او به جوش و خروش درآید، چه دلها و قلبها و جانهای شیعیان مسلمان و چه مسلمانان غیر شیعه و حتی دل ها و درونها و جانهای بسیاری از غیرمسلمانان!
🔸سید قطب، فی ظلال القرآن، ج 5، ص 3086، چاپ دارالشروق، 1425ق، ذیل آیه 51 سوره غافر
◀️مطالعات اخوان المسلمین
https://eitaa.com/Ikhwan_AlMuslimin
هدایت شده از بیان بوک - فروشگاه امیربیان
✅👈 تذکری به مبلّغان
✍حاج آقا ری شهری
فاضل ارجمند حجة الاسلام سيد موسي موسوي [۱] فرمود: بنده به لحاظ شرايط مساعدی كه از نظر تحصيلی داشتم، در كمتر از شش سال، مقدمات و سطح يك و سطح عالي را طي كرده و حدود پنج سال هم درسهاي خارج فقه و اصول را نزد اساتيدی همچون آيات عظام داماد و حائری و اراكی قدس سره بهره برده بودم و در شرايط بسيار اميدواركنندهای از نظر آينده علمي قرار داشتم و در حوزه، رسائل و مكاسب و كفايه تدريس ميكردم و در ضمن از اساتيد مدرسه حقاني هم بودم.
در اين موقعيت بود كه در تابستان ۱۳۵۰ش شهيد قدوسي ره به بنده فرمودند: با نظر مساعد حضرت امام، حجج اسلام حاج آخوند و زرندي و كريميان مدرسه اي در كرمانشاه تأسيس كرده اند و بنا دارند كه به سبك جديد، نظير مدرسه حقاني، برنامه ريزي كنند، شما كه به مجموعه برنامههاي ما آشنايي كامل داريد، تابستان سال جاري را به كرمانشاه برويد و اين مدرسه را راه اندازي كنيد.
بنده هم آن سال به جای اصفهان به كرمانشاه رفتم. در آنجا وضعيتی پيش آمد كه مجبور شدم سال تحصيلی بعد هم آنجا بمانم. بعد از آن هم به لحاظ اوج گيري انقلاب و نياز جدّي كرمانشاه به روحاني مرتبط با جوانان و مراكز علمي و دانشگاهي و نفوذ گسترده انجمن حجتيّه و جريانات ماركسيستی در بين جوانان، با مشورتی كه با برخي از اساتيد بزرگوار، از جمله آية الله مشكينی داشتم، و اكثر آنان با مجموعه شرايط موجود، مصلحت را در ماندن بنده در كرمانشاه ديدند، گرچه سرورانی هم نظير مرحوم آية الله شيخ مرتضی حائری به شدت ابراز مخالفت كرده و حتی در غياب بنده فرموده بودند: فلاني خود را ذبح كرده است.
بالاخره به هر گونه بود چند سالی با نگرانی شديد فكری و تحيّر در كرمانشاه ماندم. بحمدالله با توفيق الهي و با برنامههايي كه با كمك دوستان، در مسجد و مراكز فرهنگي داشتيم، عرصه را هم بر ماركسيستها و هم انجمن حجتيه تنگ كرديم، به طوری كه آنها كاملاً به حاشيه رفتند و حتی برنامهای براي قتل بنده ريختند كه به صورتي معجزه آسا نجات يافتم.
سال حدود ۵۴ يا ۵۶ بود كه به رغم همه موفقيتها بسيار منقلب شدم و تصميم گرفتم استخاره كنم و اگر خوب آمد همان وسط سال به قم بازگردم. در ساعت و حال مناسبي استخاره كردم، آيه «زحف» [۲] آمد، ولی باز به جهت شدت تأثر با اينكه هم معتقد و هم عامل به استخاره هستم به تصميم خود باقي مانده و مشغول جمع اثاثيه برای انتقال به قم شدم.
در شب همان روز خواب عجيبی ديدم كه مهم ترين و شيرين ترين فراز زندگیام را رقم زد. در عالم رؤيا ديدم در خيابان، جلوی مدرسه خان اتوبوسهایی بسيار زيبا و غيرقابل وصف ايستاده و جمع خاصی را از انبوه متقاضيان انتخاب كرده و سوار میكنند، همه میدانند كه مقصد سفر بسيار مهم است، ولی به هيچ كس از چگونگی آن خبر نمیدادند.
