eitaa logo
کانال | علی محمدی هوشیار
3.4هزار دنبال‌کننده
179 عکس
121 ویدیو
13 فایل
🎫دانش آموخته سطح چهار فقه و اصول حوزه علمیه ▪️عضو گروه جریان شناسی مهدویت ٫ پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ✍️پاسخگوی سوالات: @hoshyar_ali 🙌تبادل: @admin_ostad_hoshyar درباره مباحث مهدویت درباره مسائل اجتماعی درباره فرقه های انحرافی
مشاهده در ایتا
دانلود
پرهیز از دعاها و اعمال اختراعی مرحوم علامه مجلسی رضوان الله علیه در رساله اعتقادات خود می‌فرمایند: «و إيّاك و اتّباع الأعمال الّتی لم ترها في الکتب المعتبرة من أخبار الشیعة! فإنَّه قال رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم: قَلِيلٌ فِي سُنَّةٍ خَيْرٌ مِنْ كَثِيرٍ فِي بِدْعَةٍ» 🔺ترجمه: از پیروی و دنبال کردن و به جا آوردن اعمالی که آن ها را در کتاب های معتبر حدیثی شیعه ندیده ای، حذر کن و بپرهیز! چرا که حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله فرموده است: عملِ کم ولی بر طبق سنت و شرع، بهتر است از عمل بسیار که بر طبق بدعت باشد. 📚 شرح رساله اعتقادات، مرحوم علامه مجلسی، صفحه ۴۰۹. @ali_m_hoshyar
اساتید متخصص و مورد تایید مجامع علمی در موضوع مهدویت حجج اسلام و المسلمین: استاد نجم الدین طبسی استاد مجتبی کلباسی استاد مهدی یوسفیان استاد محمد امین بالادستیان استاد عزالدین رضانژاد استاد سید مسعود پورسیداقایی استاد محمد مهدی حائری پور استاد محمد تقی ربانی میانجی استاد محمود ملکی راد استاد مهدی نیلی پور استاد خدامراد سلیمیان استاد رحیم کارگر استاد علی مصلحی استاد نصرت الله آیتی استاد جواد جعفری استاد صابر جعفری استاد محمد رضا نصوری استاد روح الله شاکری زواردهی استاد محمد رضا فؤادیان استاد محمد صادق کفیل استاد محمد شهبازیان استاد زهیر دهقانی آرانی استاد سید احمد موسوی استاد محمد جواد اسحاقیان استاد مسلم کامیاب استادحجت حیدری چراتی استاد محمود اباذری استاد مرتضی عبدی چاری استاد امیر محسن عرفان استاد حسن ملایی لطفا مهدویت را از بیان متخصصین مهدویت دریافت کنید. @ali_m_hoshyar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نظر کاربران محترم کانال درباره نقد جریان علی چیست؟ نظر خود را درباره نقد و نقد این جریان به این آیدی ارسال کنید: @hoshyar_ali
فعل یا عقیده؟ ✍علی محمدی هوشیار امروز می‌خواهم با شما درباره یک مفهوم مهم صحبت کنم: "قانون؛ فعل را مجازات میکند نه عقیده را". این شعار، به ما یادآوری می‌کند که؛ در جامعه ما؛ عمل‌ها و اقدامات فردی بیشتر از معتقداتشان مورد توجه قرار می‌گیرند و این یک اصل اساسی و قانونی است. در زندگی، ما همگی اعتقادات و نظرات متنوعی داریم. اما این یک واقعیت است که ما در یک جامعه ای زندگی می‌کنیم که قوانین و مقررات آن ناظر بر فعل و اقدام‌ است، نه عقیده‌ها. این شعار به ما یادآوری می‌کند که احترام به حقوق و آزادی‌های متقابل، مهم‌تر از هر اعتقادی است. اگرچه ما برای داشتن هر اعتقادی آزادی داریم اما وقتی این اعتقاد به فعل و رفتار تبدیل شد، باید در قبال آن رفتار مسئول باشیم. شما می توانید روزه دار نباشید، اما مجاز به اظهار روزه خواری در ماه رمضان و برهم زدن نظم فقهی جامعه نیستید. می توانید قائل به 24 امام باشید، اما نمی توانید آن باور را تبلیغ کرده و نظم اعتقادی جامعه را برهم زنید یا حتی می توانید باور به پوشش نداشته باشید، اما مجاز به برهنگی در جامعه و برهم زدن نظم فرهنگی جامعه نیستید. طبق این سخن؛ آزادی بیان عقیده، یا آزادی انتخاب پوشش و نظائر آن غیر موجه خواهد بود، چراکه تبعات اجتماعی و قانونی خاص خود را طلبیده است. @ali_m_hoshyar
