eitaa logo
بر پا
6.8هزار دنبال‌کننده
638 عکس
368 ویدیو
74 فایل
یادداشتهای علی مهدیان طلبه عصر انقلاب قل انما اعظکم بواحده ان تقوموا لله مثنی و فرادی.... https://zil.ink/alimahdiyan ارتباط با ادمین @admin_barpa
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از خانه طلاب جوان
هدایت شده از نیوشیدنی
«در میان گریه می خندم» علی اخباری بسم الله الرحمن الرحیم دیشب حوالی ساعت 10 حصارهای کاری و امنیتی را درنوردیدم و به میان مردم رفتم. حدود 200 نفر از مردم داغدار و بهت زده و پریشان دورم جمع شدند. نزدیک دو ساعت با هم گپ زدیم. گفتم برای عرض تسلیت از قم آمده ام. بهم احترام گذاشتند و خوش آمد گفتند. اما یکی یکی گله گذاری کردند و من ایستادم و گوش دادم. گاهی بهشان حق دادم و گاهی بهشان توجه دادم. گاهی با هم گریه کردیم، و گاهی خندیدیم. از همه چی گفتند. یکی داد می زد و می گفت: به فاطمه زهرا من دیگه دین رو قبول ندارم. من به شما احترام میذارم ولی دوستت ندارم، چون آخوندی. من لبخند زدم و گفتم: اما من شما رو دوست دارم. دیگری می گفت: چرا تو استادیوم جشن سلام فرمانده گرفتن. گفتم: جشن نبوده. مداحی بوده. گفتند: ما جشن می دونیم. گفتم: جشن قهرمانی استقلال رو چرا نمی گید؟ گفتند: اونا تسلیت گفتن. گفتم: خب تو سلام فرمانده هم تسلیت گفتن. آن دیگری می گفت: چرا رهبر دیر تسلیت گفته؟ گفتم: از اول پیگیر بوده و دستور داده به رئیس جمهور برای انجام کارها ولی ابعاد قضیه دو، سه روز بعد معلوم شده،برای همین دیر شده. یک جوان هیکلی می گفت: دیشب سپاه زده توی گوش من چون روی موتور بودم و داشتم میومدم اینجا. دستم را کشیدم روی صورتش و بوسش کردم. دیگری می گفت: زن و بچه مردم رو در حالیکه گاز اشک آور خورده بودن، نجات دادم. گفتم: درسته. شاید نباید می زدن، ولی شما مردم خوب باید از اونایی که برای اغتشاش از شهرهای دیگه غشون کشی کردن، جدا بشید، خودتون رسواشون کنید. نیروی انتظامی برای حفظ امنیت خودتون و مغازه های اینجا و ماشین و اموال مردم اومده. دیگری گفت: حاج آقا چرا تو اومدی بین ما، بقیه نمیان؟ ما ترسناکیم؟ همان موقع یک عده از طلبه های بومی آمدند و سرکشی کردند و رفتند. یکی گفت: حق قدمشون رو گرفتن و رفتن. گفتم: نه اینطور نیست، اینها جهادی اند. امام جمعه اهوازتون هم واقعا وسط میدونه. خودش تو آواربرداری بوده. داره کارها رو پیگیری می کنه، با مدیران، با امدادگران. دیروز عصر هم با هم رفتیم به خانواده جانباختگان سر زدیم و تسلیت گفتیم. به همدیگر گفتند: راست میگه، اون خوبه. یکی گفت: حاجی یه دور توی شهر بزن ببین چرا وضع شهر ما اینه، ما تو کوچه هامون چشمه فاضلاب داریم، باورت میشه؟ ما نه آب درستی داریم، نه فاضلاب درستی، نه شهر و ساخت و ساز مرتبی. ما که همه چیز اینجا داریم، نفت، بندر، منطقه آزاد، چرا باید وضعمون اینجور باشه. ما که پدرامون برای این زمین خون دادن، شهید دادن چرا باید اینطور باشیم. گفتم: باید شهردار خوب انتخاب کنید. باید شورای شهر خوب انتخاب کنید. کار دست خودتونه. ما توی قم شورای خوب انتخاب کردیم، شهردار خوب آوردن، شهرو زیر و رو کرده حسابی. گفتند: عشیره ای، اتوبوسی، میان از فلان‌جا و رأی میدن و میرن. گفتم: خب خودتون باید درستش کنید. الان جلوی همون اتوبوس رو نیوری انتظامی میتونه بگیره؟ نه. آشوب میشه. خودتون باید وضعیتو اصلاح کنید. بین خودتون. یکی گفت: من وضعی ندارم، جوونم بیکاره، روغن شده دویست تومن، ما داریم له میشیم. گفتم: منم همینطوره وضعم. دو و نیم شهریه میگیرم و الباقی یارانه. و داره بهم فشار میاد. حالا امید داریم این دولت یه کارایی بکنه، مردم نجات پیدا کنن. گفتم مثلا تو همین قضیه، من از امدادگرها سوال کردم، گفتن از وقتی وزیر کشور اومد و مدیریت واحد در میدان انجام داد، وضعیت آواربرداری و کشف اجساد سر و سامون گرفته و کار سرعت گرفته. باز به هم گفتند: راست میگه، بهتر شده. یک خانمی آمد گفت‌: دوستات رفتن، جا نمونی حاجی! همه خندیدیم. دیگر آن شور و التهاب اولیه فروکش کرده بود. مردم قدری آرام تر شده بودند. یکی گفت بیا با هم عکس یادگاری بگیریم. گرفتیم. برایم آب و شربت آوردند. دعوتم کردند به شام، خورش بامیه،فلافل. گفتم: شما غذاتون تُنده. به من نمیسازه. گفتند: نه. تندش نمی کنیم برات. گفتم: کُند شما هم برای ما تنده. خندیدیم. گفتند: حاجی بیا امام جمعه ما بشو. خندیدم. دیگر ساعت حوالی ۱۲ بود، مردم رفته بودند و فقط سه، چهار نفر کنارم بودند. با آنها خداحافظی کردم و برگشتم به مسجد محل اسکان نیروهای امدادگر، مسجد قائم!
