eitaa logo
مدرسه علميه الهادی علیه السلام
492 دنبال‌کننده
2.4هزار عکس
1.3هزار ویدیو
94 فایل
🔹مرکز هدایت علمی تربیتی الهادی علیه السلام قم حرم اهل بیت علیهم السلام 📱 ارتباط با ادمین: @amin114 فهرست مطالب کانال: https://eitaa.com/alhadihawzahqom/2489
مشاهده در ایتا
دانلود
💠محورهای چهارگانه انگیزه مند کردن مخاطب حفظه الله: 🌺رسول گرامی اسلام در چند محور(برای اباذر)، انگیزه سازی فرموده اند. این چند محور را خدمتتان عرض می کنم: 1️⃣ اولین انگیزه سازی که حضرت فرمودند، ابراز محبت و توجه به جناب ابوذر بود. فرمودند أَکْرِمْ بِکَ این افعل تعجب است. ازش تعریف فهمیده می شود. نَعَمْ وَ أَکْرِمْ بِکَ چه آدم خوبی هستی. چه آدم با کرامتی هستی. این تعریف است. ببینید. ابوذر، این تعریف را از پیامبری که معشوق اوست بشنود. چقدر به حال می آید. برایش انگیزه بخش است. 2️⃣ در ادامه اشاره می کنند به ظرفیت ها و جایگاه جناب ابوذر که یَا اباذر! إِنَّکَ مِنَّا أَهْلَ الْبَیْتِ باز ببینید این چقدر به ابوذر روحیه می دهد. این ها همه باید برای ما درس باشد. وقتی خواستیم در زمینه تعلیم و تربیت انجام وظیفه ای داشته باشیم، به مخاطبمان روحیه و انگیزه بدهیم. إِنَّکَ مِنَّا أَهْلَ الْبَیْتِ خیلی روحیه بخش است این جمله. شنیدن این جمله. به تعبیری باید بگوییم حضرت تاج افتخار بر سر ابوذر قرار دادند. 3️⃣ محور دیگری که ما در انگیزه سازی حضرت مشاهده می کنیم، بیان اهمیت آن مطالبی است که پیامبر می خواهند ارائه دهند. بیان می کنند این مطلبی که می خواهم بگویم به شما جَامِعَةٌ لِطُرُقِ الْخَیْرِ وَ سُبُلِهِ طرف را آماده می کند. یک مطلب مهمی پیامبر می خواهند بگوید. دقیق گوش بدهم و استفاده کنم. 4️⃣ و محور بعدی، اینکه حضرت فواید و نتایج قبول کردن و عمل کردن به این مطالبی که ارائه می کنند را گوشزد می کنند. که اگر تو این مطالب را مورد توجه قرار بدهی و بپذیری و عمل کنی ِکفْلَانِ من الاجر یعنی دو بهره از اجر و پاداش را می بردی. پاداش دنیوی اخروی. همه جوره خلاصه نتیجه می گیری. به صورت مضاعف نتیجه می گیری. دو برابر بهره مند می شوی. مجموعه این مطالب، جناب ابوذر را با اینکه آماده بود، آماده تر کرد. انگیزه اش را تقویت کرد تا به خوبی از فرمایشات رسول گرامی اسلام استفاده کند. ✅ ما هم در رابطه با انگیزه سازی و انگیزه مند نمودن مخاطب خیلی توجه داشته باشیم... همه جا ما باید به این انگیزه سازی بها بدهیم. 👈هر چه در این زمینه ما سرمایه گذاری بهتری داشته باشیم، عملکرد مناسب تری داشته باشیم؛ نتیجه گیری مان ارزشمندتر و بالاتر می شود. 📚برگرفته از سلسله جلسات ، در تاریخ شنبه 1400/08/08 ادامه دارد... 📣کانال مدرسه علمیه الهادی علیه السلام 🆔@alhadihawzahqom صلی الله علیه و آله
