eitaa logo
علی شیرازی
5.8هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
410 ویدیو
4 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
💢 اسرائیل، شکست خورده تر از همیشه!! 🗯 علی شیرازی 🔹طبق اعلام ارتش رژیم صهیونیستی در طی ۱۰۰ روز جنگ در غزه، ۱۱ هزار موشک به اراضی اشغالی شلیک شده است! 🔹 ۹ هزار موشک و راکت از غزه و ۲ هزار موشک از جنوب لبنان به اسرائیل شلیک شده است! 🔹ارتش رژیم صهیونیستی همچنین به ضربات وارده به حدود ۹ هزار نظامی این رژیم و روانی شدن این نظامیان اذعان کرد! 🔹در گزارش رژیم صهیونیستی آمده که به ۳۰ هزار هدف در اسرائیل حمله شده است. 🔹 ابوعبیده سخنگوی گردان‌های قسام اعلام کرد: مجاهدان موفق شدند طی ۱۰۰ روز نبرد، ۱۰۰۰ خودروی نظامی اسرائیلی را هدف گرفته و از خدمت خارج کنند. 🔹 آکسیوس می گوید: وزیر خارجۀ آمریکا در سفر به اسرائیل، به نتانیاهو گفته است: طرح او برای غزه رویایی است که محقق نمی‌شود. 🔹حملهٔ حماس اسرائیل را به جنگی کشانده که از نظر شمار کشته و مجروح بی‌سابقه است. 🔹پایگاه صهیونیستی واللا ضمن اشاره به این موضوع، اعلام کرده که دست‌کم ۴ هزار نظامی صهیونیست از آغاز جنگ غزه معلول شده‌اند. 🔹واللا تخمین زده است: آمار نظامیان معلول اسرائیل می‌تواند تا ۳۰ هزار نفر هم افزایش پیدا کند و ارتش این رژیم، از ترس پایین‌آمدن روحیهٔ صهیونیست‌ها آمار تلفات و مجروحان را با سانسور منتشر می‌کند. 🔹رئیس سازمان معلولان ارتش صهیونیستی گفته: من ۳۰ سال است که رئیس این سازمان هستم و تاکنون این میزان مجروحیت و معلولیت را در هیچ جنگی ندیده‌ام! 🔹 سید حسن نصرالله می گوید: رسانه‌های صهیونیستی از معلول‌شدن ۴ هزار صهیونیست در جنگ اخیر خبر داده‌اند، خب این رقم یعنی چه؟ وقتی جنگ تمام شود حجم فاجعه‌ای که رژیم صهیونیستی با آن مواجه‌ شده، مشخص می گردد. 🔹 شبکۀ ۱۳ رژیم صهیونیستی می گوید: وزیر خارجۀ آمریکا در نشست کابینۀ جنگی اسرائیل گفته: از بین بردن حماس غیرممکن است. 🔹 شکست های پی در پی، باعث شده رئیس مخالفان نتانیاهو، خواستار خروج وزرای مخالف از کابینۀ رژیم صهیونیستی شود. 🔹یائیر لاپید می گوید: نتانیاهو صلاحیت ادارۀ اسرائیل را ندارد. از «بنی گانتز»، «گادی آیزنکوت» و «گیدئون صعر» می‌خواهم، کابینۀ جنگی نتانیاهو را ترک کنند و به او مشروعیت ندهند. 🔹رسانه‌های عبری گزارش داده‌اند: بعد از آنکه نتانیاهو از حضور سران موساد و شین‌بت در جلسه شورای جنگی جلوگیری کرد، جدال لفظی سختی بین او و وزیر جنگ در گرفت. 🔹وزیر جنگ رژیم به نتانیاهو گفته که درحال آسیب‌زدن به امنیت اسرائیل است. 🔹طارق حبش، دستیار ویژهٔ بایدن در وزارت آموزش‌‎وپرورش آمریکا استعفا کرد و در متن استعفایش نوشت: نمی‌توانم عضو دولتی باشم که حامی نسل‌کشی اسرائیل است. 🔹 وزیر خارجۀ آمریکا می گوید: نیازمند تشکیل دولت مستقل فلسطینی هستیم. کرانۀ باختری و غزه باید یکپارچه و تحت مدیریت فلسطینیان باشد. تشدید درگیری‌ها نه به نفع اسرائیل است، نه به‌نفع لبنان. 🔹 بایدن گفته است: بی‌سروصدا برای خروج اسرائیل از غزه تلاش می‌کنم! 🔹 یک مقام آمریکایی هم گفته است: وزیر خارجۀ آمریکا از اسرائیلی‌ها خواهد خواست تا در سریع‌ترین زمان ممکن جنگ را پایان دهند و به عملیات هدفمند رو بیاورند. 🔹 سخنگوی ارتش رژیم‌صهیونیستی می گوید: مرحلۀ جدید جنگِ غزه آغاز شده؛ در این مرحله، جنگ با شدت کمتری دنبال می‌شود و تعداد نیروها نیز کاهش می‌یابند. 🔹منابع عبری خبر دادند که لشکر ۳۶ ارتش صهیونیستی به صورت کامل، درحال خروج از غزه است؛ لشکری که نیروهای تیپ گولانی هم بخشی از آن به شمار می‌رود. 🔹روزنامه آمریکایی واشنگتن پست به گفته یک مقام ارشد کشورش نوشته است: اسرائیل هزاران نیروی خود را به عنوان عقب‌نشینی بزرگ از شمال نوار غزه خارج کرده است. 🔹اسرائیل به واشنگتن اطلاع داده که تعداد نیروهایش را کم می‌کند و بمباران هوایی را کاهش خواهد داد. تضمین‌های قبلی اسرائیل محقق نشد و امیدواریم این آغاز واقعی کاهش نیروها باشد. 🔹روزنامهٔ یدیعوت آحارانوت نوشت:غزه، بیروت نیست و السنوار، عرفات نیست؛ او به‌دنبال پناهندگی در تبعید نیست و برای جشن پیروزی در غزه آماده می‌شود. 🔹نیویورک‌تایمز هم گزارش داد: هیچکدام از سران ارشد حماس در غزه کشته یا دستگیر نشده‌اند. 🔹 وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفته است: حملۀ حماس در روز ۷ اکتبر به‌شدت احساس امنیت اسرائیلی‌ها را متزلزل کرده و دیدشان را نسبت به جهان اطراف تغییر داده است. 🔹 امام خامنه ای می فرمایند: رژیم صهیونیستی بعد از این قریب صد روز جنایتی که دارد انجام می دهد، به هیچ کدام از هدف هایش نرسیده... مقاومت زنده، سرحال، آماده، آن رژیم، خسته، سرافکنده، پشیمان و داغ باطله‌ جنایتکار به پیشانی‌اش خورده. 🔹 شهید حاج قاسم سلیمانی می گفت: قصاص خون شهدا، برچیدن و بنیاد برکندن این رژیم کودک کش صهیونیستی است. tps://eitaa.com/alishirazi_ir
💥 انتخابات پرشور، آبروی ایران و مردم ● قسمت سوم 🗯 علی شیرازی در قسمت دوم از این مقاله، به حضور پرشور مردم در انتخابات توجه نمودیم. اکنون، به موضوع گزینه درست از نگاه امام خامنه ای می پردازیم: 👈 ۱. مردم از روى احساس وظيفه‌ دينى است كه در عرصه‌ انتخابات وارد مى‌شوند و طبق تشخيص خود گزينش مى‌كنند و راى خود را به صندوق مى‌اندازند. 👈 ۲. انگيزه‌ مردم، برخاسته‌ از دين، از احساس مسئوليت و از احساس تكليف ملى و دينى است؛ لذا وارد ميدان مى‌شوند و در ميان نامزدهاى مختلف، گزينه‌ خودشان را انتخاب مى‌كنند. 👈 ۳. انتخابات؛ هم حق مردم است، هم وظیفه‌ مردم است؛ هم باید حق را استنقاذ كنیم، هم باید وظیفه را بخوبی انجام دهیم. 👈 ۴. انتخابات حقّ‌النّاس است. این حقّ‌النّاس امر مهمّی است. خب در زبان ها هم زیاد تکرار می شود که فلانی گفته: انتخابات حقّ‌النّاس است و حقّ‌النّاس است و مدام تکرار می شود؛ منتها خب [باید] به عمق این حقّ‌النّاس برسیم. معنای حقّ‌النّاس بودن این نیست که فقط آن کسی که پای صندوق نشسته است، باید این حقّ‌النّاس را رعایت کند که مثلاً فرض کنید آراء را عوضی نخواند یا کم و زیاد نکند. این یکی از مصادیق رعایت حقّ‌النّاس است. 