دروس و دیدگاه های استاد علیدوست
💠 متن #ادله_عام_قرآنی_و_روایی جلسه هفتم، سال تحصیلی 1399-1400 💢 استاد علیدوست 💠💠💠💠💠 تاریخ جلس
ادله عام قراردادها ج8.pdf
170.3K
💠 متن #ادله_عام_قرآنی_و_روایی جلسه هشتم، سال تحصیلی 1399-1400
💢 استاد علیدوست
💠💠💠💠💠
تاریخ جلسه : 1399/09/08
#استاد_علیدوست
#خارج_فقه
#ادله_عام_قراردادها
#ادله_عام_قرآنی_و_روایی
#متن_درس
✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست
📚 @alidost_fiqh
دروس و دیدگاه های استاد علیدوست
💠 #ادله_عام_قرآنی_و_روایی جلسه هشتم، سال تحصیلی 1399-1400 💢 استاد علیدوست 💠💠💠💠💠 تاریخ جلسه : 1
ادله عام قراردادها - ادله عام قرآنی و روایی (99-1400) - جلسه 9.mp3
8.04M
💠 #ادله_عام_قرآنی_و_روایی جلسه نهم، سال تحصیلی 1399-1400
💢 استاد علیدوست
💠💠💠💠💠
تاریخ جلسه : 1399/09/15
#استاد_علیدوست
#خارج_فقه
#ادله_عام_قراردادها
#ادله_عام_قرآنی_و_روایی
#صوت_درس
✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست
📚 @alidost_fiqh
دروس و دیدگاه های استاد علیدوست
💠 متن #ادله_عام_قرآنی_و_روایی جلسه هشتم، سال تحصیلی 1399-1400 💢 استاد علیدوست 💠💠💠💠💠 تاریخ جلس
ادله عام قراردادهاج9.pdf
168.8K
💠 متن #ادله_عام_قرآنی_و_روایی جلسه نهم، سال تحصیلی 1399-1400
💢 استاد علیدوست
💠💠💠💠💠
تاریخ جلسه : 1399/09/15
#استاد_علیدوست
#خارج_فقه
#ادله_عام_قراردادها
#ادله_عام_قرآنی_و_روایی
#متن_درس
✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست
📚 @alidost_fiqh
دروس و دیدگاه های استاد علیدوست
💠 #ادله_عام_قرآنی_و_روایی جلسه نهم، سال تحصیلی 1399-1400 💢 استاد علیدوست 💠💠💠💠💠 تاریخ جلسه : 13
ادله عام قراردادها - ادله عام قرآنی و روایی (99-1400) - جلسه 10.mp3
8.48M
💠 #ادله_عام_قرآنی_و_روایی جلسه دهم، سال تحصیلی 1399-1400
💢 استاد علیدوست
💠💠💠💠💠
تاریخ جلسه : 1399/09/21
#استاد_علیدوست
#خارج_فقه
#ادله_عام_قراردادها
#ادله_عام_قرآنی_و_روایی
#صوت_درس
✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست
📚 @alidost_fiqh
دروس و دیدگاه های استاد علیدوست
💠 متن #ادله_عام_قرآنی_و_روایی جلسه نهم، سال تحصیلی 1399-1400 💢 استاد علیدوست 💠💠💠💠💠 تاریخ جلسه
ادله عام قراردادها ج10.pdf
171.3K
💠 متن #ادله_عام_قرآنی_و_روایی جلسه دهم، سال تحصیلی 1399-1400
💢 استاد علیدوست
💠💠💠💠💠
تاریخ جلسه : 1399/09/21
#استاد_علیدوست
#خارج_فقه
#ادله_عام_قراردادها
#ادله_عام_قرآنی_و_روایی
#متن_درس
✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست
📚 @alidost_fiqh
🔹آیت الله علیدوست در یادداشتی نوشت؛
✔️رفتار آیتالله جوادی عزت واقعی زن را در معرض دید انسانها قرار داد
مصیبتی بزرگ بر حکیم متأله و مرجع عالیقدر آیت الله جوادی آملی مدظله و بیت محترم ایشان و بیشماری از ارادتمندان آن مرجع عالیقدر وارد شد، لکن حرکتی محمود و مشکور از حکیمی صالح، عالم و با احساس، عشق و سلیقه خداداد، این پدیده را به عبرتی ماندگار و درسی پر اثر مبدل ساخت.
