eitaa logo
بر پا
6.8هزار دنبال‌کننده
643 عکس
375 ویدیو
74 فایل
یادداشتهای علی مهدیان طلبه عصر انقلاب قل انما اعظکم بواحده ان تقوموا لله مثنی و فرادی.... https://zil.ink/alimahdiyan ارتباط با ادمین @admin_barpa
مشاهده در ایتا
دانلود
از عدالت خانه تا سفارت اجنبی ⚡️روزی که شیخ فضل الله به ناظم الاسلام کرمانی که در روزنامه اش سخن از مشروطه به میان میآورد فرمود: «مشروطه و جمهوری را در روزنامه اسم بردن و منشا فساد شدن، مشروع نیست»، خیلی ها او را طرفدار استبداد به حساب آوردند و حکم به تکفیرش کردند. ⚡️حال آنکه درد عدالت خانه درد مشترک علمایی چون شیخ فضل الله و توده مردم بود. ناظم الاسلام در گزارش خویش تقاضای متحصنان در حرم حضرت عبدالعظیم را چنین نقل میکند:«در هر بلدی یک عدالتخاته برپا شود که به عرایض و تظلمات رسیدگی شود و به طور عدل و مساوات رفتار کند». داستان از عدالت شروع شد و مراد هم برکناری مسوولان فاسد از امور قضایی و جزایی و همینطور اجرای یکسان قوانین برای مردم و مسوولان دولتی بود. ⚡️اما تفاوت جدی شیخ فضل الله با دیگران این بود که او نگاهش به نقشه و راهبرد غرب و جریان همراه و شیفته با غرب در داخل هم بود. او میفهمید این خروش و بیداری مردمی ممکن است توسط نخبگان غرب گرا مصادره شود و آن وقت شما با کلمات و محتوایی که در نیت شما درست است اما همه چیز را دو دستی واگذار به سفارت اجنبی کنی. ⚡️محمدحسن خراسانی میگوید همسر کاردار انگلیس در ایام تحصن در سفارت نزد متحصنین آمد گفت چه میخواهید یک روضه خوان گفت مجلس عدالت. پرسید مجلس عدالت چیست. گفتند دانشمندان و ریش سفیدها در مجلسی جلوی ظلم حکام را بگیرند. همسر کاردار گفت پس مشروطه میخواهید... ⚡️ در یادداشتی نوشته جناب نمیفهمد که ما نیتمان با براندازها فرق میکند مثلا ما امام جمعه بهتر میخواهیم نه نفی امام جمعگی. حال آنکه همه سخن در این است که اگر توجه جریان عدالتخواه به نقشه دشمن و غربگراهای داخلی نباشد به سهولت حرکت جوانان با نیت پاک مصادره میشود و اهداف اجنبی محقق میگردد. وقتی راهبرد شما و بلکه جملات و نقدهایتان دقیقا همان است که امروز جریان غربگرا دنبال میکند نیت شما چه دردی را دوا میکند. همه چیز سر از سفارت اجنبی در میآورد ولو از حرم عبدالعظیم شروع کنید. ⚡️جریان عدالتخواه اگر مسیر خود را در راهبرد کلان و سپس عمل و بیان و نه فقط نیت قلبی از مسیر دشمن جدا نکند آن وقت خروجی حرکتش خواهد شد نه ترمیم دولت قجری. @ali_mahdiyan
غیر قابل بازگشت ⚡️همه چیز مو به مو همانطور داره میشه که پیش بینی میکرد. بعضی ها میگن کم کم داریم از این مرد میترسیم. حرفهاش بیشتر از چهارتا استدلال و محاسبه است. یه طوری از سر یقین حرف میزنه انگار آینده رو میبینه. ⚡️از اون طرف برخی توجه ندارن داره چه اتفاقی میافته. برخی پس ذهنشون خیال میکنن فردا یا رییس جمهور بعدی ولو دموکرات ولو شبیه بلند میشن میگن ببخشید ما اشتباه کردیم. قطعا اینطور نیست. شاید خیلی ها با تصمیم ترامپ در داخل آمریکا موافق نباشند اما قطعا کسی در آمریکا بدون در خواست باجهای سنگین از تصمیمات ترامپ عدول نمیکنه. نه پاره کردن و نه اعلام کردن . ⚡️از طرف دیگه در داخل ایران شرایط در حال تغییرات ماهوی است. نامه مقابله به مثل رو به داد توجه کنید. اعلام ناامن شدن منطقه برای آمریکا رو هم اعلام کرد. این ها تیم نخبه دیپلماتیک ما هستند که یک دهه کل جریان متمایل به غرب خودش رو خرج کرد که بگه صادق تر و کارآمدتر از