eitaa logo
العالم بزمانه
119 دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
1.1هزار ویدیو
37 فایل
«الْعَالِمُ بِزَمَانِهِ لَا تَهْجُمُ عَلَیهِ اللَّوَابِس» @HaeriDarzi https://eitaa.com/almogaddemat
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از روزنه
نهیب امام بر سر حوزویانی که در دهه چهل٬ را به رخ می کشیدند! 🔻🔻🔻 واى بر اين دنيا! واى بر ما! واى بر اين ! واى بر اين ، اين ، اين تهران ساكت، اين مشهد ساكت! اين سكوت مرگبار، اسباب اين مىشود كه زير چكمه اسرائيل، به دست همين بهاييها؛ اين مملكت ما، اين نواميس ما، پايمال بشود. واى بر ما! واى بر اين اسلام! واى بر اين مسلمين! اى علما، ساكت ننشينيد؛ نگوييد عَلى مَسْلَك الشَّيْخ- رضوان اللَّه عليه- و اللَّه، شيخ اگر حالا بود، تكليفش اين بود سكوت؛ امروز سكوتْ همراهى با دستگاه جبار است؛ نكنيد سكوت. دو هزار بهايى را با پانصد دلار ارز به هر يك، و هزار و بيست تومان تخفيف هواپيما؟! اينها در روزنامه دنياست. يك شخصى به من گفت كه يك معاملهاى كرده است شركت نفت با ثابت پاسال و در اين معامله تخفيفى داده است كه بيست و پنج ميليون تومان در اين تخفيف نفع برده است؛ براى نفع اين جمعيتى كه فرستادند به لندن بر ضد اسلام. اين وضع نفت ما، اين وضع ارز مملكت ما، اين وضع هواپيمايى ما، اين وضع وزير ما، اين وضع همه ما؛ سكوت كنيم باز؟ هيچ حرف نزنيم؟ حرف هم نزنيم؟ ناله هم نكنيم؟ خانههايمان را خراب مىكنند آخ نگوييم؟ (12 ارديبهشت 1342/ 8 _صحيفه امام، ج1، ص: 214) @rozaneebefarda
هدایت شده از دغدغه‌های حوزوی
💠سکولاریسم مردود است اما در باره توانایی فقه برای اداره جامعه و رفع مشکلات غلو نکنید(بخش اول) 🖋مهدی نصیری ⬅️ظرف هفته های اخیر بحث های زیادی بین صاحب نظران در مورد حوزه و سکولاریسم مطرح شد. آنچه مسلم است قول به جدایی دین و حوزه های دینی از سیاست، بر خلاف مسلّمات و الفبای دین و شریعت است و بدون شک همه انبیای الهی تحقق اهداف والای معنوی و اخلاقی و عدالت خواهی و ایجاد قسط را از رهگذر تحقق حکومت الهی دنبال می کرده اند و هیچ حکومت نامشروعی را ـ جز از باب تقیه ـ تایید نمی کردند. اما این همه ی ماجرا نیست و در این میان نکات دیگری مطرح است که باید در این بحث بدانها هم توجه کرد: 🔻 1. بر اساس مبانی تشیع، قوام دین و ارائه و اقامه دین در حد مطلوب و رضایت بخش منحصر به امام معصوم است، آن هم مشروط بر مبسوط الید بودن او. اگر معصوم حاضر ولی مبسوط الید نباشد و یا در پرده غیبت برود، خیمه تشریع و هدایت و جامعه سازی و حکومت دینی با انکسار و خلل های بسیار جدی مواجه خواهد شد و هیچ عامل دیگری نمی تواند چنین انکسار و خللی را به نحو کامل و مطلوب پر کند. 🔻2. مراجعه به فقها در عصر غیبت، سفارش اهل بیت علیهم السلام و عمل به فتاوای فقهای جامع الشرایط تکلیف است و رد بر آنها مانند رد بر حجت معصوم خداوند و رد بر خود خداوند است اما روشن و واضح است که این امر از باب ضرورت و اضطرار است و در مثل مانند تیمم به جای وضو در زمان فقدان آب است. 🔻3. مرجعیت و فقاهت در عصر غیبت نمی تواند خلا حضور و حاکمیت معصوم علیه السلام را پر کند و جامعه را به زلال معارف و احکام الهی و عدالت مطلوب انبیای الهی برساند. مرجعیت و فقاهت گر چه تنها گزینه مومنان برای رستگاری و عمل بر اساس موازین دینی ـ در حد وسع و توان فقه و فقیهان ـ د ر عصر غیبت است و فقه و فقها موظف به تشکیل حکومت در صورت امکان و فراهم بودن زمینه های آن و جامعه سازی دینی در حد توان اند و این وسع و توان در روزگار کنونی می تواند نتیجه بسیار مهم و سازنده ای داشته باشد، اما این باور که با فقه مبتنی بر اختلافات فراوان و ظنون بی شمار ـ البته معتبر و مجزی از تکلیف ـ می توان جامعه و نظامی تراز دینِ نفس الامری و احکام الله واقعی ساخت، بر خلاف مبانی قران و اهل بیت علیهم السلام و واقعیت های فقه موجود است. 🔻4. فقه موجود، علاوه بر مصیبت غیبت حجت معصوم خداوند، با پدیده ای دیگر به نام سیطره مدرنیته و تمدن جدید غرب مواجه است که مانعی بسیار اساسی در تحقق مطلوب بسیاری از احکام الله و ارزشهای دینی است و فقه و شریعت را با شوره زاری تمدنی مواجه کرده است که اصلاح آن اغلب جز با حذف و نسخ این تمدن امکان پذیر نیست و این البته از عهده فقه و حوزه ساخته نیست و اساسا دیدگاه مشهور در حوزه، تایید و امضای بخش های زیادی از این تمدن است و در یک نگاه ساده و بسیط، مانعیتی برای آن نمی بیند و تحولات سترگ موضوعی و ساختاریِ حاصل از مدرنیته را صرفا محصول یک تحول کمّی و تکاملی می بیند و ظاهرا تا مدرنیته همه عرصه های ذهنی و عینی را کاملا فتح نکند، حرکتی جدی و فراگیر را در حوزه برای فهم مستحدثه ای به نام مدرنیته ـ به وسعت تاثیرگذاری بر همه جهان و همه ابعاد زندگی، که هزاران موضوع جدید را به دنبال خود داشته است ـ بر نمی انگیزد... http://eitaa.com/joinchat/2263875587C5a248fd4a0
هدایت شده از دغدغه‌های حوزوی
