base.apk
31.16M
📱نرم افزار مجموعه آثار
آیت الله مصباح یزدی(ره)
📱نرم افزار اندروید
📚 مجموعه آثار گفتاری و نوشتاری حضرت آیت الله مصباح یزدی رحمه الله علیه
📗 اخلاق در قرآن
📕 آفتاب ولایت
📘 انسان سازی در قرآن
📙 پند جاوید
📗 انقلاب اسلامی و ریشه های آن
📚 و سایر کتب ....
📄 مقالات
📃 راز نیاز به امام معصوم
📃 بحثی کوتاه درباره جمال
📃 بحثی پیرامون علت غائی
#مجموعه_آثار
#آیت_الله_مصباح_یزدی_ره
#نرم_افزار_اندروید
📚📚📚 کتابخانه مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
https://eitaa.com/alzahranasr_lib
چراغ راه.pdf
2.93M
📜 چراغ راه
وصیتنامه حضرت آیت الله مصباح یزدی که در مراسم بزرگداشت هفتمین روز ارتحال ایشان قرائت شد.
#وصیت_نامه
#آیت_الله_مصباح_یزدی_ره
📚📚📚 کتابخانه مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
https://eitaa.com/alzahranasr_lib
اسرار فاطمیه.pdf
2.22M
📗 کتاب اسرار فاطميه «سر مستودع»
✍رفيع الدين سيدجعفر رفیعی
📚ناشر: خورشيد هدايت
🔸 فایل pdf
📖 تعداد صفحات: ۲۴۷
🔸فصل اول: زندگي نامه حضرت فاطمه عليها السلام
🔸فصل دوم: فضيلت و سرّ سوره مباركه قدر
🔸فصل سوم: سرّ آياتي از سوره مباركه دخان
🔸فصل چهارم: سرّ سوره مباركه كوثر
🔸فصل پنجم: مصحف و لوح فاطمه عليها السلام
🔸فصل ششم: فضيلت و آثار حديث كساء
#حضرت_زهرا_علیها_السلام
#اسرار_فاطمیه
#کتاب
📚📚📚 کتابخانه مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
https://eitaa.com/alzahranasr_lib
🏴🏴🏴🏴
بسم الله الرحمن الرحیم
🔰ارزش فاطمه زهرا(سلاماللَّهعلیها) به عبودیت و بندگی خدا
ارزش فاطمهی زهرا (سلاماللَّهعلیها) به عبودیت و بندگی خداست. اگر بندگی خدا در فاطمهی زهرا (سلاماللَّهعلیها) نبود، او صدیقهی کبری نبود.
🔰 صدّیق یعنی چه؟ صدّیق کسی است که آنچه را میاندیشد و میگوید، صادقانه در عمل آن را نشان دهد. هرچه این صدق بیشتر باشد، ارزش انسان بیشتر است؛ میشود صدّیق؛ «اولئک مع الذین انعم اللَّه علیهم من النبیین و الصدیقین»(۱) «صدّیقین» پشت سر «نبیین»اند.
🔰 این بزرگوار صدیقه کبری است؛ یعنی برترین زن صدیق. این صدیق بودن به بندگی خداست. اگر بندگی خدا نمیکرد، صدّیقهی کبری نمیشد.
🔰 اساس، بندگی خداست.
نه فقط فاطمهی زهرا (سلاماللَّهعلیها)، بلکه پدر فاطمه هم - که مبدأ و سرچشمهی فضائل همهی معصومین اوست و امیرالمؤمنین و فاطمهی زهرا (سلاماللَّهعلیها) قطرههایی هستند از دریای وجود پیغمبر - ارزشش پیش خدا به خاطر عبودیت است؛ «اشهد ان محمداً عبده و رسوله»(۲) اول، عبودیت اوست؛ بعد رسالت او. اصلاً رسالت - این منصب والا - به او داده شد، به خاطر عبودیت؛ چون خدا صنیعِ دست و مخلوقِ خود را میشناسد.
🔰 مگر در زیارت حضرت زهرا عرض نمیکنیم: «امتحنک اللَّه الذی خلقک قبل ان یخلقک»؟(۳) در علم خدای متعال معلوم است که عمل من و شما چیست. ما در مقابل گناه و هوس و پول و نام نیک قرار میگیریم؛ آیا بهخاطر بهدست آوردن اینها حاضریم از شرف و ایمان و تکلیفِ خود و امر و نهی الهی دربارهی خود صرفنظر کنیم یا نه؟ این اختیار ماست. چه راهی را انتخاب خواهیم کرد؟ وقتی گفتن سخنی برای انسان ضرر مادی دارد، وقتی حرکتی هوسهای گناهآلود انسان را برآورده میکند، ما سر دو راهی قرار میگیریم. کدام راه را انتخاب خواهیم کرد؟ راه هوس و گناه و پول را، یا راه پاکدامنی و تقوا و بندگی خدا را؛ یکی از این دو را انتخاب خواهیم کرد. انتخاب و اختیارِ ماست، اما خدای متعال میداند که ما چه راهی را اختیار خواهیم کرد؛ این در علم الهی هست. اگر شما انسانی هستید که این قدرت در شما وجود دارد که در مقابل کوهی از ارزشهای مادی و برآورندهی هوسها محکم بایستید و تکان نخورید، خداوند برای شما شایستگیهایی در نظر میگیرد. «و مریم ابنة عمران التی احصنت فرجها فنفخنا فیه من روحنا»(۴) خدای متعال بیهوده به مریم اینقدر لطف نمیکند. این، کلام قرآن است. او با همهی وجود پاکدامنی خود را حفظ کرد، لذا شایستهی این شد که مادر عیسی شود.