هدایت شده از تا مردم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نیروی انتظامی خون ما را میریزد 🌀🌀🌀 اینها که در فیلم می بینید، مراسم تشییع چهار گل پرپر خانواده جلیلیان است. اما نه از خانواده و اقوام ایشان، که آنها در آن سو، مشغول خاک سپاری بودند. 🔰اینها مردم آبادان اند که جز برای ائمه و شهداء، سینه زنی ندارند. زن و مردشان به سینه می زدند و اشک می ریختند. در این هوای بسیار گرم نزدیک به سه ساعت، زیر آفتاب، عزاداری می کردند. 🔰عمیقأ معتقدم، حافظ کشور در بحرانهای مختلف، همین روحیه همدلی و محبت میان مردم است، رابطه ای عمیق، که همه را عضو یک خانواده کرده. این همان ولایت بین مومنین است که پرتوی از ولایت و محبت ولی خداست. 🔰عجیب بود دو سه نفری، خواستند عزاداری مردم را ببرند به سمت مخالفت نظام، اما خود مردم، مانع شدند. یکی از خانمها وسط جمعیت، فریاد زد که این نیروی انتظامی، صبح نان از دست ما میخورد و شب خون ما را می ریزد. خانواده مرحوم و بقیه مردم، آرامش کردند. شعار سیاسی دو نفر دیگر دادند، جوانی آمد و گفت: بی اخلاقی نکنید. 🔰مردم سالاری یعنی همین یعنی همه مردم خود را در کوران حوادث اجتماعی مسئول و متعهد بدانند. در این فضا، هیچ قدرتی، یارای مقابله با این قدرت مردمی را ندارد. خدا رو شاکرم به خاطر این رشد و بلوغ مردم @tamardom
هدایت شده از خانه طلاب جوان
1⃣1⃣ "روایت اعضای اعزامی خانه طلاب جوان قم به آبادان از واقعه " 🔹امروز صبح تو مسجد قائم، کنار متروپل وقتی داشتم صبحانه می‌خوردم آقایی رو دیدم که وارد مسجد شد، خستگی از سر و صورتش می‌بارید، روبروی ما نشست، اما از شدت خستگی همون حالت نشسته خوابش گرفت! 🔹 پرسیدم، گفتند دیشب مشغول بوده و الان برای استراحت کردن اومده، بیدار که شد با ایشون صحبت کردم می‌گفت فامیلی بنده پاپاچیان هست ما یک گروه دوازده نفره هستیم که اطراف کرج تو معدن کار می‌کنیم. 🔹 وقتی شنیدیم این اتفاق افتاده، طاقت نیاوردیم و از مسئولمون خواستیم که با ارتباط بگیره، تا ماهم بتونیم حضور پیدا کنیم، میگفت وقتی فهمیدیم آبادان با حضور ما موافقت کرده خیلی خوشحال شدیم، انگار دنیا رو به ما داده بودند. 🔹 خلاصه ما به صورت ، با دو تا بیل مکانیکی فوق سنگین، چهارتا کامیون و شش تا لوددر اومدیم آبادان، فقط هم به عشق کشور و مردم آبادان اومدیم و الانم با عشق مشغول کاریم. 🔹 تا فراموش نکردم بگم که آقای پاپاچیان تازه مسلمان و شده، می‌گفت کلیمی بودم و چند ماه پیش ،ایام فاطمیه تو هیئت توفیق پیدا کردم و مسلمان شدم، البته از گروه دوازده نفریشون فقط آقای پاپاچیان مسلمان هستند! 🔹این رو محض اطلاع اونور آبی‌ها گفتم، که بدونند و این واقعیت رو انکار نکنند، اینجا مردم و مسئولین، زن و مرد، پیر و جوون، مسلمان و مسیحی و... همه با هم و در کنار هم و بدون منّت و به دارند کار می‌کنند و فقط حرف نمیزنند، عاشق واقعی وطن اینا هستند نه شما... 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 🆔 @Khanetolab
هدایت شده از خانه طلاب جوان
هدایت شده از خانه طلاب جوان
عهد مجازی ویژه نامه حادثه آبادان.pdf
3.68M
🔰 اینجا آبادان 🔰 ویژه‌نامه مجازی نشریه علمی فرهنگی عهد "روایت اعضای اعزامی خانه طلاب جوان قم به آبادان از واقعه " 💠 برخی از عناوین این ویژه‌نامه: - روحانی در بین مردم، مانند ماهی در آب است 🎙 "گفتگو با حجت‌الاسلام غبیشاوی، امام‌جمعه محترم آبادان" - رسالت ما، حفظ روایت صحیح از ماجرا 🎙 "گفتگو با حامد عسگری" - یک اربعین کوچک در دل آبادان 🎙 "گفتگو با حسین سلامی نیروی جهادی در آبادان - گفتگو با حسن باقرکلانتری 🎙 " رئیس H.S.E صنایع منطقه آزاد روند" - قصه و غصه آبادان؛ ✍ علی مهدیان - افسران ارشد مبارزه؛ ✍ حسین کاظم‌زاده - روایت یک رویش؛ ✍ علی‌سپهران 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
