eitaa logo
عقل یشمی خال‌خال پشمی
247 دنبال‌کننده
694 عکس
33 ویدیو
74 فایل
☑️ کسی که حرفای این کانال را جدی بگیره، خره. 😇✌ @ebrahimpour
مشاهده در ایتا
دانلود
عقل یشمی خال‌خال پشمی
دوستم، محمد بانیانی در «شطحیات» نوشت: 🔴بچه ماهیان پرورشگاهی در بحر محیط! 🔻بعدها در تاریخ خواهند نو
📸 #عکس 📝پاراف نامه‌ی معاونت امور طلاب درباره‌ی نمایشگاه کتاب تهران، توسط مدیر مدرسه 🗓اردیبهشت 1395 - مدرسه #حقانی 🌐 @aliebrahimpour_ir
عقل یشمی خال‌خال پشمی
📸 #عکس 📝پاراف نامه‌ی معاونت امور طلاب درباره‌ی نمایشگاه کتاب تهران، توسط مدیر مدرسه 🗓اردیبهشت 1395
📌 قصد نبش قبر ندارم؛ ولی اصولا عادت داریم به حذف صورت مسئله و ایزولیزاسیون محیط‌های تربیتی. نمی‌گویم هضم جو شویم؛ ولی قطعا بستن محیط هم راه درست نیست. اینکه راه حل چیست، سوالی است که من هم جوابش را کامل نمی‌دانم. اما قطعا نه هضم درست است و نه این بخش‌نامه‌ها و پاراف‌های از بالابه‌پایین پاستوریزه‌ساز. 🌐 @aliebrahimpour_ir
هدایت شده از تاملاتی در روش‌شناسی فقه
📣 📌 کلاس « » 📚با محوریت تدریس سه‌کتاب فقه‌وعقل و فقه‌وعرف و فقه‌ومصلحت استاد 👤 توسط حجت‌الاسلام استاد سیدمهدی موسوی 🗓 از ابتدای سال تحصیلی 97-98 🕰 هر روز (شنبه تا چهارشنبه)؛ ساعت 9-10 🕌مدرسه امام حسین علیه‌السلام؛ طبقه اول؛ مدرس4 (قم، صفاییه، کوچه آمار، فرعی اول سمت چپ) 🔐 توضیحاتی درباره‌ی ضرورت و چرایی: 🌀 eitaa.com/ravesh_feqh/13 💠 کانال اطلاع‌رسانی و آرشیو صوت‌ها، درس‌گفتارها، تقریرات و متون پشتیبان کلاس در خبررسان تلگرام و ایتا: 🌐 @ravesh_feqh
عقل یشمی خال‌خال پشمی
📣 #اطلاع_رسانی 📌 کلاس « #روش_شناسی_فقه» 📚با محوریت تدریس سه‌کتاب فقه‌وعقل و فقه‌وعرف و فقه‌ومصلحت
🔐 📌چرا تامل درباره‌ی روش‌شناسی فقه؟ 🤔 📌چرا کتب سه‌گانه‌ی استاد علیدوست؟ 🤔 ✅ چرا ؟ ☘انسان معاصر با انبوهی از پرسش‌های فکری و نیازهای اجتماعی، در میان مکتب‌های مختلف شرق و غرب گرفتار و سردرگم است. در این میان گروهی معتقدند پاسخ به این پرسش‌ها و نیازهای متعدد فکری، فرهنگی، اجتماعی و... را بایستی در عقلانیت مدرن و بریده‌ی از وحی جست‌وجو کرد. اما در مقابل، معتقدیم اسلام و مکتب شیعه، مکتبی کامل و جامع است و برای ابعاد مختلف زندگی آدمی در جهان معاصر، برنامه کاربردی و عملیاتی دارد و «فقه تئوری واقعی و کامل اداره انسان از گهواره تا گور است». ☘حکومت اسلامی، نیاز انسان معاصر را پر رنگ‌تر کرده است. اگر تا قبل از این، پاسخ به این سوالات تنها در مقام نظر اهمیت داشت؛ امروزه جامعه اسلامی به صورت بالفعل نیازمند پاسخ به این سوالات در عرصه های مختلف اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، فکری و... است تا در عمل پیاده کند. ☘اما چگونگی استخراج این برنامه، پرسشی بجاست که محل تامل اندیشوران