eitaa logo
کانال | علی محمدی هوشیار
3.5هزار دنبال‌کننده
201 عکس
127 ویدیو
14 فایل
🎫دانش آموخته سطح چهار فقه و اصول حوزه علمیه ▪️عضو گروه جریان شناسی مهدویت ٫ پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ✍️پاسخگوی سوالات: @hoshyar_ali 🙌تبادل: @admin_ostad_hoshyar درباره مباحث مهدویت درباره مسائل اجتماعی درباره فرقه های انحرافی
مشاهده در ایتا
دانلود
16.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺جدا شدن یکی از مبلغین فرقه مدعی یمانیت در این کلیپ به نکات ارزشمندی اشاره شده است. حتما دیده شود و برای افرادی که گرفتار این فرقه شده اند ارسال گردد @ali_m_hoshyar
پرداخت حق عضویت در فرقه ✍علی محمدی هوشیار قانون نانوشته فرقه ها: تامین مخارج اداری و سازمانی فرقه ها بر عهده اعضای فرقه است. البته نام این کار در فرقه های مختلف متفاوت است و گاهی از آن با عنوان؛ حق صله، هدایا، عشریه، حق الله، شهریه کلاس و... یاد می شود. طبق این قانون، پول های زیادی برای فرقه جمع آوری می شود و نتیجه و ره آورد آن، چیزی جز فقر مرید و ثروتمندی صاحبان فرقه نیست‌. چند سال گذشته یکی از پیروان به نام سید حامد میری، تنها واحد مسکونی خود را فروخت و پول آن را به عنوان هدیه به دفتر احمد در نجف فرستاد و خودش از فرط آوارگی در منزل یکی از دوستانش سکونت یافت! یا می توان به هزینه زندگی و خانواده مبلغین اشاره کرد که تماماً بر عهده سایر اعضای فرقه است. نمونه این روش را در مشاهده میکنیم که پیروان خود را موظف به تامین هزینه ها می کند. بیت العدل در سال ۱۳۴۶ طی صدور بخش نامه ای به محافل شهرستان ها؛ آنان را موظف به افزایش وجوه ارسالی کرد: «چون بیت العدل منشی و کارمندانش و همچنین ایاب و ذهاب آن بیشتر شده، وجوه ارسالی باید به دو الی سه برابر افزایش یابد». (سازمان سیاسی بهائیت، ص۲۷۵). @ali_m_hoshyar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بشنوید از عباس فتحیه(یکی از مبلغین فرقه احمدالحسن) که استخاره را راه شنیدن سخن خداوند میداند اما این جماعت ثابت کرده اند که اگر به نفعشان نباشد، سخن خدا را هم به نفع جبهه خودشان تفسیر و تبیین می کنند. به عنوان نمونه در کتاب الجواب المنیر، جلد 3، ص53 از احمدالحسن سئوال میشود: درباره سید خامنه ای استخاره کردم و این آیه آمد که « فَكُلِي‏ وَ اشْرَبِي‏ وَ قَرِّي عَيْنا؛ بخور و بیاشام و چشمت را روشن کن»(مریم، ۲۶) مراد این آیه چیست؟ احمد الحسن در جواب میگوید: علمای بی عمل شیعه در زمان ما، همه مصداق طاغوت هستند. آیا می بینید که دایره طاغوت چقدر وسیع و بزرگ است؟ و چقدر طاغوت ها زیاد هستند؟ دایره طاغوت همه کسانی را که ایمان به حاکمیت خدا ندارند و یا حتی کسانی را که زبانشان بر حاکمیت خدا اقرار دارد ولی با اعمال و کردارشان با آن مخالفت می کنند را دربرمیگیرد. 🧨 آیا دریافت اهل فن از این آیه چنین تعبیری است؟! @ali_m_hoshyar