دیندارتر شده ایم؟ 🔻تصویر زشت کسانی که کشف حجاب میکنند، روزه خواری میکنند، در فضای مجازی حرمت شکنی میکنند، به روحانیت توهین میکنند و امثال اینها باعث شده احساس کنیم دینداری مردم رو به افول است. اگر ساز و کار ربا در اقتصاد و رشد بی عدالتی و فقر و فساد و تبعیض در حکمرانی را هم اضافه کنید، ابعاد این رنج، جدی تر هم میشود. پس چرا رهبری با تکیه بر جمعیت و شور و حال چند تشییع جنازه و اعتکاف و سلام فرمانده و امثالهم نتیجه میگیرد دیندارتر شدن مردم را؟ 🔻چطور آنها دلیل نمیشود و این دلیل میشود؟ شاید تشییع جنازه ها و اعتکاف ها و سرود خواندن ها همه یک دورهمی است بین بخش محدودی از مردم. این چه منطقی است و چه شاخصه ای است که باعث میشود یک شخصیت اسلام شناس و یک رهبر آشنا به امت چنین نتیجه ای بگیرد؟ 🔻راز این تشخیص او را باید اولا در فهم او از دین جستجو کرد. فهم او از دین همان است که به عنوان معرفی مکتب امام ره به آن اشاره کرد. قیام لله برای اقامه عدل و حق و معنویت. قیام لله شاخص همه رشدها است، در آیه کریمه قل انما اعظکم بواحده یعنی فقط و فقط یک موعظه، این یعنی اگر همه سلوک و حرکت و تعالی و پیشرفت را در یک شاخص بخواهیم معرفی کنیم باید همین یکی را بگوییم. قیام لله. امام خمینی ره حقیقت انقلاب را با همین مفهوم معرفی میکند. روح جمهوری اسلامی اگر هویت امام است، هویت امام همین انقلاب است همین قیام لله. 🔻همه ظواهر دین را امام ظاهر همین قیام لله میداند (نگاه کنید آداب الصلوه را) همه اخلاق را هم به همین حقیقت باز میگرداند(نگاه کنید شرح حدیث جنود عقل و جهل را). قیام لله، همه توحید را تبدیل به الگوی پیشرفت میکند، قیام لله ظاهرش حکومت الله است و نفی طاغوت. حکومت الله عامل اصلی تحقق عدالت است و میل به آرمانها. این همان انقلاب است همان آرمانجویی و بیداری مردم است. که حفظ آن از اصل انجام آن دشوارتر است. 🔻حالا باز گردیم به سوالمان، آیا مردم دیندارتر شده اند؟ نگاه کنیم ببینیم شعارهای انقلاب اسلامی بین مردم از بین رفته یا پر رنگ تر شده؟ مخالف و موافق مسوولین و ساختارها با همین شعارها گفتگو میکنند یا غیر آنها. امروز مردم بابت این آرمانها وسط میدانند و آنها را سر دست میگیرند یا بی خیال شده اند. حضورهای عمومی مردم نشان دهنده زنده بودن و حفظ این قیام لله است یا بی خیالی نسبت به آن که به تعبیر شهید بهشتی مرگ انقلاب خواهد بود. اگر حفظ انقلاب ثابت شود یعنی یک قدم جلوتر رفتن نسبت به اصل انقلاب. همانطور که در نظر اهل معنی و حکمت،«مقام» بالاتر از «حال» است. 🔻مقاومت مقابل فشارهای بی سابقه دشمن توسط مردم که آنها را متحیر کرده با همین دارایی انجام شده. شکست مفتضحانه فشار حداکثریشان به تعبیر خودشان، حضورهای حماسی در انتخاباتها در اوج فشارها و ناملایمات با همین پشتوانه رخ داده، نصرت و یاری مردم به هم، انقلاب علمی و جهش سیزده برابری تولید علم نسبت به متوسط دنیا ، حضورهای حماسی در انتخاباتها و حضورهای ملیونی مردمی در وقایع معنوی جمعی همه و همه نشان دهنده وجود چنین روح و معنایی در مردم است. 🔻این نشان میدهد، آن روح قیام لله، حفظ شده و زنده است یعنی خمینی زنده است و تا وقتی او زنده است در جان این امت، امت پیش میرود و رشد میکند. تشییع سردار شهید و مثالهایی از این قبیل صرفا نشانه های بروز و جلوه دهنده این واقعیت است. بروز و ظهور این واقعیت برای مبارزه امروز البته نیاز است. باید ایمان را به عمل صالح کشید و هویت واقعی این مردم را به صورتهای مختلف بروز داد. تا هم با فشار دشمن بر مردم مبارزه شود و هم مرتجعین و جهال و مرددین ادب شوند. @ali_mahdiyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
4⃣1⃣ "روایت اعضای اعزامی خانه طلاب جوان قم به آبادان از واقعه "روایت تشریح و گزارش فعالیت‌های صورت گرفته در سفر آبادان ▫️ نقش در حوادث اجتماعی، امامت است... ▫️ هدف خانه طلاب از اعزام به آبادان ▫️ مقابله با روایت رسانه‌های دشمن از و تغییر این روایت از آبادان به روایت واقعی ▫️ عرض تسلیت و همدردی با خانواده‌های داغدیده ▫️ فضای شهر ، فضای ▫️ جلسات با استاندار و دادستان خوزستان به منظور مطالبه برخورد با مسببین حادثه متروپل و احقاق حقوق مردم 💠 کاری از واحد رسانه 📢 روایتگر روایت‌های خوب باشیم... 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