✨آن که خدا دارد، چرا بی نواست؟ رحمه الله : ✍️آن‌كه مرقوم داشت: «از بينوايى چون بنده چه ساخته است‌؟ فقط سكوت، سكوت.»، گويم: «آن‌كه خدا دارد چرا بى‌نواست‌؟» 🔹تعبير امام سيّدالشهدا حسين بن امام علىّ عليه السلام در دعاى عرفه چه قدر شيرين،دلنشين و شيواست كه:«ماذا وَجَدَ مَنْ فَقَدَك، و مَا الذى فَقَد مَن وجدك‌؟» آن كس كه تو را دارد جانا ز چه محروم است / من كه نشدم محروم تا با تو بپيوستم 🔸چرا بى‌نواست كسى كه تمام مقامات كارخانه‌ى هستى از عقل اوّل تا هيولاى اولى به مشيّت (كُلَّ يَوْمٍ هُوَ فِي شَأْنٍ)1پيوسته به مرادش دركارند، و به خواسته‌ى او فرمانبردار؟ بلكه: چرخ در گردش اسير هوش ماست باده در جوشش اسير جوش ماست چرخ از ما هست شد نى ما ازو باده از ما مست شد نى ما ازو2 (1) رحمن/ 30. (2) مولوى (جلال الدين محمد بلخى)، مثنوى 📚نامه ها برنامه ها، ص 15 📣کانال مدرسه علمیه الهادی علیه السلام 🆔@alhadihawzahqom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👈 باید بلد بود با گنهکار چه طور برخورد کرد 🔸اگر من ناجوانمردم به کردار 🔸تو بر من چون جوانمردان گذر کن 📣کانال مدرسه علمیه الهادی علیه السلام 🆔@alhadihawzahqom
🌺 یااباذر... یااباذر.. حفظه الله: 🔹نکته دیگری هم.. یگویم که مهم است. حضرت صلی الله علیه و اله و سلم، به این انگیزه سازی ابتدایی اکتفا نکردند. 📌طول این وصیت که حدود هفده هجده صفحه است به صورتی که اگر کسی بخواهد این هفده هجده صفحه را بخواند و به صورت سخنرانی ارائه بدهد، حدود چهل و پنج دقیقه تا یک ساعت زمان لازم دارد. 📌ظاهر این وصیت نامه هم این است که حضرت همه را در یک جلسه ارائه فرمودند. القا فرمودند. این طور نبوده که درجلسات گوناگون باشد و جمع آوری شده باشد. همه اش در یک مجلس بوده است. 🌺ببینید در یک مجلس، رسول گرامی اسلام دارد ابوذر را وصیت و نصیحت می کند. 161 باز رسول گرامی اسلام اسم ابوذر را می برند. ببینید این چقدر انگیزه بخشی دارد که یااباذر.. یا اباذر. مطالبی که می خواستند بگویند را در ابتدا، اسم ابوذر را می گویند. این اسم مخاطب بر سر متکلم باشد و مدام تکرار شود. این خودش نکته ای است. ☘️در وصیت رسول گرامی اسلام به امیرالمومنین، آن چینش مطلب و نوع ادبیات به همین صورت است. مدام حضرت تکرار می کند یا علی یا علی. اینجا هم یااباذر یااباذر. عرض کردم در یک وصیت حدود هفده هجده صفحه ای با چاپ امروزی که از نظر زمانی کمتر از یک ساعت می تواند پشت سر هم این مطالب ارائه شود، حضرت 161 بار اسم ابوذر را برده اند. به نظرم این تاثیرش در انگیزه سازی و انگیزه بخشی نباید مورد بی توجهی قرار بگیرد. می تواند برای ما آموزنده باشد. 📚برگرفته از سلسله جلسات ، در تاریخ شنبه 1400/08/08 ادامه دارد... 📣کانال مدرسه علمیه الهادی علیه السلام 🆔@alhadihawzahqom صلی الله علیه و آله
💠سلسله نشست های علمی امامت💠 🔅مرکز تخصصی امامت اهل بیت علیهم السلام🔅 ✳️جلسه دوم 📚با موضوع : 🔹باورهای امامتی اصحاب تا قرن سوم 🖋 استاد ارجمند: 🔸سیدعلیرضا حسینی شیرازی🔸 🗓زمان: سه شنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۰ بلافاصله بعد از نماز مغرب و عشاء 📎مکان: میدان معلم، خیابان شهیدین، روبروی مدرسه شهیدین، مرکز تخصصی امامت اهل بیت علیهم السلام 📌شرکت برای عموم طلاب با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی بلامانع است. 🖥 آدرس اسکای روم برای استفاده انلاین از نشست با زدن گزینه مهمان: skyroom.online/ch/emamat110/neshast آدرس کانال ایتا: eitaa.com/emamat_3
