eitaa logo
مدرسه علميه الهادی علیه السلام
491 دنبال‌کننده
2.4هزار عکس
1.3هزار ویدیو
95 فایل
🔹مرکز هدایت علمی تربیتی الهادی علیه السلام قم حرم اهل بیت علیهم السلام 📱 ارتباط با ادمین: @amin114 فهرست مطالب کانال: https://eitaa.com/alhadihawzahqom/2489
مشاهده در ایتا
دانلود
🔍📚🔍📚 📚🔍📚 🔍📚 📚 📌حکم شرعی جواب سلام کودکان 📌آیا جواب سلام کودکان، است؟ 📣کانال مدرسه علمیه الهادی علیه السلام 🆔@alhadihawzahqom
❣امام محمدباقر علیه السلام: وقتی مهدی عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌شریف وارد کوفه می‌شود، بر فراز منبر قرار می‌گیرد، سخن آغاز می‌کند، در حالی که مردم از شدت شوقِ دیدارش آنچنان می‌گریند که از شدت گریه نمی‌فهمند امام علیه السلام چه می‌فرماید. 📚اعلام الوری، ص۲۷۱ 📣کانال مدرسه علمیه الهادی علیه السلام 🆔@alhadihawzahqom عليه السلام
🌺خدا کند ولی الله حقیقی بشویم حفظه الله: 🍀جمله بعدی بازهم مربوط به ورع می شود یَا اباذر! إِنَّ أَهْلَ الْوَرَعِ وَ الزُّهْدِ فِی الدُّنْیَا هُمْ أَوْلِیَاءُ اللَّهِ حَقّاً. خیلی این تعبیر جالب است. حضرت دارند دو آدرس به ما می دهند. دو راهکار، که برسیم به ولایت الهی، ولی الله بشویم. ولی الله حقیقی، ولی الله واقعی. آن دو راهکار چیست؟ یک ورع. دو زهد فی الدنیا. یعنی گناهان را ترک کنیم. آن چیزی که خدا دوست ندارد را ترک کنیم و دلبستگی به دنیا نداشته باشیم. 🌸 این دو ویژگی اگر در ما باشد ما به ولایت الله می رسیم. البته ولایت الله دربرگیرنده همه کمالات است. همه کمالات. اگر کسی برخوردار از ولایت الهی بشود، همه کمالات در او حاصل می شود و حاصل شده است. به معنای حقیقی کلمه انسان ولی الله بشود. با برخوردار شدن از ورع و زهد فی الدنیا. زهد فی الدنیا توضیح دادیم یعنی همان بی رغبت بودن. دلبسته نبودن به دنیا. 📚برگرفته از سلسله جلسات شرح وصیت نامه رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم به ابوذر، در تاریخ چهارشنبه 1400/12/11 ادامه دارد... 📣کانال مدرسه علمیه الهادی علیه السلام 🆔@alhadihawzahqom صلی الله علیه و آله
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺امام على عليه السلام : مَن وَقَّرَ عالِما فقَد وَقَّرَ رَبَّهُ . 🌸هر كه دانشمندى را احترام نهد خدا را احترام كرده است . 📚غرر الحكم : 8704. 📣کانال مدرسه علمیه الهادی علیه السلام 🆔@alhadihawzahqom
🍃🌸🍃🌸 🌸🍃🌸 🍃🌸 🌸 🌺رسول اللّه صلى الله عليه و آله :يا بَني عَبدِ المُطَّلِبِ ، إنَّكُم لَن تَسَعُوا النّاسَ بِأَموالِكُم ، فَالقَوهُم بِطَلاقَةِ الوَجهِ وحُسنِ البِشرِ . 🍀پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : اى پسران عبد المطّلب! شما هرگز نمى توانيد همه مردم را از اموال خود ، بهره مند سازيد . پس با آنان با گشاده رويى و خوش رويى برخورد كنيد . 📚الكافي : ج 2 ص 103 ح 1 عن الحسن بن الحسين عن الإمام الصادق عليه السلام ، مشكاة الأنوار : ص 393 ح 1291 ، بحار الأنوار : ج 74 ص 169 ح 36 . 📣کانال مدرسه علمیه الهادی علیه السلام 🆔@alhadihawzahqom
🎙 رحمه الله 🌺برای اهل ولا مطلب روشن است. هر چه بیشتر مبتلا گردند، یقینشان زیادتر می شود. به هر حال از سوی حضرت امام زمان علیه السلام زیاد سفارش شده و اصرار شده که در این زمانه و زمینه، دعای فرج بسیار خوانده شود. 📚در محضر بهجت، ج1، ص166 📣کانال مدرسه علمیه الهادی علیه السلام 🆔@alhadihawzahqom علیه السلام
6.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴روایتی متفاوت از نحوه شهادت شهید آرمان علی وردی 📌همه میدانند که مردم در صحنه‌‌‌اند و چه میخواهند. دستگاه‌‌‌‌‌‌ها باید وظائفشان را انجام بدهند؛ هم وظائفشان در مقابل آدم مفسد و اغتشاشگر و ضدانقلاب و ضدامنیت و اینها، هم وظائفشان در زمینه‌‌‌ی اداره‌‌‌‌‌‌ی کشور. 📚بیانات مقام معظم رهبری دامت برکاته در تاریخ ۱۳۸۸/۱۰/۱۹ 📣کانال مدرسه علمیه الهادی علیه السلام 🆔@alhadihawzahqom دامت برکاته