مردم دیندارتر شده اند؟ جرات کنید و بگویید ۲ ⚡️بعضی ها درصد شرکت نکردگان در انتخاباتها را میشمارند و میگویند اینها که رای نداده اند یعنی جمهوری اسلامی را قبول ندارند. بعد خیال میکنند اگر امروز رفراندوم برگزار کنیم خیلی ها به جمهوری اسلامی رای آری نمیدهند. ⚡️یاد آن لطیفه میافتم که گرگی وارد شهر شد چند نفر به سمتش حمله کردند، دید از پسشان بر نمیاید فریاد زد کمک کمک. اینها گفتند جناب گرگ اینجا اگر کمک بخواهی مردم به کمک ما میآیند نه تو. ⚡️ حالا اولا اگر کسی فکر میکند مردم از جمهوری اسلامی دست بر میدارند یعنی اجازه میدهند دینشان را کنار بگذارند تا رفاه پیدا کنند(رد اسلامیت) یا بیگانه ظالمی برایشان تصمیم بگیرد به جای خودشان(رد مردمسالاری)، این شخص مردم را نشناخته. مقابل جمهوری اسلامی کیست؟ چیست؟ چه نظامی است؟ جرات کنید بگویید. تا مردم انتخاب کنند. ⚡️ثانیا برخی فکر میکنند مردم اسلام را از دهان روشنفکران میگیرند نه روحانیت و از بین نظرات متفاوت این و آن از اسلام تقریری غیر از تقریر امام خمینی را انتخاب میکنند باز هم مردم را نشناخته اند. اگر امام نه، بفرمایید چه کسی؟ اسلام را از که میگیرند، جرات کنید بگویید. تا مردم انتخاب کنند. تمام کسانی که در این جامعه رای بالا آورده اند هر کس که بوده در طول این چهل و چند سال خودش را ذیل امام تعریف کرده چه بنی صدر چه خاتمی چه احمدی نژاد چه هاشمی چه میرحسین چه هر کس. ممکن است بگویی دروغ گفته اند، میپرسم چرا خود را ولو به دروغ ذیل او تعریف کرده اند؟ جرات کنید بگویید. ⚡️حضور مردم در رفراندوم اگر حدود صد در صد حضور پای صندوق بوده و همین حدود هم رایشان «آری» بوده، حضور در انتخاباتهای مجلس و ریاست جمهوری در همان سالهای اولیه چند درصد حضور مردمی بوده؟ همان سال پنجاه و هشت حضور در انتخابات ریاست جمهوری زیر هفتاد درصد بوده. و انتخابات مجلس حدود پنجاه درصد بوده. در طول این سالها نیز متوسط حضور این دو انتخاباتها همین حدود بوده. اینکه حضور در انتخاباتهای مجلس و ریاست جمهوری فعلی را ملاک قرار میدهید نگاه کنید در اوج فشارهای اقتصادی و بیماریها و اعتراض به عملکردها و خصوصا هجوم رسانه ای همه جانبه بهاریها و عدالتخواه های خوارجی و اصلاح طلبها تا گنده های اسراییل و آمریکا برای رای ندادن مردم، کلا انتخابات های ما حدود ده،بیست درصد از مشارکتشان کم شده. یعنی جماعت مخالفی که با رای ندادن چیزی را میخواستند ثابت کنند ده بیست درصد بوده اند حداکثر چون این مقدار حضور کمتر شده و البته دلیل عدم حضور خیلی هایشان هم این نبوده لزوما. این الان موفقیت است یا شکست؟ همه ماجرا را جرات کنید بگویید. تا ببینیم آنچه رخ داده حماسه ایران و شکست مفتضحانه این و آن بوده است یا ضعف نظام اسلامی و مردم ایران. ⚡️رای سال پنجاه و هشت تعدادی داشت و کیفیتی. کیفیت یک رای را که نمیشمرند، تعدادش را میشمارند. بعد از چهل و چند سال فراز و نشیب و دیدن انواع سختی ها و مشکلات،کسی که هنوز رای میدهد و پایه است معنایش چیست؟ رای و پایگی امروز بعد از دیدن انواع نقصهای مسوولین دهه نود بوده بعد تحمل چهل و چند سال فشار بوده، خیلی ها تجربه اختناق شاه را نداشتند، خیلی ها امام را هم ندیده اند، خوب کیفیت این رای ها را چطور حساب میکنید؟ کیفیت یک رای برای کشف وضعیت یک امت لازم نیست؟ نه، این ایران حتی همان ایران پنجاه و هشت هم نیست. این ایران خیلی جلوتر است. جرات کنید بگویید. ⚡️روزی که محمدرضا سرنگون شد همه دنیا میخواستند بماند و مردم خواستند نباشد. امروز که نظام اسلامی هست، همه دنیا میخواهند نباشد، پس چه چیزی باعث شده باشد و بماند؟ راستی اگر مردم میخواهند نظام نباشد علت موشکباران شهرها و مردم در دهه شصت چه بود؟ چرا مردم؟ علت تهاجم فرهنگی به مردم در دهه هفتاد چه بود؟ چرا مردم؟ علت تهاجم اقتصادی به مردم در دهه هشتاد و نود چه بود؟ چرا مردم؟ فشار به مردم میآورند که چه تصمیمی را عوض کنند؟ مگر مردم چگونه اند که نباید باشند؟ جرات کنید بگویید. ⚡️ شاخص دین چیست؟ محور شریعت چیست؟ اگر دین را با شاخص ولایت الله و نفی طاغوت معرفی کنیم. اگر به تعبیر امام اولین خاصیت قیام لله و انقلاب، نفی طاغوت و اثبات ولایت است. حفظ نظام مردمسالاری دینی مقابل هجوم همه دشمنان توسط یک ملت، جلوه دهنده همین حقیقت نیست؟ حقیقتا مردم امروز دیندارتر شده اند، حتی نسبت به دهه شصت. جرات کنید و بگویید. @ali_mahdiyan