💠سکولاریسم مردود است اما درباره توانایی فقه برای اداره جامعه نباید غلو کرد!(بخش دوم) 🖋مهدی نصیری 🔻ندیدن این مانع و مستحدثه بزرگ توسط فقه و حوزه اولا خود از مصادیق نوعی سکولاریسم است که سکولاریسم ستیزان انقلابی و حوزوی اغلب بدان التفات ندارند و بر تمدنی مبناء و بناء سکولار مهر تایید ـ جز در ابعاد اخلاقی و فرهنگی آن که تعارضش با فقه و دین آشکار است ـ می زنند و ثانیا من حیث لایحتسب چنان ناکامی هایی را برای فقه و حوزه در تحقق آرمانهای دینی رقم خواهد زد که در آینده ای نه چندان دور همه خوش باوران را از خواب جزمیِ آرمان گرایی فارغ از واقعیات و تنگناهای موجود در عصر سیطره مدرنیته بیدار خواهد کرد. 🔻حوزه و فقهی که کمترین تحلیلی از نقدینگی در اقتصاد امروز و پول اعتباری و تورم ناشی از آنها ـ و این که همین پول اعتباری که موضوع مستحدثی در برابر نقدین (طلا و نقره) و پول واقعی بوده است ـ ندارد و توجه ندارد که دولت های مدرن (و در راس همه دولت آمریکا با دلار خود) بیشترین دستبردها را به اموال و دارایی های مردم جهان با پدیده مدرنی به نام خلق پول می زنند و دولت جمهوری اسلامی هم ید طولایی در این تکنیک اقتصادی مدرن دارد و سی هزار میلیارد تومان به سرقت رفته و یا گم شده در صندوق های اعتباری و بانکهای خصوصی را برای جلوگیری از بحران، با خلق پول توسط بانک مرکزی جبران می کند و غول نقدینگی را فربه تر می کند تا زنجیر پاره کند و فاتحه ارزش پول ملی را ظرف چند هفته بخواند، چگونه این همه شعار سکولاریسم ستیزی می دهد؟ وضع روانی بسیاری از انسانها بیانگر این است که اگر از رفتار شما ناراحت باشند، سعی می کنند با همان چیزهایی که شما مخالفید، همدردی بیشتری کنند و لذا خوف آن وجود دارد که سکولاریسم ستیزی سطحی و شعاری ما با این مدیریت فشل اقتصادی منجر به محبوبیت بیشتر سکولاریسم در جامعه شود. 🔻5. تصوری غلو آمیز از توانایی های فقه و حوزه در حل مشکلات و مسائل کشور، نه به نفع فقه و حوزه است و نه به نفع نظام. باید واقع بین بود. از اشکالات فقه و اسلام شناسی موجود، اهتمام به برش هایی از دین و ندیدن برخی دیگر از برش هاست. ما پیوسته در تمام این سالیان از عدالت و سرسختی و سازش ناپذیری امیرالمؤمنین علیه السلام گفته ایم و درست هم بوده است و چون افتخاری برتارک آن عدالت مجسم و مذهب تشیع می درخشد اما همه سیره آن امام همام این نبوده است. این سترگ مرد عرصه عدالت و سیاست، سیره ای از واقع بینی و خاضع شدن در برابر واقعیت های تلخ نیز دارد. 🔻تاکنون کمتر به مردم گفته ایم که علی علیه السلام وقتی حکومت را در دست گرفت در برابر 26 بدعت اساسی و بزرگ که میراث خلفای پیشین بود و مبارزه با آنها موجب از هم گسیختگی انسجام اجتماعی و ملی و سیاسی می شد، مماشات کرد و از اصلاح آنها چشم پوشید و از جمله این موارد بازنگرداندن بخشی از قطایع و اموال و املاکی بود که اغلب توسط خلیفه سوم به این و آن به ناحق داده شده بود در حالی که حضرت قبلا سوگند یاد کرده بود که اگر به کابین زنانشان رفته باشد باز خواهم گرداند. (البته در این زمینه بیش از اندازه به این سیره عمل کرده ایم! در حالی که در زمانه ما برای حفظ انسجام و اعتماد اجتماعی باید اغلب عکس این عمل کرد و دست نظام مانند دست امیرالمؤمنین جز در مواردی که فلان مسئولی که اعلام می کند که اگر سراغ فلانی بروید اعلام جنگ می کنم، بسته نیست). http://eitaa.com/joinchat/2263875587C5a248fd4a0
هدایت شده از دغدغه‌های حوزوی
💠سکولاریسم مردود است اما درباره توانایی فقه برای اداره جامعه نباید غلو کرد(بخش سوم) 🖋مهدی نصیری ⬅️در هر صورت این که تصور کنیم راه حل بسیاری از مشکلات امروز کشور در دست فقه و حوزه است و نظام و جامعه منتظر درسهای خارج فقه حوزه است تا خروجی آنها موجب حل این مشکلات شود، تا حد زیادی از واقعیت بیگانه است. بسیاری از مشکلات کنونی ناشی از ضعف مدیریت و بسیاری دیگر ناشی از ساختارهای مدرن اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی است که حوزه و فقه کار زیادی نمی توانند در باره آنها انجام دهند و اتفاقا بخشی از راه حل های آنها ممکن است در عرف موجود حکمرانی در جهان و تجربیات موجود در دنیا باشد که باید حوزه راه استفاده از چنین عرفی را به نحو احکام اولی و یا ثانوی و مهمتر از همه فقه مصلحت برای نظام و جامعه باز کند و بی جهت در موارد ناتوانایی ها و تزاحم اهم و مهم مته بر خشخاش نگذارد. 🔻6. حوزه انقلابی به جای ورود به مباحثی سروصدا برانگیز و کم فایده و گاه ذهنی محض، می تواند با ایستادن بر سر مسلّمات فقهی و دینی و انقلابی (فارغ از تعدد و تکثر فتاوا) و مطالبه آن از نظام و دستگاهها بیشترین نقش را در تقویت جمهوری اسلامی داشته باشد. پدیده فسادهای مالی و اقتصادی موجود در کشور و انواع رانت خواری ها و فسادهای گسترده اداری، بیش از هر شبهه فلسفی و فقهی و سیاسی و فرهنگی برای نظام و حکومت روحانیت ویرانگر و مشروعیت زداست و فقه و حوزه اگر در این زمینه ورود لازم و کافی را نکند، باید مطمئن باشد که دو جریان موجود سیاست گریز در حوزه ـ که البته دراقلیتند ـ شامل جریان سنتی قائل به عدم جواز تشکیل حکومت در عصر غیبت و نیز جریان مدرن قائل به محوریت عرف و دموکراسی در حکومت، عرصه را بر انقلابیون سکولاریسم ستیز تنگ خواهند کرد که نتیجه آن تضعیف نظام خواهد بود. پس مبارزه با فساد یاد شده وظیفه معجّل حوزه انقلابی و فقه غیر سکولار است. ♦️خاتمه: حوزه و فقه مبتنی بر منجزیت و معذریت و فاصله دار از بسیاری از احکام واقعی خداوند در فراتر از مسلمات دین و مذهب، باید سودای تحقق جامعه ای تراز دین که رضایت عمومی را در حدی بالا جلب کند و آرمانها را در سطحی عالی محقق کند، که نه وظیفه حوزه است و نه مقدور حوزه و جمهوری اسلامی، برای صاحب اصلی شریعت و مفسر حقیقی آن و فصل الخطاب دین ـ عجل الله تعالی فرجه الشریف ـ بگذارد که ان شاء الله با ظهور قریبش محقق خواهد شد. و الله العالم. -به نقل از کانال نویسنده http://eitaa.com/joinchat/2263875587C5a248fd4a0
فدایی سحر است و گل مناجات است/که بوسه از لب بابا فقط عبادت اوست اگر کفن شده پیراهن اسیری او/قسم به عصمت کبری، نشان عصمت اوست 5صفر شهادت دردانه امام حسین علیه السلام،حضرت رقیه سلام الله علیها تسلیت باد...
