eitaa logo
عقل‌نوشته‌های انقلابی
2هزار دنبال‌کننده
607 عکس
209 ویدیو
55 فایل
#علی_محمدی جُستِجُوگَرِ عَقلانِیَتِ اِنقِلابِ اِسلامِی؛ از بنیان تا عینیت ارتباط با بنده: @alimohammadi89 آدرس اینستاگرام: https://www.instagram.com/ali.mohammadi89/
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از Alireza Kowsarnia
🖤 مجلس یادبود مرحوم محمد خادمی ▫️در بنیاد بین المللی امامت ▪️از همه اساتید، پژوهشگران، دانش پژوهان و همکاران محترم دعوت می‌گردد در مجلس ذکر توسلی که به یادبود درگذشت اندیشمند وارسته دکتر محمد خادمی در بنیاد بین المللی امامت برگزار می گردد، حضور بهم رسانند. ⏱ دوشنبه ۲۳بهمن۱۴۰۲ - بعدازنمازظهر 📍سالن اجتماعات بنیادبین‌المللی امامت 🏴 موسسه معارف اهل بیت علیهم السلام 🏴 بنیاد بین المللی امامت 🏴 موسسة البیان
پیام خانواده برادر عزیزمان جناب آقای خادمی رضوان الله تعالی علیه👇👇
با سلام و سپاس هرچند از دست دادن جناب آقای محمد خادمی که از شیفتگان مکتب اهل بیت (علیهم السلام) بود، سخت و جانکاه است، اما خداوند را شاکریم که لطف و محبت مؤمنین شامل حال ما شد و حضور گرم آنها در مراسم خاکسپاری و ختم، تسلای خاطر داغ دیدگان بود، لذا بدینوسیله از همه علماء و فضلای گرامی، اساتید معزز، اقوام گرامی، دوستان عزیز، همکاران و همسایه ها که از راه دور و نزديك در این مراسم شرکت کردند خاضعانه تشکر کرده و از خداوند متعال توفیقات روزافزون آنها را طلب می کنیم و برای آن عزیز سفرکرده رضوان خدا و معیت با ائمه اطهار (علیهم السلام) را مسألت می‌کنیم. خانواده آقای خادمی یکشنبه - ۲۲ بهمن ۱۴۰۲
هدایت شده از اصرار
📋آنچه می‌خوانید گزیده‌ای از جلسه‌ی دوم خبر فلسطین می باشد. این جلسه یک مقدمه داشت، چند توضیح و معدودی پرسش. 🔻مقدمه این جلسه با جلسات رسمی متفاوت است. صحبت این نیست که «غزه باید چه بشود». برای «تعیین تکلیف» هم نیست. این هم نیست که «ما در نسبت غزه چه باید بکنیم» و یا بخواهیم «نسبت» میان خود و غزه را مشخص کنیم. صحبت در مورد «نحوه حضور» در غزه هم نیست. جلسه امروز برای آن است که بتوانیم زاویه دید بهتری نسبت به غزه پیدا کنیم. مهم‌ترین دستاورد جلسه این است که «چطور به غزه نگاه کنیم؟». با این پرسش خبر از فلسطین متفاوت به گوش ما می رسد. @Esrar3
هدایت شده از اصرار
بخش اول 1⃣ 🔻شهر [و مسجد الاقصی] 🔹نوار غزه ۱۲۰۰ مسجد داشت که تقریبا در این ۱۲۰ روز جنگ، هزار مسجد به‌طور کامل تخریب شده است؛ در اخبار مشاهده می‌کنیم با اینکه شهر در ظاهر نابود شده است اما بر گلدسته ‌ی مساجد باقیمانده دعا می خوانند که خداوندا به ما این توفیق را بده بتوانیم برای یکبار هم که شده در مسجد الاقصی نماز بخوانیم. این نکته‌ی بسیار مهم محوریت مسجد الاقصی را نشان می‌دهد. این نکته به طور ویژه از این حیث حائز اهمیت است که مسجد الاقصی در چند ده کیلومتری غزه است؛ اما با این وجود ایجاد کننده‌ی هویت برای مردم فلسطین و به‌خصوص مردم غزه همان مسجد الاقصی است. 🔹ما در مباحث توسعه و پیشرفت در نظام مهندسی و شهرسازی، اماکن مقدس را در مرکزیت کالبدی و فیزیکی نگاه می کردیم.‌‌ 🔹سوال آن که غزه چطور شهری‌ست که می‌ تواند فراتر از فضای کالبدی و مرکزیت فیزیکیِ مسجد الاقصی این چنین به هم پیوسته باشد؟ شهر از کجا برپا می شود؟ معنابخشی اماکن مقدس به شهر از کجا می آید؟ @Esrar3