💥دوره تابستانه 👨‍🎓دانش آموزان ششم، هفتم و هشتم 📈ریاضی مکمل🕋آداب قرآنی🚀موشک نیتروژنی💠معرق⚽️ورزش و تفریح 🔻کاری از طلاب و اساتید 🕌💯 اطلاعات تکمیلی: 🌐 https://eitaa.com/rooyesh_pishrun 📞 ۰۹۰۳۴۵۳۰۳۸۳
هدایت شده از انتشارات گام دوم
🌀 جایگاه کار رسانه ای در زندگی نخبه انقلابی 📖طرح کلی اندیشه مقاومت صفحه۲۷ 🌀🌀 🔰 انتشارات گام دوم(وابسته به خانه طلاب جوان) 🔰🔰 https://eitaa.com/joinchat/2991456437C0835e0d0cc
ایمان را چگونه به عمل صالح متصل کنیم؟ ❤️اتصال ایمان به عمل صالح، یکی از توصیه های رهبری در سالگرد رحلت حضرت امام ره بود. شاید یکی از مهمترین کارکردهای کتاب«طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» همین جمله باشد. کتاب در همان فصل آغاز این مساله را مطرح میکند که چرا ایمان مردم جریان پیدا نمیکند؟ ❤️خود را در خفقان و استیلای یک نظام قدرتمند متکی به همه قدرتهای برتر دنیای آن روز تصور کنید، کسی میگوید بیایید پای کار، هزار و یک مانع برای آمدن هست. اول آنکه فکر میکنیم نتیجه نخواهیم گرفت، او باید ساز و کار نتیجه گرفتن را تقریر کند و توضیح دهد چرا اگر با این شرایط حرکت کنید، نتیجه میگیرید. یکی ممکن است بگوید صرف ایمان کافی است. اشک بر امام حسین ع کافی است. خلوت قلبی با مبدا هستی کافی است. این نوع معنویت را او معنویت شیطانی مینامد و تصویر مقدس مال شده اش را خراب میکند. ❤️ممکن است کسی به چند کار کوچک دلش را خوش کند. او یک هویت حداکثری و همت بلند را تصویر میکند. و توضیح میدهد چطور این رضایت به کارهای کوچک، ضد ایمان توحیدی است. ممکن است به دلیل جهلاتشان، آدمها کم بیاورند، او هم نقش علم را میگوید، هم در سر فصلهای مختلف کتاب، چگونگی جریان یافتن عقایدی مثل توحید و نبوت و ولایت را تا عمل ترسیم میکند. کتاب از همه این جهات فوق العاده است و در این متن توصیفش نمیگنجد. ❤️اما به جز این جریان اندیشه ای زنده و زنده کننده، یک نکته دیگر نیز در جریان دادن ایمان به عمل صالح وجود دارد و آن نکته را او در همین کتاب در بحث «بعثت» و نبوت شرح میدهد و سالها بعد در تقریر سبک کار خمینی کبیر تطبیق هم میدهد و آن «سبک بعثت» است در گفتمان سازی و جریان دادن عقیده به عمل به جای «سبک دعوت» صرف. ❤️او میگوید خود، وسط میدان بیایید و‌ جلو بیفتید و بعد تبیین کنید. میگوید این روش پیامبران، انسانها را به عمل میکشد و مبعوث میکند. بعدها سردار شهید قدس توضیح داد که این الگوی فرماندهی از جنس«بیا» است و نه «برو». امروز نیاز به چنین جهاد تبیینی داریم. ❤️تبیینی از جنس ثقلین. کسانی که به ثقلین متصل میشوند هم کتاب بعثت را جریان میدهند در امت و هم انسان های مبعوث جلودار را در جانشان به اندازه ظرف وجودشان محقق میکنند و به این ترتیب گنج بینهایتی به نام ایمان مردم را تبدیل به یک قدرت طوفانی و دشمن شکن و جامعه ساز خواهند کرد. @ali_mahdiyan