هدایت شده از فیش منبر و مرثیه
▪️چهل روز از قصه تلخ غربت تو می گذرد. ▪️نه مجمع نمایندگان که مدعی صدای طلاب است از تو یادی کرد و نه جامعه مدرسینی که خود را پناهگاه طلاب می داند نامی از تو برد. ▪️نکردندحداقل فریادی بر سر سیاست بازان بی دین که در لباس دین خیانت می کنند بزنند و بگویند که "از عملکرد شماست که خنجر بر قلب فرزندانمان می نشیند." ▪️آری اگر حوزه ما زنده بود که تو در خون خود غریبانه نمی غلطیدی!
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📝 سخنان آیت‌الله خامنه‌ای در حسینیه‌ی ارشاد تهران؛ ۲۴ فروردین ۱۳۵۱ 👈 (علیه‌السلام) شجاع‌ترین چهره تاریخ اسلام است ◾ من معتقدم امام حسن مجتبى شجاع‌ترین چهره‌ى تاریخ اسلام است. می‌پرسید از على هم شجاع‌تر است، از برادرش حسین هم شجاع‌تر است که در میدان جنگ، آن جنگ خونین، با آن فداکارى عجیب خودش را به کشتن داد؟ ▫️ بله، شجاعت واقعى این است که انسان برطبق آنچه مصلحت فکر و ایدئولوژى او است اقدام بکند، اگرچه کسى نفهمد. و امام حسن حاضر شد خود را و نام خود را و وجهه‌ى خود را و محبوبیّت خود را در میان دوستان نزدیکش، فداى مصلحت واقعى بکند؛ حاضر شد که او را نشناسند، براى اینکه اسلام را بشناسند و اسلام بماند. ◾ آیا امام حسن میتوانست در جنگ با معاویه شهید باشد؟ نه، نمیتوانست. شهید کیست؟ شهید آن کسى است که جان خود را مایه می‌گذارد، خون خود را می‌ریزد، براى ابقای فکر و ایده‌اى که به آن احترام می‌گذارد؛ این شهید است. ▫️ امام حسن اگر در میدان جنگ کشته میشد، به این معنا بود که معاویه تنها منازع خود را، تنها کسى را که امکان دارد نقش افشاگرى و رسواگرى در برابر روشهاى پنهانى و ریاکارانه‌ى معاویه ایفا کند، یک چنین رقیبى را دیگر در مقابل راه خود نبیند. 📔 از کتاب دو امام مجاهد؛ انتشارات انقلاب اسلامی 🏴 سالروز شهادت امام حسن مجتبی علیه‌السلام 💻 @Khamenei_ir
هدایت شده از محمدتقی اکبرنژاد
رهبر 🔴با وجود این سرمایه ها، تن انسان می لرزد که جواب خدا را چگونه بدهد! 🔴اگر حوزه مسئولیت ندارد پس کی مسئولیت دارد؟! 🔲مقام معظم رهبری: 🔸اگر خدا از ما سؤال كند واقعاً تن انسان مى لرزد كه جواب خدا را چگونه بدهد؟ 🔸شما به این سرمایه و نیاز عظیم نگاه كنید! الان آمارها مى گویند كه هفت میلیون نفر جوان، در همین روزها وارد شانزده سالگى مى شوند. خیلى خوب؛ حالا ما فرضاً پنج یا ده كتاب هم منتشر مى كنیم؛ با تیراژ دو هزار یا سه هزار نسخه كه مى شود سى هزار نسخه. تازه چه كسى مى خواند؟ مگر همه ى اینها خوانده مى شود؟ 🔸باید اینطور فكر كرد. ما، براى این هفت میلیون نفر چه داریم؟ 🔸اگر كسى بگوید «حوزه در این مورد، مسؤولیتى ندارد»، این حرفِ خیلى بى مبنا و بى جایى است. اگر حوزه مسؤولیت ندارد، پسْ كى مسؤولیت دارد؟ مگر مى شود گفت كه حوزه اى به این عظمت، مسؤولیت ندارد؟! 📚نرم افزار حوزه و روحانيت، ص: 1025 🆔 @feghahat
هدایت شده از دروس
📛 شفقنا به شیوه‌ای که در تصویر می‌بینید، احتمال ارتباط بین 2 دیدار آیت‌الله شبیری زنجانی را اعلام کرده: ۱. دیدار با رهبر انقلاب (که محرمانه مانده بود و خبری از آن منتشر نشده بود) ۲. دیدار با سید محمد خاتمی و سران اصلاح‌طلبان ❓نظر شما درباره این احتمال چیست؟ در گروه زیر مطرح فرمایید eitaa.com/joinchat/2096758795C7d1021dbbc ♨️مباحث داغ فرهنگ و دین👇 @dph110
هدایت شده از محمدتقی اکبرنژاد
🔶میانگین روزانه 9 ساعت برای مدیریت حوزه وقت گذاشته ام. 🔶حوزه علمیه برای اجرای طرح ها با مشکل بودجه مواجه است. 🔶حقوق کارمندان هم به طور کامل پرداخته نشده است. 🔲آیت الله اعرافی در جلسه مجمع عمومی نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم: 🔹در دو سالی که مدیریت حوزه را به بنده سپردند، به 18 استان کشور سفر داشته و میانگین روزانه 9 ساعت برای مدیریت حوزه وقت گذاشته ام که ان شاءالله پس از معرفی مدیر جدید جامعه المصطفی العالمیه، وقت بیشتری نیز خواهیم گذاشت. 🔹قرار ما بر فروریختن دستاوردهای گذشته بزرگان حوزه نبوده و نیست؛ بلکه معتقدیم فعالیت های پیشینیان ما مهم است و باید مهم شمرده شود؛ البته باید به نیازهای روز نیز توجه داشت و بر اساس آن برنامه ریزی کرد. 🔹امروز بودجه های فرهنگی؛ مخصوصا بودجه حوزه دچار سخت ترین وضعیت خود در سال های اخیر شده و ما برای 500 برنامه حوزه که برای 5 سال برنامه ریزی شده، با مشکلات بسیاری مواجه بوده و تقریبا فقط برای پنج برنامه مهم بودجه داریم. 🔹امروز بودجه های عمرانی حوزه تقریبا صفر و بودجه های جاری هم در بدترین شرایط خود است که حتی حقوق کارمندان حوزه به طور کامل پرداخت نشده است. 