دردآشنا قرار گرفته، می‌گیرد. برای دفاع از مکتب و پاسخ‌گویی حلٓی به مشکل انسان معاصر، لازم است روش منضبط و دقیقی برای این مهم ارائه شود. تا پیش از دوران جدید، فقه و اصول مرسوم، پاسخگویی کاملی به نیازها و سوالات عصر خود داشت؛ اما سوالات جدید که از جنس نظام‌سازی است، نیازمند تکمیل و ارتقای روشی در عرصه فقه است. ☘ارتقای روشی فقه، بعد از فهم تراث و زمینه‌های موجود ممکن است. در این میان، برخی دریچه‌های روش‌شناسانه‌ی فقه، به‌منزله‌ی گلوگاه‌های اساسی هستند و تامل در آن‌ها می‌تواند زیربنای تحول‌های روشی را فراهم کند. مهم‌ترین این مباحث عبارت است از: ، و . ✅ چرا این سه کتاب؟ ☘استاد آیت‌الله ابوالقاسم ، از جمله پیشگامان محققینی هستند که به صورت منضبط و جامع بدین سه موضوع پرداخته و در قالب سه‌کتاب به جامعه علمی تقدیم کرده‌اند. کسب جایزه بین‌المللی علوم‌انسانی‌اسلامی به مناسبت «نظریه پردازی فقیهانه در قلمرو نسبت فقه و عقل، عرف و مصلحت» که در این سه کتاب ارائه شده است، شاهدی است بر اتقان و قوت علمی این سه کتاب. ایشان، در قالب این سه کتاب رشته فقه و حقوق اسلامی، موفق شده اند ضمن ارائه نظریه ای جامع در خصوص تعیین مناسبات فقه و علوم انسانی و اجتماعی، مدل مشخصی را برای پیوند میان این‌دو ارائه نمایند. بنابراین یکی از بهترین متون مناسب برای تامل در روش‌شناسی فقه، این سه اثر ایشان است. 🌐 @ravesh_feqh 🌐 @aliebrahimpour_ir
حق عقل در اجتهاد - مرتضی مطهری - نشریه مکتب تشیع - 1341 - شماره9.pdf
283.6K
📝 #دانلود #مقاله #فقهی #اصولی خواندنی و #منتشرنشده 📌 «حق #عقل در #اجتهاد» 👤 نوشته استاد شهید آیت‌الله مرتضی #مطهری 📇 نشریه مکتب تشیع - 1341 🌐 @aliebrahimpour_ir
روند آینده اجتهاد - شهیدسیدمحمدباقر صدر - نشریه فقه اهل بیت - بهار1374 - شماره1.pdf
348.4K
📝 #دانلود #مقاله #فقهی #اصولی خواندنی و راهبردی 📌 «روند آینده #اجتهاد» 👤 نوشته استاد شهید آیت‌الله سیدمحمدباقر #صدر 📇 نشریه فقه اهل بیت - بهار1374 - شماره1 🌐 @aliebrahimpour_ir
عقل یشمی خال‌خال پشمی
📝 #دانلود #مقاله #فقهی #اصولی خواندنی و راهبردی 📌 «روند آینده #اجتهاد» 👤 نوشته استاد شهید آیت‌الله س
روند آینده اجتهاد - شهیدسیدمحمدباقر صدر - نشریه فقه اهل بیت - بهار1374 - شماره1.zip
148K
📝 #دانلود متن #مقاله خواندنی و راهبردی 📌 «روند آینده #اجتهاد» 👤 نوشته استاد آیت‌الله #شهیدصدر 📇 نشریه فقه اهل بیت - بهار1374 - شماره1 🌐 @aliebrahimpour_ir
هدایت شده از تاملاتی در روش‌شناسی فقه
📌 | 🔖 آثار در آیات و روایات، ارزشی و است و در هیچ آیه و روایتی اثر منفی و ناهنجاری به عقل نسبت داده نشده است. 📓 فقه‌وعقل، علیدوست، ص۴۹. 🌐 @ravesh_feqh
