#انواع_اطلاق؛
✅ اطلاق فردی: این نوع از اطلاق فقط در کلیات تصور می شود، مانند اطلاق در کلی العلماء که شامل فرد عادل و فرد فاسق می شود؛ پس اکرم العلماء اطلاق دارد و شامل عالم عادل و عالم فاسق می شود.
🔹 جزئی یک فرد بیشتر ندارد و اطلاق فردی در آن معنی ندارد که اطلاق شامل افراد متعدد شود.
✅ اطلاق حالی: این نوع از اطلاق هم در کلی و هم در جزئی تصور می شود، زیرا یک جزء مثل زید، حالات مختلفی دارد و اطلاق می تواند همه حالات زید را شامل شود. پس اکرم زیدا، وجوب اکرام زید را در همه حالات زید ثابت می کند.
@alafzal1400
#اهمیت_علم_نحو
🔻عباس حسن اهمیت علم نحو را در مقدمه کتاب جلد اول به این صورت بیان میکند :
🔷هذه العلوم النقلیه علی عظیم شانها لا سبیل الی استخلاص حقائقها و النفاذ الی اسرارها بغیر هذا العلم(النحو)
👈 فهل ندرک کلام الله تعالی ونفهم دقائق التفسیر واحادیث الرسول علیه السلام واصول العقائد و ادله الاحکام ومایتبع ذلک من مسائل فقهیه و بحوث شرعیه مختلفه قد ترقی بصاحبها الی مراتب الائمه تسمو به الی منازل المجتهدین الا بالهام النحو و ارشاده ؟
👈لامر ما قالوا ان الائمه من السلف و الخلف اجمعوا قاطبه علی انه " شرط فی رتبه الاجتهاد "
👈و ان المجتهد لو جمع کل العلوم لم یبلغ رتبه الاجتهاد حتی یعلم النحو و یعرف به المعانی التی لا سبیل لمعرفتها بغیره
👈فرتبه الاجتهاد متوقفه علیه لا تتم الا به..
🌸ادامه دارد ...
🌹کارگاه قواعد متن خوانی عربی🌹
بشنو از مدرس ۶.mp3
8.4M
▪️ راز برتری زبان عربی در چیست؟
🌀 صوتی شنیدنی و قدیمی از دهه پنجاه شمسی از استاد الاُدَبا؛ مرحوم علامه مدرس افغانی(ره) از شاگردان ادیب نیشابوریِ اول(ره)
🏷 هنگام تدریس کتاب مختصرالمعانی تالیف سعدالدین تفتازانی
‼️ این صوت را بشنوید و بالینک دانشنامه به اشتراک بگذارید
♻️ تهیه و تنظیم: کانال دانشنامه(ایتا)
🆔@daneshnameh1399
#اصطلاحات
#متن_خوانی
🔵فرق فیه بحثٌ با فیه نظرٌ🔵
🔸فیه بحثٌ : اعم از این است که حق است یا فاسد.
🔸فیه نظرٌ : استعمال میشود در لزوم فاسد بودن مطلب.
📚 کلیات ابوالبقاء ص ۲۳۹
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
کارگاه قواعد متن خوانی ودرک متن
🆔eitaa.com/joinchat/3983081638C0da5eb497b
#فضیلت_فاطمی؛
#طواف_کعبه؛
✅ شخصی به امام جواد (علیه السلام) عرض کرد: من به جای پیامبر و ائمه (علیهم السلام) طواف انجام می دهم و گاهی هم به جای مادرت فاطمه (سلام الله علیها) طواف انجام می دهم.
✅ امام جواد (علیه السلام) به او فرمود: این کار را زیاد انجام بده، زیرا طواف به جای مادرم فاطمه با فضیلت ترین کاری است که انجام می دهی.
✅ قلت: و ربما طفت عن امک فاطمه و ربما لم اطف. فقال: استکثر من هذا، فانه افضل ما انت عامله ان شاء الله.
📗 کافی، ج ۴، ص ۳۱۴، باب الطواف و الحج عن الائمه، ح ۲_ بحار الانوار، ج ۵۰، ص ۱۰۳، ح ۱۵.