روایات بدون درایات ✍علی محمدی هوشیار برخی از خطبای محترم جامعه، به صرف مشاهده هر روایتی در منابع روایی، به آن استناد نموده و بر اساس آن، سعی در باورنمایی و الگوسازی می‏ کنند. غافل از آن‏که اقتضائات زمانی و مکانی و عقلی آن روایت را ملاحظه نمایند یا آن را در هندسه و دستگاه حدیثی و کلامی شیعه مورد فهم قرار داده باشند. در روش این دسته از افراد، تمامی روایات موجود در منابع روایی قابلیت استفاده و استناد دارند و نیز باور بر آن دارندکه تک تک روایات در زندگی انسان‏ها ایفای نقش خواهند داشت. به عنوان نمونه می‏توان به سخنان یکی از سخنرانان محترم اشاره کرد که درباره علائم ظهور گفته است: «در مقابل اینجور برخورد با اخبار ظهور، باید گفتش که اهل بیت عصمت و طهارت(ع) که بیکار نبودن که علامتی رو بگن که علامت نیست! و امکان تطبیق وجود نداره!... اگه بنا باشه هزار تا عبدالله دیگه بیاد فوت بکنه و شرایط بی ثباتی اونجا پیش بیاد، این چه علامتیه؟! شما آدم عاقل باشی میتونی اینجوری علامت بدی مردمو بذاری سر کار؟». این درحالی است که مقام معظم رهبری با تکیه بر هندسه و دستگاه حدیثی و کلامی شیعه درباره تطبق علائم ظهور می‏فرماید: «همه‌ این موارد غلط و انحرافی است زیرا برخی مطالب درباره‌ علائم ظهور، غیرقابل استناد و ضعیف است و مطالب معتبر را هم نمی‌توان به راحتی تطبیق داد». طبعاً مواجهه اینچنینی با روایات؛ زمینه را برای پذیرش روش‏ ها و دریافت‏ های نواخباریان فراهم نموده و راه استدلال و کارهای عالمانه را در جامعه مسدود خواهد نمود. مقام معظم رهبری درباره کار عالمانه و متفکرانه در مهدویت بیان فرمودند: «البته کار عالمانه و مستند درباره موضوع مهدویت و انتظار بر عهده‌ اهل فن و متخصصانی است که علم حدیث و رجال را به خوبی می‌دانند و با مسائل و تفکرات فلسفی آشنایی کامل دارند». @ali_m_hoshyar
حضرت آیت الله نوری همدانی در دیدار تعدادی از اساتید و فضلای حوزه علمیه قم پاسخگویی به شبهات یکی از وظایف مهم حوزه است، حوزه باید پاسخگو شبهات در سطوح مختلف باشد حالا گاهی این شبهه از خود حوزه باشد یا بیرون حوزه انسان بايد آماده پاسخگویی باشد مدتی پیش از یکی از آقایان اهل علم که در سطح بالایی هم هست و من با آثار و کار او آشنایی دارم مسائلی مطرح شد دیدم جناب آقای فاضل آقازاده محترم مرحوم آیت الله (رحمت الله علیه) یک جواب متین و خوب و محترمانه و انصافاً عالمانه داد یا همين مناظره جناب آقای که اصل این کار چقدر قابل تحسين است که حوزه چنین آمادگی داشته‌ باشد ، ما باید افرادی تربیت کنیم که در فن مناظره ورود پیدا کنند و الحمدلله در حوزه داریم این چنین افرادی را، خدا رحمت کند مرحوم آیت‌اللّه را انصافاً در این موضوع با آن دانش بالا ممتاز بود اصلاً کار اهلبیت (علیهم السلام) هم یکی تربیت افرادی برای مناظره بوده است. آیت الله نوری همدانی ، امروز صبح ۲۰ آبان ۱۴۰۳. @ali_m_hoshyar
معیارهای شناسایی مهدی موعود و تمایز آن از مدعیان دروغین ✍ حجت‌الاسلام محمد شهبازیان تعداد صفحات: ۷۲۷ @ali_m_hoshyar
22.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌀 پایان ده سال گمراهی 🎥 حکایت خانمی که ده سال مبلّغ احمد الحسن بود و به فضل الهی هدایت شد را از زبان خودش بشنوید @ali_m_hoshyar