📌درد و دل #ابن_سینا درباره #حکمت_مشا 🔖 ...از ترس اینکه در روز روشن شک نکنند، مماشات کردم و اشتباهات‌شان را نگفتم. 📕 ابن‌سینا، حکمت مشرقیین، ص۳. 📖 علی #امینی_نژاد، آموزش حکمت #اشراق، ص۹. [ #برش #ازکتاب] 🌐 @aliebrahimpour
📌 ضرورت و جریان‌شناسی 🌺 مشکل اساسی جریان شناسی های موجود و نیاز اصلی جریان شناسی برای تثبیت شدن به عنوان یک دانش میان رشته ای، تنقیح روش شناختی آن است. جریان شناسی تنها زمانی می تواند اعتبار علمی پیدا کند که الگویی آگاهانه و منضبط در روش شناسی خود داشته باشد. هدف این پژوهش نیز آگاهانه کردن فرآیند جریان شناسی است. آگاهانه کردن فرآیند (=سازوکار) جریان شناسی، به معنای احصاء قدم به قدم تمامی مراحل فرآیند و ارتباطات آن ها برای رسیدن به یک برآیند (=نتیجه) –که در اینجا شناخت جریان است- می باشد؛ به عبارت دیگر، در منقح سازی و آگاهانه کردن فرآیند، کوشیده می شود، هرگونه حفره یا خلاء موجود در مسیر فرآیند شناسایی شود؛ حفره و خلاءهایی که ممکن است در ایجاد برآیند و نتیجه، خلل یا آسیب وارد کند. آگاهانه شدن یک فرآیند، غیر از اینکه به آن قدرت تعمیم می دهد و می توان در موقعیت های مشابه برای حل مسائل نظیر، از آن استفاده کرد، برای اعتبارسنجی معرفتی فرآیند زمینه سازی می کند و بر اساس آن می توان فرآیند را منضبط کرد و ارتقا بخشید. 🔖 بخشی از / «منطق » [در دست تالیف] - 97.8.5 🌐 @aliebrahimpour_ir
📌 جایگاه در مطالعات 🍀 متغیرشناسی علاوه بر طراحی شبکه مسائل، در مرحله ی تحلیل اطلاعات و نتیجه گیری و سپس مدل سازی نیز، کاربرد دارد. از آنجا که فرضیه تنها بعد از تایید منطق و تئوری صدق تحقیق، به نظریه تبدیل می شود، در مطالعه میان رشته ای، نیازمند منطق متناسب با موضوع، یعنی منطق سیستم ها هستیم. منطق سیستم ها بر اساس سیستم ایده آل، متشکل از متغیرهای ثبوتی و نفس الامری در نسبتی بهینه و دارای انسجام است. (متغیرها+انسجام=منطق سیستم ها) سیستم پویا و زنده، اجزای خود را به گونه ای سامان می دهد که نه تنها حیات خود را تضمین کند (حرکت به سمت کنترل آنتروپی و بی نظمی)، بلکه در مسیر رشد باشد و به نظم مستحکم تری دست یابد. منطق سیستم ها به مثابه پازلی است که تک گزاره های تولیدی از مسائلِ شبکه ی مسائل، در آن جای گذاری می شوند. متغیرها، شیارهای خالی پازل هستند که هر گزاره بایستی در آن شیارها جای گذاری شود. در منطق سیستم ها، زمانی حکم به صحت پازل چیده شده می شود که اجزا در انسجام با یکدیگر باشند و مدلی معنادار را بسازند. 🔖 بخشی از / «منطق » [در دست تالیف] - 97.8.5 🌐 @aliebrahimpour_ir
حاجی! 😔 می‌گفتیم «موشکلات کثیر»! می‌گفتی: «ما کو موشکلات؟!☺️» بیا اینم مشکلات! 😭😩 لبخند تو شده مشکل. خب آخه لامروت! حداقل یکم تو این عکسات نخند... نخند دلمون آتیش نگیره؛ همه عکسات با لبخند... 😭 نخند... تو رو خدا نخند...😭 [استاد عزیزم؛ شهادتت حین روضه اربعین مبارک - 97.8.10] 🌐 @aliebrahimpour_ir