رفتاری که عبد صالح خداوند در مراسم وداع همسر از خود به منصّه ظهور رساند، جایگاه یک زن را در چشم خردمندی با هشتاد سال انس با معارف و قرآن نشان داد؛ نشان داد که میتوان همه چیز را «من الله تعالی و الیه سبحانه» دانست؛ لکن قدردان نعمت هم بود. عزت واقعی زن را در معرض دید و شنود انسانها قرار داد. این حرکت که از اسلام و برای انسان بود را باید در کنار زحمات سترگ و ستودنی دهها ساله ایشان قرار داد و با همه ارزشمندی آن تلاشها، این را در تأثیر اجتماعی همسان با آنها دید. جداً که این مرد بزرگ در این چند روز چه کرد!
خداوند بزرگ ایشان را برای اسلام و انسان نگه دارد.
✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست
📚 @alidost_fiqh
دروس و دیدگاه های استاد علیدوست
🔹آیت الله علیدوست در یادداشتی نوشت؛ ✔️رفتار آیتالله جوادی عزت واقعی زن را در معرض دید انسانها قرار
▪️ پیام تسلیت آیت الله علیدوست به مناسبت رحلت بانوی آیت الله جوادی آملی(دامت برکاته)
✔️ #زن در آئینه جلال و جمال
محضر مغتنم صدیق گرامی حضرت حجت الاسلام والمسلمین جناب سعید جوادی آملی زید عزکم
مصیبتی بزرگ بر حضرت والد، حکیم متأله و مرجع عالیقدر آیت الله العظمی جوادی آملی مد ظله، جنابعالی، خانواده محترم و بیشماری از ارادتمندان وارد شد، لکن حرکتی محمود و مشکور از حکیمی صالح، عالم و با احساس، عشق و سلیقه خداداد، این پدیده را به عبرتی ماندگار و درسی پر اثر مبدل ساخت.
رفتاری که عبد صالح خداوند در مراسم وداع همسر از خود به منصّه ظهور رساند، جایگاه یک زن را در چشم خردمندی با هشتاد سال انس با معارف و قرآن نشان داد؛
نشان داد که می توان همه چیز را من الله تعالی و الیه سبحانه دانست؛ لکن قدردان نعمت هم بود. عزت واقعی زن را در معرض دید و شنود انسان ها قرار داد. به شما راحت عرض کنم این حرکت که - از اسلام برای انسان بود – را باید در کنار زحمات سترگ و ستودنی ده ها ساله ایشان قرار داد و با همه ارزشمندی آن تلاش ها، این را در تأثیر اجتماعی همسان با آنها دید. جداً که این مرد بزرگ در این چند روز چه کرد؟!
خداوند بزرگ ایشان را برای اسلام و انسان نگه دارد.