👈 ۵. یک بُعد دیگر[حقّ‌النّاس] این است که مردمی که می خواهند رأی بدهند، اعتماد کنند به آن مجموعه‌هایی که واقعاً قابل اعتمادند؛ بعضی‌ها هستند که قابل اعتماد نیستند؛ کَالَّذِی استَهوَتهُ الشَّیطین؛ گاهی این‌جور نیست که از روی صفا و واقعیّت و علاقه‌مندی به انقلاب‌ [باشد] - اساس کار، انقلاب است - و از روی علاقه‌مندی به انقلاب بیایند یک فهرست پیشنهادی را بدهند؛ نه، روی مقاصد دیگر - گاهی اوقات مقاصد فاسد - پیشنهادهایی می دهند. مردم توجّه کنند و ببینند که آن فهرست هایی را که پیشنهاد شده است، از کجا پیشنهاد شده؛ از طرف چه کسی پیشنهاد شده؛ آن کسانی را که مورد اعتمادند، قابل اطمینانند، قابل اعتمادند، انتخاب بکنند. این هم یکی از چیزها است. 👈 ۶. افرادی انتخاب کنیم که مردمی باشند. ساده‌زیست باشند. درد مردم را بدانند و خودشان از درد مردم احساس درد کنند. این هم به نظر من شاخص مهمی است. آگاهانه بگردید؛ برسید؛ و به آنچه که رسیدید و تشخیص دادید، با قصد قربت اقدام کنید. با قصد قربت پای صندوق انتخابات بروید و خدای متعال اجر خواهد داد. 👈 ۷. اگر من و شما كه می خواهیم رأی بدهیم، با نیت صادق و خالص و برای انجام وظیفه و برای آینده‌ كشور وارد میدان شویم و بخواهیم تصمیم بگیریم، ان‌شاءاللّه خدای متعال هم در این صورت دل های ما را هدایت خواهد كرد. 👈 ۸. باید بگردید، بین خودتان و خدا، حجت پیدا کنید؛ یعنی بتوانید از راهی بروید که اگر خدای متعال پرسید: شما به چه دلیل به این فرد رای دادید، بتوانید بگویید: به این دلیل. بین خودتان و خدا، دلیل و حجتی فراهم کنید و بعد با خیال راحت بروید رای بدهید. 👈 ۹. کسانی با رأی ملت سر کار نیایند که در مقابل دشمنان بخواهند دست تسلیم بالا ببرند و آبروی ملت ایران را ببرند. کسانی سر کار نیایند که بخواهند با تملق‌گوئی به غرب، به دولت های غربی، به دولت های زورگو و مستکبر، به خیال خودشان بخواهند برای خودشان موقعیتی در سطح بین‌المللی دست و پا کنند. این ها برای ملت ایران ارزشی ندارد. کسانی سر کار نیایند که دشمنان ملت ایران طمع بورزند که به وسیله‌ آن ها بتوانند صفوف ملت را از هم جدا کنند، مردم را از دینشان، از اصولشان، از ارزش های انقلابی‌شان دور کنند. 👈 ۱۰. ملت باید آگاه باشد. اگر کسانی بر سر کار بیایند که در مراکز گوناگون سیاسی یا اقتصادی، به جای اینکه به فکر ادامه‌ راه امام و ارزش ها و اصول ترسیم شده‌ به وسیله‌ امام باشند، به فکر به دست آوردن دل فلان قدرت غربی و فلان مستکبر بین‌المللی باشند، برای ملت ایران مصیبت خواهد بود. tps://eitaa.com/alishirazi_ir
💥 انتخابات پرشور، آبروی ایران و مردم ● قسمت چهارم 🗯 علی شیرازی پس از نوشتار گزینه درست، به تبیین نگاه امام خامنه ای با موضوع انتخابات و اثرات آن بر دوست و دشمن می رویم: 👈 ۱. من به شما عرض می کنم، درست در نقطه‌ مقابل خواست دشمنان، همه‌ ما باید در انتخابات حضور فعالی داشته باشیم. انتخابات آبروی ملی ماست. انتخابات یکی از شاخص های رشد ملی ماست. انتخابات وسیله‌ای برای عزت ملی است. وقتی ببینند که ملت ایران با شور و با شعور و با درک کامل و آگاهی پای صندوق های رأی می روند، معنایش چیست؟ معنایش این است: ملت برای خود حق و توان تصمیم‌گیری قائل است؛ می خواهد در آینده‌ کشور اثر بگذارد و مسئولان کشور و مدیران اصلی کشور را انتخاب کند. 👈 ۲. ملت ایران کاری کنند که انگیزه‌ تمام نشدنی آن ها برای دشمن مشخص شود؛ این، دشمن را مأیوس می کند. دشمن اگر احتمال بدهد که با جنجال‌آفرینی و با غوغا و تبلیغات توانسته انگیزه‌ مردم را ضعیف کند، امیدش بیشتر می شود. تهاجمش شدیدتر می شود. باید دشمن احساس کند که انگیزه‌ این ملت تمام نشدنی است. 👈 ۳. هر عملی و اقدامی از شما که دشمن از آن ناخشنود باشد، در پیشگاه پروردگار یک عمل صالح است. می‌بینید که دشمنان دین، دشمنان اسلام، دشمنان ایران، با انتخابات شما بشدّت مخالفند. بنابراین اقدام به انتخابات یک عمل صالح است. همه‌ کسانی که دنبال عمل صالحند - اِلَّا الَّذینَ ءامَنوا وَ عَمِلُوا الصّالِحٰات - می خواهند عمل صالح انجام بدهند، بدانند حضور در انتخابات یک عمل صالح از طرف این ها است. 👈 ۴. رأی دادن در مجلس به نماینده‌ها و به این کسانی که مطرح هستند برای رفتن به مجلس، پیش خدای متعال دارای ثواب است؛ ولو انسان در تشخیص اشتباه هم کرده باشد. البته اگر تشخیص درست داده باشد، این ثواب مضاعف می شود. خود رأی دادن، خود رفتن پای صندوق، خود شرکت در این آزمون بزرگ، پیش خدای متعال دارای ثواب است. 👈 ۵. انتخابات در کشور ما برخلاف بعضی از کشورهای دیگر، همیشه مظهر وحدت ملت و نمایشگر عزت ملی بوده؛ چون هرکسی که پای صندوق رأی می‌آید و رأی به صندوق می‌اندازد، در واقع رأی به جمهوری اسلامی و نظام اسلامی را دارد تکرار می کند. لذا همیشه دیده‌اید مسئولین کشور و خود بنده اصرار داشتیم بر افزایش آحاد شرکت کننده‌ در رأی دادن؛ مردم را تشویق می کردیم. ترغیب می کردیم. مردم هم هوشیارانه و در مواقع حساس وارد قضایا می شدند. در مواقعی که کشور احتیاج داشته به اینکه یک فریاد رسا و بلندی را در مقابل مخالفان خود و بدخواهان خود در دنیا مطرح بکند، آمده‌اند پای صندوق های رأی و رأی داده‌اند. 👈 ۶. انتخابات همیشه برای کشور ما و نظام جمهوری اسلامی حائز اهمیت بوده؛ چون همیشه تعیین کننده است. همیشه نشانه‌ یک حقیقتی در داخل کشور ماست؛ که این برای دوستان ما در دنیا و نیز برای دشمنان ما پیام هائی دارد. tps://eitaa.com/alishirazi_ir
بسم الله الرحمن الرحیم إنَّ الجِهادَ بابٌ مِن أبوابِ الجَنَّةِ فَتَحَهُ اللَّهُ لِخاصَّةِ أولیائِهِ؛ 🌺 🌺 جهاد دری از در‌های بهشت است که خداوند آن را بر روی دوستان ویژه خود گشوده است. یکبار دیگر جنایتکاران رژیم خائن و غاصب صهیونیست و خون آشامان و خبیثان کثیف، جنایتی بزرگ آفریدند و پنج نفر از مستشاران نظامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به نام های حجت‌ الله امیدوار، علی آقازاده، حسین محمدی، سعید کریمی و محمد امین صمدی، و تعدادی از نیروهای سوریه را مظلومانه به شهادت رساندند. به یقین خون این شهیدان گرانقدر، دامان رژیم غاصب و پلید صهیونیستی را خواهد گرفت و مرگ آنان را نزدیک تر خواهد ساخت. غداران خون آشام، منتظر انتقامی سخت و بزرگ تر از انتقام سید رضی موسوی باشند که در پایان، قطعا طومار آنان را در هم خواهد پیچید. اینجانب شهادت مظلومانه، اما عزتمند سرداران بزرگ سپاه اسلام را به حضرت ولی عصر (عج)، امام خامنه ای عزیز، تمامی دوستان جبهه مقاومت، بالاخص به خاندان گرامی آنان تبریک و تسلیت عرض می کنم و از ایزد یکتا برای آن مدافعان حرم، تعالی درجات و برای بازماندگانشان، صبر و اجر بزرگ خواهانم. خادم کنگره بین المللی شهدای مدافع حرم علی شیرازی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بیعت مجدد با شهید حاج قاسم سلیمانی، در پای صندوق های انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی. tps://eitaa.com/alishirazi_ir