@alafzal1400
#فضیلت_فاطمی؛
#نماز_فاطمی؛
✅ امام جواد (علیه السلام) هر روز هنگام زوال به مسجد پیامبر (صل الله علیه و آله و سلم) می رفت و بر ایشان سلام می داد. سپس به منزل مادرش فاطمه (سلام الله علیها) می رفت و کفش ها را در می آورد و مشغول نماز می شد.
✅ کان ابو جعفر (علیه السلام) یجیء فی کل یوم مع الزوال الی المسجد، فینزل الی الصخره، و یمر الی رسول الله و یسلم علیه و یرجع الی بیت فاطمه و یخلع نعله، فیقوم، فیصلی.
📗 بحار الانوار، ج ۵۰، ص ۶۰، ح ۳۸.
@alafzal1400
#مصیبت_مادر؛
✅ روزی امام جواد (علیه السلام) دست خود را بر زمین زد و به آسمان نگریست و در فکر فرو رفت. امام رضا (علیه السلام) پرسید: به چه فکر می کنی؟ فرمود: آنچه با مادرم فاطمه انجام دادند . . . .
✅ فضرب بیده الی الارض و رفع راسه الی السماء فاطال الفکر؛ فقال له الرضا (علیه السلام): بنفسی! فلم طال فکرک؟ فقال: فیما صنع بامی فاطمه! اما! و الله! لاخرجنهما ثم لاحرقنهما ثم لاذرینهما ثم لانسفنهما فی الیم نسفا.
📗 بحار الانوار، ج ۵۰، ص ۶۰، ح ۳۷.
@alafzal1400
#غضب_فاطمی؛
✅ شخصی از امام رضا (علیه السلام) پرسید: دربارهی ابوبکر چه میفرمایی؟ حضرت پاسخ داد: سبحان الله و الحمدالله و لا اله الا الله و الله اکبر؛ آن شخص اصرار کرد تا امام پاسخ دهد! آن حضرت فرمود: ما مادر صالحی داشتیم. او در حالی درگذشت که بر آن دو نفر خشمگین بود و پس از مرگ آن حضرت، خبری به ما نرسیده که از آن دو، خشنود شده باشد.
ابن ابی الحدید میافزاید: این خبر، درست است که حضرت فاطمه (ع) در حالی از دنیا رفت که بر ابوبکر و عمر، خشمگین بود و حتّی سفارش کرد که آن دو در نمازش حاضر نشوند.
✅ أَنَّ رَجُلًا مِنْ أَوْلَادِ الْبَرَامِکَهِ عَرَضَ لِعَلِیِّ بْنِ مُوسَى الرِّضَا (ع) فَقَالَ لَهُ: مَا تَقُولُ فِی أَبِیبَکْرٍ؟ قَالَ لَهُ: سُبْحَانَ اللَّهِ وَ الْحَمْدُ لِلَّهِ وَ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ وَ اللَّهُ أَکْبَرُ، فَأَلَحَّ السَّائِلُ عَلَیْهِ فِی کَشْفِ الْجَوَابِ، فَقَالَ (ع): کَانَتْ لَنَا أُمٌّ صَالِحَهٌ مَاتَتْ وَ هِیَ عَلَیْهِمَا سَاخِطَهٌ وَ لَمْ یَأْتِنَا بَعْدَ مَوْتِهَا خَبَرٌ أَنَّهَا رَضِیَتْ عَنْهُمَا.
📗 الطرائف: ۲۵۲٫؛ شرح نهج البلاغه: ۶: ۵۰.
@alafzal1400
21.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
☘مکتب سلیمانی، قطره ای از کوثر مکتب فاطمی☘
🔸برگرفته از سخنانِ: #استاد_مصطفی_سلیمانیان
🎙#امید_محمدی_سروش
🔻 حتماً ببینید!
🔹 کپی این کلیپ بدون لینک دانشنامه جایز نیست
#جان_فدا
#ایام_فاطمیه
#فاطمیه
🆔@daneshnameh1399
📚کشکول
[مفید برای افراد حوزوی ودانشگاهی] ✴️
✅هدف از تأسیس وتبلیغ کانال، شناخت علمای طراز اول جهان اسلام وتألیف های آنان میباشد•
💠اگر اهل#شرائع_الاسلام، #وسائل_الشیعه و#عروة_الوثقی هستید به جمع کوچک ما بپیوندید•
⭕درحال تدریس شرائع و وسائل و بخش ادبیات تمهید القواعد شهید ثانی
♦بیان دقیق ومفصل زندگانی اعلام بزرگ(در حال حاضر: #شیخ_مرتضی_انصاری و #آخوند_خراسانی)
🌑برای آشنایی بیشتر با #قصص_علما و#تعلیم_کتب اصیل علمی عضو کانال زیر شوید
🔻🔻🔻🔻🔻🔻
https://eitaa.com/joinchat/1881866418Cd47922eac2
#حکایات_علماء
🔴 آن نراقی چجور ملا شد و ما چجور؟!
