eitaa logo
بر پا
6.8هزار دنبال‌کننده
641 عکس
371 ویدیو
74 فایل
یادداشتهای علی مهدیان طلبه عصر انقلاب قل انما اعظکم بواحده ان تقوموا لله مثنی و فرادی.... https://zil.ink/alimahdiyan ارتباط با ادمین @admin_barpa
مشاهده در ایتا
دانلود
تبلیغ رای دادن زیر سایه خودکشی من و انتخابات۳ ⚡️بعد از اصفهان و یزد، رسیدیم به کرمان. از قم که راه افتادیم بنا داشتیم بیاییم کنار مزار حاج .ق.ا.س.م. چندین ماشین پر از طلبه، که در هر شهری به محض ورود چند کار مشخص داشتند، یکی ارتباط با طلاب و نیروهای انقلابی فعال در آن شهرها، دوم گفتگو با کسبه و مغازه دارها، سوم هم سخنرانی روی چهارپایه یا کنار پیاده رو برای مردم. کلا هم تبلیغ کسی را نمیکردیم، فقط دعوت به حضور پر رنگ تر در انتخابات داشتیم. ⚡️همینکه وارد کرمان شدیم رفتیم به سمت بازار شهر، بچه ها پیاده شدند که کارها را شروع کنند. اما دیدیم کسی حواسش به ما نیست. همه دارند به بالا نگاه میکنند و نقطه ای را نشان میدهند. پرسیدیم چه شده؟ گفتند روی آن جرثقیل را ببینید، آن آقا میخواهد خودکشی کند. روی یکی از این جرثقیلهای بزرگ یک مرد جوان ایستاده بود میخواست خود کشی کند. حالا ما باید چه میکردیم؟ زیر سایه این صحنه مگر میشد مردم را دعوت به حضور کرد؟ قرار شد شیخ حسین و شیخ علی بروند سراغ آن مرد و ببینند مشکل او چیست؟ ⚡️دو تا طلبه رفتند، میگفتند شماره تلفنش را گرفتند به او زنگ زدند. طرف گفته بود من برای فلان پیمانکار کار میکنم پولم را میخواهم. شیخ حسین با او حرف میزند میگوید من قول میدهم معادل همین پول را جور کنم بهت بدهم. مرد میگوید گفتم حقم را میخواهم نه صدقه. شیخ حسین پیمانکار او را پیدا میکند او هم مشکلات خود را داشت او هم شروع میکند صحبت کردن با آن مرد، تا راضی اش کند. بچه ها متوسل به امام مجتبی میشوند. روضه میخوانند دعا میکنند این در و آن در میزنند که مشکل این مرد حل شود. مرد بعد از ساعتها راضی میشود بیاید پایین اما به پلیس ها میگوید باید کنار این طلبه ها باشم به اینها اعتماد دارم. پلیس دست شیخ حسین را میگیرد و میگوید شما که اینقدر خوبید بیاید برای این بازداشتیها هم کاری بکنید اینها هم گرفتارند با آنها هم صحبت کنید. ⚡️من آن مرد مهیای خودکشی از بالای جرثقیل را که همه مردم شهر نشانش میدادند، نماد ناله تلخ و مظلومانه ای میدانم که یک شهر پر از عقیده و پر از امید اما زخم خورده سر میدهد. ناله مردی که(بلکه مردمی که) صدقه نمیخواست، حقش را میخواست و شهری که صدای مردمش همیشه دیر تر به گوشمان میرسد. شهری که برای راضی کردن مردمش به حضور در صحنه انتخابات کارمان دشوار نبود و فقط با چند جمله کوتاه یک بار بردن نام سردار دلها همراه میشدند. آری کرمان مظلوم و محروم با حضور حدود شصت درصد در انتخابات. ⚡️انتخابات تمام شد. اما درد مردم کرمان تمام نشده. انتخابات تمام شد اما درد مردم ایران تمام نشده. مردمی که با انتخابشان هجوم بیست ساله جنگ اقتصادی و جنگ نرم تمام عیار را قهرمانانه ناکام کردند. حضور مردم ایران خیلی ها را باید به فکر فرو ببرد چه خودحقیرپندارها و چه حرامی ها و چه نمک به حرامها. همه مبهوت شدند و ایران حماسه کرد اما قیامی مثل قیام یک سردار زخم خورده و رنج کشیده. دردها هنوز هست. زخمها هنوز هست.دردهایی که باید بر گرده ما طلبه ها بیش از دیگران سنگینی کند. @ali_mahdiyan
هدایت شده از خانه طلاب جوان
روایت کرونا - قسمت یازدهم -پنجره رو به حرم-بیشنوتو_3.mp3
6.76M
