eitaa logo
بدان ایدک الله
317 دنبال‌کننده
232 عکس
190 ویدیو
77 فایل
ارائه برخی از مطالب معرفتی ... [ممنون می‌شوم اگر از کپی مطالب خودداری نمایید.] ادمین کانال @Nahj_albalagheh
مشاهده در ایتا
دانلود
اندیشکده مرآت برگزار می کند: ♻️ سلسله نشست های دورهمی / گفتاری پیرامون معماری نهاد تعلیم و تربیت 📑 نقد و بررسی الگوهای مربی محور / متربی محور / استاد و شاگردی / توسعه فردی / انضمامی / مهارت محور / برنامه محور و ... 🕟 یکشنبه ها ساعت ۱۵ لغایت ۱۶ مکان: تهران، خیابان شهید مطهری(ره)، بعد از خیابان مفتح، خیابان شهید علی‌اکبری(پارسا)، نرسیده به خیابان شهید بهشتی(ره)، روبروی کوچه مهرداد، پلاک ۱۱۶، زیست‌بوم اندیشه‌ورزی رستا، واحد ۳۱۰، اندیشکده مرآت 🔴جلسه به صورت حضوری و مجازی برگزار می شود. 🌐 پیش ثبت نام: https://survey.porsline.ir/s/UXJV2vO 📚 اندیشکده راهبردی مرآت 👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1778712755C8841c08265 🌍 @almorsalat1
enc_16675054413636648986817.mp3
2.68M
ما در کنار صحن شما تربیت شدیم داریم افتخار که همشهری ات شدیم @almorsalat1
📍نوجوانان پیشران👇👇 🌐https://www.aparat.com/v/tTXM6 ✍️ لینک فوق، فایل تصویری سخنرانی استاد با عنوان نظریه نوجوان پیشران است. به دوستانی که موفق به استماع دو فایل صوتی استاد محمد رحمانی (اینجا) شدند، قویاً می‌گردد این فایل را نیز مورد مداقه قرار دهند. 🔸 نکات جذاب و مهم این فایل تصویری آن قدر زیاد است که انتخاب میان آنها جهت ارائه به عنوان نمونه گفتار امری سخت شده است. 🔹از امتیازات بینشی استاد ایرانمنش مضاف بر ارائه سنجیده، توجه به بیانات مقام معظم رهبری و همچنین ارائه الگوی بینش شبکه‌ای - تشکیلاتی است. 🔸دانش ایشان در ساحت نظریه‌ها و سیاست‌های و همچنین تجربه ایشان در اجرای محتواهای تربیتی قابل تقدیر است. 🔹با نظرداشت به نکات فوق علاوه بر گروه یادشده در صدر سخن به عموم علاقه‌مندانِ مطالعه در حوزه دیدن درس‌گفتار حاضر می‌گردد. 🌍 @almorsalat1
PR_Volume 5_Issue 17_Pages 46-60.pdf
3.38M
📍مقاله‌ای در موضوع قاعده «ما غلب الله» نوشته استاد ✍️ استاد محمد جواد در درس خارج فقه تاریخ ۱۴۰۲/۰۸/۰۶ ضمن معرفی و پیشنهاد مطالعه این مقاله، بخش‌هایی از این مقاله را نیز تبیین نمودند. 🌍 @almorsalat1
📍مرحوم علامه مصباح یزدی ♨️ اساس سه چیز است: «حقوق»، «اخلاق» و «سیاست» 1️⃣ اول باید معلوم شود که حقوق مردم چیست؟ ... زندگی اجتماعی برای این است مردم از همدیگر استفاده کنند، باید به گونه‌ای باشد که این منافع، متقابل و متعادل باشد. یک قانونی باید تعیین بشود که اسم آن است. 2️⃣ اما صرف باعث عمل نمی‌شود. چه کنیم که به این قانون عمل بشود؟ یک راه این است که یک مبادی نفسانی درونی در اشخاص ایجاد شود که با تربیت‌های خاصی، اخلاقاً خودشان باعث این منافع متعادل بشوند. 3️⃣ بازهم می‌بینیم کامل نیست و کسانی پیدا می‌شوند که این اخلاق در آنها تاثیر چندانی ندارد یا اخلاقی به آنها نمی‌رسد، ... آخرین کار این است که با زور قدرت جلوی حق‌کشی و ظلم را گرفت. اسم این هم یا تدبیر اجتماعی است. 📝 جلسه سوم درس اخلاق ماه مبارک رمضان ۹۸/۲/۲۰ @mesbahyazdi_ir @almorsalat1