💥 انتخابات پرشور، آبروی ایران و مردم ● قسمت پنجم 🗯 علی شیرازی انتخابات خیلی مهم است. تبیین این امر مهم از نگاه امام خامنه ای، راه پیش رو را برای ما، روشن تر می سازد: 👈 ۱. نظام مردم‌سالاری دینی، متكی به انتخابات است. 👈 ۲. انتخابات، شاخص و عَلم نظام جمهوری اسلامی است. 👈 ۳. انتخابات، مظهر خداباوری، مردم‌باوری و خودباوری است. 👈 ۴ انتخابات، در کشور ما مظهر «حماسه‌ سیاسی» است. 👈 ۵. انتخابات، نشان دهنده‌ اعتماد مردم به نظام است. 👈 ۶. انتخابات، مصونیت‌ بخش به کشور است. 👈 ۷. انتخابات، برای کشور، برای نظام، برای مردم، در همه‌ دوره‌ها یک دستاورد بزرگ است. 👈 ۸. توصیه‌ من این است که هر چه بیشتر شرکت کنند. هر چه زودتر پای صندوق ها بیایند. معتقدم کار نیک را بایستی در اوّل وقتِ آن انجام داد؛ به تأخیر نباید انداخت. 👈 ۹. با هر انتخاباتی، خون تازه‌ای در رگ های کشور تزریق می شود؛ روح تازه‌ای در کالبد کشور دمیده می شود. 👈 ۱۰. اگر مردم در کشور به آینده امیدوار نباشند، در انتخابات شرکت نمی کنند. اگر به نظام خودشان اعتماد نداشته باشند، در انتخابات شرکت نمی کنند. اگر احساس آزادی نکنند، به انتخابات روی خوش نشان نمی دهند. 👈 ۱۱. هر کسی به نظام اسلامی اعتقاد دارد، در این اعتقاد صادق است، شرکت در انتخابات را وظیفه‌ خودش می داند. 👈 ۱۲. امید به آینده اگر نباشد، دل ناامید و افسرده وارد میدان انتخاب نمی شود - حضور مردم، حضور جوان ها، نشانه‌ امیدواری آن هاست. 👈 ۱۳. رأی به هر نامزدی، رأی به جمهوری اسلامی است؛ رأی اعتماد به نظام و سازوكار انتخابات است. 👈 ۱۴. کدام اعتماد از این بالاتر که مردم می‌آیند در عرصه‌ انتخابات وارد می شوند. به نظامشان، به دولتشان اعتماد می کنند. رأی خود را به آن ها می سپارند و منتظر می مانند که نتیجه‌ این رأی‌ گیری را از آن ها بشنوند؟ این اعتماد بالای مردم است. tps://eitaa.com/alishirazi_ir
💥 انتخابات پرشور، آبروی ایران و مردم ● قسمت ششم 🗯 علی شیرازی انتخابات، میدان تشخیص، تصمیم و انتخاب مردم است. انتخابات، میدان اعلام حضور مردم است. انتخابات، میدان تبیین اراده مردم است. انتخابات، میدان ظهور خواست مردم است. انتخابات، میدان دخالت مردم در سرنوشت کشور است. انتخابات، میدان نمایش اقتدار مردم است. انتخابات، میدان اثرگذاری نقش مهم مردم است. انتخابات، میدان تبیین نقش مردم است. انتخابات، میدان پررنگ شدن آبروی مردم است. انتخابات، میدان نمایش بیداری و هوشیاری مردم است. انتخابات، میدان خداباوری و خودباوری مردم است. انتخابات، میدان تحکیم پایه های وحدت مردم است. انتخابات، میدان تقویت و رشد انگیزه الهی مردم است. انتخابات، میدان نمایش هجمه مردم به دشمن است. انتخابات، میدان شکستن قدرت و اقتدار دشمن است. انتخابات، میدان تبیین پیشرفت کشور است. انتخابات، میدان تبیین اعتبار کشور است. انتخابات، میدان تبیین عزت و عظمت مردم است. انتخابات، میدان نمایش امیدواری و اعتماد مردم است. انتخابات، میدان بیان رابطه مردم با تحولات کشور است. انتخابات، میدان ظهور مردم سالاری دینی است. انتخابات، میدان تحکیم پایه های نظام اسلامی است. انتخابات، میدان تبیین پایداری و استقامت مردم است. انتخابات، میدان رشد منافع مردم و کشور است. انتخابات، میدان تقویت اصول، مبانی و ارزش های دینی مردم است. انتخابات، میدان تبیین فکر مردم پیرو خط و راه امام است. انتخابات، میدان حمایت جدی مردم از ولایت است. انتخابات، میدان پشتیبانی مردم از مردمسالاری دینی است. tps://eitaa.com/alishirazi_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💓 امام جواد (ع) کیست؟ ¤ علی شیرازی امام جواد (ع) مبتکر بحث آزاد اجتماعی در جامعه بشری بود. امام جواد (ع) مظهر مبارزه‌ با ظلم و ستم و باطل بود. امام جواد (ع) کوشش گر برای حکومت اسلامی و نظام دینی بود. امام جواد (ع) مبارزی خستگی ناپذیر در همه میدان ها، برای خدا و قرآن بود. امام جواد (ع) مجاهدی نترس و شجاع در نبرد و ستیز با قدرت‌های طاغوتی و ستمگربود. امام جواد (ع) پیشاهنگ حرکت الهی و تبیین گر حقایق قرآنی بود. امام جواد (ع) الگویی جامع و کامل برای نسل جوان و جوامع انسانی بود. امام جواد (ع) در ده‌ سالگی پاسخگوی سؤالاتی بود که بزرگ ‌ترین عالمان عصر از جوابش عاجز بودند.   امام جواد (ع) مظهر کامل جود و بخشندگی و نماد زیبای ایثارگری بود. امام جواد (ع) منشأ خیر و برکت برای جامعه بشری بود. امام جواد (ع) انسانی کامل و جامع و الگویی عارف و عابد بود. tps://eitaa.com/alishirazi_ir
💥 انتخابات پرشور، آبروی ایران و مردم ● قسمت هفتم 🗯 علی شیرازی حق مردم برای شركت در انتخابات، يك حق مسلّم و غير قابل گذشت است. اين حق، توأم با تكليف است و همان طوركه بارها حضرت امام خمينى(ره) و امام خامنه ای فرمودند، علاوه بر اين كه همه مردم حق شركت در انتخابات را دارند، وظيفه و تكليف آنان نيز حضور در پای صندوق رای است. اگر مردم تکلیف خود را در شرايط گوناگون درک کنند و به آن عمل نمایند، دست دشمنان اسلام و ایران، از هر گونه توطئه کوتاه مي‌شود. اسلام ناب محمدی (ص) از مردم مي‌خواهد که در انتخابات حضور پررنگی داشته باشند و همه؛ از زن و مرد و کوچک و بزرگ در انتخابات شرکت کنند. شرکت در انتخابات، اقدامی در راستای تقويت نظام اسلامي و جزو تکاليف ديني و همیشگی مردم است و آنان نبايد نسبت به اين مهم بي‌اعتنا باشند. باید همه مردم با حضور در پای صندوق رای، به صالح ترین افراد رای بدهند. اگر در میدان انتخابات و گزینش فرد اصلح کوتاهي کنیم، افرادي نااهل و بي‌لياقت روي کار مي‌آيند و مردم را نسبت به مسائل دين و مذهب و انقلاب بدبين مي‌کنند. با