eitaa logo
کانال | علی محمدی هوشیار
3.4هزار دنبال‌کننده
167 عکس
116 ویدیو
13 فایل
🎫دانش آموخته سطح چهار فقه و اصول حوزه علمیه ▪️عضو گروه جریان شناسی مهدویت ٫ پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ✍️پاسخگوی سوالات: @hoshyar_ali 🙌تبادل: @admin_ostad_hoshyar درباره مباحث مهدویت درباره مسائل اجتماعی درباره فرقه های انحرافی
مشاهده در ایتا
دانلود
هم از سکوت گریزان، هم از صدا بیزار چنین چرا دلتنگم؟! چنین چرا بیزار زمین از آمدن برف تازه خشنود است من از شلوغی بسیار ردّ پا بیزار قدم زدم! ریه هایم شد از هوا لبریز قدم زدم! ریه هایم شد از هوا بیزار اگرچه می گذریم از کنار هم آرام شما ز من متنفر، من از شما بیزار به مسجد آمدم و نا امید برگشتم دل از مشاهده ی تلخیِ ریا بیزار صدای قاری و گلدسته های پژمرده اذانِ مرده و دل های از خدا بیزار به خانه ام بروم؟! خانه از سکوت پُر است سکوت می کند از زندگی مرا بیزار تمام خانه سکوت و تمام شهر صداست! از این سکوت گریزان، از آن صدا بیزار فاضل نظری @ali_m_hoshyar
گفتگوی علمی ما بر این باوریم که باید با همه اندیشه ها و باورهای دینی گفتگو کنیم و تنها راه نجات همه انسانها در گرو گفتگو است. بنده آماده گفتگو در برخی از موضوعات مرتبط با حوزه تخصصی خودم هستم. در قالب لایو یا جلسات حضوری.. ان شاءالله ✍علی محمدی هوشیار @ali_m_hoshyar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شیعیان نباید از دشمنان بترسند يَا سَهْلُ، إِنَّ لِشِيعَتِنَا بِوَلَايَتِنَا عِصْمَةً، لَوْ سَلَكُوا بِهَا فِي لُجَّةِ الْبِحَارِ الْغَامِرَةِ وَ سَبَاسِبِ الْبَيْدَاءِ الْغَائِرَةِ، بَيْنَ سِبَاعٍ وَ ذِئَابٍ، وَ أَعَادِي الْجِنِّ وَ الْإِنْسِ، لَأَمِنُوا مِنْ مَخَاوِفِهِمْ بِوَلَايَتِهِمْ لَنَا، فَثِقْ بِاللَّهِ (عَزَّ وَ جَلَّ)، وَ أَخْلِصْ فِي الْوَلَاءِ لِأَئِمَّتِكَ الطَّاهِرِينَ، وَ تَوَجَّهْ حَيْثُ شِئْتَ، وَ اقْصِدْ مَا شِئْتَ... 📚الأمالي ج 1 ص 276 🔸 حضرت هادی علیه السلام به سهل بن یعقوب فرمود: یا سهل! شیعیان ما به واسطه ولایت و ارتباطی که با ما دارند، در حصاری محکم و استوار هستند که اگر در دل دریاهای ژرف و بیابانهای دور و دراز، در میان درندگان و گرگها و دشمنان و بروند، به واسطه ولایت ما در امان هستند. بر خدا توکل کن و ولایت خویش را نسبت به ائمه طاهرین علیهم السلام پاک و خالص گردان، هر کجا مایلی برو. پانوشت: البته مراد از این ترس، ترس روانشناختی نیست. زیرا طبیعی است که انسان از گرگ‌ و نظائر آن ترس داشته باشد   @ali_m_hoshyar
ای کاش سامانه ای عمومی برای استعلام و مورد تایید حوزه های علمیه کشور در اختیار مردم قرار داشت تا با استناد به آن از تحصیلات و تخصص مبلغین دینی اطمینان حاصل کنند