هدایت شده از اصرار
بخش دوم 2⃣ 🔻خبر [و خبرنگاری] 🔹در برخی اخبار قابلیت تکذیب و قابلیت کتمان را مشاهده می‌کنیم ولی طوفان الاقصی نه تنها قابل کتمان و تکذیب نیست بلکه آنچنان واضح و شفاف است که در سطح بین المللی، افراد بسیاری را درگیر خودش کرده. 🔹 طرف دیگر ماجرا خبرنگاران غزه هستند. در غزه یکی از ارکان مهم بین مردم همین خبرنگاران هستند. این نکته بسیار مهم است که خبرنگاران غزه تاجایی پیش رفته‌اند که مردم برای خبر گرفتن از حال خانواده خود، به خبرنگاران مراجعه می‌کنند و احوال خانواده و شهدای خود را از آنان می‌گیرند. اینکه خبرنگار در بطن ماجرا باشد و در بین اتفاقات، خانواده خود را نیز از دست می‌دهد و تاجایی پیش می‌رود که خودش نیز به شهادت می‌رسد، این نوع جدیدی از خبرنگاری در جهان است. 🔹ما یک مولفه‌ای داریم با این عنوان که خبر، واقعه و حادثه را می‌سازد. حرفه خبرنگاری تکنیک‌های مختلفی دارد برای اینکه مخاطب خود را اقناع کند؛ اما در بحث غزه ما مشاهده می‌کنیم خبرنگاران بدون هیچگونه تکنیک و عملیاتی، فقط با بازگو کردن، اتفاقات و تحولات بسیاری از جمله ساختن یک هویت در سطح جهانی را رقم زده‌اند. 🔹روایت جنگ شهید آوینی یک مقداری با خبرنگاری جنگ در غزه فرق می‌کند. کاری که شهید آوینی کردند به‌نوعی خلق و پردازش هنری بود ولی خبرنگار غزه به واقعیت نزدیک‌تر است و به‌عبارتی بخشی از واقعیت است. با شهید آوینی ما از روایت‌ شنیدیم اما در طوفان الاقصی با خبرنگاران از خبر می‌شنویم. خبر با روایت و خبرنگار با راوی متفاوت هستند. 🔹خبرنگار غزه نه تنها يكي از اعضای خانواده هاست بلکه حتی سراغ زندگی مان را از او می گیریم. به حرکت دوربین خبرنگاران نگاه کنید. خبرنگار نه تنها دنبال سوژه که حتی دنبال پدیده هم نیست. او راه می رود و همه با او حرف می زند. خبرنگار خودش دوربین است. 🔹این تعبیر رهبری که فرمودند که این حماسه را در کتاب‌ها خواهند نوشت، این تعبیر بخاطر آن خبرهایی است که باعث شکستن هیمنه‌ی صهیونیست‌ها در سطح جهانی شد. شکستن هیمنه و هژمونی رژیم صهیونیستی فقط با نشان دادن فجایع و مظلومیت مردم غزه نبود بلکه با خبر یک اتفاق فرای این مظلومیت رخ داد که توانست آن رژیم را در سطح جهانی بی‌آبرو کند. از شروع عملیات طوفان الاقصی بیش از سه هزار راهپیمایی در سراسر جهان شکل گرفته است. 🔹اغلب در مسأله‌ی خبر تصور بر این بود که چالش اصلی ما چالش تحلیل است اما بعد از کمی دقت متوجه می شویم بحث اصلی خبر و منابع در دسترس افراد است. @Esrar3
هدایت شده از اصرار