حضرت یوسف در عین جمال و جوانی و برخورداری از عزت مادی در خانهی عزیز مصر، روی هوس خود پا گذاشت؛ لذا شایستهی مقام والایی شد که خدا به او داد؛ یعنی پیغمبری.
🔰 خدا این را میداند که این بنده چنین جوهری دارد و اینچنین ارادهی خود را صرف راه او خواهد کرد؛ لذا برای او مسؤولیتهای بزرگ و سنگین دیگری - که هر کدام باز به نوبهی خود اجرهای بزرگی دارد - در نظر میگیرد. «امتحنک اللَّه الذی خلقک قبل ان یخلقک فوجدک لما امتحنک صابرة»(۵) خدای متعال میداند که فاطمهی زهرا در دوران زندگی چگونه انتخاب و اختیار خواهد کرد و چگونه قدم خواهد برداشت. عبودیت خدا معیار است. این شد برای ما خط روشن.
۱۳۸۴/۰۵/۰۵
#حضرت_زهرا_علیها_السلام
#حضرت_امام_خامنه_ای
📚📚📚 کتابخانه مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
https://eitaa.com/alzahranasr_lib
بسم الله الرحمن الرحیم
📜 متن خطبه
🔰 قسمت هفتم
✨حَرِیصٌ عَلَیْکُمْ بِالْمُؤْمِنِینَ رَءُوفٌ رَّحِیمٌ). [۴۱]
و اصرار بر هدایت شما دارد و نسبت به مؤمنان رئوف و مهربان است.
✨فَإنْ تَعْزُوهُ[۴۲] وَ تَعْرِفُوهُ تَجِدُوهُ أَبِي دُونَ نِسَاءِکُمْ
هر گاه نسبت او را بجویید، می بینید او پدر من بوده است نه پدر زنان شما!
✨وَ أَخَا ابْنِ عَمِّي دُونَ رِجَالِکُمْ
و برادر پسر عموی من بوده است نه برادر مردان شما.
✨وَ لَنِعْمَ الْمَعْزِيُّ إلَیْهِ (صلی الله علیه و آله)
و چه پر افتخار است این نسب، درود خدا بر او و خاندانش باد!
✨فَبَلَّغَ بِالرِّسَالَةِ صَادِعاً[۴۳] بِالنَّذارَةِ
آری، او آمد و رسالت خویش را به خوبی انجام داد و مردم را به روشنی انذار کرد.
✨مَائِلاً عَنْ مَدْرَجَةِ[۴۴]الْمُشْرِکِینَ
از طریقه مشرکان روی بر تافت
✨ضَارِباً ثَبَجَهُمْ،[۴۵] آخِذاً بِأَکْظَامِهِمْ،[۴۶]
و بر گردنهایشان کوبید و گلویشان را فشرد، تا از شرک دست بردارند و در راه توحید گام بگذارند.
✨داعِیاً إلَی سَبِیلِ رَبِّهِ بِالْحِکْمَةِ وَ الْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ
او همواره با دلیل و برهان و اندرز سودمند مردم را به راه خدا دعوت می کرد.
✨یَکْسِرُ الأَصْنامَ وَ یَنْکُتُ[۴۷] الْهَامَ، حَتّی انْهَزَمَ[۴۸] الْجَمْعُ وَ وَلَّوُا الدُّبُرَ،[۴۹]
بت ها را در هم می شکست و مغزهای متکبّران را می کوبید، تا جمع آنها متلاشی شد
✨حَتّی تَفَرَّی اللَّیْلُ عَنْ صُبْحِهِ،[۵۰]
و تاریکی ها برطرف گشت. صبح فرا رسید
✨وَ أَسْفَرَ[۵۱] الْحَقُّ عَنْ مَحْضِهِ
و حق آشکار شد.
✨وَ نَطَقَ زَعِیمُ الدِّینِ، وَ خَرِسَتْ شَقَاشِقُ[۵۲] الشَّیَاطِینِ،
نماینده دین به سخن درآمد و زمزمه های شیاطین خاموش گشت.
✨وَ طَاحَ[۵۳] وَشِیظُ[۵۴] النِّفَاقِ
افسر نفاق بر زمین فرو افتاد.
✨وَ انْحَلَّتْ عُقَدُ الْکُفْرِ وَ الشِّقَاقِ
گره های کفر و اختلاف گشوده شد
✨وَ فُهْتُمْ[۵۵] بِکَلِمَةِ الإخْلَاصِ فِی نَفَر[۵۶] مِنَ
و شما زبان به کلمه اخلاص (لا اله الا الله) گشودید،
✨الْبیْضِ[۵۷] الْخِمَاصِ.[۵۸]
در حالی که گروهی اندک و تهیدست بیش نبودید!
