eitaa logo
البیان
11.4هزار دنبال‌کننده
858 عکس
194 ویدیو
72 فایل
بازتاب اندیشه های استاد آیت الله عبدالکریم فرحانی 📌 تبیین مکتب فقه الخمینی(ره) 📌 روش تحصیل در مسیر اجتهاد 📌 امتداد حکمت و تمدن نوین اسلامی 📌 اخلاق و معنویت ارتباط با ادمین: @admin_albayan
مشاهده در ایتا
دانلود
جایگاه و منزلت آیه الحمدلله.mp3
4.07M
🎙 🔰فضیلت و جامعیت الحمدلله و ترجیح آن بر لا اله الا الله در اندیشه امام خمینی(ره) 📌جایگاه و منزلت ایه الحمد الله در حکمت نظری 🔹مبنای حضرت امام در تفسیر الحمد الله بر مدار انسان شناسی 🔰استاد آیت الله فرحانی تبیین می کنند. @albayann
⚠️گسترش دین در سطح عالم، به عنوان یک پدیده‌ی خطرناک   🔺امروز کار به جایی رسیده است که دشمنان اسلام و دین - منظور، دشمنان فردی و شخصی و اعتقادی نیست؛ دشمنان سیاسی است..... 🔰امام خامنه ای @albayann
البیان
⚠️گسترش دین در سطح عالم، به عنوان یک پدیده‌ی خطرناک   🔺امروز کار به جایی رسیده است که دشمنان اسلام
⚠️گسترش دین در سطح عالم، به عنوان یک پدیده‌ی خطرناک 🔹دنیا، دنیای دیگری شده است. آن روزی که این انقلاب به پیروزی رسید، وضع اسلام در دنیا این نبود که امروز هست؛ خیلی متفاوت بود. آن روزی که این نهضت شروع شد، وضع اسلام و دین و دینداری در داخل همین کشور هم این نبود که شما امروز مشاهده میکنید؛ 📌دین، غریب و مظلوم و منزوی بود؛ از دین برائت میجستند؛ حتّی دیندارها از دینداری خجالت میکشیدند! وضع فرهنگ غیردینی - بلکه ضد دینی - به جایی رسیده بود که بزرگترین تعریف دینی از یک جوان این بود که بگویند فلان جوان نمازخوان است! همه چیز به سمت دوری از اسلام و دوری از خدا بود. در و دیوار این کشور را به گناه آلوده کرده بودند. بعضی از ظواهر محفوظ بود؛ اما از بواطن دین، از روح دین، از حرکت عمومی به سمت هدفهای دین خبری نبود؛ و این در ایران بود که مردمش یکی از متدین‌ترین مردمان مسلمان در کشورهای گوناگون بودند. 🔸 در بعضی کشورهای دیگر اسلامی، وضع مثل این‌جا بود؛ در بعضی جاها هم وضع بدتر بود. سران کشورهای اسلامی یادشان نمیآمد که مسلمانند! در مجامع سیاسی و رسمىِ اسلامی، چیزی که مطلقاً به یاد کسی نمیآمد، این بود که یک حرکت و یک تظاهر اسلامی انجام بگیرد، یا از یک تظاهر ضد اسلامی جلوگیری بشود؛ اصلاً چیزی به عنوان اسلام مطرح نبود!   🔺امروز کار به جایی رسیده است که دشمنان اسلام و دین - منظور، دشمنان فردی و شخصی و اعتقادی نیست؛ دشمنان سیاسی است؛ آنهایی که دینداری مردم را سدی در مقابل اطماع و هوسها و شهوات خود میبینند - از گسترش دین در سطح عالم، به عنوان یک پدیده‌ی خطرناک یاد میکنند! ما باید به این واقعیت خیلی توجه کنیم؛ این کارِ کیست؟ این کارِ شماست؛ این کارِ جهاد عظیمی است که ملت ما انجام داد.   @albayann