اینها برای ارتباط با آمریکا وجود نداره. ⚡️تمام هشتکهای که جماعت سبز و بنفش و زرد و آبی و خاکستری دارند میزنند نمایشگر اتفاقی عجیب و غریب در عرصه ملی است و اون این که بنا نداریم باج بدیم و این ها همه یعنی کل ملت ایران با گوشت و پوست و استخوون دارن شیر فهم میشن که آمریکا یعنی دشمن. دشمن غیر قابل اعتماد و غیرقابل مذاکره ولو به نیت برد برد. ⚡️اینها یعنی ایران و آمریکا به سرعت در حال نزدیک شدن به یک نقطه غیرقابل بازگشت رسیده اند. یکی از دو طرف باید خرد شود ایران یا آمریکا . ⚡️این سبک مدیریت کشور که بتوانی با مهره هایی مثل روحانی با گفتمان و بلکه حتی با امثال و انسجام کشور رو توی چشم آمریکا فرو کنی. که بتونی حرفهای تند سیاسی رو از زبان نه بلکه تیم دیپلمات لبخند و توجیه بیرون بیاوری و حتی بلایای طبیعی رو هم تبدیل به فرصت برای سیرالی الله یک امت کنی کار هر کسی نیست. اینکه امت به نقطه ای غیرقابل بازگشت در مبارزه با بزرگترین شیطان روی زمین برسه از این جهت معجزه گون است که کل ملت پای کار آمده اند منسجم و هم آهنگ. ⚡️گام دوم انقلاب است. خوب توجه کنید. انقلاب درش محرومیت هست. رنج هست. اما درش وحدت هم هست. احساس عمیق وحدت. احساس عمیق زنده شدن آرمان گرایی. احساس مبارزه با طاغوت. خاطرات ۵۷ را مرور کنید همه چیز در چهل سالگی خیلی سریعتر از آنکه‌ فکرش را کنی در حال تحقق است و مگر رهبر اینها را میدید که زودتر از همه خبر میداد؟ انقلابی در قامت یک ملت و در قالب یک نظام مقابل شیطان ⚡️ابتدای سال سیدعلی خامنه ای در مشهد گفت امسال سال فرصتها است نه تهدیدها. مثل همیشه طوری با یقین گفت که انگار همه چیز رو میبینه. @ali_mahdiyan
جمهوری راست و حسینی 🌱بعضیها فکر میکنند وقتی بحث از نسبت مردم و حکومت میکنیم منظور ما صرفا یه ساختار حقوقیه که توی منعکس شده. نه اینطور نیست. اگه همه کشورهای مستبد سعودی و یهودی عین قانون اساسی مردمی و اسلامی ما رو هم داشتند باز هم در ایران قابل مقایسه با هیچ کجای دنیا نبود. 🌱حکومت مردم، اونطور که اتفاق میافته مهمه. اون که در قانون میاد پوسته و ظاهر جمهوریته. عمق جمهوریت به باطن آدمها مربوطه به ایمان و اعتقادشون به اندیشه ها و دلهاشون وقتی که بروز پیدا میکنه. در ایران مردم برای کلانترین مسایل کشور دل می آورند وسط میدان. 🌱نسبت رهبری و مردم صرفا انتخاب دو مرحله ای او نیست بلکه او به اعتقاد دینی مردم ربط دارد لذا به اشاره او جان هم میدهند. نسبت با رییس جمهور و مجلس و قاضی القضات و همه بخشها نگاه کنید که مردم دل میسوزانند و بی خیالشان نیستند. برای همین بازار بحث و نقد سیاسی در ایران از همه جا گرم تر است. 🌱حالا در این ماجرای و و و چه و چه هر چه مشاهده میکنید وسط این همه بلا و گرفتاری، مهر است و محبت است و معنویت. اونهایی که جنگ رو یادشونه میدونند که مردم چطور وسط تیر و تفنگ و آهن و ماشین، معنویت و محبت را پیدا میکردند و نشون میدادند همونکه هنوز بعد از سالها ملیونها نفر توی خاکهای همین خوزستان گیرش میآورند. الان وسط این همه بلا و گرفتاری نگاه کنید، بابا شما مگه هزار بدبختی و گرفتاری و فشار رو تحمل نمیکنید چرا اینطوری هستید پس؟ 