ابوالقاسم علیدوست / حوزه علمیه قم
25 رمضان 1443
✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست
📚 @alidost_fiqh
دروس و دیدگاه های استاد علیدوست
💠 متن #ادله_عام_قرآنی_و_روایی جلسه دهم، سال تحصیلی 1399-1400 💢 استاد علیدوست 💠💠💠💠💠 تاریخ جلسه
ادله عام قراردادها - ادله عام قرآنی و روایی (99-1400) - جلسه 11.mp3
8.2M
💠 #ادله_عام_قرآنی_و_روایی جلسه یازدهم، سال تحصیلی 1399-1400
💢 استاد علیدوست
💠💠💠💠💠
تاریخ جلسه : 1399/09/29
#استاد_علیدوست
#خارج_فقه
#ادله_عام_قراردادها
#ادله_عام_قرآنی_و_روایی
#صوت_درس
✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست
📚 @alidost_fiqh
دروس و دیدگاه های استاد علیدوست
💠 متن #ادله_عام_قرآنی_و_روایی جلسه دهم، سال تحصیلی 1399-1400 💢 استاد علیدوست 💠💠💠💠💠 تاریخ جلسه
ادله عام قراردادها ج11.pdf
202.7K
💠 متن #ادله_عام_قرآنی_و_روایی جلسه یازدهم، سال تحصیلی 1399-1400
💢 استاد علیدوست
💠💠💠💠💠
تاریخ جلسه : 1399/09/29
#استاد_علیدوست
#خارج_فقه
#ادله_عام_قراردادها
#ادله_عام_قرآنی_و_روایی
#متن_درس
✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست
📚 @alidost_fiqh
دروس و دیدگاه های استاد علیدوست
💠 #ادله_عام_قرآنی_و_روایی جلسه یازدهم، سال تحصیلی 1399-1400 💢 استاد علیدوست 💠💠💠💠💠 تاریخ جلسه :
ادله عام قراردادها - ادله عام قرآنی و روایی (99-1400) - جلسه 12.mp3
8.21M
💠 #ادله_عام_قرآنی_و_روایی جلسه دوازدهم، سال تحصیلی 1399-1400
💢 استاد علیدوست
💠💠💠💠💠
تاریخ جلسه : 1399/10/06
#استاد_علیدوست
#خارج_فقه
#ادله_عام_قراردادها
#ادله_عام_قرآنی_و_روایی
#صوت_درس
✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست
📚 @alidost_fiqh
دروس و دیدگاه های استاد علیدوست
💠 متن #ادله_عام_قرآنی_و_روایی جلسه یازدهم، سال تحصیلی 1399-1400 💢 استاد علیدوست 💠💠💠💠💠 تاریخ ج
ادله عام قراردادهاج12.pdf
172K
💠 متن #ادله_عام_قرآنی_و_روایی جلسه دوازدهم، سال تحصیلی 1399-1400
💢 استاد علیدوست
💠💠💠💠💠
تاریخ جلسه : 1399/10/06
#استاد_علیدوست
#خارج_فقه
#ادله_عام_قراردادها
#ادله_عام_قرآنی_و_روایی
#متن_درس
✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست
📚 @alidost_fiqh
🔻وفاقی مبارک و ضروری
🔹پیشنهادی برای رفع اختلاف های فقهی در رؤیت هلال (بخش اول)
✔️ ابوالقاسم علیدوست
شبکه اجتهاد: موضوعی که در این یادداشت مورد اشاره قرار میگیرد، گرچه از زمان آن قدری گذشته است، اما با توجه به زنده بودن و تکرارش در هر سال، مجالی موجه و موسع برای یادداشت دارد و البته به دلایلی حقیر مصلحت در تأخیر آن میدید.
۱. در بسیاری از سالها مراجع عظام تقلید نسبت به رؤیت هلال شوال (عید فطر) اختلاف پیدا میکنند؛ و در حالی که بعضی از ایشان روزی را به عنوان عید فطر اعلام میکنند، گروهی دیگر فردای آن روز را عید میدانند و البته برخی هم در اواسط یا اواخر همان روز اول، عید فطر را اعلام میکنند.
۲. منشأ این اختلاف سه امر است:
الف. اعتبار رؤیت هلال با چشم مسلح که برخی آن را قبول دارند و جمعی آن را باور ندارند.
ب. اشتراط اتحاد افق و عدم آن؛ با این توضیح که برخی از مراجع معتقدند رؤیت هلال در یک منطقه تنها کافی برای آن منطقه و اطراف آن است در حالی که جمعی از ایشان اتحاد در شب (با اختلافی که باز، در مقدار زمان اتحاد در شب دارند) را کافی میدانند؛ بنابراین رؤیت هلال در بسیاری از مناطق دوردست از ایران (مثلاً) برای ایران کافی است.