📻 روایت کرونا - قسمت یازدهم - پنجره رو به حرم✌️ ✅ پادکست پنجره رو به حرم✌️ 📋 خاطرات جهاد دوران کرونا را از نگاهی زنانه بشنوید. نگاهی که رخدادهای خاصی را میبیند. 📋 زنی جهادگر که برای جنازه ی روی سنگ غسالخانه و بیمار کرونایی، غصه میخورد، گریه میکند، و برای آرامش روحشان تلاش میکند 📋 در این قسمت از روایت کرونا، خاطرات سرکار خانم فاطمه سادات گلپایگانی را میشنویم. 📋 خانم گلپایگانی مشاور حقوقی هستند و در ایام کرونا به حکم شرعی واجب کفایی، برای شستشوی فوتی های کرونایی، در غسالخانه ی بهشت معصومه ی قم حاضر شد و در ادامه برای خدمت به بیمارستان های کرونایی رفتند. ⏰ مدت زمان: 13 دقیقه و 53 ثانیه 📍برای دنبال کردن رادیو روایت به آدرس های زیر مراجعه کنید :👇👇👇 🌏 رادیو روایت در سایت شنوتو : 💡https://shenoto.com/channel/radiorevayat 🌏 رادیو روایت در اینستاگرام : 💡https://www.instagram.com/radiorevayat 🌏 اطلاعات بیشتر در مورد رادیو روایت : 💡https://zil.ink/radiorevayat 📻رادیو روایت – صدای خانه ی طلاب جوان 🌕🌕 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
چقدر خوب بود صوت بالا حتما بشنوید بشنوید و بشنوانید
عذاب هون 🔻 چند جای قرآن تعبیر العذاب الهون آمده است. معنای هون یعنی خواری و ذلت. این یک نوع عذاب خاص است که به افراد خاصی میرسد. در سه جا تعبیر عذاب هون در قران آمده. درباره اهل استکبار. استکبار ریشه همه بدی ها هست ولی در مورد برخی خودش بروز میکند. خودش به چشم میآید. مثلا کسانی که زیر بار حق نمیروند. 🔻یک جا درباره قوم ثمود است که ریشه مشکل این قوم این است که استحبوا العمی علی الهدی بودند زیر بار حق نمیرفتند. مشکل روحی آنها با قوم عاد شبیه بوده که آنها نیز دچار عذاب الخزی شدند. عذاب خزی هم یعنی عذاب خواری و ذلت و هون البته به همراه نوعی آبروریزی. اینها فاستکبروا فی الارض بغیر الحق بودند. 🔻در آیه ۹۳ انعام میفرماید هنگام مرگ ظالمها، عذاب هون میچشند. چرا؟ بما کنتم تقولون علی الله غیر الحق و کنتم عن آیاته تستکبرون. یعنی باز هم استکبار و زیر بار سخن حق نرفتن و نوعی لجاجت. 🔻در آیه ۲۰ احقاف بعد از اینکه توضیح داده شد که لکل درجات مماعملوا یعنی عمل آنها همان جایگاه آنها است و لیوفیهم اعمالهم یعنی در آخرت خودِ خود عمل را میبینند، بعد میفرماید عذاب هون میچشند چرا ؟ بما کنتم تستکبرون فی الارض بغیر حق است و به دلیل فسق آنها. 🔻همه اینها یعنی عذابی در آخرت بروز میکند به نام عذاب ذلیل شدگی، عذاب خوار و حقیر شدگی، عذاب مورد اهانت واقع شدگی، این عذاب مال لج بازهای مستکبر است. عذاب جامعه و فرهنگ و تمدن مستکبر نیز خوار شدن است. عذاب، همان باطن ما است. و باطن ما آینده ما را رقم میزند. این یعنی تاریخ گام به گام به سمت ذلیل شدن اهل استکبار پیش میرود. در جامعه دینی نیز اهل لجاجت و استکبار گام به گام ذلیل میشوند. اسم نمیبرم خودتان تطبیق بدهید و ببینید. 🔻اما در عوض عبادالرحمن کسانی هستند که للمتقین اماما هستند اینها طریقه شان فی الارض هون است. یمشون علی الارض هونا، یعنی در زمین اهل هون هستند نه استکبار. اهل تواضع نسبت به مردمند. حتی سبک ارتباطشان با جاهلان نیز سلم و سلام است اذا خاطبهم الجاهلون قالوا سلاما. اینها جایگاه شان در بهشت جایگاه و منزلگاه خاصی است. 🔻خدا رحمت کند سردار شهید را به فرماندهانش نوشته بود مراقب دیگران باشید همه به لحاظ شجاعت در یک سطح نیستند. پایین ترها را(که شجاعت کمتری دارند یعنی ترسوترها را) نصیحت بکنید اما سرزنش نکنید. @ali_mahdiyan
هدایت شده از خانه طلاب جوان
مرکز هدایت علمی تربیتی در سال تحصیلی1400_1401 ✅ مزایا ✔️ تقویت بنیه علمی و اخلاقی توسط اساتید مطرح حجج اسلام ✔️ آشنایی با مکتب فقهی حضرت امام خمینی(ره) و امام خامنه ای ✔️ برگزاری کارگاه های مهارتی _ پژوهشی ✔️ برگزاری کارگاه رجال ✔️ برگزاری کارگاه هویت طلبه عصر انقلاب ✔️ آشنایی با مباحث بنیادین مکتب امام خمینی(ره) و نظام اندیشه مقام معظم رهبری ✔️ بهرمندی از مزایای اختصاصی مصوبه مرکز مدیریت حوزه علمیه قم ✅ شرایط: 1️⃣ پذیرش طلاب پایه هفت 2️⃣ دارا بودن روحیه تشکیلاتی وکارگروهی 3️⃣ تعهد به اختصاص ۶ ساعت در هفته برای شرکت در کلاس های مرکز ✅ثبت نام: از ۲۳ تیر با ارسال مشخصات به آیدی @Elmi_khanetolab در ایتا 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
