enc_16675054413636648986817.mp3
2.68M
ما در کنار صحن شما تربیت شدیم
داریم افتخار که همشهری ات شدیم
#اشفعی_لنا_سیدتنا_معصومه
@almorsalat1
📍نوجوانان پیشران👇👇
🌐https://www.aparat.com/v/tTXM6
✍️ لینک فوق، فایل تصویری سخنرانی استاد #محمدهانی_ایرانمنش با عنوان نظریه نوجوان پیشران است. به دوستانی که موفق به استماع دو فایل صوتی استاد محمد رحمانی (اینجا) شدند، قویاً #پیشنهاد میگردد این فایل را نیز مورد مداقه قرار دهند.
🔸 نکات جذاب و مهم این فایل تصویری آن قدر زیاد است که انتخاب میان آنها جهت ارائه به عنوان نمونه گفتار امری سخت شده است.
🔹از امتیازات بینشی استاد ایرانمنش مضاف بر ارائه سنجیده، توجه به بیانات مقام معظم رهبری و همچنین ارائه الگوی بینش شبکهای - تشکیلاتی است.
🔸دانش ایشان در ساحت نظریهها و سیاستهای #تربیت و همچنین تجربه ایشان در اجرای محتواهای تربیتی قابل تقدیر است.
🔹با نظرداشت به نکات فوق علاوه بر گروه یادشده در صدر سخن به عموم علاقهمندانِ مطالعه در حوزه #تربیت دیدن درسگفتار حاضر #پیشنهاد میگردد.
#تعلیم_و_تربیت
🌍 @almorsalat1
PR_Volume 5_Issue 17_Pages 46-60.pdf
3.38M
📍مقالهای در موضوع قاعده «ما غلب الله» نوشته استاد #قائینی
✍️ استاد محمد جواد #فاضل_لنکرانی در درس خارج فقه تاریخ ۱۴۰۲/۰۸/۰۶ ضمن معرفی و پیشنهاد مطالعه این مقاله، بخشهایی از این مقاله را نیز تبیین نمودند.
🌍 @almorsalat1
📍مرحوم علامه مصباح یزدی
♨️ اساس #علوم_اجتماعی سه چیز است: «حقوق»، «اخلاق» و «سیاست»
1️⃣ اول باید معلوم شود که حقوق مردم چیست؟ ... زندگی اجتماعی برای این است مردم از همدیگر استفاده کنند، باید به گونهای باشد که این منافع، متقابل و متعادل باشد. یک قانونی باید تعیین بشود که اسم آن #حقوق است.
2️⃣ اما صرف #قانون باعث عمل نمیشود. چه کنیم که به این قانون عمل بشود؟ یک راه این است که یک مبادی نفسانی درونی در اشخاص ایجاد شود که با تربیتهای خاصی، اخلاقاً خودشان باعث این منافع متعادل بشوند.
3️⃣ بازهم میبینیم کامل نیست و کسانی پیدا میشوند که این اخلاق در آنها تاثیر چندانی ندارد یا #تربیت اخلاقی به آنها نمیرسد، ... آخرین کار این است که با زور قدرت جلوی حقکشی و ظلم را گرفت. اسم این هم #سیاست یا تدبیر اجتماعی است.
📝 جلسه سوم درس اخلاق ماه مبارک رمضان
۹۸/۲/۲۰
@mesbahyazdi_ir
@almorsalat1
16.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📍 توضیحات استاد معظم آقای حاج #سید_محمدجواد_شبیری (دامت برکاته) دربارۀ انگیزه تدوین کتاب «استناد»
♨️ کتابهایی که درباره «علم رجال» نگاشته شده، روشمند نیستند. یعنی به کاربر، روش آموزش رجال را نمیآموزد. کسی که وارد «رجال» میشود باید پشتوانهای از آموزش عملی داشته باشد. #علم_رجال یک فن کاربردی است و باید قواعد و اصولی برای کمک به دانش پژوهانی که میخواهند در رجال کار کنند، تدوین میشد. رابطه این قواعد رجال با علم رجال، مانند رابطه اصول فقه با فقه است. کتاب «استناد» با این نگاه تألیف شده است.
🌐 منبع:
@mfeqhi
🌍 @almorsalat1
📍حب و بغض مردم بر اساس ملاک است.