سخنی درباره روایت «لاَستَبقَيتُ نَفسي لِصاحِبِ هذَا الأَمر» ✍علی محمدی هوشیار 1. به نظر می‌رسد این روایت هیچ نسبت وثیقی با انقلاب اسلامی ندارد. گویا پیش از این، علامه مجلسی(ره) نیز آن روایت را بر دولت صفویه منطبق دانسته است. 2. روایت مزبور، هیچ اشاره‌ای به زمان ظهور ندارد و «صاحب» را نمی‌توان به طور قطع بر وجود امام دوازدهم(عج) منطبق دانست. چه بسا این تعبیر، به قیام زید بن علی(ع) یا دیگر جنبش‌های آن دوران اشاره داشته باشد که مردم را به حفظ جان و دوری از درگیری دعوت می‌نمود، بدون آنکه لزوماً اقدامات ایشان را باطل بشمارد و از جمله سفارش کرده باشد که خود را برای اطاعت از امام زمان خود حفظ کنید طبق روایات، امامِ زمان هر عصری، به عنوان صاحب شیعیان آن دوره تلقی می شده است. به عنوان نمونه در روایتی آمده است: امام موسی کاظم علیه السلام به امام رضا علیه السلام اشاره فرمود و او را پس از خود به عنوان صاحب شیعیان معرفی فرمود: فَأَشَارَ إِلَى أَبِي اَلْحَسَنِ اَلرِّضَا عَلَيْهِ السَّلاَمُ وَ قَالَ هَذَا صَاحِبُكُمْ مِنْ بَعْدِي. حتی از امام هر عصری با عنوان صاحب الامر نیز یاد شده است. مانند: هو صَاحِبُ اَلْأَمْرِ بَعْدِي وَ صَاحِبُ لِوَائِي فِي اَلدُّنْيَا وَ اَلْآخِرَةِ. @ali_m_hoshyar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آقای قره داغی؛ یکی از مبلغین جریان انحرافی احمدالحسن: ✍علی محمدی هوشیار در پاسخ به سخنان ایشان در این کلیپ گفته می شود: ✅ما قبول داریم که قائم(ع) با وصیت رسول خدا(ص) می آید، اما بفرماید: اولاً چه دلیلی بر این دارید که قائم(ع) فرستاده ای قبل از ظهور خواهد داشت. ثانیا چه دلیلی دارید که فرستاده قائم(ع) هم با وصیت می آید و به آن استناد میکند؟ ✅میگویید احمد بصری با جمهوری اسلامی دشمنی ندارد! اولا در منشورات متعددی از احمد و اتباع احمد، نام شخص مقام معظم رهبری نوشته و ایشان را جزو طاغوتیان دانسته اند! ثانیا مبلغینی همچون عباس فتحیه، هنوز هم بر علیه مقام معظم رهبری و سیاست های جمهوری اسلامی ایران صحبت میکند و بارها با رسانه های خارجی بر علیه نظام مصاحبه کرده است. ✅اتفاقا ما یقین به نفوذ داریم و انحراف شما و هم طیف های شما را نتیجه همین نفوذی که می گویید میدانیم. @ali_m_hoshyar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یکی از علل رشد و گسترش فرقه های انحرافی، برخورداری از امکاناتی همچون سایت ها، صفحه ها و کانال های قدرتمند و پرمخاطب در فضای مجازی است. همچنین از توان مالی برای تولید محتواهای جذاب و حرفه ای که مخاطب را به سوی خود جذب میکند برخوردار هستند. همه اینها همان چیزی است که در اختیار پاسخگویان و مدافعان علمی نیست و می شود گفت: در یک جنگ نابرابر قرار داریم. ما شب و روز زحمت می‌کشیم اما امکانی برای تولید محتوای رسانه ای و درگاه مناسبی برای انتشار محتوا در اختیار نداریم. این فردی که در کلیپ صحبت میکند و اعلام ایمان میکند، قربانی فرقه ها نیست، او قربانی شده ی کم کاری های خودی ها است.... ✍علی محمدی هوشیار @ali_m_hoshyar