بالاخره جمع محدودی از جمعيت عظيم حاضر را سوار و حركت كردند. در نزديكيهای مقصد، بوی عطر عجيبي به مشام رسيد كه همه را مدهوش كرد. بعد فهميديم همه اين عطر از فضای باغ غيرقابل وصفی متصاعد است. دم باغ همه را پياده كردند.
باز هيچ كس نمی دانست در داخل باغ چه خبر است. آنجا هم از همين جمعيت محدود، اكثر افراد را راه ندادند. فردی بود از بستگان بنده، هر چه اصرار كردم كه به او اجازه ورود بدهند، سه عيب از او گفتند كه دقيقاً نقصهای مهم معنوی اوست و فرمودند به جهت اين عيبها نمیتواند وارد شود.
سپس افراد منتخب را گروه گروه وارد باغ میكردند. بنده و حجة الاسلام اوسطي و حجة الاسلام حاج شيخ محمود عبداللهي و مرحوم معصومي را با هم وارد باغ كردند.
بعد از ورود فهميديم كه مولايمان مولی الكونين حضرت بقية الله ارواحنا فداه داخل باغ هستند. حضرت در خيمه اي وسط باغ بودند. به محضر مقدس شان رفتيم، شيريني و عظمت محضر قابل وصف نيست.
بنده ناگهان به يادم افتاد كه اين بهترين فرصت است كه با كسب نظر مستقيم از حضرت در باره ماندنم در كرمانشاه تصميم بگيرم.
پس از سؤال بنده، حضرت روحي فداه آنچنان روي در هم كشيدند كه هنوز پس از سالها تلخي آن در ذائقه بنده مانده است و فرمودند: «دل من از دست روحانيون خون است كه يا در قم و حوزههاي مشابه آن به بهانههای مختلف می مانند يا به جاهای خوش آب و هوا و همراه با اقبال مردم می روند. پس اين گونه مناطق را (كه بسيارند) چه كساني تأمين نياز كنند!؟»
🔖پاورقی:
۱. حجة الاسلام موسوي نمايندۀ سابق ولی فقيه در كردستان بودند.
۲. آیات ۱۵ و ۱۶ انفال. در اين آيات پشت كردن به جبهۀ جنگ موجب خشم الهی و گرفتار شدن به عذاب جهنم دانسته شده
📚خاطرههای آموزنده، ص۷۰
❣ بیانبوک
🔶 مرکز عرضهی محصولات امیربیان
🆔 Eitaa.com/BayanBook
هدایت شده از کتابخانه شیعه
ناگفته هایی از عاشورا.pdf
1.13M
📗ناگفته هایی از حقایق عاشورا
📝مولف: سید علی حسینی میلانی
تعداد صفحات:۲۲۴
زبان:فارسی
🔹توضیح:
مولف ابتدا به بزرگداشت حماسه عاشورا اشاره کرده و درباره تلاشهای بیهودهای که برای فراموشی این رخداد تحت لوای دین و تقدس و پرهیزکاری صورت میگیرد, سخن رانده است . دیدگاههای برخی از مورخان و عارفان را در کوچک و کمرنگ جلوه دادن این حادثه بزرگ در کتاب منعکس نموده و عین سخنان آنان را نقل کرده است. نگارنده سپس به تشریح نقش معاویه در شهادت سیدالشهدا پرداخته و از ولایت و جانشینی یزید با عنوان خطرناکترین و ظالمانهترین اقدام او یاد کرده است و ضمن آن، ذهن مخاطبان را به اهداف شوم معاویه معطوف داشته و مواضع و دیدگاههای امام حسین علیه السلام را هم نسبت به فعالیتها معاویه تبیین مینماید. نقش یزید بن معاویه در حادثه عاشورا و به کار گماردن ابن زیاد به امارت کوفه، خشونت و خونخواری ابن زیاد, نقش اهل کوفه در شهادت امام حسین و تمهیدات و تهدیدات ابن زیاد در خصوص سران قبایل کوفه و مردم شهر و نیز قتل و کشتار یاران و دوستان اهلبیت علیهمالسلام از دیگر مطالب این کتاب هستند که مؤلف به تجزیه و تحلیل آنها پرداخته و مستندات تاریخی خود را در تمام اجزای حادثه عاشورا بیان نموده است. او در پایان، به حوادث بعد از رویداد عاشورا نظر میافکند و بر این نکته تصریح میورزد که در مورد عزاداری و گریستن در مراسم سوگواری سیدالشهدا، روایتهای زیادی از ائمه نقل شده است.