«از سال 1375 وارد حوزه علمیه قم شدم و ....» و... و... و... و 1397 در راه سیدالشهدا شهید شدم. وبلاگ استاد شهید دهقانی؛ کارشناس احکام 👇🏻 🔗 http://talabeh75.blogfa.com/ 🌐 @aliebrahimpour_ir
📌 تفاوت استفاده نسبی‌گرایانه با حقیقت‌گرایانه از تئوری 🍀 تئوری انسجام گروی، پس از ناتوانی و ناامیدی فیلسوفان علم از دستیابی به معرفت مطابق با واقع، در اوایل قرن بیستم ارائه شد. به اعتقاد این دسته از نظریه پردازان، فیلسوف علم صرفا به تحلیل مجموعه ای از ادراکات حسی می پردازد که هیچ راهی برای حقیقی و صادق دانستن آن ها وجود ندارد و صرفا از راه انسجام یک قضیه با مجموعه گزاره ها می توان صادق و حقیقی بودن آن را دریافت. در واقع بر مبنای نظریه انسجام گروی، صدق فقط و فقط در پرتوی انسجام معنا دارد. به عبارت دیگر، عناصر و تک گزاره ها به خودی خود راهی به صدق و کذب ندارند و اساسا صدق و کذب بردار نیستند. چنانکه دانسته شد، استفاده ی منطق سیستم ها از انسجام گروی، بنابر پارادایم علم اسلامی، در بستر مطابقت با واقع است. در واقع انسجام گروی، تئوری صدق قضایا در لایه های بعدی معرفت (لایه ی کشف کلیت و یکپارچگی) است، نه در تمامی لایه ها و مبادی معرفت. انسجام گروی داغ در معرفت شناختی، هر عنصر را به خودی خود فاقد معنا می داند و این انسجام است که به عناصر معنا می بخشد. اما بنابر استفاده منطق شبکه ای از انسجام، تک تک عناصر قبل از آنکه جزئی از مجموعه باشند، از روش و دانش خاص خود، ریشه گرفته و موجه سازی شده اند و در مرحله ی بعدی برای قرار گرفتن در ساختاری شبکه ای، به تئوری صدق ثانوی (انسجام گروی) نیاز پیدا کرده اند. این نکته مهم، فرق اساسی استفاده پارادایم علم اسلامی و پارادایم های رقیب از انسجام گروی است. 🔖 / بخشی از «منطق » [در دست تالیف] - 97.8.13 🌐 @aliebrahimpour_ir
السلام علیک یا اباعبدالله السلام علیک یا اباعبدالله السلام علیک یا اباعبدالله
📌« و » 🍁 حضرت آیت‌اللّه جوادی آملی، دو سال پیش واژه‌ی « » را به ادبیات سیاسی-اجتماعی ما افزودند. این واژه بعد از چندماه به عرصه فرهنگ و نیز وارد شد و « » را متولد و جنجال‌های فراوانی را به‌پا کرد. هرچند برخی اندیشوران با این ادبیات و اصطلاح‌گذاری اجتماعی موافق نیستند، اما به نظر می‌رسد این واژه به‌خوبی می‌تواند عمق برخی فجایع را نشان بدهد و از بار معنوی خود برای ایجاد تنبُّه استفاده کند. 🍁 در این میان، شاید -وحتما- بتوان از چیزی به نام «دیاثت ایمانی و دیاثت دینی» نیز نام برد. اگر سیاسی یا دیاثت فرهنگی را مذموم و بد می‌دانیم، به مراتب دیاثت ایمانی، فاجعه‌بارتر و مخرب‌تر و مصداق واقعی خَسِرَالآخِرَة است. دیاثت یعنی ؛ و چنان‌چه دیاثت سیاسی یعنی بی‌غیرتی سیاسی و دادن مملکت به دست اجانب؛ دیاثت دینی و ایمانی یعنی بی‌غیرتی دینی و دادن دین به اجنبی! دیاثت ایمانی و دینی، یعنی دین و ایمان‌مان را به چیزی وانهیم که ارزشش را ندارد. دیاثت ایمانی و دینی، یعنی و معامله‌ی دین! 