17.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
خدایا شکرت که این بنده هات رو در این دنیا دیدیم.
سلوک و طریقت را در دل آتش شهوات و قدرت طلبی ها دیدیم.
سخنان عجیب و غریب شهید سید ابراهیم عزیز را بشنوید.
درباره کارگزار مقدس ، نظام مقدس، ماه ذی القعده، شهادت و کرامت.
بعد به این فکر کنیم چگونه یک کارگزار میتواند مظهر امام رضا ع باشد.
لذت ببرید
@ali_mahdiyan
جلسه16-چهل حدیث-استاد مهدیان.mp3
15.89M
تدریس #چهل_حدیث_امام
شیخ علی مهدیان
🔺جلسه شانزدهم
🔺حدیث اول، پایان مقام اول جهاد با نفس
🔹جمع بندی و چکیده مباحث
@ali_mahdiyan
جلسه17-چهل حدیث-استاد مهدیان.m4a
22.82M
تدریس #چهل_حدیث_امام
شیخ علی مهدیان
🔺جلسه هفدهم
🔺حدیث اول، مقام دوم
🔹مقام دوم، ساحت خیال
🔹بحث در ساحت اخلاق
🔹اهمیت و جایگاه جهاد با نفس در مقام دوم
🔹نسبت مباحث در این ساحت با مساله جنگ رسانه ای و جنگ روایتها و جهاد تبیین
@ali_mahdiyan
جلسه18-چهل حدیث-استاد مهدیان.MP3
21.69M
تدریس #چهل_حدیث_امام
شیخ علی مهدیان
🔺جلسه هجدهم
🔺حدیث اول، مقام دوم
🔹مراتب عذاب و عقاب
🔹نسبت ارحم الراحمین بودن خدا و عذاب و عقاب
🔹شفاعت و خصومت با اولیا
@ali_mahdiyan
-1639112959_516867685.docx
107.7K
#چهل_حدیث_امام
شیخ علی مهدیان
تقریر تا جلسه پانزدهم
@ali_mahdiyan
758587139_-897367095.pdf
600.1K
#چهل_حدیث_امام
شیخ علی مهدیان
تقریر تا جلسه پانزدهم
@ali_mahdiyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خدایا، ای خدای بی همتا
وقتی قدرت نمایی میکنی
هم دلم را میبری هم همزمان ، عظمتت به خشوع وادارم میکند.
ای زیر و رو کننده دلها، وقتی در این نقطه حساس از تاریخ و مبارزه، بهترین کارگزاران این نظام مقدس را میبری یعنی برای ما طرح دیگری در نظر گرفته ای بالاتر و برتر از محاسبات چرتکه ای ما.
بنا است در افق برتری بایستیم.
چه زیبا و چه با عظمت است قدرت نماییات در هدایت قلوب این امت.
باید یاد بگیریم خود را "هیچ" ببینیم مثل شهید سیدابراهیم که اول بت نفس را شکسته بود و خودی نداشت، و در محضر رضا ع، غرق در رضا بود.
باید یاد بگیریم فقط از تو بخواهیم. تو همه کاره عالمی.
شکر به خاطر همهی الطاف خفیهات.
ای سریع الرضا.
ای کسی که به آنانکه امیدی جز تو ندارند و سلاحی جز بکا و گریه ندارند، رحم میکنی.
@ali_mahdiyan
دلم میسوزه
زنگ زده میگه ما تشکل فلان هستیم، از فلانی دعوت کنیم بیاد تو انتخابات؟
گفتم نمیدونم. گفت مگه میشه.
گیر داد
گفت بالاخره یه نظری داری دیگه.
گفتم ناراحت میشی اگه نظرم رو بگم.
گفت ناراحت نمیشم.
گفتم مثل همیشه سر کارید، مثل همیشه فرستادنتون تو باقالی ها.
تعجب کرد ، گفتم
حیف نیست؟ ما بعد شهید سید ابراهیم، نباید قد بکشیم؟
اینهایی که اومدن وسط، برای انتخابات، کدومشون ناشناخته اند برای مردم، که تصمیم گرفتید، تبیینشون کنید؟
الان باید چه گفت؟ باید چه کرد؟ چی رو باید تبیین کرد واقعا؟ راستی چه حرف جدید نگفته ای درباره جلیلی و لاریجانی و قالیباف و همتی و که و که داریم؟
گفت خوب انتخاباته؟
گفتم بله انتخاباته، بسم الله،
بیا خط کش بدیم به مردم، با اون خط کش رای بدن، بعد از رای، با اون خط کش مطالبه کنن. با اون خط کش کمک بدن به دولت بعدی. هر دولتی که بود.
به مردم بگیم وسعت جبهه ای که ایران محورش قرار گرفته نگاه کنید، رهبرتون رسما قواره این جبهه رو تشریح کرد تا قلب آمریکا گسترش پیدا کرده.