🌱جمهوریت در ایران بروز یک نیست فقط. بروز ایمان و اعتقاد مردم است. لذا واقعی است. در کشورهای دیگر جمهوریت صرفا یک نقش سیاسی و حقوقی است بر محور یک قرارداد عرفی و عادی. من اصلا کاری هم به پولهای پشت پرده هم ندارم که با پروپاگاندا ذهنها را مدیریت میکنند. من فرض میکنم هیچ مدیریتی هم توسط خرپولهای عالم بر افکار عمومی نباشه. باز هم این جمهوریت در اینجا با آن دموکراسی ها غیرقابل مقایسه است. (روی کلمه غیر قابل مقایسه تاکید دارم ) 🌱جمهوریت در ایران بروز ایمان است یک واقعه معنوی است. که خود را در و و راهپیمایی هر سال هر سال و جنگ معنوی ایرانیها در دهه شصت و نود در عراق و سوریه و حتی پای نشان میدهد. جمهوریت در ایران ایمان و عقیده را نشان میدهد لذا حقیقی است بقیه جمهوری ها صورت و شمایل جمهوریتند در بهترین حالت نه جمهوریت حقیقی . @ali_mahdiyan
مزدور ⚡️مزدور به نیرویی گفته میشه که نه از سر انگیزه های میهنی و تعلقش به یک کشور بلکه فقط برای کسب درآمد به نفع یک طرف وارد جنگ میشه. مثلا لشکر خصوصی آمریکا را جزو مزدوران مشهوری میدانند که امروز در نقاطی که تصمیم میگیرند ورود کرده و در قبال پول میجنگند. ⚡️برای شناخت مزدور باید آن هویت جمعی که افراد به دلیل تعلق به آن وارد مبارزه میشوند را معرفی کنیم. خدا رحمت کنه این جمله از مشهوره که میگفت تفاوت من و امام این است که من میگویم اسلام برای ایران و امام میگفت ایران برای اسلام. این نشان میده هویت اصلی که خودمان را متعلق به آن میدانیم چیه؟ ⚡️سالها بعد رهبری توضیح داد که ایران برای اسلام یعنی باید اولا پایگاهی به نام ایران ساخته شود آن وقت پیام انقلاب ایران را مسلمانها و همه مردم آزاده دنیا میفهمند. اتفاقی که به مرور با پیشرفت ایران در حال تحقق در دنیا است. ⚡️تعلق به جبهه حق یعنی تعلق به هویت . در بخشهای غربی کشور نقطه ای هست که در آن جا نیروهای عراقی با ایرانی درگیر شدند جالب است اما عراقیها با انقلاب اسلامی بودند تحت عنوان و ایرانی با قدرتهای مستکبر تحت عنوان . هیچکدام هم مزدور نبودند. واقعا کی به کیه ؟ ⚡️ هنوز هم عده ای نفهمیدن که تعریف به تعریف جبهه و تعلق به جبهه وابسته است. و افغانستان و پاکستان کنار جوان خوزستانی و لرستانی و سپاهی و طلبه یک طرف و اون طرف که فارسی حرف میزنه و به آمریکاییها توصیه میکنه کمک به سیل زده ها متوقف بشه و و و بی سی فارسی. ⚡️خوشبینانه ترین حالت اینه که بگیم میزان آگاهی و شعور بعضی ها کمتر از اینه که بفهمن کی به کیه. بدبینانه اش هم اینه که بروز هویت جبهه اسلام یعنی انقلاب جهانی اسلامی برای اینها دردآوره. حالا یا چون مزدورن یا چون تعلق میهنی به جبهه آمریکایی دارن. دیدید دوست دارند بچه هاشون اونجا به دنیا بیان؟ دیدید برای توریستهای فرانسوی بیشتر از یمنیها دل میسوزونن؟ خون آدمها پیش اینها بر اساس تعلق جبهه ای که تعریف کردند ارزش داوری میشه. ⚡️خوب سیل زیاد خسارت زد اما خوبیش این بود که معنای رو و رو و رو برای خیلی ها واضحتر میکنه. معنای اشدا علی الکفار و رحما بینهم را. @ali_mahdiyan
آزادی بماند 🔹اولین بار که توفیق زیارت پیدا کردم در انتهای دهه هفتاد و در دوران ملعون بود. شاید هیچ چیز بیشتر از اختناق پلیسی حاکم در آنجا آزار دهنده نبود. یادم میآید یک سربند به سرم بسته بودم و توی صحن حضرت عباس راه میرفتم پلیسهای با لباس عادی که قیافه هایی شبیه ساواکی هایی که تو فیلمها دیده بودم ریختند دور و برم که حق نداری با سربند راه بری. شعار سربندم هم ذکر سلام به امام حسین بود همین. آن روز متوجه نبودم حکومت صدام رو به پایان است. تحلیل حضرت آقا از آن ایام این است که آمریکا به عراق حمله کرد چون یقین داشت حکومت صدام به دست مردم در حال سقوط است و او میخواست خودش کنترل شرایط را در اختیار بگیرد. هر چند آنطور که میخواست هم نشد و باز کار از دستش خارج شد. بماند. 