[فاطمه (س) جایگاه مهاجران و انصار را باز میشناساند]
✨وَ کُنْتُمْ عَلَی شَفَا حُفْرَة مِنَ النَّارِ
آری، شما در آن روز بر لب پرتگاه آتش دوزخ قرار داشتید
✨مُذْقَةَ[۵۹] الشَّارِبِ
و از کمی نفرات همچون جرعه ای برای شخص تشنه
✨وَ نُهْزَةَ[۶۰] الطَّامِعِ، وَ قَبْسَةَ[۶۱] الْعَجْلَانِ
و یا لقمه ای برای گرسنه و یا شعله آتشی برای کسی که شتابان به دنبال آتش می رود، بودید
✨وَ مَوْطِیءَ [۶۲]الأَقْدَامِ، تَشْرَبُونَ الطَّرَقَ،[۶۳]
و زیر دست و پاها له می شدید! در آن ایّام آب نوشیدنی شما متعفن و گندیده بود
✨وَ تَقْتَاتُونَ[۶۴] الْوَرَقَ، أَذِلَّةً خَاسِئِینَ
و خوراکتان برگ درختان! ذلیل و خوار بودید
✨تَخَافُونَ أَنْ یَتَخَطَّفَکُمُ النَّاسُ مِنْ حَوْلِکُمْ
و پیوسته از این می ترسیدید که دشمنان زورمند شما را بربایند و ببلعند!
✨فَأَنْقَذَکُمُ[۶۵] اللهُ تَبَارَکَ وَ تَعَالَی بِمُحَمَّد (صلی الله علیه و آله)
اما خداوند تبارک و تعالی شما را به برکت محمّد که درود خدا بر او و خاندانش باد،
✨بَعْدَ اللَّتَیا وَ الَّتِي
بعد از آن همه ذلّت و خواری و ناتوانی نجات بخشید.
✨بَعْدَ أَنْ مُنِيَ[۶۶] بِبُهَمِ الرِّجالِ وَ ذُؤْبَانِ الْعَرَبِ[۶۷] وَ مَرَدَةِ[۶۸] أَهْلِ الْکِتَابِ
او با شجاعان درگیر شد و با گرگ های عرب و سرکشان یهود و نصاری پنجه درافکند.
✨کُلَّمَا أَوْقَدُوا نَاراً لِلْحَرْبِ أَطْفَأَهَا اللهُ
ولی هر زمان آتش جنگ را برافروختند، خدا آن را خاموش کرد
✨أَوْ نَجَمَ[۶۹] قَرْنٌ[۷۰]لِلشَّیْطَانِ، أَوْ فَغَرَتْ[۷۱] فَاغِرَةٌ مِنَ الْمُشْرِکِینَ
و هر گاه شاخ شیطان نمایان می گشت و فتنه های مشرکان دهان می گشود،
✨قَذَفَ[۷۲] أَخَاهُ فِی لَهَوَاتِهَا
پدرم برادرش علی (علیه السلام) را در کام آنها می افکند و آنها را بوسیله او سرکوب می نمود
✨فَلَا یَنْکَفِأُ[۷۳] حَتّی یَطَأَ[۷۴] صِمَاخَهَا بِأَخْمَصِهِ،[۷۵]
و او هرگز از این مأموریت های خطرناک باز نمی گشت، مگر زمانی که سرهای دشمنان را پایمال می کرد
✨وَ یُخْمِدَ[۷۶] لَهَبَهَا[۷۷] بِسَیْفِه
و آتش جنگ را با شمشیرش خاموش می نمود
✨مَکْدوداً[۷۸] فِي ذَاتِ الله
او (علی «علیه السلام») در راه خشنودی خدا متحمّل رنج و سختی گردید
✨مُجْتَهِداً فِی أَمْرِ الله
و در راه انجام دستورات الهی تلاش می نمود
✨قَرِیباً مِنْ رَسُولِ اللهِ، سَیِّداً فِی أَوْلِیَاءِ الله
و به رسول خدا (صلی الله علیه و آله) نزدیک و سیّد و سالار اولیای خدا بود.