حدیث لولا فاطمه(س) ✍علی محمدی هوشیار این عبارت به عنوان حدیث قدسی مشهور شده است: یا أَحْمَدُ! لَوْلاک لَما خَلَقْتُ الْأَفْلاک، وَ لَوْلا عَلِی لَما خَلَقْتُک، وَ لَوْلا فاطِمَةُ لَما خَلَقْتُکما؛ ای احمد! اگر تو نبودی افلاک را خلق نمی‌کردم و اگر علی نبود تو را خلق نمی‌کردم و اگر فاطمه نبود شما دو نفر را خلق نمی‌کردم. این حدیث در جوامع روایی متقدم و متاخر شیعه نیامده و برای اولین بار سید محمدحسن میرجهانی (وفات ۱۳۷۱ شمسی) در کتاب جُنَّة العاصمة آن را با استناد به کتابی خطی به نام کشف اللئالی نوشته صالح بن عرندس حلی نقل کرده است. حضرت آیت‌الله شبیری زنجانی سند حدیث لولا فاطمه را جعلی می‌داند چنانچه در سند چنین آمده که ابن عرندس از کسی نقل می‌کند که مدت‌ها بعد از خودش به دنیا آمده است. جرعه ای از دریا، ج۲، ص۶۸۵. البته بخش اول و دوم این حدیث با برخی روایات مشابهت دارد اما برای بخش سوم آن هیچ مویدی در دست نداریم که دال بر این باشد که حضرت زهرا سلام الله علیها دلیل خلقت حضرت علی علیه السلام و رسول گرامی صلی الله علیه وآله وسلم و عالم خلقت باشد. @ali_m_hoshyar
نواخباری ها و مسأله بحران ✍علی محمدی هوشیار پیدایش بحران‏های سیاسی و اقتصادی، بهانه مناسبی برای القاء ناکارآمدی حاکمان یک کشور به دست می‏دهد و جریان نواخباری نیز با علم به این ماجرا، تمام تلاش خود را بر القاء پروژه شکست مدیریت فقاهتی صرف کرده و آن را نتیجه دوری از روایات اهل بیت(ع) قلمداد نموده است. از سویی مخاطبین این جریان نیز، در مواجهه با مشکلات اقتصادی و سیاسی کشور، با توجه به نداشتن قوه تحلیل، فریب شبهات و القاءات این جریان را خورده‏اند. در این بین، وظیفه حوزه های علمیه و نهادهای فرهنگی به خوبی مشخص می گردد که می بایست در گلوگاه های انحراف حضور یافته و در راستای روشنگری، مسائل مرتبط را برای عموم حل نمایند. @ali_m_hoshyar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مقوله اعتماد و مسأله بازگشت ✍علی محمدی هوشیار بی اعتمادی و احساس ناامنی؛ یکی از عوامل دور شدن ‏ها و فاصله ها می تواند باشد. وقتی یک انسان، از یک اعتقاد و مکتب فاصله می گیرد، اولین چیزی که درباره او باید مورد بررسی قرار گیرد، همین مقوله است. فضای اعتماد، احساس امنیت می بخشد و هر کسی که در ایجاد آن پیش دستانه وارد عمل شود، در حفظ و نگهداشت افراد جامعه خود با موفقیت عمل کرده است. اگر ما به عنوان جمهوری اسلامی ایران و ما به عنوان حوزه های علمیه، فضای اعتماد حقیقی را برای مخاطبین و مردم خود فراهم نماییم، نه تنها شاهد ورود مردم به فرقه ها نخواهیم شد، بلکه استارت خروج از فرقه را برای بسیاری از انسان های پاک نهاد خواهیم زد. مخصوصا به یاد داشته باشیم که بسیاری از آسیب دیدگان فرقه های انحرافی، منتظر پلی برای بازگشت به اعتقاد صحیح و پیشین خود هستند که گاهی با اقدامات عجولانه امنیتی یا قضائی، راه را برای آنان برای همیشه مسدود می کنیم. فرقه ها با استفاده از همین حربه؛ یعنی با ایجاد فضای اعتماد، گروه های زیادی را از بدنه جامعه دینی جدا کرده و با القاء مداوم امنیت به آنان، سازمان خود را حفظ نموده و پرورش می دهند. @ali_m_hoshyar