💎زیرساخت دینداری حفظه الله: ☘️یکی دیگر از اموری که می توانم بگویم در انگیزه مند شدن ابوذر تاثیر غیرمستقیم داشته؛ این است که رسول گرامی اسلام در ادامه، توصیه شان را از مطالب قلبی و عقیدی شروع می فرمایند. دستور العملی که حضرت می فرمایند، قلبی و فکری عقیدتی است. اولین مطلبی که پیامبر می فرمایند به ابوذر، یک امر قلبی است. یک دستورالعمل قلبی است. این چقدر مهم است. دینداری زیرساختش و بنیانش باید چطوری چیده بشود و چگونه در نظر گرفته بشود. اول قلب، قلب متوجه حقیقت عالم بشود. قلب به کار بیافتد. 🌺رسول گرامی اسلام به ابوذر می فرماید یَا اباذر! اعْبُدِ اللَّهَ کَأَنَّکَ تَرَاهُ، فَإِنْ کُنْتَ لَا تَرَاهُ فَإِنَّهُ یَرَاکَ ای ابوذر خدا را اینگونه عبادت کن که گویا او را می بینی. بعضی ها از نظر اصطلاحی اسم این را می گذارند مقام حضور. گویا خدا را می بینی. در تربیت عملی و عرفان عملی به این می گویند مراقبه. یکی از مراتب بالای مراقبه. مراقبه مراتبی دارد که این مرتبه بسیار بالاست. 🌸اینجوری خدا را عبادت کن. فَإِنْ کُنْتَ لَا تَرَاهُ اگر نمی تونی اینچنین خدا را عبادت کنی، احساس می کنی خدا را نمی بینی، فَإِنَّهُ یَرَاکَ این می شود مرتبه پایین تری از مراقبه. از آن مرتبه قبلی پایین تر است اما این خودش هم مرتبه ای از مراقبه است. فَإِنَّهُ یَرَاکَ اگر تو خدا را نمی بینی، خدا تو را می بیند. تو هر جای هستی به این صورت است که یکی دارد تو را می بیند. 🔹ببینید چقدر انسان حفظ می شود. یعنی الان اگر اینجا هیچکس نباشد، شاید هر کسی هر کاری دلش بخواهد می تواند انجام بدهد. چون احساس می کند کسی او را نمی بیند. خیلی راحت. اما همین که احتمال بدهد یک نفر دارد از دریچه، از آن در او را می بیند، این نگاه در روحیه او اثر می گذارد. مواظب خودش است. 📚برگرفته از سلسله جلسات ، در تاریخ شنبه 1400/08/08 ادامه دارد... 📣کانال مدرسه علمیه الهادی علیه السلام 🆔@alhadihawzahqom صلی الله علیه و آله
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅فرض کن فقط دو روز دیگه زنده‌ای، چکار میکنی؟ 📣کانال مدرسه علمیه الهادی علیه السلام 🆔@alhadihawzahqom
🌱 بذر سعادت حفظه الله: 🔹خدا رحمت کند علامه طباطبایی را. در نامه هایی که از حضرت علامه به دست ما رسیده است. نامه ای است که نظر را جلب می کند؛ نامه ای است که یک طلبه جوان به محضر علامه طباطبایی نوشته بود. در این نامه، این جوان به علامه فرزانه می گوید من یک طلبه ای هستم که چهارسال از طلبگی ام در حوزه گذشته. از نظر علمی سعی و تلاش داشته ام و می دانم چه کار باید بکنم اما از نظر اخلاقی و عملی سرگردان و متحیرم. نمی دانم چه کار کنم. 🔸جالب است که به جناب علامه گوشزد می کند استاد من موعظه نمی خواهم. چون موعظه زیاد پیدا می شود. من راهکار عملی می خواهم. از نظر عملی و دستور العمل استفاده کنم. حضرت علامه هم جوابی که می فرمایند، بسیار این جواب، برای ما هم سازنده است. حضرت علامه به ایشان می فرمایند صبح که از خواب بیدار می شوی...