🔹تدوین متون آموزشی جدید، تلاش در حوزه تقویت فقه معاصر با اضافه شدن دروس جدید در حوزه، تلاش برای ایجاد منابع پایدار برای حوزه، تدوین طرح هدایت علمی-تربیتی، راه اندازی گروه های علمی، طراحی نظام جامع استادی، ایجاد شورای فقه معاصر، اصلاح امتحانات شفاهی، ایجاد مدرسه الگو، ساماندهی دانش آموختگان، ساماندهی مدارک شهدای روحانی، امضای موافقت نامه با 30 نهاد مرتبط با حوزه و ... از دیگر فعالیت هایی است که در مدیریت جدید حوزه صورت پذیرفته است. 🔹طرح کمک هزینه هدفمند برای طلاب و اساتید، محققان و مبلغان از دیگر طرح هایی بوده که با دفتر رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام تقلید هماهنگ شده و ان شاءالله در آینده نزدیک محقق خواهد شد. 🆔 @feghahat
🔻در اجابت به فراخوان رهبر معظم انقلاب در زمینه الگوی پیشرفت آیت‌الله میرباقری: ضروری است حداکثر ظرف مدت بيست روز، با مشارکت هيئت مديره و اساتيد و محققان مجموعه، طرحی اجرايی را برای انجام اين مسئوليت مهم تهيه نماييد. http://www.isaq.ir/vdcd.f0f2yt0fna26y.html
هدایت شده از وحید یامین پور
1_31307515.mp3
4.05M
🔺️سخنرانی ۴۵ سال پیش رهبر معظم انقلاب با موضوع فلسفه زیارت اربعین 🔸️اسفند ۱۳۵۲ در مسجد امام حسن علیه السلام مشهد
هدایت شده از Aminikhaah
💠 حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی: همان طور که نماز ، ستون دین است ، زیارت اربعین هم ستون ولایت است. ✅ @Aminikhaah
هدایت شده از برهان انقلاب
🔴 احترام به مرجعیت و سخنی با مدافعان آیت‌الله ۱-احترام به مرجعیت، همواره یکی از ارکان حوزه‌های علمیه بوده است و خودداری از پذیرش زعامت و مرجعیت در هنگام حیات علمای بزرگ یکی از مصادیق بارز این سنت حسنه محسوب می‌شده است. نقل می‌کنند که مرحوم آیت الله بروجردی، آن فقیه بزرگ و زبردست، تا زمان حیات آیت الله سید ابوالحسن اصفهانی از انتشار رساله عملیه خودداری کرد. آخوند همدانی، از شاگردان برجسته حاج شیخ عبدالکریم حائری نیز همواره از پذیرش منصب مرجعیت سرباز می‌زد و مکرر می‌فرمود: «به هرکدام از این رساله‌های عملیه موجود که منتشر شده‌اند، عمل کنید، مبرء از تکلیف و مسقط ذمه است و نیازی به چاپ رساله دیگر نیست.». آیت‌الله سید احمد زنجانی و آیت الله سید محمد محقق داماد نیز در زمان مرجعیت آیت‌الله بروجردی و بعد از آن همین مشی و شیوه را در پیش گرفتند. ۲-این رفتار گذشتگان تنها از منظر احترام به بزرگان حائز اهمیت نبود، بلکه از منظر قدرت سیاسی و اجتماعی مرجعیت بسیار قابل توجه بود چرا که تمرکز مرجعیت، این نهاد را به قدرتی بی بدیل و غیر قابل چشم‌پوشی در مدیریت تحولات اجتماعی تبدیل می‌کرد. نفوذ فتاوای مراجع گذشته هم‌چون فتوای تحریم تنباکوی مرحوم میرزای شیرازی از همین امر، نشأت می‌گرفت. امری که در دهه‌های اخیر و با تشتّت و پاره پاره شدن مرجعیت به سختی شاهد آن هستیم. ۳-ماجرای نامه‌ اخیر آیت‌الله یزدی به حضرت آیت‌الله شبیری زنجانی (دامت برکاته)، زمینه‌ای را ایجاد کرد تا صدق نیت مدافعان آیت‌الله مورد راستی‌آزمایی قرار گیرد، چرا که شماری از افرادی که به تفقد و دلجویی از آیت‌الله شتافتند و نامه‌ رئیس جامعه مدرسین را برنتافتند و به درستی از آیت‌الله شبیری، به عنوان استوانه‌ای برای حوزه‌های علمیه نام بردند، احترام آن بزرگوار و حداقل ده مرجع بزرگ دیگر(از جمله آیات عظام صافی، وحید خراسانی، سیستانی، خامنه‌ای، مکارم شیرازی، نوری همدانی، سبحانی، جوادی آملی، مظاهری، هاشمی شاهرودی) را آن‌گونه که باید پاس نداشته و فتاوا و نظرات فقهی خود را برای عموم مردم ارائه و حتی در مواردی رساله‌عملیه خود را نیز عرضه کرده‌اند. لذا از آقایان و (اگرچه شخص اخیر درباره این نامه تاکنون اظهار نظری نکرده است) تقاضا می‌شود به منظور حفظ حرمت مرجعیت و به جهت جلوگیری از پراکندی و تضعیف قدرت مرجعیت، تا زمانی که مراجع بزرگوار تقلید در قید حیات هستند و یا در میان هم‌نسلان خود فقهای بزرگوار دیگری هم‌چون آیت‌الله شب‌زنده‌دار وجود دارند که در فضل و علم وتقوا سرآمدند و با وجود مثل آنان قطعاً حاجتی به وجود دیگران نیست- از انتشار آراء و فتاوای فقهی خود در فضای مجازی و حقیقی خودداری کنند تا احترام خود به مرجعیت را عملاً ثابت کنند. ⚡️به کانال مطالعات حوزوی بیپوندید:🔻 ✅ ایتا: eitaa.com/motaleatehawzavi ✅ سروش: sapp.ir/motaleatehawzavi ✅گپ: gap.im/motaleatehawzavi ✅بله: ble.im/motaleatehawzavi
هدایت شده از برهان انقلاب
هدایت شده از مدینه فاضله