🍁 مثلا دیاثت ایمانی می‌تواند این باشد که تمام هویت و و زندگی و خانه‌وکاشانه و محل کارمان و... همه‌و‌همه از باشد و عملی (مثلا ) را در زمانی حرام و ممنوع بدانیم و با تمام وجود با آن مبارزه کنیم و گریبان چاک و فریاد وااسلاما سر دهیم و دقیقا در همین زمان بر اساس بغض‌های شخصی‌مان، آنقدر از این اتاق به آن دفتر و از این جلسه به آن محفل برویم و آتش‌بیار معرکه شویم که رابطه نهاد عامل با نهاد دین قطع شود و به‌خاطر پچ‌پچ‌های درگوشی ما با پدرمان و این‌وآن، روابط دولت با مراجع بگسلد و اند‌ک امید‌های اصلاح نیز به کلی خراب شود. 🍁 اما دقیقا همان عملی که حرامش می‌دانستیم و قربه‌الی‌اللّه برایش گریبان چاک می‌دادیم، در زمان دیگری توسط عاملان دیگری که حضورشان را الطاف خفیّه -بلکه جلیه- الهی می‌دانیم، انجام شود و رگمان که باد نکند هیچ، کک‌مان هم نگزد! 🔥 به نظر نمی‌رسد این حجم از و ایمان‌فروشی را بتوان با واژه‌ای دیگری غیر از «دیاثت ایمانی» نشان داد. 🍁 البته چنان‌که احتمالاً همگی می‌دانیم، تحقق چنین دیاثتی بسیار دور از ذهن است و چنین چیزی جز در افسانه‌های مادربزرگ‌های قصه‌گوی جابلقا و جابلسا، بعید است پیدا شود. حرف از چنین دیاثتی با این حجم و این مثال، فقط برای ما نقش تذکاری دارد! و چه خوب است تذکار: «وَذَكِّرْ فَإِنَّ الذِّكْرَىٰ تَنفَعُ الْمُؤْمِنِينَ». راست گفت خداوند والا و بلندمرتبه. //پایان// | | [انتشار در بااندکی تغییر 👇] 🖇 mobile.rasanews.ir/data?id=585847 🖇 rasanews.ir/detail/News/585847/2067 🌐 @aliebrahimpour_ir [97.8.29]
عقل یشمی خال‌خال پشمی
📌« #دیاثت_ایمانی و #دیاثت_دینی » 🍁 حضرت آیت‌اللّه جوادی آملی، دو سال پیش واژه‌ی « #دیاثت_سیاسی» را
📌 « دیاثت ایمانی » 🏷 اصلی و برتر سرویس 🗓 در روز سه‌شنبه، 1397.8.29 🔻مطالعه متن کامل: 📑 eitaa.com/aliebrahimpour_ir/402 🔻مطالعه (با اندکی تغییر) در خبرگزاری : 📱 mobile.rasanews.ir/data?id=585847 [لینک موبایلی] 💻 rasanews.ir/detail/News/585847/2067 [لینک اصلی] 🌐 @aliebrahimpour_ir
🌷 🌷 🏷عنوان: « » 🖌علی ابراهیم‌پور 📇تعداد واژگان: 400 🗓تاریخ نگارش: 97.8.23 🗒تاریخ انتشار: 97.8.29 🔻مطالعه متن کامل: 📑 eitaa.com/aliebrahimpour_ir/402 🔻مطالعه (با اندکی تغییر) در خبرگزاری : 📱 mobile.rasanews.ir/data?id=585847 [لینک موبایلی] 💻 rasanews.ir/detail/News/585847/2067 [لینک اصلی] 🌐 @aliebrahimpour_ir
