eitaa logo
مدرسه علميه الهادی علیه السلام
493 دنبال‌کننده
2.4هزار عکس
1.3هزار ویدیو
95 فایل
🔹مرکز هدایت علمی تربیتی الهادی علیه السلام قم حرم اهل بیت علیهم السلام 📱 ارتباط با ادمین: @amin114 فهرست مطالب کانال: https://eitaa.com/alhadihawzahqom/2489
مشاهده در ایتا
دانلود
9.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 : 🏴«فضیلت گریۀ بر سیدالشهدا علیه‌السلام» 🎙 رحمه الله : 🔸 آن‌هایی که بُکای(گریه‌) مردم را ـ‌نعوذ بالله‌ـ امر غلطی می‌دانند، چه می‌گویند؟! ✔️این «بُکاء مِن خَشیَة الله» عمل انبیاء است! چه می‌گویند؟! 🔸 مسئلۀ بکاء بر سیدالشهداء المظلومین علیه‌السلام، این هم مثل بکاء از خشیة الله است. این هم همان اجر را دارد. ▪️قطره‌اش چقدر [فضیلت و اجر دارد]. 🔸 بعضی می‌گویند: گریه چه فایده‌ای دارد؟ فایده‌اش این است که اتصال روحی انسان با خود سیدالشهدا علیه‌السلام و با حضرت رسول صلی‌الله‌علیه‌وآله و با خدا در ترقی است؛ با همین بکاء‌ها. 📚 رحمت واسعه، چاپ۴، ص۲۷۰ 📣کانال مدرسه علمیه الهادی علیه السلام 🆔@alhadihawzahqom علیه السلام
⚪️🔘⚪️🔘 🔘⚪️🔘 ⚪️🔘 🔘 علیه السلام 🔳حضرت محمد«صلی الله علیه و آله» : يا فاطِمَةُ! كُلُّ عَيْنٍ باكِيَهٌ يَوْمَ الْقيامَةِ اِلاّ عَيْنٌ بَكَتْ عَلى مُصابِ الْحُسَينِ فَاِنِّها ضاحِكَةٌ مُسْتَبْشِرَةٌ بِنَعيمِ الْجَنّةِ؛ ▪️فاطمه جان !روز قيامت هر چشمى گريان است ؛ مگر چشمى كه در مصيبت و عزاى حسين گريسته باشد،كه آن چشم در قيامت خندان است و به نعمتهاى بهشتى مژده داده مى شود. 📚بحارالانوار، ج 44، ص 293 📣کانال مدرسه علمیه الهادی علیه السلام 🆔@alhadihawzahqom علیه السلام
Untitled 1.m4a
14.34M
🏴طراوت همه روضه ها 🎙 📣کانال مدرسه علمیه الهادی علیه السلام 🆔@alhadihawzahqom علیه السلام
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🏴 هدف قیام امام حسین تجدید بنای نظام اسلامی بود ◾️ رهبر انقلاب: کسانی که گفته‌اند «هدف، حکومت بود»، یا «هدف، شهادت بود»، میان هدف و نتیجه، خَلط کرده‌اند... امام حسین قیام کرد تا آن واجب بزرگی را که عبارت از تجدید بنای نظام و جامعه اسلامی، یا قیام در مقابل انحرافات بزرگ در جامعه اسلامی است، انجام دهد.۱۳۷۴/۰۳/۱۹ 🏴 📥 نسخه قابل چاپ👇 https://farsi.khamenei.ir/photo-album?id=50707
♨️اگر قرار باشد نسبت به این نکات بی توجه باشیم حفظه الله: ✨این جمله بعدی را هم خیلی دقت کنید. یک کلماتی دارد که باید با دقت نتیجه بگیرد. یَا اباذر! لَا تُصِیبُ حَقِیقَةَ الْإِیمَانِ، حَتَّی تَرَی النَّاسَ کُلَّهُمْ حَمْقَاءَ فِی دِینِهِمْ عُقَلَاءَ فِی دُنْیَاهُمْ، آدمی به حقیقت ایمان نمی رسد تا این مطلب را ببیند. مشاهده بکند که مردم در دینشان حماقت به خرج می دهند اما در دنیایشان عاقلانه رفتار می کنند. این نگاه اینقدر انسان را حفظ می کند از اینکه الگو نگیرد و به رنگ جماعت در نیاید. از اینکه مثل دیگران نشود. اگر قرار باشد نسبت به این نکات ما بی توجه باشیم و دقت نکنیم، کار به جایی می رسد که در خیلی از مسائل می بینیم مثل دیگران داریم عمل می کنیم. مثل دیگران داریم زندگی می کنیم. 