برگزارى انتخابات و توجه به آراى ملت است که مردم خود را در ايجاد نظام دينى سهيم می دانند. بيشتر و بهتر در حمايت از نظامی كه به دست خودشان شکل پذیرفته است، مى‌كوشند، و در پرتو آن، آرمان هاى مهم نظام دينى تحقق مى‌يابد و رابطه مردم با دین و انقلاب اسلامی تشدید می شود. دشمنان انقلاب و اسلام، همواره قصد دارند با تبليغات مسموم خود، "نظام اسلامى" را مستبد جلوه دهند، ولى هنگامى كه آراى مردم در اين نظام دینی، مورد احترام و اهتمام باشد، حربه مخالفان نظام از كار خواهد افتاد. در میدان انتخابات، گروه ها و احزابی وجود دارند كه منافع شخصی خود را در نظر مي‌گيرند و از افراد غیر اصلح حمايت مي‌كنند و تحليل‌هاي خود را به همان سو سوق مي‌دهند. آنان به ویژگی های انتخاب اصلح توجه نمی کنند و گاهی منتخب آنان از شایستگی لازم برای ورود به مجلس شورای اسلامی برخوردار نیست. مردم باید به جای باند و گروه، خدا را در نظر بگیرند و به تکلیف خود عمل کنند. تکلیف مردم حضور در پای صندوق های رای و انتخاب نمایندگانی اصلح و در تراز انقلاب اسلامی است. 💢 امام خمينى(ره) در وصیت نامه خود می نویسند:وصيت اين‌جانب به ملت، در حال و آتيه آن است كه با اراده مصمم خود و تعهد خود به احكام اسلام و مصالح كشور، در هر دوره از انتخابات؛ وكلاى داراى تعهد به اسلام و جمهورى اسلامى كه غالباً بين متوسطين جامعه و محرومين مى‌باشند؛ و غيرمنحرف از صراط مستقيم به سوى غرب يا شرق؛ و بدون گرايش به مكتب‌هاى انحرافى؛ و اشخاص تحصيل كرده و مطلع بر مسايل روز و سياست‌هاى اسلامى به مجلس بفرستند‌. این سفارش امام خود را آویزه گوش قرار بدهیم و به نمایندگانی شایسته و بایسته رای بدهیم. tps://eitaa.com/alishirazi_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ و در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، به چه افرادی رای بدهیم؟ tps://eitaa.com/alishirazi_ir
💥 انتخابات پرشور، آبروی ایران و مردم ● قسمت هشتم 🗯 علی شیرازی بعد از حضور گسترده مردم در انتخابات، مهم ترین موضوع، توجه به انتخاب نمایندگانی اصلح است. باید از میان گزینه ها و کاندیداهای موجود، متدین ترین، شایسته ترین، صالح ترین، کاردان ترین، کارآمد ترین، متعهد ترین،‌ متعبد ترین، عاقل ترین و لایق ترین فرد را انتخاب کنیم. افرادی که توسط شورای نگهبان برای نمایندگی مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، احراز صلاحیت می شوند، از حداقل شایستگی و اهلیت برخوردارند. 👈 امام خامنه ای می فرمایند: افرادی که از تایید شورای نگهبان عبور کرده اند، قانونا صالحند. پس از تائید صلاحیت نامزدها، مردم باید با تفکر و تحقیق از میان آن ها، گزینه اصلح را انتخاب کنند تا به  تکلیف خود عمل کرده باشند. مردم باید با شناخت و بصیرت، از میان آنان، صالح ترین و افراد اصلح را گزینش کنند و به این افراد رای بدهند. اصلح چه کسی است؟ به چه فردی رای بدهیم؟ 👈 امام‌ خامنه ای در پاسخ به این سئوال می فرمایند: کسی که برای ریشه کنی فقر و فساد، عزم جدی داشته باشد. کسی که به حال قشرهای محروم و مستضعف دل بسوزاند. کسی که به ترقی و پیشرفت کشور و توسعه اقتصادی و غیر اقتصادی بیاندیشد. کسی که زیر توهمات مربوط به توسعه، آن چنان محو و مات نشود که از یاد قشرهای مظلوم و ضعیف غافل بماند. کسی که به فکر معیشت، دین، فرهنگ و دنیا و آخرت مردم باشد. 👈 ایشان می فرمایند: یک نامزد اصلح باید: با کفایت و با ایمان، عدالت‌خواه و ضد فساد، دارای عملکرد انقلابی و جهادی، معتقد به توانمندی‌های داخلی، معتقد به جوانان به‌ عنوان پیشران حرکت عمومی کشور، و امیدوار به آینده باشد. 👈 امام خمینی (ره) می فرمایند: انتخاب اصلح برای مسلمانان، یعنی: انتخاب فردی که تعهد به اسلام و حیثیت آن داشته باشد، همه چیز را بفهمد، و تنها داشتن اسلام کافی نیست،  بلکه باید مسلمانی باشد که احتیاجات مملکت را بشناسد، و سیاست را بفهمد، و مطلع به مصالح و مفاسد کشور باشد، هرچند ممکن است به شما و گروه شما هم مربوط نباشد. 👈 ایشان می فرمایند: اگر اصلح را انتخاب کردید، کاری اسلامی می‌کنید و این‌یک محکی برای خودتان است که تشخیص بدهید، انتخاب برای اسلام است یا برای خودتان. برای شناخت، تشخیص و انتخاب گزینه اصلح و رای دادن به صالح ترین فرد و افراد، باید حجت شرعی داشته باشیم. 👈 امام خامنه ای می فرمایند: باید بگردید، بین خودتان و خدا، حجت پیدا کنید؛ یعنی بتوانید از راهی بروید که اگر خدای متعال پرسید: شما به چه دلیل به این فرد رای دادید، بتوانید بگویید: به این دلیل. بین خودتان و خدا، دلیل و حجتی فراهم کنید و بعد با خیال راحت بروید رای بدهید. tps://eitaa.com/alishirazi_ir
🌷🌼🌷🌼🌷🌼🌷🌼🌷🌼🌷🌼🌷🌼🌷🌼🌷🌼 حضرت علی کیست ؟ ¤ علی شیرازی علی عالی علی اعلی علی والی علی والا علی روح همه دلها علی سرلوح هر املا علی کرّار علی سردار علی سرّ و علی اسرار علی سرور علی سالار علی حاء و علی طاها علی اکمل علی کامل علی اعلم علی عامل علی عدل و علی عادل علی عین الله - علی چشم خداست، علی سر الله - علی راز خدا است، علی ولی الله - علی امام خدا است، علی اسد الله - علی شیر خداست، علی اذن الله - علی گوش خداست، علی ید الله - علی دست خداست، علی لسان الله - علی زبان خداست، علی نور الله - علی نور خداست، علی شمس الله - علی خورشید خداست، علی وجه الله - علی نمود خداست، علی سیف الله - علی شمشیر خداست، علی جنب الله - علی پهلو و کنار خداست، علی روح الله - علی روح خداست، علی باب الله - علی دروازه خداست، علی عبدالله - علی بنده خداست. تا صورت پیوند جهان بود علی بود تا نقش زمین بود و زمان بود علی بود آن قلعه گشایی که در قلعه‌ی خیبر برکند به یک حمله و بگشود علی بود آن گرد سرافراز که اندر ره اسلام تا کار نشد راست نیاسود، علی بود شاهی که ولی بود و وصی بود علی بود سلطان سخا و کرم و جود علی بود آن شیر دلاور که برای طمع نفس بر خوان جهان پنجه نیالود، علی بود سر دو جهان جمله ز پنهان و ز پیدا شمس الحق تبریز که بنمود، علی بود آن عارف سجّاد، که خاک درش از قدر بر کنگره عرش بیفزود علی بود مسجود ملایک که شد آدم، ز علی شد آدم چو یکی قبله و مسجود علی بود هم آدم و هم شیث و هم ادریس و هم الیاس هم صالح پیغمبر و داوود علی بود هم موسی وهم عیسی و هم