eitaa logo
المرسلات
10.1هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
574 ویدیو
41 فایل
🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد 📌تبیین دیدگاه های امام، رهبری، علامه طباطبایی، شهید مطهری 🔰آثار و دروس استاد علی فرحانی 📌آموزش دروس حوزوی 📞 ارتباط با ادمین: @admin_morsalat
مشاهده در ایتا
دانلود
0001-KharejOsul-14020703~1_02.mp3
34.03M
🔊| جایگاه علم اصول و ثمره آن/ اشاره ای به منشأ پیدایش و علت تحول علم اصول 🎙استاد علی فرحانی 📚درس خارج اصول. دوشنبه. 3/7/1402 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
💢توحید حقیقی 🔰شهید مطهری 🔹توحيدي که از نظر عارف قله منيع انسانيت به شمار مي‌‌‌‌‌رود و آخرين مقصد سير و سلوک عارف است، با توحيد مردم عامي و حتي با توحيد فيلسوف (يعني اينکه واجب الوجود يکي است نه بيشتر) از زمين تا آسمان متفاوت است. 🔹توحيد عارف يعني موجود حقيقي منحصر به خداست، جز خدا هرچه هست «نمود» است نه «بود»؛ توحيد عارف يعني «جز خدا هيچ نيست»؛ 🔹توحيد عارف يعني طي طريق کردن و رسيدن به مرحله جز خدا هيچ نديدن. 🔹اين مرحله از توحيد را مخالفان عرفا تأييد نمي‌‌‌‌‌کنند و احياناً آن را کفر و الحاد مي‌‌‌‌‌خوانند، ولي عرفا معتقدند که توحيد حقيقي همين است و ساير مراتب توحيد خالي از شرک نيست. 🔹از نظر عرفا رسيدن به اين مرحله کار عقل و انديشه نيست، کار دل و مجاهده و سير و سلوک و تصفيه و تهذيب نفس است. 📚خدمات متقابل اسلام و ایران ص 543 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
0001-KharejFeq-14020704_01.MP3
27.71M
🔊| اشاره به سه مسئله مهم در ابتدای کتاب الطهاره/ توضیح دو منظر و منهج در مسائل فقهی/ محوریت کتاب تحریر الوسیله در این جلسات/ اشاره ای به مساله فقه نظامات و تاریخچه آن در فقه شیعه 🎙استاد علی فرحانی 📚درس خارج فقه(طهارت). سه شنبه. 4/7/1402 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
💢با توجه به سوالات مکرر مخاطبین، به اطلاع میرساند: 💢انشاءالله زمان شروع کلاس خارج فقه معاصر و کلاس فلسفه استاد، اعلام خواهد شد. 📌با المرسلات در ارتباط باشید👇 @admin_morsalat 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
📌 🎙استاد علی فرحانی 📚فیضیه.مدرس آیت الله حائری. 📚سه شنبه 1402/7/4 @almorsalaat
0002-KharejFeq-14020705.MP3
37.8M
🔊| اشاره به سه فرع در مسأله اول در عروه/ عدم ذکر فرع سوم در عبارت مرحوم امام/ فرع اول: تقسیم ماء به مضاف و مطلق/ این تقسیم در نگاه محقق خوئی و نگاه مشهور/ ثمره عملی این تقسیم از جهت فقهی/ سبک تفسیر عناوین مأخوذ در ادله/ تاریخچه عنوان «ماء المضاف و ماء المطلق» در لسان فقهاء/ بررسی نظرات برخی از معاصرین همچون آیت الله فاضل و آیت الله حاج آقا مصطفی خمینی و آیت الله حکیم در مقابل نظر آیت الله حاج آقا مجتبی تهرانی درباره این تقسیم 🎙استاد علی فرحانی 📚درس خارج فقه(طهارت). چهارشنبه. 5/7/1402 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
المرسلات
🔊#درس_خارج_فقه| اشاره به سه فرع در مسأله اول در عروه/ عدم ذکر فرع سوم در عبارت مرحوم امام/ فرع اول:
. 💢متن جلسه دوم درس خارج طهارت 🎙استاد علی فرحانی ❇️كتاب الطهارة. فصل: في المياه ❇️الماء: إمّا مطلق، أو مضاف كالمعتصر من الأجسام، كماء الرقّي و الرمّان، والممتزج بغيره ممّا يخرجه عن صدق اسم الماء، كماء السكّر و الملح. والمطلق أقسام: الجاري، والنابع بغير جريان، والبئر، والمطر، والواقف، ويقال له: الراكد. 📚تحریر الوسیله (امام خمینی) 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
💠 دروس اساتید المرسلات ⭕️ فهرست دروسی که در مقدمات و سطح عالی توسط اساتید المرسلات تدریس می شود 🔵 صوت این تدریس ها در این کانال بارگذاری می شود: https://eitaa.com/joinchat/1721434112C7e17979da1 @almorsalaat
. 📌سید ابراهیم کماری و تأثیر مجلس آیت الله قاضی ❇️آقاى سيّد ابراهيم كُمارى طلبه‌اى بود در نجف اشرف از اهل آذربايجان و بسيار اهل بحث و جدل بود، و تا حيات داشت فقط‍‌ به درس مرحوم استادنا العلاّمه آية‌الله العظمى آقا شيخ حسين حلّى -قدّس الله نفسه- مى‌آمد؛ هم به درس فقه و هم به درس اصول ايشان مى‌آمد و به درس شخص ديگرى أبداً نمى‌رفت. خدايش رحمت كند در همان دورانى كه حقير در نجف اشرف مشرّف بودم مريض شد و در منزل بسترى شد و حقير هم روى سوابق مودّت و آشنائى و هم‌درسى به ديدنش رفتم؛ ولى چند روزى بيشتر حيات نداشت و به رحمت حقّ‌ پيوست؛ رحمة الله عليه رحمةً‌ واسعة. بسيار مرد غيور و قدرى هم عصبانىُّ‌ المزاج بود؛ و غالباً در درس هم، داد و بيداد راه مى‌انداخت، امّا استادنا الأجلّ‌ الأكرم شيخ آقا حسين حلّى از ميدان بِدر نمى‌رفتند و پاسخش را كاملاً مى‌دادند، ولى او غالباً قبول نمى‌كرد و بر گفتار خود مُجدّ بود. ❇️ از وى نقل شد كه گفت: ❇️من شنيده بودم كه مرحوم قاضى مجالسى در منزل دارد و شاگردانى به خصوص دارد كه آنها را به عبادت و سجده‌هاى طويله و رفتن به مسجد كوفه و مسجد سهله و انعزال از عامّۀ مردم مى‌خواند. با خود گفتم: اين كارها خلاف شرع است و صوفى‌گرى است. من يك روز مى‌روم و با او مباحثه مى‌كنم و براى او اثبات مى‌كنم كه اين كارها باطل است. ❇️يك روز به منزل ايشان رفتم، ديدم شاگردان دور تا دور اطاق محقّر ايشان نشسته، و ايشان مشغول موعظه مى‌باشند؛ من درون اطاق دَم در نشستم. آن روز مرحوم قاضى از مرگ سخن مى‌گفت؛ سه ربع ساعت بيشتر كلامشان به طول نينجاميد كه چنان حالت دهشت و وحشتى مرا فرا گرفت كه فوراً به منزل بازگشتم و اين حالت يك هفته در من باقى بود و در آن هفته از منزل بيرون نرفتم، چرا كه چنين مى‌پنداشتم عزرائيل در كوچه مرا مى‌گيرد و قبض روح مى‌كند. 📚مطلع انوار (علامه طهرانی) ج 2 ص 39 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b