eitaa logo
کانال | علی محمدی هوشیار
3.5هزار دنبال‌کننده
204 عکس
128 ویدیو
14 فایل
🎫دانش آموخته سطح چهار فقه و اصول حوزه علمیه ▪️عضو گروه جریان شناسی مهدویت ٫ پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ✍️پاسخگوی سوالات: @hoshyar_ali 🙌تبادل: @admin_ostad_hoshyar درباره مباحث مهدویت درباره مسائل اجتماعی درباره فرقه های انحرافی
مشاهده در ایتا
دانلود
مطالعه این دو کتاب به دوستان حدیث پژوهش سفارش می شود @ali_m_hoshyar
جریان ضدفقاهت ✍علی محمدی هوشیار از جمله فتنه هایی که در سالهای اخیر دامن‌گیر جامعه شیعی ایران و عراق و ترکیه و... شده، فعالیت جریان ضد فقاهت (نواخباریگری) است. نفوذ این جریان در برخی مدارس ، مذهبی و... در استان های کشور غیر قابل انکار است. البته چند سال گذشته نیز متذکر این فتنه شدم اما حرکتی از سوی مراکز تصمیم گیر مشاهده نشد! این جریان به طور کاملا سازمان یافته؛ ضمن تخریب مفاهیم فقاهتی و مبانی ولایت فقیه، در پی تحریک افراد برای مقابله با نظام و جمهوری اسلامی است. پیشنهاد: تربیت نیروی پاسخگو در حوزه های علمیه و اعزام سازمان یافته به مناطق هدف @ali_m_hoshyar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بگو که در به دریم و بگو که مشتاقیم بگو که در گذر از یار خویش استادیم بگو که عشق بلد بوده ایم و باخته ایم بگو که درس نخواندیم و باز افتادیم @ali_m_hoshyar
🔸زینت پدر، از زبان پدر سخن می‌گوید.. حذلم بن ستير گويد: در محرم سال 61 هجرى وارد کوفه شدم و اين مصادف بود با زمانى كه على بن الحسين (علیه‌السلام)‌ با زنان خانواده از كربلا باز مى‌گشتند و مأموران دور آنان حلقه زده، مردم براى تماشاى آنان از خانه‌ها بيرون ريخته بودند. وَ رَأَيْتُ زَيْنَبَ بِنْتَ عَلِيٍّ عَلَيْهِ السَّلاَمُ وَ لَمْ أَرَ خَفِرَةً قَطُّ أَنْطَقَ مِنْهَا كَأَنَّهَا تُفْرِغُ عَنْ لِسَانِ أَمِيرِ اَلْمُؤْمِنِينَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ قَالَ وَ قَدْ أَوْمَأَتْ إِلَى النَّاسِ أَنِ اسْكُتُوا - فَارْتَدَّتِ الْأَنْفَاسُ وَ سَكَتَتِ الْأَصْوَاتُ ... و زينب دخت گرامى على ‌(عليه السّلام) را دیدم و به‌راستى كه هرگز زنى در نهایت شرم و حیا، سخنورتر از او نديده بودم. گویی از زبان اميرالمؤمنين (عليه السّلام) سخن مى‌گفت. به سوى مردم اشاره فرمود كه ساكت شويد. در حال، تمام نفس‌ها خاموش و همۀ صداها فرو نشست... ▫️آن‌گاه پس از حمد و ثنای خداوند و صلوات بر رسول خدا (صلی الله علیه وآله) خطبه کوتاهی خواند و آن‌چنان ظالمان را رسوا و مردمان سست عنصر را سرزنش نمود که راوی می‌گوید: با سکوت آن حضرت دیدم مردم همه متحيّر مانده، انگشت تحيّر به دهان برده‌اند، و ديدم پيرمردى بقدرى گريست كه ريش او از اشك چشمش تر شد و اين شعر را گفت: كُهُولُهُمْ خَيْرُ اَلْكُهُولِ وَ نَسْلُهُمْ إِذَا عُدَّ نَسْلٌ لاَ يَخِيبُ وَ لاَ يَخْزَى (پيرانشان بهترينِ پيران‌اند، و نسل آنان به‌گونه‌اى است كه هرگز به پستى و خوارى نمى‌گرايد) 📘أمالی مفید؛ ص۳۲۱. @ali_m_hoshyar
