eitaa logo
بر پا
6.8هزار دنبال‌کننده
643 عکس
375 ویدیو
74 فایل
یادداشتهای علی مهدیان طلبه عصر انقلاب قل انما اعظکم بواحده ان تقوموا لله مثنی و فرادی.... https://zil.ink/alimahdiyan ارتباط با ادمین @admin_barpa
مشاهده در ایتا
دانلود
کلیدواژه امتداد نه دی تقابل دین سیاسی و سیاست دینی 🌾 امیرالمومنین میفرماید: «فَلَوْ أَنَّ الْبَاطِلَ خَلَصَ مِنْ مِزَاجِ الْحَقِّ لَمْ يَخْفَ عَلَى الْمُرْتَادِينَ وَ لَوْ أَنَّ الْحَقَّ خَلَصَ مِنْ لَبْسِ الْبَاطِلِ انْقَطَعَتْ عَنْهُ أَلْسُنُ الْمُعَانِدِينَ وَ لَكِنْ يُؤْخَذُ مِنْ هَذَا ضِغْثٌ وَ مِنْ هَذَا ضِغْثٌ فَيُمْزَجَانِ فَهُنَالِكَ يَسْتَوْلِي الشَّيْطَانُ عَلَى أَوْلِيَائِهِ وَ يَنْجُو الَّذِينَ سَبَقَتْ لَهُمْ مِنَ اللَّهِ الْحُسْنى»(خطبه 50 نهج البلاغه) پس اگر باطل با حقّ در نياميزد، حقيقت جو آن را شناسد و داند، و اگر حق به باطل پوشيده نگردد، دشمنان را طعنه زدن نماند. ليكن اندكى از اين و آن گيرند، تا به هم در آميزد و شيطان فرصت يابد و حيلت برانگيزد تا بر دوستان خود چيره شود و از- راهشان به در برد-. امّا آن را كه لطف حقّ دريافته باشد، نجات يابد و راه حقّ را به سر برد. 🌾 شیطان در هر عالمی، با صورت و شمایل همان عالم خود را نشان میدهد. روش او آمیختگی به اموری است که او را قابل تحمل کنند. اساسا باطل برای زنده ماندن و باقی ماندن نیاز دارد با حق بیامیزد. داستان حکمت آمیز شنگول و منگول برای توضیح دادن روش دشمن تشبیه خوبی است. اینکه گرگ خود را شبیه مادر میکند تا درب خانه دل را به روی او باز کنیم و او راه بدهیم. 🌾 دشمن در حوزه به صورت کاملا حوزه است. روحانیت است. دشمن برای انقلاب به صورت کاملا انقلاب است. انقلابی است. شعارها و آرمانهای انقلاب را در دست گرفته است. پروژه اش اساسا انقلاب است. اگر ظاهر عقاید و رفتارها ملاک باشد صورت شیطان را باید شبیه یک انقلابی و یا حتی یک کارگزار نظام یا بلکه یک حوزوی بلند پایه به حساب آورد. صورت داناییها و رفتارها و جایگاه های اجتماعی قداستی ندارد اگر در خدمت اراده و حکومت الهی نباشد و اراده طاغوت را نفی نکند. همه چیز باید تکلیف خود را با مقوله اطاعت حل و فصل کند با مقوله حاکمیت. 🌾 در این سوی میدان نیز قضیه از همین قرار است. سبک اقدام امام باقرالعلوم علیه السلام این بوده که با رفتاری علمی دست طاغوت را قطع کند. کار او صرفا مساله گویی نبوده بلکه همه تلاش علمی او برای خراب کردن دستگاه اعتقادی بوده است که دشمن برای پشتیبانی خود نیاز داشته. او علم در خدمت ولایت الله را ابراز میکرد در مقابل علم در خدمت طاغوت. فریادهای امام حسین علیه السلام بر سر علما را هم ببینید. 🌾 امام رضا را وارد ساختار و حاکمیت طاغوت کردند طرحشان این بود که از نگاه ظاهر گرای مردم استفاده کنند و امام رضا را بی آبرو کنند ولی همگان به خوبی درک کردند که این شخصیت در حال قطع اراده طاغوت است لذا در نهایت شهیدش کردند. معنویت و مناجاتهای امام سجاد و امام کاظم را نیز با همین زاویه نگاه باید دید و فهمید که به شهادت آنها میانجامد. 