چرا بررسی سیر تحول اندیشه های اقتصادی؟.pdf
160.5K
🔹بخشی از متن معرفی دوره «بررسی سیر تحول اندیشههای اقتصادی»👇
با ارائه دکتر سیدمهدی زریباف
➖چرا بررسی سیر تحول اندیشه های اقتصادی ؟
اغلب اقتصاددانان اسلامی بسیار پرانگیزه و با نشاط تحصیل و تلاش علمی خود را در عرصه اقتصاد آغاز می نمایند و
آرزوی طراحی نظام اقتصاد اسلامی یا تکمیل طرح های موجود را داشته اند اما با گذر زمان این آرزوی خود را
دست نیافتنی دیده اند و کم کم از نشاط علمی ایشان کاسته و انگیزه روزهای نخستین را از دست می دهند.
این در حالی است این آرزو را برخی اساتید دارای تحصیلات عالی، مومن و پرتلاش، محقق ساخته اند و دانش
آموختگان جدید این رشته تحصیلی را با این سوال مواجه ساخته اند که رمز موفقیت این اساتید که نظام
اقتصادی اسلام را طراحی و کشف یا تکمیل نموده اند چیست؟
جناب آقای دکتر سید مهدی زریباف با تقدیم هدیه استاد خود (که داستان مفصل و جذاب این هدیه را باید با
کالم و بیان شیوا و شیرین استاد شنید) به شرکت کنندگان این دوره به رمز گشائی از این موفقیت خواهند پرداخت
و برای جویندگان علم و دانش جهت تحقق نظام سازی در عرصه اقتصاد، نقشه راه را تبیین خواهند نمود. بنابراین
اگر شما هم قصد دارید با شنیدن اسرار موفقیت طراحان نظام اقتصادی، مسیر علمی آنان را سرلوحه تلاش های خود
قرار دهید، این مسیر رو به روی شماست.
🔹بقیه متن را در فایل ضمیمه بخوانید...
https://eitaa.com/alimohammadi1389/886
💢چقدر به تفکر و گفتگو پیرامون «ما» نیازمندیم!
🔹متأسفانه در مفاهیم کلاسه شدن کلامی، فلسفی و فقهی ما، این مفهوم به خوبی مورد مداقه قرار نگرفته است.
🔹شاید علتش این باشد که در دوران گذشته، ولو در سختترین حوادث اجتماعی مانند فتح بغداد توسط طغرل سلجوقی یا نابود شدن بسیاری از مناسبات سیاسی و حتی اقتصادی ایرانیان در حمله مغولها، هیچگاه «ما بودن ما» مورد تهدید و تردید قرار نگرفت و لذا پرسشی از مقومات و کرانههای «هویت جمعی ما» نیز طرح نگردید.
🔹ولی دوران معاصر، «ما بودن ما» متأثر از دو حادثه بسیار مهم مورد #نفی و #ایجاب قرار گرفته است؛ این دو حادثه عبارتند از:
➖ 1ـ «ظهور تمدن مدرن و چترگستری جهانی آن» و
➖ 2ـ «انقلاب اسلامی و ظرفیت تأثیر آن در موازنههای جهانی»
🔹 لذا در میانه این خوف و رجاء، طرح پرسش از «ما» را میتوان یکی از مهمترین و سرنوشتسازترین پرسشهای «انسان ایرانی امروز» دانست که ناگزیر میبایست برای پاسخ به آن، بنیادهای کلامی، فلسفی و فقهی خود را بازشناسی و بازآرایی کند.
🔹امیدوارم که جناب آقای دکتر #میثم_مهدیار به خوبی از پس این موضوع مهم برآید...🌺
«لینک پیج اینستاگرامی گفتاورد»
#عقلانیت_انقلابی
#هویت_جمعی
#پیشرفت_اسلامی_ایرانی
#میثم_مهدیار
https://eitaa.com/alimohammadi1389/887
💢جلسات هفتگیِ #جمهوریِاسلامیشناسی💢
🔹به همت دوستان خوب و دغدغهمندم در دفتر مطالعات پیشرفت معنا، بعد از ظهرهای یکشنبه، جلسهای برقرار خواهد بود، تحت عنوان «جمهوی اسلامی شناسی»؛ انشاءالله.