🏴 سربازی دیگر از سربازان امام زمان (عج) از منطقه پردیسان به فیض شهادت نائل آمد. شهید مدافع حرم حجت الاسلام و المسلمین دهقانی @mosalla
🔻اربعین، ظرفیتِ یکدست کردنِ جامعهٔ شیعه را دارد. 🔻زیارت اربعین را به سفری تبدیل کنیم که نقطهٔ مقابلِ گردشگری غربی باشد. ✔️ استاد سید محمدمهدی میرباقری: «اربعین ظرفیت تبدیل شدن به یک نقطه کانونی را دارد و تا کنون این ظرفیت را نشان داده است. البته باید توجه داشت که این ظرفیت‌های تاریخی در مراحل مختلف ظهور پیدا می‌کنند و باید مرحله تاریخی‌اش فرا برسد. فرض کنید کعبه پیش از اسلام هم بوده، ولی بعد از اسلام موقعیت ویژه‌ای پیدا می‌کند. در زمان حضرت ابراهیم(ع) نیز موقعیت داشته (که قرآن فرموده: «إِنَّ أَوَّلَ بَيْتٍ وُضِعَ لِلنَّاسِ لَلَّذي بِبَكَّةَ مُبارَكاً وَ هُدىً لِلْعالَمينَ»)، ولی باید در دین نبی اکرم(ص) ضرب شود تا به موقعیت حقیقی خودش برسد. ما وقتی می‌خواهیم نسبت به این‌گونه حوادث تصمیم بگیریم باید متناسب با ظرفیت حقیقی آن برنامه‌ریزی کنیم. در غیر این صورت از آن حقیقت پیش می‌افتیم و آسیب می‌زنیم. ما باید به ‌اندازه‌ای که از آن طرف راه باز می‌شود برنامه‌ریزی کنیم. برنامه‌ریزی‌ها باید به این نکته معطوف شوند که قلوب متوجه شوند، بصیرت ایجاد شود، حرکت‌ها ایجاد شود و نسل‌ها و ادیان و خرده‌فرهنگ‌ها باید ساماندهی و سازماندهی شوند. البته متناسب با انفتاحی که از آن طرف ایجاد می‌شود. چون ما برنامه‌ریزی نمی‌کنیم، از آن طرف برنامه‌ریزی می‌شود. برای مثال، ما در ظهور حضرت چه نقشی داریم؟ این خود حضرت هستند که ظهور می‌کنند. ظهور یعنی ظهور حقیقتِ آن کلمه غیبی. البته ما باید خودمان را آماده کنیم و اقدامات ما باید متناسب با تجلیاتِ آن طرف باشد. اصلاً معنی علائم ظهور همین است. یعنی ما باید بفهمیم که در کدام موقف هستیم تا خود را متناسب با آن موقف و برای حوادث بزرگ مهیا کنیم. چون اصل حوادث بزرگ از آن طرف شکل می‌گیرد و ما باید متناسب با گشایشی که از آن طرف شکل می‌گیرد، موقعیت را بفهمیم و عمل کنیم و عقب نیفتیم. ممکن است الآن ظرفیت شریک کردن ادیان دیگر را در زیارت اربعین نداشته باشیم ولی ظرفیت یکدست کردن جامعه شیعه و ایجاد همدلی و همفکری حول اربعین را داریم. یعنی زیارت اربعین را به سفری تبدیل کنیم که نقطه مقابل گردشگری غربی باشد. گردشگری بستر توسعه غربی است که در دنیا نمونه‌هایی برای آن معیّن کرده‌اند که همان شهرهای اصلی دنیای غرب هستند. ما عوض آن، زیارت را داریم که بستر تحقق جامعه مهدوی است. باید دید بستر این کار چقدر آماده است تا به همان اندازه زیارت را در مقابل گردشگری سامان داد.» ☑️ @mirbaqeri
هدایت شده از حمید رسایی ✔️
دو لبه قیچی ⚡️اولین باری که را خواندم یک سوال خیلی ذهنم را مشغول کرد و آن اینکه چرا امام در جبهه مقابل اسلام ناب دو طایفه را قرار داده است یکی لیبرالها و دوم متحجرین. برایم سوال بود که این دو طایفه چطور در یک جبهه قرار میگیرند و چگونه به هم مدد میدهند. ⚡️روزگاری که توسط سعودی ها و لیبرالها هر دو حمایت میشد باز این نکته برایم زنده شد که چطور متحجرین عالم با لیبرالها مقابل جبهه مقاومت و اسلام ناب قد علم میکنند. ⚡️این جملات امیرالمومنین که جاهلین اهل تنسک یا به تعبیر امام مارهای خوش خط و خال با زرنگ های اهل دنیا در مقابل او دو لبه قیچی هستند به نظرم مرتبط با این مساله بود. ⚡️حتی در فضای نسبت ادیان مختلف با استکبار برایم جالب بود که یهودیت از جنس اسرائیلیش چطور به کاتولیکهای رهبانی دست میدهند و مسیحیان صهیونیست را متولد میکنند. ⚡️خدا رحمت کند امام را که میگفت این متحجرین جاده صاف کن آنها هستند. ⚡️اسم نمیبرم که خدای نکرده به هیچ عالم بزرگواری توهین نشود اما علمایی در این قم تنفس میکنند که طلبه ها را از ورود در مسائل سیاسی منع میکردند به این توجیه که ورود در این مسائل پیچیده کار هر کسی نیست. بعد خودشان جاده صاف کن لیبرالهای نشان دار در این کشور شدند. ⚡️برای پیشنهاد دهندگان به مذاکره با ترامپ آغوش گشودند و در مقابل متدینین انقلابی عذرشان همیشه بیماری بود. نگویید حوزه سکولار است سکولار کجا بود؟ این همه ورود های جدی در عرصه سیاست را مگر نمیبینید؟ ⚡️ اصلا به ما چه مربوط؟ خدای نکرده عرش خدا به لرزه میافتد اگر بپرسیم بین کسانی که دم از استقلال حوزه میزنند با این جریانات لیبرال تندرو چه نسبتی است و چرا همیشه اینها به کمک هم میآیند؟ ⚡️به من طلبه یک لا قبا چه ربطی دارد که بپرسم روزگاری که فتنه 88 کشور را در مهلکه برد و همین لیبرالهای بی همه چیز راه را برای شنیع ترین توهین ها به اباعبدالله باز کرده بودند آقایان چرا سکوت کردند و حالا چرا بانیان آن وقایع را میپذیرند. ⚡️چه کنم که در این حوزه یاد گرفته ام هر چیز فقط زمانی الهی است و مقدس که در خدمت جبهه الله باشد و الا هیچ که هیچ. ⚡️به ما یاد داده اند مثل آدمهای گیج وسط جنگ امیرالمومنین با معاویه و طلحه و زبیر و دیگران اسیر قداستها نشویم و حق را اول بشناسیم بعد اهل قداست را تشخیص دهیم. ⚡️خدا را شکر وسط این همه گرفتاری مردم معنای حوزه مستقل را فهمیدیم الحمدلله.... ✍ علی مهدیان 🔺کانال حمید رسایی🔻 Eitaa.com/rasaee