🌾 طرح راهبردی طاغوت را پیش میبریم یا طرح راهبردی ولی خدا. اگر بنا نداریم اینگونه بیندیشیم در میانه این میدان گاهی خودی را میزنیم و گاهی دشمن. بود و نبود ما هم ثلمه ای به حرکت امام عصر عج نخواهد زد. 🌾 به مرور باید بدنه حزب اللهی ما یاد بگیرد که از ظاهر به باطن عبور کند. قصه نه دی را باید ظهور یک درجه از این بلوغ دانست عبور از همه کسانی که دینشان سیاسی است و نه سیاست شان دینی است نیز ظهور چنین بلوغی را رقم خواهد زد. اگر مردم قدم به قدم به چنین بصیرتی دست پیدا کنند چه شعار مردم مردم بدهید چه شعار عقلانیت و تدبیر یا هر شعار مقدس دیگری که همه شعارهای انقلاب است اینها ارزشی ندارد شما را با اراده و طرح راهبردی حاکم الهی و تقابلتان با طرح طاغوت خواهند سنجید. https://eitaa.com/ali_mahdiyan
خیلی ها فکر میکنند برای بررسی وضعیت ایران بعد انقلاب باید وضعیت دولتها را بررسی کنیم و به حاکمان بپردازیم. . . از آن خیلی ها عده ای خیال میکنند اگر به بگوییم مقصر خودتان هستید و هر چه مشکلات هست به دلیل رای خودتان است که هست فشار از دوش دولت و حاکمان برداشته میشود. . . من هم معتقدم باید را بر بستر حرکت مردم تحلیل کنیم ولی به نظرم مردم در این چهل سال داراییهایی بدست آورده اند که قابل مقایسه با هیچ دوران تاریخی و هیچ کشوری در امروز دنیا نیست. . . اولا قیام و بیداریشان را چهل سال حفظ کردند و این یعنی بیداری جزئی از خونمان شده. ثانیا ساختار امام و امت را که معنایش فندانسیون کل شریعت و فقه اسلامی است حفاظت کرده اند. و این یعنی موثرترین ویرایش دینی که به حیات خود میتوان زد. . . شکستن استخوانهای طاغوت جهانی و تصمیمی که عزتمندانه خودمان برای تغییر و رشد خودمان میگیریم نقدترین بروزات این رخداد توحیدی است. https://eitaa.com/ali_mahdiyan
حفظ بخش اول 🌾 امام فرمود اصل انقلاب این قدر دشوار نبود که حفظ انقلاب دشوار است. همان امامی که میگفت انقلاب ما معجزه الهی بود. کافی است کلیدواژه را در صحیفه جستجو کنید آن وقت با این دریچه در اندیشه امام به انقلاب خواهید رسید. در قاموس اندیشه امام معجزه در این دوران به دست امتها رقم میخورد. اگر کسی میخواهد اراده الهی را تماشا کند باید ان الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم را بفهمد. آیه ای که تبیین میکند اراده الهی از چه دریچه ای بروز میکند. 🌾 حالا همان امام میگوید، در همان ابتدای انقلاب هم میگوید که حفظ انقلاب دشوار تر از اصل انقلاب است. قرآن را ببینید اولین استدعای انقلابیون این است که ربنا لا تزغ قلوبنا بعد اذ هدیتنا است. ببینید که پیامبر خدا بزرگ انقلابی عالم میگوید شیبتنی سوره هود لمکان هذه الآیه که فاستقم کما امرت و من تاب معک. او که مظهر است و مظهر صراط مستقیم است وقتی پای استقامت امت به میان میاید فریاد میزند که پیر شدم با این حقیقت. استقامت یعنی حفظ قیام. و حفظ قیام حفظ انقلاب است. 