🔹سوال محوری این جلسات این است:
➖ در 44 سال گذشته بر جمهوری اسلامی چه گذشته، در چه وضعی قرار دارد و به چه سمتی در حال حرکت است؟
➖و ساخت حقوقی جمهوری اسلامی، چه نسبتی با «نهادهای دولت مدرن»، «نهادهای به ارثرسیده از مشروطه و حکومت پهلوی» و «نهادهای تأسیسی انقلاب اسلامی» دارد؟
🔹«جمهوری اسلامیشناسی» عنوان گفتگوهای هفتگی است که تمنّای فهم روالها و شاکلهی رسمیِ جمهوری اسلامی ایران را دارد.
🔹در این محفل هفتگی، دوستان عزیزم به خصوص جناب دکتر حمید ابدی بر آناند که کثرت و عمق مسئلههای جمهوری اسلامی، ما را به سمت گفتگوهای کلّی، انتزاعی و بریده از واقعیت جمهوری اسلامی سوق ندهد.
🔹در این جلسات، اوّلین مسئلهای که ردّ پای آن را در «قانون اساسی»، «اسناد بالادستی»، «سازمانها» و «قوانین جمهوری اسلامی» دنبال خواهد شد #تولیدِ_دانشبنیانِ_اشتغالآفرین است.
🔹امیدواریم به فضل الهی که چنین گفتگوهایی بتواند قدم کوچکی در راه رشد «عقلانیت پیشرفتِ» جبهه فکری انقلاب اسلامی باشد و حرکتی روانتر، معقولتر و منضبطتر را برای کشور به سمت افقهای تمدن نوین اسلامی فراهم آورد.
🔹به همه دوستان که همچون سردار بزرگ اسلام حاج قاسم سلیمانی، جمهوری اسلامی را #حرم میدانند، توصیه میکنم در این محفل هفتگی شرکت نماید...🌺
#غقلانیت_انقلابی
#جمهوری_اسلامی
#اندیشه_پیشرفت
https://eitaa.com/alimohammadi1389/888
هدایت شده از دبیرخانه هماندیشی ها
اسامی برخی از ارایهدهندگان در هماندیشی «تحقق مردمیسازی دولت»
⏰ زمان: سه شنبه چهاردهم تیرماه / شهر مقدس قم / ساعت 17 تا 20
#مرکز_علوم_نوین_اسلامی
#موسسه_معنا
#حکمرانی_مردمی
#هدایت_راهبردی
#آوند
#مردمی_سازی
هدایت شده از دبیرخانه هماندیشی ها
#جلسه_ششم
💡ایدهگفتارهای فقه حکومتی و علوم انسانی اسلامی
🌀جلسه ششم
🔰موضوع بحث : "آسيبشناسی تعامل فقه و دانشهای اجتماعی؛ فقه و عرصههای ميدانی"
🔸ارائه دهنده: حجت الاسلام والمسلمين مجيد رجبی
🔹دوشنبه 13 تيرماه 1401 ساعت 17 تا 19
🔹قم، خيابان صفائيه، کوچه 24(ممتاز)،پلاک 89، ساختمان قديم دارالقرآن امام حسين(ع)
لینک کانال ایتا:
🆔https://eitaa.com/maana_hamandishi
#دبیرخانه_هم_اندیشی_ها
#فقه_حکومتی
#الگوی_اسلامی_ایرانی_پیشرفت
#علم_دینی
#مرکز_علوم_نوین_اسلامی
هدایت شده از ایده گفتارهای فقه حکومتی و علم دينی
متن ارسالی.pdf
768.1K
🔹#پیشخوان ایده گفتار 6
آسیب شناسی تعامل
فقه نظام با دانشهای اجتماعی – فقه نظام با عرصههای میدانی
هدایت شده از ایده گفتارهای فقه حکومتی و علم دينی
جلسه رجبی.mp3
20.37M
🔰 ششمین نشست ایده گفتارهای فقه حکومتی و علوم انسانی اسلامی
🔸 تاریخ جلسه: ۱۴۰۱٫۴٫۱۳
🔸 ارائه: حجت الاسلام مجید رجبی
🔸 موضوع: آسيبشناسی تعامل فقه و دانشهای اجتماعی؛ فقه و عرصههای ميدانی
➖با همکاری پژوهشگاه فقه نظام
#صوت
▫️فرهنگستان علوم اسلامی قم برگذار میکند:
🔰سلسله نشست علمی با موضوع امتدادحکمت(چیستی_چرایی_چگونگی)
🔹جلسه دوم
با موضوع: چگونگی امتداد حکمت
با حضور:
استاد محمد تقی سبحانی(مدیر پژوهشکده کلام اهل البیت و بنیاد امامت)
استاد احمدحسین شریفی(مدیر موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران)
دبیر علمی:
حجت الاسلام حامد آرین پور
📍مکان:خیابان الغدیر_کوچه۱۰_ساختمان مفید_طبقه اول
🕛زمان: پنجشنبه_ ۲۳ تیر
ساعت ۱۰ونیم صبح الی ۱۳
@monir_ol_din
فلسفه رویداد «#طلبه_تحول_آفرین» صرفا پذیرایی و تماشا نیست؛
در این #رویداد تحولسازها دور هم جمع شدهاند تا برای ما بگویند از مسیری که رفتهاند و چه شده است که توانسته اند یک حرکت اجتماعی فرهنگی را رقم بزنند.