لینک دانلود مستقیم
#امام_حسین_علیه_السلام
#محرم_صفر
🌷هزینه دانلود: صلوات
https://eitaa.com/joinchat/952107051C6569ff7b9d
هدایت شده از ISC
🔰دوره #یمن شناسی
🚨این دوره مجازی و رایگان میباشد.
🔹مهلت ثبت نام تا یکشنبه ۱۵ مرداد
جهت ثبتنام در ایتا پیام دهید:
@Admin_icb_esf
https://eitaa.com/joinchat/2517303572C11f3e01858
هدایت شده از ویکی فقه؛ دانشنامه علوم اسلامی
🚩 #حوادث_پس_از_عاشورا | اسرای اهلبیت در کاخ ابن زیاد
🍂حضور اسرای اهل بیت در کاخ ابن زیاد و جریانانی که در آنجا اتفاق افتاده، یکی از حوادث بعد از واقعه عاشورا بود.
🍁عبیدالله بن زیاد که خود را پیروز میدان میدانست، با حاضر کردن اسرای اهل بیت در کاخ خود، میخواست یک جنگ تبلیغاتی و روانی راه بیاندازد و پیروزی را به رخ اسرای خاندان نبوت بکشد که با مقابله خاندان اهل بیت مواجه شده و رسوا شد.
🔻هنگامی که اسرای اهل بیت به دستور ابن زیاد در کاخ او حضور یافتند، با نمایش گوشهای از شجاعت و بیباکی خویش در قالب پاسخ به یاوه گوییهای پسر زیاد، چنان او را خلع سلاح کردند که او تنها راه رهایی از بنبست چنین شکست فضاحتباری را در این دید که حضرت زینب (سلاماللهعلیها) را متهم به شاعری و امام سجاد (علیهالسلام) را تهدید به قتل کند؛ اما سرانجام با سرافکندگی، در برابر منطق قوی اهل بیت (علیهمالسلام) تسلیم شد.
جهت مطالعهی بیشتر👇👇👇
📲 fa.wikifeqh.ir/اسرای_اهلبیت_در_کاخ_ابن_زیاد
🆔 @wikifeqh
هدایت شده از ویکی فقه؛ دانشنامه علوم اسلامی
🚩 #حوادث_پس_از_عاشورا | احتجاج حضرت زینب با عبیدالله
🍂احتجاج حضرت زینب (سلاماللهعلیها) با عبیداللّه بن زیاد یکی از وقایع در جریان اسارت اهل بیت امام حسین (علیهالسلام) است که در کاخ ابن زیاد روی داده است.
🍁هنگامی که سر حسین بن علی (علیهالسلام) را همراه کودکان، خواهران و زنان اهل بیت نزد ابن زیاد (در دارالاماره) بردند، زینب دختر فاطمه (سلاماللهعلیها) بی ارزشترین لباسها را پوشیده بود و در حالیکه کنیزانش گرد او را گرفته بودند، وارد مجلس شد و کناری نشست. ابن زیاد سه بار پرسید: آن زن که نشست کیست؟ حضرت زینب (سلاماللهعلیها) از پاسخ دادن به او خودداری کرد. سرانجام یکی از کنیزانش گفت: او زینب دختر فاطمه است.
🔻ابن زیاد به حضرت زینب (سلاماللهعلیها) رو کرده و گفت: سپاس خدایی را که شما را رسوا کرد، کشت و دروغ گوییتان را برملا کرد. در مقابل حضرت زینب (سلاماللهعلیها) جواب کوبندهای داده و او را رسوا نمود.
جهت مطالعهی بیشتر👇👇👇
📲 fa.wikifeqh.ir/احتجاج_حضرت_زینب_با_عبیدالله
🆔 @wikifeqh
هدایت شده از KHAMENEI.IR
💬 #تحلیل_و_تبیین | دشمنان قرآن، دشمنان مسیح
👈🏻 گفتوگو درباره محکومیت اهانت به قرآن توسط پاپ
🎤 همزمان با حادثه تلخ قرآنسوزی و صدور پیام از سوی حضرت آیتالله خامنهای رهبر معظم انقلاب اسلامی، رسانه اسپانیولی KHAMENEI.IR در گفتوگو با حجتالاسلام شیخ عبدالکریم پاز نماینده ادیان در بنیاد اسلامی آرژانتین (FIAS)، به بررسی موج گسترده و جهانی محکومکردن اهانت به قرآن مجید و پاسخ آقای پاپ به نامه وی پرداخته است.