🌾 توجه کنید حفظ انقلاب یا همان استقامت باعث میشود یک جامعه قوت پیدا کند. الذین قالوا ربنا الله ثم استقاموا تتنزل علیهم ملائکه الا تخافوا .... نزول ملائکه یعنی نزول قدرتهای ماورایی عالم. این رمز قوت و قدرت جبهه حق است. 🌾 هویت انقلاب را امام با قیام و یقظه معرفی میکند. او میگوید بیدار شدن یک ملت یعنی قیام. او میگوید یقظه و وقتی رقم میخورد که یک انسان و همینطور یک امت قیام کند. او انقلاب اسلامی را یک تحول روحی میداند که مفهوم قیام به آن اشاره میکند. با این حساب حفظ قیام یا همان استقامت دشوار تر از اصل قیام است. پایان بخش اول https://eitaa.com/ali_mahdiyan
حفظ بخش دوم 🌾 اهل معرفت و معنویت معتقدند تبدیل قیام به یک ملکه و بلکه یک در انسان دشوار تر از ایجاد قیام است. اگر ثابت کردیم یک امتی که قیام کرده، به مقام قیام رسیده است یعنی استقامت را در وجود خود نهادینه کرده، آن وقت باید معتقد باشیم معجزه ای برتر از معجزه اول انقلاب رقم خورده است. مفهوم مقاومت هم اشاره به همین حقیقت قیام دارد وقتی در مقابل دشمن قرار میگیریم. دشمنی که بنا دارد ما را بنشاند و قیام را به قعود بکشد. 🌾 آیا جامعه ایران بعد از چهل سال در حال قیام است و قیام را حفظ کرده است؟ برای پاسخ به این سوال باید توضیح دهیم که آیا با نگاه به ایران احساس بیداری میکنید یا بی خیالی و غفلت. میگفت روزی که مردم دچار بی خیالی و غفلت شوند روز مرگ انقلاب است. حقیقتا چهل سال است که مردم ایران با همان آرمانهای اول انقلاب مشغول نقد خودشان هستند. با شعارهایشان دولت را نقد میکنند. رهبر را نقد میکنند. قانون را نقد میکنند. با شعارهایشان به همه چیز خرده میگیرند. شاید من موافق رهبری باشم ولی مخالفین رهبر با همان شعارهای انقلاب او را نقد میکنند با همان شعارهایی که من او را اثبات میکنم. 🌾 چهل سال است شعارها و آرمانهای انقلاب زنده است. حتی کسانی که میگویند ما انقلاب را قبول نداریم با همان شعارهای انقلاب و با همان حقیقت انقلاب مشغول نقد انقلاب هستند. ولو اینکه درست نشناسند و درست نبینند. ولی این حال عمومی است که اوج آن را در شهدا و خانواده هایشان میشود دید و نازله اش را در من و ما و دیگران. 🌾 زنده بودن یک امت حاجت اصلی یک انقلاب است. رهبر انقلاب در پاسخ به آن دانشجوی دختر که او را نقد میکرد گفت ولو با محتوای حرفهایت همراه نباشم ولی این حالی که تو داری همان چیزی است که امروز همه به آن نیاز دارند. همان رهبری که در دوران هاشمی لعنت میکند کسانی را که میخواستند کاری کنند دانشگاه سیاسی نباشد و دانشجوها سراغ کارشان بروند. 🌾 حفظ انقلاب را ساده گرفته ایم. حفظ انقلاب را امام خمینی با حضور مردم نشان میدهد. میگوید وقتی مردم حضور دارند انقلاب زنده است. وقتی در هر درصد های بالا و عجیب و غریب از حضور مردم را دارید این یعنی مردم با همین ساختار نظام که برای تغییر و تحول ، مورد اعتمادشان است حضور پیدا میکنند تا شرایط را تغییر دهند. 🌾 شاید دادن خون و جان بالاترین نشانه انقلابی بودن است اما طعم انقلاب را در همین حضور مردم میتوان مشاهده کرد این نشان میدهد یک امت هنوز بیداری را در خودش حفظ کرده است. پایان بخش دوم https://eitaa.com/ali_mahdiyan