، دستورالعملی می فرمایند که از نظر اصطلاحی بخواهیم بیان کنیم می شود اصل مراقبه. که پیامبر اسلام به جناب ابوذر هم همین اصل مراقبه را می فرمایند. اصل عملی مراقبه. 👈خود علامه طباطبایی در رابطه با این مراقبه، این تعبیر را دارند که بذر سعادت است. که آدم باید در مزرعه وجودش این را بپاشد. ازش محافظت کند تا به بار بنشیند. بذر سعادت. 📚برگرفته از سلسله جلسات ، در تاریخ شنبه 1400/08/08 ادامه دارد... 📣کانال مدرسه علمیه الهادی علیه السلام 🆔@alhadihawzahqom صلی الله علیه و آله
آثار شگفت انگیز ذکر توحیدی - استاد عربیان.mp3
3.45M
🎧بشنوید 💫آثار شگفت انگیز ذکر توحیدی 📌هر روز بخوانیم: 🌸أشْهَدُ أَنْ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ وَحْدَهُ لَا شَرِيكَ لَهُ إِلَهاً وَاحِداً أَحَداً صَمَداً لَمْ يَتَّخِذْ صاحِبَةً وَ لا وَلَداً🌸 پر روزی باشید الهی 🎤 حفظه الله 📣کانال مدرسه علمیه الهادی علیه السلام 🆔@alhadihawzahqom
📌 چرا نباید ما از این توصیه استفاده کنیم؟ حفظه الله: 🌺اگر انسان خودش را در محضر خدا ببیند، اگر کسی به این حالت برسد که گویا خدا را دارد می بیند، این کاملا حفظ می شود. محفوظ باقی می ماند. از او خطایی نمی تواند صادر شود. خطایی نمی تواند صادر کند. به این می گویند مرتبه مراقبت. اصل مراقبت. 🔹 این اصل مراقبت پس یک ریشه روایی دارد. از توصیه های رسول گرامی اسلام است. عزیزان، اینجا بنده و شما از خودمون سوال کنیم. ما آیا از این اصل، در دینداری و بندگی خودمان اصلا استفاده می کنیم یا نه؟ استفاده کرده ایم یا نه؟ آشنا هستیم یا نیستیم؟ چرا نباید ما از این توصیه استفاده کنیم؟چرا نباید خدا را حاضر بدانیم؟ چرا نباید اهل مراقبه باشیم؟ که در صورتی که اهل مراقبه باشیم، به خوبی می توانیم محفوظ بمانیم. ☘️ابوذر این دستورالعمل را از رسول گرامی اسلام استفاده کردند و به نظر می رسد در زندگی شان خوب به کار بستند و نتایجش را به همه نشان دادند و شدند یکی از برجسته ترین شخصیت های تاریخ اسلام . 📚برگرفته از سلسله جلسات ، در تاریخ شنبه 1400/08/08 ادامه دارد .... 📣کانال مدرسه علمیه الهادی علیه السلام 🆔@alhadihawzahqom صلی الله علیه و آله
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹ببار ای بارون شب زیارتی سالارشهیدان.. 🌹 السلام علیک یا اباعبدالله🌹 📣کانال مدرسه علمیه الهادی علیه السلام 🆔@alhadihawzahqom علیه السلام
1_958237988.mp3
12.07M
🔺یا الهی 🎤 به تو رو زده،روسیاهی،یاالهی به این بی پناه، ی نگاهی، یاالهی 🍀الهی العفو 📣کانال مدرسه علمیه الهادی علیه السلام 🆔@alhadihawzahqom
دنیا به چه دردی میخوره.mp3
9.86M
🔺دنیا به چه دردی میخوره 🎤 📣کانال مدرسه علمیه الهادی علیه السلام 🆔@alhadihawzahqom علیه السلام