🔹کسانی که دوران را یادشان است میدانند بیشترین اتهام های خفقان و اجبار به حزب اللهی ها زده میشد اما بینی و بین الله بیشترین فضای بسته و خفقانی را بر علیه مخالفینشان در همان زمان شاهد بودیم. من آن زمان دانشجو بودم. اگر کسی خلاف آنها فکر میکرد آنچنان به تهمت و هو کشی خفه اش میکردند که دیگر صدایش در نیاید و حرف مخالفشان نزند. فضای کل کشور اینطور بود. مثل آب خوردن شخصیت آدمها ترور میشد جناب ومرحوم و مرحوم و خلاصه هر کس مخالفشان بود له میکردند با شعار . بماند. 🔹 یادم است جمعی از رفقای ما بعد از ماجرای هشتاد و هشت خدمت جناب رفته بودند در جلسه خصوصی گفته بود تقلب کجا بود این حرفها چیه؟ گفته بودند حاج آقا خوب همین رو علنی بگو همین یک کلام حرف را بزنی خیلی از امور عوض میشه. بابا پای وسطه پای وسطه. لااقل برای طرفدارهای خودتون حق رو روشن کنید توی جو قرار نگیرند. یک کلام گفته بود و آن اینکه من طرفدارانی دارم که با موضع علنی از دستشان میدهم. بماند. 🔹شنیدم رییس جمهور عزیزمان که بنا داشت با توی پیاده رو ها مقابله کنه که مردم آزادیشان به خطر نیفته اجازه حضور دو تا از منتقدین خودش رو به جلسه ای که شان حاکمیتی داره نداده و پا را از فحش دادن و توهین به مخالفین فراتر گذاشته. بماند. 🔹و این واقعه خوش هم زمان شده با بستن صفحات کسانی که خیلی حرفهایشان با مذاق آمریکا یعنی مدینه فاضله آزادی بیان خوش نیامده و در بستر که برای بیان آزاد تاسیس شده خفه شان کرده اند. این هم بماند. 🔹شاید کمتر کسی توجه کند به این نکته که آزادی جایی امکان تحقق دارد که روح آزاد حکومت میکند. آزادی را در دستان روحهای آرمانجوی الهی باید دنبال کرد و الا فقط شعار است و کشک. کسی که در درون آزاد نیست در بیرون هم آزادی از او نطلبید. به قول رهبری در مقاله ای که درباره توحید نوشته بود است. و این یعنی آزادی را از کسانی که حقیقتا الهی اند سراغ بگیرید. هر چه فاصله از این نقشه توحیدی بیشتر شود اختناق بیشتر میشود. در مسوولین ما کمتر در ترامپ و صدام بیشتر. اما نکته همان نکته است. ریشه اختناق جدایی حقیقت و درون ما از راه خمینی است. اینها را بی ارتباط به هم نباید فهمید. 🔹آنکه سبک زندگیش دوری از مسیر توحیدی امام است و در اوج فقر و گرفتاری مردم در خانه های کاخ وش زندگی میکند و مسافرتهای آنچنانی میرود در عمل بخواهد هم نمیتواند مروج آزادی باشد پناه به خدا از فرعونها نفسمان. که ان الفرعون علی فی الارض و جعل اهلها شیعا 🔹در ضمن تشدید اختناق به معنای حرکت نزولی حیات حاکمان است. این یعنی صدای شکستن غرب گرایی در ایران و غرب در خارج با هم میآید. @ali_mahdiyan
امام زمان و پطرس 🌺درباره اینکه پطرس چگونه جانشینی برای مسیح بوده اختلاف است. پطرس از این جهت مهم است که او را اولین پاپ و بانی کلیسا میدانند. برخی میگویند او مولای معنوی و استاد طریقت و سلوک بوده فقط و حکومت چه به نحو خلافت بوده باشد یا بی ربط به مسیح و چه به تغلب و زور بوده باشد یا به تصمیم مردم به هر حال ربطی به او نداشته. برخی میگویند او پادشاه معنوی و حاکم علی الاطلاق زمین بوده و همین یعنی یک و معنوی. 🌺فهم شیعیان از به شدت تحت تاثیر فرهنگ بیگانه غربی است. برخی رابطه با امام زمان را رابطه ای در اندازه سلوک معنوی و شخصی و بی ربط به دنیا فهمیده اند و برخی او را حاکمی که اگر بیاید همه چیز به دست قدرتش حل میشود. هر دو فهم هم خروجیش انفعال در دنیا است و سپردن کار به خرپولهای زورگو. 