خضر و هم ایوب هم یوسف و هم یونس و هم هود علی بود حضرت علی (ع) فرمودند: أنا عَينُ اللّه - من چشم خدایم، و أنا يَدُ اللّه ِ- من دست خدایم، و أنا جَنْبُ اللّه ِ- من پهلوی خدایم، و أنا بابُ اللّه ِ- من دروازه خدایم. ایشان همچنین فرمودند: أنا اللوح المحفوظ - من علم خدایم، وأنا القلم الأعلى - من عقل اول هستم. و در خطبه ها فرمودند: انا اللوح - من علم الهی ام، انا القلم - من عقل کاملم، انا العرش - من عرش الهی ام، انا الكرسي - من کرسی ام، أنا السماوات السبع - من هفت آسمانم، انا نقطة باء بسم اللَّه - من نقطه باء "بسم الله الرحمن الرحیم" هستم. امام خامنه ای در تبیین شخصیت حضرت علی (ع) می فرمایند: درباره مقام امیرالمؤمنین علیه السلام زبان های نوعِ بشر و قدرت و تصویر و ترسیم انسان ها عاجز از ارائه کُنه و حقیقت مطلبند؛ بلکه عاجز از تصوّر آن مقام شامخ و کُنه عظمت آن بزرگوارند. ما با قیاس به معلومات خودمان می توانیم چیزی را بشناسیم و بفهمیم. امیرالمؤمنین علیه السلام از مقیاس های ما خارج است. او را با ذرع و پیمانه ای که برای سنجیدن انسان ها و فضیلت ها و مُحسّنات و زیبایی ها در اختیار ماست، نمی شود سنجید و اندازه گرفت. او بالاتر از این حرف هاست. آنچه که ما می بینیم درخشش آن بزرگوار است که به چشم هر انسانی ـ حتّی دشمنان و مخالفان ـ می آید؛ چه برسد به دوستداران و یا شیعیان... درخشش را می بینند، امّا ابعاد و جزئیات را نمی توانند درک کنند و ببینند. در زیارت حضرت علی (ع) می خوانیم: السَّلَامُ عَلَی مَوْلَانَا أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ عَلِی بْنِ أَبِی  طَالِبٍ، صَاحِبِ السَّوَابِقِ وَالْمَنَاقِبِ وَالنَّجْدَه، وَ مُبِیدِ الْکتَائِبِ، الشَّدِیدِ الْبَأْسِ، الْعَظِیمِ الْمِرَاسِ، الْمَکینِ الْأَسَاسِ، سَاقِی الْمُؤْمِنِینَ بِالْکأْسِ مِنْ حَوْضِ الرَّسُولِ الْمَکینِ الْأَمِین - سلام بر مولای ما امیرمؤمنان علی بن ابیطالب، دارای سابقه‌های درخشان و مناقب نیکو و مردانگی و دلاوری و نابودکننده لشگرهای کفر، سخت‌نبرد، زورآزمای بزرگ، ثابت پایه، ساقی مؤمنان با جام؛ از حوض رسول پابرجای امین. https://eitaa.com/alishirazi_ir
💥 ذکر یونسیه و اجابت دعا ¤ علی شیرازی ذکر یونسیه، یکی از راه‌های ارتباط با خدای مهربان و از مهم‌ترین عبادت‌ هایی است که در تقرب انسان به خداوند و شکوفا شدن استعدادهای نهفته بشری و استجابت دعا، نقش مهمی ایفا می‌کند. امام باقر (ع) می فرمایند: حضرت یونس (ع) سه روز در شکم ماهی درنگ کرد و در تاریکی شب و دریا و شکم ماهی، ندا داد: لا إِلهَ إِلاَّ أَنْتَ سُبْحانَکَ إِنِّی کُنْتُ مِنَ الظَّالِمِینَ، آن گاه خداوند دعایش را اجابت کرد و سپس ماهی، وی را بر حال خود افکند. خداوند حضرت یونس (ع) را به خاطر عدم پایداری در دعوت مردم، در شکم ماهی گرفتار ساخت و او توبه کرد و برای نجات خود دست به دعا برداشت و گفت: لا إِلهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحانَک إِنِّی کنْتُ مِنَ الظَّالِمِینَ - معبودی جز تو نیست، منزّهی تو، راستی که من از ستمکاران بودم. از پیامبر اسلام (ص) نقل شده است: این دعا، اسم اعظم خداوند است و اگر خدا به آن خوانده شود، اجابت می‌کند. از امام صادق (ع) نیز روایت شده است: در شگفتم از کسی که اندوه دارد و به این آیه قرآن: لا إِلهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحانَک إِنِّی کنْتُ مِنَ الظَّالِمِینَ، پناه نمی‌برد. از آخوند ملاحسینقلی همدانی درباره عملی مجرب، در اصلاح قلب و تحصیل معارف سؤال کردند، در پاسخ فرمود:برای این امر، هیچ کاری مانند مداومت بر یک سجده طولانی در هر شبانه روز و ذکر لا إِلهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحانَک إِنِّی کنْتُ مِنَ الظَّالِمِینَ، نیست. مرحوم سیدهاشم حداد می گوید: ذکر یونسیه برای معرفت نفس و معرفت ربّ مؤثر است. آیت الله کشمیری می گوید:ذکر یونسیه موجب اتصال به ارواح و باز شدن چشم برزخی می گردد. این ذکر شریف، اثر بسیار عجیبی در رفع غم و اندوه دارد. آیت الله بهاءالدینی می‌گوید: حیرانم از کسی که محزون است، ولی به این ذکر پناه نمی‌برد. ذکر یونسیه یکی از ذکرهای محشر و طلایی می باشد که آیت الله بهجت هم به مداومت بر آن توصیه کرده اند . آیت الله جوادی آملی می گوید: تسبيح خدا سهم عظيمی در حل مشکلات دارد، همه اسماء حسنی سهم دارد، ولی برای هر کدام يک سهمی است؛ اما تسبيح اثرش بيشتر است. مهمترين عامل حل مشکل، تسبيح الهی "لا إِلهَ إِلاَّ أَنْتَ سُبْحانَكَ إِنِّی كُنْتُ مِنَ الظَّالِمينَ" است.  از آیت الله سید علی قاضی طباطبایی عالم و عارف شیعه، توصیه به چهارصد بار گفتن ذکر یونسیه نقل شده است. آیت الله میرزا جواد ملکی تبریزی می گوید:مداومت ذکر یونسیه در شبانه روز ترک نشود، هر چه زیادتر، تاثیرش نیز بیشتر. علامه شیخ محمد حسین اصفهانی، مشهور به کمپانی می‌گوید: مناسب حال و مقام که در قرآن منصوص و در کلمات معصومین‌(س) مأثور است: ذکر یونسیه "لا إِلهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحانَک إِنِّی کنْتُ مِنَ الظَّالِمِینَ" است که نتیجه آن در خود قرآن منصوص است. "وَنَجَّيْنَاهُ مِنَ الْغَمِّ ۚ وَكَذَٰلِكَ نُنْجِي الْمُؤْمِنِينَ". آیت‎ الله انصاری همدانی می‌گوید: ذکر یونسیه برای سالک، همانند سوخت برای ماشین است. tps://eitaa.com/alishirazi_ir