📌 قانون پارکینسون ✔️ #قانون_پارکینسون می‌گوید "کارها با توجه به زمانی که #می_توانند اشغال کنند، کِش می‌آیند و این گسترش #زمان، به میزان و ماهیت کار ارتباط چندانی ندارد." 🔺 اصلی مهم در #برنامه_ریزی و نظارت. 📗 #مدیریت عمومی، الوانی، ص۲۸۷. [ #برش | #ازکتاب | #نکته] 🌐 @aliebrahimpour_ir
💠 حیف که گذار پوست‌مان به دباغ‌خانه‌ی ع.ح.خ.پ می‌افتد [😅]؛ مگرنه می‌دانستم چه بنویسم تا معلوم شود چه کسی در خَوْض‌اش در حال يَلْعَبُونَ است! 🌐 @aliebrahimpour_ir
نیم فاصله.pdf
575.1K
📌 ایجاد برای « » در ✅ امیدوارم با و خواندن این فایل ، برای همیشه چالش ایجاد نیم‌فاصله در برای‌تان حل شود! 🌺 🔺نکته طلایی و مهم: فرق «نیم‌فاصله» (No-Width Optional Break) با «خط تیره اختیاری» (Optional Hyphen) 🌐 @aliebrahimpour_ir
💠 چالش نفوذ و توسعه‌ی ، بیش از آنکه ضعف محتوا باشد، ضعف است. بسیاری از حرف‌ها هست؛ زبان بیان موثر و علمی‌اش نیست. 🌐 @aliebrahimpour_ir
📌 🌹 شهید محمدحسن محمدآبادی در اولین روز مرداد ماه سال1357 در خانواده‌ای مذهبی در شهربابک متولد شد و در همین شهر تحصیلات ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان را گذراند. 🌹 وی پس از دریافت مدرک دیپلم، در سال75 با علاقه‌ای که به تحصیل علوم اهل‌بیت و سربازی امام زمان عج داشت، به قم آمد و با معرفی مرحوم حجت‌الاسلام استاد عرفان به مدیر مدرسه کرمانی‌ها، حاج‌آقای جاویدی، وارد این مدرسه شد. 🌹 ایشان ادبیات عرب را از آیت‌الله صفایی بوشهری و در بلاغت کتاب مختصر را از استاد عالی آموختند. در اصول‌‌فقه از محضر استاد حاج‌ابوالقاسم، در فقه و فلسفه از محضر آیت‌الله موسوی گرگانی و در کلام از محضر استاد دستیاری استفاده کردند. در مقطع خارج نیز از درس آیت‌الله حسینی بوشهری و آیت‌الله سیداحمد خاتمی کسب معرفت کردند. 🌹 شهید دهقانی از سال‌های ابتدای تحصیل، به امر اهتمام داشت و از سال85 به صورت جدی تدریس در حوزه را آغاز کرد و از اساتید با سابقه‌ی احکام، منطق، ادبیات عرب (هدایه، بدایه‌النحو، صمدیه، سیوطی، مغنی، جواهرالبلاغه و...) و کارگاه نحو در مدرسه حقانی و دیگر مدارس علمیه قم به شمار می‌رفتند. از ویژگی‌های سبک تدریسی ایشان، استفاده‌ی کاربردی از تخته و طراحی جداول و نمودار های آموزشی بود. مجموعه‌ای از جزوات آموزشی ایشان، در سال‌های اخیر تحت عنوان بدایه‌النحو و بلاغت نموداری به اصرار طلاب، چاپ و عرضه شد. 🌹 علاوه‌بر دروس متداول حوزه، از تلاش‌های استاد دهقانی ترویج مهارت‌های لازم برای طلبگی بود. شاخص‌ترین تلاش ایشان در این زمینه، طراحی دوره تندخوانی و مهارت‌های مطالعه تحت عنوان «مطالعه موفق» با تدوین جزوه و تمرین‌هایی بومی و بازطراحی شده با فرهنگ اسلامی و حوزوی بود. این دوره که در سال‌های اخیر جزء برنامه ثابت طلاب مدرسه حقانی قرار گرفت، آوازه‌ی آن در دیگر مدارس علمیه نیز پیچید و از ایشان برای ارائه‌ی این دوره در شهرستان‌های مختلف کشور دعوت می‌شد. علاوه‌بر مطالعه موفق، ایشان به تدریس مهارت‌های دیگر نظیر تقویت حافظه و تمرکز، مدیریت زمان، برنامه ریزی تحصیلی، روش های علمی مطالعه و مباحثه و مدیریت استرس نیز اشتغال داشتند. 🌹 استاد ، در کنار تدریس‌های دروس رسمی، به ترویج اهتمام داشتند و مصر بودند هرساله تدریس تجوید طلاب پایه اول را برعهده بگیرند. از این رو بسیاری از طلاب مدرسه حقانی، قرآن خود را مدیون ایشان‌اند. در کنار این تدریس، از سال89 مسئولیت واحد قرآن و عترت مدرسه حقانی را نیز بر عهده داشتند. 🌹 علاوه بر تدریس در حوزه، دانشگاه‌ها نیز از تدریس ایشان بهره‌مند بود. تدریس تفسیر موضوعی قرآن کریم در دانشگاه‌های مختلف کشور از جمله دانشگاه امام صادق علیه‌السلام نمونه‌ای از آن است. 🌹 از ویژگی‌های شاخص استاد دهقانی، روحیه‌ی بانشاط و ارتباط صمیمانه‌ی‌شان با طلاب بود. ایشان می‌کوشیدند علاوه بر ساعت‌های تدریس‌شان در مدرسه، ساعاتی نیز به صورت آزاد در مدرسه باشند تا بتوانند ارتباطات چهره‌به‌چهره با طلاب را حفظ کنند. همیشه بر لب ایشان، هر طلبه‌ای را به سوی‌شان جذب می‌کرد. 🌹 از مهارت‌های شهید دهقانی، تسلط بر هنر خطابه و سخنرانی‌های جذاب و گیرایشان بود؛ این هنر سبب شده بود جوانان زیادی از جلسات سخنرانی‌های‌شان استفاده کنند و با معارف اهل‌بیت مرتبط شوند. 🌹 به‌علت علاقه زیاد به شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، شهید دهقانی با موسسه روایت سیره‌ی ارتباط مستمر داشتند و به‌عنوان مبلغ فعال روایتگر فعالیت می‌کردند و به مدت دوسال مسئول دفتر ستاد اعزام راویان روحانی در خرمشهر بودند. 🌹 تسلط بر و شیوه‌های بیان آن، از شاخصه‌های ویژه‌ی شهید دهقانی بود. بسیاری از طلاب و مردم قم، شهید دهقانی را با این شاخصه می‌شناسند. ایشان علاوه‌بر آنکه احکام‌گوی حرم‌مطهر حضرت معصومه و نماز جمعه پردیسان بودند، سالیانی طولانی با مرکز ملی پاسخ‌گویی به مسائل شرعی ارتباط داشتند و برای روحانیون و طلاب علاقه‌مند، دوره‌های شیوه‌بیان‌احکام برگزار می‌کردند. از آثار مشهور ایشان در احکام، نویسنده همکار با استاد فلاح‌زاده برای کتاب جدول اختلاف فتواهای مرجع تقلید است. 🌹 علاوه بر این فعالیت‌های حضوری، شهید دهقانی از فعالیت‌های مجازی غافل نبودند. وبلاگ «نوشته‌های یک طلبه» با آدرس «talabeh75.blogfa.com» نمونه‌ای از فعالیت‌های مجازی ایشان است که بیش از همه محلی برای بیان احکام مبتلابه بود. 🌹 از آخرین فعالیت‌های تبلیغی این شهید ولایت‌مدار، حضور تبلیغی‌رزمی در جمع مجاهدان و مدافعان حرم در تابستان سال97 بود. در نهایت نیز در در اعزام دهه آخر صفر، در روز اربعین در منطقه ریف سوریه در مجلس روضه اباعبدالله به شهادت رسید و به مراد و مقتدای خود حضرت العباس ملحق شد. 📸 eitaa.com/aliebrahimpour_ir/415 🌐 @aliebrahimpour_ir