🌺یا انا ههنا قاعدون سر میدهند و اذهب انت و ربک میگویند یا مینالند که « کی به یک گل بهار میآری...» انتظار از سوپر منی که با معجزه همه چیز را حل و فصل میکند. و البته اگر بیاید صورت ولایت و حکومتش یک حکومتی است که او فقط میگوید و دیگران هم دانسته و ندانسته تابعند و هیچ کاره. حکومت مردم، مال دوران است نه ظهور و حرف چرندی که به درد دوران قبل از ظهور میخورد. 🌺اندیشه چه پیش از و چه پس از آن در این نکته مشترک است که یا دنیا یا آخرت. اینها حکومت دینی و ولایت حواریون را از عینک استبداد مقدس میبینند و نه جمهوری معنوی و دینی. 🌺و نرید ان نمن علی الذین استضعفوا یعنی حکومت مردم که روایات بر دوران امام عصر تطبیق میدهند. و امرهم شوری بینهم نیز رفتار و شیوه حکومت صالحان است.هو الذی ایدک بنصره و بالمومنین نیز و... و خلاصه کلمات قرآن تبیین رابطه ولایت است. رابطه با امام زمان را از پشت عینک مردمسالاری دینی باید شناخت نه استبداد دینی. 🌺اینطور صحنه را ببینیم هم علت غیبت را میفهمیم که علتش ما هستیم . هم سبک ظهور را میفهمیم که خروجی رشد مردم است نه اعجاز یک نفر سوپرمن . هم سبک حکومت را میفهمیم که مردمسالاری دینی است که مردمی ترین حکومت عالم حکومت او است. هم رابطه خورشید پشت ابر را. 🌺خمینی فهم ما را از مهدویت بسامان کرد. رحمت خدا بر او. @ali_mahdiyan
هزینه فایده 🔹برایان هوک نماینده وزارت خارجه آمریکا در امور ایران به روشنی پاسخ چینی ها را داده که میتونید با آمریکا یا ایران رابطه داشته باشید اما نه با هر دو. قصه چیه. آمریکا داره چه میکنه. دقیقا هدفش چیه. آنچه که روشنه اینه که آمریکا همه حیثیت و توانش رو پای کار آورده . خوب که به چی برسه؟ 🔹فشار به ایران چه آثاری داره. قطعا مخاطب فشار، مردمند. نه هیچ کس دیگه. مردم باید کلافه بشن. فشار اقتصادی دودش به چشم طبقه متوسط و ضعیف میره. فشار روانی هم برای ایجاد و تشدید این تاثیره که چی بشه؟ بعید بدونید رییس جمهور تاجر آمریکا یک آدم احمق سادیسمی باشه. او هدفی داره. 🔹فشار به مردم برای اینه که نظام منشا و پشتوانه قدرت خودش رو که مردمن از دست بده. خوب که چی؟ که ایران پاش رو از حلقوم اسراییل و عربستان برداره. که انصار الله زمین بخوره و مقاومت هم بگذاره اسراییل نفسی بکشه. خوب اینها را پمپیو هم گفته بود اما فایده این اتفاقها برای آمریکا چیه؟ 🔹آمریکا بیش از هر زمان درگیر مشکلات اقتصادی و سیاسی داخلی خودشه. رییس جمهوری اونجا رای آورده که شعارش حل مشکلات درونی بوده. کم شدن فشار روی اسراییل و عربستان یعنی جمع کردن کمک مالی سعودی ها و یهودیها. خلاصه همه این فشارها ناشی از ضعف جدی و وضعیت شکننده آمریکاست. 🔹اراده ایران در منطقه پیروز شده و تمام. آمریکا میخواد نشون بده ایران مهار شده، برای همین ایران باید آنقدر دارایی خود را دو دستی تقدیم کنه که سعودیها و یهودیها احساس کنن دست برتر را دارن. و دیگه نترسن. ترامپ هم این وسط کاسبیشو کنه واسه آمریکایی که داره ورشکست میشه. 🔹 ترامپ میخواد بترسیم و ناامید شیم تا جواب بگیره. اگر عقب بکشیم جری تر میشه و تا جایی که ممکنه جلو میاد. جای ممکن جاییه که مثل سعودی ها شیر مون رو بدوشه. آنقدر که ما رو به عربهای سعودی ترجیح بده. 