ج. آیا اعلام فطر و روز اول شوال مثل سایر روزهاست که صرفاً تعیین مصداق است و مجالی برای دخالت فقیه به عنوان حاکم شرع ندارد یا از حوزههایی است که حاکم شرع باید (یا میتواند) در مورد آن دخالت و حکم حکومی صادر کند؟
۳. بر کسانی که نسبت به فرایند اجتهاد آشنا نیستند گاه این ابهام و پرسش رخ مینماید که چرا مراجع تقلید با هم نمینشینند این اختلافها را حل کنند؟ در حالی که آشنایان به فرایند استنباط میدانند که فقیهان امامیه در بسیاری از موارد سخنان یکدیگر را با دقت مطالعه میکنند حتی گاه با هم مباحثاتی دارند ولی بنا نیست همه اختلافهای نظری با نشست و مذاکره حل شود همان گونه که دانشمندان و ایستادگان بر قله علم در سایر علوم هم با هم اختلافهایی دارند بدون اینکه یکی بتواند دیگری را قانع کند.
۴. سوگمندانه باید گفت: فرایند اجتهاد هر چه باشد بازتاب منفی اختلاف در عید فطر چیزی نیست که بتوان آن را نادیده گرفت و از کنار آن به راحتی گذشت. ملاحظه کنید (بدون اینکه خواسته باشیم بزرگنمایی یا سیاهنمایی شود) در عید فطر امسال چهها گفته شد؛ اولاً توده مؤمنان سرگردان بودند بدون اینکه نسبت به این اختلافها توجیه باشند. ثانیاً سایتها و صداهای بیگانه و ضلال چه تبلیغاتی راه انداختند و تقابلهایی حتی گاه سیاسی را تبلیغ کردند؛ در حالی که آشنایان به امر استنباط میدانند ذرهای از تقابل در کار نبود ولی به هر حال تبلیغات بیاثر نیست. ثالثاً گروهی از داخل هجمههایی را به ساحت برخی مراجع لازمالاحترام داشتند؛ حتی صحبت از عدول از مسئله تقلید را مطرح کردند؛ امری که به زعم ما بدعتی بس ناصحیح است.
۵. به نظر میرسد اینکه مسئله هلال شوال بزرگنمایی نشود و هر یک از متدینان از مرجع تقلید خویش پیروی کند هر چند راه حلی دلسوزانه و قابل احترام است ولی جلو برخی سرگردانیها و سوءاستفادهها را نمیگیرد؛ و به نظر میرسد بتوان برخی راه حلها ارائه کرد که ضمن موجه بودن و برخوردار بودن آن از انضباط فقهی از آسیب کمتری برخوردار باشد بلکه به شرط اجرای کامل آن بدون آسیب است.