فقط یکی از صفحات فرعی فرقه احمدالحسن در اینستاگرام ۶۰ کا فالور دارد...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
همه از سکوت ما سوء استفاده می کنند! یکی خودی است، نباید به او پاسخ دهیم... یکی نخودی است، نباید به او پاسخ دهیم... آن دیگر چون علیه اسرائیل حرف میزند، نیابد انحرافاتش را نقد کنیم! یکی چون زیاد از مهدویت حرف میزند، نباید او را نقد کنیم! ⛑هر کسی پشت یک تریبون خودش را پنهان کرده است... اما ما با کسی تعارف نداریم و نخواهیم داشت. هر کسی خلاف مسیر دین را طی کند بر سر او داد خواهیم‌ زد. @ali_m_hoshyar
🎙 علی محمدی هوشیار ۱. بایسته های فرقه شناسی https://eitaa.com/53438070/4 ➖➖➖➖➖ ۲. امکان تطبیق علائم ظهور https://eitaa.com/53438070/5 ➖➖➖➖➖ ۳. حکمرانی مهدوی https://eitaa.com/53438070/6 ➖➖➖➖➖ ۴. سلسله جلسات «الهیات اسلامی»(۷ جلسه) https://eitaa.com/53438070/8 ➖➖➖➖➖ ۵. سلسله جلسات نقد جریان احمدالحسن(۱۶ جلسه) https://eitaa.com/53438070/17 ➖➖➖➖➖ ۶. شگرد شناسی تبلیغی جریان های انحرافی مهدویت https://eitaa.com/arshi_ali/47 ➖➖➖➖➖ ۷. بررسی روایات یمانی https://eitaa.com/arshi_ali/49 ➖➖➖➖➖ ۸. بررسی روایات نهی از قیام https://eitaa.com/arshi_ali/51 ➖➖➖➖➖ ۹. دوره نظامات فکری ولایت فقیه(۱۳ جلسه) https://eitaa.com/arshi_ali/53 ➖➖➖➖➖ ۱۰. جغرافیای ظهور https://eitaa.com/arshi_ali/55 ➖➖➖➖➖ ۱۱. کارگاه فرقه شناسی(۳ جلسه) https://eitaa.com/arshi_ali/57 ➖➖➖➖➖ ۱۲. مناظره با حسین موسوی(از اتباع احمدالحسن) به تعداد ۲۱ جلسه https://eitaa.com/arshi_ali/62 ➖➖➖➖➖ ۱۳. نقد اخباریگری(پنج جلسه) https://eitaa.com/arshi_ali/84 ➖➖➖➖➖ ۱۴. روش شناسی جریان شناسی https://eitaa.com/arshi_ali/90 ➖➖➖➖➖ ۱۵. مروری بر فرقه های انحرافی مهدویت(چهار جلسه) https://eitaa.com/arshi_ali/91 ➖➖➖➖➖ ۱۶. تبیین وحدت بین مذاهب https://eitaa.com/arshi_ali/96 ➖➖➖➖➖ ۱۷. آشنایی با فرقه های فعال در ایران(۵ جلسه) https://eitaa.com/arshi_ali/97 ➖➖➖➖➖ ۱۸. نشست علمی با موضوع: هم سنجی روش مواجهه اندیشه ای در معنویت های نوظهور در اسلام با تکیه بر مفهوم هویت https://eitaa.com/arshi_ali/103 ➖➖➖➖➖ ۱۹. کارگاه نقد منصور هاشمی خراسانی(۲جلسه) https://eitaa.com/arshi_ali/105 ➖➖➖➖➖ ۲۰. توضیح روایت بنی اسرائیل https://eitaa.com/arshi_ali/108 ➖➖➖➖➖ ۲۱. معرفی جریان احمدالحسن https://eitaa.com/arshi_ali/109 ➖➖➖➖➖ ۲۲. جامعه و حاکمیت مهدوی https://eitaa.com/arshi_ali/110 ➖➖➖➖➖ ۲۳. مرگ سرخ و