🔹 هفته گذشته، آقای پاپ فرانسیس رهبر کاتولیکهای جهان در پاسخ به نامه حجتالاسلاموالمسلمین پاز، ضمن محکوم کردن هتک حرمت قرآن کریم در سوئد و دانمارک، این گونه اقدام شنیع را مانع گفتگوی انسانی دانست و نوشت: ماجرای آتش زدن قرآن کریم واقعا یک عمل وحشیانه است. این موارد به گفت وگوی انسانی و بالغانه میان مردم آسیب میزند و مانع آن میشود.
🔍 ادامه را بخوانید👇
khl.ink/f/53494
هدایت شده از کانال مشرق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥جزئیات قطع عضو دختر ۹ ساله در پله برقی از زبان سخنگوی آتشنشانی
@mashreghnews_channel
هدایت شده از کانال مشرق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اعتراف براندازان به ناکامی در برنامه زنده شبکه سلطنتطلب: ما شاهد تظاهرات گسترده علیه حکومت در ایران نبودیم، قشر خاکستری را نتوانستیم جذب کنیم!
🔺️تصور اینکه با جنبش "ززآ" ، حکومت در ایران سقوط میکند خوش خیالی محض بود!
@mashreghnews_channel
هدایت شده از مباحثات
▪️دفاعی عقیم و پرهزینه / حکومت علوی : بعثت عدالت
🖌آیتالله ابوالقاسم علیدوست
🔹مدتی است برخی مبلغان و واعظان مشهور و محترم کشور، در دفاع و توجیه مشکلات موجود کشور، اوضاع حاکم بر حکومت امام علی – علیهالسلام – را مطرح و وضعیت موجود را با حکومت مولا – علیهالسلام – مقایسه میکنند! و آخرین آن، حرکتی بود که یکی از سخنرانان در چهارم مردادماه امسال (1402) انجام داد. در گذشته هم طلبهای جوان مطرح کرد که حدود (یا بیش از) ثلث نهج البلاغه، راجع به متخلفان اقتصادی و غیر اقتصادی از کارگزاران حکومت علوی است. دیگری در مشهد مقدس مطرح کرد که حدود سی فساد در حکومت امام – علیهالسلام – بوده است که امام نتوانستهاند آن ها را معالجه کنند. چنان که واعظ دیگری در پاسخ به سوال یکی از اصحاب رسانه که مطرح کرد (بدین مضمون): به نظر شما، امام خمینی و رهبران انقلاب ایران تا چه حد در پیاده کردن اهداف خود موفق بوده اند؟ پاسخ داد: من سوال را به شما برمیگردانم و میپرسم: اصولا پیامبران و پیامبر اسلام - صلی الله علیه و آله- تا چه پایه موفق بودهاند؟(استفهام انکاری)
🔹طبیعی است که این حضرات، خود را موظف به دفاع از عملکردها و وضعیت موجود دانسته و به گمان خویش، تکلیف خود را انجام دادهاند و از نظام، انقلاب و مسئولان دفاع جانانه کردهاند؛ قهرا در آینده هم شاهد ادامه این حرکت خواهیم بود. از آن جا که عموم این آقایان، از چهرههای انقلابی و از موقعیت قوی در امر تبلیغ برخوردار و صاحب تریبونهای حساساند (و اگر چنین نبود این جانب ورود نمیکردم) حقیر به تحلیل و بررسی این حرکت میپردازم. حاصل پرداختن به ادله ذیل، چیزی جز اثبات عقیم بودن این نوع دفاع (توهم دفاع) و پرهزینه بودن آن نیست؛ بدین قرار:
▪️آن چه این آقایان بیان میکنند یا در اصل خلاف واقع، یا غیر ثابت، یا راست ناقص و یا به قدری آمیخته به مبالغه است که هیچ کم از کذب ناموجه ندارد. با پوزش از اطاله نوشته، ناچارم توضیح کوتاهی در این باره داشته باشم.
در مقایسه و تشبیه باید به همه اقتضائات تشبیه، توجه کرد. حکومت امام علی – علیه السلام – در طول چهار سال و چند ماه بر سرزمین پهناور اسلام که عراق و ایران بخشی از آن است بعثت عدالت بود که هرگز – هرگز – نباید رفتاری این چنینی با آن داشت!