دروس و دیدگاه های استاد علیدوست
🔻وفاقی مبارک و ضروری 🔹پیشنهادی برای رفع اختلاف های فقهی در رؤیت هلال (بخش اول) ✔️ ابوالقاسم علید
🔻وفاقی مبارک و ضروری
🔹پیشنهادی برای رفع اختلاف های فقهی در رؤیت هلال (بخش دوم)
✔️ ابوالقاسم علیدوست
۶. راه مورد نظر این است :مراجع عظام ضمن حفظ مبنای فقهی خویش امر اعلام فطر را به یک شخصیت یا نهاد واگذار کنند و پرسشگران را به آن شخصیت یا نهاد ارجاع دهند. با این توضیح که اگر مبنای فقهی فرد ارجاعدهنده با مبنای فقهی مرجع اعلام عید موافق باشد که مسئله حل است؛ و اگر اختلاف در مبنا دارند و مرجع اعلام عید بر مبنایی اعلام کرده که شخص ارجاعدهنده قبول ندارد، در صورتی که ارجاعدهنده، اعلام عید را امری حکومتی بداند (اعلام عید را داخل در گستره حکم حکومتی بداند چنان که از برخی از روایتها استفاده میشود) همگان میدانیم که در این صورت تا قطع به خلاف واقع بودن نداشته باشد حق مخالفت ندارد؛ البته به شرطی که مرجع اعلام، حکم حکومتی کند (در این باره به کتابهای فقهی قضا مراجعه شود)؛ و واضح است که مسائل اختلافی مورد اشاره، یک طرف آن به قدری واضح نیست که قطع به خلاف در آن باشد؛ و اگر آن را امری حکومتی نداند یا (بر فرض بعید) قطع به مخالف واقع بودن مبنای مرجع اعلامکننده عید داشته باشد یا حکم حکومتی در این باره صادر نشود، مصلحت عامه اتفاق همگان بر اعلام عید و عدم تشتت در این باره و جلوگیری از سوء استفادههایی که متأسفانه شاهد آن بودهایم مجوز بلکه ملزم این توافق و ارجاع است. اینکه امام صادق(ع) در برخی روایتها امر اعلام هلال را به مرجعی غیرمعتبر واگذار میکنند و به صراحت میفرمایند : «ای والله افطر یوما من شهر رمضان احب الی من أن یضرب عنقی» یا میفرمایند: «کان افطاری یوما و قضاوه ایسر علی من ان یضرب عنقی و لایعبد الله» میتواند الهامبخش، در این باره باشد.
۷. چنان که ملاحظه کردید این پیشنهاد به صدد بحثهای ماهوی راجع به اختلافهای مورد اشاره نیست به دلیل اینکه نخواستهایم پیشنهاد خود را بر مبنایی خاص بنا کنیم؛ در واقع پیشنهاددهنده معتقد است توجه به عنصر مصلحت مورد نظر شارع و دفع مفسده میتواند آنچه را یک بنبست فقهی مینمایاند حل کند. مگر نه این است که امروزه در جمهوری اسلامی ایران دادگاهها- به حق- براساس برخی انظار فقهی (فتوای معیار) به اصدار رأی میپردازند بدون اینکه درگیر نظر مرجع تقلید محکومله یا محکومعلیه باشند و مگر نه این است که بزرگان فقه- به حق- با اعلام روزهای عرفه، قربان و تشریق به اظهار نظر نمیپردازند و کار را به دیگران- که نظر آنها حجیت برای ایشان ندارد- واگذار میکنند؛ و اینکه بین این موارد تفاوت فارق گذاشته شود، به نظر قابل دفاع نیست؛ البته تصمیم نهایی در این باره با بزرگانی است که زعیم این امر هستند و هر آنچه تصمیم بگیرند باید به آن احترام گذاشت لکن زعامت این اعاظم نسبت به این امر مهم مانع بحث و گفتوگوی منضبط دیگران در این باره نیست.
۸. بسیار بجا- بلکه بایسته- است که رسانهها به ویژه سیمای جمهوری اسلامی ایران با اختصاص برنامهها و ترجیحاً میزگردهایی کاملاً علمی مردم را نسبت به این امر به ویژه آنچه در امر دوم و سوم بیان شد توجیه کنند.