اخباری‏گری در غیر فقه اخباری‏گر معاصر، فقط در عرصه فقه حضور ندارد، بلکه در غیر فقه هم وجود دارد. الان یک سری مبلغ، منبری و نویسنده داریم که هر خبری را ببینند بالای منبر، در تلویزیون و... می‏گویند. نه اقتضائات زمان و مکان را لحاظ می‏کنند و نه اقتضائات عقل را می‏بینند، و نه این روایت را در یک نظام حلقوی و هرمی سایر نصوص دینی مورد فهم قرار می‏دهند! اصولا توان چنین کاری در آنها وجود ندارد! بنده اسم این را اخباری‏گری در غیر فقه می‏گذارم. به نظر ما باید یک خانه تکانی صورت بگیرد. فکر نکنیم جریان اخباری‏گری یک دوره داشت، آن هم با تلاش وحید بهبهانی به محاق رفت و با تلاش شیخ اعظم دیگر امکان تولد دوباره ندارد! بله! به محاق رفت، اما مجدداً به نوعی دیگر متولد شده است. استاد ابوالقاسم علیدوست @ali_m_hoshyar
گروه کلام و فلسفه دین/ موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) نشست علمی با موضوع: مهدیون بعد از مهدی(ع) ✅ارائه دهنده: دکتر محمد حسین فاریاب عضو گروه کلام و فلسفه دین ✅ناقد: دکتر علی محمدی هوشیار عضو گروه جریان شناسی مهدویت دبیر نشست: حجت‌الاسلام گودرزی مکان: موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) - ساختمان جمهوری - سالن اندیشه زمان: ۲۱ آبان ساعت ۱۸ @ali_m_hoshyar
امام مهدی علیه السلام فرمود: إنَّ الْحَقَّ مَعَنا وَ فینا، لا یَقُولُ ذلِکَ سِوانا إلاّ کَذّابٌ مُفْتَر، وَ لا یَدَّعیهِ غَیْرُنا إلاّ ضالٌّ غَویٌّ حق و حقانیت با ما و در بین ما اهل بیت عصمت و طهارت خواهد بود و چنین سخنی را هر فردی غیر از ما بگوید دروغ گو و افتراگو می باشد و کسی غیر از ما آن را ادّعا نمی کند مگر آن که گمراه باشد. کمال الدين و تمام النعمة ج ۲، ص ۵۱۰. @ali_m_hoshyar
امامت جریان ها ✍علی محمدی هوشیار تمامی جریان های اجتماعی دارای امام بوده و اساساً ماهیت هر جریانی با امام آن شناخته می شود. و در محضر الهی نیز همین گونه تعریف خواهند شد: يَوْمَ نَدْعُو كُلَّ أُنَاسٍ بِإِمَامِهِمْ. امامت مسأله پر اهمیتی است و خداوند متعال، آن دسته از انسان ها را برای امامت امت می گمارد که قابلیت و ظرفیت و تحمل بار سنگین الهی را داشته باشند. حتی ابلیس نیز مقام امامت را به هر کسی نمی‌دهد و آنان که ذوب در ابلیس هستند را برای امامت جریان های شیطانی انتخاب می کند، تا توان مقابله با جریان نور را داشته باشند. اگر در میان جریان ها و حرکت های گوناگون اجتماعی راه را گم کردید، چشمتان به امام جریان باشد، ببینید امام جریان کیست و عیارش چیست! اگر امامِ حرکت؛ صالح و مُصلح بود، فریب شبهات و سختی های پیش رو را نخورید و امام را با جان و دل یاری کنید... و اگر شعارها و وعده های جریان خوش آیند شما بود، اما امامی فاسد و مفسد بر رأس آن بود، فریب زرق و برق و وعده ها را نخورید و بر علیه او بشورید. ارزش حرکت و جریان ها را با امامت آن جریان میشود شناخت... اما عیار امامت جریان ها را با نوع آن جریان نمی شود شناخت... @ali_m_hoshyar
هدایت شده از کتاب جمکران 📚
ا❁﷽❁ا 📙 🖋 📚علی محمدی هوشیار در کتابی با نام «عصر پیدایی» تلاش کرده است تا براساس و ،‌ فهمی جدید از جامعه و ارائه بدهد تا خواننده را برای دوران (عج) آماده کند. تا مخاطبان به تصویر مشترکی از آن دوران برسند براساس آنچه پیشوایان دین بیان کرده‌اند. برای تهیه کتاب کلیک کنید👇 🛒https://ketabejamkaran.ir/139284 ✅ کانال رسمی کتاب جمکران: @ketabeJamkaran