🔹باید قدرت را به رخ او کشید. ما در داخل نیاز داریم به احساس آرامش و امید و در خارج نیاز داریم به بروز قدرت و اقتدار. اینکه مسوولین نظامی و دولتی به صورتهای مختلف وحدت رو به رخ میکشن. اینکه فرمانده ای برای سپاه انتخاب میشه که صریح و مقتدر میشناسندش. این که جوانان به حضور فراخوانده میشن . اینکه سرداران نام آشنا میان وسط و همه رو به خدمت رسانی گسترده فرامیخونن همه تکه های یک پازل راهبردی را پر میکنه. 🔹فضای آرام و امیدوار باعث میشه اولا حضور مردم پای صندوقهای رای بیشتر بشه که بهترین نمایشگر اقتداره. امید به درون حتما حضور مردم رو زیاد میکنه ثانیا در نقطه بروز اراده عمومی مردم ، گفتمان غربگرا تصفیه میشه چون توی فضای آرام تجربه های این چندساله خوب درک میشه. و همین دو مورد، دو اتفاقیه که کمر آمریکا را تو این داستان جدید میشکونه. 🔹اینکه این وسط آدمی مثل میخواد برای ورود توی ساز و کار وحدت، آبروی رفته اش رو احیا کنه و بدنه مردمی از دست رفته اش رو جمع کنه، مهم نیست وحدت مردم هم محتاج اینها نیست. این که یه مشت رفقای عزیز ما هم میخوان تو هر قصه ای دولت و این و اون رو ضایع و بی آبرو کنن که به اسم روشنگری، دلشون خنک بشه این هم مهم نیست بالاخره حالیشان خواهد شد. اما من احساس میکنم کشور و قاطبه جوانهای حزب اللهی به بلوغی رسیدن که سبک رفتاریشون کاملا داره جریان جبهه حق رو مدد میده و به نظرم این خودش فتح کمی نیست برای مردم ما وسط این همه بلا و گرفتاری. @ali_mahdiyan
من هم در ذهنم یک قبرستان دارم ✍قاتل روحانی مظلوم و شهید این پیام را در فضای مجازی پخش کرده که« در ذهنم قبرستانی دارم که هر از گاهی کسی را آنجا دفن میکنم. » ✍من هم در ذهنم قبرستانی دارم که شبانه روز تلاش میکنم تا درش اجسادی را دفن کنم. جسد را نه، ولی جسد آن هویتی که به خاطر قیافه اش به خاطر هزار ارتباط سیاسی و اقتصادی و فرهنگیش مثل آب خوردن میبافد و دروغ میگوید چون یقین دارد عده ای باورش میکنند. اگر دست این هویت رو شود نزد مخاطبش، آن وقت جسدش را در قبرستان ذهنم دفن میکنم. کافی است چشم عقل مردمم را باز کنم و الا میرود و میرود و میرود و خواهند رفت و خواهند مرد اما این هویت احمق پندار و احمق پرور باقی میماند. ✍جسد دولت ی ترسوی بی تدبیر فعلی را نه، بلکه جسد و خودباختگی و مرعوب بودن را دفن میکنم. جسد هر گفتمانی و هر اندیشه ای به جز را. جسد ذاتا مسموم که فضای ذهن مدیران کشورم را تسخیر کرده دفن میکنم. و الا میمیرد فرار میکند حصر میشود و میمیرد ولی این هویت زنده میماند. باید مردم من فرهنگ غربی را و علوم انسانی مسمومش را تف کنند تا این هویت بمیرد. ✍جسد مدیران نالایق نه، ولی جسد و دروغ را که فضای عالم را پر کرده. در دنیایی که به اسم به گوشی هایمان هجوم میآورند و هر درگاهی را بخواهند حذف میکنند و اسم لشکر رسمی و قانونی را اگر ببری حذفت میکنند. آنوقت ما و مدیران نالایقمان به آنها حق میدهیم که مدیر روابط مجازیمان باشند. آری تا وقتی اعتماد به خود پیدا نکنیم منفعلیم. و الا سریالها و فیلمهای غربی را قبول میکنیم و و رسانه هایشان را قبول میکنیم و ابزارهای ارتباطی را قبول میکنیم تا ذهنمان را آنطور که میخواهند بپرورند. و مدیرانی خواهیم داشت که دست دشمن را بیشتر از دست دوست باز میکنند. ✍جسد آن لات هفت تیر کش را نه، ولی جسد را دفن خواهم کرد. تا از حماقت ما استفاده نکنند و به اسم مذهب شیعه و سنی یا به اسم ملیت ایرانی و عراقی یا به اسم عقاید و قومیت و هزار دلیل به جان هممان بیندازند و همه را بچاپند. یادم نمیرود چطور یک در همین ایران روی اختلاف ها و دوقطبی ها که مثل زخم قدیمی در جان ملت نشسته پا کوبید تا رای جمع کند. نگاه کنید موج نفرتی که درست کرده اند تا به خیال خود سال ۹۸ را سال آشوب کنند. ✍قبرستانی دارم در مغزم که به مرور جسدهای زیادی را درش دفن خواهم کرد. طرف حساب ما نه مهناز افشار است نه لات هفت تیر کش اینها را نیروهای امنیتی به حسابشان برسند طرف حساب ما پدر جد همه اینها است. بنشینید و تماشا کنید. دوران ما است دوران است. . @ali_mahdiyan
