eitaa logo
عقل یشمی خال‌خال پشمی
247 دنبال‌کننده
694 عکس
33 ویدیو
74 فایل
☑️ کسی که حرفای این کانال را جدی بگیره، خره. 😇✌ @ebrahimpour
مشاهده در ایتا
دانلود
عقل یشمی خال‌خال پشمی
چکیده‌ای از مقدمه‌ی سیدمحمدحسین حکیم به همراه سه‌مقاله‌ی دیگر، در این کتاب درج شده. مرحمتی از استاد
چهارمقاله.pdf
1.66M
کتاب "چهار مقاله درباره " به مناسبت رونمایی از چاپ عکس‌برگردان صحیفه‌سجادیه به خط ابراهیم بن علی ره فایل با اجازه استاد طباطبایی یزدی تقدیم می‌شود. 🌿 @aliebrahimpour_ir
عقل یشمی خال‌خال پشمی
#معرفی #کتاب 📌 تمامُ نَهْجِ الْبَلاغه 🔸کتابی به زبان عربی، حاوی جامع سخنان امام علی(ع) همراه با اس
📌 دیدار با مولف تمام نهج البلاغه امشب خوش‌وقت بودم که در این جلسه حضور داشتم. خدا به من هم عنایت کند که بتوانم چنین خدمتی به اهل‌بیت کنم. کار این مرد، در عرف حوزوی کار آنچنانی‌ای محسوب نمی‌شود؛ همچنانکه خود و ، کتب آنچنان قابل‌استنادی در عرف‌علمی نیستند! اما خب اگر گردو دستت باشد و کل دنیا بگویند این سنگ بی‌ارزشی است، ماهیت گردو عوض نمی‌شود. کار این مرد، اگر بزرگتر از کار خود سیدرضی نباشد، کمتر نیست. خدا توفیق این کارهای حسابی به من عنایت کند؛ ولو خیلی‌ها کراهت داشته باشند! @aliebrahimpour_ir ۱۴۰۲.۰۴.۱۳
جباعی 🔸نسخه خطی صحیفه سجادیه به خط عالم ربانی صاحب الکرامات شیخ شمس الدین جباعی جدّ شیخ بهائی که امّ‌النسخ صحیفه سجادیه است. 📥لینک دانلود👇 eitaa.com/aliebrahimpour_ir/1135 @bazmeghodsian @aliebrahimpour_ir
عقل یشمی خال‌خال پشمی
#نسخه_خطی #صحیفه_سجادیه جباعی 🔸نسخه خطی صحیفه سجادیه به خط عالم ربانی صاحب الکرامات شیخ شمس الدین ج
صحیفه_سجادیه_خط_شیخ_شمس_الدین_جباعی.pdf
18.29M
🔸تصویر به خط عالم جلیل صاحب الکرامات شیخ شمس الدین جباعی؛ جدّ شیخ بهائی. 🔹این نسخه «امّ النسخ» صحیفه های رایج است، که در زمان صفوی به وسیله فقیه عارف مولانا محمد تقی مجلسی مقابله و منتشر شده است. 🔸این نسخه خطی گرانسنگ و بی مانند پس از شیخ بهائی نزد مجلسی اول و فرزندش و میر محمد حسین خاتون آبادی سبط علامه مجلسی بوده، و سپس سه قرن مفقود بود، تا این که این حقیر رحیم قاسمی آن را در زوایای کتابخانه ای شخصی (حجة‌الاسلام حاج شیخ محمد زاهد) در اصفهان یافت و تصویربرداری کرد. متاسفانه این نسخه پس از آن به دست یکی از دلالان کتاب افتاد و از اصفهان خارج شد. @bazmeghodsian @aliebrahimpour_ir @my_sajjadieh
نفیس با خط میرزا احمد نیریزی خطاط مشهور دوره صفوی کتابت سال 1145 نسخه شماره 21126 کتابخانه مجلس. لینک https://t.me/aliebrahimpour_ir/1434 [216mb] @bazmeghodsian @aliebrahimpour_ir