💠 حضرت آیت الله وحید خراسانی دام ظله:
🔸واقعاً اين ها را بشناسيد خود شناخت #رجال از غنائم است، نراقی آيتی است... فقه می نويسد مستند است! "مستند الشيعه في احكام الشريعه" اين نتيجه نراق كاشان است.
🔹بعد همين آدم #اخلاق می نويسد می شود معراج السعادة، اصلاً نظيرش را پيدا نمی كنید...
✍🏼 همين آدم #علوم_غريبه می نويسد می شود "خزائن"، خزائن نراقی مرجع است برای كسانی كه دنبال علوم غريبه هستند...
🗞 پدرش جامع السعادة و پسر معراج السعاده را نوشتند. فقه می نويسد مستند الشيعه، اگر #فقيه باشی می فهمی "عروة الوثقی" ريشه ها در مستند نراقی دارد.
آن وقت در نراق كاشان اين مرد بوده است...
⭕️ آن نراقی چه جور ملا شد و ما چه جور! نراقی پولی نداشت كه نفت بخرد به چراغ بريزد، می رفت تو مستراح با چراغ مستراح آن جا مطالعه می كرد!
🔸بعد همچو كسی را، خدا با او چه كرد؟ شيخ و ما ادراک ما الشيخ؟!
كجا #شيخ_انصاری را شناختی! آخوند، علامه دهر، تعبيرش درباره شيخ اين است:
👈🏼 تاج الفقهاء من الاولين و الاخرين... شيخ مدتها در كاشان زندگی می كرد. اتاق شيخ انصاری را من در #كاشان دیدم.
📜 رفتم مدرسه ای كه شيخ بوده، آن وقت پای درس نراقی می رفته و شاگرد نراقی بوده است.
#یا_صاحب_الزمان
بالای سرم نام تو را نقش نمودم...
{ @etelaresanihamedan }
📸 تمثال فقیه اهل بیت علیهمالسّلام
حضرتآیتاللهالعظمی سیّد محمّد هادي
ميلاني (أعلياللهمقامهالشّریف)
🔺دو بیت در توصیف #صحیفهٔ_سجّادیّه
فی شرحِ الصّحیفة للسّیّدِ الأجلّ السّیّد علیخان
إِنَّ الصّحیفة َ حِرزُ آلِ محمّدِ
هی لِلنَّجاةِ مِنَ الهَلاکِ مِلاکُ
إِنْ لَم تَکُنْ نَزَلَتْ بهِ الأَملاکُ عَنْ
وحیٍ فقَدْ صَعِدَتْ به الأملاکُ
🔹ترجمه :
در شرح صحیفهٔ سید علیخان مدنی رحمه الله علیه آمده است :
همانا صحیفه حرز آل محمّد است که ملاکِ نجات از هلاکت است.
اگر فرشتگان وحی آن را نازل نکرده اند همانا فرشتگان آن را بالا بردند .
📚از کشکول ناب حوزوی
#اهمیت_صحیفه
📣کانال انجیل اهل البیت علیهمالسلام
🆔eitaa.com/joinchat/3066036324Cc96665fed8
#تقیه؛
#سکوت_رسا؛
✅ به متوکل خبر دادند: ابو الحسن امام هادی علیه السلام، آیه (یوم یعض الظالم علی یدیه) را درباره اولی و دومی تفسیر می کند.
متوکل پرسید: چه کنم؟
گفتند: در حضور جمع تفسیر آیه را از او بپرس. اگر به اولی و دومی تفسیر کرد، واکنش حاضرین بس است. اگر به غیر اولی و دومی تفسیر کرد، نزد یاران خود رسوا می شود.
فقال (علیه السلام) : هذان رجلان کنی علیهما و منّ بالستر علیهما، افیحب امیر المومنین! ان یکشف ما ستره الله؟ فقال: لا احب.