حفظ بخش سوم 🌾 رهبر انقلاب میگوید آقای بهجت به من میگفت این دعا را زیاد بخوانید که یا مقلب القلوب ثبت قلوبنا علی دینک.... ای خدای قیام ای خدای تحولهای قلبی و روحی یک امت ای خدای مقلب القلوب دلهای امت را در این قیام ثابت کن . این قیام را تثبیت کن. حفظ انقلاب اساسی ترین دستاورد مردم ایران است. این از اصل انقلاب دشوار تر بوده است. 🌾 حفظ انقلاب همان حالی را ندارد که اصل انقلاب داشت. اصل انقلاب به دلیل تغییر حال و هوای مردم و تغییر ساختارهای حاکمیتی و ویرایش سیاسی کلان کشور یک احساس تحول جدی را با خود به همراه داشت. مثل احساس کسی که غرق گناه است و میکند این حال اولیه خیلی گرم و پر احساس است و بروزات جدی هم دارد. اما حفظ توبه لزوما همان حال را ندارد. حفظ توبه رنج کشیدن میخواهد. رنج وسوسه های عادتها و ملکاتی که قبل از توبه در وجودمان بود که از بین رفتنشان راهی ندارد به جز حفظ همین توبه. 🌾حفظ قیام دست آورد چهل ساله مردم است. اما اگر بخواهم نظام را نیز بررسی کنم باید بگویم برای یک نظام الهی چیزی واجب تر از حفظ قیام وجود ندارد. آن جایی که رگ غیرت امام و رهبری بیرون میزند جایی است که عده ای تلاش کنند مردم را کنار بگذارند. چه با نام و وقتی ایده میدانند که بعد از انقلاب مردم به خانه هایشان بروند چه با نام وقتی در فتنه 88 ایده میدانند که رای مردم را باطل کنیم و چه با نام وقتی ایده میدانند که رای مردم به را کنار بگذاریم و دوباره انتخاب کنیم. و خلاصه هر ایده ای که میخواهد به هر نامی قیام و بیداری مردم را کنار بگذارد. هر ایده سوپر من سازی که مردم را به حاشیه میکشد. 🌾ملتی که قیام میکند فسادها را بیشتر میبیند. اساسا فسادها زمانی که دیده نمیشوند خطرناک ترند. مردمی که فسادهای دوران محمدرضا شاه را در راس و بدنه نبینند و بی خیالش باشند ملت خواب آلوده ای هستند مثل ملت عربستان سعودی مثل ملت آمریکا و کشورهای دیگر . اما وقتی ملت بیدار شد اساسا فساد در راس و یا بدنه مساله اش خواهد شد. این یک دستاورد است. آن وقت ملت با همین فساد ستیزی مسوولین را عوض و بدل میکند. 🌾 برای یک نظام هیچ ارزشی بالاتر از حفظ قیام نیست. اگر نظامی بتواند قیام را ایجاد و حفظ کند این نظام قطعا الهی است و کارآمد است. آنچه خطرناک است این است که فساد ستیزی مردم از بین برود. اگر این از بین برود و مردم نسبت به فساد حساس نباشند این اصلی ترین عامل و راس هر فسادی است. 🌾آنچه در ایران ریشه کن شد ریشه رشد فساد بود و ایجاد ریشه فساد ستیزی که اتفاقی بود که در جان امت شکل گرفته و تثبیت شده است. دیدن فسادها خودش یک ارزش است و مبارزه با فساد ها نیز به تبعش قطعا شکل خواهد گرفت. 