بخش سوم 3⃣ 🔻نسل [و زمان] 🔹نگاه به تحولات و اتفاقات یک سوال نهان دارد که «چه اتفاقی در حال وقوع است؟» این سوال، سوال از آینده و زمان است. از این حیث زمینه‌ی نادیدنی تمام عنوان‌ها زمان است. اگر زمان حذف شود با تمام اتفاقات پیرامون خود می‌توان هرکاری انجام داد. 🔹در خبرهایی که ذیل زمان نقل کردیم زمان به دو صورت دنبال شد. یک شکل پیگیری خبرهای زمان‌دار بود مثل اینکه سید حسن نصرالله گفتند افراد در مقاومت ابزار نیستند و مستقل هستند و این در تاریخ بشریت بی سابقه است (بی سابقه بودن) و یا اینکه مردم در اروپا و آمریکا پس از چهار ماه هنوز هم در حمایت از فلسطین راهپیمایی می کنند و گویا زمان آنجا به وقت طوفان الاقصی ایستاده و نمی گذرد ( نگذشتن زمان) یا این صحبت محمد الضیف که همین امروز آهنگ فلسطین کنید، فردا دیر است (دیر شدنِ زمان). 🔹شکل دیگر این پیگری آنست که ما با توجه به مواردی مثل نسل بیشتر متوجهِ زمان می شویم مثل عبارات دهه ی هشتاد و ... و یا اصطلاح نسل زد. اما غزه چشم ما شد و با غزه توانستیم این نسل را فراتر از طبقه بندی های جامعه شناسانه و روان شناسی، با زمان در همه جای دنیا ببینیم. @Esrar3
بسمه تعالی 🔰مراسم هفتمین روز درگذشت محقق وارسته 🗓 پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۲|بعدازنماز مغرب و عشاء 📍مکان: قم، بنیاد، بلوار شهید کریمی، کوچه ۱۵، مسجد حضرت فاطمه الزهرا (س) حضور شما سروران گرامی در این مراسم باعث تسلی خاطر بازماندگان و شادی روح آن مرحوم خواهد شد
هدایت شده از حسینیه هدایت
صوت کامل ارائه حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی.mp3
40.05M
🎙 ارائه حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی با عنوان «رویا؛ فناوری به حرکت درآوردن مردم» در رویداد آرمان4 🔻 | اینجا انقلاب جریان دارد... @hoseinie_hedayat
هدایت شده از خانه طلاب جوان
📄نامه جمعی از گروه و مجموعه‌های حوزوی به مدیریت حوزه علمیه 👈🏽تصویب ایام سیاسی-اجتماعی خاص،مثل انتخابات،به عنوان ایام رسمی تبلیغی حوزه ها 👈🏽بستر سازی تبلیغی برای حضور طلاب در برهه های حساس اجتماعی 👈🏽استعلام طرح عملی حوزه ی علمیه جهت افزایش مشارکت در انتخابات ذیل فرمان رهبرانقلاب 👈🏽درخواست راهنمایی و هدایت گری علمای مجاهد و بزرگان حوزه جهت حضور فعال طلاب در صحنه انتخابات مجلسین 1402 و ... 🔹.............🔹............🔹 💫 به "خانه طلاب جوان" بپیوندید: 🌐 @khanetolab
💢در کنار مردم، کاندیداها را هم دریابیم💢 🔹این ایام قاعدتا ایام دعوت مردم به مشارکت پای صندوق های رأی است. افراد و مؤسسات در این مدت زحمت کشیده‌اند و برای در میان گذاشتن با مردم آماده کرده و منتشر کرده‌اند. ما هم با رفقا جلسات متعددی داشتیم تا بتوانیم مطالبی را برای در میان نهادن با مردم پیشنهاد کنیم که من برداشت خودم را از آن گفتگوها در ۶ محور جمع بندی کردم؛ ۶ محوری که به نظرم می‌آید با ترکیبهای مختلفی از آنها می‌توان با مخاطبین متنوعی از ملت ایران گفتگو کرد و آنها را به شرکت در انتخابات ترغیب کرد. صوت ارائه این ۶ محور را می توانید در اینجا گوش دهید. 🔹 اما معضل کاهش مشارکت مردم در انتخابات مجلس، معضلی تک وجهی نیست که بخواهیم آن را صرفا در سمت مردم جستجو کنیم، بلکه اتفاقاً یک دلیل اصلی آن را می توان در اختلالی که در ناحیه‌ی توسط کاندیداها و سازو کارهای اعتباربخشی و بستن لیست‌های انتخاباتی است، مشاهده کرد. 🔹 جامعه انقلابی ایران در مسیر حرکت و پویایی خود، گردنه‌های مهمی را پشت سر گذاشته و در عین حال، متحمل سختی‌ها و مرارت‌های فراوانی شده است؛ در آستانه عبور از چنبره تحریم‌های بی‌سابقه و ظالمانه استکبار جهانی قرار گرفته است و در عین حال، به دلیل وجود رگه‌ی تلخ تورم و گرانی‌های کمرشکن هنوز شیرینی شهد این پیشرفت‌ها را در ذائقه احساس نکرده است؛ امروز مردم ایران نقش الگوی مسکن را در آسایش، امنیت و فرزندآوری خود مشاهده می کنند؛ امروز مردم ایران نسبت به نقش مخرب بانک‌ها در کار و تولید و صنعت حساس شده؛ امروز مردم ایران به ماجرای تضاد منفعت برخی از مسئولین با حقوق عامه واکنش بیشتری نشان می‌دهند؛ امروز مردم ایران از مسئولی که خانواده‌اش از خارج کشور خرید می کند طلب پاسخ می‌کند؛ امروز رفتار فرزندان مسئولین کشور مورد توجه مردم ایران قرار گرفته است؛ امروز مردم ایران به راحتی زیربار هر حرفی نمی‌رود و همه اینها به این معناست که مردم ایران به معنای درست کلمه شده است و خط و ربط امور بیشتری را با غایات و جهت‌گیری‌های خود ارزیابی می‌کند. 🔹از طرفی دیگر، از اول انقلاب و به خصوص از اوائل دهه هشتاد، بالاترين سطح رهبری و سیاستِ کشور، به غلبه الگوهای توسعه غربی در امر اداره کشور را واکنش نشان داده و الگوهای توسعه غربی را زمینه‌ساز انحلال و فروپاشی همه هویت‌های ملی در هویت تمدن غرب معرفی کرده است. به نحوی که مقام معظم رهبری از روز اول فروردین 1388 به صراحت اعلام کرده است که دیگر از لفظ «توسعه» _ به دلیل انصراف معنایی آن به الگوهای توسعه مدرن _ استفاده نمی‌کند و به جای آن و برای دلالت بر الگوی اسلامی ـ ایرانی حرکت بالنده مردم رشید ایران، اصطلاح «پیشرفت» را استخدام خواهد کرد. 🔹اما در این میان، یکی از معضلات اصلی در انتخابات این است که چه میزان کاندیداهای موجود و ساز و کارهای لیست بندی، در منزلت و شانِ نمایندگی سیاسی مردم و رهبری ایران قرار دارند؟ کاندیداها و احزاب در کشور چقدر با این رشد سیاسی مردم و اتفاقاً مقیاس انتظارات رهبری نظام، سیاست ورزی می‌کنند؟ جریانها و گروه‌های سیاسی، چه میزان توان دارند که با تبیین _ " فتوحات و پیشرفت‌ها"، _ "در کنار بیان ریشه ناکامی‌ها و عقب افتادگیها" _ و "با توجه به میدان بازی دشمن"، برای نزدیکتر شدن به قله ارائه‌ دهند؟ سیاست، موضوع اصلی‌اش به وحدت رساندن عزمها و اراده‌های متکثر افراد برای حرکت به سوی تحقق مقاصد و آرمان‌های مشترک است و ممکن نیست بدون داشتن طرحی ناظر به میدان و آینده، کسی بتواند در مَسند آن بنشیند. فرصت زیادی نیست ولی باید در کنار گفتگو و دعوت از مردم، کمی هم به فرستنده‌ها دست بزنیم و دعوت و گفتگویی هم با کاندیداها داشته باشیم .... https://eitaa.com/alimohammadi1389/1621