23تیر ها این هنر آقای جمهوری اسلامی است. اولیش نبود آخریش هم نخواهد بود. سیل جمعیت همه چیز را پاک میکند. سیل جمعیتی که با خون بیرون میریزد. خون پاک. خون پاکان. حالا چه خون دلی که پاکان میخورند و چه خون دلی که پاکان جاری میکنند. روزی که پیرمرد هشتاد ساله نورانی ایرانی با دست خالی مقابل همه قدرتهای عالم ایستاد، همه فهمیدند سیاهه بی تعین مردم، بروز سفیدی قلب نورانی او است. إِنَّمَا عِمَادُ الدِّينِ وَ جِمَاعُ الْمُسْلِمِينَ وَ الْعُدَّةُ لِلْأَعْدَاءِ الْعَامَّةُ مِنَ الْأُمَّة مردم ستون برپا کننده دینند. مردم محل بروز و ظهور قدرت الهی اند. که به قول آن پیرمرد نورانی و آن روح خدا، قدرت لایزال الهی را آنها بروز و ظهور میدهند. من روز بیست و یک تیر ماه هفتاد و هشت در حسینیه امام خمینی بودم. وقتی او گفت این وقایع «قلبم را میفشارد» داشت از خطای کسانی سخن میگفت که نامهای مقدس یاحسین و یازهرا را میبردند و به نام انقلابی گری راه انقلاب را سد میکردند. آنها قلبش را فشرده بودند. به همه گفت بهوش باشید به دانشجویان گفت به جوانان گفت و به عموم مردم هم. بعد هم آرزوی شهادت کرد و تمام. وقتی رفت جمعیت از حسینیه خارج نمیشد نشسته بودند و گریه میکردند داد میزدند. و من مثل آدمهای گیج و منگ از میان جمعیت خارج شدم و راه افتادم کنار پیاده در حاشیه خیابان راه میرفتم. او قلبش فشرده شد. آرزوی شهادت را علنی گفت و بعد با بغض سخنانش را تمام کرد و فقط گفت مردم بهوش باشید. همینها در ذهن و دلم آشوب به پا کرده بود. اما دو روز بعد سیل جمعیتی در خیابان ها راه افتاد با یک دعوت عادی یک نهاد انقلابی و همه چیز تمام شد. سیل جمعیت. همان عماد الدین. همان جماع المسلمین. و همان عده للاعداء یادم افتاد به خون پاک شهید بهشتی و حزب نورانی اش که سیل جمعیت را راه انداخت و در دهه شصت راه انقلاب باز شد. یادم افتاد به خون آقا مصطفی و خون دل آقا روح الله که سیل مردم را به راه انداخت در دهه پنجاه و کار را تمام کرد. بعد هم روال همین بوده تا امروز. نه دی بود. تشییع شهدای غواص بود. تشییع محسن حججی بود. تشییع سردار حاج.ق.ا.س.م بود. امروز هم حضور مبهوت کننده مردم پای صندوق رای بود. بازی همه حرامیها و خودحقیرپندارها و نمک به حرامها مدتها است اینطور به هم میخورد. با خون و خون دل خوبان و پاکان و سیل جمعیت مردم هوشیار. همین. و تاریخ جبهه حق پر است از همین. وَلَوْ يَشَاءُ اللَّهُ لَانْتَصَرَ مِنْهُمْ وَلَٰكِنْ لِيَبْلُوَ بَعْضَكُمْ بِبَعْضٍ ۗ وَالَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ فَلَنْ يُضِلَّ أَعْمَالَهُمْ (آیه۴ محمدص) اگر خدا می‌خواست، خودش از آن‌ها انتقام می‌گرفت؛ ولی این‌طوری با یکدیگر امتحانتان می‌کند.خدا تلاش شهیدان را از بین نمی‌برد @ali_mahdiyan
39.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بحث آقای قاسمیان پیرامون کتاب «طرح کلی اندیشه مقاومت» حاج آقای قاسمیان برای توضیح رویکرد این کتاب، رویکرد قرآن را تبیین کردند. به اعتقاد ایشون قران و انقلاب قرانی و مفاهیم قرانی روی تحولات درونی پیامبر زاییده شده. این نکته ای است که اخیرا به شدت از آن غفلت شده. پیامبر در قله فنا و فوق فنا در آن خلق عظیم ، مستقر شده و تشریعات از آن افق آمده است امام هم بر همین مبنا، مبنای عرفانی قرآنی را به صحنه کشیده. این کتاب از این جهت که بیان طرح کلی اندیشه امروز انقلاب است به انقلاب نگاه کرده. نگاه از این زاویه عرفانی به این سیستم جایش خالی بود. رهبری هم حوزه را و خبرگان را توصیه کردند به چنین تلاشهایی. @ali_mahdiyan