خلاصه آنکه مسیر نوکری #امام_زمان سلام الله علیه نیاز به یارانی کاربلد و پرتلاش دارد که تکتک لحظات شان در مسیر #پیشرفت خود و دیگران باشد و رویداد پنجشنبه هم با انتقال تجربهها میخواهد از همین مسیر برای ما بگوید و الگوهای حرکت و تحول را به نمایش بگذارد.
پنجشنبه 23 تیر از ساعت 9 صبح
سالن همایش مدرسه معصومیه
ثبت نام با ارسال واژه "تحول آفرین"
@aalaa_admin
عقلنوشتههای انقلابی
فلسفه رویداد «#طلبه_تحول_آفرین» صرفا پذیرایی و تماشا نیست؛ در این #رویداد تحولسازها دور هم جمع شد
فهرست برنامه ها؛
ساعت 9 قرآئت قرآن
ساعت 9:05 سرود ملی و خوش آمد گویی
ساعت 9:10 صحبت نماینده آلاء
ساعت 9:20 صحبت نماینده دفتر نخبگان
ساعت 9:30 آقای الهی منش استارت آپ،موسسه معنا
ساعت 10 آقای هاشمی چمگردانی،جهادی خیریه
ساعت 10:45 آقای امرودی،
ساعت 11:45 *استراحت*
ساعت 12 آقای رنجبر، فعال در عرصه آسیب اعتیاد
ساعت 12:30 آقای کریمی
ساعت 14:30 آقای بقائی، فعال آسیب طلاق
ساعت 15 آقای سید هادی حسینی، موسسه اوجمان
ساعت 15:30 آقای حسن مرادی ، فعال جهادی بلاغ
ساعت 16 آقای خلیلو، فعال بین الملل
ساعت 16:30 آقای داوود صالحی، فعال تربیت
ساعت 17 (کارگاه بوم)
ساعت 17:30 آقای صدرا بهرامی، فعال اندیشکده
ساعت 18 استراحت
ساعت 18 تا 20 کارگاه آقایان حسن مرادی، صدرا بهرامی، داود صالحی
هدایت شده از دین و حکمرانی
اختتامیه اولین رقابت علمی شبیه سازی شورای نگهبان در حوزه علمیه
به همراه نشست الگوی اتصال حلقه های مسأله محور و شورای نگهبان
پنج شنبه ۲۳ تیر ماه ۱۴۰۱
ساعت ۱۱:۳۰ الی ۱۳
مکان: خیابان جمهوری، سالن اجتماعات دانشگاه معارف اسلامی
@din_hokmrani
🔔 اولین رویداد ملی نوآوری و پیشرفت ایران (نوپیا)
✅ گردهمایی فعالین حوزه نوآوری اجتماعی سراسر کشور
⏰ زمان: پنجشنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۱
📍 مکان: تهران، پردیس چارسو
➕ برای پیوستن به اولین گردهمایی سالانه فعالان نوآوری اجتماعی با نام «نوپیا» روی لینک زیر کلیک کنید:
🖇 https://zil.ink/noupia.event
#انعکاس
#هدایت_راهبردی
#تعالی_تشکیلات
#آوند
______________________
👇 آوند در فضای مجازی:
🆔 ble.ir/avand98
🆔 Eitaa.com/avand98
🆔 https://jebhe.app/join/avand98
🆔 instagram.com/avand98_
______________________
👇 نشانی اینترنتی:
🌐 www.avand98.ir
عقلنوشتههای انقلابی
🔔 اولین رویداد ملی نوآوری و پیشرفت ایران (نوپیا) ✅ گردهمایی فعالین حوزه نوآوری اجتماعی سراسر کشور ⏰
💢نقدی تقدیم به بهترین دوستانم 💢
🔹رویداد نوپیا (اولین رویداد ملی نوآوری و پیشرفت ایران) با اینکه خیلی برای آن زحمت کشیده شده بود، ولی راندمانش بالا نبود.