📗 ر.ک: بحار الانوار، ج ۵۰، ص ۲۱۴ _ ۲۱۵. ح ۲۷.
@alafzal1400
ناگفته ها و اَسراری از قرآن کریم.mp3
10.85M
♨️ ناگفته ها و اَسراری از اعجاز قرآن کریم که تا به حال نشنیده اید!!!!
🎙 #امید_محمدی_سروش
🔹 بررسی" کاَنَّما یَصَّعَّدُ فی السَّماء"
🔸 اعجاز حروف و نقطه های قرآن
🔹 چرا همه مترجمین قرآن، "یاایّها الَّذین آمنوا..." را غلط، معنا کرده اند؟
🔸 چرا باید نماز را به زبان عربی اقامه کرد؟
🔹 رُموز و اَسرار زبان عربی را دریابید!
🔸 چگونه بتوانیم کمی از اعجاز لفظی قرآن را درک کنیم؟
♦️ لطفا این پادکست ۱۱دقیقه ای رابا آرم دانشنامه به اشتراک بگذارید...
🆔@daneshnameh1399
🔰آیت الله حسن زاده آملی(علیه الرحمه)
#همت
❄️ در یک زمستان، برف خیلی سنگینی آمده بود و من مردد بودم که به کلاس درس بروم یا نه؟ به هر حال تصمیم گرفتم بروم.
🏠 وقتی در خانه ایشان (علامه شعرانی) رسیدم، خواستم در بزنم؛ با آن برف سنگین که آمده بود، خجالت می کشیدم. مدتی ایستادم که کسی بیرون بیاید، اما کسی نیامد. در هر صورت در زدم و وارد شدم.
📝 پس از اینکه وارد شدم، دیدم ایشان مشغول نوشتن هستند. سلام کردم و به محض نشستن، عذر خواهی کردم. گفتم: آقا در این برف مزاحم شدم، می خواستم نیایم.
❗️ ایشان فرمودند: چرا؟ گفتم: در این برف نخواستم مزاحم بشوم. گفتند: مگر شما که از مدرسه مروی تا اینجا میآمدید، گداها در راه ننشسته بودند و گدایی نمی کردند؟
👌 گفتم: چرا بودند، امروز روز کسب و کار آنها است. فرمودند: خوب آنها که تعطیل نکردند، چرا ما تعطیل کنیم؟!
📝از پایگاه نُمو
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
📍هنگام کپی نمودن از نام وآدرس کانال هم استفاده نمائید
📣 کارگاهقواعدمتنخوانیعربی
🆔eitaa.com/joinchat/3983081638C0da5eb497b
مشخصات فایل کامل:
۲۷۲ صفحه
حجم ۱۰۴ مگابایت
🖨 مناسب جهت گرفتن پرینت
تصاویر پس از اسکن کراپ نشده که موقع پرینت روی 📄 برگه A4، به اندازه سایز وزیری چاپ شود. در صورت عدم تمایل میتوانید با نرم افزار های ویرایشگر، کلیه صفحات را بصورت یکجا ✂️ تقطیع کنید.
🎙 @kalam_mofid
نقدی بر نظریه علمای ابرار (امامت).mp3
9.53M
بشنوید
🎙 سخنرانی استاد خسروپناه با موضوع: نقدی بر نظریه علمای ابرار
در جمع علما و فضلای بنیاد امامت
۲۵ دی ۱۴۰۱
🆔 @khosropanah_ir
https://eitaa.com/joinchat/1942028582C7b74793dee
با سلام؛
لطف کنید شما هم این کانال را به دوستان و آشنایان خود حتما معرفی کنید تا سهمی در ترویج فرهنگ مطالعه داشته باشید. انشاالله.👆
حکیمی از شخصی پرسید: روزگار چگونه است؟
شخص با ناراحتی گفت: چه بگویم..
امروز از گرسنگی مجبور شدم کوزه سفالی که یادگارِ سیصد ساله اَجدادیم بود را بفروشم و نانی تهیه کنم!
حکیم گفت: خداوند روزیات را از سیصد سال پیش کنار گذاشته و اینگونه ناسپاسی میکنی؟
خودسازی:
💠 #تشکر
🔸امام صادق علیه السلام:
در تورات نوشته است: سپاسگزارى کن از کسى که به تو احسان نمود و احسان کن به کسى که از تو سپاسگزارى نمود، زیرا احسان با سپاس گزارى، پایدار شود. و اگر ناسپاسی کنى دوام نیابد.