هدایت شده از طلاب و فضلاء امیرکلا
🔶 برگزاری دومین سالگرد رحلت حضرت آیت الله محمد فاضل استرآبادی(ره) و پنجمین سالگرد رحلت همسر مکرمه ایشان خانم طاووس کوهستانی در سالروز شهادت امام رضاسلام الله علیه ⛤سخنران: حضرت آیت الله سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان ⛤ مداح: حجت الاسلام و المسلمین محمود بذری 🔰زمان و ساعت: پنجشنبه ۹۷/۸/۱۷ از ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۷ 🔰مکان: حوزه علمیه فیضیه مازندران 🔶 ستاد برگزاری دومین سالگرد حضرت آیت الله محمد فاضل(ره)
هدایت شده از محمدتقی اکبرنژاد
🔷روایت آیت‌الله اراکی از واکنش آیت‌الله شبیری به نامه آیت‌الله یزدی 🔷آیت الله شبیری گفتند: من ارادت قدیمی به "آیت الله یزدی" دارم و می دانم که ایشان دلسوز انقلاب و دین است. 🔲آیت الله اراکی: 🔸بعضی‌ها خیلی به این ماجرا دامن زدند و خواستند آن را به یک فتنه جدید تبدیل کنند. 🔸بعد از نامه آیت الله یزدی، آیت الله شبیری به یکی از بزرگان فرموده‌اند که من ارادت قدیمی به آیت‌الله یزدی دارم و می‌دانم که ایشان دلسوز انقلاب و دین است و انسان متدینی است و ایشان را قبول دارم. 🔸وقتی یک جریانی در حال تلاش برای سواستفاده از اقدام آیت‌الله شبیری زنجانی بود، آیت‌الله یزدی نگران سواستفاده از ایشان شدند و این نامه با این هدف نوشتند که کسی از رفتار ایشان سواستفاده نکند. 🌐تسنیم 🆔 @feghahat
هدایت شده از دروس
📝 هر چه پول و ساختمان زیاد گردد، و کم می‌شود ♨️ نهی از گرفتن و «زیاده‌روی» و «تشریفات» دانستن مخارج و درخواست‌های شورای عالی حوزه علمیه 💠 اعضای شورای عالی حوزه، برای برخی ساختمانها و... درخواست بودجه از امام خمینی (ره) یا بنیاد مستضعفان داشتند که امام (ره) مخالفت می‌کنند؛ اما وقتی که مرحوم سید احمد خمینی پیام امام را به اعضای شورای عالی می‌رساند، آنها قبول نمی‌کنند [به تعبیر امام، احمد را زیر سؤال می‌برند] 💠 مرحوم حاج احمد هم ناراحت می‌شود و برای رهایی از این اتهام، نامه فوق را می‌نویسند که امام (ره) در پاسخش: 1⃣ مخارج مد نظر شورای عالی را و می‌نامند 2⃣ از زیر سؤال بردن حاج احمد آقا، ابراز تعجب کرده و امانت داری ایشان را کاملاً تأیید می‌کنند. 🌐 منبع: صحیفه امام، ج۲۰، ص۲۷۷ farsi.rouhollah.ir/library/sahifeh?volume=20&page=277 ❓ نظر شما چیست؟ در «گروه مباحثه نخبگانی» در کنار جمعی از اساتید و صاحب نظران حوزه‌های علمیه، مطرح فرمایید: eitaa.com/joinchat/2096758795C7d1021dbbc ♨️ به کانال دانش‌پژوهان، رسانه مردمی حوزه‌های علمیه بپیوندید👇 ایتا: Eitaa.com/dph110 تلگرام: T.me/dph110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺سربازروح الله رضوی با انتشار این فیلم(مراسم تشبیه اسارت آل الله در هند)نوشت: وقتی مراجع قم و نجف دربرابر بدعتهای عزاداری به هزارویک توجیه سکوت ومماشات میکنند،بایدهم شاهدسرلخت شدن ناموس شیعه دربین دسته‌ عزاداری باشند.به همان توجیه و دلیلِ قمه زنی،که فقهایی چون صادق شیرازی وبشیر نجفی در دروس خارجشان ذکر کردند،این رسم نیز شعیره‌ای از شعار اهل بیت است و بشکند دست و قلمی که بخواهد تضعیفش کند! @saraeer
⭕️آقای مهدی کوچک زاده با انتشار این تصویر در کانال خود نوشت: حضرت آيت الله! محتواي آن يك لايحه را بخوانيد اگر در تعارض با آيه شريفه "وَلَنْ يَجْعَلَ اللَّهُ لِلْكَافِرِينَ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ سَبِيلًا" بود تكليف را معين بفرماييد! #FATF #cft به ما بپیوندید👇👇 🆔 http://eitaa.com/joinchat/2308374532C9e47ed680d