✨مُشَمِّراً[۷۹] نَاصِحاً، مُجِدّاً کَادِحاً[۸۰]
او همیشه آماده (فعالیت) و خیرخواه مردم بود و با جدیت و زحمت تلاش می نمود
[۴۱] توبه، آیه ۱۲۹
[۴۲] نسبت او را بررسی کنید
[۴۳] از «صدع» آشکار کردن، شکافتن، به جای آوردن فرمان
[۴۴] راه، محله، مرکز
[۴۵] وسط هر چیز و عمده آن، میان پشت و کتف
[۴۶] جمع «کظم»، گلو، دهان، راه تنفس
[۴۷] از «نکت» به رو انداختن و به سر درافکندن را می گویند
[۴۸] «انهزام» شکست خوردن
[۴۹] پشت گرداندند، کنایه از شکست
[۵۰] شب صبح را شکافت
[۵۱] روشن شد
[۵۲] جمع «شقشقه» آنچه شتر مست از دهان بیرون کند کنایه از سخنوری
[۵۳] هلاک شد
[۵۴] مردمان پست و فرومایه
[۵۵] به زبان آوردید
[۵۶] مردم (کمتر از ده نفر)
[۵۷] جمع «ابیض» سفیدپوستان
[۵۸] جمع «اخمص» گرسنگان
[۵۹] آب اندک
[۶۰] فرصت
[۶۱] شعله کوچک آتش
[۶۲] لگدکوب
[۶۳] گنداب، آب آمیخته با بول شتر
[۶۴] از «قوت» به معنای غذا یعنی آذوقه خود قرار می دادید
[۶۵] پوست بز دباغی نشده
[۶۶] گرفتار شد
[۶۷] سرکردگان عرب
[۶۸] جمع «مارد» طغیان گران و سرکشان
[۶۹] آشکار شد، «نَجْم» آشکار شدن و روییدن گیاه ها
[۷۰] شاخ
[۷۱] گشوده شد «فغرت فاغرة»: دهانی گشوده شد
[۷۲] فعل ماضی از قذف: انداخت
[۷۳] بر نمی گشت، دست بردار نبود
[۷۴] مضارع از مصدر «وطئ» لگدکوب می کرد
[۷۵] فرورفتگی کف پا
[۷۶] «إخماد»: خاموش کردن
[۷۷] شعله آتش
[۷۸] رنج پذیر، رنج بر
[۷۹] اسم فاعل «شمّر» أزارَهُ عن ساقه: بالا زد پیراهن خود را از ساق پا
[۸۰] رنج بر، زحمت کش
#حضرت_زهرا_علیها_السلام
#خطبه_فدکیه
#قسمت_هفتم
📚📚📚 کتابخانه مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
https://eitaa.com/alzahranasr_lib
🍀 صلوات خاصه حضرت زهرا سلاماللهعلیها
📖 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى الصِّدِّيقَةِ فَاطِمَةَ الزَّكِيَّةِ حَبِيبَةِ حَبِيبِكَ وَ نَبِيِّكَ وَ أُمِّ أَحِبَّائِكَ وَ أَصْفِيَائِكَ الَّتِي انْتَجَبْتَهَا وَ فَضَّلْتَهَا وَ اخْتَرْتَهَا عَلَى نِسَاءِ الْعَالَمِينَ اللَّهُمَّ كُنِ الطَّالِبَ لَهَا مِمَّنْ ظَلَمَهَا وَ اسْتَخَفَّ بِحَقِّهَا وَ كُنِ الثَّائِرَ اللَّهُمَّ بِدَمِ أَوْلاَدِهَا
📖 اللَّهُمَّ وَ كَمَا جَعَلْتَهَا أُمَّ الْأَئِمَّةِ الْهُدَى وَ حَلِيلَةَ صَاحِبِ اللِّوَاءِ وَ الْكَرِيمَةَ عِنْدَ الْمَلَإِ الْأَعْلَى فَصَلِّ عَلَيْهَا وَ عَلَى أُمِّهَا صَلاَةً تُكْرِمُ بِهَا وَجْهَ مُحَمَّدٍ (أَبِيهَا) صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ تُقِرُّ بِهَا أَعْيُنَ ذُرِّيَّتِهَا وَ أَبْلِغْهُمْ عَنِّي فِي هَذِهِ السَّاعَةِ أَفْضَلَ التَّحِيَّةِ وَ السَّلاَمِ
#صلوات_خاصه
#حضرت_زهرا_علیها_السلام
📚📚📚 کتابخانه مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
https://eitaa.com/alzahranasr_lib
📕حضرت فاطمه الگویی برای همه
✍ سید محمد ضیاء آبادی
📖 مجموعه حاضر دربردارنده سخنرانیهایی از «سید محمّد ضیاءآبادی» است که طی آن، با استفاده از علم و عرفان و منابع به گوشههایی از زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) اشاره کرده است.
ابتدا، نژاد آسمانی حضرت زهرا(س) برشمرده شده و سپس، فضایل و صفات آن حضرت بازگو شده است. در ادامه، شخصیت حضرت زهرا(س) در کلام خداوند و همچنین، نقش الگویی حضرت زهرا(س) بیان شده است.
در پایان کتاب نیز، نقش حضرت فاطمه زهرا(س) در سیاست و همچنین نحوة به شهادت رسیدن ایشان مورد بررسی قرار گرفته است.
📕 کتاب، با هدف آشنایی با فاطمة زهرا(س) و بیان الگویی بینظیر از ایشان برای نسل جوان و مخاطب تهیه شده است.