تهران؛ عادی و واقعی 🔻زهرا خانم حدودا نه ماهش شده. او را بغل گرفته ام و کنار خیابان منتظرم تا خانمم برگردد. شاید چند ساعتی باید معطل باشم. غذا و آبش را داده کلی همه توصیه کرده که با حواس جمع، مراقبش باشم. اینجا یکی از خیابانهای شلوغ تهران است. از اون خیابونها که هر کس با سرعت حرکت میکند و همه مشغول کار خودشان هستند. هوایی آلوده، ماشینهایی که از تعدادشان دائم خیابان بند میآید. آدمهایی با قیافه های متفاوت و بسیار متنوع. کنار خیابانهای تهران ایستادن و اطراف را پاییدن به یک طلبه ملبس با بچه ای که بغل گرفته نمیآید. خصوصا اگر هزار موضوع برای فکر کردن داشته باشد. اما خوب قول داده ام حواسم به زهرا خانم جمع باشد. 🔻همینطور که ایستاده ام یک آقایی با اخمهای در هم و سیبیل ضخیم و کمی ته ریش و ابروهای کلفت نزدیک میشود. اعصابش خرد است و انگار صحبتش با موبایل تازه تمام میشود، نگاهش که به من میافتد یک لبخند بسیار مهربان میزند، نگاه میکنم میبینم حواسش به زهرا خانم است. چقدر لطیف و مهربان. بهش نمیامد. از این تغییر حالتش خنده ام میگیرد. کمی کنار پیاده رو راه میروم. 🔻یک دختر خانم جوان با پیر مردی کراواتی نزدیک میشوند. دختر بر میگردد رو به من میکند میگوید ای جانم. میکشمت شیطوون. وای فداش بشم. با زهرا خانم است من از خجالت سرم را پایین میاندازم. خنده ام میگیرد. انگار نه انگار یک آخوند ایستاده روبرویشان. پیرمرد کراواتی میاید جلو ، سلام میکنم جواب میدهد بعد میگوید ای جانم چه دختری خدا بهت ببخشد آخوند!. من هم با لبخند گفتم بزرگوارید. خدا عاقبتمان را به خیر کند. عبور میکنند. 🔻همین موقع مغازه دار خارج میشود. یک جوان موفرفری با شلوار لی و آستین کوتاه، سلام حاج آقا. سلام میکنم. حاج آقا بیاید داخل چایی با هم بخوریم. با لبخندی جواب میدهم ممنون از لطفتون. کمی اصرار میکند. آخر سر داخل مغازه میشوم. چند نفر نشسته اند هر کس مشغول کاری است من که داخل میشوم محترمانه تحویلم میگیرند. مینشینم و کمی به زهرا خانم غذا میدهم. یکی میپرسد اهل اینجایید میگویم بیست سالی هست که قم زندگی میکنم. چهار پنج سالی هم دانشگاه صنعتی اصفهان بودم. قبلش البته تهران زندگی میکردم. وقت اذان شده. راه مسجد را میپرسم. راهنماییم میکنند. 🔻از کنار پارکی عبور میکنم، پیرمردی که دستفروشی میکند با احترام سلام میکند. جواب میدهم. پسرکی با لباسهای مندرس سلامم میکند با محبت و احترام پاسخ میدهم. کنار پارکی، نگهبان پارک دعوتم میکند یک چایی کنارش در اتاقک پارک بخورم. با ادب تشکر میکنم میگویم به مسجد میروم راهنماییم میکند. به مسجد که میرسم خادم مسجد جلو میآید. سلام میکند. جواب میدهم و از او میپرسم کجا وضو بگیرم، راهنماییم میکند. میگوید دخترتان را بدهید نگه دارم تا وضو بگیرید. اسمش چیست؟ میگویم زهرا . میگوید جانم زهرا. 🔻وارد مسجد میشوم، یکی چایی میآورد، نماز گزارها با هم خوش و بش میکنند. یکی جلو میآید و اصرار میکند به خانه اش بروم استراحت کنم. طوری که ناراحت نشود عذرخواهی میکنم. نمازم را که میخوانم هر کسی سلام و التماس دعایی میگوید. جوانی جلو میآید میخواهد سلامش را به حضرت معصومه سلام الله علیها برسانم. 🔻از مسجد بر میگردم. حالم خوب است. برای زهرا خانم شعر میخوانم. حالم با این شهر و این مردم خوب است. احساس صمیمیت میکنم. در همین حال و هوا ناگهان جوانی جلو میآید، حاج آقا سوالی دارم. میگویم بفرمایید. حاج آقا خدا هر گناهی را میبخشد؟ هر گناهی را؟ میگویم بله همه را میبخشد. خوشحال عبور میکند. من و زهرا خانم کنار خیابانهای تهرانیم. و همینطور زیبایی است که میبینیم و آرامشی است که کسب میکنیم از این مردم. همین @ali_mahdiyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
درباره کتاب «چیستی و نحوه وجود فرهنگ» اثر استاد بزرگوار یزدان پناه @ali_mahdiyan
داستان بیت عنکبوت و حصن امن 🌹آدمی اینگونه است،به یک چوب خشک هم که امید میبندد دلش نمیخواهد باور کند از او کاری بر نمیآید.درد اصلی بت پرستی به نظرم همین است با شکستن بت،مشکل حل نمیشود باید این امید به بت در درون شخص شکسته شود حالا شاید باور نکنید اما از آن مسخره تر کسی است که از زور ترس، امید میبندد، چطور؟ 🌹‏میگویند گرگ که به گله حمله میکند، ناگهان جلوی بره میپرد، بره از ترس به سمت گرگ حرکت میکند تا او را بخورد. این حال ناشی از ضعف جدی روحی و احساس حقارت و ضعف شدید است که باعث میشود خود را به گرگ بسپارد. گرگ، هم به حمله کردن نیاز دارد هم به احساس ضعف و حقارت درونی شکارش. خوب که چی؟ 