🌾حتی اگر دولتها و بدنه مدیران میانی با این تمایل حقیقی مردم همراه نباشند خودشان به مرور تصفیه میشوند و کنار میروند و به حاشیه میروند. این حقیقتی است که چه باور کنیم چه نکنیم به مرور در حال تحقق است. برای چنین ملتی پنهان کردن فسادها مشکل است. شبیه جامعه آخر الزمان که نفاق را نمیتوان پنهان کرد. جامعه ای که خود را شبیه جامعه آخر الزمان میکند فساد را نمیتواند پنهان کند. لذا اگر دست دولتی ها در قصه بیست سی رو میشود یا در اعتمادهای برجامی رو میشود یا اگر دست دولتی ها در فیشهای حقوقی و استفاده از رانتها و زد و بندهای فامیلی و غیره رو میشود همه و همه نشان دهنده این است که مدیریت در یک جامعه انقلابی دشوار است و فساد به سرعت کشف و رسوا میشود. فسادهای اقتصادی و اختلاسها و امثالهم کمترین رقمهای فساد است که در این صحنه کشف و رسوا شده اند. تمام شد https://eitaa.com/ali_mahdiyan
11.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ضرورت کلان نگری جلسه با شورای بسیج صنعتی شریف https://eitaa.com/ali_mahdiyan
بر پا: 📌 این خود انقلاب است... خود خمینی ✍️ پیش نوشت: مستند «عابدان کهنز» رو با اصرار مسعود دیدم. نه اینکه نخوام ببینم، هی امروز و فردا می‌کردم. مهمترین دلیلش هم این بود که باز کردن دو ساعت وقت برای دیدن یه مستند کار چندان آسونی نیست. امروز هم که شروع کردم به تماشا، رفتم توی تنظیمات پلیر و سرعت نمایش رو دو برابر کردم! بالاخره هرچقدر هم که این و اون از یه مستند تعریف کرده باشند، باز هم دو ساعت خیلیه!چند دقیقه که گذشت، سرعت رو به حالت طبیعی دراوردم و اواخر کار هم که دیگه یه جاهایی رو میزدم عقب و دوباره می‌دیدم. «عابدان کهنز» درباره چیست؟ شهید صدرزاده؟ مسجد؟ کار تربیتی و فرهنگی؟ مدافعان حرم؟نه! عابدان کهنز درباره انقلاب است. نه، حتی درباره انقلاب هم نیست، بلکه این خود انقلاب است. فیلم درباره انقلاب اسلامی حرف نمی‌زند، انقلاب را به تصویر می‌کشد. این خود انقلاب اسلامی است که در یک منطقه محروم و کوچک در حاشیه شهریار آنطور غوغا می‌کند. این خود انقلاب است که کانتینرهای یادگار جنگ را میچیند کنار هم تا پایگاه بسیج درست شود. این خود انقلاب است که می‌فهمد در آن منطقه محروم کار فرهنگی و تربیتیی روی نوجوانها چقدر اهمیت دارد. این خود انقلاب است که وقتی این اهمیت را فهمید، به دستهای خالی‌اش نگاه نمی‌کند، یاعلی می‌گوید و از هیچ، مسجدی بنا می‌کند. این خود انقلاب است که نماز و روزه استیجاری می‌خواند و می‌گیرد و پولش را خرج بچه های پابرهنه حاشیه شهریار میکند. این خود انقلاب است که برای رفتن به سوریه پرپر می‌زند و پول بلیط هواپیمایش را قرض می‌گیرد تا برود، بجنگد و شهید شود. این خود انقلاب است که بالای سر پیکر صدرزاده، وقتی هنوز سنگهای لحد چیده نشده، داد می‌زند سلام من را به حضرت زهرا(س) برسان. این خود انقلاب است... این خود انقلاب است و انگار روح الله خمینی دو ساعت و هشت دقیقه ایستاده روبروی مانیتور و دارد با افتخار نگاه می‌کند به انقلابش و به فتح الفتوحش که نائبش فرمود: «فتح‌ الفتوح‌ امام، ساختن جوانان مؤمن، مخلص، سالم، صادق، بى‌اعتناى به شهوات و دلهایشان متوجه به سمت خدا بود.»