#معرفی_کتاب
#حضرت_فاطمه_الگویی_برای_همه
📚📚📚 کتابخانه مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
https://eitaa.com/alzahranasr_lib
📕 «حضرت فاطمه الگویی برای همه»
را از طاقچه دریافت کنید
https://taaghche.com/book/746
#کتاب
#حضرت_فاطمه_الگویی_برای_همه
📚📚📚کتابخانه مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
https://eitaa.com/alzahranasr_lib
1_712518974.apk
15.28M
📜 فیش جامع فاطمیه
نرم افزار
📚 کتابخانه
📃 فیش منبر
📃 فیش مرثیه
📃 محتوای ناب منبر
📋 شبهات و سوالات
#فاطمیه
#فیش_جامع
#بانوی_مقاومت
#مدرسه_علمیه_الزهرا_علیها_السلام
@maktabmoghavemat_negareh
https://eitaa.com/maktabmoghavemat_negareh
📚📚📚 کتابخانه مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
https://eitaa.com/alzahranasr_lib
🏴🏴🏴🏴🏴
بسم الله الرحمن الرحیم
آجرک الله یا بقیه الله
اعظم الله اجورنا و اجورکم
🔰زیارت مجازی حرم رسول الله(ص)
و ائمه مطهر بقیع
🔰 مسجد النبی
https://www.panoman.ir/fa/%D8%B2%DB%8C%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%D9%85%D8%AC%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%AD%D8%B1%D9%85-%D8%B1%D8%B3%D9%88%D9%84-%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87-%D8%B5
#فاطمیه
#مسجد_النبی
📚📚📚 کتابخانه مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
https://eitaa.com/alzahranasr_lib
🔰 سالروز فرار شاه معدوم و نگاهی به کتاب شب ظلمانی شاهنشاهی برگرفته از بیانات رهبر معظّم انقلاب اسلامی
🔰 ۲۶ دیماه سالروز فرار محمدرضا پهلوی، شاه معدوم از ایران است، اتفاقی که منجر به سقوط رژیم منحوس پهلوی دوم شد. در حالی که انقلاب اسلامی با گذشت ۳۹ سال، محکم تر از گذشته به حرکت خود ادامه میدهد،
رسانههای بیگانه در حرکتی هدفمند، میکوشند چهرهای موجّه از خاندان فاسد پهلوی و عملکرد آنان ارائه دهند.
📜 در چنین روزی به بیانات حضرت امام خمینی(ره) درباره ماهیت رژیم پهلوی استناد میکنیم تا چراغ راه و تذکری باشد برای نسلهای جدید که روزهای حاکمیت ستم شاهی را درک نکردهاند:
🔰 "...ملت ایران شاه را میشناسد که اوست اساس تمام خرابیها و خیانتها و جنایتها، اوست که ابرقدرتها را بر شؤون سیاسی و اقتصادی و نظامی و فرهنگی کشور مسلط نموده و با مهلت دادن به او کشور از دست میرود. این طرحهای خائنانه مملکت را به نیستی تهدید میکند، این طرحها از حلقوم طرفداران آمریکاست. ملت غیور ایران بپاخاسته تا کشور را از پرتگاه نیستی نجات دهد و دست غارتگران را کوتاه کند و طرح های خائنانه را بر هم زند. (پیام حضرت امام خمینی(ره) به مناسبت کشتار وحشیانه رژیم در دانشگاه، ۱۴ آبان ۱۳۵۷، صحیفه نور جلد ۳ صفحه ۱۵
🔰 همچنین رهبر معظّم انقلاب اسلامی دربارهی ماجرای فرار شاه از ایران، چنین میگویند: "روزی که محمّدرضا از ایران فرار کرد، در واقع رژیم پادشاهی از بین رفته بود. او دید ماندنش دیگر فایدهای ندارد [فرار کرد]... نظام پادشاهی در ایران پوک شده بود. به خاطرِ چه؟ به خاطرِحضورمردم. مردم به چه خاطر به میدان آمدند؟ به خاطر دین. چون شعار، شعارِ اسلامی بود؛ چون پیشوایان، پیشوایانِ اسلامی و روحانیونِ مورد اعتمادِ مردم بودند. این انقلابِ استثنایی، این گونه پدید آمد و به پیروزی رسید. به تعبیری دیگر، انقلاب ما به برکت حضور مردم شکل گرفت؛ مردمی که حضورشان در صحنه، ناشی از اعتقادات دینی بود (۱۴بهمن ۱۳۷۳)
📗 به همین مناسبت اثر ارزشمند «شب ظلمانی شاهنشاهی» برگرفته از بیانات رهبر معظّم انقلاب دربارهی حکومتهای پادشاهی ایران معرفی میشود.
کتاب «شب ظلمانی شاهنشاهی» از ۵ فصل تشکیل شده است که هر کدام از آن با بهرهگیری از بیانات رهبر انقلاب به بخشی از دوران پهلوی و قاجاریه و مفاسد و جنایات آنها میپردازد.
📖 کتاب از بحث «نظر اسلام دربارهی سلطنت و تفاوت آن با نظام ولایت در اسلام» از منظر معظّمٌله شروع میشود و در ادامه به «مفاسد دوران سلطنت ۲۵۰۰ ساله و به مفاسد مشترک دوران قاجاریه و پهلوی» میپردازد.
مطالعهی این کتاب باعث میشود فضای جدیدی در ذهن مخاطب ایجاد شده و زمینهای برای تشویق مخاطب به جهت مطالعهی بیشتر فراهم بیاید.