جایزه بزرگ 🌱فیلمهای اصغر فرهادی سطوح و لایه هایی دارد. سطح ظاهری آن با شریعت و ظواهر دین درگیر میشود. این سطح نقطه تمرکز فرهادی نیست ولی خودآگاه به آن توجه دارد. لذا در «درباره الی» آن مردی که از او متنفریم و الی از او فرار کرده و خواسته با پسر دیگری آشنا شود، او اهل نماز است و متشرع. در «جدایی نادر از سیمین» آنجا که در دادگاه فشار زیاد میشود صدای اذان میآید که به صورت طبیعی از این صدا متنفر شوی، قسم به قرآن نخوردن زن چادری همه چیز را خراب میکند و از این عقاید متنفر میشوی. در «فروشنده»، از هر نوع رفتار حقوقی مقابل مجرم متنفرید حتی اندازه یک سیلی زدن. غیرت مرد و بی غیرتی دیگران مساله تو نیست. مهم هم نیست. 🌱اما این ها نقطه تاکید فیلم های او نیست به هیچ وجه. نقطه اصلی تمرکز اصغر فرهادی هویت ما است. فرهنگ ما. خود ما ایران. او با حکومت هم کاری ندارد. او با مردم کار دارد. در فروشنده با خانه در حال ویران شدن مواجهید، در یک گفتگو یکی میگوید کاش میشد شهر را لودر بندازیم خراب کنیم و از نو بسازیم. دیگری جواب میدهد یک بار خراب کردیم و از نو ساختیم این شده. این یعنی چی؟ یعنی ما همینیم. معلم به دانش آموزی که درباره فیلم گاو میپرسد که یک نفر چگونه گاو میشود، جواب میدهد : به مرور. ما به مرور گاو شده ایم. عاشق گاو شده ایم و حالا گاویم. در فروشنده، همه نفرت شما که در طول فیلم جمع کرده اید در نهایت نصیب یک خانواده معمولی با ظاهر ساده ایرانی میشود. همه روابط مورد سوء ظن است. روابط دوستانه شما روابط با تک تک مردم شهر با همه. زیر پوست همه روابط عادی ما یک شیطنت و خباثت نهفته است. این حال در فیلم جریان دارد. این همان هویت است که سیمین از آن فرار میکند و نادر میخواهد با آن بجنگد. این همان است که پشت روابط دوستان و خانواده اطراف الی موج میزند. فرهنگ دروغ و نفاق و شیطنت و سیاهی و پلشتی. ما بدیم هویت پشت روابطمان همه بد است از خودمان باید متنفر شویم از همه داشته هایمان. اصل تمرکز فرهادی بر این خودحقیرپنداری جدی او نسبت به فرهنگ ما است. او با ریشه سیاست و حکومت و همه چیز ما کار دارد. ریشه هویت ما است. هویت مسخ شده. گاو شده. رو به مرگ. پر نفاق. پر دروغ. رو به ویرانی. آلزایمری. بی فایده. روی اعصاب. همه نمادهایش روی اعصاب و تلخ. 🌱البته فرهادی از این هم عمیقتر میشود هر چند این سطح هم مورد تاکید او نیست ولی مورد توجه او هست. یک تنفر عجیب از کل دستگاه خلقت و دنیا و بی اعتمادی به خالق آن. یک تلخی و پوچی ناگزیر که راه انتقام گرفتن از آن، خودکشی است. حذف کردن خود. یک پایان تلخ. هم الی خودکشی میکند هم در فیلم فروشنده، تئاتر (که شعار کارگردان آنجا داده میشود) با خودکشی فروشنده تمام میشود. و طعم تلخ خانواده نادر و سیمین و هم تلخی خانواده مذهبی که تمامی ندارد. طعم تلخ زندگی نامزد الی و همه خانواده در ساحل ماندگان. طعم تلخ زندگی پیرمرد و پیرزن و زن و مرد در فروشنده. اعتقادی به اینکه کسی دست بگیرد نداری زندگی تلخ است و پوچ و همیشه همین هست. این فلسفه پوچ و سیاه به عالم در پشت سر همه وقایع وجود دارد. 🌱جایزه بزرگ نصیب او و فیلمهایش نخل طلایی هم اسکار هم. همه افتخار دولت روحانی وسط دردها و مشکلات مردم هم. آری او نماد خودحقیرپنداری و فرار از خود است به سمت هیچ. @ali_mahdiyan
آب 🌱‏میدونید چرا تو این حجم کم آبی، اول سیستان و بلوچستان و حالا خوزستان فریاد العطش شون بلند شده؟ دلیلش خیلی ساده است چون از تهران دورن. خیلی دور. توی جنوب کرمان یکی از دوستانم با ماشین جهادی چپ کرد.ستون فقراتش شکست. ساعتها کف جاده افتاده بود،بیمارستان به بیمارستان و شهر به شهر جابجا‏میشدند به خاطر نبود امکانات. آخر سر هم آمد به تهران. در تهران تازه فهمیدند او در معرض قطع نخاع بوده. در همین مناطق معلمهای تبعیدی و معتاد از دیگر شهرها را دیدیم. بچه هایی که در مسیر طولانی راه خانه تا مدرسه از دست میرفتند. بچه های کوچکی که با یک بیماری ساده فلج میشوند یا میمیرند 🌱‏اما فقط نبود و کمبود امکانات نیست بلکه این مناطق محل کوهی از نداشته ها است.