💥 گوی سبقت را نمازشب‌خوان‌ها ربودند؛ مخفیانه! 💥 آیا می‌ترسی اگر برای نماز شب بیدار شوی، دیگر خوابَت نَبَرد و بمیری؟ 💥 طلبه‌ای که هنگام نماز شب بیدار باشد و نماز شب نخواند، از اشرار است! 💥 دنیا می‌خواهی نماز شب بخوان؛ آخرت می‌خواهی نماز شب بخوان. 💥 فردی از شیخ انصاری پرسید: «آیا نماز شب برتر است یا مطالعه و تحصیل علم؟» ایشان فرمود: «آیا قلیان می‌کشی؟»... 🔵 نماز شب در بیانات بزرگان 🔵 💠 آیت‌الله العظمی بهجت: «گوی سبقت را نمازشب‌خوان‌ها ربودند، مخفیانه». «در تعبدیات، کوه کندن از ما نخواسته‌اند! سخت‌ترینش نمازشب خواندن است که در حقیقت، تعیین وقتِ خواب است نه اصل بی‌خوابی؛ بلکه نیم‌ساعت زودتر بخواب تا نیم‌ساعت زودتر بیدار شوی. آیا می‌ترسی اگر بیدار شوی، دیگر خوابت نبرد و بمیری؟ اگر خواب بمانی، در خواب هم ممکن است بمیری». (هفتصد نکته، ج۲، ص۱۷) کسالت در نماز شب به این رفع می‌شود که بنا بگذارید هر شبی که موفق نشدید، قضایش را به جا آورید» (در خلوت عارفان، ص۷۷) «در آن طریقهٔ مستقیمی که سلف صالحِ ما بودند، ما نیستیم!... نمی‌دانم چرا این طور شد؟! آقای قاضی می‌فرمودند که استاد ما گفت: زمانی در این حرم حضرت على(ع) هفتاد نفر بودند که در قنوت نماز شبشان دعای ابوحمزه ثمالی می‌خواندند و آن آقا (علامه قاضی) می‌گفت: و ما هم سه چهار نفر بیشتر از این افراد نداریم. - حالا به ما هم در زمان خودمان دیگر از این افراد ندیدیم و حالا هم که می‌بینید اوضاع چگونه است!» (فریادگر توحید، ص۱۴۱) 💠 آیت‌الله مجتهدی تهرانی: یکی از اولیای خدا می‌گفت: یک مکروه از من سر زد، شش ماه نماز شبم ترک شد. (در محضر مجتهدی، ج۱، ص۲۴۶) «طلبه‌ای که نماز شب نمی‌خواند، بعدها یک آخوندِ بخوروبخواب می‌شود... آخوند به‌دردبخوری نمی‌شود و کاسب است... طلبه‌ای که بگوید من حال نماز شب خواندن ندارم، حال دعا خواندن ندارم، باید برود دنبال کارش». (در محضر مجتهدی، ج۲، ص۳۷۴) 💠 آیت‌الله حق‌شناس: «من همه‌اش می‌خواهم دل شما را توجه بدهم به استفاده از وقت سحر. بلند شو! نمی‌میری! اصلاً پروردگار به‌واسطهٔ این برخاستن، درد را از شما، از بدن شما برطرف می‌کند؛ رزق شما توسعه پیدا می‌کند، دنیا و آخرت شما آباد خواهد شد.» (کتاب به سوی خدا، ص۴۰) 💠 آیت‌الله قدوسی: طلبه‌ای که هنگام نماز شب بیدار باشد و نماز شب نخواند، از اشرار است!» (سیمای فرزانگان، ص۱۹۴) 💠 آیت‌الله آقا سید علی قاضی: «ما نشنیدیم احدی بتواند به مقامات دست یابد مگر به‌وسیلهٔ نماز شب. دنیا می‌خواهی نماز شب بخوان؛ آخرت می‌خواهی نماز شب بخوان.» (ستارگان سپهر سلوک) 💠 فردی به محضر شیخ انصاری رسید و گفت: آیا نماز شب برتر است یا مطالعه و تحصیل علم؟ ایشان فرمود: "آیا قلیان می‌کشی؟" گفته بود آری. فرمود: "به جای قلیان کشیدن، نماز شب بخوان». (اسرارالصلوة، ص۴۶۳) 💠 علامه محمدتقی مجلسی (پدرِ «علامه محمدباقر مجلسی، صاحب بحارالانوار»): «در شبی از شب‌ها، بعد از نماز و تهجد، فکر کردم که چه از خدا بخواهم؛ خواسته دنیوی یا اخروی؟ ناگاه صدای گریه محمدباقر از گهواره بلند شد. من گفتم: الهی به حق محمد و آل محمد این طفل را مروج دین و ناشر احکام سیدالمرسلین گردان و او را به توفیقات بی‌نهایت خود موفق کن.» (سیمای فرزانگان، ص۱۸۵) ☑️ @mirbaqeri
هدایت شده از کشکول|محسن مهدیان
📌سرخیِ حضور زنان 📌سوال یکم. از دیشب تا حالا دهها فیلم از حضور ناموفق زنان متاثر، پشت درب ورزشگاه منتشر شده است که به نحوه گزینش برای ورود به ورزشگاه اعتراض کردند. پاسخ مسئولین محترم به این برخورد تبعیض آمیزچیست؟ چه توجیهی برای این نمایش غیرصادقانه داریم؟ چرا مردم را به بازی می گیریم؟ این خانم ها با هر سلیقه و گرایش درست یا غلطی یک سوال ساده دارند؛ "اگر آزادست، این خاصه تراشی ها چیست؟ چرا نمایشی؟ چرا گزینشی؟". چرا از احساسات مردم برای دور زدن فیفا استفاده می کنید؟ 📌سوال دوم. بالاخره حرامست یا حلال؟ تکلیف چیست؟ حرمت دیروز را چطور برطرف کردید؟ کدام مرجع؟ کدام حکم؟ با کدام مستند شرعی از حکم مراجع عبور کردید؟ 📌سوال سوم. گفتند این مجوز به جهت الزام فیفا برای حضور بانوان است. سلمنا. پس به حکم یک مصلحت بالاتری، یک حکم شرعی را کنار گذاشتید. منطق این بحث در جمهوری اسلامی روشن است. اما با کدام حکم حکومتی؟ حکم کدام مرجع حاکمیتی؟ مگر حکم حکومتی پنهانی هم داریم؟ اساس حکم حکومتی به بیان آنست تا مردم بدانند چرا یک حکم شرعی کنار گذاشته می شود و تلقی بی اعتنایی به دین ایجاد نشود. 📌سوال چهارم. چرا استخوان لای زخم نگه می دارید؟ چرا مساله را به قاعده اش حل نمی کنید؟ چرا مردم را آزار می دهید و آخر دست هم عقب نشینی می کنید؟ راه حل این مساله باور بفرمائید سخت نیست. دو گام پیش روست. گام اول تحلیل و تبیین ابعاد این مصداق برای مراجع بزرگوارست. کار مرجع، تطبیق فتوا با مصداق نیست. شرایط و مصالح مقلد را توضیح دهید، شاید مشخص شود حرمت نگاه به بدن مرد با توجه به فاصله دور در ورزشگاه به این مورد تعلق نمی گیرد. یا تلاش کنید مساله را از طریق احکام بالادستی حل کنید. گام دوم هم ایجاد شرایط زیرساختی در ورزشگاه است که حرمت خانم ها حفظ شود. پیچیده است؟ بجای تبعیض برای بانوان علاقه مند و بازی کردن با اعصاب و روان آنها و بدتر از همه بجای بهم زدن ساختارهای اجرایی کشور و بی اعتنایی به احکام شرعی، مسیر قانونی اش را طی کنید بهترنیست؟ بن بست داریم؟ @mahdian_mohsen