🔹بیش از 1000 نفر برای بازدید از روزِ نهاییِ زحماتِ رفقا ثبت نام کرده بودند که بیش از سه برابر انتظار بود. ولی به نظر حقیر، این رویداد در روز نهایی خود، انتظارات را برآورده نکرد.
🔹به نظرم ریشه این اتفاق را می توان در چند محور جمع بندی کرد:
1️⃣ رویداد، راهبرهای خوبی برای هدایت شرکتکنندگان نداشت. بسیاری از شرکتکنندگان در سر در گمی به سر میبردند و کسی نبود که بنا به تنوع سلایق و علاقهمندیها مشاورههای مؤثر بدهد.😩
2️⃣ شلوغی رویداد، امکان دیدن ایدهها و شخصیتها را نمیداد. بنده که از صبح تا بعد از ظهر آنجا بودم، با هیچ ایده و شخصیتی به چالش نخوردم و درگیر نشدم. تأکید میکنم نه اینکه ایده یا شخصیتی در آنجا نبود، بلکه نوعی چیدمان مکانی و چینش برنامهای امکان بروز و ظهور هیچ ایده و شخصیتی را نمیداد؛ حالتی مانند حالت نمایشگاه سالیانه کتاب...🤯
3️⃣ مجری و برنامه طبقه ششم (محل برپایی غرفههای مراکز نوآوری)، صرفا سر و صدا بود و بدون اینکه نسبت معناداری با محتوای رویداد خورده باشد، درصدد گرفتن مصاحبه و گرم کردن معرکه بود؛ در حالیکه محتواهای تخصصیای که در سالنهای بالا در حال ارائه بود، در طبقه پایین بازتابی نداشت، مگر اعلامهای کلیشهای هر از چندگاه یک خانم که میگفت: «ارائه جناب آقای دکتر ... از مرکز نوآوری .... هم اکنون در سالن شماره ... در حال انجام است.»😕
4️⃣ بنده شش یا هفت ارائه را حضور داشتم. تقریباً همه غیر از یک ارائه، مدیریت محتوا و زمانشان غیرقابل قبول بود. به نظرم یا اصلاً با ارائهدهندگان درباره آنچه که باید بگویند صحبتی نشده بود یا صحبتهای انجام شده، مؤثر واقع نشده بود. در هر صورت همیشه واگذاری امور به خلاقیت و نوآوری جواب نمیدهد و فرصتها را می سوزاند و هزینه می آفریند...😎
5️⃣ اطلاعاتی که از مجموعه ها بر روی بنرها و بروشورهای معرفی آمده بود، ناهمگن و نامتوازن بود. جای یک کار محتوایی و دبیرخانهای برای معرفی و مقایسهپذیر کردن فرآیندهای پرورش ایده تا محصول و چرخههای شتابدهندگی بسیار خالی بود یا لااقل بنده با آن مواجه نشدم. البته دیدن مکتوبات هر مجموعه از دلنشینترین و مفیدترین دستاوردهای این رویداد بود. 😇
6️⃣در یک جمله بخواهم عرض کنم، ایده رویداد، اولیه بسته شده بود. شاید با این توجیه و توضیح که این اولین رویداد است و صرفاً برای معرفی مراکز نوآوری به مخاطبین و دید و بازدید مجموعهها از هم. ولی این توجیه نیز به نظرم قابل قبول نیست. نگاه های حداقلی در این گونه رویدادها، جدیت کار را کم می کند و آن را از یک رویداد الهامبخشی و تذکر دهنده و دعوت کننده به قیام، به یک فانشو تبدیل میکند که نه بعثی بر میانگیزد و نه شوری میآفریند. 🙃
🔹هر چه بود واقعا جا دارد که یک دست مریزاد جانانه تقدیم کرد به دوستان عزیز و ارزشمندم که سالهاست افتخار رفاقت و همراهی با آنها را دارم؛ به دوستانی که در این زمانه غلبهی سیاسیکاری بر اندیشهورزی، در طرف دوم ایستادهاند و در این دوران سودازدگی تصاحب پستها و مناصب پرطمطراق حاکمیتی، جانب مردمیسازی و توانمندسازی هسته های خودجوش مقاومت فرهنگی را رها نکردهاند.