🔹خدای ندیده را عبادت نکرده ام حفظه الله: 🌺 یَا اباذر! اعْبُدِ اللَّهَ کَأَنَّکَ تَرَاهُ، فَإِنْ کُنْتَ لَا تَرَاهُ فَإِنَّهُ یَرَاکَ البته توجه داشته باشید منظور از رویت در این فرمایش رسول گرامی اسلام، رویت قلبی است. نه رویت با چشم سر. حبری از احبار یهود به خدمت امیرالمومنین علی علیه السلام رسیده بود و از ایشان سوال کرده بود تو که خدا را عبادت می کنی، پروردگارت را رویت کرده ای؟ حضرت جواب دادند لَمْ أَكُنْ أَعْبُدُ رَبّاً لَمْ أَرَهُ من اصلا عبادت نکرده ام پروردگاری را که مشاهده نکرده باشم. رویت نکرده باشم. آن حبر سوال کرد: چگونه مشاهده کردی پروردگارت را؟ چگونه یافتی؟ حضرت فرمودند: وَيْلَكَ وای بر تو. منظور مشاهده با ابصار و بصر نیست. مشاهده با چشم سر نیست. وَ لَكِنْ رَأَتْهُ اَلْقُلُوبُ بِحَقَائِقِ اَلْإِيمَانِ. آن رویت قلبی است. ☘️وقتی آن حقیقت ایمان در وجود انسان محقق شود و مستقر بشود؛ چشم دل انسان، چشم قلبی انسان بینا می شود و با آن چشم قلبی، حقیقت عالم را مشاهده می کند. پروردگار را مشاهده می کند. این نحوه رویت، یک امر قرآنی و روایی است. عرض کردم از امیرالمومنین سلام الله علیها، که این رویت محقق است. البته در عالم آخرت که محرز است و مسلم است. در دنیا هم برای عده ای می تواند این رویت حاصل شود. اما رویت با چشم سر، اصلا غیرممکن است و محال است؛ چه در دنیا و چه در آخرت. ❌ اگر کسی بخواهد قائل به رویت با چشم سر بشود، این یک انحراف است. نه در دنیا ممکن است و نه در آخرت. چون خداوند حقیقت نامحدود است و چشم سر نمی تواند حقیقت نامحدود را ببیند. محدود را می تواند مشاهده کند و محدود بودن با ذات حضرت حق جل شانه، سازگاری ندارد. اما رویت به قلب، ممکن است. در همین دنیا اگر انسان روی خودش کار کند و خودسازی داشته باشد؛ به خوبی می تواند محقق بشود. هم چنان که در خیلی از یاران اهل بیت علیهم السلام این معنا حاصل شده بوده. در عصر غیبت هم بعضی از علمای ربانی به این نعمت معرفتی، معنوی و قلبی بار یافته بودند و مشرف شده بودند. 📚برگرفته از سلسله جلسات ، در تاریخ شنبه 1400/08/08 ادامه دارد .... 📣کانال مدرسه علمیه الهادی علیه السلام 🆔@alhadihawzahqom صلی الله علیه و آله
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👈 میخوان بین شما و ابی عبدالله(علیه السلام) فاصله بندازن، قبول نکنید... 👈 دائم از خدا بخواهید که شما و نسلتون رو از حسین(علیه السلام) جدا نکنه... 📣کانال مدرسه علمیه الهادی علیه السلام 🆔@alhadihawzahqom علیهم السلام علیه السلام
♨️حتی بلا هم نمی تواند در روحیه او تاثیر منفی بگذارد. حفظه الله: ☘️رسول گرامی اسلام در ادامه می فرماید: وَ اعْلَمْ أَنَّ أَوَّلَ عِبَادَةِ اللَّهِ الْمَعْرِفَةُ بِهِ . در ادامه حضرت یک بحث عقیدتی را پیش می کشند. باز اینجا هم خیلی می تواند برای ما الهام بخش باشد ... که ما به آن جنبه قلبی و اعتقادی دین توجه بیشتری بکنیم. 🔹این ها اساس است. اگر معرفت درست بشود، و فرد یا جمعی در معرفت ارتقا پیدا کنند، از نظر فکری و اعتقادی استحکام پیدا کنند وقتی به دستورالعمل ها می رسد به راحتی می پذیرد. دستورالعمل ها را می پذیرد. اما اگر از نظر معرفتی، از نظر عقیدتی، انسان تردید داشته باشد. مشکل داشته باشد؛ واقعا در آن جاهایی که احتیاج به تحمل است، احتیاج به سختی کشیدن است آن ابهام ها، تردیدها، قدم های انسان را متزلزل می تواند بکند. 