💢 حضرت زینب کیست؟ ¤ علی شیرازی حضرت زینب(س) عقیله بنی هاشم، دانشمند بدون معلم، متفکر بدون استاد، دختر علی بن ابیطالب(ع) و فاطمه زهرا(س) و همسر عبدالله بن جعفر و از زنان با فضیلت و قهرمان کربلاست. امام خامنه ای می فرمایند: حضرت زینب کبریٰ (س) یک بانوی برجسته‌ در تاریخ بشریّت است. وی یکی از بافضيلت‏ ترينِ زنان جهان، دارای جلالت شأن، منزلت والا، قوّت استدلال، برترى عقل، استوارى قلب، فصاحت زبان و بلاغت بيان، بانویی شجاع و با شهامت، سخنور و مفسر است. حضرت زینب (س) در وقار، همچون حضرت خدیجه(س) در حیاء و عفّت، مانند حضرت فاطمه (س) در رسایی بیان، چون حضرت علی(ع) در صبر، همانند امام حسن(ع) و در شجاعت، مانند امام حسین(ع) است. 💥 امام حسین(ع) در تبیین مقام علمی حضرت زینب (س) فرمودند: إِنَّکِ حَقّاً مِنْ شَجَرَةِ النُّبُوَّةِ وَ مِنْ مَعْدَنِ الرِّسالَةِ - به راستی که تو از درخت نبوّت و معدن رسالت هستی؛ یعنی گفتار و روش و منش تو، از مرکز نبوت و مخزن رسالت پیامبر اسلام(ص) نشأت می‌گیرد. 💥 در تبیین مقام عبادت حضرت زینب (ع) سخن بسیار است. این بانوى بزرگ، شب‌ و روز به عبادت می‌پرداخت و در طول زندگی، هیچ‌گاه تهجّد را ترک نکرد. نمازهای شب آن زن نمونه؛ به ویژه در دوران اسارت و در مسیر کوفه و شام، زبانزد خاص و عام است. امام حسین(ع) با اعتقاد به خلوص، عرفان و بندگی حضرت زینب(س) در آخرین خداحافظی، به خواهرش فرمود: یا اخْتاهُ! لا تَنْسَیْنِی فِی نافِلَةِ اللَّیْلِ - خواهرم! مرا در نماز شب فراموش نکن. امام سجاد(ع) فرمودند: عمه‌ام زینب(س) در مسیر اسارت از کوفه به شام، همه واجبات و مستحبات را به جا می‌آورد و از هیچ‌کدام از واجبات و مستحبات خود غفلت نکرد. 💥 در تبیین مقام وعظ و خطابه حضرت زینب (س) باید بدانیم که سخنرانی های او در اوج فصاحت و بلاغت و تأثیر گذاری بیان می‏ شد. آن حضرت مفسر قرآن بود. در کوفه مجلس درسی برای زن ها داشت و برای آن ها تفسیر قرآن مجید می گفت. مفسّر باید به همه جوانب اطلاقات، مقیدات، عام و خاص و ناسخ و منسوخ قرآن آگاهی داشته باشد. حضرت زینب (س) با این شناخت و در کنار پدر و برادران خود درس تفسیر می گفت و عقول بشری را متحیر می کرد. پس از حادثه عاشورا، حضرت زینب (س) در حضور یزید، برای حاضران خطبه‌ای خواند که همه حضار را شگفت زده نمود. علامه سید محسن امین درباره حضرت زینب (س) می گوید: خرد، استواری و بلاغتش نیازمند گفتن نیست؛ چرا که همه این ها از خطبه ای که در کوفه و شام ایراد فرموده بود، به خوبی معلوم است. اگر خطبه‌های حضرت زینب (س) در کوفه و شام را، یک انسان آگاه و مدقّق بررسی کند، از حیث مفاهیم، از حیث استخدام به هنگام آیات و از نظر فصاحت و بلاغت، آنان را در تراز خطبه های حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) می بیند. آن حضرت (س) پس از بازگشت به مدینه منوره نیز در مجالس ذکرى که براى شهداى کربلا برپا می شد، با همان شور و عشق، به سخنورى و افشاگرى مى ‌پرداخت. امام خامنه ای می فرمایند: زینب کبری (س) جهاد تبیین را، جهاد روایت را راه انداخت؛ نگذاشت و فرصت نداد که روایت دشمن از حادثه غلبه پیدا کند؛ کاری کرد که روایت او بر افکار عمومی غلبه پیدا کند. حالا تا امروز روایت زینب کبری (س) از حادثه‌ عاشورا در تاریخ مانده، [امّا] در همان زمان هم تأثیر گذاشت در شام، در کوفه، در مجموعه‌ سال های حکومت اموی و منتهی شد به ساقط شدن حکومت اموی. 💥 در تبیین مقام شجاعت حضرت زینب (س) حرف بسیار است. سرزمین کربلا، کوفه و شام، شاهد اوج شجاعت آن زن عفیفه و پاکدامن است. زنی که شجاعانه خطبه خواند و دستگاه استبداد را رسوا کرد و با تدبیر، اهل بیت(ع) و دختران و زنان را اداره نمود تا به مقصد برسند؛ و در این راه به همه انسان‌ها درس‌ شجاعت و شهامت آموخت. دکتر بنت الشاطی در توصیف شجاعت حضرت زینب(س) می گوید: زینب(س) آیینه تمام نمای یک خانم شجاعی است که در لحظات بسیار سخت و بحرانی، کاری کارستان انجام داد. آن زن نمونه و شجاع به دلیل تحمل سختی‌های بسیار، به ام المصائب معروف است. ایشان همچنین به دلیل فداکاری و قهرمانی در واقعه کربلا، با لقب قهرمان کربلا شناخته می‌شود. حضرت زینب کبری (س) با صبر و پایداری در واقعه عاشورا، علی رغم از دست دادن عزیزترین نزدیکانش، موجب شد که به عنوان "اسوه صبر" جاودان گردد. امام خامنه ای می فرمایند: زینب کبریٰ (س)، دو نکته را نشان داد: یک نکته اینکه زن می تواند اقیانوس عظیمی باشد از صبر و تحمّل؛ دوّم اینکه زن می تواند قلّه‌ بلندی باشد از خردمندی و تدبیر؛ این ها را عملاً زینب کبریٰ (س) نشان داد؛ نه فقط به آن عدّه‌ای که در کوفه و شام بودند؛ به تاریخ نشان داد، به همه‌ بشر نشان داد. tps://eitaa.com/alishirazi_ir
🌷 اثرات پند و اندرز بر زندگی انسان ¤ علی شیرازی اصل "تذکر" در قرآن مجید، داراى جایگاه رفیعى است؛ تا آنجا که تمامى قرآن «تذکره‏» نام گرفته است. وظیفه اصلی پیامبر بزرگ اسلام (ص) نیز «تذکر» بیان شده است. خداوند حکیم در آیه ۵۵ سوره مبارکه ذاریات می فرماید: وَ ذَكِّرْ فَإِنَّ الذِّكْرى تَنْفَعُ الْمُؤْمِنِينَ - و پيوسته تذكّر ده، زيرا تذكّر مؤمنان را سود مى‌بخشد. الذِّکْری؛ پند و اندرزی است که انسان را به یاد خدا می‌اندازد و موجب تقویت ایمان و افزایش تقوای او می‌گردد. البته تذکر و پندها، باید دارای ویژگی های ذیل باشد: ۱. نعمت های الهی را به ياد مردم آورد؛ ۲. ثواب صبر در بلا و سختی را روشن كند؛ ۳. عقوبت نافرمانی خدا و گناهان را تبیین نماید؛ ۴. کید و وسوسه های شيطانى را بيان فرمايد؛ ۵. بی اعتبارى و فنای دنيا را روشن گرداند؛ ۶. یاد مرگ را پيوسته در ذهن ها پر رنگ کند؛ ۷. یاد قيامت را دائما متذکر شود؛ ۸. دركات و عقوبت های دوزخ را بيان كند؛ ۹. درجات بهشت و انواع نعمت هاى آن را برشمارد؛ ۱۰. از عظمت و قدرت و هيبت الهى سخن راند. چه بسیار انسان هایی که با یک تذکر و پند، متنبه شده اند، و مسیر زندگی آنان عوض شده است. ارزش پند و وعظ آنقدر بالاست که پیامبر اسلام (ص) به جبرئیل می فرمودند: «يَا جَبْرَئِيلُ عِظْنِي» - ای جبرئیل، مرا موعظه کن. خداوند مهربان در آیه ۱۳۸ سوره مبارکه آل عمران می فرماید: هٰذا بَيانٌ لِلنّاسِ وَهُدًى وَمَوعِظَةٌ لِلمُتَّقينَ - این، بیانی است برای عموم مردم؛ و هدایت و اندرزی است برای پرهیزگاران! وعظ؛ یادآورى و توجه دادن قلب‏ها به خوبى‏هاست. توجهی که موجب رقت قلب انسان شود. اولین واعظ، خداوند است. دومین واعظ، رسول مکرم اسلام (ص)است. پیامبران الهی و اولیای الهی، همه در جایگاه واعظ قرار دارند. این حقیقت، نشان از اهمیت تذکر و وعظ و موعظه دارد. tps://eitaa.com/alishirazi_ir