16.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📍 توضیحات استاد معظم آقای حاج (دامت برکاته) دربارۀ انگیزه تدوین کتاب «استناد» ♨️ کتابهایی که درباره «علم رجال» نگاشته شده، روشمند نیستند. یعنی به کاربر، روش آموزش رجال را نمی‌آموزد. کسی که وارد «رجال» می‌شود باید پشتوانه‌ای از آموزش عملی داشته باشد. یک فن کاربردی است و باید قواعد و اصولی برای کمک به دانش پژوهانی که می‌خواهند در رجال کار کنند، تدوین می‌شد. رابطه این قواعد رجال با علم رجال، مانند رابطه اصول فقه با فقه است. کتاب «استناد» با این نگاه تألیف شده است. 🌐 منبع: @mfeqhi 🌍 @almorsalat1
📍حب و بغض مردم بر اساس ملاک است. نخست سرمایه علمی تهیه و بعد با جامعه ارتباط برقرار کنید. اگر کسی احساس کند که شما رشد علمی ندارید، به شما توجه نخواهد کرد. حب و بغض مردم بر اساس ملاک است و ما روحانیت باید نقایص خود را برطرف کنیم. تمام نیت شما طلبه‌ها در آینده این باشد که در خدمت شیعه باشید و از این طریق وظیفه خود را انجام دهید. 🌍 @almorsalat1
4_5913354846223734339.mp3
3.89M
📍سند نداشتن حدیث عنوان بصری ♨️ اینکه می‌گویند، عنوان بصری مشهور است، مشهور در لسان متاخرین است و الا در مصادر اصلی حدیثی و رجالی ما، عنوان بصری اصلا وجود خارجی ندارد. ● حدیث یک روایت معروفی است که اولین بار در «مشکات الانوار» سبط شیخ طبرسی، شیخ علی بن حسن بن فضل وارد شده و بعد از ایشان هم مرحوم شهید ثانی در از خط شهید اول نقل کرده است و در هیچ یک از مصادر اولیه نیامده است. ● بعضی می گویند از روایات عامه است؛ ولی اصلا در کتب عامه تا آنجا که من تحقیق کردم، چنین روایتی وجود ندارد. ● در واقع مشخص نیست این حدیث از کجا در آمده؛ حدیثی که شیوه‌های تعبیرش با شیوه‌های تعبیر روایات اهل بیت (ع) اصلا سازگار نیست. ● باید این چیزهای باطل را کنار گذاشت. مرحوم معروف است که ایشان محور ریاضت هایش حدیث عنوان بصری بوده. این روشها، روشهای نادرستی است. اگر هم میخواهیم به روایات اعتماد کنیم و محور ریاضت‌های خود را روایات قرار دهیم، روایت‌های که اصل داشته باشد و این روایت‌های که در مصادر اصلی نیامده را کنار بگذاریم. ● بعضی از عبارات این روایت با روایات مصباح الشریعة تطبیق می‌کند، ولی مصباح الشریعة هم بنابر تحقیق برای امام صادق (ع) نیست. شخصی نقل میکرد: خدمت مرحوم آقای بروجردی صحبت شد، ایشان فرمود: «العبودیة جوهرة كنهها الربوبیة» منبع ندارد. شخصی گفت: در مصباح الشریعة آمده است. آقای بروجردی فرمود: شما چطور مصباح الشریعة را حدیث میدانید؟ مصباح الشریعة برای شقیق بخلی است. 🌍@almorsalat1
هدایت شده از تأملات | تولايى
تأملی پیرامون حدیث عنوان بصری.pdf
1.2M
🔻تأملی پیرامون حدیث عنوان بصری و مکتب تربیتی مرحوم آیة الله قاضی قدّس سرّه ▫️اخیرا مطلبی از جناب حجة الاسلام و المسلمین سید محمدجواد شبیری زنجانی منتشر شده است که در آن حدیث عنوان بصری را بدون اعتبار دانسته و در ضمن آن انتقادی به مکتب تربیتی مرحوم آیة الله قاضی رضوان‌الله‌علیه بیان نمودند ▫️این نوشتار مختصر در صدد تنقیح چند نکته پیرامون این روایت و نقد سخنان مستشکل محترم بوده و در انتهای آن، به شماری از انتقادات دیگر پیرامون روایت عنوان بصری پاسخ داده شده است 🆔eitaa.com/m_a_tavallaie
شبی در محضر قرآن سخنران: سه‌شنبه16آبان_ بعداز نماز عشا‌‌ء پردیسان_ مسجد امام حسن عسکری علیه‌السلام @heyaaty
21.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📍تواضع و فروتنی آیت‌الله‌العظمی حاج شیخ عبدالکریم حائری یزدی (رضوان الله علیه) @zanjani_net @almorsalat1