eitaa logo
کانال | علی محمدی هوشیار
3.5هزار دنبال‌کننده
190 عکس
125 ویدیو
13 فایل
🎫دانش آموخته سطح چهار فقه و اصول حوزه علمیه ▪️عضو گروه جریان شناسی مهدویت ٫ پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ✍️پاسخگوی سوالات: @hoshyar_ali 🙌تبادل: @admin_ostad_hoshyar درباره مباحث مهدویت درباره مسائل اجتماعی درباره فرقه های انحرافی
مشاهده در ایتا
دانلود
شتاب زدگی ممنوع... امام صادق (علیه السلام) مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ اَلْحُسَيْنِ عَنْ عَبْدِ اَلرَّحْمَنِ بْنِ أَبِي هَاشِمٍ عَنِ اَلْفَضْلِ اَلْكَاتِبِ قَالَ: كُنْتُ عِنْدَ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ فَأَتَاهُ كِتَابُ أَبِي مُسْلِمٍ فَقَالَ لَيْسَ لِكِتَابِكَ جَوَابٌ اُخْرُجْ عَنَّا فَجَعَلْنَا يُسَارُّ بَعْضُنَا بَعْضاً فَقَالَ أَيَّ شَيْءٍ تُسَارُّونَ يَا فَضْلُ إِنَّ اَللَّهَ عَزَّ ذِكْرُهُ لاَ يَعْجَلُ لِعَجَلَةِ اَلْعِبَادِ وَ لَإِزَالَةُ جَبَلٍ عَنْ مَوْضِعِهِ أَيْسَرُ مِنْ زَوَالِ مُلْكٍ لَمْ يَنْقَضِ أَجَلُهُ ثُمَّ قَالَ إِنَّ فُلاَنَ بْنَ فُلاَنٍ حَتَّى بَلَغَ اَلسَّابِعَ مِنْ وُلْدِ فُلاَنٍ قُلْتُ فَمَا اَلْعَلاَمَةُ فِيمَا بَيْنَنَا وَ بَيْنَكَ جُعِلْتُ فِدَاكَ قَالَ لاَ تَبْرَحِ اَلْأَرْضَ يَا فَضْلُ حَتَّى يَخْرُجَ اَلسُّفْيَانِيُّ فَإِذَا خَرَجَ اَلسُّفْيَانِيُّ فَأَجِيبُوا إِلَيْنَا يَقُولُهَا ثَلاَثاً وَ هُوَ مِنَ اَلْمَحْتُومِ فضل كاتب گويد: خدمت امام صادق عليه السّلام بودم كه نامۀ ابو مسلم خراسانى براى او آمد، حضرت فرمود: نامۀ تو جواب ندارد از نزد ما بيرون شو، ما شروع كرديم با يك ديگر آهسته سخن گفتن، فرمود: اى فضل چه سخنى آهسته با هم ميگوئيد؟ همانا خداى عز و جل براى شتاب بندگان شتاب نميكند، و براستى كه از جاكندن كوهى از جاى خويش آسانتر است از واژگون كردن حكومتى كه عمرش بآخر نرسيده است سپس فرمود: همانا فلان پسر فلان تا بهفتمين فرزند فلان (يعنى عباس) رسيد (يعنى اينها بخلافت رسند) من عرض كردم: پس چه نشانه‌اى ميان ما و شما است، قربانت گردم‌؟ فرمود: اى فضل از جاى خود حركت نكن تا سفيانى خروج كند، و چون سفيانى خروج كرد بسوى ما روآوريد و سه بار اين كلام را تكرار كرد - و اين جريان از نشانه‌هاى حتمى (ظهور حضرت قائم) است. الکافي ج ۸، ص ۲۷۴. @ali_m_hoshyar
جوان های توانمند و بیکار... پی‍ر های خسته و چندکار ... مسأله این است...
پرچم هدایت کاربران زیادی درباره اخیر و ارتباط آن با نشانه های پیام می دهند. سه نکته عرض میکنم: ۱. بر اساس شباهت های حوادث با نشانه های ظهور نمی شود سخن قطعی گفت. ۲. این شباهت ها تکلیف جدیدی برای ما نمی سازد ۳. وظیفه ما در این شرایط و هر شرایط دیگر، تبعیت از ولی فقیه و پیروی از این پرچم هدایت کننده است. @ali_m_hoshyar
ان شاءالله به زودی سوریه جهنمی برای ظالمین خواهد شد. همه اینها به «شهوت قدرت و دنیا طلبی» شکست خواهند خورد. اَللّهُمَّ اشْغَلِ الظّالِمينَ بِالظّالِمينَ وَ اجْعَلنا بَيْنَهمْ سالِمينَ غانِمينَ؛ خداوندا ستمكاران را به يكديگر مشغول ساز و ما را (در پرتو سرگرم شدن آنان به يكديگر) سالم نگهدار و پيروز گردان. @ali_m_hoshyar
عبدعلی یعقوبی و رقص صوفیانه جمعی در روز میلاد امام رضا علیه السلام در مشهد @ali_m_hoshyar
تصویری دیگر از عبِدعلی یعقوبی در کسوت دراویش @ali_m_hoshyar
هزینه فریب وعده های غرب؛ فقط چند چمدان است... ! سوریه و ماجرای سوری عبری باید عبرت همه آنانی باشد که دل به وعده غربی ها خوش کرده اند. اسرائیل اگر با اسد مشکل داشت، چرا همه زیرساخت‌های استراتژیک سوریه را نابود میکند؟! مساله، مسأله ی استثمار است.