🔸چه بسیار آدم هایی را مشاهده کردیم، همین که مواجه می شوند با یک سختی، تندی آن ابهام و تردید، ان ها را به تزلزل، وا می دارد. اما اگر نه، برخوردار از یک عقیده محکمی باشند، استحکام معرفتی داشته باشند، اتفاقا در مواجه با مشکلات، حتی اگر مصیبت و سختی هم باشد، محکم می ایستد. و زبان حالشان اینچنین می شود که در بلا هم می چشم لذات او، مات اویم مات اویم مات او. حتی بلا هم نمی تواند در روحیه او تاثیر منفی بگذارد. بلکه از بلا و مصیبت هم به خوبی استفاده می کند... 🌺دوستان تا جایی که می توانیم در معرفت خودمان را بکشیم بالا. بیشترین سرمایه گذاری روی عقیده باشد. معرفت باشد. فکر و اندیشه باشد. اگر در این موارد ما سرمایه گذاری بیشتری بکنیم، آن دینداری مان خیلی استحکام پیدا می کند. اما اگر در این ها مشکل داشته باشیم دینداری مان دچار مشکل می شود. و خیلی شاید به راحتی به تردید بیافتیم و خدای نکرده منحرف بشویم. همچنان که موارد زیادی را مشاهده کرده ایم. بعضی از روحانیونی که از حوزه رفتند، بعد از مدتی حرفهایی می زنند که انسان در متدین بودنشان به تردید می افتد. در این که اصلا دیندار باشند به تردید می افتد. این به خاطر این است که آن استحکام معرفتی در وجودشون حاصل نشده. از نظر عقیده و قلب در رابطه با معارف دینی، محکم نشده اند. لذا با تردیدهای گوناگون، وسوسه ها و شبهات تزلزل پیدا می کنند. 📚برگرفته از سلسله جلسات ، در تاریخ شنبه 1400/08/08 ادامه دارد .... 📣کانال مدرسه علمیه الهادی علیه السلام 🆔@alhadihawzahqom صلی الله علیه و آله
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴✨ زندگی بی رضا(علیه السلام) نمی‌چسبد ✨ بندگی بی بلا نمی چسبد عاشقی بی خدا نمی چسبد نیمه شب بی دعا و ذکر و نماز نیمه شب بی بکا نمی چسبد به همان مهربانی اش, به خدا زندگی بی رضا نمی چسبد این شلوغی خودش صفا دارد حرمش بی گدا نمی چسبد یاد داده خودش به ابن شبیب گریه بی کربلا نمی چسبد ✨ روزی ام کن بلا کشیدن را با رضا تا خدا رسیدن را ✨ تو کریمِ کریم ها هستی شاه ما از قدیم ها هستی نه به فکر کبوتران تنها یاد این یا کریم ها هستی تو امام الرئوف دنیایی تو امام رحیم ها هستی راه دادی به راه گم کرده تو به فکر رجیم ها هستی ما یتیمان آل طاهائیم تو که یار یتیم ها هستی دست ما را بگیر آقا جان تو کریمِ کریم ها هستی ✨ ما نداریم غیر این درگاه بارها داده ای تو بر ما راه ✨ در جوار شما چه غم داریم دین و دنیا کنار هم داریم ما کنار تو دلخوشیم آقا با تو ای مهربان چه کم داریم؟ لذتی از بهشت بالاتر حس و حالی که در حرم داریم سر این سفره میهمان توایم بابی از برکت و کرم داریم سمت باب الجواد می آییم قدی از احترام خم داریم ✨ پدر و مادرم فدای شما ای امامم, سرم فدای شما 📃 شاعر: وحید محمدی 📣کانال مدرسه علمیه الهادی علیه السلام 🆔@alhadihawzahqom علیه السلام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👈خیلی پیغمبر با محبت حرف می زد... 👈 حکایت جالب و شنیدنی پیامبر با مشرک بیابانی 🌹صلی الله علیک یا رسول الله🌹 📣کانال مدرسه علمیه الهادی علیه السلام 🆔@alhadihawzahqom