▪️نباید تردید کرد دفاعهایی این چنین، هرگز منتقدِ به وضعیت موجود در جمهوری اسلامی ایران را معتقد به این روش حاکمیتی نمیکند؛ بر عکس، چوب حراج بر تراث میزند که بگویند: پس هر حکومتی از اسلام وضعیتش چنین است! من نمیدانم آن حضرات در آینده در نیمه شعبان، چگونه میخواهند از حکومت مهدوی بگویند و فریاد زنند که :«یَمْلَأُ اللهُ به الْأَرْضَ قِسْطاً وَ عَدْلًا بعد مَا مُلِئَتْ ظُلْماً وَ جَوْراً»؟
▪️این گونه سخنرانیها، تأمین خاطر دادن به مسئولانی است که هیچ نیازمند به تأمین خاطر نیستند، بلکه بیش از هر چیز و هر زمان محتاج شنیدن نقدهای منصفانه، خالی از سفیدنمایی ناموجه (و البته به دور از سیاهنمایی) هستند.
▪️ دفاع از انقلاب و نظام البته با پذیرش برخی کاستی ها، خود تحریمی و ... راه دیگری دارد که صاحبان احساس تکلیف در اینباره باید به آن بپردازند.
🔹در پایان تذکری مشفقانه و ناصحانه به این حضرات باید داشت که قدری با احتیاط سخن بگویید و بدون هیچ عایدی و نتیجه، ناخواسته نسل امروز را با حکومتی که بیهمتا در عدالت بود، بدبین نسازید.
مخاطبانی هم که این سخنان را میشنوند، نباید این سخنان را جدی بگیرند و نسبت به آن چه باید مدافعش باشند، بدبین شوند.
خوب است کسانی که وظیفه خطیر و ظریف دفاع از انقلاب اسلامی را بر دوش می گیرند، اَبرو را طوری آرایش نکنند که چیزی از چشم باقی نماند! و بُن همان شاخهای را که بر آن نشستهاند، به دست اره نسپارند!
این روزها دشمنان اهل بیت – علیهمالسلام – برای دور کردن نسل جدید شیعه از دامان پاک اهل عصمت، نقشههای بسیار پیچیدهای اجرا میکنند؛ در چنین فضایی لازم است هر گاه به دلیلی سخنی از اهل بیت علیهمالسلام میگوییم، مراقب سوء استفادههای احتمالی و قطعی، از گفتههایمان باشیم. سخن گفتن از اهل بیت به هر عنوان ورود به وادی مقدس طُوَی است که باید با احتیاط در آن میدان قدم برداشت! فراموش نکنیم که:
*إِنَّ السَّمعَ وَالبَصَرَ وَالفُؤادَ كُلُّ أُولٰئِكَ كانَ عَنهُ مَسئولًا*.
🔸مشاهده متن کامل یادداشت:
https://mobahesat.ir/24122
🔻🔻🔻
@mobahesat
هدایت شده از مباحثات
جوابیه استاد عالی به آیتالله علیدوست
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام علیکم
بجاست برخی بزرگواران که بیشتر دستی در فقه و اصول دارند بهتر با مواضع فکری رهبربزرگوارمان آشنا شوند تا دوستانی که در میدان مقابله با مفاسد سیاسی و اجتماعی صدایشان بلند است و در مقابل سیاه نمایی ها و بی اعتمادسازی های دشمن امیدآفرینی میکنند را نکوبند و بیشتر کمک بدهند و در میدان باشند.
رهبر عزیزمان در بیاناتشان در جمع علما و روحانیون تبریز(۵ /۵/ ۱۳۷۲)میفرمایند:
《این درست است که تا در یک گوشه مختصر نابسامانی به عقیده و سلیقه کسی پیدا شود او ریش بجنباند و بنا کند اعتراض و اشکال کردن؟! تا یک مشکل در اداره ای برایش پیدا شد یا یک مامور دولتی،چپ نگاهش کرد،یاوه بسراید که حالا هم مثل زمان فلان است؟! این ناشی از نفهمیدن آنچه واقع شده است نیست؟ این ناشی از عدم معرفت نعمت خدا نیست؟یا خدای نکرده ناشی از انکار نعمت خداست؟ یعرفون نعمه الله ثم ینکرونها این جفا نیست به این حرکت به این عظمت؟مگر وقتی حکومت درست شد، صحیح شد، موازین حکومت موازین کاملی شد،در سراسر این حکومت همه کارها درست خواهد بود؟! از کجا چنین چیزی ثابت شده است؟
در زمان امیرالمومنین علیه الصلاه و السلام که مثال عدل و تقواست، دیگر شما از امیرالمومنین که کسی را عادلتر و با تقواتر سراغ ندارید، مگر حکامی که بر ولایات مسلط بودند و خود امیرالمومنین علیه الصلاه والسلام فرستاده بود، همه ابوذر و سلمان بودند؟!خیر چهار نفر مثل ابوذر و سلمان و عمار و فلان داشت، مابقی آدمهای عوضی بودند.