🔹با خودم گفتم که چگونه می توانم از ایشان قدردانی کنم که در نهایت، به نظرم رسید که #نقادی، بهترین هدیهای است که در بساط کم بضاعتی مانند من یافت میشود!
🔹از صمیم قلب برایشان آرزوی توفیق خدمت طولانی به اسلام و انقلاب و در نهایت، کسب نشان عاقبت بخیری #شهادت را دارم...
#عقلانیت_انقلابی
#توسعه_تفاهم_اجتماعی
#تمدن_نوین_اسلامی
#نوپیا
#نوآوری_اجتماعی
#پیشرفت_اسلامی_ایرانی
https://eitaa.com/alimohammadi1389/900
ThinkTank-V04.pdf
9.09M
فایل pdf اولین هماندیشی درباره تحقق مردمیسازی دولت در مجموعه سرچشمه با حضور مسئولان اندیشکدهها و دستیار رئیسجمهور در امر مردمی سازی دولت جناب آقای سید احمد عبودتیان
هدایت شده از مطالعات پیشرفت معنا
#جلسه_چهارم
📚 مدرسهی جمهوری اسلامی 📚
💠 جلسهی چهارم
✅ مسئلهی اول: تولید دانشبنیان
❇️ محورهای گفتگوی چهارم:
سیاستهای کلی اصل ۴۴ قانون اساسی
📝 دبیر جلسه: دکتر حمید ابدی
✳️ برای کسب اطلاعات بیشتر و عضویت در جلسات با شمارهی ۰۹۳۵۴۶۰۰۹۶۹ تماس بگیرید.
#جمهوری_اسلامی_شناسی
#قانون_اساسی
#اصل44
#اسناد_بالادستی
#تولید_دانش_بنیان
#مدرسهی_جمهوری_اسلامی
هدایت شده از جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی
🔰 مرکز تحقیقات اسلامی مجلس با همکاری مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی و #اندیشکده_تعاون برگزار میکند:
✅نشست تخصصی «آسیب شناسی و چالش های آزادسازی سهام عدالت و ارائه الگوی مطلوب آن»
سخنرانان:
☑️آیت الله محسن اراکی: عضو مجلس خبرگان رهبری
☑️سردار سعادتی رئیس فراکسیون سهام عدالت مجلس
☑️دکتر زریباف معاون اقتصادی مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری
☑️حجت الاسلام دکتر احمد علی یوسفی رئیس مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه علمیه قم
☑️حجت الاسلام سید ابراهیم صباغیان دبیر میز تعاون مرکز تحقیقات اسلامی مجلس
☑️حجت الاسلام مسعود رائیجی مدیر اندیشکده تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی
☑️مهندس مصطفی صالحی دستیار ویژه معاونت امور تعاون در حوزه سهام عدالت
⏰زمان: سه شنبه ساعت ۱۸ تا ۲۱
🏢مکان: قم، مرکز تحقیقات اسلامی مجلس
🔹️مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزههای علمیه
🆔️ @emh_ismc_ir
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰
عضویت در گروه👇
🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d
عضویت در کانال👇
🌐 @eghtesad_mardomi
عقلنوشتههای انقلابی
💢این، آن نیست، هرچند از آن هم جدا نیست!💢
✅ نقدی بر نقدهای صورت گرفته به برنامه حسینیه معلی
🔹بگذارید متنم را با صراحت شروع کنم: «حسینیه معلّی» حادثه ای از جنس خود انقلاب اسلامی است؛ همانطور که روایت فتح شهید آوینی این چنین بود و همانطور که فیلم مهاجر حاتمیکیا.