سفید https://eitaa.com/arshi_ali/111 ➖➖➖➖➖ ۲۴. قوانین مناظره https://eitaa.com/arshi_ali/112 ➖➖➖➖➖ ۲۵. مفهوم شناسی تعجیل در ظهور https://eitaa.com/arshi_ali/113 ➖➖➖➖➖ ۲۶. مسأله شناسی مدعیان https://eitaa.com/arshi_ali/114 ➖➖➖➖➖ ۲۷. علائم ظهور(۲ جلسه) https://eitaa.com/arshi_ali/115 ➖➖➖➖➖ ۲۸. سید خراسانی https://eitaa.com/arshi_ali/117 ➖➖➖➖➖ ۲۹. معنا شناسی عدالت در عصر ظهور https://eitaa.com/arshi_ali/119 ➖➖➖➖➖ ۳۰. جایگاه ولایت فقیه در عصر غیبت https://eitaa.com/arshi_ali/120 ➖➖➖➖➖ ۳۱. جامعه شناسی تحریف از عصر نبوی تا قیام حسینی(۲ جلسه) https://eitaa.com/arshi_ali/121 ➖➖➖➖➖ ۳۲. تدریس کتاب من لا یحضره الفقیه(۶جلسه) https://eitaa.com/arshi_ali/127 ➖➖➖➖➖ ۳۳. نقد نواخباریگری (پنج شماره) https://eitaa.com/arshi_ali/134 ➖➖➖➖➖ ۳۴. پاسخ به چند سوال اعتقادی https://eitaa.com/arshi_ali/141 ➖➖➖➖➖ ۳۵. نشست علمی مهدیون https://eitaa.com/arshi_ali/147 ➖➖➖➖➖ ۳۶. روشمندی جریان شناسی انحراف https://eitaa.com/arshi_ali/150 ➖➖➖➖➖ ۳۷. نقد علی یعقوبی https://eitaa.com/arshi_ali/155 ➖➖➖➖➖ ۳۸. لایو نقد غلات و نواخباریان https://eitaa.com/arshi_ali/156 ➖➖➖➖➖ ۳۹. فایل لایو خطرات احمدالحسن https://eitaa.com/arshi_ali/157 ➖➖➖➖➖ @ali_m_hoshyar
حافظ دوامِ وصل میسر نمی‌شود شاهان کم التفات به حالِ گدا کنند
ولایت اهل بیت علیهم السلام؛ دژی محکم‌ در برابر شیاطین جنی امیرالمومنین علیه السلام فرمود: يَا كُمَيْلُ اُنْجُ بِوَلاَيَتِنَا مِنْ أَنْ يَشْرَكَكَ فِي مَالِكَ وَ وُلْدِكَ؛ اى كميل! به واسطه ولایت ما از اينكه شیطان با تو در مال و فرزندت شريك شود، نجات پيدا كن. 📜بحار الأنوار، ج ۷۴، ص ۲۶۶. @ali_m_hoshyar
حوزه علمیه قم و بایدها... ✍علی محمدی هوشیار باید حوزه علمیه قم دارای بزرگترین جریان شناسی و آینده پژوهی خاورمیانه بود تا مسائل مربوط به دین و مسائل مربوط به نظام جمهوری اسلامی را مورد مطالعه قرار میدادند. این مرکز می توانست افق های پنجاه ساله نظام را در امور فرهنگی و حتی سیاسی تعیین کند، از مقوله تهاجم فرهنگی گرفته تا فتنه های سیاسی دشمنان انقلاب اسلامی. باید هایی داشتیم تا طبق یافته های جریان شناسانه و آینده پژوهانه، سند نویسی می کردند. باید هایی داشتیم که با دید حل مسأله، راهبرد و راهکارهای موجود را مورد پژوهش قرار میدادند. و چقدر حوزه علمیه می‌توانست در یاری نظام مقدس جمهوری اسلامی موثر باشد.. اما حوزه علمیه قم به جای چنین مسائلی، اقدام به خرید بیمارستان مادر کرده و هنوز به ضرورت کارهای مهم و مورد نیاز دین و نظام پی نبرده است!!! @ali_m_hoshyar