📌 غدیر، خلافت و ولایت اهل‌بیت در ✅ ۱. ، دعای عرفه امام سجاد (۴۷)، بند ۵۶ الی ۶۵ و ۸۶. خصوصا ۵۶، ۶۰، ۶۲، ۶۴، ۸۶. 👈در این فرازها، مقام ولایت و امامت و کارویژه‌های ایشان معرفی شده است. ✅ ۲. ، دعای عیدین (۴۸)، بند ۹ و ۱۰. 👈در این فراز، به غصب مقام خلافت اشاره شده است. @aliebrahimpour_ir @my_sajjadieh
این روزها وقتی گرمای 🔥 خورشید داغ 🌞 خیس (😰🥵) و کلافه‌مان (😩😵‍💫🥴) می‌کند، این فراز را با خودمان مرور کنیم. 📝 خدایا! به حقّ نام‌های مبارکت که در دانش تو محفوظ است و احدی از آن خبر ندارد و به جمال و زیبایی‌ات که پرده‌های نور آن را پوشانده، از توی می خواهم که بر این وجود بی‌تاب و این استخوان‌های کهنۀ پوسیده، رحمت آری. وجود ناتوانی که توانایی گرمی آفتابت را ندارد، چگونه تاب، گرمی آتشت را دارد؟! و وجودی که قدرت شنیدن خروش رعدت را ندارد، چگونه توان شنیدن فریاد خشمت را دارد؟ سجادیه ؛ بند۵؛ ترجمه . @aliebrahimpour_ir @my_sajjadieh @aliebrahimpour_ir @my_sajjadieh
📌 نسخه موجود 🔹ماجرا به نمایشگاه کتاب برمی‌گردد؛ وقتی کتاب را در به‌نشر ورق زدم و دیدم با متداول فرق دارد، عزم کردم به خرید. 🔹اتفاقا خواندن مقدمه محققانه‌ی سیدمحمدحسین حکیم و ارجاعات پیوسته‌اش به مقدمه‌ای که بر نسخه کفعمی نوشته، باعث شد دستیابی به آن را با جدیت پیگیری کنم. 🔹از منظر تاریخی و نسخه‌شناسی، این نسخه نسخه شناخته‌شده از صحیفه‌سجادیه است که در سال ۴۱۶ق در خراسان کتابت شده است. این نسخه در سال ۱۳۴۸ش در جریان تخریب و تعمیر قسمتی از دیوارهای بالاسر حرم، قسمت فوقانی دارالسلام، با شماری از مصاحف قدیمی دیگر، زیر سقف پیدا شد که شواهد نشان می‌دهد این پنهان‌سازی به قبل از قرن ۹ق باز می‌گردد. 🔹البته با تحقیق کاظم مدیرشانه‌چی، متن حروف‌چینی شده این صحیفه نیز، در سال ۱۳۷۱ توسط بنیاد پژوهش‌های اسلامی ، منتشر شده است. 🔹این نسخه دارای ۳۸ دعاست. البته دعای اول آن، معادل دعای ۱ و ۲ صحیفه متداول است؛ دعای دوم آن نیز ترکیبی از دعای ۵ و ۳۷ صحیفه متداول است. بنابراین در مجموع حاوی ۴۰ دعاست؛ با تاکید بر این نکته که دعای۲۹ این نسخه (دعاوه فی الشکوی) در نسخه متداول، موجود نیست. 🔹اختلاف ضبط کلمات بین این نسخه و نسخه متداول قابل توجه است و به گفته مهدوی‌دامغانی، گاه ضبط‌های این مکتوبه، مرجح است. 🔹امروز خواندن مقدمه‌ی تحقیقی و پرمغز سیدمحمدحسین حکیم را تمام کردم. پاسخ چندسوال قدیمی‌ام را یافتم. ان‌شاءالله نکاتی از این کتاب تقدیم خواهم کرد. 📜لینک خرید این نسخه @aliebrahimpour_ir
کتاب شریف - ورژن 1.5 📌 عنوان: پیامبرشناسی و الگوی زیست ماموریت‌گرایانه نکته: اعداد درون [ ]، بندهای متناظر در متن هستند. @aliebrahimpour_ir @my_sajjadieh
📌جدول کاربردی سوره های ✅ لیست تحقیقی استاد 📗 ر.ک: شناختامه تنزیلی سوره‌های قرآن‌کریم، ص20-48 تقسیم بندی سوره های قرآن، بر اساس آیه 29 سوره فتح صورت گرفته است که بر اساس آن، هر دسته از سوره ها، متناسب با دوره تکاملی-تدریجی رشد مومنان، نازل شده است: ...مَثَلُهُمْ فِي الْإِنْجيلِ؛ كَزَرْعٍ 1.أَخْرَجَ شَطْأَهُ 2.فَآزَرَهُ3. فَاسْتَغْلَظَ4. فَاسْتَوى‏ عَلى‏ سُوقِهِ يُعْجِبُ الزُّرَّاعَ لِيَغيظَ بِهِمُ الْكُفَّارَ... @aliebrahimpour_ir
عقل یشمی خال‌خال پشمی
📌جدول کاربردی #ترتیب_نزول سوره های #قرآن ✅ لیست تحقیقی استاد #بهجت_پور 📗 ر.ک: شناختامه تنزیلی سوره
جرعه‌جرعه دل‌گرمی - قرآن به ترتیب نزول - ورژن 1.1.pdf
10.84M
ورژن 1.1 📚 کتاب " التَنْزِیلُ فی مُثَبِّتِ الفُؤَاد بالمُکْث " یا " جرعه‌جرعه دل‌گرمی " 🍀 خوانش سوره‌های به تدریجی ☘️ همراه با ترجمه استاد طراحی و تنظیم: علی ابراهیم پور @aliebrahimpour_ir
هدایت شده از سیدیاسر تقوی
. بسم الله 🔹 شاید صدها سال پیش، انسان به راحتی می‌توانست در گوشه‌ای از این کره خاکی به تماشای تقدیر بنشیند و درباره بسیاری از پرسش‌ها اظهار بی‌اطلاعی کند و از بسیاری از ایده‌های فردی و اجتماعی‌اش با یک «نمی‌توانم» بگذرد. در وضعیت گذشته بشر، قدرت سیاسی چندان مجال آن را نداشت که از مسائل کلان ملی تا جزئی‌ترین ساحت زندگی فردی را به تصرف خود درآورد. 🔸 در طرف مقابل، حوزه اندیشه انسان‌ها، فراتر از فهم اقتصاد محلی و مناسبات طایفه‌ای گام بر نمی‌داشت. این بدان معنا بود که انسان با افق‌های جدید و منظرهای متفاوت و ایده‌های جایگزین برای حیات خود مواجه نمی‌شد تا آگاهی به آنچه هست و یا آنچه می‌تواند باشد اهمیتی پیدا کند. . 🔹 اما امروزه در جهانی زندگی می‌کنیم که هر ایده‌ای برای حیات انسان، لاجرم باید از دو مؤلفه «می‌دانم» و «می‌توانم» برخوردار باشد تا بتواند خود را در بازار متنوع تئوری‌ها عرضه کند. ما شبانه‌روز در مواجهه با ایده‌های فردی و اجتماعی مختلفی قرار می‌گیریم که ادعا دارند می‌توانند زندگی بهتری برای ما بسازند. ایده‌های ناکارآمد به سرعت کنار گذاشته می‌شوند و جای خود را به ایده‌هایی می‌دهند که کارآمدی خود را ثابت کرده باشند. از این جهت به نظر می‌رسد شعار «ما می‌توانیم» از بیخ، یک شعار جدلی است و در این جدال فرقی میان نگاه‌های دینی و غیردینی وجود ندارد. . 