بی خیال آقا 👌بعضی امور هست که خلق و سبک دایمی رهبریه و حزب اللهی ها و ولایتی ها رعایت نمیکنند. خیلی هم جالبه که این رعایت نکردن براشون عادیه و پذیرفتندش و باهاش کنار اومدند. که خوب اختلافیه که هست دیگه به هر حال😊 👌یکیش اینه که رهبری خیلی اهل مطالعه است. دایره مطالعه اش هم خیلی وسیع است . رمان و داستان و تاریخ و ... از خیلی از نویسنده ها .... ما اینطور نیستیم. 👌رهبری اهل شعر است ما ها نه خیلی 👌خیلی توصیه به قرآن میکند خیلی اهل انس با قرآن است ما ها نه زیاد 👌اهل ورزش است و کوه و ... ما ها نه آنچنان 👌به امروز و آینده امیدوار است خیلی امیدوار رفقای ما اما نه 👌رویکرد کلان و ملی و جهانی و تاریخی دارد ما عمدتا نگاهمون جریانی و حزبیه.... 👌به محبت و رفقات و وحدت با مسوولین در عین امر به معروف و نهی از منکرشان توصیه میکنه ما ها عمدتا میجنگیم باهاشون و متهمشون میکنیم به نفاق... 👌رای و نظر و انتخاب مردم و حضور حداکثریشون با هر سلیقه ای در فضای وحدت در کشور براش خیلی مهمه ولی ما نه خیلی. 👌خلاصه بنشینیم بشماریم لیست طولانی و جالبی میشه از اختلافاتی که با رهبری داریم و خیلی هم برامون مهم نیست و عادی میدونیمش و باهاش کنار اومدیم. بقیه اش رو شما بشمارید.😊 @ali_mahdiyan
امنیت فدای عدالت 🌱معروف است بین غربیها که اندیشه سیاسی را بر محور امنیت پایه گذاری کرده. او معتقد است برای اینکه انسان به خواسته ها و تمایلاتش برسد باید از وضعیت خلاص شود. و این یعنی همه آزادیشان را به قدرت حکومت مرکزی بسپارند تا این قدرت مرکزی، اجازه کشمکش و ناامنی را ندهد و صلح محقق شود. این اندیشه هر چند با شروع میشود اما به بردگی و تابعیت محض از حکومت تمام میشود به نام و . 🌱 اگر هنوز حرفهایش در دنیای جدید خریدار دارد دلیلش این است که او را تیوریزه میکند. چه در داخل یک کشور و چه نسبت به همه کشورها برده قدرت مرکزی باشند تا جنگ نباشد. 🌱در غرب اندیشه دیگری بروز کرد که مبنای ساختار سیاسی را حکومتها قرار میداد امثال و معتقد بودند همه چیز صرف رسیدن انسانها به آزادی و تمایلاتش بشود. از دل این اندیشه به عنوان غایت حکومتها مطرح شد. دشواری اصلی این نظریه نیز این بود که اگر یا یا یا هر غایت و هدفی ملاک باشد ، هر کس هر طور تشخیص دهد عمل خواهد کرد. اولین چیزی است که نفله خواهد شد چون چه بسا قانون و عدالت با هم قابل جمع نباشند. یعنی جایی قانون پیاده میشود ولی منجر به میشود. قدرت مرکزی نیز هیچ مشروعیتی نمیتواند داشته باشد. چون مشروعیت او از غایت بود آنطور که هر کس میفهمد. 🌱هر دو نظریه تلاشهایی برای نجات خود کرده اند ولی موفق نبوده اند یکی و را تضعیف میکند و دیگری و را. 🌱دیگر اینکه میگویند یکی از اشکالاتی که به میشد این بود که او منجر به ناامنی و جنگ داخلی میشود. و او پای و با ایستاد. اما راه حل چیست؟ ☘اولا امنیت و صلح هدف غایی حکومتها نیست بلکه آنچه هدف است رسیدن به خدا است. برای رسیدن به خدا البته حکومت عادلانه لازم است. و بنابراین امنیتی که بر بستر عدالت سوار شود خواستنی است نه امنیت به بهای ذلت و بردگی. ☘عدالت و آزادی از بردگی نیز حقایقی جزیی نیستند که فقط در اندازه من و تو و در داخل تعریف شوند بلکه در قواره یک امت هم معنی دارند. نمیدانم چرا برخی آزادی را قبول دارند ولی که همان آزادی در قواره امت است نمیشناسند. چرا مبارزه یک کشور با ظالم جهانی را عدالتخواهی نمیفهمند. این اندیشه و زاویه نگاه است که نسبت خود را با و با نمیتواند تعیین کند. ☘در اندیشه دینی آنچه مبنا است حق الهی است و این بنیان تحقق عدالت است. در این اندیشه حق جامعه و جبهه حق مقدم بر حق افراد است. یکی از جاهایی که ریختن خون مظلوم و بیگناه در شرع حلال است جایی است که دشمن ظالم، آنها را سپر خود کرده باشد. این حفظ جبهه حق است که مقدم بر حتی جان افراد است. ☘ که باعث تقویت ظلم به امت شود عین ظلم خواهی و بردگی جویی است. این در واقع عدالتخواهی نیست بلکه تقدم دادن فرد و خواسته های خود بر حق جامعه و امت است. این یعنی ضربه زدن به حق حاکمیت الهی. ☘امنیت فدای عدالت. اما عدالتی که با نگرش کلان هم عدالت باشد و نه ظلم. مبارزه هم مبارزه با ظلم داخلی و هم ظلم خارجی بود و عدالتخواهی برخی مقابله با ظلمهای داخلی و تقویت ظلم خارجی بود. چیزی شبیه عدالتخواهی در دوران . @ali_mahdiyan
7.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#عصر_انقلاب #عصر_روح_الله @ali_mahdiyan
آثار مقوله در علوم حوزوی 🌱شاید اساسی ترین تفاوت جریان فکری حضرت امام در علوم حوزوی با دیگر جریانات را بتوان به مقوله تحقق دین، نسبت داد. موضوعی که رهبری در اولین دیدار رمضانی خود با طلاب به آن اشاره کردند. 🌱امام در کتاب «حکومت اسلامی» خود، را معرفی میکند. او معتقد است عالم دین اگر ورثه انبیا است اگر امناالرسل است اگر خلیفه انبیا است اگر حصن دین است به تعبیر روایات متعدد به دلیل آن است که او نیز چون پیامبران در پی تحقق دین است. او دنبال سخن خود را برای تحقق میگیرد و به مساله گویی صرف اکتفا نمیکند. 🌱مقدمه کتاب جنود عقل و جهل امام نقد دانش های حوزوی از این زاویه است او معتقد است همه علوم اگر مقدمه و ابزار تحقق عملی باشند علم الهی اند چه فقه و حکمت و چه علوم دانشگاهی. علم اخلاقی که درمان باشد نه صرف نسخه، علم اخلاق واقعی است. 🌱اندیشه او در علم فقه که فرمود الاسلام هو الحکومه بشوونها و حکومت را فلسفه عملی همه فقه میداند ناشی از همین نگرش است. او و یا را طرح میکند. فقهی که به اقامه میپردازد لذا زمان و مکان برایش مهم است. است. مساله به تعبیر فقهی و به تعبیر عرفانی برایش حیاتی است و به تغیر موضوعات توجه دارد. 🌱در عرفان و حکمت توجه به جریان این دو دانش برای پشتیبانی شریعت مساله اصلی کتابهای او است. در عمق مقوله نبوت و خلافت و ولایت را تبیین میکند و در به جایگاه انسان کامل و نسبت حقیقت او که در مرکز عالم است با حقایق تفصیل یافته که متن عالمند تبیین میشود. همه در و هم به همین ماموریت میپردازد. او حکمت و عرفان را برای فهم عمیق شریعت به کار میبرد و معتقد است اگر فقه را چنین نفهمیم اصلا او را نفهمیده ایم و منحرفش خواهیم کرد. 🌱متاسفانه آثار امام در علوم اسلامی هنوز آنطور که باید در متن کار حوزه قرار نگرفته ولی معتقدم حضرت امام انقلابی در همه علوم حوزوی رقم زده و دوران دیگری به لحاظ دانشی ایجاد کرده . کلیدواژه اصلی این دوران علمی، است. انقلاب او فی جمیع السماوات و الارض بوده و این واقعه به مرور دارد خود را نشان میدهد. @ali_mahdiyan