بسم الله الرحمن الرحیم إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِي الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا يَسُدُّهَا شَيْءٌ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ - هرگاه دانشمندی از دنیا برود، رخنه ای جبران ناپذیر در اسلام ایجاد می شود كه تا روز قيامت هيچ چيز آن را فرو نمى ‏پوشد. خبر درگذشت دانشمند وارسته و پارسا، آیت‌الله «عبدالنبی نمازی» عضو مجلس خبرگان رهبری و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ماتم و اندوه را مهمان قلب اینجانب نمود. این عالم فرهیخته و عامل، عمر با برکت خود را در تربیت مجاهدان سترگ و انسان های متدین و انقلابی سپری کرد و در اوج عزت و سربلندی، دار فانی را وداع گفت و به دیدار رب الارباب شتافت. اینجانب این مصیبت بزرگ را به حضرت ولی عصر (عج)، امام خامنه ای عزیز، حوزه های علمیه، شاگردان ایشان، خاندان نمازی و به تمام ملت ایران تسلیت عرض می کنم. از خداوند حکیم و بی همتا، علو درجات برای آن عالم ربانی و صبر و اجر برای بازماندگان را خواستارم. اقل الطلاب: علی شیرازی
بسم الله الرحمن الرحیم امیر سرتیپ دکتر محمد رضا قرایی آشتیانی؛ وزیر محترم دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران سلام علیکم و رحمه الله و برکاته در آستانه دهه فجر و چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، حماسه ای بزرگ و کم نظیر به وقوع پیوست. سه ماهواره ایرانی؛ به نام های: مهدا، کیهان۲، و هاتف۱، با ماهواره بر سیمرغ، برای نخستین بار و به صورت همزمان به فضا پرتاب شدند. این دستاورد بزرگ را به جنابعالی و همه دانشمندان بزرگ صنایع هوا فضای وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و مجموعه صاایران، تبریک و تهنیت عرض می کنم. این رشد علمی و تحقیقاتی، نشانه بروز استعدادهای درخشان و ظهور باورهای دینی و انقلابی ای است که باعث خوشحالی و خرسندی امام خامنه ای عزیز و ملت فهیم ایران اسلامی شده است. خدای بزرگ و حکیم را برای این فتح و پیروزی بزرگ شاکرم و همه کارکنان خدوم وزارت دفاع را به شکر این نعمت کم نظیر دعوت می کنم. از ایزد یکتا، عزت و سربلندی بیش از پیش را برای جنابعالی و تمامی دانشمندان برجسته و سخت کوش این میدان بزرگ خواستارم. جانشین سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع علی شیرازی
🌷 جایگاه رفیع دوستان آل محمد (ص) 🕯 علی شیرازی خداوند بزرگ و حکیم برای دوستان آل محمد (ص) جایگاه ویژه ای تعریف کرده است. برای آنان احترام ویژه ای قائل است. ارزش آنان را، یک ارزش خاص می داند. ❄️ آیت الله نجفی مرعشی می گویند: سيّد محمّد غماري شافعي در كتاب خود از فاطمه دختر حسين رضوي، از فاطمه دختر محمّد رضوي، از فاطمه دختر ابراهيم رضوي، از فاطمه دختر حسن رضوي، از فاطمه دختر محمّد موسوي، از فاطمه دختر عبد اللّه علوي، از فاطمه دختر حسن حسيني، از فاطمه دختر ابي هاشم حسيني، از فاطمه دختر محمّد پسر احمد پسر موسى مبرقع، از فاطمه دختر احمد پسر موسى مبرقع، از فاطمه دختر موسى مبرقع، از فاطمه دختر امام رضا (ع)، از فاطمه دختر امام کاظم (ع)، از فاطمه دختر امام صادق (ع)، از فاطمه دختر امام باقر (ع)، از فاطمه دختر امام سجاد (ع)، از فاطمه دختر امام حسین (ع)، از زينب دختر امير المؤمنين (ع)، از فاطمه دختر پیامبر اسلام (س)، روایت می کند که فرمودند: قال رسول اللّه (ص): ألا مَن ماتَ عَلى حُبِّ آلِ مُحَمَّدٍ ماتَ شَهیداً - پیامبر خدا (ص) فرمودند: آگاه باشید! هر كسى كه ‏بر دوستى آل محمد بمیرد، شهید است. ❄️ پیامبر اکرم (ص) فرموده‌اند: لِلشَّهِیدِ سَبْعُ خِصَالٍ مِنَ اللَّهِ أَوَّلَ قَطْرَهٍ مِنْ دَمِهِ مَغْفُورٌ لَهُ کُلُّ ذَنْبٍ - از سوی خداوند برای شهید، هفت خصلت قرار داده‌شده است؛ اول اینکه با ریخته شدن نخستین قطره خونش، همه گناهان او بخشیده می‌شود. ❄️ امام صادق (ع) نیز می‌فرمایند: مَنْ قُتِلَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ لَمْ یعَرِّفْهُ اللَّهُ شَیئاً مِنْ سَیئَاتِهِ - هرکسی در راه خدا کشته شود، خداوند هیچ‌کدام از بدی‌های وی را به او نشان نمی دهد. ممکن است شهید گناهانی داشته باشد، اما به روی او نمی آورند و همه گناهانش را می‌بخشند؛ مثل فردی که بدون گناه وارد عالم آخرت شده است. هر کسی هم با دوستی آل محمد (ص) بمیرد، ماتَ شَهیداً؛ شهید است و مانند شهید با او برخورد می شود. ❄️ زمخشرى؛ یکی از برجسته ترین دانشمندان قرن ششم هجری در کشاف، و فخر رازى؛ فلسفه‌دان، فقیه، مفسر و حکیم ایرانی، و قرطبى؛ یکی از مفسران بزرگ اهل سنت در تفسیرشان، حدیثی از پیامبر بزرگ اسلام (ص) روایت می کنند که می فرمایند: 👈 أَلا وَ مَنْ ماتَ عَلى حُبِّ آلِ محمّد(ص) ماتَ مَغْفُوراً لَهُ - آگاه باشید! هر کسی بر دوستی آل محمّد(ص) بمیرد، پاک از دنیا رفته است. 👈 أَلا وَ مَنْ ماتَ عَلى حُبِّ آلِ محمّد(ص) ماتَ تائِباً - آگاه باشید! هر کسی بر دوستی آل محمّد(ص) بمیرد، با توبه از دنیا رفته است. 👈 أَلا وَ مَنْ ماتَ عَلى حُبِّ آلِ محمّد(ص) ماتَ مُؤْمِناً مُسْتَکْمِلَ الْإِیْمانِ - آگاه باشید! هر کسی بر دوستی آل محمّد(ص) بمیرد، با ایمان کامل از دنیا رفته است. 👈 أَلا وَ مَنْ ماتَ عَلى حُبِّ آلِ محمّد(ص) بَشَّرَهُ مَلَکُ الْمَوْتِ بِالْجَنَّةِ ثُمَّ مُنْکَرٌ وَ نَکِیْرٌ - آگاه باشید! هر کسی بر دوستی آل محمّد(ص) بمیرد، فرشته مرگ، و منکر و نکیر او را به بهشت بشارت مى دهند. 👈 أَلا وَ مَنْ ماتَ عَلى حُبِّ آلِ محمّد(ص) یَزِفُّ إِلَى الْجَنَّةِ کَما تَزِفُّ الْعَرُوسِ إِلى بَیْتِ زَوْجِها - آگاه باشید! هر کسی بر دوستی آل محمّد(ص) بمیرد، همانند رفتن عروس به خانه داماد، او را با احترام به سوى بهشت مى برند. 👈 أَلا وَ مَنْ ماتَ عَلى حُبِّ آلِ محمّد(ص) فُتِحَ لَهُ فِی قَبْرِهِ بابانِ اِلَى الْجَنَّةِ - آگاه باشید! هر کسی بر دوستی آل محمّد(ص) بمیرد، در قبر او دو درب به سوى بهشت گشوده مى شود. 👈 أَلا وَ مَنْ ماتَ عَلى حُبِّ آلِ محمّد(ص) جَعَلَ اللّهُ قَبْرَهُ مَزارَ مَلائِکَةِ الرَّحْمَةِ - آگاه باشید! هر کسی بر دوستی آل محمّد(ص) بمیرد، خداوند قبر او را زیارتگاه فرشتگان رحمت قرار مى دهد. با تلاش جدی، سعی کنیم با رفتار، گفتار و کردار خود، با آل محمد (ص) دوست شویم و به آنان عشق بورزیم. tps://eitaa.com/alishirazi_ir