حسینیه معلّی، لااقل در شب سوم، نمونه اعلایی بود از سیطره انسان انقلاب اسلامی بر اقتضائات برنامههای نمایشمحور متداول.
🔹بنده هم واقفم که هیچ فرمی چه در ساحت هنر، چه در ساحت اندیشه و چه در ساحت کنش خنثی نیست و بعید میدانم متفکر و اندیشمندی جرآت کند امروز از خنثی بودن فرمها و فناوریهای سخت و نرم سخن بگوید و با تشبیه آنها به چاقویی که هم میوه پوست میگیرد و هم شکم سفره میکند، آبرو و اعتبار علمی خود را سر بِبُرد!
🔹ولی همین امر مسلم (بار فرهنگی داشتن فرمها و فناوریها)، وقتی #کلیشه می شود، به ضد خودش تبدیل میشود و به اسم عمقاندیشی و ژرفنگری، در برابر بسیاری از تحرکها و خلاقیتهای مؤمنانه میایستد و با خلوصگرایی و مقایسه همه چیز مثلاً با فناوریهای عظیم و معجزهواری مانند پیاده روی اربعین، هر نوآوری و تصرفی در فناوریهای مدرن را رجم به انفعال و وادادگی میکند .
🔹آیینهای عاشورایی که فناوریهای انحصاری تشیعاند، قلههایی هستند که در پرتو آنها و بر اساس آنها «میتوان» و «باید» بسیاری از فناوریهای مدرن را #بازآفرینی_خودآگاهانه کرد.
🔹بله؛ همواره خطر التفاط و انفعال و هضم تدریجی ما وجود دارد و باید هوشیار بود؛ گو اینکه دل به این عرصه نزدن و به میدان در نیامدن نیز نتیجهای جز انزوا و تحجر ندارد؛ که این هر دو با یکدیگر، شعبههای #اسلام_آمریکایی اند.
🔹متن نامه حضرت امام ره به مرحوم آقای قدیری را باید خواند و خواند و خواند. دوگانه «جامدها» و «جاهلها»ی شهید مطهری در فهم ثابت و متغیر دین هنوز ساری و جاری است.
🔹امروز همانطور که خطر التقاط و انفعال جدی است، خطر کلیشه شدن ذهن بچههای انقلاب هم جدی است؛
➖ کلیشه یعنی اینکه از روی شباهت ظاهری دو اتفاق ـ هرچند خاستگاه یکی از آنها غرب مدرن باشد ـ ، حکم به این همانی آنها بدهیم.
➖کلیشه یعنی اینکه زحمت دیدن پیچیدگیهای خلاقیتها و نوآوریهای بچههای انقلاب در تصرف و هضم فناوریهای مدرن را بر خود هموار نکنیم.
➖کلیشه یعنی اینکه فارغدلانه به فکر تأسیس جامعهای از نو باشی و تن به اقتضائات چالشها و مسئلههای #جمهوری_اسلامی ندهیم.
🔹خلاصه آنکه
➖آنچه که امروز از عصر جدیدها و برنامههای واقعینما و سریال سازیها و کنسرتها و بانکها و ساختمان سازیها و صدها فناوری سخت و نرم دیگر در ایران به وقوع میپیوندد، هر چند بسیاری از آنها خاستگاه تمدنی دیگری دارد و متضمن بار فرهنگی و گفتمانی آن تمدناند، ولی در مقام تحقق و عینیت، تصرفهایی در آنها توسط انسان ایرانی صورت گرفته است که نیازمند «مشاهدهی دقیق و موشکافانه» بر اساس مبانی نظری دینی، به منظور «روایت صحیح» آن و «نقادی دقیق مؤلفههای اشراب شدهی فرهنگ غربی» و همچنین «ارزیابی جهت» و میزان تصرف انسان ایرانی» در آن است.
🔹راهی غیر از این وجود ندارد ...
#عقلانیت_انقلابی
#تمدن_نوین_اسلامی
#نوآوری_اجتماعی
#فناوری_اجتماعی
#خطر_انفعال
#خطر_تحجر
https://eitaa.com/alimohammadi1389/905
هدایت شده از دورههای آموزشی معنا
🔹«دبیرخانه هماندیشی علمدینی»، با همکاری «اداره آموزشهای آزاد دانشگاه باقرالعلوم(ع)» برگزار میکند.