💠 سلاح اشک 🔰آیت الله جوادی آملی : 🔹اگر علامه توانست در عالم اسلام منشأ اثر باشد و تفسیر قیم المیزان را به ارمغان آورد و به مدارج عالی عرفانی راه یابد و در این راه شاگردان بسیاری تربیت کند ، همگی به یمن این بود که در کنار درس و بحث ، به معرفت وجود خویش پرداخت و به برکت خضوع و خشوع و خشیت الهی ، عرش وجودش را بر کوثر لابه و ناله استوار و آنگاه بر فرش طبیعت غلبه کرد و با جهادی بی امان ، پیروزی خود را با « سلاح اشك » به نتیجه رساند . 📚 کتاب شمس الوحی تبریزی @albayann
همگامی قرآن کریم و روایات اهل بیت .mp3
2.63M
🎙 🔰استاد آیت الله فرحانی: ➖همگامی قرآن کریم و روایات اهل بیت ⁉️طبق ظاهر آیات و روایات کدام آیه، غرر آیات قران کریم و سوره حمد می باشد؟ ⁉️ریشه اختلاف نظر آیت الله جوادی و حضرت امام خمینی(ره) در تعیین غرر آیات سوره حمد چیست؟ 📌تفسیر کدام یک با ظاهر روایات سازگار است؟ @albayann
📝 🗂دوره تابستانه مدرسه فقهی امیرالمومنین(ع) در مقطع خارج تابستان ۱۴۰۱ درس خارج فقه جهاد 🔰استاد آیت الله فرحانی 📚با محوریت کتاب رسائل ثلاث فی الجهاد آیت الله العظمی خامنه ای 🔺با هدفِ آشنایی با شیوه­‌ی اجتهاد جواهری با تأکید بر روش فقهی حضرت آیت‌الله‌العظمیٰ خامنه‌ای (مدّظلّه‌العالی) 📆زمان: از چهارم تیرماه ساعت ۹ صبح 📍مکان: نمازخانه مدرسه فقهی امیرالمومنین(ع) 📌 به صورت حضوری @albayann
البیان
4⃣لیست مقالات شماره چهارم دوفصلنامه علمی تخصصی آفاق فقاهت به شرح ذیل می باشد: 🖋 بررسی نظریه شیخ ان
🔷تبیین زوایای مقاله حجت الاسلام و المسلمین احمد فرحانی در دو فصلنامه تخصصی در عنوان : بررسی توصیفی سیر اندیشه ی برهانی از ارسطو تا علامه طباطبایی(ره) 📌 از مهم ترین خصیصه ی هر علم، استکمال و ارتقا در سایه نوآوری محققان و علمای آن علم بوده است. نگارنده محترم در این نوشتار پربار، با ترسیم سیر علمی و تاریخی منطق از ابتدا تا آخرین پله تکامل آن علم (ذیل نظریات و استدلالات علامه طباطبایی) خواننده را علاوه بر تفهیم این خط سیر و شناخت قوت و ضعف ها درخلال این سیر، مبنای نهایی و پله اخر تکامل کنونی علم منطق را روشن می سازد. 💠برشی از برخی توضیحات مقاله💠 🔰ابن‌ســینا نخســتین کســی اســت کــه از روش ارســطو در تدویــن علــم منطــق عــدول کــرده و از جهــات گوناگــون دگرگونی‌هایــی در منطــق ارســطویی به‌وجــود آورد کــه سرمشــق اکثــر متفکـران قـرار گرفتـه اسـت.او در عقلانیـت و قـدرت اندیشـه و اسـتواری و اسـتحکام فکــر و دقــت نظــر در تاریــخ فلســفه فــردی بی‌نظیــر اســت. 🔰پـــر واضـــح اســـت کـــه علمــی بــه نــام منطــق وجــود نداشــته و نــدارد، بلکــه مباحــث معرفــت شناســانه علــم منطــق جــزو گــزاره هــای علمــی و فلســفی اســت و قواعــد صناعــت برهــان آن، روش تفکـــر و اندیشـــه در اداراکات حقیقـــی بـــوده، ســـائر قواعـــد و صناعـــات غیــر برهانــی منطــق هــم در حکمــت و امتــداد ادراکات اعتبــاری در علومــی کــه اصطلاحــا علــوم انســانی نــام گــذاری شــده کاربــرد وجایــگاه دارنــد(از نتایج مقاله) @albayann