🔻شاید یک وقتی به ذهنمان بیاید و نسبت به کلمه حمقاء حساسیت داشته باشیم. ببینید کلمات در لغت، برای معنایی وضع شده اند و در عرف هم بر اساس آن معنایی که وضع شده یادر عرف در نظر دارد که استعمال کند، استفاده می شود. لزوما لفظ در آن معنایی که وضع شده است، بار منفی و تحقیر کننده ای نداشته باشد. حماقت، نمی خواهد در درجه اول، ابتدائا دنبال این نیست که به حساب وضع لغوی، از نظر ارزشی یک بار منفی ای را منتقل کند. واقعیتی را دارد می گوید. حماقت یعنی کم خردی. کم عقلی. حالا کم عقلی ای که واقعا انسان یک جوری باشد که عقلش کم باشد یا از عقلش استفاده نکند. می خواهد این معنا را بگوید. مقصود اصلی از این کلمه توهین نیست که مثلا بگویند این کم خرد است. بخواهند یک بار منفی ای را منتقل کنند. اما شاید در عرف خیلی از این کلمه برای تحقیر و توهین استفاده بشود. اینجا این کلمه در آن استعمال لغوی اش به کار رفته. یعنی می خواهد بگوید توجه بکند که مردم از عقلشان در دینداری استفاده نمی کنند. 🔹دین بهترین سبک زندگی است. یعنی در انتخاب سبک زندگی، دقت عقلی به خرج نمی دهند. عاقلانه رفتار نمی کنند. اما در دنیایشان چه بخورند، چه بپوشند، اینکه ضرر نکند، نفع حداکثری داشته باشند، خیلی دقیق و عاقلانه رفتار می کنند. پس کسی از این لفظ حمقاء معنای توهین و تحقیر را استفاده نکند. در حقیت می خواهد بگوید مردم متاسفانه از عقلشان در دینشان استفاده نمی کنند ولی در دنیایشان تا جایی که دلت بخواهد سعی می کنند از عقل استفاده کنند. حالا آن هم در جهتی که به نظرشان می رسد که فایده بیشتری می برند. 🍀الان نگاه کنید اصلا فرهنگ حاکم بر کل جهان همین است. اکثریت مردم دنیا اینجور هستند. در کشورهای غربی که اصلا مبنای آن فرهنگشان کنار گذاشتن عقل است. و این البته توضیح مفصل تری را لازم دارد. فرهنگ غربی، بر اساس حس و وهم و خیال و عدم استفاده کامل از عقل است. با این توضیح که اصلا شکوفایی عقل در انسان بدون دین ممکن نیست. ممکن نیست. یعنی آدم عاقل، حتما متدین است. کسی که متدین نباشد، بهره او از عقل حداقلی است. همین که حضرت فرمودند در دنیایش. عقل کامل ندارد. عقل ناقص است و به تعبیر دیگر عقلش مغلوب هوی و هوس و وهم و خیال است. بنیان و اساس فرهنگ غربی، آن فرهنگ هایی که در مقابل فرهنگ انبیاء است همین است دیگر. هوی و هوس و شهوت و وهم و خیال. چیز دیگری نیست. آن چیزی که ما در دنیا مشاهده می کنیم و متاسفانه حتی در جامعه دینی، در میان آن کسانی که خودشان را متدین معرفی می کنند ما می بینیم که خیلی ها در عمل، ملتزم به عقل ورزی و دینداری نیستند و در حقیقت، در امر دینشان عاقلانه رفتار نمی کنند. ولی در دنیایشان چرا، دقت می کنند تا جاییکه مصلحت بدانند، سعی می کنند عاقلانه رفتار کنند. 