eitaa logo
بدان ایدک الله
317 دنبال‌کننده
232 عکس
189 ویدیو
77 فایل
ارائه برخی از مطالب معرفتی ... [ممنون می‌شوم اگر از کپی مطالب خودداری نمایید.] ادمین کانال @Nahj_albalagheh
مشاهده در ایتا
دانلود
📍حب و بغض مردم بر اساس ملاک است. نخست سرمایه علمی تهیه و بعد با جامعه ارتباط برقرار کنید. اگر کسی احساس کند که شما رشد علمی ندارید، به شما توجه نخواهد کرد. حب و بغض مردم بر اساس ملاک است و ما روحانیت باید نقایص خود را برطرف کنیم. تمام نیت شما طلبه‌ها در آینده این باشد که در خدمت شیعه باشید و از این طریق وظیفه خود را انجام دهید. 🌍 @almorsalat1
4_5913354846223734339.mp3
3.89M
📍سند نداشتن حدیث عنوان بصری ♨️ اینکه می‌گویند، عنوان بصری مشهور است، مشهور در لسان متاخرین است و الا در مصادر اصلی حدیثی و رجالی ما، عنوان بصری اصلا وجود خارجی ندارد. ● حدیث یک روایت معروفی است که اولین بار در «مشکات الانوار» سبط شیخ طبرسی، شیخ علی بن حسن بن فضل وارد شده و بعد از ایشان هم مرحوم شهید ثانی در از خط شهید اول نقل کرده است و در هیچ یک از مصادر اولیه نیامده است. ● بعضی می گویند از روایات عامه است؛ ولی اصلا در کتب عامه تا آنجا که من تحقیق کردم، چنین روایتی وجود ندارد. ● در واقع مشخص نیست این حدیث از کجا در آمده؛ حدیثی که شیوه‌های تعبیرش با شیوه‌های تعبیر روایات اهل بیت (ع) اصلا سازگار نیست. ● باید این چیزهای باطل را کنار گذاشت. مرحوم معروف است که ایشان محور ریاضت هایش حدیث عنوان بصری بوده. این روشها، روشهای نادرستی است. اگر هم میخواهیم به روایات اعتماد کنیم و محور ریاضت‌های خود را روایات قرار دهیم، روایت‌های که اصل داشته باشد و این روایت‌های که در مصادر اصلی نیامده را کنار بگذاریم. ● بعضی از عبارات این روایت با روایات مصباح الشریعة تطبیق می‌کند، ولی مصباح الشریعة هم بنابر تحقیق برای امام صادق (ع) نیست. شخصی نقل میکرد: خدمت مرحوم آقای بروجردی صحبت شد، ایشان فرمود: «العبودیة جوهرة كنهها الربوبیة» منبع ندارد. شخصی گفت: در مصباح الشریعة آمده است. آقای بروجردی فرمود: شما چطور مصباح الشریعة را حدیث میدانید؟ مصباح الشریعة برای شقیق بخلی است. 🌍@almorsalat1
هدایت شده از تأملات | تولايى
تأملی پیرامون حدیث عنوان بصری.pdf
1.2M
🔻تأملی پیرامون حدیث عنوان بصری و مکتب تربیتی مرحوم آیة الله قاضی قدّس سرّه ▫️اخیرا مطلبی از جناب حجة الاسلام و المسلمین سید محمدجواد شبیری زنجانی منتشر شده است که در آن حدیث عنوان بصری را بدون اعتبار دانسته و در ضمن آن انتقادی به مکتب تربیتی مرحوم آیة الله قاضی رضوان‌الله‌علیه بیان نمودند ▫️این نوشتار مختصر در صدد تنقیح چند نکته پیرامون این روایت و نقد سخنان مستشکل محترم بوده و در انتهای آن، به شماری از انتقادات دیگر پیرامون روایت عنوان بصری پاسخ داده شده است 🆔eitaa.com/m_a_tavallaie
شبی در محضر قرآن سخنران: سه‌شنبه16آبان_ بعداز نماز عشا‌‌ء پردیسان_ مسجد امام حسن عسکری علیه‌السلام @heyaaty
21.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📍تواضع و فروتنی آیت‌الله‌العظمی حاج شیخ عبدالکریم حائری یزدی (رضوان الله علیه) @zanjani_net @almorsalat1
رو نمایی از تابلوی امامت و امارت.MP3
3.43M
📍معرفی اجمالی مرکز ملی در مراسم رونمایی از تابلوی جدید آن مرکز ♨️ با حضور آیت الله قوامی 🌍 @almorsalat1
📣 قابل توجه طلاب گرامی امکان استفاده طلاب از سامانه‌های مرکز تحقیقات علوم کامپیوتری (نور) به صورت سازمانی فراهم شده است و طلاب فعال از این پس نیاز به خرید اعتبار از سازمان نور ندارند. 💥جهت ورود به سایت‌های نور از پیشخوان حوزه، وارد بخش «سامانه‌های مرکز کامپیوتری نور» شده و پس از وارد شدن به لینک‌های 1️⃣ پایگاه نورلایب 2️⃣ پایگاه نورمگز 3️⃣ سامانه ابرنور ثبت‌نام اولیه را انجام داده و از سهمیه خود استفاده فرمایید. 🌍 @almorsalat1
📍پاسخ فقهی آیت الله علی اکبر به اظهارات آقای شهاب الدین حائری 👇👇👇 🌐 http://shiraze.ir/fa/news/161682/ 🌍 @almorsalat1
♨️ آمار نگران‌کننده مجردین سالمند در ایران 🌍 @almorsalat1
هدایت شده از کشکول ناب حوزوی
💥ای وای که جوانان مسیحی زبان عربی می خوانند! برگی از تاریخ ✍پ.ن: این مساله نشان می دهد که تا چند قرن پیش زبان رسمی علم ، زبان عربی بوده و تمدن اسلامی بر جهان ، خصوصا جهان غرب سیطره فکری داشته که جوانان غربی به مطالعه کتب دانشمندان مسلمان افتخار می کردند! 🔹کشکول ناب حوزوی👇 ✅ @kashkolenab