دروس و دیدگاه های استاد علیدوست
💠 #ادله_عام_قرآنی_و_روایی جلسه دوازدهم، سال تحصیلی 1399-1400 💢 استاد علیدوست 💠💠💠💠💠 تاریخ جلسه
ادله عام قراردادها - ادله عام قرآنی و روایی (99-1400) - جلسه 13.mp3
8.48M
💠 #ادله_عام_قرآنی_و_روایی جلسه سیزدهم، سال تحصیلی 1399-1400
💢 استاد علیدوست
💠💠💠💠💠
تاریخ جلسه : 1399/10/13
#استاد_علیدوست
#خارج_فقه
#ادله_عام_قراردادها
#ادله_عام_قرآنی_و_روایی
#صوت_درس
✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست
📚 @alidost_fiqh
دروس و دیدگاه های استاد علیدوست
💠 متن #ادله_عام_قرآنی_و_روایی جلسه دوازدهم، سال تحصیلی 1399-1400 💢 استاد علیدوست 💠💠💠💠💠 تاریخ
ادله عام قراردادهاج 13.pdf
185.8K
💠 متن #ادله_عام_قرآنی_و_روایی جلسه سیزدهم، سال تحصیلی 1399-1400
💢 استاد علیدوست
💠💠💠💠💠
تاریخ جلسه : 1399/10/13
#استاد_علیدوست
#خارج_فقه
#ادله_عام_قراردادها
#ادله_عام_قرآنی_و_روایی
#متن_درس
✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست
📚 @alidost_fiqh
دروس و دیدگاه های استاد علیدوست
💠 #ادله_عام_قرآنی_و_روایی جلسه سیزدهم، سال تحصیلی 1399-1400 💢 استاد علیدوست 💠💠💠💠💠 تاریخ جلسه :
ادله عام قراردادها - ادله عام قرآنی و روایی (99-1400) - جلسه 14.mp3
9.26M
💠 #ادله_عام_قرآنی_و_روایی جلسه چهاردهم، سال تحصیلی 1399-1400
💢 استاد علیدوست
💠💠💠💠💠
تاریخ جلسه : 1399/10/19
#استاد_علیدوست
#خارج_فقه
#ادله_عام_قراردادها
#ادله_عام_قرآنی_و_روایی
#صوت_درس
#جلسه_آخر
✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست
📚 @alidost_fiqh
دروس و دیدگاه های استاد علیدوست
💠 متن #ادله_عام_قرآنی_و_روایی جلسه سیزدهم، سال تحصیلی 1399-1400 💢 استاد علیدوست 💠💠💠💠💠 تاریخ ج
ادله عام قراردادهاج14.pdf
159.3K
💠 متن #ادله_عام_قرآنی_و_روایی جلسه چهاردهم، سال تحصیلی 1399-1400
💢 استاد علیدوست
💠💠💠💠💠
تاریخ جلسه : 1399/10/19
#استاد_علیدوست
#خارج_فقه
#ادله_عام_قراردادها
#ادله_عام_قرآنی_و_روایی
#متن_درس
#جلسه_آخر
✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست
📚 @alidost_fiqh
دروس و دیدگاه های استاد علیدوست
♦️ ماهیت شناسی رأی مردم و آثار آن/ انتخابات عقدی مستقل است و تا زمانی که نماینده مصلحت مردم را رعایت میکند، قابل فسخ نیست
✅ آیت الله ابوالقاسم علیدوست در درس خارج «فقه سیاسی» بیان کرد:
⬅️ نظریه مشروعیت رای مردم و مشروعیت بخشی آن به حکومت، چند سوال را در ذهن مخاطب ایجاد میکند:
1️⃣ آیا ماهیت آن وکالت می باشد یا بیعت یا پدیده جدید؟
2️⃣ اگر گفته شود رأی مردم نوعی وکالت است، آیا وکالت شرعی با همه آثارش منظور است؟
3️⃣ آیا رأی اکثریت مجوز حکومت بر اقلیت میباشد؟
4️⃣ با توجه به اینکه رأی مردم در محدوده امور مرتبط با خودشان است، اگر اکثریت بر عدم اجرای حکمی از شریعت اصرار کردند، حاکمیت باید تمکین کند؟
⬅️ نمایندگی، ریاست جمهوری، شورای شهر و ... یک بحث جدید می باشند؛ یعنی وکالت به معنایی خاص نیست بلکه امر جدیدی است که ساخته عقلا میباشد و مخالف امر شریعت نیز نیست.