یکی اش این است که مدیرهای این مناطق ضعیف ترین مدیرانند.مدیرانی ترسو که قدرت تصمیم گیری هم ندارند.نه اینکه همه اینطور باشند اما این نوع مدیران در مناطق دور دست خیلی زیادند.اما از این مهمتر آنکه مردم صدایشان ‏به مرکز دیر میرسد. قدرت رساندن صدای اعتراضشان را ندارند. نخبگانشان که کوچ میکنند به مرکز. مردم عادی نمیدانند چطور باید دردشان را بگویند به کی باید بگویند. بعد تازه به فرض اگر دردشان به مرکز هم برسد مدیران در مرکز اولویتهایشان مرکز است نه مناطق دور دست. نمیدانم تعجب مردم را وقتی ‏یک مسوول به مناطقشان میاید دیده اید یا نه. این درد قدیمی و تلنبار شده است که در دوران مدیرانی با رویکردهای توسعه ای لیبرالی و غربگرا تشدید هم میشود. اما همه ماجرا این نیست. داستان مناطق دور دست ایران بیش از این است وقتی شاخصهای شکاف طبقاتی بیشتر میشود معنایش آن است که فشارها به ‏فشارها به این استانها بیشتر و بیشتر میشود. این هشت سال هر چه فشار که همه تحمل کردند نسبت به فشار وارد بر این مناطق قابل مقایسه نیست. 🌱دولتهای غربگرا فایده شان برای مردم محروم چیزی نزدیک به هیچ است در عوض جمع کمی در مرکز سرمایه هایشان چندین برابر میشود آیا همین است فقط؟ نه باز هم ‏باز هم بیش از این است.خیلی قبل تر از این مشکلات بی آبی، جناب رییس جمهور گفت مشکل مهمتر از برق، بی آبی است. این یعنی او خیلی قبلتر میدانست معنای این مشکلات این است که تحمل مردم تمام میشود. معنایش این است که هزار و یک گروه تروریستی مجهز و مترصد میایند وسط اعتراضات، او میدانست کشور 🌱‏کشور درگیر چه دردهایی خواهد شد. الان او میخواهد چه غلطی بکند؟ همان غلط را میتوانست خیلی زودتر انجام بدهد. نکرد تا امروز. حالا این وسط آن کسانی که توصیه میکردند اساسا مردم رای ندهند و پای کار نیایند برای تغییر شرایط، شده اند روضه خوان و یاد عطش کربلا و نوای خوزستان خوزستان چاووشی ‏افتاده اند. 🌱 بی بی سی هم به جای اخبار ملکه انگلیس، دروغگوییش درباره محرومین ایران را شروع کرده. مدیران بی کفایت هم خفه شده اند. راه چیست؟ الان را که کار ندارم چون قطعا مسوولین ترسوی ما کاری خواهند کرد اما راه درمان مشکل مردم محروم دور از مرکز فقط تغییر دولت مرکزی نیست. یعنی اینکه ‏این همه مشکل را حل نمیکند. بلکه راه حل اصلی این است که گروهها و تشکلهای مردمی هم به مناطق دور دست بروند. نه فقط جهادی ها بلکه همه تشکلها. و جوانان این مناطق مجهز شوند به تشکیلات جهادی و مهارت های مطالبه گری و رسانه ای. صدای مردم را باید به گوش همه رساند، بیشتر از صدای اهالی مرکز @ali_mahdiyan
‏اونهایی که میخوان از گرفتاری و درد مردم مظلوم ما استفاده کنن برای اینکه مقابل ‎آقای جمهوری اسلامی قرارشون بدن، اشتباه محاسبه کردن. خیلی اشتباه.... یعنی میدونی! از بد جایی شروع کردن! خوزستان آخه؟! @ali_mahdiyan
معنای شهر قم 🌱من فکر میکنم هر قومی در ایران ما یک هویتی دارد. هویتی که باید در تجربه های تاریخی اش دید، در معنای رفتار مردمش، در آداب و رسومش در شعرها و شعارها و لطائفش. در یادگاری هایش، در خلق و خوی مردمش در ساختمانهایش در راه هایش در معماریش. معنای پشت همه ظواهرش. هر شهری به همین دلیل معنایی دارد 🌱چند وقت پیش با یکی از اعضای شورای شهر قم گفتگو میکردم. به او عرض کردم شما نسبت به این هویت مسوولید. هویت قم، همه ساخت و سازها و نمادهای شهر را رنگ میزند. هویت قم چیست؟ جلوداری است. پیشرو بودن است. جلوداری و پیشرو بودن برای انقلاب جهانی ما. اگر این است، شهر را باید به گونه ای توسعه داد که این هویت تقویت شود. 🌱ساختن هایپر های عجیب و غریب و فروشگاه های مدرن، با این هویت نمیسازد. چون این فروشگاه ها معنایش مدیریت دنیاگرایانه مصرف مردم است. شاید توسعه بازارهای حول مساجد و مدارس و حرمها اولویت میداشت. نمیدانم ولی هر چه بود این سبک با هویت انقلاب معنوی و دینی ما نمیسازد. 