🌹‏هیچی خواستم بگویم سیلی های مکرر واقعیت بیدار نمیکند عده ای را. روز اول رهبر گفت به این مذاکرات و این مسیر خوش بین نیستم، گفت انقدر مذاکره کنید تا خسته شوید، گفت راه از آن سو نیست، گفت ربطی به این دولت و آن دولت ما ندارد ظریف باشی یا عبداللهیان، اوباما باشند یا ترامپ، نمیشود... 🌹‏آخر چگونه فکر میکنید در تعاملی وارد میشوید که طرف اجازه دهد نفعی ببرید، او دشمن است نه رقیب. او دشمن است نه خیرخواه. او دشمن است با هویت شما. با خودتان نه رهبرتان نه امامتان، با خودتان. اما امان از «امید کاذب» خصوصا اگر از احساس حقارت برخیزد. 🌹‌‏مَثَلُ الَّذِينَ اتَّخَذُوا مِنْ دُونِ اللَّهِ أَوْلِيَاءَ كَمَثَلِ الْعَنْكَبُوتِ اتَّخَذَتْ بَيْتاً وَإِنَّ أَوْهَنَ الْبُيُوتِ لبيت العنكبوت لَوْ كَانُوا يَعْلَمُونَ آیه درباره ‎ است و خانه اش. کسانی که عنکبوت هستند چگونه اند؟ راهشان از امید های کاذب میگذرد از ترس کاذب به این و آن 🌹‏برای ما سلبریتی و جشنواره و جایزه و فستیوال و هنر و امید و‌ ترس و در یک کلام «هویت» یعنی امام هشتم بقیه همه پشمند، همه کشکند.‎دو زاری هایی که به فحشا و حقارت عادت کرده اند و از تجاوز متجاوز لذت میبرند و به متجاوز امید دارند، جایزه شان را با توهین به امام بگیرند 🌹‏نظاره کنند و بیخیال عبور کنند، برای ما دنیا امام رضا است آخرت هم امام رضا است. ایران یعنی حرم او. همانجایی که از روی ناقه فریاد زد: « این جمله را پدرم گفت از قول پدرش و او از قول پدرش و او از قول پدرش... تا رسول الله» یعنی این سیاست قطعی همه رهبران الهی است این جمله. 🌹ای ایران!‏بشنو و فراموش نکن. کلمه لااله الا الله حصنی. یعنی ایمان به لااله الا الله را به عمل بکش. نفی کن امید به غیر او را. ترس از غیر او را. تا دنیایت و ابدیتت آباد شود. فمن دخل حصنی امن من عذابی. کشتی نوح این عقیده است. و شرط بروز و ظهورش نظام الهی است نظام امامت است. انا من شروطها 🌹‏این یک سیاست راهبردی و دائمی سلسله الذهب است. در قصه کرونا روی پای خود ایستادید، بردید در فروش نفت و مقابله با دزدان دریایی روی پای خود ایستادید بردید در جنگ و دفاع مقدس، روی پای خود ایستادید، بردید در مبارزه با محمدرضا، روی پای خود ایستادید، بردید در مبارزه با تکفیر سیاه شام 🌹‏و عراق روی پای خود ایستادید، بردید. ببینید بفهمید این خانه عنکبوتی دوزاری تا خراب نشود سر از حصن الهی در نمیآورید این ترس و امید ناشی از حقارت و خودتحقیری تا خراب نشود به بارگاه امام رئوف و امید صادق راه نمیابید ولو دهها سال هم منتظر برجام و امضای کری و لبخند شرق و غرب بمانید @ali_mahdiyan
در «نخستین رویداد علمی تجربه نگاری حرکت های جهادی» این نکته را گفتم: اردوی جهادی بلکه فهم و درک ما از جهادی چند مرحله ارتقا پیدا کرده. آنقدر که من با جهادیهای دیگر و رفقای مختلف و فضای عمومی ارتباط داشتم، احساس کردم این رشد و ارتقا در دیگران هم بوده. در جمع جهادیها با رهبری هم ایشان فرمود من در این جلسه دریافتم که جریان جهادی رشد کرده لذا ماموریتهای جدیدی را بر عهده این جریان قرار دادند. این رشد و ارتقا در واقع خرق حجابهای نورانی است که دست ما به دردهای ولی خدا برسد. در مرحله اول ما جهادی را یک اعتکاف و فضای معنوی برای رشد و خلوت میدانستیم. خلوتی در دل جلوت و ارتباطات جمعی در مرحله دوم درد ما درد مردم شد. با درد آنها میسوختیم و با خوشیشان خوشحال میشدیم در مرحله سوم احساس میکردیم باید گره گشایی کنیم از این مردم. سعی میکردیم دردهای مردم را آنقدر پیگیری کنیم تا حل و فصل شود. جهادی یک امر مستمر و سبک زندگی میشد به این ترتیب. در مرحله چهارم متوجه یک طرح توسعه و پیشرفت شدیم. همینجا بود که دانستیم طرح توسعه غربی و مبتنی بر اندیشه ها و روشهای غلط محرومیت افزا است. باید طرح توسعه و پیشرفت انقلابی را شکل میدادیم. در مرحله پنجم دریافتیم که هر طرح پیشرفتی به دست خود مردم محقق میشود. اتصال هویت انقلابی و جهادی جوانان مومن انقلابی به هویت مستعد قیام محرومین باعث خیزش