تاریخ را بردارید نگاه کنید،این تاریخ است یکی از استانداران امیرالمومنین، زیاد ابن ابیه، بر منطقه وسیعی حاکم بود، بسیاری از این قبیل در اطراف و اکناف بلاد اسلامی بودند.
امام حسن مجتبی علیه الصلاه و السلام سردار بزرگ جنگش عبیدالله ابن عباس بود که میدانید چه کار کرد.شبانه رفت با معاویه مذاکره کرد، پول گرفت لشگرگاه خودش را ترک کرد و به معاویه پناهنده شد...در راس کار چه کسی بود؟ امام حسن مجتبی علیه الصلاه والسلام.
در بیانیه گام دوم هم رهبر بزرگوار به وجود فساد در دولت امام معصوم اشاره کردند و فرمودند نسبت فساد در میان کارگزاران
حکومت جمهوری اسلامی در مقایسه با بسیاری از کشورهای دیگر و بخصوص با رژیم طاغوت که سرتاپا فساد و فسادپرور بود بسی کمتر است و بحمدالله مامورین این نظام غالبا سلامت خود را نگه داشته اند.
جناب علیدوست میفرمایند: حضراتی که این اندک تخلفات را برای برخی توجیهات جسیم میکنند از برخورد حضرت هم با امثال ابن هرمه بگویند!...
چه خوب است ایشان هم متوجه برخوردهای نظام در حد اعدام برخی سلطانها و احکام سنگین برای برخی گردن کلفتها در حد مهدی و فائزه هاشمی، طبری، سیف و.... هم باشند و از آن هم بگویند که نشان از غیر سیستمی بودن فساد در نظام است.
گفته اند: در مقایسه و تشبیه باید به همه اقتضائات تشبیه توجه کرد!...
آیا ایشان از جمله مصطلح حوزویان که تشبیه از وجهی مقرب و از وجهی مبعّد است، غفلت نکرده اند؟! که وجه شبه در دو حکومت وجود فساد و یا افراد فاسد بصورت فی الجمله هست در عین اینکه باز به دلیل ریل گذاری صحیح در هردو حکومت آن مقدار فساد هیچیک از دو حکومت را از اسلامی بودن خارج نمیکند و نباید به صرف دیدن برخی فسادها یا فاسدان فریاد وااسلاما سر داد و حکومت را غیر اسلامی نامید.
میفرمایند: برخی مفاسد(حدود ۳۰فساد) هیچ ربطی به امام نداشته و میراث حاکمان قبل بوده... و حضرت نمیتوانستند با سرعت و به راحتی آنها را ریشه کن کنند...
مگر کسی ادعا کرده فسادهای در زمان حضرت، معاذالله ناشی از عملکرد ایشان بوده؟!! شکی نیست که یا ناشی از حکومتهای قبل بوده یا افسادهایی که نفوذیهای معاویه در حکمرانی حضرت انجام میدادند که در کتاب الغارات به برخی از آنها اشاره شده است.
در زمان ما هم فسادهای درون حاکمیت از حاکم عادل، مومنین یا نفس انقلاب نیست. همه یا میراث رژیم طاغوت یا نفوذیها و غربزده ها یا افراد فرصت طلب است.
پس شما هم پذیرفته اید که به هر دلیل فی الجمله در حکومت حضرت فسادهایی بوده که نمیشد با آنها به سرعت مقابله کرد. سخن دوستان هم همین است.
بعد هم بحث سندی درباره یک روایت کرده اند و کتب تاریخ که پر است از مواردی از فسادهای موردی در محدوده حکومتی حضرت امیر علیه السلام را نادیده گرفته اند(که در بیانات فوقالذکر رهبری هم به کتب تاریخی استناد شده بود و توصیه ایشان هم به خواندن تاریخ بود.)