علاقهمندان میتوانند برای تهیهی این کتاب با ۵۰ درصد تخفیف ویژه به مدت پنج روز اینجا را کلیک کنند.
http://book-khamenei.ir/index.aspx?pageid=128&newsview=232
#کتاب
#شب_ظلمانی_شاهنشاهی
#سالروز_فرار_شاه_معدوم
#بیست_و_شش_دی
📚📚📚 کتابخانه مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
https://eitaa.com/alzahranasr_lib
بسم الله الرحمن الرحیم
📜 متن خطبه
🔰 قسمت هشتم
✨وَ أَنْتُمْ فِي رَفَاهِیَّة مِنَ الْعَیْشِ، وَادِعُونَ[۸۱]
و این در حالی بود که شما در رفاه و خوشگذرانی، آسایش،
✨فَاکِهُونَ آمِنُونَ، تَتَرَبَّصُونَ[۸۲] بِنَا الدَّوَائِرَ،[۸۳]
نعمت و امنیت بسر می بردید و انتظار می کشیدید که برای ما (اهل بیت «علیهم السلام») حوادث ناگوار
✨وَ تَتَوَکَّفُونَ[۸۴] الأَخْبَارَ
پیش آید و توقّع شنیدن اخبار (بد درباره ما) داشتید
✨وَ تَنْکُصُونَ[۸۵] عِنْدَ النِّزالِ،[۸۶] وَ تَفِرُّونَ عِنْدَ الْقِتالِ؛
و هنگام جنگ عقب نشینی می کردید و از نبرد فرار می کردید!
[فاطمه (س) خیانت مهاجران و انصار را در «سقیفه» گوشزد میکند]
✨فَلَمَّا اخْتَارَ اللهُ لِنَبِیِّهِ [صَلَّی اللهُ عَلَیْهِ و آله] دارَ أَنْبِیَائِهِ
اما هنگامی که خداوند سرای پیامبران را برای پیامبرش برگزید
✨وَ مَأْوی أَصْفِیَائِهِ،
و جایگاه برگزیدگانش را منزلگاه او ساخت،
✨ظَهَرَتْ فیکُمْ حَسِیکَةُ[۸۷] النِّفَاقِ،
ناگهان کینه های درونی و آثار نفاق در میان شما ظاهر گشت
✨وَ سَمَلَ[۸۸] جِلْبَابُ[۸۹] الدِّینِ،
و پرده دین کنار رفت.
✨وَ نَطَقَ کَاظِمُ [۹۰]الْغَاوِینَ،[۹۱] وَ نَبَغَ[۹۲] خَامِلُ[۹۳] الأَقَلِّینَ،
گمراهان به صدا درآمدند و گمنامان فراموش شده، سر بلند کردند.
✨وَ هَدَرَ فَنِیقُ[۹۴] الْمُبْطِلینَ،
نعره های باطل برخاست
✨فَخَطَر[۹۵] فِی عَرَصَاتِکُمْ،[۹۶]
و در صحنه اجتماع شما به حرکت درآمدند.
✨وَ أَطْلَعَ الشَّیْطَانُ رَأْسَهُ مِنْ مَغْرَزِهِ[۹۷] هَاتِفاً بِکُمْ،
شیطان سرش را از مخفیگاه خود بیرون کرد و شما را به سوی خود دعوت نمود
✨فَأَلْفَاکُمْ لِدَعْوَتِهِ مُسْتَجِیبِینَ، وَ لِلْغِرَّةِ[۹۸] فِیهِ مُلَاحِظِینَ،
و شما را آماده پذیرش دعوتش یافت و منتظر فریبش!
✨ثُمَّ اسْتَنْهَضَکُمْ فَوَجَدَکُمْ خِفافاً،
سپس شما را دعوت به قیام کرد و سبکبار برای حرکت یافت!
✨وَ أَحْمَشَکُمْ فَأَلْفَاکُمْ غِضاباً،
شعله های خشم و انتقام را در دل های شما برافروخت و آثار غضب در شما نمایان گشت
✨فَوَسَمْتُمْ[۹۹] غَیْرَ إبِلِکُمْ، وَ أَوْرَدْتُمْ غَیْرَ شِرْبِکُمْ،
و همین امر سبب شد بر غیر شتر خود علامت نهید و سرانجام به غصب حکومت پرداختید .
✨هَذَا وَ الْعَهْدُ قَرِیبٌ، وَ الْکَلْمُ[۱۰۰] رَحِیبٌ،[۱۰۱]
در حالی که هنوز چیزی از رحلت پیامبر نگذشته بود، زخم های مصیبت ما وسیع
✨وَ الْجُرْحُ[۱۰۲] لَمّا یَنْدَمِلْ[۱۰۳]،
و جراحات قلبی ما التیام نیافته
✨وَ الرَّسُولُ لَمّا یُقْبَرْ. إبْتِدَاراً زَعَمْتُمْ خَوْفَ الْفِتْنَةِ
و هنوز پیامبر (صلی الله علیه و آله) به خاک سپرده نشده بود، بهانه شما این بود که «می ترسیم فتنه ای برپا شود!»