و انگار روح الله خمینی دو ساعت و هشت دقیقه هی می‌زند روی شانه تو که «می‌بینی پسر جان؟ اینها را می‌بینی؟...» و تو که داری اشک می‌ریزی و سعی می‌کنی صدای فین فینت را کسی نشنود، خودت بقیه اش را می‌گویی که «می‌بینی؟ می‌بینی می‌شود با دست خالی چه کارها کرد؟ می‌بینی پای کار انقلاب بودن یعنی چه؟ می‌بینی؟...» پی نوشت: عابدان کهنز مدیون سوژه ست اما ساختن چنین مستندی که دو ساعت و هشت دقیقه تو رو با خودش بکشه، کار هر کسی نیست. حتما نفس و مدد مصطفی صدرزاده و رفقایش کمک کرده مجید رستگار و دوربینش رو برای ساخت چنین مستندی اما هوشمندی فیلمساز چیز قابل انکاری نیست. آفرین به مجید رستگار. آفرین. از موسیقی خوب فیلم که علی نصیرنژاد ساخته هم نمیشه چشم پوشید. حتما بخشی از این کشش و جذابیت و به دل نشستن حاصل موسیقی شنیدنی فیلمه. میشد سر و ته موسیقی عابدان کهنز رو با چند تا موزیک آرشیوی و حتی شاید دانلودی هم آورد اما نصیرنژاد وقت گذاشته، سختی کشیده و نتیجه اش شده این چیزی که می‌شنویم. خداقوت. @AbedanKohanz کانال | @masjid_sangar
از مسعود ملکی عزیزم ممنونم. . . به اصرارش دیشب این مستند محشر را دیدم. . . دلم را برد. ضرر میکنید نبینید. . . بوی هنر را تازه دارم احساس میکنم. هنری که فقط روایت انقلاب نمیکند بلکه خودش انقلاب است. . . اصرار میکنم ببینیدش هم مملو از اندیشه است هم مملو از معنویت است و هم مملو از انقلاب است. https://eitaa.com/ali_mahdiyan
6.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
درباره جملات آقای روحانی در رثای هاشمی موضع گیری های زیادی انجام شد.اما من فقط یک سوال از ایشان دارم آنهم این که یادم است طرفداران هاشمی وقتی میخواستند در انتخابات برای او تبلیغ کنند عدد سال خاصی را کنار اسمش مینوشتند. هر بزرگواری که درباره هاشمی سخن میگوید بیان کند هاشمی دوهزار و چند را میگوید.آقای روحانی هم مشخص کند هاشمی دوهزار و چند. هاشمی خلع سلاح را آخر عمر طرح کرد. @ali_mahdiyan
هدایت شده از خانه طلاب جوان
58.pdf
5.66M
⬇️ دانلود نشریه #عهد_58 🖊 #حجاب و #چهل_سالگی_انقلاب 💠رضاشاه بین‌المللی 💠نامسئله حجاب 💠آیا بدحجاب‌تر شده ایم؟ 💠شیطنت‌های آماری #نشریه_عهد #عهد_58 @KhaneTolab
هدایت شده از خانه طلاب جوان
59.pdf
4.88M
🔰دانلود نشریه #عهد_59 🖊 #فساد و #چهل_سالگی_انقلاب 🔴چرا رهبری دخالت نمی کند؟ ⭕️آیا انقلاب در مبارزه با فساد موفق بوده است؟ ♨️میخواهند مردم را مایوس کنند... 💠ملّتی که قیام می کند فسادها را بیشتر می بیند... #نشریه_عهد #عهد_59 🔴🔴خانه طلاب جوان🔰🔰 @KhaneTolab