رحمه الله 🍀ما خَلَقْتُ الْجِنَّ وَ الْإِنْسَ إِلَّا لِیَعْبُدُونِ" 1 بیان فرموده، پس غرض پروردگار از خلقت انسان همان عبودیت است، 🌺وقتی خدای سبحان از کسی- نه تنها از عملش- خوشنود می‌شود که نفس او مثل اعلای عبودیت باشد. یعنی خود را بنده کسی بداند که مربی هر چیزی است، خود را و هیچ چیز دیگری را جز بنده و مملوک او و خاضع در برابر ربوبیت او نبیند، جز او هدفی و جز بسوی او بازگشت و رجوعی نداشته باشد، چنان که در باره حضرت سلیمان و ایوب (علیه السلام) فرموده: " نِعْمَ الْعَبْدُ إِنَّهُ أَوَّابٌ" 2 ---------- 1 نیافریدم جن و انس را مگر برای اینکه عبادت و بندگی کنند مرا. سوره ذاریات آیه ۵۶. 2 بنده خوبی بود زیرا بسیار بما رجوع می‌کرد. سوره ص آیه ۳۱. 📚ترجمه تفسیر المیزان - جلد ۶، صفحه ۳۶۰ 📣کانال مدرسه علمیه الهادی علیه السلام 🆔@alhadihawzahqom
💠نشانه‌های عظمت حق تعالی 🌺در شخصیّت منحصر به فرد پیغمبر اکرم و رسول اعظم یک نقطه‌ی اوجی وجود دارد که آن عبارت است از بعثت؛ نقطه‌ی بعثت. خب شخصیّت رسول اکرم شخصیّت منحصر به فردی است در همه‌ی عالم وجود؛ نقطه‌ی اوج این شخصیّت، آن نقطه‌ی ارتباط قلب مطهّر آن بزرگوار با معدن عظمت و عزّت و حکمت الهی است؛ نقطه‌ی بعثت؛ 🌸 این درست، لکن همه‌ی آنات زندگی پیغمبر حتّی بعد از بعثت متأثّر و متناسب با مسئله‌ی بعثت است؛ یعنی این [طور] نیست که فرض کنیم نبیّ مکرّم اسلام قبل از بعثت، زندگی انسانِ معمولی را داشتند؛ نه، 🍃حرکات آن بزرگوار، برکات الهی به آن بزرگوار، توجّهاتی که در عالم طبیعت ناشی از وجود آن بزرگوار اتّفاق افتاده، اینها همه استثنائی است، همه متناسب با آن اوج شخصیّت این بزرگوار است که مسئله‌ی بعثت است. نشانه‌های عظمت حق تعالی را در همه‌ی دوران زندگی آن بزرگوار میشود دید، حتّی در هنگام ولادت. 📚بیانات مقام معظم رهبری دامت برکاته در تاریخ ۱۴۰۱/۰۷/۲۲ 📣کانال مدرسه علمیه الهادی علیه السلام 🆔@alhadihawzahqom دامت برکاته صلی الله علیه و آله و سلم
🔸۷ دقیقه تا تل آویو! پیام عبری روزنامه جام جم به رژیم صهیونیستی درباره هایپرسونیک ایرانی 🌺الإمام الكاظم عليه السلام :كُلُّ قَويٍّ ضَعيفٌ عِندَ قُوَّةِ اللّهِ . 🍀امام كاظم عليه السلام : هر نيرومندى، در برابر نيرومندى خدا، ناتوان است. 📚 بحار الأنوار : ج 86 ص 55 ح 60 🌺ان الله معنا🌺 📣کانال مدرسه علمیه الهادی علیه السلام 🆔@alhadihawzahqom
💎سه چیز را با خودمان به آخرت ببریم حفظه الله: ✨در جمله بعدی حضرت می فرمایند یَا اباذر! مَنْ لَمْ یَأْتِ یَوْمَ الْقِیَامَةِ بِثَلَاثٍ فَقَدْ خَسِرَ . هر کس سه چیز را در روز قیامت با خودش نیاورد ضرر کرده و زیان کرده است. طبیعتا به این معناست که دیگر چیز ارزشمندی با او نیست. این سه چیز را ما باید در دنیا در حقیقت فراهم بیاوریم و به دست بیاوریم و ان شاالله با خودمان به آخرت ببریم. ابوذر می گوید آن سه چیز چیست؟ قُلْتُ وَ مَا الثَّلَاثُ فِدَاکَ أَبِی وَ أُمِّی. پدر و مادرم به فدای تو باد، آن سه چیز کدام است؟ حضرت آن سه چیز را اینطور توضیح می دهند: 🌺قالَ وَرَعٌ یَحْجُزُهُ عَمَّا حَرَّمَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ عَلَیْهِ، اولی ورع است. ورعی که حاجز بشود. مانع بشود. باز بدارد او را از آنچه که خداوند بر او حرام کرده است. عَمَّا حَرَّمَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ عَلَیْهِ. آن ورع، یک نیروی درونی، یک حالت درونی می شود که فرد راباز می دارد از آنچه که خدا حرام کرده است. آن را ترک بکند. انجام ندهد. اگر خدا فرموده غیبت حرام است، ورع باعث بشود غیبت را ترک کند. اگر خدا می فرماید دروغ همان است همین طور. ورع باعث می شود اجتناب کند. یا زنا حرام است یا مثلا نگاه به نامحرم حرام است. هر چیزی که حرام قرار داده شده است. آن ورع باعث می شود که انسان فاصله بیاندازد بین خودش و آن حرام. این ورع، حاجز می شود. مانع می شود. باعث می شود که انسان ترک کند. این اول. تکرار کنم آن جمله اول حضرت این می شود که ورع، چیزی است که بدون آن ما از دین و دینداری نتیجه خوبی نمی گیریم. ورع را حتما باید داشته باشیم. اگر دوست داریم از دینداری نتیجه بگیریم. 🌸دوم وَ حِلْمٌ یَرُدُّ بِهِ جَهْلَ السَّفِیهِ.حلم. یک خویشتن داری. حلم را می توانیم و خوب است به خویشتنداری معنا کنیم. در مقابل رفتار جاهلانه سفیه، سفیه کسی است که کم خرد است. بی خرد است. یک رفتار جاهلانه می کند. آدم اگر حلم داشته باشد، تندی برافروخته نمی شود که باهاش برخورد بکند. داد بکشد. تنبیه بکند. نه. جلوی خودش را می گیرد. با اینکه آن فرد رفتار جاهلانه داشته است ولی این جلوی خودش را می گیرد که ناراحت نشود. عصبانی نشود. برافروخته نشود. او را تنبیه نکند. با او برخورد نکند. ببینید این دومی چقدر انسان را از مشکلات حفظ می کند. در یک آرامش و سلامتی قرار می دهد. 🍀سوم وَ خُلُقٌ یُدَارِی بِهِ النَّاسَ، یک اخلاق نیکویی که.. خلق، ویژگی ای خوبی است که در انسان نهادینه شده باشد را خلق می گویند. ویژگی خوب. که انسان با مردم برخورد می کند با روی گشاده، با صبوری، تحمل، بزرگواری. خوبی های آن ها را ببیند، بدی های خودش را مورد توجه داشته باشد، مجموعه این ها می شود آن خلقی که ما در معاشرت با مردم احتیاج داریم. خودش را برتر از مردم نبیند. مردم هر که هست، از خودش بهتر ببیند. 📌پس ببینید مجموعه آن اموری که سلامت و دینداری ما را تهدید می کند، با این سه محافظت و سه حفاظ، دفع می شود. اولی ورع است که محرمات را ترک می کنیم. دوم در مقابل آن رفتارهای سفیهانه، که زود برافروخته نشویم. دعوا درست نکنیم. داد و فریاد نداشته باشیم. سوم هم مردم هستند. اکثرا می بینیم اصلا یک جوری است که واقعا مراعات احتیاج دارند. دیگر وقتی می گوییم ناس، منظور آن متن جامعه منظور است که عموم مردم. اکثرا هم می بینیم آداب نمی دانند. اکثر می بینیم توجه ندارند. هم از نظر فکری، هم از نظر توانمندی می بینیم در وضعیت خوبی به سر نمی برند و انسان می خواهد با آن ها معاشرت داشته باشد. باید خوب معاشرت داشته باشد دیگر. اینجاست آن خلق، عرض کردم ویژگی های خوبی که در انسان نهادینه شده است، این به عنوان سرمایه، معاشرت انسان را درست می کند. انسان موفق می شود به مدارا. با این سرمایه روحی، با مردم مدارا می کند و زندگی را پیش می برد. 📚برگرفته از سلسله جلسات شرح وصیت نامه رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم به ابوذر، در تاریخ چهارشنبه 1400/12/11 ادامه دارد... 📣کانال مدرسه علمیه الهادی علیه السلام 🆔@alhadihawzahqom صلی الله علیه و آله
31.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹 جواب دانش آموزان معراج اندیشه همدان در پی اهانت های صورت گرفته به لباس مقدس روحانیت. 🌸اگر همه‌‌‌‌ی ملتهای مسلمان همین بصیرت را، همین آمادگی را، همین حضور را پیدا کنند، چه اتفاقی در دنیا می افتد! از این میترسند. میخواهند صدای من و شما خاموش بشود و به گوش ملتهای دیگر نرسد. میخواهند کاری کنند که ملتهای دیگر نفهمند تأثیر بیداری و بصیرت یک ملت در حوادث عالم چقدر است. 📚بیانات مقام معظم رهبری دامت برکاته در تاریخ ۱۳۸۸/۱۰/۱۹ 📣کانال مدرسه علمیه الهادی علیه السلام 🆔@alhadihawzahqom دامت برکاته