✨ (أَلَا فِي الْفِتْنَةِ سَقَطُوا وَ إنَّ جَهَنَّمَ لَمُحِیطَةٌ بِالْکَافِرِینَ)[۱۰۴]
و چه فتنه ای از این بالاتر که در آن افتادید؟ و همانا دوزخ به کافران احاطه دارد.
✨فَهَیْهَاتَ مِنْکُمْ!
چه دور است این کارها از شما!
✨وَ کَیْفَ بِکُمْ؟ وَ أَنّی تُؤْفَکُونَ،
راستی چه می کنید؟ و به کجا می روید؟
✨وَ کِتَابُ اللهِ بَیْنَ أَظْهُرِکُمْ اُمُورُهُ زَاهِرَةٌ[۱۰۵] [ظَاهِرَةٌ]،
با این که کتاب خدا قرآن در میان شماست، همه چیزش پر نور،
✨وَ أَعْلَامُهُ بَاهِرَةٌ[۱۰۶]، وَ زَوَاجِرُهُ لَائِحَةٌ،
نشانه هایش درخشنده، نواهی اش آشکار،
✨وَ أَوَامِرُهُ وَاضِحَةٌ، قَدْ خَلَّفْتُمُوهُ وَرَاءَ ظُهُورِکُمْ،
اوامرش واضح، اما شما آن را پشت سر افکنده اید!
✨أَ رَغْبَةً عَنهُ تُرِیدُونَ؟ أَمْ بِغَیْرِهِ تَحْکُمُونَ؟
آیا از آن روی برتافته اید؟ یا به غیر آن حکم می کنید؟
✨بِئْسَ لِلظّالِمِینَ بَدَلا.
آه که ستمکاران جانشین بدی را برای قرآن برگزیدند
✨وَ مَنْ یَبْتَغِ [۱۰۷]غَیْرَ الإسْلَامِ دِیناً فَلَنْ یُقْبَلَ مِنْهُ
و هر کس آیینی غیر از اسلام را انتخاب کند، از او پذیرفته نخواهد شد
✨وَ هُوَ فِي الآخِرَةِ مِنَ الْخَاسِرِینَ)؛[۱۰۸]
و در آخرت از زیانکاران است.
✨ثُمَّ لَمْ تَلْبَثُوا[۱۰۹]إلاّ رَیْثَ [إلی رَیْثَ] أَنْ تَسْکُنَ نَفْرَتُها،
آری، شما ناقه خلافت را در اختیار گرفتید، حتی این اندازه صبر نکردید که رام گردد
✨وَ یَسْلَسَ [۱۱۰]قِیَادُها،[۱۱۱]
و تسلیمتان شود،
✨ ثُمَّ أَخَذْتُمْ تُورُونَ[۱۱۲] وَقْدَتَهَا[۱۱۳]
ناگهان آتش فتنه ها را برافروختید
[۸۱] جمع «وادع» آسوده خیالان، تن آسایان
[۸۲] انتظار می کشیدید
[۸۳] جمع دایره، حوادث نامطلوب
[۸۴] توقع داشتید
[۸۵] از آن خیری که به طرف آن رفته بودید بر می گشتید.
[۸۶] رویارویی دو طرف در جنگ
[۸۷] خار، کینه و عداوت در دل
[۸۸] پوشیده شد
[۸۹] روپوش
[۹۰] ساکت، خاموش
[۹۱] گمراهان، «کاظم الغاوین» گمراهان خاموش
[۹۲] ظاهر شد
[۹۳] ساقط، زبون، گمنام
[۹۴] رئیس ارجمند
[۹۵] خطر، دم جنبانیدن حیوان و به راست و چپ زدن آن.
[۹۶] ساحت ها
[۹۷] جای خزیدن
[۹۸] خدعه
[۹۹] از «وسم» اثر داغ کردن حیوان با آتش
[۱۰۰] جراحت و زخم
[۱۰۱] وسیع، گشاد
[۱۰۲] زخم
[۱۰۳] جراحت، هنوز بهبودی نیافته
[۱۰۴] توبه، آیه ۴۹
[۱۰۵] از «زهر» درخشان، فروزان
[۱۰۶] نور چهره و غالب
[۱۰۷] طلب کند
[۱۰۸] آل عمران، آیه ۸۵
[۱۰۹] درنگ نکردید، از «لبث» درنگ نمودن
[۱۱۰] آسان شود
[۱۱۱] ریسمانی که با آن حیوانی را بکشند
[۱۱۲] آتش جنگ را روشن کردید
[۱۱۳] بر وزن «تمرة» شعله
#حضرت_زهرا_علیها_السلام
#خطبه_فدکیه
#قسمت_هشتم
📚📚📚 کتابخانه مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
https://eitaa.com/alzahranasr_lib
📕 نقطه های خیالی
✍ شیرین زارع پور
📚 ناشر: دیدمان
📖 معرفی کتاب
کتاب در ۴۵۶ صفحه و هفت فصل از سوی انتشارات دیدمان به زیور چاپ آراسته گردیده است .