💢 امام خمینی (ره) و هدف های انقلاب اسلامی 💢 علی شیرازی شناخت هدف های امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی، یکی از واجبات است. بدون شناخت این هدف ها، تحلیل ما از راه امام و انقلاب، تحلیل نادرستی است. باید هدف را ترسیم نمائیم و سپس تحلیل کنیم که انقلاب اسلامی به هدف رسیده یا نرسیده است. ما در این نوشتار به برخی از اهداف بنیانگذار جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی اشاره می کنیم: ۱. نفی حکومت طاغوت و نابودی رژیم مستبد، ستمگر و ظالم پهلوی؛ ۲. مقابله با زورگویان و استکبار جهانی، و شکستن ابهت امریکای جهانخوار؛ ۳. مبارزه با رژیم طغیانگر و غاصب صهیونیسم بین المللی؛ ۴. احیاء و حفظ اسلام ناب محمدی (ص) در ایران و جهان؛ ۵. آشنا کردن ملت ها با اسلام حقیقی و گسترش آن در جهان، ۶. حاکمیّت نظام اسلامی و مردمسالاری دینی در ایران؛ ۷. آشنا کردن مردم با احکام اسلامی و اجرای حدود الهی در ایران و جهان؛ ۸. دعوت امت اسلامی به توحید ناب، و رشد معرفتی ملت ها؛ ۹. تعمیق مبانی دین در جامعه و رشد انسان سازی و ساختن انسان نمونه؛ ۱۰. پر رنگ کردن سیر الی الله در زندگی مردم و تحکیم ارتباط زن و مرد با خداوند بزرگ؛ ۱۱. ترسیم مسیر رشد معنویت اخلاقی و تقویت ایمان و تقوای الهی در جامعه؛ ۱۲. توجه جدی به عدالت اجتماعی و تلاش گسترده برای اجرای عدالت در جامعه و حکومت؛ ۱۳. دعوت مردم به استقلال طلبی و برچیدن دست استعمارگران از میدان مدیریت کشور؛ ۱۴. حیات بخشیدن به موضوع آزادیخواهی در جامعه و رساندن مردم به عرصه آزادی اسلامی؛ ۱۵. بها دادن به عزّت ملّی و اسلامی و رساندن امت اسلامی به عزت واقعی؛ ۱۶. حرکت دادن مردم در مسیر مبارزه با کفر و نفاق و ترسیم راه سربلندی و صلاح کامل ملت ایران؛ ۱۷. اعتلای ملّت ایران، و رساندن آنان به قله های بلند اثرگذاری در منطقه و جهان؛ ۱۸. ترسیم و تعلیم راه سعادت بشری، و رساندن مردم و نسل جوان به قله های سعادت دنیوی و اخروی؛ ۱۹. تشکیل بسیج جهانی اسلام، و شکل دهی به جبهه مقاومت اسلامی؛ ۲۰. ایجاد و تحکیم پایه های اتحاد ملی و هماهنگی بین مسلمانان جهان؛ ۲۱. هدایت انسان ها به جایگاه اصلی و واقعی، و باز نمودن راه تعالی افراد بشر و آزادیخواهان جهان؛ ۲۲. حمایت از محرومان و قشر آسیب پذیر، و تلاش جدی برای رهایی مستضعفان از چنگال فقر و تهیدستی؛ ۲۳. زمینه سازی برای ظهور امام زمان(عج) و تقویت ارتباط مردم با منجی عالم بشریت؛ ۲۴. نجات مستضعفین جهان از زیر سلطه یاغیان و مستکبران و شکستن قدرت و حاکمیت استکبار جهانی؛ ۲۵. نابودی رژیم غاصب صهیونیستی و آزادی قدس شریف و عزیز. tps://eitaa.com/alishirazi_ir
💢 روز بازگشت امام خمینی (ره)، روز برگشت از طاغوت! 🌼🌷🌼🌷🌼🌷🌼🌷🌼🌷🌼🌷🌼 💥 علی شیرازی ۱۲ بهمن، سالروز ورود بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به کشور است. امام خمینی (ره) شرط ورود خود را به ایران، خروج محمد رضا شاه پهلوی، اعلام كرده بودند. شاه در ۲۶ دی ۱۳۵۷ از کشور فرار کرد. در همان روز امام در پیامی کوتاه اعلام فرمودند: خروج شاه از ایران، اولین مرحله پایان یافتن سلطه جنایت بار پنجاه ساله رژیم پهلوی می باشد که به دنبال مبارزات قهرمانانه ملت ایران صورت گرفته است. من این پیروزی را به ملت تبریک می گویم. ایشان پس از فرار شاه و شروع دور پیروزی های پی در پی ملت ایران، اعلام‌ نمودند: در اولین فرصت به ایران باز می گردم. شاهپور بختیار نخست وزیر بود. با کمک ارتش و به دستور آمریکایی ها، فرودگاه را به محاصره در آورد تا امام به کشور برنگردند. تحصن روحانیون و مردم در دانشگاه تهران و فشار ملت ایران به بختیار و دولت وی، ورق را برگرداند. هیئت دولت در دهم بهمن ۱۳۵۷ اعلام کرد: ورود هواپیمای حامل امام به فرودگاه مهرآباد تهران بدون اشکال است. با اعلام این خبر، کمیته استقبال از امام خمینی (ره) در پیامی نوشت: امام خمینی در حوالی ساعت ۹ صبح روز پنج شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۵۷ در تهران خواهند بود. در ساعت ۹ صبح روز ۱۲ بهمن ۱۳۵۷ امام خميني (ره) پس از نزديك به ۱۵ سال دوري و تبعيد از وطن، در ميان استقبال پرشور حلقه گروه منتخب استقبال کنندگان، از پله های هواپیما فرود آمدند و در فرودگاه مهرآباد، قدم به خاک ایران گذاشتند. سپس حضرت امام خمینی (ره) به سالن فرودگاه وارد شدند. فریاد "الله اکبر" مستقبلین، سالن را به لرزه در آورد. استقبال کنندگان با خواندن سرود "خمینی ای امام"، اشک‌ مشتاقان را بر گونه‌هایشان جاری کردند. با این ورود، بزرگ‌ترين استقبال تاريخ در تهران شكل گرفت. امام، پس از يك سخنراني كوتاه در فرودگاه مهرآباد، براي اداي احترام به شهيدان انقلاب اسلامي به سمت بهشت زهرا حرکت کردند. عده زیادی از مردم ایران، خود را به پایتخت رسانده بودند. قریب ۸ میلیون نفر در تهران جمع شده بودند. پنجاه‌ هزار نیروی‌ انتظامی‌ مشغول‌ منظم‌ کردن‌ جمعیت بودند. دريايي از انسان‌ها موج مي‌زد. ایران شاهد بزرگ ترین، باشکوه ترین و تاریخی ترین استقبال بود. حضور میلیونی مردم ایران، نشانه ای از عشق و علاقه بی نظیر مردم به امام خود بود. مردم به شوق ورود امام به کشور، خیابان ها را آب و جارو کرده بودند. مسیر حرکت امام خمینی (ره) تا کیلومتر ها، تمیز و با گل های رنگارنگ تزیین شده بود. اطراف راه آهن را مردم خیلی زیبا تزئین کرده بودند. مردم در خیابان‌ ها و میدان‌ آزادی‌، بوق می‌زدند. برف‌ پاک‌کن‌ می‌چرخاندند. شادی‌ وصف‌ناپذیری‌ سرتاسر تهران‌ را فراگرفته‌ بود. همسایگان‌ مسیر امام‌ خمینی‌ (ره) از مردم‌ پذیرایی‌ می‌کردند. به استقبال کنندگان غذا می‌دادند. شربت‌ و شیرینی‌ پخش‌ می‌کردند. به آن ها آب‌ و چای‌ می‌ دادند. طول جمعیت استقبال کننده از امام خمینی (ره) به ۳۳ کیلومتر می رسید. اتومبيل امام با كندي حركت می کرد. به علت ازدحام جمعیت، مراد ملت ایران با هلی کوپتر وارد بهشت زهرا شدند. یک ملت غرق در شادی شد. در آن روز تاریخی، ایران خوشحال بود. زن و مرد و پیر و جوان، صلوات می فرستادند و دست می زدند. امام خمینی (ره) در میان جمعیت چند میلیونی، و پس از سال ها دوری، به پشتیبانی ملتی پرشور و باشعور، انقراض حکومت پهلوی و شکل دهی به دولت مردمی را اعلام نمودند. شاید خیلی ها باور نمی کردند که ۱۲ بهمن سرآغاز حرکتی جدید در تاریخ ایران است. اما اماممان بر این باور بود. خشتی را در بهشت زهرا بنا نهاد که بتواند ۲۲ بهمن را رقم بزند و پایه گذار نظام مردمسالار دینی بشود. ۱۲ بهمن فقط روز بازگشت امام به کشور نبود. ۱۲ بهمن روز بازگشت به خود و روز برگشت ابدی از طاغوت شد. حکومت شاه را در هم کوبید و حاکمیت دین را رقم زد. tps://eitaa.com/alishirazi_ir