🌱اینجا منطقه کویری است ضرورتی ندارد پارکها و فضای سبزهایی درست کنیم که با این آب و هوا نمیسازد. باغ پرندگان چرا؟ چه اشکالی داشت زیبایی های طبیعی مثل چشمه ها رودخانه ها و بلکه دریاچه های نمک اطراف قم و حتی بیابانها و کوههای اطراف قم را مهیا میکردیم برای اینکه مردم قم از همان که دارند استفاده کنند و همان را به تماشا بکشند. هویت مقاومت و عظمت نهفته در همین آب و خاک را. 🌱قم باید یک مدرسه بزرگ باشد نه اینکه طلبه ها را در قالب شهرک مهدیه و پردیسان و غیره آهسته آهسته از شهر خارج کنند و حتی خیابانهایی بیرون شهر برایشان بکشند که نه کسی را ببینند و نه با مردم دمخور باشند. طرحهای تربیتی و تعلیمی در محله ها و مساجد و مدارس باید بیش از هر جای دیگر در اینجا پیاده شود. این امر را چه کسی تسهیل میکند؟ زشت است برای طلبه ها که دور از مردم با همدیگر زندگی کنند. یک زمانی معاون اخلاق حوزه به من میگفت طلابی که با مردم زندگی میکنند به لحاظ اخلاقی و معنوی هم حتی جلودارند. خوب چه کسی باید این ارتباطها را بیشتر کند. این خوب نیست که مدارس علمیه قم حتی با محله ها و مغازه های اطرافشان هم رابطه نداشته باشند. 🌱قم جلودار است و این یعنی اگر مساله تولید برای کشور ضروری است قم باید پیش قدم باشد در ایجاد کارگاه های تولید. در ایجاد مزارع کشاورزی در باغداری و در امور دیگر. کار مقدس جهادی باید از دل قم الگو شود برای کل کشور. 🌱قم اگر در هویتش رسالت جهانی وجود دارد، باید محل رفت و آمد اندیشمندان و نخبگان و محصلین دنیای امروز و خصوصا جبهه جهانی مقاومت باشد. نباید اهل علمی که از کشورهای مختلف به این جا سفر میکنند در گرفتاری و فلاکت به سر ببرند. 🌱هویت قم، قیام است و انقلاب. هویت قم اقامه است و ظهور. قم را نباید گذاشت تبدیل به واتیکان شود. زشت است خانه های علمای اخلاقش، بیرونی ساده و اندرونی آنچنانی داشته باشد. زشت است حضور مردمش در انتخابات مثل متوسط مردم کشور باشد. زشت است در برخی خیابانهایش در نزدیکی بیوت علما نتوانی قدم بزنی. زشت است دشمن مشغول تربیت فرزندان فضلایش باشد با همین ابزارهای مدرن. زشت است الگوی حرکت انقلاب نباشد بلکه گاهی مایه تمسخر مردم و انقلابیون باشد. قم را دریابید. قم بلوغ پیدا کند انقلاب به معراج میرود. و الا منزوی میشود و الا میمیرد. 🌱اگر شهر قم بشود محل همزیستی مسالمت آمیز مذهب گوشه گیر و معنویت بی خیال ولو در قالب مسجد و هیات و بیوت علما و فضلا و مدارس علمیه مشغول به خود در کنار هایپرها و خیابانهای آنچنانی و توسعه مدرن کذایی، این برای اهل بیت و مسیرشان چه خواهد بود؟ آیا واقعا مایه کونوا لنا زینا و لاتکونوا علینا شینا خواهد بود؟ یا بر عکس؟ @ali_mahdiyan
آپ چاگی 🌱بزن کیمیا، ضربه اول رو تو باید بزنی، بعد از یک رقص پای زیبا، ضربه بزن. این ناهید نیست مقابلت، رفیقت نیست، خواهرت نیست. این ایرانه، بزن و جلوی همه دنیا بشکنش. یک آپ چاگی تا نفسش بند بیاد. نفس کی؟ نفس دخترکان نجیب خوزستانیش که آزادی رو زیر سایه «عزت» دوست دارند زیر سایه«کرامت». که موشک هم مثل باران از آسمان بیاد، میمانند در خانه هایشان، چون میفهمند معنای «خانه» را معنای «سفره» را. بزن کیمیا! 🌱باز هم رقص پا کن! این ناهید نیست غصه نخور، حالا یک «آپ میلگی» جوری که زمین بخورد و برایت کف بزند دختر موفرفری شمالی که مادرش را داد تا با مایک پمپئو سلفی بگیرد. و کف بزند دنیایی که لباس هیچ کشوری را تنت نکرد تا سرگردانیت را به تماشا کشد و از پیروزی دختر با نشاط خندوانه ای دیروزی و حالا سرگردان امروزی لذت ببرد. و برایت کف بزند همان که دخترکان زیادی را از آغوش مادرانشان دزدیده روحشان را و جسمشان را و اگر مقاومت کرده اند صورت زیبایشان را به خونشان تزیین کرده. بزن کیمیا! رقص پا کن! 