در هرحال بجاست ایشان متوجه روح مطالب دوستان انقلابی که در مقابل انبوه سیاه نمایی و اعتماد زدایی، امید آفرینی میکنند و حرفشان هم بیشتر با محتوای کلام رهبر بزرگوار همخوانی دارد، باشند و با تعابیر: "عقیم بودن و خلاف واقع و راست ناقص و کم از کذب ناموجه بودن"، آنها را متهم نسازند.
*انّ السمع و البصر و الفواد کل اولئک کان عنه مسئولا*
مسعود عالی_۱۴۰۲/۵/۱۵
🔻🔻🔻
@mobahesat
هدایت شده از مطالعات شیعه در غرب
🔰مروری بر نخستین کتاب «مقتلنگاری امام حسین(ع)» به زبان انگلیسی
🔹کتاب «The Shiʽi Islamic Martyrdom Narratives of Imam al-Ḥusayn: An Introduction »
@studiesofshia
(مقدمهای بر مقاتل شیعی امام حسین(ع)) به قلم محمدرضا فخر روحانی اخیراً توسط انتشارات کمبریج اسکالرز پابلیشینگ در استراتفورد آپان تاین، در انگلستان، منتشر شده است.
مطالعه همینجا
مطالعه در سایت
مرجع تخصصی #مطالعات_شیعه_در_غرب
@studiesofshia
هدایت شده از مطالعات شیعه در غرب
@studiesofshia_A Concise Dictionary of Qur'an.pdf
8.73M
#معرفی_کتاب
@studiesofshia
✳️ فرهنگ لغت مختصر قرآن
🔹دکتر عبدالعزیز عبدالرحیم
🔸عربی - انگلیسی
✳️ A Concise Dictionary of Qur'an
🔹Dr Abdul Azeez Abdul Raheem
🔸Arabic - English
مرجع تخصصی
#مطالعات_شیعه_در_غرب
@studiesofshia
هدایت شده از مناهج 🇵🇸🇮🇷
🌀 نامه مهم ۳۹ بندی استاد قرائتی به وزیر آموزش و پرورش
برادر ارجمند جناب آقای دکتر رضا مراد صحرایی
وزیر محترم آموزش و پرورش
سلام علیکم
سال تحصیلی جدید بزودی آغاز می شود. اقامه نماز در مدارس و دانشگاه فرهنگیان از مهم ترین برنامه مشترک ستاد اقامه نماز و وزارت آموزش و پرورش است برای رسیدن به این هدف لازم است که همه ارکان آموزش و پرورش با مدیریت جهادی وارد میدان شوند و جهت تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله العالی) اقدام کنند. اینجانب به وزرای محترم آموزش و پرورش در سه دهه گذشته نکاتی را متذکر شده ام گزیده ای از آنها به شرح ذیل است. ان شاءالله با همت جنابعالی و امور تربیتی تحولی در پیش باشد.
۱- امور تربیتی مسأله نماز را در رأس برنامه های خود قرار دهد.
۲- در انتخاب مسئول نماز قویترین فرد را انتخاب کنیم.
۳- خودتان را مسئول اقامه نماز بدانید و با تمام وجود برای آن دلسوزی کنید.
۴- روحانی قوی در مراکز آموزشی شبانه روزی ضروری است.
۵- در انتخاب روحانی دقت لازم صورت گیرد.
📌 متن کامل نامه:
hawzahnews.com/xcnKP
#آموزش_پرورش
@Manahejj
هدایت شده از محمد عرب صالحی
🔶علامه طباطبایی میفرماید:
«اکثر افرادی که موفق به نفی خواطر شده و توانستهاند ذهن خود را پاک و صاف نموده و از خواطر مصفا کنند و بالاخره سلطان معرفت برای آنان طلوع نموده است، در یکی از این دو حال بوده است:
✅اول: در حین تلاوت قرآن مجید و التفات به خواننده آن، که چه کسی در حقیقت قاری قرآن است و در آن وقت برای آنان منکشف میشده است که قاری قرآن خداست - جل جلاله ـ .
✅دوم: از راه توسل به حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام، زیرا آن حضرت را برای رفع حجاب و موانع طریق نسبت به سالکین راه خدا عنایتی عظیم است.
(محمد حسین حسینی طهرانی، رساله لب اللباب، تهران، انتشارات حکمت، ص 159).
https://eitaa.com/arabsalehi_ir/1240