نظر آیت الله جوادی درباره روایت امیرالمومنین.mp3
2.43M
🎙 🔹نظر آیت‌الله جوادی در مورد روایت امیرالمومنین(...أنا النقطه تحت الباء). 📌ارتباط آیه فی کتابٍ مکنون لا یسمّه الّا المطهرون (واقعه79) با روایت امیرالمومنین علیه السلام. 🔸تفسیر حضرت امام خمینی از آیه فکان قاب قوسین اَو ادنی(نجم9) و ارتباط آن با تحلیل ایت الله جوادی. 🔰 استاد آیت الله فرحانی تبیین می کنند. @albayann
البیان
📝 #اطلاعیه 🗂دوره تابستانه مدرسه فقهی امیرالمومنین(ع) در مقطع خارج تابستان ۱۴۰۱ درس خارج فقه جهاد
🖊قابل توجه طلاب محترم متقاضی حضور در دوره 🔺جهت اطلاع از جزییات دوره ، شرایط و نکات مربوطه عضو گروه ذیل شوید: 🌐https://eitaa.com/joinchat/1845690510Cef586511b9
⁉️ نقیض یک شئ چیست؟ ⁉️السلب المقید یا سلب المقید؟ 🔰شهید آیت الله مطهری 🔹پس نقيض مقيَّد، رفع اين مقيد است، نه رفعى كه خودِ اين رفع، مقيد باشد. به عبارت ديگر: نقيض مقيد، رفع مقيد است، نه الرفعُ المقيد. ميان اثباتُ المقيد و الرفع المقيد تناقض نيست، بلكه تضاد است و چون تضاد است اجتماعشان محال است ولى ارتفاعشان محال نيست. 🔸بله، ميان الوجود المقيد و رفع ذلك الوجود المقيد تناقض است. مثلا نقيض «قيام زيد در روز جمعه» عدم اين قيام است؛ يعنى عدم قيام زيد كه در روز جمعه است، كه همه قيود به قيام مى‏ خورد. 📌 اما ميان «قيامُ زيدٍ يومَ الجمعة» و «عدم القيام الذى هذا العدم فى يوم الجمعة» تناقض نيست، بلكه تضاد است. اگر «زيدٌ قائمٌ يومَ الجمعة» را به نحو سلب تحصيلى سلب كنيم، مى‏ شود نقيضش و در اينجا ارتفاع و اجتماع، هر دو محال است. 📌اما اگر در سلب «زيد قائم يوم الجمعة» قيد را به عدم برگردانيد و بگوييد «زيدٌ ليس بقائمٍ فى يوم الجمعة» اين دو، اجتماعشان محال است ولى ارتفاعشان ممكن است؛ چون «زيدٌ ليس بقائمٍ فى يوم الجمعة» در حكم معدوله است و خود عدم در اينجا حكم محمول را پيدا مى‏ كند. 📚 مجموعه آثار، ج۱۲ ص۸۱۰ @albayann
🏴۲۳ ذی‌القعده روز زیارتی مخصوص امام رضا (علیه‌السلام) 🔹شرط اوّل قبولی زیارت این است که با حضرت «ملاقات» کنید؛ یعنی رفتنِ حرم و آمدن، صِرف رفتن به یک مکان و بیرون آمدن نباشد؛ آن‌جا یک موجودی و یک روح والایی حضور دارد؛ به این حضور توجّه بکنید. 🔸«به چشم دیدن» لازمه‌ی ملاقات نیست؛ او هست و سخن شما را می‌شنود، حضور شما را میبیند، شخص شما را میبیند، با او حرف بزنید؛ این شد زیارت. زیارت یعنی همین ملاقات. 📌[زیارت‌] به هر زبانی هم میشود؛ [اگر] به همین زبان معمولی خودمان حرف بزنیم، این آداب ملاقات و زیارت صورت گرفته. 👈🏻اگر بخواهیم با یک بیان شیوا و با مضامین خوبی حرف بزنیم، آن همین زیارتهایی است مثل زیارت مخصوصه‌ی امام رضا، زیارت امین‌الله یا زیارت جامعه. 📚دیدار جمعی از پاسداران سپاه ۱۳۸۲/۱/۶ @albayann