معنویت چهل ساله 🌷آیا در این چهل سال ایران معنوی تر شده است؟ این پرسشی است که برای یک طلبه یا انسان متدین مهم است. برای پاسخ نیاز به مفاهیم کلیدی دینی داریم که با آن جامعه را بسنجیم. 🌷 بدون پاسخهایی به این پرسش میدهیم که چه بسا خطا باشد. روایت داریم کسی نزد امام معصوم آمد و پرسید فلانی فلان گناه کبیره را دارد تلقی او این بود که آن شخص سقوط کرده کاملا اما امام فرمود چون فلان ویژگی را دارد رشد میکند. از این دست روایات نشان میدهد که خیلی وقتها انسانها با شاخصهای درستی دینداری دیگران را نمیسنجند تا چه برسد به دینداری یک جامعه. 🌷 اولین مفهومی است که برای توضیح معنویت یک انسان و یک جامعه باید به آن توجه کرد. امام میفرماید قیام همان یقظه است که در سیر عرفانی اول قدم است. او میگوید بیداری در ایران رخ داده است یعنی همان قدم اول معنوی. امام این اول قدم را مغزای کل مسیر سلوک هم میداند و معتقد است اگر این قدم محقق شود مسیر اساسا شروع شده است. 🌷 قیام یک ملت سلوک افراد را به شدت ساده میکند. لذا در چنین فضایی به سادگی و سهولت میبینیم جوانان بی شماری شهید میشوند و به لقاء الله میرسند. 🌷 مفهوم کلیدی دوم است. که به معنای حفظ قیام است. حفظ قیام سخت تر از اصل قیام است. پیامبر فرمود شیبتنی سوره هود لمکان هذه الایه که فاستقم کما امرت و من تاب معک. یعنی استقامت کسانی که با تو قیام میکنند آن قدر فرایند سخت و طاقت فرسایی است که پیامبر را هم پیر میکند. استقامت باعث میشود همه قوای آسمانی برای یک ملت و یک انسان مهیا شوند که الذین قالوا ربنا الله ثم استقاموا تتنزل علیهم ملائکه ..... 🌷 اینکه میبینیم در ایران جوانان زیادی مهیای شهادت هستند به گونه ای که حاضرند در خارج از ایران برای اسلام و عقاید توحیدیشان جان بدهند این پدیده عادی نیست. این در راس و پیش آهنگی جامعه است اما در بدنه نیز رشد محافل معنوی مثل شبهای قدر و عاشورا و مراسمات معنوی و تذکرات دینی در ایران قابل کتمان نیست. حضورهای ملیونی در اربعین و امثالهم نیز قابل توجه است. کمکهایی که در وقایعی مثل زلزله کرمانشاه و امثالهم مشاهده میکنیم اینها همه طعم همین معنویتی است که محصول استقامت یعنی حفظ قیام است. 🌷 سومین مفهوم است. به این معنا که کشوری که قیام کرده است و دشمن میخواهد این قیام را از او بگیرد. و او این قیام را مقابل دشمن حفظ میکند. ما خیال میکنیم دشمن چه موقع دست از سر ما بر میدارد؟ مشکل اصلی دشمن این است که ایران بیدار شده و قیام کرده. دشمنی فقط زمانی تمام میشود که این قیام را ایران رها کند. 🌷 ایران به دلیل قیام و استقامت و مقاومت که در ذاتش تثبیت شده است دارای یک حیات دیگری است اعتماد به نفس کل جامعه که در رشد علمی و عملی آن مشاهده میشود محصول این معنویت است. احساس عزت و استقلال و کرامت نیز ناشی از همین ویژگی است. قدرت تاثیر گذاری در دنیای امروز محصول این واقعه معنوی عمیق در جان امت است. https://eitaa.com/ali_mahdiyan