#مرحوم_آیت_الله_فاضل_لنکرانی
نخست سرمایه علمی تهیه و بعد با جامعه ارتباط برقرار کنید. اگر کسی احساس کند که شما رشد علمی ندارید، به شما توجه نخواهد کرد. حب و بغض مردم بر اساس ملاک است و ما روحانیت باید نقایص خود را برطرف کنیم. تمام نیت شما طلبهها در آینده این باشد که در خدمت شیعه باشید و از این طریق وظیفه خود را انجام دهید.
#اخلاق_طلبگی
🌍 @almorsalat1
4_5913354846223734339.mp3
3.89M
📍سند نداشتن حدیث عنوان بصری
#سید_محمدجواد_شبیری_زنجانی
♨️ اینکه میگویند، عنوان بصری مشهور است، مشهور در لسان متاخرین است و الا در مصادر اصلی حدیثی و رجالی ما، عنوان بصری اصلا وجود خارجی ندارد.
● حدیث #عنوان_بصری یک روایت معروفی است که اولین بار در «مشکات الانوار» سبط شیخ طبرسی، شیخ علی بن حسن بن فضل وارد شده و بعد از ایشان هم مرحوم شهید ثانی در #منیة_المرید از خط شهید اول نقل کرده است و در هیچ یک از مصادر اولیه نیامده است.
● بعضی می گویند از روایات عامه است؛ ولی اصلا در کتب عامه تا آنجا که من تحقیق کردم، چنین روایتی وجود ندارد.
● در واقع مشخص نیست این حدیث از کجا در آمده؛ حدیثی که شیوههای تعبیرش با شیوههای تعبیر روایات اهل بیت (ع) اصلا سازگار نیست.
● باید این چیزهای باطل را کنار گذاشت. مرحوم #سید_علی_قاضی معروف است که ایشان محور ریاضت هایش حدیث عنوان بصری بوده. این روشها، روشهای نادرستی است.
اگر هم میخواهیم به روایات اعتماد کنیم و محور ریاضتهای خود را روایات قرار دهیم، روایتهای که اصل داشته باشد و این روایتهای که در مصادر اصلی نیامده را کنار بگذاریم.
● بعضی از عبارات این روایت با روایات مصباح الشریعة تطبیق میکند، ولی مصباح الشریعة هم بنابر تحقیق برای امام صادق (ع) نیست.
شخصی نقل میکرد: خدمت مرحوم آقای بروجردی صحبت شد، ایشان فرمود: «العبودیة جوهرة كنهها الربوبیة» منبع ندارد. شخصی گفت: در مصباح الشریعة آمده است. آقای بروجردی فرمود: شما چطور مصباح الشریعة را حدیث میدانید؟ مصباح الشریعة برای شقیق بخلی است.
🌍@almorsalat1
هدایت شده از تأملات | تولايى
تأملی پیرامون حدیث عنوان بصری.pdf
1.2M
🔻تأملی پیرامون حدیث عنوان بصری و مکتب تربیتی مرحوم آیة الله قاضی قدّس سرّه
▫️اخیرا مطلبی از جناب حجة الاسلام و المسلمین سید محمدجواد شبیری زنجانی منتشر شده است که در آن حدیث عنوان بصری را بدون اعتبار دانسته و در ضمن آن انتقادی به مکتب تربیتی مرحوم آیة الله قاضی رضواناللهعلیه بیان نمودند
▫️این نوشتار مختصر در صدد تنقیح چند نکته پیرامون این روایت و نقد سخنان مستشکل محترم بوده و در انتهای آن، به شماری از انتقادات دیگر پیرامون روایت عنوان بصری پاسخ داده شده است
#خاص_الخاص
🆔eitaa.com/m_a_tavallaie
هدایت شده از اعلام برنامه هیئات قم
21.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📍تواضع و فروتنی آیتاللهالعظمی حاج شیخ عبدالکریم حائری یزدی (رضوان الله علیه)
#آیت_الله_شبیری_زنجانی
@zanjani_net
@almorsalat1
رو نمایی از تابلوی امامت و امارت.MP3
3.43M
📍معرفی اجمالی مرکز ملی #اتحاد_امامت_و_امارت در مراسم رونمایی از تابلوی جدید آن مرکز
♨️ با حضور آیت الله قوامی
🌍 @almorsalat1