📚 اصول کافى/ج2/ص94
✍🏼خدا در قرآن می فرماید:
اگر شکر کنید نعمتتان را افزون می کنم.
✨ابراهیم/7
❇️#روش_شناسی❇️
(المحمّدون الثلاث)
🔶 إذا جاء هذا الاسم «المحمّدون الثلاث» مقیّداً بالاُوّل، فالمقصود بهم أصحاب الکتب الأربعة، أی أصحاب الجوامع الأولیّة للشیعة وهم:
1️⃣محمّد بن یعقوب الکلینی (ت ۳۲۸)، صاحب کتاب الکافی.
2️⃣محمد بن علی بن الحسین بن موسی بن بابویه القمّی (ت ۳۸۱)، صاحب کتاب من لا یحضره الفقیه.
3️⃣محمد بن الحسن الطوسی (ت ۴۶۰)، صاحب کتاب تهذیب الأحکام، الاستبصار فیما اختلف من الأخبار.
🔶أمّا إذا ورد هذا اللّقب مقیّداً ب-«الأواخر أو الأُخَر» فالمقصود بهم أصحاب الجوامع الحدیثیّة الثانویة للشیعة وهم:
1️⃣محمّد المحسن الملقّب بالفیض الکاشانی (ت ۱۰۹۱)، صاحب کتاب الوافی.
2️⃣محمّد بن الحسن الحرّ العاملی (ت ۱۱۰۴)، صاحب کتاب تفصیل وسائل الشیعة.
3️⃣محمّد باقر بن محمّد تقی المجلسی (ت ۱۱۱۰)، صاحب کتاب بحار الأنوار الجامعة لدرر أخبار الأئمّة الأطهار.
📗دروس فی علم الدرایه|سید رضا مؤدب|ص185
#کتب_اربعه
#جوامع_حدیثی_شیعه
https://eitaa.com/joinchat/1881866418Cd47922eac2
دل شیدا یا بیان شیوا.pdf
191.1K
⚫️ نسخه PDF
📝 تامّلاتی در جوابیه آقای مدرسی طباطبایی به آیت الله میلانی (و به عبارتی: واکاوی ادعاهای آقای مدرسی طباطبایی در نامه اخیرش به آقای جعفریان)
✍ به قلم حجت الاسلام و المسلمین شیخ مصطفی سلیمانیان (نویسنده کتاب «مقامات امامان (ع)»: در نقد کتاب مکتب در فرایند تکامل و نظریهی علمای ابرار)
🔹 نقد روشی و محتوایی
╭────────────╮
🆔 کانال اسرار تاریخ
http://eitaa.com/monzer_ir
╰────────────╯
99710906.pdf
1.96M
🔺 فهرست کتاب مقامات امامان (ع)؛ از کتابهای سودمند در نقد کتاب مکتب در فرآیند تکامل
✍ اثر شیخ مصطفی سلیمانیان | سال ۹۸؛ انتشارات کتاب فردا
╭────────────╮
🆔 کانال اسرار تاریخ
http://eitaa.com/monzer_ir
╰────────────╯
IQIRI_Volume 6_Issue شماره یازدهم-تابستان 98_Page 19-42.pdf
4.44M
⚫️ نسخه PDF
📚 بازخوانی نظریه «علمای ابرار» در مقام علمی اهل بیت (علیهمالسلام)
✍ مصطفی سلیمانیان و جعفر علی نقی - فصلنامه تخصصی اسلام پژوهان
🔰 تلخیص
به باور امامیه، علم غیب و آگاهی لدنّی یکی از ویژگیها و بایستگیهای امام به شمار میرود. این مقام علمی والایی که شیعیان برای اهل بیت(ع) قائلند، توسط برخی (به ویژه نویسنده #مکتب_در_فرآیند_تکامل) مورد تشکیک و تردید قرار گرفته و بر اساس نگره علمای ابرار، اعتقاد شیعیان مبنی بر اینکه اهل بیت(ع) از دانش الهی برخوردار بوده و آگاهی لدنّی دارند، را خالی از حقیقت خارجی دانسته و میگویند این اندیشه در قرن دوم و پس از آن، توسط جریان غالی در تفکر شیعیان وارد شده است. نوشتار پیش رو با هدف اثبات و تبیین صحیح عقاید شیعه در این موضوع، به بررسی آیات و روایات مربوطه پرداخته و روشن ساخته است که اعتقاد شیعیان معاصر مطابق همان اعتقاد شیعیان قرن اول بوده و چنین مقام علمی والایی توسط خود ائمه(ع) طرح و تأیید شده و مبتنی بر دادههای قرآنی و روایی است. از اینرو، این گمانه که ائمه(ع) فاقد علم غیب بوده و فقط علمای ابرار هستند باطل است و دلایل متقن مختلفی در نقد و رد آن وجود دارد. روش پژوهش در این نوشتار کتابخانهای بوده و نگارنده، با رویکرد تحلیلی - انتقادی به رد نگره فوق پرداخته است. در فرآیند نقد، علاوه بر بهرهگیری از روایاتی که در اسناد آنها متهمین به غلو وجود ندارند، از اقوال دانشمندان علوم مختلف در قرنهای گوناگون بهره برده شده تا معلوم شود اعتقاد به این مقامات، نگرش عده خاصی از شیعیان در زمانی محدود نبوده است.