هدایت شده از برهان انقلاب
🔴سخنی با حاج شیخ محمد جواد فاضل لنکرانی 🔸چندی است که زمزمه هایی از سوی دولت تدبیر و امید برای حضور زنان در ورزشگاه ها شنیده می شود. اتفاقی که ابتدا در رقابت های جام جهانی فوتبال و برای ورزش های دیگری همچون والیبال به تحقق پیوست و دیروز هم در بازی فینال جام باشگاه های آسیا تکرار شد. 🔸همانطور که مستحضرید طرح ورود زنان به ورزشگاه ها در دولت قبل نیز مطرح بود و بیت آیت الله فاضل لنکرانی به درستی در برابر آن ایستادند. این در حالی است که امروز حتی با تحقق این وعده دولت قبل توسط دولت تدبیر، کمترین واکنشی را از این بیت در قبال رفتارهای دولت تدبیر مشاهده نمی کنیم. این عملکرد در حالی است که حضرتعالی چندی قبل تر در مصاحبه ای تصویری با سایت مباحثات بار دیگر موضع - حقیقتا- نادرست دولت قبل را یادآوری کردید و خاطرات فراموش شده آن روزها را زنده نمودید. 🔸اگرچه با توجه به فضای نامناسب فرهنگی که در سایه دولت تدبیر - که حضرتعالی روی کار آمدن آن را لطف خدا و رأی مردم به آن را کار خدا دانسته بودید- و پروپاگاندای دستگاه های تبلیغاتی موضع گیری حوزه های علمیه باید با رعایت اقتضائات رسانه ای بوده و اظهار نظرهای فاقد قدرت اقناع اجتماعی به مصلحت نمی باشد، اما در هر حال، از شخص شما که در این موضوع خاص همواره در عرصه بوده اید، انتظار می رود که همانند دولت قبل از این اقدام مشابه دولت فعلی نیز انتقاد علنی و صریح خود را ابراز نمایید، به ویژه اینکه این دولت که از ابتدا مورد حمایت شما بوده است، اولی به تذکر شما می باشد و شاید نصیحت خیرخواهانه شما را بهتر از هر کس دیگری بپذیرد. @motaleatehawzavi
هدایت شده از برهان انقلاب
📝"لحظاتی پیش به جان مهدی صدرالساداتی سوء قصد شد" ♦️طلبه پیگیر ساکنان را لحظاتی پیش در روز روشن، بدون هیچ‌گونه حکم قضایی، افراد مسلح با ماشین شیشه دودی ریختند سرش و با اصرار برای فرو کردن وی در صندوق عقب ماشین به این حال و روز درش آوردند. ♦️امروز نیروی انتظامی و دانشگاه الزهرا(س) بخاطر پیگیری‌های این سید اولاد پیغمبر نتوانستند اثاث ساکنین را به خیابان بریزند و ساکنین می‌گویند اینجوری انتقام گرفتند. 🆔 @motaleatehawzavi
هدایت شده از Aminikhaah
💠 "اتان کلبرگ" ، شیعه شناس صهیونیست ، ده ها کتاب و مقاله با رویکرد پژوهش در معارف شیعی نوشته که از آن میان ، زندگینامه سی تن از علمای شیعه به چشم می خورد. دشمنان تشیع برای قلع و قمع معارف شیعی شب از روز نمی شناسند و منی که خود را محب می پندارم ، شب و روز به بطالت می گذرانم! ✅ @Aminikhaah
هدایت شده از خبرگزاری رسا
🔸آیت الله شبیری زنجانی از افتخارات استان زنجان است رئیس جمهور در جلسه هیأت دولت: 🔹آمریکایی‌ها پیش ملت ما خودشان را رسوا کردند و امروز برای همه روشن است که این #تحریم غلط و ظالمانه آمریکا به ضرر مردم عزیز و بزرگوار تمام می‌شود. 🔹اگر مردم نسبت به آمریکا قضاوت صحیحی داشتند که این قدرت، قدرت ظالمانه است امروز این قضاوت‌شان دقیق‌تر است که حتماً آمریکایی‌ها به قوانین و مقررات بین‌المللی #احترام نمی‌گذارند و آنها را زیر پا می‌گذارند. 🔹جوان‌ها باید بیایند و مدیریت‌ها را به عهده بگیرند. نسل #جوان، مدیران آینده کشور هستند و لیاقت‌های بسیار خوبی دارند. در هیأت وزیران هم هر کجا از نیروی جوان‌تر استفاده کردیم، نه تنها پشیمان نشدیم، بلکه راضی و خشنود هستیم. به خوبی و پرتلاش کار می‌کنند. 🔹یکی از مسائل بسیار مهم امروز، مقابله با #تحریم ظالمانه آمریکاست. آمریکایی‌ها، می‌خواهند بر ایران فشار وارد کنند. مقصود آنها هم اقتصاد ایران و توسعه ایران نیست؛ مسأله، بالاتر از اینها است. آنها از استقلال و آزادی مردم ایران و از اینکه نسبت به ایران هیچگونه قدرت تصمیم‌گیری ندارند، خیلی عصبانی‌اند. 🔹آیت الله #شبیری_زنجانی یکی از مراجع بزرگ کشور و یکی از مدرسین بسیار عالی‌مقام حوزه های علمیه هستند. این چهره بسیار اثرگذار در حوزه علمیه، همواره یکی از اساتید بسیار سطح بالای حوزه و معروف بود و الان هم معروف است. 🔹ایشان در علم رجال یک تخصص خاص و ویژه‌ای دارد و واقعاً سرآمد است. در فقه، اصول و در سایر امور هم سرآمد هستند. الحمدالله این #افتخار را هم استان زنجان در حوزه علمیه دارد. 🆔 @rasanews_agency
هدایت شده از حدیث روزگار