📕 عنوان کتاب از این بیان رهبر معظم انقلاب انتخاب شده است .
من با مذاکره کردن مخالف نیستم؛تا هر وقت می خواهند مذاکره کنند. من معتقدم باید دل را به نقطه های امید بخش حقیقی سپرد نه به نقطه های خیالی، آنچه لازم است این است. ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
نقطه های خیالی، باور مفید بودن "رابطه با امریکا" و مهم تر از آن، باز شدن راه نفوذ بر اثر هر رابطه و مذاکره است. روایت عقب نشینی و ضررهایی که بر اثر این باور در طول تاریخ انقلاب اتفاق افتاده است .
📕 کتاب حاضر موضوع مذاکره و نفوذ را در دولت های بازرگان، بنی صدر، موسوی، هاشمی، خاتمی، احمدی نژاد و روحانی مورد بررسی قرار داده است
#کتاب
#مذاکره
#نقطه_های_خیالی
📕 لینک خرید کتاب
http://didemanbook.ir/product/9786226311885/
📚📚📚 کتابخانه مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
https://eitaa.com/alzahranasr_lib
🏴🏴🏴
🔰 صلی الله علیک یا فاطمه الزهرا
حرف های کسی که شخصیت توحیدی عمیق ندارد، نه پایه محکم و انسجام توحیدی دارد، نه ارتباط عمیق و عالی با عالم معنا در آن سخنان به چشم می خورد ،
ولی در خطبه حضرت زهرا علیها السلام سخنان، اصلا حرف های یک آدم صرفا متفکر نیست
🔰 بلکه سخنان یک قلب به احد رسیده است .
قلبی که قرب احدی پیدا کرده است .
چه کار کنیم که ائمه با ما حرف بزنند ؟
شرط ارتباط با ائمه اطهار علیهم السلام پیدا کردن فرهنگ تدبر در تفکرات آنهاست .
خود اهل بیت می فرمایند: سخنان ما مثل قرآن بطن و بطن ها دارد.
همچنان که می فرمایند:
🔰 عَنْ سَدِيرٍ قَالَ سَأَلْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ(ع) مِنْ قَوْلِ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ(ع) إِنَّ أَمْرَنَا صَعْبٌ مُسْتَصْعَبٌ لَا يُقِرُّ بِهِ إِلَّا مَلَكٌ مُقَرَّبٌ أَوْ نَبِيٌّ مُرْسَلٌ أَوْ عَبْدٌ امْتَحَنَ اللَّهُ قَلْبَهُ لِلْإِيمَانِ فَقَالَ إِنَّ مِنَ الْمَلَائِكَةِ مُقَرَّبِينَ وَ غَيْرَ مُقَرَّبِينَ وَ مِنَ الْأَنْبِيَاءِ مُرْسَلِينَ وَ غَيْرَ مُرْسَلِينَ وَ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ مُمْتَحَنِينَ وَ غَيْرَ مُمْتَحَنِينَ فَعَرَضَ أَمْرَكُمْ هَذَا عَلَى الْمَلَائِكَةِ فَلَمْ يُقِرَّ بِهِ إِلَّا الْمُقَرَّبُونَ وَ عَرَضَ عَلَى الْأَنْبِيَاءِ فَلَمْ يُقِرَّ بِهِ إِلَّا الْمُرْسَلُونَ وَ عَرَضَ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ فَلَمْ يُقِرَّ بِهِ إِلَّا الْمُمْتَحَنُونَ قَالَ ثُمَّ قَالَ لِي مُرَّ فِي حَدِيثِكَ
🔰 ترجمۀ حدیث: از امام صادق(ع) دربارۀ سخن علی(ع) پرسیدم که می فرماید: اَمر (شأن و امامت ما) سخت دشوارتر است؛ و کسی نمی تواند (چنان که باید) به آن اقرار کند مگر مَلک مقرّب، یا نبیّ مرسل، یا عبدی که خداوند قلب او را برای ایمان خالص کرده است.
امام صادق(ع) فرمود: از ملائکه برخی مقرّب و برخی غیر مقرّب هستند. و از انبیاء برخی مرسل و برخی دیگر غیر مرسل هستند. و از مومنین، برخی خالص شده و برخی خالص نشده هستند. این امر شما (تشیع) بر ملائکه عرضه شد اقرار نکرد به آن (چنان که باید) مگر مقرّبین. و عرضه شد بر انبیاء اقرار نکرد به آن (چنان که باید) مگر مرسلین. و عرضه شد بر مومنین و اقرار نکرد به آن مگر خالص شدگان. آن گاه فرمود: برو به سخن خودت.
یعنی این موضوع خیلی سنگین است، درگذر و به سخن قبلی ادامه بده. مراد امام این است که علاوه بر اصل موضوع، تحمّل خود سخن علی(ع) نیز برای تو سنگین است.
شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها را محضر قطب عالم امکان حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا فداه
تسلیت و تعزیت عرض می نماییم
#حضرت_زهرا_علیها_السلام
📚📚📚کتابخانه مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
https://eitaa.com/alzahranasr_lib