و بعثت آنها میشه. همان که مرحوم والی دنبال میکرد و میگفت. در مرحله ششم تلاش کردیم موانع فرهنگی سنتی یا غربی وارداتی که باعث جلوگیری از بازگشت مردم به هویت آنها است، پیدا کنیم و از بین ببریم. شکست فرهنگهای غلط به دست خود مردم با طرحهای مختلف فرهنگی اجتماعی و الگوسازی در منطقه. در مرحله هفتم پیام رهبری را شنیدیم که از پیله خودتان خارج شوید، تکثیر شوید و راه تکثیر شدن نیز گفتمان سازی جهادی بود. این همان گفتمان امید آفرین و پیش برنده پیشرفت و عدالت در کشور بود. گفتمانی که در تقابل است با گفتمان دشمن @ali_mahdiyan
«چادر به سر»بداران 🔻خانه طلاب جوان قم بنا دارد کتابی را به قلم رفیق محققم، طلبه جوان، جبار امرایی، چاپ کند. کتاب در موضوع وضعیت ما در زمان پهلوی ها است. مستند و کوتاه. امروز در جلسه ای به مناسبتی بخشهایی از کتاب را میخواندیم و گفتگو میکردیم. نمیخواهم تحلیل کنم فقط حسم را میگویم. 🔻یکی جنایتهای آنها با مردم لرستان خیلی اذیتم کرد. با خودم فکر کردم چرا؟ دیدم چون لرها در نظرم مردمی صاف و ساده اما غیرتمندند. شکستن غرور و غیرتشان، احساس تحقیر مضاعفی در نظرم ایجاد میکرد. عنوان ( «سر» بازی ) برای این متن به نظرم رسید. ببینید در چه وضعی بوده ایم زیر ستم و تحقیر صدام و داعش بودیم آن زمان که صدام و داعشی نبود. ⚡️در ۲۴ تا ۲۶ آذرماه ۱۳۰۶ رضاشاه با هواپیما شهرهایی از لرستان را بمباران کرد(عملیات لرستان، سرتیپ محمدشاه بختی(فرمانده لشکر رضا شاه در لرستان و آذربایجان)، ص۲۴۹_۲۵۰) ویلیام داگلاس آمریکایی در کتابش مینویسد افسران رضاشاه سر جوانان لر را قطع میکردند، سینی آهنی گداخته ای را بر روی گردن بریده آنها میگذاشتند تا جنازه چند قدم بدود سپس بر سر قدمهای آنها شرط بندی میکردند(سرزمین های شگفت، ویلیام داگلاس، قاضی دیوان عالی آمریکا، ص۱۷۵) داگلاس میگوید در حمله به عشایر لر سربازها به هر بچه ای میرسیدند لوله هفت تیر خود را در شقیقه او میگذاشتند و مغزش را متلاشی میکردند(همان، ص۱۷۳) استفانی کرونین آمریکایی در کتابش مینویسد، سرهنگ دولو در دشت ترکمن در هر دهکده تعدادی مردم را به دار آویخت، اموالشان را غارت کرد به زنانشان هتک حرمت کرد و جواهراتشان را سرقت نمود(ارتش و حکومت پهلوی، استفانی کرونین(استاد دانشگاه اکسفورد)ص۳۴۵) خوانین بویر احمد را با دادن وعده تامین جان و سوگند به تهران آوردند و کشتند، از طایفه بهمنی در کهکیلویه ۹۷ نفر را در یک روز کشتند که یک نفرشان ۱۳ ساله بود. چهارصد نفر را در اهواز حبس کردند که سیصد نفرشان در زندان مردند(تاریخ بیست ساله ایران، حسین مکی، ج۵، ص۴۷۱) عبدالله مستوفی به ارتش تحت امر رضا خان نوشت برادارانه توصیه میکنم زنهای ایل را به شیر دادن سگهای خود وادار نکنید(شرح زندگانی من، ج۳، ص۵۱۴) 🔻نکته دوم هم ماجرای کشتن حدود سیصد نفر در مسجد گوهرشاد است. میگویند رضا شاه به امام رضا خیلی علاقه داشته، اسم بچه هاش را رضا میگذاشته. در یک روز به جرم «غیرت دینی» داشتن مردم، آنهم در «مسجد» آنهم در «حرم امام هشتم»، برای «تقلید از غرب» و « تحقیر هویت »، انصافا هر چه به ابعاد این جنایت فکر میکنم، دلم بیشتر میسوزد. جنبش زنان مسلمان در آن دوران شنیدنی است. من خودم از مادربزرگهایم خاطرات عجیبی شنیده ام. درباره جنبشی که دوست دارم نامش را (چادر به سر بداران) بگذارم. @ali_mahdiyan
‏دو نکته درباره جهاد تبیین اولا ورود در مبارزه مشروط به خوب و بی نقص جنگیدن رفقات نیست. ثانیا جایی که بلد نیستی، یا سوال کن یا سکوت. لزومی نداره متهم کنی. عدم همدلی و متهم کردن خودی ها در عین بی اطلاعی یعنی لااقل دشمن در سنگر شخص شما پیروز بوده. ‎ @ali_mahdiyan
‏کانادا گفته نرید ایران، فرانسه گفته، کجا و کجا گفتن. صبح تا شب هم همگی دارن خودتحقیری پمپاژ میکنن بی بی سی ده برابر انگلیسیش، فارسیش مشغول اینستاس خوب؟! حالا اگر میخواهید ببینید چقدر این بازیشون جواب داده، نگاه کنید ببینید یه دخترک چطور بازی و اعصابشون رو به هم ریخته ‎ @ali_mahdiyan