⬅️ انتخابات عقد و عهدی است مستقل و تا زمانی که نماینده مصلحت مردم را رعایت میکند و شرایط نمایندگی را دارد، قابل فسخ نیست مگر اینکه زمان آن منقضی شود یا انتخابی جدید صورت پذیرد.
متن کامل: https://b2n.ir/g34066
14001216-نشست علمی-تبیین فقهی و حقوقی مفهوم مصالح عالی کودک و چالش های مرتبط با آن.mp3
29.4M
🖌 تبیین فقهی و حقوقی مفهوم مصالح عالی کودک و چالش های مرتبط با آن
🔸 با سخنرانی آیت الله علیدوست
#مصالح_عالی_کودک
#سخنرانی
#پژوهشگاه_قوه_قضاییه
دروس و دیدگاه های استاد علیدوست
🖌 تبیین فقهی و حقوقی مفهوم مصالح عالی کودک و چالش های مرتبط با آن 🔸 با سخنرانی آیت الله علیدوست #م
فقه و مصلحت کودک 1.pdf
191.7K
🖌 تبیین فقهی و حقوقی مفهوم مصالح عالی کودک و چالش های مرتبط با آن
🔸 با سخنرانی آیت الله علیدوست
#مصالح_عالی_کودک
#متن_سخنرانی
#پژوهشگاه_قوه_قضاییه
دروس و دیدگاه های استاد علیدوست
🖌 تبیین فقهی و حقوقی مفهوم مصالح عالی کودک و چالش های مرتبط با آن 🔸 با سخنرانی آیت الله علیدوست #م
14010131-masaleh.aali.koodak-2.mp3
19.22M
🖌 مصالح عالیه کودک قاعده یا پارادایم؟
🔸 با سخنرانی آیت الله علیدوست
#مصالح_عالی_کودک
#سخنرانی
#پژوهشگاه_قوه_قضاییه
دروس و دیدگاه های استاد علیدوست
🖌 مصالح عالیه کودک قاعده یا پارادایم؟ 🔸 با سخنرانی آیت الله علیدوست #مصالح_عالی_کودک #سخنرانی #پژو
نشست دوم مصلحت کودک .pdf
196.6K
🖌 مصالح عالیه کودک قاعده یا پارادایم؟
🔸 با سخنرانی آیت الله علیدوست
#مصالح_عالی_کودک
#متن_سخنرانی
#پژوهشگاه_قوه_قضاییه
دروس و دیدگاه های استاد علیدوست
✍️ متن فقه سیاسی صفحات 117 و 118 موضوع : جایگاه رای مردم در مشروعیت حکومت - رفع برخی ابهامات بحث -
فقه سیاسی 120.pdf
204.3K
✍️ متن فقه سیاسی صفحات 119 و 120
موضوع : اعتبار مرزهای جغرافیایی و ملی و مناسبت آن با دار الاسلام و دار الکفر
تاریخ جلسه : 1401/02/21
#استاد_علیدوست
#خارج_فقه
#خارج_فقه_سیاسی
#متن_درس
✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست
📚 @alidost_fiqh
دروس و دیدگاه های استاد علیدوست
💠 #خارج_فقه_سیاسی - جلسه بیست و سوم (51 - 75) سال تحصیلی 1400-1401 💢 استاد علیدوست 💠💠💠💠💠 موضوع
خارج فقه سیاسی (1400-1401) - جلسه 24.mp3
9.48M
💠 #خارج_فقه_سیاسی - جلسه بیست و چهارم (52 - 76) سال تحصیلی 1400-1401
💢 استاد علیدوست
💠💠💠💠💠
موضوع : اعتبار مرزهای جغرافیایی و ملی و مناسبت آن با دار الاسلام و دار الکفر
تاریخ جلسه : 1401/02/21
صفحات : 119 و 120
#استاد_علیدوست
#خارج_فقه
#خارج_فقه_سیاسی
#صوت_درس
✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست
📚 @alidost_fiqh