🔸 حتی ممکن است- تأکید می‌کنم، ممکن است- خوانش ما از معارف دینی طی دویست سال گذشته، متأثر از این باشد که هر ایده‌ای که دم از «بی‌اطلاعی» و «ناتوانی» بزند محکوم به شکست است. من پروژه اسلامی کردن شیر مرغ تا جان آدمیزاد را در این دو قرن اخیر اینگونه می‌فهمم. عصر جدید، انفعال را بر نمی‌تابد. انسان در این عصر، یا تدبیر کننده است و یا تدبیر شونده. طبیعی است جریانی که دغدغه زندگی مؤمنانه دارد، در این جدال، هر امری را به دین نسبت دهد و تلاش کند از معارف خود، راه حلی بیابد. چرا که به درستی انفعال را مساوی اضمحلال خود می‌داند. 🔹 اما پرسشی که می‌ماند این است که ادعای بزرگ «می‌دانم» و «می‌توانم» چه نسبتی با الهیات ما دارد؟ آیا می‌شود مبتنی بر اندیشه‌های کلامی ما، طوری با عالم نسبت برقرار کرد که آن را قابل کنترل و پیش‌بینی‌ کنیم و مطابق آرمان‌های خودمان تمدنی نوین بسازیم؟ نقش خدا چه می‌شود؟ آیا خدا صرفا طراح یک سازوکار ازلی و ابدی است و تدبیر امور را به انسان واگذار کرده؟ و کلی سوال دیگر... . عکس: در حال ورود تدریجی به آب‌های خلیج فارس. 🆔 @sedyaser
مزار ملامحمدتقی مجلسی و ملامحمدباقر مجلسی خادمان 🍀 به نیابت از بزرگان و اساتیدی که راهی به این کتاب برایم باز کردند: آیت‌الله خامنه‌ای، حاج‌آقای وحیدی؛ اساتید مرکز تخصصی صحیفه: اعوانی، ابراهیم و صادق کفیل، فوادیان، صمدی؛ شارحان و مترجمان ، انصاری، و... خدایا، من را عاشقانه در صحیفه کن. @aliebrahimpour_ir ۱۴۰۲.۵.۲ @my_sajjadieh
🌟🌙 برای توسل به قمر منیر بنی‌هاشم العباس علیه‌السلام 🌺برای حاجت و گره‌گشایی از مشکلات: ای ماهِ بنی‌هاشم، خورشیدِ لقاء عباس ای نورِ دل حیدر، شمعِ شهدا عباس از محنت و درد و غم، ما رو به تو آوردیم دستِ منِ مسکین گیر، از بهر خدا عباس 📘 جرعه‌ای از دریا، آیت‌الله شبیری زنجانی، ج۳: ۵۷۵. @aliebrahimpour_ir
📌 نظام واحد اقتصادی! توسعه و مبانی تمدن غرب؛ شهید آوینی؛ ص۱۱۵ @aliebrahimpour_ir
به پایان آمد این دفتر حکایت همچنان باقیست قاب پایانی تبلیغ دهه محرم ۱۴۰۲ شاهین شهر اصفهان گروه تبلیغی ضیافت 🗓 شنبه، ۷ مرداد ۱۴۰۲ @aliebrahimpour_ir
☘خدای من! 🌺از غصه هلاکم می‌کنی، مگر اینکه دعایم را مستجاب کنی و نشانه‌های دعا یم را به من نشان بدهی. 🌺خدایا طعم را تا آخر عمر به من بچشان. 🌺مرا دشمن‌شاد مکن و او را بر من چیره مفرما و سلطه مده. 📖 ، ، بند۱۴. @aliebrahimpour_ir @my_sajjadieh
1M
یا صاحب الزمان ۱۴۰۲.۰۵.۲۰ - شب شهادت هیئت انصارالحجه مشهد الرضا امیر کرمانشاهی