💫عرصه عبادت را خیلی وسیع بدانیم حفظه الله: ☘️ و اعْلَمْ أَنَّ أَوَّلَ عِبَادَةِ اللَّهِ الْمَعْرِفَةُ بِهِ اولین عبادت این است. جالب است اینجا. در مفهوم عبادت هم ما باید دقت کنیم. شاید صحبت از عبادت می شود، ذهن هایمان برود به سمت عبادت های جوارحی. عملی. که با جوارح انسان انجام می دهد اما حضرت اینجا، معرفت را به عنوان اولین عبادت مطرح می کنند. و این به ما کمک می کند که عرصه عبادت را خیلی وسیع بدانیم. منحصر نکنیم فقط به امور جوارحی. بلکه عبادت های باطنی داریم.قلبی داریم. که اهمیتش از آن عبادت های جوارحی به مراتب بالاتر است. 🔹ببینید اهمیت مراتب (معرفت)، نسبت به هر عبادت جوارحی که شما مطرح بکنید، بیشتر است. حتی نسبت به نماز هم بالاتر است. چون اول باید معرفت باشد. شناخت خدا، اعتقاد به خدا باشد تا نماز درست باشد. اصلا اعتقاد به خدا، اسلام و ایمان، شرط قبولی عبادت های جوارحی است. اگر اعقتاد نباشد، معرفت به خدا نباشد، نماز اصلا درست نمی شود. عبادت اصلا صحیح واقع نمی شود. ✅ پس این را هم باید توجه داشته باشیم. جایگاه عبادت خیلی بالاست. عبادت را محدود نکنیم در اعمال جوارحی. عبادت باطنی خیلی جایگاه بالایی دارد. ❌یکی از مشکلات ما در دینداری و امور فرهنگی و تربیتی این است که متاسفانه به عبادت های باطنی و جوانحی یا توجه نداریم یا کم توجه داریم. خدا کند که توجهمان به عبادت های باطنی و قلبی بیشتر بشود. 📚برگرفته از سلسله جلسات ، در تاریخ شنبه 1400/08/08 ادامه دارد .... 📣کانال مدرسه علمیه الهادی علیه السلام 🆔@alhadihawzahqom صلی الله علیه و آله
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 میخوای گناه نکنی؟! 🎤 رحمه الله علیه 📣کانال مدرسه علمیه الهادی علیه السلام 🆔@alhadihawzahqom
مقام منا اهل البیتی اختصاصی نیست - استاد عربیان.mp3
5.54M
🎧بشنوید حفظه الله 📌مقام منا اهل البیتی، اختصاصی نیست. ☘️این مقام، روزیتان الهی 📚برگرفته از سلسله جلسات ، در تاریخ چهارشنبه 1400/08/05 🔹در ثواب انتشار، سهیم باشید. 📣کانال مدرسه علمیه الهادی علیه السلام 🆔@alhadihawzahqom علیهم السلام علیهم السلام صلی الله علیه و آله #حدیث
اطلاعیه 📣📣📣 🌺🌺🌺🌺🌺 با سلام خدمت کلیه طلاب محترم امشب امام عسکری علیه السلام امشب بلافاصله بعداز نماز مغرب و عشاء با برادر عزیز و برادران طلبه جناب آقای و آقای برگزار می شود 🌸🌸🌸🌸🌸 شام میهمان سفره اهل بیت علیهم السلام هستیم. ✨مقدمتان پرنور 📣کانال مدرسه علمیه الهادی علیه السلام 🆔@alhadihawzahqom علیه السلام 🌿 🌾🍂 🍃🌺🍂 💐🌾🍀🌼🌷🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👈 رئیس جمهوری که هسته خرما از روی زمین برمیداشت!!! 🌹صلی الله علیک یا امیرالمومنین علیه السلام🌹 📣کانال مدرسه علمیه الهادی علیه السلام 🆔@alhadihawzahqom علیه السلام علیه السلام