🌱ضربه نهایی را بزن. «تیو آن نریو چاگی» ، ضربه پا از بالا به پایین، پرشی، بزن بر سر ناهید، این رفیقت نیست امروز. این نماینده ایران است. حریف تو. بزن تا تو هم به اندازه خود در شکستن امید مادران ما سهمی داشته باشی. که دیگر یادمان ندهند بمانیم و بجنگیم برای آزادی بلکه فرار کنیم در آغوش بیگانه تا قهرمان باشیم. ایران بر سفره اش آب اگر نیست. نمک اما زیاد است. بزن بشکن نمک دان ها را. بزن بشکن کمر باباهایی که آغوششان آرامش دختران ایرانی است. بزن کیمیا! 🌱راستی ناهید از اول مسابقه نگاهش به تو است. تو میزنی و او حواسش به تو است. همیشه با هم شاد میشدید با هم میبردید نه بر هم جلوی چشم های نامحرم. باور نمیکند برنگردی. این ناهید نیست که منتظر تو است.... @ali_mahdiyan
‏خدا رحمت کنه امام میگفت شیر که میترسه همزمان که میغره از پشتش هم بادی خارج میشه از ترس. خواستم بدونید علت حمله پهپادی به نجف و جنایتهای افغانستان چیه. داره میره. همین. @ali_mahdiyan
غدیر مردم 🌱پیامبراکرم ص در خطبه غدیر میفرماید «و فی علی ع والله نزلت سوره والعصر» چرا؟ چه ارتباطی بین سوره والعصر و غدیر و امیرالمومنین ع است؟ سوره والعصر به تعبیر علامه طباطبایی مثل چکیده برای قران است. اما همین سوره دوبار کلمه تواصوا را دارد که به معنای توصیه متقابل به شناخت و حرکت به سوی حق و صبر در این مسیر است. یک صحنه رسانه ای متقابل بین همه باید شکل بگیرد در مسیر انقلاب الهی و نبوی. 🌱امام صادق ع در تبیین سوره والعصر میفرماید مراد از عصر یعنی دوران خروج قائم و بعد مهمترین مصداق عملوا الصالحات را «مواسات الاخوان» قرار میدهد. یعنی مراقبت همه از یکدیگر و سهیم کردن هم از اموال هم و ایثار و پر کردن خلا های هم. عجیب نیست؟ غدیر چه ربطی به این روابط متقابل فیمابینی در جامعه ایده آل دینی دارد؟ 🌱عجیب تر آنکه در اعمال و آداب روز غدیر اموری در روایات و به تبع مفاتیح الجنان بیان شده که با آنچه عموما از غدیر میشناسیم متفاوت است. طبیعتا آداب یک روز باید با هویت آن روز متناسب باشد. اطعام دادن به هم که معادل اطعام انبیا و اولیا است. سر زدن به هم. دست دادن به هم. عقد اخوت بستن با هم و بیان این جملات که من بدون تو حتی وارد بهشت نمیشوم. در دعای بعد از نماز روز غدیر میخوانیم من والووا والینا و من عادوا عادینا . این همه اتصال مومنین به هم. انسجامشان به هم. اینها چرا؟ و چه ربطی به غدیر دارد؟ 🌱رازش را در آن روایت ببینید که اسحاق بن عمار میگوید نزد امام صادق ع رفتم و دیدم تحویلم نمیگیرد پرسیدم «جعلت فداک ما الذی غیّر لی حالی عندک» چه کرده ام که حال شما نسبت به من تغییر کرده و او فرمود«الذی غیّرک للمومنین» چون حال تو نسبت به مومنین عوض شده. راه اتصال به معصوم اتصال به مردم است. نصرت معصوم نصرت مردم است. ولایت معصوم ولایت مردم است تا اتصال حول او شکل بگیرد. تا هجرت و رابطه با امام و اراده او شکل بگیرد. تا قدرت شکل بگیرد قدرتی الهی و بینهایت یدالله فوق ایدیهم. ولایت حقیقتی بین ما و شخص امام نیست فقط. اوج ولایت با امام اصلا ولایت با مردم است. 🌱به تعبیری که امام زمان در توقیع به شیخ مفید دارد این «اجتماع قلوب حول آن مسیر امام باعث تعجیل ظهور» او میشود یعنی باعث تعجیل تحقق همه اهداف دنیوی و اخروی جامعه خواهد شد. این کلید غدیر است. @ali_mahdiyan
‏یه حرف تکراری بزنم؟ وقتی میبینی جریان نفاق و پنهانکاری و دروغ، مجبور میشه رو بازی کنه، پس حق پیروز شده پس جریان حق داره پیش میره درباره هالیوود که ادعاش جدایی هنر از سیاست بود دیدی؟ حالا هم نسبت ورزش و سیاست رو ببین، در المپیک که ادعاش جدایی ایندو بود ‎ @ali_mahdiyan