💢اولین دوره آشنایی با برخی از ایدههای معاصر علمدینی
➖با ارائه مقررین و شاگردان برجسته اساتید صاحب نظریه 💢
🔰 به همراه ارائه مدرک معتبر
🔰به دو صورت حضوری و غیرحضوری
📆زمان برگزاری: 31 مرداد تا 16 شهریور
📅 بازه ثبتنام: 11 مرداد تا 29 مرداد
🌐داوطلبین محترم از طریق وب سایت www.hamandishi.info اقدام به ثبتنام نمایند.
✅ از عموم طلاب و دانشجویان علاقهمند دعوت به عمل میآید.
#اداره_آموزشهای_آزاد_دانشگاه_باقرالعلوم
#دبیرخانه_هماندیشی_علم_دینی
#مؤسسه_معنا
#علم_دینی
#علوم_انسانی_اسلامی
#دوره_آموزشی
@bakhshe_amoozesh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢از روی تو دل کندنم آموخت زمانه
این دیده از آن روست که خونابه فشان است ...
🔹 چند سالی است که این بیت شعر سایه را در پروفایل واتساپ خود نوشتهام.
🔹جایی شفیعی کدکنی گفته بود که معیار شعر خوب آن است که در خاطره مردمان می ماند
و چقدر شعر از مرحوم سایه در سپهر ادبیات فارسی و در تارک حافظه ادبی مردمان ما ثبت شده است!
🔹چقدر احساس شعرهایش آشنا بود.
➖ رغبتها و رهبتهایی را نمایندگی میکرد که در عمق جان خود مییافتی.
➖ در جایی ایستاده بود که نقطه اشتراک فرهنگی و زیباشناختی این سرزمین بود.
✅ خدایش با دیدهی رحمت و مغفرت به او نظر کند و به پاس خدماتش به فرهنگ و ادب ایران زمین، عزیزش بدارد ...🤲
هدایت شده از دورههای آموزشی معنا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹«دبیرخانه هماندیشی علمدینی»، با همکاری «اداره آموزشهای آزاد دانشگاه باقرالعلوم(ع)» برگزار میکند.
💢اولین دوره آشنایی با برخی از ایدههای معاصر علمدینی
➖با ارائه مقررین و شاگردان برجسته اساتید صاحب نظریه 💢
🔰 به همراه ارائه مدرک معتبر
🔰به دو صورت حضوری و غیرحضوری
📆زمان برگزاری: 31 مرداد تا 16 شهریور
📅 بازه ثبتنام: 11 مرداد تا 30 مرداد
🌐داوطلبین محترم از طریق وب سایت www.hamandishi.info اقدام به ثبتنام نمایند.
✅ از عموم طلاب و دانشجویان علاقهمند دعوت به عمل میآید.
#اداره_آموزشهای_آزاد_دانشگاه_باقرالعلوم
#دبیرخانه_هماندیشی_علم_دینی
#مؤسسه_معنا
#علم_دینی
#علوم_انسانی_اسلامی
#دوره_آموزشی
@bakhshe_amoozesh
هدایت شده از اندیشکده قصد
41.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️تبیین تفصیلی حجت الاسلام معصومی نیا
⛔️اصلاحات این طرح کاملا روبنایی است و مشکلات اصلی نظام بانکی را در نظر نگرفتند.
نظام بانکداری فعلی ربوی است.
خلق پول بانک های خصوصی از عوامل اصلی فساد و ضد عدالت است.
🚫رهبری درباره بنگاه داری بانک ها فرمودند:"بانک ها غلط کرده اند و باید جلوی آنها گرفته شود" در حالی که در این طرح دیده نشده است.
⁉️قبل از این طرح به معاملات ربوی، بنگاه داری و خلق پول خصوصی می گفتیم تخلفات بانکی اما با این قانون تبدیل به اعمال قانونی می گردد.
با این طرح عملا شورای فقهی بانک مرکزی از کارکرد افتاده است.
⭕️این طرح، طرح همه مجلس نیست و طرح یکی دو نفر از نمایندگان روحانی مجلس است که این سهل انگاری ها از آنان پذیرفته نیست!