49.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌 قسمت ششم6️⃣ (علی یعقوبی است که در ، پیدا کرده است.) ✅آنچه در این برنامه پاسخش را خواهید دید و شنید: 👈🏼چرا موضوع خطر تفکر جدیست؟! 👈🏼آیا ایشان را باید انقلابی بدانیم؟! 👈🏼چرا به دنبال این است که ساختار جمهوری اسلامی را در ذهنها ویران کند؟! @ali_m_hoshyar
فقیهِ عاقل، متکلم عاقل، عارف عاقل، فیلسوف عاقل؛ اینها همان کسانی هستند که می توانند فهم صحیح از دین داشته و مدیریت دینی صحیح داشته باشند. @ali_m_hoshyar
حوزه کلامی ✍علی محمدی هوشیار امروز با یکی از دوستان فرهیخته ام گپ و گفتی از هر باب داشتیم. به ایشان گفتم که حوزه علمیه در حال اسباب کشی از حوزه به حوزه است. نمیدانم این خوب است یا بد؛ اما از سایه حوزه فقهی محتاط به حوزه کلامی مهاجم و مدافع در آمدن، کمی برایم نگران کننده است. @ali_m_hoshyar
34.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌 ⃣ (علی یعقوبی که در ، پیدا کرده است.) 👈 اسلام استدلالی را اسلام نهضت آزادی دانسته است . چرا؟ 👈چرا اسلام علامه طباطبایی و استدلالی را نفی کرده و به اسلام شهودی خود دعوت می کند ؟ 👈 چگونه برای خود چهره ای قدسی ایجاد میکند؟ @ali_m_hoshyar
در این کانال؛ داستانی از یک گفت و گوی موثر را خواهم نوشت، به امید آنکه این داستان بتواند الگویی بسازد برای درست اندیشیدن... @dastan_shonod حتما عضو شوید و به دوستانتان اطلاع دهید 👆همه ما نیاز به گفت و گو داریم👆
کانال | علی محمدی هوشیار
حوزه کلامی ✍علی محمدی هوشیار امروز با یکی از دوستان فرهیخته ام گپ و گفتی از هر باب داشتیم. به ایشان
تکمله تذکر پیشین... ✍علی محمدی هوشیار من مدافع علم کلام هستم و همچنین فقه و اصول خوانده ام اما... جنگ خاورمیانه نشان از یک جنگ دینی و مذهبی دارد و از سویی هجوم و تکثیر فرقه های انحرافی نیز در همین راستا مطالعه می شود. در این مصاف، فقه و فقیه به جهت کارکردی که دارد، در این مصاف حضور نداشته و علم کلام کارکرد اجتماعی یافته و متکلمین نیز پرچم دار این جبهه شده اند. این از جهتی بسیار مبارک است زیرا پاسخگوی مسائل جبهه مورد نظر خواهد بود اما از جهتی؛ امکان کلامی کردن حوزه علمیه را دارد و تبعاً نظام آموزشی و نظام تربیتی حوزه را نیز تحت الشعاع قرار خواهد داد. هر چند فقه، امکان و باوری به گفتگو نداشته و صادر کننده احکام یکجانبه است اما به جهت برخورداری از روح احتیاط، نظام تربیتی خوبی را به وجود آورده است اما علم کلام نه تنها امکان گفتگو را سلب میکند (به جهت اینکه وظیفه خود را دفاع از آنچه میداند قرار داده است)، از نظام تربیتی مهاجم و مدافع دفاع کرده و همین را نیز محقق خواهد کرد و تبعاً در نظام آموزشی حوزه و در روش مواجهه طلاب ظهور و بروز خواهد داشت.‌ البته این یک تحلیل شخصی است و می شود درباره این مسأله گفت و گو کرد. @ali_m_hoshyar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا