13.mp3
10.61M
«جلسۀ سیزدهم تنبیه الأمه و تنزیه المله»
💢عنوان جلسه: پاسخ به شبهات و مغالطات ـ مغالطه دربارۀ اصل حریت و مساوات
🔸محدودۀ کتاب: فصل چهارم
#تنبیهالأمه
#تمدن_نوین_اسلامی
#فقه_حکومتی
«لینک تلگرام»
14.mp3
10.4M
«جلسۀ چهاردهم تنبیه الأمه و تنزیه المله»
💢عنوان جلسه: پاسخ به شبهات و مغالطات ـ مغالطه دربارۀ قانون اساسی
🔸محدودۀ کتاب: فصل چهارم
#تنبیهالأمه
#تمدن_نوین_اسلامی
#فقه_حکومتی
«لینک تلگرام»
15.mp3
10.55M
«جلسۀ پانزدهم تنبیه الأمه و تنزیه المله»
💢عنوان جلسه: پاسخ به شبهات و مغالطات ـ مغالطه دربارۀ هیئت نظار و مجلس شورای ملی؛ فرع اول و دوم (شبهۀ دخالت مردم در ناحیه مقدسه و امور حِسبیه)
🔸محدودۀ کتاب: فصل چهارم
#تنبیهالأمه
#تمدن_نوین_اسلامی
#فقه_حکومتی
«لینک تلگرام»
16.mp3
9.86M
«جلسۀ شانزدهم تنبیه الأمه و تنزیه المله»
💢عنوان جلسه: پاسخ به فرع سوم و چهارم (عدم انطباق هیئت نظار با وکالت شرعیه؛ بدعت بودن اعتبار رأی اکثریت)
🔸محدودۀ کتاب: فصل چهارم
#تنبیهالأمه
#تمدن_نوین_اسلامی
#فقه_حکومتی
«لینک تلگرام»
17.mp3
9.82M
«جلسۀ هفدهم تنبیه الأمه و تنزیه المله»
💢عنوان جلسه: عاقبت اندیشی آخوند خراسانی (ره)
🔸محدودۀ کتاب: فصل چهارم
#تنبیهالأمه
#تمدن_نوین_اسلامی
#فقه_حکومتی
«لینک تلگرام»
18.mp3
10.81M
«جلسۀ هجدهم تنبیه الأمه و تنزیه المله»
💢عنوان جلسه: صحت و مشروعیت مداخلۀ نمایندگان مجلس و شرایط و وظایف آنان
🔸محدودۀ کتاب: فصل پنجم
«لینک تلگرام»
5c2cd8dae75059713f70e7c6_-3831719602762611212.mp3
5.99M
«جلسۀ نوزدهم تنبیه الأمه و تنزیه المله»
💢عنوان جلسه: وظایف اصلی نمایندگان ـ تشخیص وضع قوانین و تمیز ثابت از متغیر؛ تبیین سه فرع ابتدایی آن
🔸محدودۀ کتاب: فصل پنجم
#تنبیهالأمه
#تمدن_نوین_اسلامی
#فقه_حکومتی
«لینک تلگرام»
20.mp3
50.47M
«جلسۀ بیستم تنبیه الأمه و تنزیه المله»
💢عنوان جلسه: ادامۀ تبیین فروعاتِ «تشخیص وضع قوانین و تمیز ثابت از متغیر»؛ وظایف اصلی نمایندگان ـ تفکیک اصلی قوای مملکت
🔸محدودۀ کتاب: فصل پنجم
#تنبیهالأمه
#تمدن_نوین_اسلامی
#فقه_حکومتی
«لینک تلگرام»
21.mp3
51.44M
«جلسۀ بیست و یکم تنبیه الأمه و تنزیه المله»
💢عنوان جلسه: وظایف اصلی نمایندگان ـ تطبیق دخل و خرج مملکت
🔸محدودۀ کتاب: فصل پنجم
#تنبیهالأمه
#تمدن_نوین_اسلامی
#فقه_حکومتی
«لینک تلگرام»
22.mp3
46.37M
«جلسۀ بیست و دوم تنبیه الأمه و تنزیه المله»
💢عنوان جلسه: قوای حافظ استبداد
🔸محدودۀ کتاب: مقصد اول خاتمه
#تنبیهالأمه
#تمدن_نوین_اسلامی
#فقه_حکومتی
«لینک تلگرام»
23.mp3
20.58M
«جلسۀ بیست و سوم تنبیه الأمه و تنزیه المله»
💢عنوان جلسه: راههای علاج قوای استبداد
🔸محدودۀ کتاب: مقصد دوم خاتمه
#تنبیهالأمه
#تمدن_نوین_اسلامی
#فقه_حکومتی
«لینک تلگرام»
💢بابک جوکار، طبیعی نیست!!!💢
🔹درباره بابک جوکار و عصر جدید نمیخواستم بنویسم، ولی دوستان دست از سر ماجرا برنداشتن😊
🔹بابک جوکار، نه خودش و نه صدایش طبیعی نیست، بلکه استعدادی بارورنشده و ظرفیتی شکوفا نشده است.
🔹بابک جوکار، طبیعی نبود، محرومی بود که این محرومیت بر او تحمیل شده بود؛ او مستضعف بود...
🔹چقدر حالم از دیروز به خاطر مویهگریها برای بابک جوکار بد است که «عصر جدید نباید زیست جهان بابک را تغییر دهد!»
🔹اطلاق عنوان #طبیعی به بابک، بیشتر از اینکه دلالتی بر واقعیت زندگی بابک و امثال آن داشته باشد، از نظر من کلمهای است که انسانهایی که اصالتهایی را از دست دادهاند و دستخورده شدهاند، حس نوستالوژیک غروب اصالتها در خود را با آن اطفا میکنند؛ بدون اینکه نه حاضر به بازگشت به آن اصالتها باشند و نه حتی طاقت تحمل آن را داشته باشند! مثل غزلسرایی و تعریف و تمجیدهای شهریها از بوی طبیعی روستاها که اکثراً حتی طاقت تحمل بوی فضولات حیوانات از ده متری را هم ندارند و عق می زنند...
🔹چقدر از نگرانیها برای به هم خوردن فضای زیست و جهان معنایی و سبک زندگی بابک جوکار حس بدی دارم؛ حس کریستف کلمپی برای بدویهای سرخ پوست آمریکای شمالی ...
🔹اینکه تا بن دندان در زیست جهانی غوطه بخوری و مسخ شدگی را گردن گذاشته باشی و آنگاه، برای آلوده نشدن دیگران به این جهان، از عقب ماندگی و محرومیت و آموزش ندیدهگی یک بچه روستایی، ستایش کنی؛ این خشنترین وجه جهانِ معنایی مدرن است که حتی تمناهای خودت را نیز بر دیگرانی که قدرتی در برابر تو ندارند، تحمیل می کنی ... با تمام امکانات اعم از نظام آموزشی، تکنولوژی، صورتبندی مناصب اجتماعی، تکریم و تحقیرهای اجتماعی و فرهنگی، استراتژیهای صنعتی، آمایش سرزمینی، برنامههای توسعه روستایی و شهری و غیره و غیره، جهان معنایی بابک جوکار را به هم ریختهایم و حال برای تغییر جعرافیای فیزیکی زندگی وی دل میسوزانیم!
🔹این نگرانیها، ما را در دوگانهی مغالطهآمیزِ طبیعی و غیرطبیعی می اندازد، گو اینکه ما با دو وضعیت غیرطبیعی مواجه هستیم؛ یکی وضعیتِ محرومیت و تربیتناشدگی و دیگری وضعیت غیرطبیعی و البته پررنگ و لعاب پرتابشدگی، غیراصیل شدگی، بیبنیاد شدگی...
🔹ما از منظر خودمان برای بابک تصمیم می گیریم؛ بابک را دعوت به ایستادگی در وضعیتی می کنیم که خود سالها از آن عبور کردهایم و حتی طاقت برگشتن به آن و تحمل ابتدایی ترین اقتضائاتش را هم نداریم؛ ما بابک را خرج ارضای احساس پوچی و دورافتادگی خود میکنیم .
🔹بابک جوکار یک استثنا نیست، یک قاعده به شدت تکرارپذیر در روستاها و شهرهای کوچک است و اینکه اینقدر برای داوران و برخی دوستان عجیب به نظر می رسد، بخش زیادی از آن ناشی از گسستشان از زندگی واقعی و عینی بخش زیادی از جامعه دارد.
🔹بابک محروم است؛ آموزش ندیده است؛ دست نخورده است؛ و این یعنی آنهایی که می بایست نقش انبیایی خود را ایفاء می کردند، ایفا نکردهاند و تعلیم کتاب و حکمت را صورت ندادهاند و تزکیهای درخور شأن انسان به انجام نرساندهاند.
🔹انقلاب اسلامی، بازگشت به زندگی ماقبل تعلیم و تزکیه نیست، که انسان دست نخورده و بکر، در این دنیای وحشی مدرن، فرصتی برای آزادنه زیستن، و آزادنه انتخاب کردن ندارد.
🔹انسان انقلاب اسلامی، با این تعلیم و تزکیه است که طبیعی می شود؛ اصل ها و ریشه ها در او راسخ میشود و اصیل میگردد و آنگاه میتواند زیست بوم و جهان معنایی خود را حتی در سیطره دنیای متهاجم مدرن داشته باشد ...
#عقلانیت_انقلابی
#کرامت_انسانی
#رشد_مبتنی_بر_اختیار
#تمدن_نوین_اسلامی
#عصر_جدید
#بابک_جوکار
https://eitaa.com/alimohammadi1389/684