به مردم بگیم میدونید تاریخ رو داریم ورق میزنیم، با همه فشارها و دردهامون؟
به مردم بگیم میدونید وضعیت ما با اسرائیل به وضعیت دوئل رسیده؟یعنی وضعیت بود و نبود؟
به مردم بگیم میدونید این خونهای بیگناه بچه های کوچک و زنان بی دفاع بد بلایی سر خودمون و خانواده و کس و کارمون میاره، اگر خودمون رو به کوری و کری بزنیم؟
به مردم بگیم دیدید ایران چه کارگزارهایی داره؟ که وسط بچه بازیها و لج بازیها و بی اخلاقیها گمشون میکنید و دیر میشناسیدشون؟
به مردم بگیم دیدید سید ابراهیم شهید چطور همه توان کشور را پای کار آورد، بی سر و صدا، بدون دعوا و تنش، و تو سه سال چه کارنامه ای از خدمت برای پیشرفت در عین فسادستیزی و عدالتخواهی ارائه کرد که هنوز با افتخار میشه همه جا ازش دفاع کرد؟ دیدید چطور دلهای همه رو تسخیر کرد؟
دیدید کسایی که از فشار مردم و درد مردم ، سواری میگیرند برای رای جمع کردن و بعد هم مشغول دعواهای دبستانی خودشون میشن با لولوها و مترسکها، دن کیشوت وار، چطور سر کارتون میگذارن و ادعای اخلاقشون گوش فلک رو هم کر کرده، اما یک سید عالم و مجاهد و مخلص و صادق، با تلاش خودش و بعد خون پاکش ورق رو بر میگردونه و به جای اینکه روی کول دردهای مردم سواری بگیره، درد مردم را چون شوکران سر میکشه تا مردم بمونن پای کارگزاران این بنای مقدس و نگاهشون به سیاست همچنان دینی و معنوی باقی بمونه.
همه اینهایی که میآیند قوت و ضعفهایی دارند، هر کس هم انتخاب بشه امیدواریم راه این سید مخلص رو ادامه بده، ولی بیاید از این بازی پرسپولیس استقلالی بیرون بیایم و با شاخصهای جدید همه چیز رو دوباره نگاه کنیم.
این بار همه چیز مهیای برخاستن دوباره ایران است، هر بار هم که ایران قدم دیگری بردارد و برخیزد، بد بلایی سر مستکبرین عالم خواهد آمد.
کار دانشجویی در این ایام، مقدس تر از تشریح خون غزه و خون شهدای پرواز اردیبهشت، نمیشناسم.
رها کنید این و آن را بیایید دست به دست بدهیم صادقانه شخصیت رییسی و مهمترین عمل صالح او یعنی سبک مدیریت و دولت داری او را معرفی کنیم، هر کس با این شاخص به هر کس رسید خوب است بحثی نیست.
این مسیر تغییر حقیقی ما است، این مسیر رشد معنوی و مادی ما است، این مسیر مبارزه ما است.
دلم میسوزد
برای خونهای پاکی که وسط بگو مگو های بچه گانه و توییتهای لوس و بی معنی یک عده گم میشه،
برای کنشهای عالمانه و پر معنای رهبر که با این سن و سالش مثل شهید امیرعبداللهیان میدود و یک تنه تاریخ را رهبری میکند اما حواس ما به خاله زنک بازی های سیاسی است.
برای خونهای پاک مردم غزه که ماموریم به مدد دادنشان با قیام برای ساختن ایران، ایران یعنی محور و اساس جبهه مقاومت مقابل فرعون این دوران. اما غفلت میکنیم و مشغول "من من ، تو تو ، کشیدم، کی رو" بازی هستیم.
دلم میسوزد خدا میداند.
@ali_mahdiyan
امام دولت و دولت امام
این مهم است که رئیس جمهور شهید را دارای چه ویژگی برجسته ای میدانیم که او را در سپهر سیاسی امروز ما تبدیل به یک شخصیت الگو میکند.
همین ابتدا مسیر خود را از کسانی که تقریری اخلاقی شخصی صرف از او ارائه میکنند باید جدا کنیم. نه، او یک مدیر بود. یک مدیر پرورش یافته مکتب امام.
پس آنچه از ویژگیهای اخلاقی او میگوییم تبلوری جدی در سبک مدیریت او و همینطور کارآمدی دولت او خواهد داشت.