آیا اجازه تطبیق علائم ظهور را به ما داده اند؟ https://tn.ai/3216145 ✍علی محمدی هوشیار خبرگزاری تسنیم
پرسشی از مریدان علی یعقوبی ✍علی محمدی هوشیار همان‌طور که به‌خوبی آگاه هستید، علی یعقوبی ادعا می‌کند که سرچشمه دانش و آگاهی‌هایش حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها) است. همچنین می‌دانید که موسسه ایشان از چندین گروه علمی تشکیل شده که در حوزه‌های مختلف پژوهش و فعالیت می‌کنند. حال، سوالی برای تأمل: آیا کسی که مدعی اتصال علمی به حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها) است، واقعاً به ایجاد گروه‌های مختلف علمی نیاز دارد؟ آیا بهتر نیست که تعالیم حضرت را بدون هیچ‌گونه تغییر یا ارجاع به غیر معصومین، در دسترس شما قرار دهد؟ آیا شما موافقید که زحمات این گروه‌های علمی به‌عنوان علوم دریافتی از حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها) یا کشفیات یعقوبی مصادره شود؟ مشتاقانه منتظر نظرات و دیدگاه‌های شما در این خصوص هستیم @ali_m_hoshyar
رابطه ارعاب و تقدس در فرقه‌های انحرافی ✍ علی محمدی هوشیار سران فرقه‌های انحرافی با نمایش رفتارهای خارق‌العاده، به عنوان موجوداتی قدرتمند برای دیگران ظاهر می‌شوند و اینگونه القاء می‌کنند که در صورت تخطی از مسیر و سخنان آنان، گرفتار تنبیه‌های سنگین خواهند شد. در نتیجه ی این القاء؛ مریدان تحت تأثیر ترس قرار گرفته و سرکرده فرقه را موجودی فراتر از یک انسان معمولی می‌بینند تا جایی که قدرت‌نمایی های یا های روانشناسانه او را نشانگر برخورداری از نیروهای مقدس و الهی تلقی کرده و او را تقدیس می‌نمایند. به همین سبب، حتی تهدیدات سرکرده فرقه نیز به‌عنوان آزمون یا تنبیه الهی پذیرفته می‌شود. یعقوبی از جمله کسانی است که با نمایش‌های ویژه، خود را به‌عنوان موجودی با عظمت و و نشان می‌دهد و از این طریق، وابستگی شدیدی برای مریدان خود ایجاد کرده است. او با استفاده از همین روش‌، مخالفان خود را به گرفتاری در وادی «ضنکاً» یا به دچار شدن آنان به دُخان و دیّاران تهدید می‌کند تا کسی جرأت نقد یا مخالفت با او را نداشته باشد. بنابراین؛ رابطه ارعاب و تقدس در فرقه‌های انحرافی، به‌ویژه فرقه علی ، یکی از پیچیده‌ترین روش‌های کنترل فردی است که از روان‌شناسی ترس و نیروی اعتقادی بهره می‌برد تا نفوذ و پایبندی اعضا حفظ شود. @ali_m_hoshyar
مراجعه به ساحر و جن گیر عَنِ الْهَیْثَمِ بْنِ وَاقِدٍ قَالَ: قُلْتُ لِأَبِی عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام إِنَّ عِنْدَنَا بِالْجَزِیرَةِ رَجُلًا رُبَّمَا أَخْبَرَ مَنْ یَأْتِیهِ یَسْأَلُهُ عَنِ الشَّیْ ءِ یُسْرَقُ أَوْ شِبْهِ ذَلِکَت أَ فَنَسْأَلَهُ فَقَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه و آله مَنْ مَشَی إِلَی سَاحِرٍ أَوْ کَاهِنٍ أَوْ کَذَّابٍ یُصَدِّقُهُ بِمَا یَقُولُ فَقَدْ کَفَرَ بِمَا أَنْزَلَ اللَّهُ مِنْ کِتَابٍ. هيثم بن واقد گوید: به امام صادق علیه‌السلام عرض نمودم: نزد ما در جزیره مردی هست که چه بسا به کسی که نزد او می‌رود در مورد چیز دزدیده شده یا مانند آن از او سؤال می‌کند خبر می‌دهد!، آیا (برای این موارد) از او سؤال کنیم؟ پس امام صادق علیه السلام فرمود: رسول الله صلی الله علیه و آله فرمودند: کسی که به سوی ساحر یا کاهن (خبر دهنده از گذشته و آینده و أمر پوشیده) یا کذّاب برود و در آنچه می‌گوید او را تصدیق کند، به تحقیق که به آنچه خداوند از کتاب نازل کرده است کفر ورزیده است. السرائر، ج ۳، ص ۵۹۳. @ali_m_hoshyar