عدم تناسب جرم و مجازات ✍علی محمدی هوشیار برای فردی که جرم او نتایج زیان آور فراوانی را به همراه داشته است، مجازاتی درخور این جرم در نظر گرفت می شود و عموماً در بررسی پرونده مرتکبین فرقه ای، این اصل بدور از واقع قرار می گیرد. چراکه 90 درصد آسیب ها در فرقه ها؛ روحی و معنوی بوده و به همین جهت، فاقد پارامترهای اندازه گیری و تعیین خسارت شده است. از این رو قانون؛ بدون نظرداشت میزان آسیب، صرفاً متوجه فعل مجرم شده است. بنابراین به خاطر عدم تناسب جرم و مجازات؛ مجرمین فرقه‏ ای را مجبور به جبران تمامییگ خسارات وارد شده بر قربانی یا قربانیان نمی توان کرد. برخلاف جرائم دیگر که میزان خسارت آن به صورت دقیق مورد محاسبه قرار گرفته و مجازات لازم صورت می گیرد. @ali_m_hoshyar
27.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کفرگویی در منبر رسول خدا(ص) امام صادق علیه السلام فرمودند: «اُحْذُرُوا عَلَی شَبَابِکُمْ الْغُلَاةَ لَایُفْسِدُوهُمُ الْغُلَاةُ شَرُّ خَلْقِ اللهِ، یُصَغِّرُونَ عَظَمَةَ اللهِ وَ یُدَعُّونَ الرُّبُوبِیَّةَ لِعِبَادِ اللهِ؛ درباره جوانان خویش از این که غلاة آنان را فاسد کنند بترسید، غلاة بدترین دشمنان خدا هستند، عظمت خدا را کوچک کرده و برای بندگان خداوند ادعای ربوبیت می کنند. الأمالی، طوسی، ج 2، ص 264. @ali_m_hoshyar
9.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کارشناس جدید مهدویت و محصول مشترک بلاگرهای پروژه سازی ترس...!!! این کلیپ ها نمونه بارزی از ولنگاری فضای مجازی در حوزه باورها و اعتقادات است. دخالت در امور پزشکی و سایر اصناف جرم انگاری شده است اما دخالت در امور تبلیغی دین مجاز بوده و جرم محسوب نمیشود! دین همین قدر مظلوم است و مظلوم... @ali_m_hoshyar
هشداری جدی درباره فرقه‌های انحرافی ✍علی محمدی هوشیار امروزه؛ به‌ ویژه در بین ، فروشندگان گیاهان و ، شاهد نفوذ فرقه‌ها و افراد منحرفی هستیم که با عنوان "مربی" یا "درمانگر" فعالیت می‌کنند. این افراد به راحتی می‌توانند با استفاده از عناوین معتبر، مردم را فریب دهند و آنان را به سمت آموزه‌ها و باورهای خطرناک سوق دهند. پژوهش ها نشان داده است: فردی که جسم تو را آرام می کند، می تواند روح تو را تسخیر کند. و فرقه ها با توجه به این نکته مهم، سراغ این گونه حرفه ها رفته اند تا ضریب نفوذ خود را افزایش دهند. حتما پیش از انتخاب مربی برای فرزندانتان یا پیش از انتخاب درمانگر و نظائر آن، دقت های لازم را داشته باشید و از سلامت روح و اعتقاد آنان کسب اطمینان نمایید. @ali_m_hoshyar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سوالی درباره دیّاران از دوستداران علی یعقوبی ✍علی محمدی هوشیار در دیدگاه یعقوبی؛ دیّاران موجوداتی جنی هستند که به نفرین حضرت نوح(ع) از روی زمین برداشته شده و به زیر زمین منتقل شده اند. فرض اینکه اگر دیّاران؛ طایفه ای از جنیان کافر باشند، فرع بر این است که نوح(ع) نسبت به آنان و حتی نسبت به فرزندان آنان شناخت داشته و طبق آن شناخت، آن گروه خاص را مورد اشاره قرار داده و نفرین کرده است. که طبق این ترسیم، باید واژه در آیه «وَ قالَ نُوحٌ رَبِّ لا تَذَرْ عَلَى الْأَرْضِ مِنَ الْکافِرِینَ دَیّاراً» به صورت ذکر می شد تا ترجمه اش اینگونه شود: «و نوح گفت: خدایا، این دیّاران که از کافران هستند را بر زمین رها مکن!» درحالیکه قرآن واژه «دیار» را به صورت ذکر فرموده و در این صورت اشاره به شخص مورد نظر ممکن نخواهد شد. بفرمایید علی یعقوبی این اشکال را چگونه حل خواهد کرد؟ @ali_m_hoshyar