📚برگرفته از سلسله جلسات شرح وصیت نامه رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم به ابوذر، در تاریخ شنبه 1400/11/16 ادامه دارد... 📣کانال مدرسه علمیه الهادی علیه السلام 🆔@alhadihawzahqom صلی الله علیه و آله
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تمام خيرات از جانب خدا و از مسیر سیدالشهداء(عليه السلام) است 🔹نکته ها از گفته ها 🎙 رحمه الله 📣کانال مدرسه علمیه الهادی علیه السلام 🆔@alhadihawzahqom علیه السلام
9.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📚 جایگاه حضرت عباس عليه السلام 🎙 📣کانال مدرسه علمیه الهادی علیه السلام 🆔@alhadihawzahqom علیه السلام عليه السلام
هدایت شده از KHAMENEI.IR
-69067008_2071563669.mp3
10.56M
🎙 بشنوید | سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین مسعود عالی در مراسم عزاداری شب تاسوعای حسینی(ع) در حسینیه امام خمینی(ره). 🏴 ◾️ Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
1083121410_-734954651.mp3
8.27M
🎙 بشنوید | روضه‌خوانی آقای حاج مهدی رسولی در مراسم عزاداری شب تاسوعای حسینی(ع) در حسینیه امام خمینی(ره). 🏴 ◾️ Farsi.Khamenei.ir
🔻مکن ای صبح طلوع ..🏴🏴🏴 ✅ شاید همه ما همچون امشبی، وقتی دهه اول محرم به اوج خود می‌رسد، دو دمۀ معروف شب عاشورا را هروله‌کنان و برسرزنان زمزمه کرده باشیم: «امشبی را شه دین در حرمش مهمان است؛ مکن ای صبح طلوع عصر فردا بدنش زیر سم اسبان است؛ مکن ای صبح طلوع» اما کمتر کسی می‌داند که شور و حرارت این دو دمه از قلم و نفس کدام شاعر بر دل‌ها نشسته است. ✔️ حضرت آیت‌الله بهجت وقتی در مجلس روضه شنید که مداح این شعر را می‌خواند و به‌جای «عصر فردا» می‌گوید «صبح فردا»، این نکته را به او تذکر داد که: «عصر فردا صحیح است». و در پاسخ به چشم‌های پرسشگر مداح، فرمود : «شاعر این ابیات مرحوم پدرم است». ✅ کربلایی محمود بهجت فومنی مردی بود متدین، خوش‌نام و خوش‌ذوق که طبع روانی در سرودن اشعار و مراثی اهل‌بیت(ع) داشت. کربلایی محمود اشعار و مراثی خود را با خطی خوش می‌نوشت و به مداحانی که از شهرهای اطراف می‌آمدند، می‌داد. ✅ کتاب «مکن ای صبح طلوع» مجموعه اشعار و مراثی کربلایی محمود بهجت درباره اهل‌بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام است که به کوشش مرکز نشر آثار آیت‌الله بهجت به چاپ رسیده است. 🔹 کانال رسمی مرکز نشر آثار ✅ @bahjat_ir
🏴فرا رسیدن ایام جانگداز تاسوعا و عاشورای حسینی و شهادت مظلومانه سید و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام و اصحاب و یاران باوفایش تسلیت باد🏴 ✔️حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: 🔹در روایت درباره زیارت [شب] عاشورا آمده:‌ «جَاءَ یَوْمَ القِیَامَة مُلَطَّخاً بِدَمِهِ فِی اصْحَابِ الحُسَیْنَ» (در روز قیامت آغشته به خون خود در میان اصحاب حسین علیه‌السلام محشور می‌شود). 🔸سیدبن‌طاووس از این هم بالاتر نقل کرده است: «مُلَطَّخاً بِدَمِ الحُسَیْنِ» (آغشته به خون حسین علیه‌السلام). آیا ما این‌ها را می‌فهمیم؟! 📚 رحمت واسعه، ویراست سوم، ص٢٧۴ ☑️ کانال رسمی مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت قدس‌سره ✅ @bahjat_ir
✔️ حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: ▪️می‌دانیم روایاتی را که دربارۀ زیارات سیدالشهدا در نیمۀ شعبان و در شب عاشورا و این‌ها هست، به کجاها رسیده؟! ▪️هیچ می‌توانیم بگوییم «کَانَ کَمَنْ زَارَ اللَّهَ فِی عَرْشِه‏» یعنی چه؟! ▪️ یا مثلاً [اینکه در احادیث دربارۀ] زیارت عاشورا آمده‌ «جَاءَ یَوْمَ القِیَامَة مُلَطَّخاً بِدَمِهِ فِی اصْحَابِ الحُسَیْنَ»(۱) (در روز قیامت آغشته به خون خود در میان اصحاب حسین (ع) محشور می‌شود). ▪️ سیدبن‌طاووس از این هم بالاتر نقل کرده است «مُلَطَّخاً بِدَمِ الحُسَیْنِ»(آغشته به خون حسین (ع)). 🔸چه عرض بکنیم؟! ما این‌ها را می‌فهمیم؟! ▪️چیست که ثوابش برای ما مذخور(۲)نیست؟ همین بکاء برای سیدالشهدا (ع) ثوابش چیست؟! می‌توانیم برایش حدی که دیگر از آن بالاتر نیست بگوییم؟! حدی نیست که! به حدی است بکاء که [در روایت] می‌گوید همین‌که اشک مختصری آمد، اذن دخول سیدالشهدا است و چه‌بسا جاهای دیگر هم [بنابه] الغاء خصوصیت، همین باشد؛ «الدَّمْعَةُ عَلامَةُ الْاِذْنِ»؛ داخل بشو. از چشم من اشک بیاید، چه ربطی دارد به اینکه آن‌ها اذن داده‌اند؟! هیچ معلوم است که چه هست قضایا؟! پی نوشت: ۱_«مَنْ بَاتَ عِنْدَ قَبْرِ الْحُسَیْنِ (ع) لَیْلَةَ عَاشُورَاءَ لَقِیَ اللَّهَ تَعَالَی یَوْمَ الْقِیَامَةِ مُلَطَّخاً بِدَمِهِ کَأَنَّمَا قُتِلَ مَعَهُ فِی عَرْصَةِ کَرْبَلَاءَ؛ هرکس شب عاشورا نزد قبر حسین (ع) بیتوته کند، روز قیامت خدا را در حالی ملاقات می‏‌کند که به خون خود آغشته است. گویا با او در صحرای کربلا کشته شده است»؛ مصباح‌المتهجد، ج٢، ص٧٧١؛ اقبال‌الاعمال، ج۲، ص۵۵۸ و نیز نک: کامل‌الزیارات، ص۱۷۳؛ مزار کبیر، ص۳۵۱؛ بحارالانوار، ج۹۸، ص۱۰۳و١٠۴. ۲_مذخور امری است که در دسترس همه نیست و ذخیره شده است برای افراد خاص یا وقت خاص یا مکان خاص؛ و مذخور بودن ثواب زیارت به یکی از این معانی است: ١. ذخیره‌شده برای وقت شدت نیاز؛ ٢. اصلاً بیان نمی‌شود که چقدر است؛ ٣. فقط برای خواص شیعه ذکر می‌شود. 📚 رحمت واسعه، ویراست سوم، ص٢٧۴ ☑️ کانال رسمی مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت قدس‌سره ✅ @bahjat_ir