دولت او "وحدت گرا و کارآمد بود" یعنی چه؟ یعنی در داخل با دیگر قوای کشور تنش زدایی میکرد، در دعواها و تهمتها، صبور و بلاکش بود، سازگار با دیگر بخشهای نظام انقلابی بود. این نکته را دقت کنیم که بسیاری از کسانی که دم از انقلابی گری میزنند، انقلابی گری را با ایجاد تنش و درگیری و حذف مراعات میفهمند و میشناسند، با بیرون زدن از ساختارهای نظام و زیر پا گذاشتن قانون یا تعاملات همدلانه. در میان نخبگان، این دولت اهل به کار گیری و استفاده از عقل جمعی بود، حتی دولت او یک طیف رنگارنگ از افراد و جریانات مختلف در داخل بود و همه با هم جمع بودند و کار میکردند. در خارج از کشور نیز این رویکرد باعث گسترش وسیع ارتباطات با کشورهای دنیا و منطقه میشد و در رفع اختلافات و کدورتها و مراعات و کمک به ایجاد یک جبهه وسیع منسجم و متحد، خود را نشان میداد. در داخل این رویکرد بود که میدیدیم دولت به جد مردمی بود و اهل گسترش یافتن و همراه کردن همه ظرفیتهای مردم ، نخبگان ، نظام، دولتها، گروهها و خلاصه جبهه حق بود. این یک سوی ماجرا که وجه وسعت و وحدت جویی دولت بود.
اما از سوی دیگر این وحدت گرایی باعث عدم سوگیری و بی فایدگی نمیشد، بلکه دولت کارآمد بود یعنی در جهت پیشرفت و مقاومت کار را جلو میبرد، رشد اقتصادی جهشی کشور، رساندن بیکاری به کمترین مقدار در چهاردهه، جلوگیری از صعود نرخ تورم به وضعیت سه رقمی که اقتصاددانها نزدیک با دولت قبل به جد پیش بینی کرده بودند و بلکه نصف کردن تورم از شصت درصد به سی درصد، موفقیتهای منطقه ای و جهانی و غیره و غیره نشان دهنده سو گیری دولت در جهت آرمانها و کارآمدی در این جهت بود. لذا به حق دولتی هم مردمی و هم انقلابی شکل گرفته بود.
ما با یک موجود ناسازگار که دائما با بقیه کشور در حال تنش است و کشور با وجودش قفل میشود مواجه نبودیم، بلکه هویتی مثل آب داشت که هم حرکت میکرد و هم حرکت میداد، سازگار و با عقلانیت، و البته موثر و نتیجه بخش.
اینها محصول چیست؟ محصول سبک مدیریت رییسی است. او خود اینگونه بود که دولتش چنین شده بود. او اگر خادم مردم و محرومین بود و انقلابی و آرمانجو بود و به شدت جهادی و خستگی ناپذیر بود، دلیل داشت. بله اینها نتیجه نوعی فرهیختگی در ساحت اندیشه و علم بود ولی از آن مهمتر، بت انانیت و خودخواهی بود که در وجودش نابود شده بود، لذا راحت میتوانست همه را همراه کند. آنقدر همراه بود که حتی مخالفین او هم اذعان میکردند او و دولتش به شدت آزاداندیشند و در طول تاریخ ایران دولتی با این سعه صدر شکل نگرفته، این به دلیل سعه صدر خود او بود. و این محصول آن نابود کردن نفس و بت خودخواهی بود که گاه به صورت مقدسی حتی چه بسا آراسته شود برای خود افراد. آری او مخلص بود همان مقدار که صادق بود. لذا حقیقتا آرمانهای انقلاب را دنبال میکرد و نیز حقیقتا با همه جمع میشد. این ویژگی موحدین است. این پرورش یافتگی در مکتب امام است. مکتب امامره مکتبی است دارای دو چشم، اندیشه توحیدی او هم مردمسالار بود و هم دین سالار، هم جهت را میدید و هم مراعات را میفهمید، هم اهل عزت بود و هم حکمت و مصلحت، هم اهل قیام و مقاومت بود و هم پیشرفت و عدالت، هم اهل رحمت رحمانی الهی بود و هم اهل رحمت رحیمی خدا. یک رحمت گسترده اما جهت دار که مبارزه لازمه قطعی آن است.
دولت کارآمد رییسی، سوپرمنوار پیش نمیرفت بلکه تلاش میکرد همه ظرفیتها را ببیند و به کار اندازد و اینگونه هم کشور را بسازد و هم با استکبار مبارزه کند، این نتیجه مکتب تربیت کارگزاران نظام انقلابی است، مکتب صدق و اخلاص، مکتب حاج قاسم، مکتب بهشتی و رجایی.
و این نظام انقلابی چنین شخصیتهایی را زیاد تربیت میکند، انسانهایی به شدت معنوی و به شدت سیاسی، به شدت سلم و همراه و در عین حال به شدت مبارز و راسخ.
این شاخصها فقط وقتی در مکتب توحیدی امام ره که اسلام ناب بود قرار میگیرند، توازن درستی پیدا میکنند و الا حرکت را دچار "اختلال و ایستایی" یا "التقاط و سرگشتگی" میکنند.
همشهری
@ali_mahdiyan
هدایت شده از همشهری
⬅️ من هم فدایی راه امام هستم
🔺 صفحه یک همشهری دوشنبه، به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) منتشر شد
🔺نسخه با کیفیت این روزنامه دیواری را از اینجا دانلود کنید:
https://newspaper.hamshahrionline.ir/img/newspaper_pages/1403/03-khordad/14/cover2/combine.pdf
🆔 @hamshahrinews