سگ چو بی صاحب شود، با سنگ او را می‌زنند بازگو بر اهل عالم صاحبم هستی، رضا ❤ أَلسَّلٰامُ‌عَلَیکَ یٰا عَلی‌بنِ‌موسَی أَلرّضٰآ أَلمُرتَضٰی ۱۹:۰۰ - ۱۸مرداد۱۴۰۲ @aliebrahimpour_ir
📌 شبّر یا مجلسی‌ثانی، عالم پرنویس ☘ علامه سید عبدالله بن محمدرضا شبّر حسینی کاظمی، مشهور به ، (۱۱۸۸-۱۲۴۲ق)، از علمای نویسنده نام‌آور شیعه است که کتاب "تفسیر قرآن تک‌جلدی" و "اخلاق" او به دلیل استقامت‌علمی در عین موجزبودن شهرت فراوانی دارد. ☘ وی هرچند عمر کوتاه ۵۴ساله داشت، ولی بیش از ۷۰عنوان کتاب از خود برجای گذاشته که برخی چندجلدی‌اند. به خاطر شباهتی که با علامه محمدباقر مجلسی در کثرت دارد، او را به مجلسی‌ثانی ملقب کرده‌اند. ☘ گستردگی تالیفات او به‌قدری است که برخی این‌طور محاسبه کرده‌اند: "اگر صفحات نوشته‌هایش بر سال‌های زندگی‌اش تقسیم شود، برآورد می‌شود که به طور متوسط هر روز یک جزوه تالیف کرده است." ☘ وی به قدری تندنویس بوده که در پایان برخی نوشته‌هایش نگاشته است: اوایل شب نوشتن این رساله را آغاز نمودم و نزدیک نیمه شب به پایان رسید. (کان سریع الکتابة مع التصنیف، کتب فی آخر بعض مصنفاته: شرعتُ فیها عند العشاء و تمّتُ عند نصف اللیل) @aliebrahimpour_ir
عقل یشمی خال‌خال پشمی
📌 شبّر یا مجلسی‌ثانی، عالم پرنویس ☘ علامه سید عبدالله بن محمدرضا شبّر حسینی کاظمی، مشهور به #شبّر،
📌 ☘ کثرت تالیفات شبر در عین قوت‌علمی، از همان زمان سوال همگان بوده! 🍀 او خود می‌گوید: کثرت تالیف‌های من، به دلیل عنایت است؛ ایشان در خواب قلمی به من داد و گفت: . از آن زمان موفق به این کار شدم و هرچه می‌کنم، همگی از برکت آن قلم است. (إن کثره مؤلفاتی من توجه الإمام الهمام موسی بن جعفر علیه‌السلام، فإنّی رأیته فی المنام فأعطانی قلماً، وقال : ، فمن ذلک الوقت وفقت لذلک، فکل ما برز منی فمن برکه هذا القلم) 🍀 همچنین نقل شده است که بعد از یکی از جلسات، شبر به زیارت کاظمین و سپس قبور شیخ مفید و ابن‌قولویه مشغول می‌شود. یکی از شاگردان بعد از همراهی از ایشان دو سوال می‌پرسد: ۱.چطور با این حجم مشغله و تمرکز کار علمی، شما بی‌مشکل روان است و رفع‌ورجوع می‌شود؟ ۲.چطور در زمان کم، اینقدر کتاب می‌نویسید؟ شبر اینطور پاسخ می‌دهد: 🔹اولا، معیشت و و روزی دست خداست و او وکیل است. (أنّ أمر المعیشه موکول إلی الله عزوجل) 🔹 اما نگارش‌ها، ریشه در این دارد که: در خواب، آقا سیدالشهداء را دیدم و ایشان فرمود: « وَ صَنّف فَاِنّهُ لا یجفُ قلمُکَ حتّی تَموت!؛ و کتاب پدید آور! همانا قلمت تا هنگام مرگ خشک نخواهد شد.» https://lohedana.ir/books/reader/12378/1/1/33 @aliebrahimpour_ir