⭕️ یک بحث داغ و چالشی
👈 مکتب در فرایند تهاجم و تنزّل تاریخی
1⃣ پروژه علمای ابرار و فروکاهیدن از حقیقت امامت
2⃣ چالش عقیدتی در باب گستره مقام امامان معصوم (ع)
✍ تأملاتی در کتاب جنجالی "#مکتب_در_فرایند_تکامل" اثر آقای مدرسی طباطبایی
💥با آثار و گفتاوردهایی از آیات و حجج اسلام آقایان🔻
1⃣ سید علی حسینی میلانی
2⃣ شیخ نجم الدین طبسی
3⃣ شیخ عبدالحسین خسروپناه
4⃣ شیخ حسن طارمی راد
5⃣ شیخ غلامحسن محرمی
6⃣ شیخ محمدتقی سبحانی
7⃣ شیخ جواد سلیمانی امیری
8⃣ شیخ حامد منتظری مقدم
9⃣ شیخ محمدصفر جبرئیلی
0⃣1⃣ مصطفی سلیمانیان
1⃣1⃣ دکتر حسن انصاری
🔻 پرونده ویژه در 🔻
╭────────────╮
🆔 کانال اسرار تاریخ
http://eitaa.com/monzer_ir
╰────────────╯
#انواع_امتثال؛
✅ امتثال و اطاعت تكاليف واقعى به هشت طريق متصور است:
1⃣ امتثال علمى تفصيلى: تفصيلا بدانيم حرام هاى واقعى كدام است و همان ها را ترك كنيم، يا واجب ها كدامند و همان ها را بياوريم.
2⃣ امتثال علمى اجمالى: تفصيلا نمی دانيم، ولى اجمالا می دانيم و احتياط می كنيم (البته اگر احتياط ممكن باشد).
3⃣ امتثال ظنى خاص: از ظن خاص كه به خصوصه دليل دارد، تبعيت كنيم تا نيازى به احتياط نباشد.
4⃣ امتثال ظنى مطلق يا اطاعت ظنيه: به هر تكليفى كه ظن داريم از هر راهى كه باشد، آن را امتثال كنيم. اگر ظن به وجوب داريم، انجام می دهيم و اگر ظن به حرمت داريم، ترك
كنيم.
5⃣ اطاعت: شكيه: نسبت به آنچه شك در وجوبش داريم، انجام دهيم و نسبت به شبهات تحريميه ترك كنيم.
6⃣ اطاعت وهميه: نسبت به آنچه وهم به وجوبش داريم، بياوريم و آنچه وهم به حرمتش داريم ترك كنيم.
7⃣ اصل عملى: به تناسب در هر موردى از اصل عملى جارى در آن مورد استفاده كنيم و تكليف را روشن كنيم.
8⃣ تقليد: انسدادى از انفتاحى تقليد كند و موارد شبهه و عدم العلم را به فتواى او مراجعه كند.
📗 شرح کفایه، استاد علی محمدی خراسانی، ج ۲، ص ۶۳۳.
@alafzal1400