‼️اکثریت فقها و اساتید اقتصاد اسلامی حوزه علمیه پس از ساعت ها جلسه کارشناسی مخالفت خود را با این طرح اعلام نموده اند.
حوزه باید به عنوان مدافع شرع ورود کند.
@afra_eco
💠 @QasdWay
💢چرا مردم در سال 61 ه.ق به میدان یاری سیدالشهداء علیهالسلام نیامدند؟💢
➖ «درآمدی بر موانع به میدان آوردن مردم»!
🔹نیمه دوم محرم امسال (ششم تا نهم محرم1401) طرح بحثی داشتم با این پرسش که «چرا "مردم"به میدان یاری سیدالشهدا علیه السلام نیامدند؟» که در ذیل این عنوان درج شده بود: «درآمدی بر موانع به میدان آوردن مردم»!
🔹در ضمن چهار منیر تلاش کردم تا توضیحی دهم که جامعهای که رسول الله پایهریزی کرده بود، به تدریج در دوران «خلفای اول و دوم»، «خلیفه سوم» و «معاویه» چه بر سرش آمد که به قهقراء رفت و به حدی عاجز و ناتوان شد که نه فقط نتوانست واکنشی در حمایت از سیدالشهداء علیهالسلام انجام دهد که حتی در تأمین و حفاظت از منافع دنیوی خودش هم زمینگیر بود؛ با اینکه همین جامعه، بیست و پنج سال قبل (35 ه.ق) توانسته بود با نافرمانی اجتماعی و قلدری، خلیقه سوم را به پایین بِکشد!
🔹این بحث را از آن جهت گفتم تا بر این مطلب تأکید کنم که برخلاف گمان برخی از دوستان خوب و خوشفکر انقلابیام، همچنان معتقدم تلاش برای «تحقق دولت اسلامی» به عنوان مرحله سوم تمدن سازی، بر «جامعهپردازی دینی» تقدم دارد و اگر در گام دوم، صحبت از «قیام عمومی مردم» و «میدانداری حلقههای میانی» است، همه اینها «مقدمهای برای شکلگیری دولت اسلامی» است و در پرتوی چنین دولتی است که میتوان تحقق شکلگیری «جامعه دینی» (مرحله چهارم تمدنسازی) را به نحو تام و تمامش انتظار داشت.
نکته اساسیاش هم این است که هرچند که «تعیّن چارچوب ساختار حاکمیت» تابعی است از عزم و خواست عمومی مردم، ولی «تعیّن و متشکل شدن همین مردم در قالب جامعه» به شدت وابسته است به نوع سیاستگذاری و ساختارسازیهای حقوقیِ حاکمیتی.
🔹در این جلسات، اصل بحث حقیر، متمرکز بر این مسئله بود که «طرح رسول خدا» صلّی الله علیه و آله که شامل بر «طرح ولایت الهیه» (منطق قدرت و سیاست)، «طرح اخوت» (منطق روابط اجتماعی) و «طرح عدالت» (منطق توزیع فرصتها و امکانات) بود، چگونه توسط «جریان سقیفه» و سپس «جریان بنیامیه» به انحراف کشیده شد و «امکان میدانداری و کنشگری مردم» از جامعه سلب گردید.
🔹تردیدی ندارم که آنچه گفته شده نیازمند تصحیح و تکمیل است که امیدوارم با لطفی که نقادی دوستان عزیزم به حقیر میکند، بر انجام آن موفق شوم....🙏🌺
جلسه اول: طرح مسئله و وضعیت جامعه رسول الله صلّی الله علیه و آله
لینک ایتا لینک تلگرام
جلسه دوم: وضعیت جامعه مسلمین در پی انحرافات حکمرانی خلیفه اول و دوم
لینک ایتا لینک تلگرام
جلسه سوم: وضعیت جامعه مسلمین در پی انحرافات حکمرانی خلیفه سوم
لینک ایتا لینک تلگرام
جلسه چهارم: وضعیت جامعه مسلمین در پی انحرافات حکمرانی معاویه
لینک ایتا لینک تلگرام
#عقلانیت_انقلابی
#دولت_اسلامی
#جامعهپردازی_اسلامی
#تاریخ_صدر_اسلام