شرق هرمزگان، مناطقی که برای اینکه به آنجا برسی باید از حاشیه کوه و رودخانه عبور کنی، مراسم ازدواج آسان بدون آداب و رسوم دست و پا گیر برگزار میشود. به عروس خانمها هم کمک میشود که جهیزیه شان تامین شوند. صد و پنجاه عروسی در نقاط مختلف روستاهای مختلف. تغییر یک فرهنگ و کمک به شکل گیری یک سنت نورانی خیلی شیرین است. اما خیلی از جزییات را نیستید که ببینید. وقتی عروس خانم میگوید با اجازه صاحب الزمان عج و پدر و مادرم بله، آن لحظه انگار همه ملائکه کل میکشند و هلهله میکنند. و وقتی آقا داماد هنگام عکس یادگاری، کنار گوشم آرام میگفت ده سال جلو افتادم، همینقدر ساده و صمیمی گفت. و بعد وقتی خانواده پنج شهید که به زحمت از شهر با ما آمده بودند، پرچم حرم امام حسین ع را آورده بودند روی سر عروس و دامادها میکشیدند. و عروس دامادها پرچم را به صورتهایشان میکشیدند، نمیدانید چه طعمی دارد این غدیر ، نمیدانید چه مزه ای دارد. جاتون خالی، به یاد همه شما هستم.... پ.ن: البته در این مراسمات پروتکلها نیز بیشتر رعایت میشود. @ali_mahdiyan
‏همه نقد کنندگان به ‎ مجبورند یک سوال روشن را بلند و روشن جواب دهند: آیا کلا مساله فجازی را ول کنیم و رها کنیم ؟ همین که هست خوب است آیا؟ حکمرانی در فضای مجازی اصلا حذف شود؟ قانون نباشد یا این قانون نباشد؟ رها کردن یعنی سپردن کار به حاکمیت دشمن والسلام ‏مهمترین مشکل کشور چیست؟ آب و نان و هوا و برق و تورم و هزار درد و بلا است؟ یا مدیریت و حکمرانی است؟ مدیریت بدون همراهی ذهن و دل مردم آیا شدنی است؟ چرا انتظار دارید مدیریت و حکومت دشمن بر ذهن و دل مردم باشد و مدیران ما در مدیریت موفق شوند؟ ‏نقد قانون خوب است. نقد سبک قانون گذاری بدون شفافیت و توضیح و امثالهم خوب است اما اینکه مجلس و دولت را موظف کنیم به رها کردن حکمرانی، معنایش چیست؟ یعنی بگذاریم بال اصلی دشمن در تحریم که فشار رسانه ای است کار کند.زشت است که جاده صاف کن دشمن باشیم ‎ @ali_mahdiyan
41.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مباحث دکتر شهریار زرشناس درباره محتوای کتاب «طرح کلی اندیشه مقاومت» ایشون معتقد بودند این کتاب یک ویژگی مهمی که دارد توجه به مقوله «فلسفه تاریخ» از منظر اندیشه عرفانی و قرآنی خود ما است. این رویکرد به افراد «هویت» میدهد. غرب مدرن با فلسفه تاریخ خود بر مبنای رویکرد اومانیسمی یا به تعبیر کتاب «نفس سفلی انسانی» به انسانها هویت میدهد. این کتاب تلاش کرده حکمت تاریخی دیگری را ارائه کند و این عالی است. اتفاقا دارایی عرفانی ما امکانات و توان چنین ورودهایی را به ما میدهد. نکته دوم پرداختن کتاب به مساله «وقت دینی» است. انقلاب اسلامی ظهور و فراگیری وقت دینی است. اینکه این «حال» آیا به «مقام» هم تبدیل شده یا نه البته مساله مورد اختلاف ما است. @ali_mahdiyan
هدایت شده از جامعه ایمانی مشعر
آقای مهدیان.mp3
13.83M
✳️ جامعه‌سازی زنان 🔹 حجت‌الاسلام مهدیان 🔰 سومین همایش بانوان فعال در عرصه هیأت 🗓 تیرماه ۱۴۰۰ 📌 شهر قم | مسجد مقدس جمکران 💠 جامعه ایمانی مشعر ✅ @www1542org
من بر خلاف خیلی ها وسط همه این درد و رنجها، طعم خوش امید را میفهمم. طعم دلبستگی ما که معنای واقعی غدیر است. طعم دل نگران هم بودن که در واژه نورانی خانواده را گرم میکند. هر چه کرونا میگوید دهانها دیده نشود، چشمها بیشتر دیده میشود. چشمها که نمایشگر روح بی قرار ایرانی ها است. هر چه پروتکلها میفرماید دوری، دلها بیشتر زمزمه میکند دوستی. نمیدانم چه سری است که زیبایی ما از خداییم و ما رو به سوی اوییم در بلاها بیشتر رخ مینمایاند. و چقدر صورت خدا زیبا است. فاینما تولوا فثم وجه الله بیشتر دیده میشود همان که باقی است یعنی واقعی است. کل من علیها فان و یبقی وجه ربک ذوالجلال و الاکرام. پ ن: عکسهای ازدواج ساده در مناطق شرق هرمزگان. در این چند روز صد و پنجاه زوج جوان را با جهیزیه و جشنی شاد و معنوی به خانه بخت بدرقه کردیم. مراعات قوانین کرونا هم تلاش شد بیشتر انجام شود و خدا رو شکر کسی هم بیمار نشد. در این دو سال حدود ۶۵۰ ازدواج آسان برگزار شده و جهیزیه به عروس خانمها اهدا شده. @ali_mahdiyan